Stary gaźnik może być brudny, trzeba by go rozkręcić i wyczyścić dysze, później zrobić regulacje od zera. Nowy gaźnik może być po prostu niewyregulowany.
rozrząd. . .
Alternator zardzewiał i stanął.
Sprawdź dokładnie wiązkę pod filtrem powietrza. Złącze przemyj odpowiednim preparatem. Często lubi się też uwalić kabelek zasilający przekaźnik mocy. (jest on pod sterownikiem wtrysku). Dokładnie posprawdzaj przewody bo miałem kilka takich przypadków i jak sprawdzałem instalację to wszystko grało , klient odbierał auto i po godzinie wracał z tym samym....
Zrób ten eksperyment z plusem od akumulatora do cewki,przynajmniej wyeliminujesz że to spadki napięcia jak się nic nie zmieni.
Witam.Wyciąg sterownik ściąg tylną przykrywkę jest podklejona ale dasz rade - zimne luty,przerabiałem to kilka razy. Pozdrawiam
Wszystkie są podobne. Ważne parametry to 25micro na 450V. Który ma większą trwałość nie stwierdzisz. Ja biorę z hurtowni jakie mają z każdego sortu po 2 na samochód. Większość ma chińskie znaczki ale co poradzisz. Niekiedy jest podany orientacyjny czas wytrzymałości ale kto to zweryfikuje. Na szczęście te są tanie,a weź takiego 130micro? Dodano po 1...
Witam!! Moze byc problem z czujnikiem polozenia walu. Wykrec go i podgrzej. Po podlaczeniu miernika powinien miec ok 220 om i podczas podgrzewania nie powinien zmienic swojej wartosci. Jesli dstanie przerwy to masz uszkodzenie. To co mi przychodzi na mysl i od czego bym zaczal robiac to na "piechotke". Pozdrawiam, Wesolych Swiat!!
Jeżeli ciężko Ci odpala przy ujemnych temperaturach, ale jak odpali to zwróć uwagę czy na początku równo Ci silnik pracuje (przez kilka sekund). Jeśli nie, to któraś świeca do wymiany. Przy okazji wymień wężyki przelewowe wtryskiwaczy, koszt w moim przypadku wynosił 5zł. Przez to też mogą być problemy bo może zasysać przez te wężyki powietrze. Przerabiałem...
Winny może być przekaźnik i włącznik elektromagnetyczny oraz przewody i połączenia. Ale to już musisz sam sprawdzić przy próbie zapalania. Czy włącznik elektromagnetyczny "pyka" ale nie uruchamia rozrusznika. Tak samo przekaźnik czy słychać jego pracę. Przyda się próbówka dla sprawdzenia czy napięcie się pojawia na stykach przekaźnika. Do sprawdzenia...
No to teraz odkręcaj gaźnik to tylko dwie śrubki uważaj na cięgna i sprężynki które są do niego dołączone, ładnie to wypnij na dole masz jedną dużą śrubę centralną za nią pływak i dysze i z boku jak jest tak stara to jeszcze będziesz miał iglicę do regulacji składu mieszanki. Dokręć policz ile obrotów dokręciłeś jak będziesz składał po czyszczeniu to...
Taki objaw dają zużyte tulejki ślizgowe w rozruszniku
Ewidentny brak paliwa przy starcie. Zmiana węży od filtr do pompy tandem na przeźroczyste. Wtedy ładnie widać czy są bąble w paliwie do pompy tandem. Jak nie ma pomiar ciśnienia na pompie tandem przy odpalaniu. Bo albo pompa w baku lub przewody mają nieszczelność. Albo pompa tandem lub uszczelka pompy tandem ewentualnie uszczelnienia pompo-wtrysków....
sprawdzałem napięcie żarówką 12V to nie świeciła jasno tylko robiła się czerwona Jeśli tak, to podaj plusa do pompy i zobacz czy pomogło. Jak tak to przekaźnik do sprawdzenia na początek.
Witam.Do sprawdzenia instalacja gazowa.
W takim razie rozrusznik, pompa wtryskowa, nic innego mi do głowy nie przychodzi... Może bardzo rozwalony kąt wtrysku? Któryś zawór się wiesza? Smar zamiast oleju?
Tak.
