wszystko trzeba sprawdzać: świeca, iskra, czyszczenie gaźnika może dysze przytkane i poziom paliwa, lewe powietrze, kompresja. Musisz po kolei to posprawdzać bo tak ciężko coś powiedzieć, za mało informacji
masz spadek napiecia na module zaplonu w tym przypadku wstaw przekaznik na zasilanie modulu czarny przewod plus z aku na 30przekaznika minus na 85 czarny przetnij i z modulu na87 a drugi koniec na 86
Kolego do rozrusznika przykręcony jest włącznik elektromagnetyczny i to on podaje prąd na rozrusznik i ma jeszcze za zadanie wypchnąć szprzęgiełko rozrusznika w wieniec koła zamachowego. Jak już pisałem do tego włącznika elektromagnetycznego zamocowane są trzy przewody, dwa grube i jeden cienki. Cienki idzie od stacyjki i przy prawidłowym działaniu...
Czyli twierdzisz, że w jednej chwili zbiegiem okoliczności padł rozrusznik i osobno zapłon ?
Na pych czujnik nie ma tu nic do gadania, a podczas odpalania z kluczyka ma i to bardzo dużo, dlatego wiem, że to jest czujnik a nie coś innego bo sam miałem podobny problem.
czy mogę podać 12v na elektromagnes gdy przewód od stacyjki jest podłączony do elektromagnesu Możesz podać. Nic się nie uszkodzi.
ale na pych odpala To pchaj dalej.
Witam Ponownie nie będę zakładał nowego tematu, Przyczyną było łożysko jednokierunkowe rozrusznika było zatarte i blokowało całą skrzynie, Jednak teraz mam całkiem inny problem rozrusznik nie ma siły zakręcić robi po obrocie i nie daje rady, Akumulator jest nowy dobry, przewody sprawdzone dobre, rozrusznik sprawdzany jeden przez elektryka i drugi mam...
Może nic z tego nie wyjść, bo starter jest w bliskiej obecności czujnika wału. Rozsiane pole EM jakie generuje zakłóca pracę czujnika, które działanie opiera się jak by nie było-na polu magnetycznym.
Masą na silnik sprawdź, w tym gnioce szła (o ile dobrze pamiętam) pod jedną ze śrub mocujących pompę wody. Oj dawała po tyłku nieźle.
Ja miałem uszkodzony czujnik i auto odpalało tylko na pych. Jeśli rozrusznik nie kręci to może być bendex lub zapieczona tulejka. Tak czy inaczej demontaż rozrusznika
Po to , abyś przekręcając kluczyk gdy silnik pracuje nie "zmielił" rozrusznika. To ta mała czarna puszka pod zegarami. Zasilana z alternatora. Nie jestem pewien(dawno było) czy nie ma oryginalnie jeszcze blokady podłączonej na skrzyni biegów, aby podczas np. odpalania na pych nie można było pomóc rozrusznikiem. Tyle mojej pamięci.
Znajdź mechanika.
Czyli co? Odpalał na pych, wskakiwał, jechał tam gdzie chciał i zeskakiwał jak dojechał? ;P
Zobacz czy pali na pych.
Diagnostyka, inaczej możesz wymieniać wszystko.
Regulacj prądu oczywiście jest w każdym regulatorze prądnicy prądu stalego ale jeżeli jest to regulator od MZ-ety, a nie od Trabanta (bo jak wiesz z inst. 6V też mial taki ) to nie musisz się zagłębiać w tym temacie - nawiasem mówiąc też nigdy tego tak daleko nie badałem. Ad 1) Zawsze prąd tak wędruje również w czasie pracy silnika, a nie tylko w momencie...
Kurde, nie wiedziałem o istnieniu takiego czegoś. Podpowiesz, gdzie to jest i jak się dostać do tego?
http://obrazki.elektroda.pl/1402679100_1... Jest to schemat ogólno dostępny ale zgadzający się z moją instalacją. Pozdrawiam!
