Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
Problem prosty, albo ci siadła pompa paliwa albo wtryski benzyny albo wtryski gazu ci popuszczają. Dodano po 50 Spróbuj pojeździć ze 2 dni tylko na benzynie zobacz czy ma moc i czy będzie dobrze odpalać.
Witam. Super że się udało. Pozdrawiam.
Z tym błędem to nigdy na strzała palić nie będzie. Skoro czujnik wymieniony a błąd dalej jest to do sprawdzenia instalacja. Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem czy sygnał dociera do sterownika przy odpalaniu auta.
Dokładnie. Częstym przypadkiem są zimne luty na przekaźniku który daje napięcie na zaworek i ecu. Problem z licznikiem to już inny problem nie związany z odpalaniem.
Tak samo może to być czujnik temp. silnika. Zajedź na diagnostykę komp i niech popatrzą na parametry czujnika temp. silnika. Pompa może, ale dlaczego na ciepłym silniku odpala??
Tylko że często zawór EVAP (tak to zawór N80) uszkadza się od drobinek węgla aktywnego które to wydostają się ze zbiornika systemu EVAP i sama wymiana zaworu jest rozwiązaniem na krótką metę bo zaraz te drobinki blokują nowy zawór . Rozwiązania są dwa wymiana zasobnika EVAP przewodów i zawory lub zastosowanie filtra przed zaworem EVAP tak by zatrzymać...
nie wiem na których powinno jakie napięcie pokazywać, ma ktoś może z forumowiczów schemat tej kostki . Zaciski masz tam w/g normy DIN 72552 opisane. Klucz do numeracji: https://pl.wikipedia.org/wiki/DIN_72552 rozrusznik jest okej bo wymieniłem, A ten "nowy" sprawdzony co do sprawności? Poza stacyjką masz tam jeszcze przewody, przekaźnik, "automat"...
Sprawdź pomiędzy akumulatorem a sterowaniem gazu.
Kostka stacyjki jak nazwa wskazuje znajduje sie w stacyjce z tyłu.
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Auto na luzie. Bo jak zapalisz na biegu, to przejedzie po Tobie. Kluczyk włączony i próbujesz. Możesz sobie zamiast tamtego przewodu, pociągnąć nowy i robić odpalanie awaryjne przy akumulatorze.
Odłącz akumulator od klem i podepnij go do drugiego samochodu. Na cienkich kablach nie odpalisz samochodu ale możesz poczekać 20-30 min i powinien podładować sie wystarczająco do rozruchu. Odpalaj go razem z kablami
Ustaw wal korbowy tak zeby palec wskazywal styk 1 cylindra w kopulce .Znak na kole pasowym powinien sie pokryc z 1 kreska od prawej czyli 0st .Pasowaloby jeszcze ustawic szczeline na przerywaczu - bodajze 0.45 .Przekrec walem troche w lewo, tak zeby kreska na kole pokryla sie z 2 kreska od prawej na obudowie rozrzadu (to jest wyprzedzenie ok 5 st ).Potem...
No właśnie mechanik mówił jeden i drugi że nie mieli żadnego błędu na komputerze. Pierwszy skasował bez sprawdzania to i drugi nic nie znajdzie do ponownego wystąpienia. Usterka sporadyczna. Zwiesił się egr lub geometria a po ostygnięciu puściło i teraz działa. Można sobie gdybać teraz. Czasem czujnik wału na ciepło się psuje a jak ostygnie odpala.
Jak tego jeszcze nie robiłeś, to przy rozbieraniu zwróć uwagę na to, jak to jest poskładane, aby to tak samo złożyć. Nie znam tego reduktora, więc napiszę ogólnie - wyczyść dokładnie elementy, które ze sobą współpracują, aby nie było jakichkolwiek zacięć. I druga ważna sprawa ciśnienie pracy reduktora. Jak nie masz programu diagnostycznego, w którym...
około 12,5 V
Sterownik zablokowany w chwili gdy immobilizer nie zadziała prawidłowo czyli np. nie rozpozna kluczyka, lub jest gdzieś uszkodzenie (pętla immo, kluczyk, ecu) są różne opcje. Wydaje mi się że sam tego nie ogarniesz. Komputer to podstawa przy tej usterce.