Proszę o pomoc Citroen C4 2.0 hdi 136 KM bardzo ciężko odpala zwłaszcza po dłuższym postoju. Rozrusznik kręci silnik nie odpala, na plaku jest dużo lepiej. Jak zapali chodzi bez problemu (nie szarpie równo pracuje na wolnych obrotach). Gdzie można szukać problemu? Sprawdź czy układ paliwowy jest szczelny. I ew. Czujnik ciśnienia na listwie wysokiego...
Parę aku ,ciepło,klucz 17/19 najlepiej specjalny do przewodów.
Sprawdzałeś na kompie błędy? Może wychodzi brak synchronizacji? w tych silnikach zdarzało się że przeskakiwał łańcuch rozrządu.
Wskazane jest zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy
Może czujnik temperatury chłodziwa nie widzi że ciecz jest zimna i nie "włącza ssania". Sprawdź również ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej oczywiście po nocy z tym że przyrząd załóż dzień wcześniej odpowietrz go i zostaw na noc aby rano był gotowy do użycia.
Grem13 rozwiązałeś już ten problem?? Co było nie tak??
Jak wyżej wygląda na pompkę paliwa.
Witam. Niezłym rozwiązaniem były dostępne kiedyś pompy paliwowe bodajże od łady, w których można było dopompować paliwo ręcznie bez kręcenia rozrusznikiem.
prawdopodobnie masz walniety sterownik silnika, ja też tak mam, jak jest zimny to ciężko pali- sterownik pokazuje błędna temperature i czujnik wtrysku podaje złą dawke paliwa i stąd te problemy. Jeżeli byłeś na diagnozie u jakiegoś pana Romana czy innego buraka to się nie dziw że ci nic nie pokazało, w tych starych bmw są takie problemy że czasami trudno...
Nie koniecznie musi to być pompa ,proponuję sprawdzić to w prosty sposób ...bańka 5l. pod maskę węże do banki i odpal ,niech pochodzi ,przejedź się kawałek zgaś i odpal za 5 h. Proste albo pompa albo przewody paliwowe czy sam bak ....
Ustaw wal korbowy tak zeby palec wskazywal styk 1 cylindra w kopulce .Znak na kole pasowym powinien sie pokryc z 1 kreska od prawej czyli 0st .Pasowaloby jeszcze ustawic szczeline na przerywaczu - bodajze 0.45 .Przekrec walem troche w lewo, tak zeby kreska na kole pokryla sie z 2 kreska od prawej na obudowie rozrzadu (to jest wyprzedzenie ok 5 st ).Potem...
Wsyp do filtra powietrza pieprzu. Kichnie, zakrzusi się i z tego zapali. Mój dziadek zawsze sobie zapalił jak zjadł mocno przyprawiony rosół.
Witam ponownie....przyznam, ze niestety czytaj mogę pokusić sie o stwierdzenie ze na autach sie nie znasz, w czym nie ma niczego złego, bo nie każdy sie musi na wszystkim znac:) Sprobuje jednak w punktach wymienic co mozesz zrobic (było by super, gdyby mógł Ci pomoc ktokolwiek kto moze wiec cos wiecej, moze sąsiad, kolega?): 1. proponuje auto odpalic...
Skoro prosisz o mądre podpowiedzi - nie ma "puszki immo". Wystarczy sprawdzić to co on tym stukaniem na chwilę wzrusza.
Witam, pewnie nie zatankowałeś samochodu do pełna zimową ropą i teraz jest problem z wodą wykroploną z baku i może z parafiną, wymień filtr i podaj paliwo z dodatkowego zbiornika ,powinien zapalić ,ale jak masz mozliwość to wstaw do ciepłego garazu i dopiero wymień filtr i reszta jak wyżej, powodzenia.
Śruby nowe 8nm ale niech ktoś potwierdzi.
z kupnem akumulatora to się wstrzymaj. podłącz go na kabelki nawet te z marketu(badziew) i poczekaj z 10 minut drugie autko niech sobie pyka na wolnych obrotach. Po tym czasie spróbuj odpalić jak bęzynka to powinien kopnąć , jak nie zapali od razu to nie męcz go i daj mu jeszcze pare minut. A tak ogólnie to powinieneś podjechać do punktu gdzie sprzedają...
Czy przed wymianą filtra auto paliło dobrze.