Witam, czy udało się znaleźć przyczynę występowania problemu?
w pompie są 3 zawory zwykłe. ten z trzema kablami został zastąpiony zwykłym otwierają sie wszystkie podczas kręcenia rozrusznikiem ropa płynie rurkami odpowietrzałem wtryski z wyregulowaniem pompy mam problem. jest tam w kole mechanizm który można 5 razy o 360 stopni obrócić a koło względem wałka z klinem w pompie zmieni położenie o kilka mm tylko nie...
Pewnie coś się zepsuło - jakie pytanie, taka odpowiedź. Co do tej pory zostało sprawdzone? Cokolwiek?
A w momencie jak nie zapala była próba wzięcia go "na pych" albo na samostart :?:
Zaniedbałeś auto, a wszystkim na forum pisałeś, jak to je świetnie serwisujesz. Decyzje, które podejmujesz (związane z samochodem) stawiają Cię na krawędzi i dowolna usterka powoduje, że problemy się nawarstwiają. Nie zdiagnozowałeś przyczyny pojawienia się oleju w płynie chłodniczym. Zaniedbałeś falujące obroty, a teraz nawet nie możesz go na jałowym...
Leon 2017r. nie odpala normalnie, odpala na pych. Po odpaleniu na pych wyświetla się komunikat, żeby wcisnąć sprzęgło, ale świecą się też kontrolki od airbagu, ESP, nie świeci się światło wstecznego, nie działają parktroniki. Był rozłączany aku więc coś może być przez to. Czy wymiana czujnika na pedale sprzęgła rozwiąże problemy czy może jest gdzieś...
Miałem kiedyś taki przypadek (uszkodzona stacyjka),spróbuj odpalić na krótko(włącz zapłon a impuls podaj bezpośrednio do rozrusznika).Oczywiście akumulator i rozrusznik sprawne.
Odpalanie na pych automata ?? Nie polecam holowania jeżeli jednak jest taka potrzeba to nie dalekie odcinki i nie szybciej jak 50km/h i nie słuchaj rad w stylu ze nic sie nie stanie bo po przejechaniu nawet 20 km z duza prędkością w zalezności od typu sprzęgła i skrzyni można nieraz ja poprostu zezłomowac jest to skrzynia w której smarowanie odbywa...
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
Jak wygląda świeca po odpalaniu na pych? Sucha czy zalana paliwem?
odpala tylko na po pych a na starter nie odpala
Lukas81 ta pompa w zbiorniku nie podaje paliwa do pompy wtryskowej. Świetnego masz mechanika co odpala auto na pych.
ale mądrale :evil: jak by nie było iskry, to dlaczego odpala na pych? skąd wtedy się ta iskra weźmie?
Przy w pełni naładowanym akumulatorze samochód nie chciał mi odpalić, kręcił i kręcił, ale nie chciał zaskoczyć. Odłączenie i podłączenie prądu od akumulatora nic nie dało (myślałem że coś się zawiesiło i "puści" jak zniknie prąd). Dopiero jak go wzięliśmy na pych odpalił od razu (wiem wiem że diesla nie wolno na pych, ale jak nic innego nie działa)....
W Kraniku czy w gazniku? Chyba to drugie? Teraz kilka dni przestoju w pracy nad Kawa zimno a garaz nieogrzewany. Jedynie to odpalanie na pych wchodzi w rachube dla rozgrzewki.
Pierwsze co, to może ci padła świeca. Już kilka razy miałem że świece NGK (najpopularniejsze w Polsce) zdychały własnie tuż po zgaszeniu pojazdu. Ot tak sobie. Działa, działa, zgasisz i już nie odpalisz. Co śmieszniejsze, lubią tak padać wszystkie świece na raz. Druga opcja, jeśli dodajesz mu gazu a on spada z obrotów i gaśnie to znaczy że za uboga...
rozrusznik zatrybił ( kabel (-) zaśniedział . powstał niestety kolejny problem . ;( nie chce załapać . odpala i gaśnie. Na pych i plakiem odpalałem i nic. świece i przekażniki ponownie sprawdzone POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!