Mechanik chyba nic nie sprawdzal Dodano po 8 Mechanik chyba nic nie sprawdzal To moze byc przyczyna ze samochod czasami nie odpala
Od licznika są dwa. W dolnym rzędzie małych bezpieczników obok siebie . Na ulotce narysowany jest licznik.
komputer nie pokazuje żadnego błędu Musisz sprawdzić parametry silnika.
Jak nie załapuje rozrusznik, to mi wygląda na awarię stacyjki (moze zwarie uszkodziło) - chociaz głowy nie dam. Ewentualnie posprawdzaj bezpieczniki, może któryś upalił sie, a wymiana uleczy sytuację.
czujnik temperatury silnika, do wymiany
Sprecyzuj proszę co masz na myśli pisząc cyt. "słabo kręci ale odpala"
Auto odpala?
Czyżby immobilizer umarł ? I ciekawe czy gniazdo zapalniczki było orginalnie podpięte w fabryczną instalację przewidzianą do zapalniczki. Że aż 4 kolejne bezpieczniki poleciały co za tym idzie może i sterownik silnika.
A czy rozrusznik zawsze kręci? Dodano po 51 czyli nawet podczas tego 21-wszego razu gdy nie odpala... :)
Więć podaj zasilanie z "30" na "50" i zobacz czy kręci rozrusznik.
Jutro sprawdzę. Na org.radio nie odpala.
Moje pytania: Czy skodiczka ma Instalacje LPG? Czy strzela przy próbie odpalania na LPG czy na Pb? Czy pływak w gażniku się "nie topi" i czy zaworek odcina dopływ paliwa do komory pływaka? Czy jest iskra naświecy? Czy pompka paliwa działa? Czy i kiedy wymieniane przewody WN Czy przerywacz w aparacie zapłonowym działa tzn czy przypadkiem sam aparat zapłonowy...
Podpowiesz mi coś odnośnie tego błędu ? Mnie serio dziwi to napięcie, auto potrafiło stać tydzień w mrozie nie odpalane i zawsze bez problemu odpala.
Jeżeli są popychacze hydrauliczne to Niema regulacji manualnej. Wymienisz szklanki i odpalasz.
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Trzeba wyjąć i naprawić rozrusznik
podejrzewam ze katalizator , miałem podobny przypadek ale w punto wszystko ładnie pięknie jak zimny a jak ciepły to kicha... gaśnie ...
Samochód ma 190 tys przelotu. Filtr wymieniony. Teraz 2 miesiące stal nie odpalany.
Zawory kiedy regulowane? Jak są ciasne lub już brak luzu na zimnym to będzie ciężej odpalać.
Witam. Wygląda na dziurawy pływak lub zawór iglicowy który ma zamknąć dopływ paliwa do gaźnika po uniesieniu pływaka. W/w zaworki były obliczone na 150 000 km. Tylko tu szukaj przyczyny. Odpisz jak będzie OK. Miałem taką gablotę z tego samego rocznika. Pozdrawiam
Alternator nic nie ma do odpalania silnika. Pompkę w zbiorniku słychać? Kontrolka świecy zapala sie na sekundę?
Z tym zapalaniem miałem identycznie w kilku autach, zawsze był przyczyną czujnik poł. wału a raz tylko sterownik (skoda ale po wypadku).
Da radę od góry.
Ja miałem problemy podobne do twoich i przyczyną była nie całkowicie sprawna pompa paliwa i wtyczka do niej . Po wymianie pomogło.