Pompa do speca i niech zrobi jeszcze raz przegląd ze szczególnym uwzględnieniem ułożyskowania wałka i jego uszczelnienia. Pompa na powrocie już ma zaworek w kierunku zbiornika, założenie dodatkowego nie pomoże.
Tu występuje jedna z trzech wad:nieszczelność przewodów paliwowych,uszkodzony zaworek pompy paliwowej,zabrudzony układ paliwowy. Ja proponuję założyć przezroczysty kawałek przewodu na dopływ i obserwować czy wadliwie nie ma pęcherzyków powietrza oczywiście po około 5 min. od uruchomienia silnika.Pęcherzyki oznaczają pierwszą lub trzecią wadę.Nieszczelności...
Jesli moge jeszcze cos zasugerowac to moze kup odrazu kpl. filtrow razem z oringami. Ja prawde mowiac dokupilem same oringi (filtry zostawilem te co byly) a efekt jak reka odjal.
Witam, jeśli to ma związek z wyciekiem to szukał bym jakiegoś czujnika lub złączki w okolicy tego wycieku. Może płyn dostał się na styki i ,,robi robotę".
W UCH oznaczony chyba ALIM UCBIC 5A
Witam, spróbuj na PLAKU, czyli jeden psika w dolot(tylko nie na max, tylko w odstępach) a drugi kręci, powinien zagadać , i żeby świece żarowe były dobre i grzały,
Nie wiem jak jest w 1,9, ale w moim 2,0 TDI B6 przerabiałem wybuch oleju zmieszanego z ropą w przewodach turbo ( nagły wybuch w czasie jazdy, potężny obłok szarego dymu z tyłu samochodu i przyspieszanie samochodu bez udziału kierowcy). Na szczęście udało się mi zdusić silnik i skończyło się na strachu. Efekt - regeneracja turbosprężarki, duże koszty...
Mogły, ale rzadko się to zdarza.
Uszkodzony przekaźnik podwójny.Zimne luty.
mam problem z lanosem: stał ponad miesiąc bez akumulatora i teraz brak iskry i brak paliwa. Pompa paliwa sprawna. Po przekręceniu kluczyka nie świeci kontrolka CHECK a lampka immo gaśnie.I w okolicy komputera zauważyłem wilgoc. Przewody WN jak i świece są nowe. Prosze o pomoc w tej sprawie. Silnik to 1.5i OHC A sprawdzałeś przekaźniki? Jak nie świeci...
Czy da się wymienić simeringi wału bez potrzeby rozpoławiania silnika? Odpowiedź brzmi TAK. Jeśli zadajesz takie pytania, to znaczy że mało wiesz i jeszcze mniej myślisz. Jeżeli nigdy nie naprawiałeś silnika motocykla, to przygotuj się do tego "teoretycznie" czytając serwisówkę. Akurat do tego silnika jest ona do "zdobycia" i jest bardzo dokładna....
Jeżeli iskra jest dobra(nic nie piszesz o tym ważnym szczególe ;-) warto sprawdzić stan zaworków w pompce paliwa, mimo, że piszesz o jej podobno dobrej pracy. Jeżeli paliwo jest tak stare jak maluch to od razu je wymień.
Zapowietrzony układ paliwowy, a ta pompa w baku pompuje do filtra? Bo z tego co kojarzę ona jest przelewowa komór w baku.
Uszkodzone wtryski, sprawdź jak przelewają.
ZielonyRaiderze co sprawdziłeś przed uruchomieniem -ustawienie zapłonu -przerywacz -gaźnik -świeca zapłonowa to te podstawowe...
Od obrotów jałowych odkręcaj co pół obrotu i zapalaj. Na pewno masz iskrę? kopci coś jak odpalasz?
A iskra jest?
Zapsikaj go słomką w środku np-wd 40 i spróbuj popchnąc jak idzie na szrot . Te alternatory puchną i pękają od wilgoci. Demontaż jego to w 80% kapitalka .
Witam. Mam problem z Renault Gama T 2017 r. 460 KM. Auto ma problem z odpaleniem po dłuższej trasie, np.: przyjeżdża na załadunek, stanie na bramie, zgasi silnik, idzie się zarejestrować i po 3–4 minutach auto ma duży problem, żeby odpalić. Najśmieszniejsze jest to, że dzieje się to raz na 2 tygodnie. Ostatnio nie mógł wcale odpalić, dopiero pomogło...
Tzn że masz gdzieś zwarcie, które należy zlokalizować i usunąć. Napięcie podczas rozruchu na akumulatorze spada do jakiego poziomu ? Może rozrusznik :?:
Rozrusznik do sprawdzenia.
Padnięty akumulator = problem z ładowaniem?
Ręce opadają. Revelprog jest owszem fajny, ale do pamięci szeregowych. W 308 miałeś zimne luty wystarczyło je poprawić.
To opowiada bzdury. Marny ten mechanik. To zresztą widać po opisie tego co robił do tej pory.
No przecież to widać czy kręci wałem korbowym. Niech jedna osoba próbuje odpalić a ty patrz czy pasek klinowy/wielorowkowy się kręci/obraca/napędza alternator .
Może masz nieszczelny układ paliwa. Po dłuższym postoju się "cofie".
Po około 2-3 h odpala ale na drugi dzień już nie
Jedyna rada to na hol i do skutku.....ja takie egzemplarze miałem po tygodniowym postoju....
Witam Proponuję sprawdzić kostkę stacyjki...może to być główna przyczyna Twojego problemu. Przekręcając kluczyk w pozycję rozrusznika wytarte styki w kostce mogą nie dawać napięcia na ECU. Pozdrawiam
masz na mysli żeby recznie zaslepic np rurki? żeby odcinac dopływa paliwa? i sprawdzac go na 5ciu czy bedzie odpalał?
spróbował bym zmienić cewkę albo wiązkę która idzie do cewki. Miałem podobny problem mi wymiana cewki pomogła. Syf w pompie paliwa, baku lub filtrze też może być.
włącza się dopiero po rozruchu silnika. Wczytałem się w instrukcję serwisowania VP44 i tam piszą, że pompka wstępna wcale nie zawsze występuje przy pompie VP44 (piszą, że tylko przy bardzo długich przewodach i dużej różnicy wysokości zasilania). Z tego wynika, że producent polega przede wszystkim na łopatkowej pompie przetłaczającej wewnątrz pompy...
Zapowietrza się pewnie.
W mojej Zośce (B 1,8 103kW) jeszcze to nie nastąpiło, bo czyściłem cały układ paliwowy. Jeśli auto pracuje na gazie, jest duża szansa na zanieczyszczone wtryski benzynowe. Tu komputer nic nie pokaże, ale jak w końcu odpali, to pierwsza sonda będzie przegrzana, bo dostaje mało "benzynki". Na gazie, jeśli jest, powinno być wszystko dobrze.
Czujnik obrotów wału.
ŚPRawdz czy uszczelniacze pompowtrysków są szczelne .olej w filtrze paliwa i w koszu pompy paliwa w zbiorniku
Ma się włączyć od razu, na chwilę.
Jaki dokładnie silnik 2.0 HDi czy 1.6 HDi? Dokładny model i kod silnika.
malo prawdopodobne
Witam, mam Forda Transita 330M 2.4D z 2005 roku. Ogólnie samochód z izotermy został przerobiony na campera i jeździ kilka razy w roku na jakieś biwaki itd., w większości stoi. Wszystko było z nim okej, samochód ma ledwie 250 tys. przebiegu, ale kilka dni temu odpaliłem go, żeby silnik trochę pochodził, i po kilkunastu minutach go zgasiłem i poszedłem...
dzięki za podpowiedź , jutro będę rozbierał wszystko i sprawdzał. Czytałem trochę o budowie i działaniu przepływomierzy i nie podejrzewał bym przepływki , ze względu na budowę i działanie nie powinna mieć wpływu na rozruch silnika, w pierwszej sekundzie uruchamiania silnika ona nie bierze udziału. Przepływomierz ma wpływ już po uruchomieniu silnika...
Zakręc butlę lpg odpal na gazie aż zgaśnie. Odpal na pb i zobacz co będzie rano.
Witam. Jak ci nie chcę odpalać po dłuższym postoju to schodzi ci paliwo widocznie przepuszcza ci zawór zwrotny przy pompce zasilającej. Pozdrawiam.
Za tankowałem benzyny do diesla
Jakie sprężanie na zimno? Jakiej temperaturze odpowiada rezystancja czujnika temperatury, kiedy występuje problem??
Jak nie odpala sprawdź w parametrach czy widzi obroty ale nie z czujnika wału a wałka rozrządu.