Ale problem nie jest z filtrem tylko z zasilaniem . Zobacz tu http://dedo.miki.szm.com//skoda.htm
Pokaż to co Ci zczytalo, auto odpala ?
Zacznijcie od wyczyszczenia egra, czy pompa wtryskowa jest sucha, turbo nie ma nic do odpalania.
a jak już odpali to potrafi zgasnąc podczas jazdy?
Skoda Octavia 1.9 TDI po odpaleniu strasznie zgrzyta. Ciężko określić, skąd ten zgrzyt dochodzi. Po odpaleniu czy podczas odpalania? Daj ten dźwięk to posłuchamy.
Dokładnie tak. Odepnij też kostkę z kilkunastoma przewodami. Skrzynka nie jest opisana, będzie gdzieś schowana, musisz jej poszukać. Osobiście jednak nie sądzę, żeby to alarm był winny. Ciśnienie paliwa zdałoby się zmierzyć.
Coś nie tak ze stacyjką, pewnie wyrobiona kostka. Na próbę, bez pośpiechu spróbuj przełączać kluczykiem na poszczególne pozycje stacyjki, obserwując kontrolki i reakcję rozrusznika. Pewnie potwierdzą się moje przypuszczenia i kostka stacyjki będzie do wymiany chyba, że uszkodzona będzie też część mechaniczna, to wówczas cała stacyjka.
Musi być jeszcze zapowietrzony .... .spróbuj z plaka odpalić.
...Na czujnik temperatury nie reaguje.Drugi czujnik jest od załączania wiatraka. błędne rozumowanie , czujnik temperatury płynu to czujnik zespolony , jeden daje info do ECU drugi do wskaźnika temperatury umieszczonego wewnątrz kabiny, ich charakterystyki są różne , wartosci tych termistorów znajdziesz na tym i innych forach ( np. www.skodovka.pl)...
Witam wszystkich ponownie po wymianie pompy filtra niby coś pomogło bynajmiej mi się tak wydawało na jakiś czas gdy autko dłużej postało problem powraca nie odpala a nie mam na tyle pieniędzy żeby dorabiać mechaników gdzie nie pojadę niby zrobione i 100zł może się mylę ale moje podejrzenia padają na czujnik temperatury jest to czujnik 4 pinowy po długim...
A czy podmiana samego ECU spowoduje że samochód przynajmniej na chwile odpali i bedzie komunikacja w VCDS ?Bo może to bedzie prostsza weryfikacja niz przepatrzenie wiazki Tak powinna być komunikacja i odpali na sekundę (immo).Oczywiście warunkiem jest prawidłowe zasilanie. Po przekręceniu kluczyka startują wiatraki Jak dla mnie ubite ecu..... Pozdrawiam.
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
Więc problemem jest brak zasilania zegarów a w nich siedzi immo i nie pozwoli Ci odpalić auta. Przejrzyj dokładnie wszystkie bezpieczniki.
Skoda Fabia 1 bardzo ciężko odpala na ciepłym- to problem startera lub -Hot start error, lub wtryski możesz wysłać mi dump z ECU -rozwiązam ten problem brak komunikacji z ECU -to problem z k-line (Radio, Abs, Klima) -napryamue może pomieścić przewod z diagnostyki do ECU
Siemka Posiadam Skoda 1.2, 8v , 2011. Raz na jakiś czas ma problem problem z odpaleniem , bez względu jaka pora dnia czy roku czy ciepły czy zimny Obawia się w taki sposób : co jakiś czas nie odpala za pierwszym , po ponownym przekręceniu kluczykiem odpala na strzała.
A więc tak, pompa paliwa działa, niestety iskry na świecy nie ma (sprawdziłem wsadzając gwoździa i dotykając do masy). Przed chwilą założyłem na chwile pożyczoną cewkę zapłonową, iskra była ale dalej nie odpala.
To licznik ma wpływ na odpalanie
Zmierz napięcie na zacisku prądowym 30 rozrusznika podczas gdy stacyjka jest na rozruch. Jeśli napięcie nie spadnie poniżej 12 V a w rozruszniku tyknie to najprawdopodobniej szczotki się kończą albo wieszają się w prowadnicach. Jak nie chce zapalić sprawdź czy lekkie opukanie rozrusznika pomoże.
012547 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) P3103 - 000 - Malfunction - Intermittent Sprawdź to jak nie będzie odpalać.
Trzeba zrobić logi pompowtryskiwaczy. Typowy problem gdy się kończą. Po pierwsze to silnik CR a nie PD. Trzeba zrobić pomiar ciśnienia, obroty, ogólnie diagnostyka przy odpalaniu.
Aha samochód na pych odpala.
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
Witam, czy udało się znaleźć przyczynę występowania problemu?
Z tego co napisałeś to wygląda na uszkodzenie ECU.
To mam cos innego w takim razie bo kiedys jak odlaczylem to w ogole nie odpalał
ok pruje kable i sprawdzam kable w komorze silnika ok czy orietuje sie ktos ktora skretka can idzie do zegarow bo namiezylem 2 pomaranczowe przejscie na jednej parze pomaranczowych jest do zegara na drugiej nie ma czy moge zrobic obejscie bezposrednie do tej drugiej pary dodatkowym kablem??? czy one maja sie laczyc ??? wedlug opisu pinow niema byc polaczenia...
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
Po złożeniu rozrządu każdy szanujący się mechanik przekręca wałem korbowym w celu sprawdzenia czy wał obraca się prawidłowo. Partacze tylko nie sprawdzają tylko od razu odpalają.
Może immobilizer blokuje. ostatnio z kluczyka wypadła mi taka blaszka.. I od tamtego momętu nie odpala
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
Reset licznika wskazuje na to ze zanika napiecie. Sprawdz stan skrzynki bezpieczników na akumulatorze Tylko właśnie już wszystko było sprawdzane oczyszczone i rzeczywiście żwawiej działa elektryka ale nadal co jakiś czas występuje problem z odpalaniem.
cześć wszystkim mam problem z Felicją ,kupiłem nowy komputer podłączyłem ,próbuje odpalić odpala na 2 sekundy i gaśnie i już nie odpala ,skoda jest na wielopunkcie rocznik 1997.bardzo proszę o pomoc w tej sprawie
Wysypal sie wsad w sterowniku. Serwis skody zaprogramowal na nowo sterownik i dilnik normalnie odpala.
Ładowanie wynosi 14.3V , napięcie akumulatora 12,3V a jeszcze dodam wracając do zaistniałej sytuacji że po odpaleniu na kable z innego samochodu nic nie robiłem z akumulatorem ,nie ładowałem go i odpala bez problemu???
Dodam, że w chwili mrugania kontrolek zegarów od czasu, do czasu słychać stukanie w okolicach przepustnicy. Na krótki okres czasu pozbywam się problemu zegarów, gdy próbuję docisnąć, wysuszyć okolice sterownika bsi, lecz silnik dalej nie odpala.
Może w momencie odpalania na benzynie podaje Ci też gaz.
Serwis tylko na tym zyskuje. Ja bym zabrał od nich auto i oddał do kogoś kto się zna.
A to już zależy co będzie się w błędach.
Za duża dawka gazu... Najprawdopodobniej dawno nie były wymieniane membrany w parowniku.. Z czasem twardnieją. Powinno się je wymieniać raz na 2 lata. Chwilowo można zmniejszyć dawkę gazu ale na długo to nie pomoże. Pozdrawiam...
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
Układ paliwowy. Pompa wysokiego/niskiego cisnienia, filtr paliwa, albo powietrze w układzie. To obstawiam. Bo plak jest tłusty i przez chwilę jest powiedzmy "paliwem obcym" i dlatego tylko odpala... ;)
Kolego a mam pytanie czy podczas odpalania rzuca ci silnikiem? Czy bywa tak że przykuca bateria i po upływie około 15 sec po ponownym przekręceniu auto odpala? Wstępnie obstawiałbym że wina leży po stronie rozrusznika.