To coś z baterią nie tak ,
Witam! Właśnie zakupiłem mazdę 6 2.0 ditd 143km z 2006 roku system keyless, dzisiaj rano po przyjeżdze do pracy zamknąłem auto, po 8 godzinach wracam otwieram auto pilotem, wsiadam, próbuję odpalić a kluczyk wogóle nie chce drgąć, dodatkowo miga kontrolka immobilaizera. Reasumując auto można zamknąć i otworzyć pilotem natomiast odpalić tylko kluczykiem......
Jak wyjmowales aparat to znaczy ze tam masz problem.....Silnik ustaw tak by znaki na kole byly zgrane. Wyjmij aparat zaplonowy ,zobacz gdzie jest kabel wysokiego .od pierwszego cylindra. Powinna byc tam wycisnieta ,,1,,.(Na kopolce).Zdejm kopolke ,jesli sie nie myle to na aparacie w miejscu przylegania kopolki jest naciecie ktore nie pozwala na obrot...
W starej nie trzymały zaworki. I to był problem.
Cześć musiał byś podłączyć komputer diagnostyczny, w nastawniki pompy wtryskowej masz czujnik temperatury ale paliwa on może powodować takie efekty.
raczej nie ale możesz sprawdzić przepływkę czy się nie blokuje i masy do ecu (na kolektorze ssącym), zasilanie wtryskiwaczy (czy jest ok 11V przy rozruchu)
🤦 Zachciało mi się Forda Mondeo MK4 😮💨. Już wiem czemu go sprzedali w Brukseli 😮💨 2010r 1.8 TDCi 250k nalotu. Może ktoś pomoże miał taki przypadek.Po postoju .Czyli po nocy czy tam po kilku dniach postoju.Autko nie może odpalić ciężko pali trzeba kręcić.Swiece żarowe sprawdzone są sprawne.Filtr paliwa...
Kolego, czy ten test przelewowy mam zrobić na ciepłym silniku, czy całkowicie zimnym? Auto na ciepłym silniku, a nawet nie na ciepłym, ale za drugim razem odpala normalnie, tylko po długim postoju ciężko uruchomić silnik.
Diagnostykę komputerową kolego robiłeś? Czy w momencie kręcenia gdy niechce odpalić jest iskra i czy pompa paliwa pompuje ?
Podmien pompe CR i zobacz
Witam, przychodzi mi do głowy, by wyczyścić dokładnie gaźnik.
Zobacz czy sterownik widzi obroty silnika.
Tego nie ruszaj niepotrzebnie- zdejm filtr powietrza i tam wtryśnij benzynę (ja robię zwykłą strzykawką z igłą- tylko uważaj żeby igła nie wpadła). Ja czasem po dłuższym postoju odpalam psikając w dolot WD40. Dodano po 3 Gdy zdejmiesz filtr powietrza zobaczysz wlot do gardzieli gaźnika- jeśli masz pomoc drugiej osoby to zatykając dłonią wlot przy odpalaniu...
Witam kolego, jak zakończyła się naprawa twojego Hyundaia? Mam podobną usterkę i nie mogę znaleźć przyczyny. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Benzyna ucieka z systemu
Zasilanie na przekaźniku od świec jest?
Próbuj, odpalało się komarki czy wski które stały po 20-kilka lat. i co sprawdzić jeszcze? Przede wszystkim popraw pisownie, bo zaraz moderator da to do kosza.
Gdy po kilku minutach postoju samochód nie odpala, a sprawdzone było to już na kilku akumulatorach to przyczyna tkwi być może w rozruszniku. Nie może to być zwarcie, bo tak szybkie rozładowanie akumulatora pewnie spowodowałoby już stopienie choć części instalacji.
Witam. Jeżeli byłeś u mechanika i podłaczał się testerem to powinien powiedzieć tobie jaki jest kod błędu i co jest przyczyną usterki. Jeżeli tak nie robi to zmień mechanika. Pozdrawiam.
postoju ciężko odpala odpala dłuższym postoju odpala dłuższym postoju mercedes
alpine wyłącza robot kuchenny szczotki gaznik zalewa silnik
parkside szczotki parkside szczotki
Jak odblokować zablokowane drzwi pralki Samsung WF8804DP Meyra Cityliner 412 - Opis błędów i diagnostyka