Straszna usterka :) A na ciepłym silniku odpalała dobrze? ;)
Na krótko, to z pominięciem elektromagnesu robisz?
Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
I co pan zrobił? Mechanik mi też powiedział, że się zapowietrza.
Tak to jest niby sterownik adres jak dobrze pamiętam to 41 np VCD-s. Świece grzeją się do 66 stopni jak dobrze pamiętam aby kultóra pracy była przyjemna. Co do odpalania to mają taką wadę palenia na ciepło i wystarczy tył pompy naprawić. Sprawdź na instalacji od czujnika temperatury czy nie jest założony przekaźnik na lepsze odpalanie.
poponuje przyjrzeć sie tej tabelce ( źródło ksiazka Skoda Felicia autor Cedrych) można z niej wywnioskowac jakie czujniki za co odpowiadają
Witam mam skodę 1,3 MPI na wielopunktowym wtrysku rok 96 Problem polega na tym ze nie odpala oczywiście już trochę posprawdzałem a mianowicie pompa cisnie paliwo wtryski otwieraja konkretni dostaja impuls ze sterownika Iskra na swiecach jest na calej listwie a samochod dalej nie odpala :/
Gumowy mlotek zalatwil sprawe. Rozrusznik kreci na krotko bez obciazenia. Skrecilem go spowrotem. mase przeczyscilem. dalej to samo tylko troche jakby szybciej krecil odrobine. podczas odpalania dodawalem gazu i silnik juz byl na granicy odpalenia, ale zaczal leciec jakis bialy dym spod maski i nie wiem czy tak powonno byc wiec zaprzestalem odpalania.
A więc tak po rozcięciu wiązki i dokładniejszym sprawdzeniu kabel po kabelku okazało się że na wysokości rozrusznika wiązka była uszkodzona a w niej ok 15 kabli. Każdy kabel był w kilku miejscach przeszlifowany zapewne przez wentylator. Przedzwaniając wiązkę żarówką H4 nic na to nie wskazywało a jednak. Dodatkowa znalazłem jeden uszkodzony kabel od...
Skoro ma pompowtryski to musi miec. Podaj kod silnika. Co sie dzieje kiedy nie pali ( jak mało paliwa w zbiorniku) Leci paliwo z przewodu? Problem bedziesz miał w samym zbiorniku zdaje sie.
W takiej fabii, jeśli nie widać logiki w zarejestrowanych błędach, to szuka się w sławetnych, gnijących wiązkach. O tej przy lewej podłużnicy z reguły wszyscy pamiętają. A że lubi zgnić ta w podszybiu - to niekoniecznie. Zajrzałbym tam. Sterownik gdy dostaje przypadkowe, nielogiczne sygnały z czujników reaguje równie nielogicznie. Niekiedy objawy są...
Ssanie powinno się włączać gdy silnik jest zimny np: rano gdy odpalasz, obroty powinny wynosić około 2000 i stopniowo powinny spadać podczas jazdy do około 850/900 zależy jak masz ustawione,w mojej skodzie tak jest. napisz coś więcej jakie objawy czy rano masz wysokie te 2000 jak odpalasz?
W czujniku temperatury silnika jest problem cały czas. Przy odpięciu sterownik przyjmuje właśnie temperaturę zastępczą w okolicach 20 stopni. Wypadało by się dokształcić, jak już ma się fejsik.
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
skoda octavia odpala skoda felicja odpala skoda fabia odpala
scenic gniazdo przekładnia kątowy podłączyć remote radiu
instrukcja antares instrukcja antares
Różnice pomp ABS Bosch 8E0 614 111 AH i AE w Audi A4 B5 Jak odblokować wszystkie opcje na monitorze Samsung S22B300H