Często pada przekaźnik wewnętrzny rozrusznika w BSM ale wtedy odpala na pych.
Rozumiem że rozrusznik nie kręci. Stuknij rozrusznik delikatnie młotkiem i zobacz czy załapie. Na pych to raczej go nie odpalaj.
zmierz pobór napięcie na akumulatorze przy rozruchu jeśli jest za małe to rozrusznik do naprawy
Udalo sie!delikatne odkrycie gaznika.delikatna pomoc ssaniem popychanym manualnie i udalo sie wypalic paliwo znajdujace sie w gazniku.po wypaleniu paliwa(gaznik strasznie zawalony),przelaczenie na gaz a na gazie chodzi i zapala jak bajka.
Kostka stacyjki, albo za duzy spadek napiecia w instalacji, rozrusznik, moze połączenia dodatnie albo masowe do poprawy. Przemierz spadki napięć
kumpel mi powiedział też raz że może to być usterka immobilizera, tylko jak uruchomić ten elektrozawór ? czy zwarcie na krótko do plusa i proba odpalenia puści paliwo na wtryski ? BTW : co do tego co kolega pisał, diesla ponoć nie należy odpalać na pych, myle się?
Diesla nie powinno się odpalać na pych, może przeskoczyć rozrząd. Nie wiem jak to określić ale to smutne. Sprawdzałeś czy napięcie dochodzi do tych świec?
jak się go wstępnie rozkręci? To będzie się krecił, ale sam z miejsca nie ruszy. No a nie o to chodzi w eksperymentach z wirującym polem magnetycznym, by odpalać silnik "na pych" - toż to samo mogę ze zwykłym jednofazowym zrobić.
Nie wiem, kupiłem ze słabym akumulatorem i odpalałem Hankę na pych, wymieniłem aku, ładowanie jest ok 14.2 V, to niedzielne i słabe odpalanie jest od tego sezonu, jak wyczyszczę połączenie w kostce, to jeden dzień jest ok, na drugi dzień znów jest ten sam problem, akumulator ma dwa i pół sezonu. Zamówię nowy i sprawdzę, to chyba będzie dobry pomysł,...
Rozrusznik nie kreci auto na pych nie odpala więc wał nie stoi
Temat pamiętam z przed wielu lat : Jeżeli tulejki w rozruszniku są mocno zużyte , wtedy zwiększa się pobór prądu przez rozrusznik i jest zbyt mało dla cewki zapłonowej . Wymienić rozrusznik lub tylko tulejki / łożyska ślizgowe /. To uzasadnia też dlaczego łatwo odpala " na pych "
Czujnik jest za rozrusznikiem, nad miską olejową. Problem jest taki że to nie czujnik, skoro na pych odpala, no ale wymienić można.
Oczywiście tylko w silnikach z klinem. Można ta metodą odkręcić. Potwierdzam odkręcałem tak w 1,4 hdi gdy klientowi na drodze rozpadło się koło pasowe na dwie części a do domu daleko W jakimś oplu jak nie miałem narzędzi to poprosiłem kierowce o wrzucenie 5 biegu i hamulec do oporu a ja pod maska z rurka metrową i tez poszło Dodano po 4 Robiłem kiedyś...
Aktualnie jestem w pracy pod wieczór zaglądnę do autka :)
Do sprawdzenia masy i zasilania główne!
Cześć, Lekko odkopię - mogę prosić o namiar na działający emulator do V50 2.0D 2009 rok. W tygodniu wyjąłem blokadę rygla, przesmarowałem, opukałem, ale to się sprawdziło na kilka dni... Wczoraj musiałem odpalać 'na pych' bo auto znowu umarło. Dzięki za wszelkie info.
pompa do regeneracji, orientacyjny koszt ok.5000 zł. hehe to juz wolałbym na pych palić
Duch__ a co takiego podczas odpalania na "pych" dzieje sie z katalizatorem?? Rozwiń temat bo to ciekawe :)
Sprawdzić instalacje elektryczną układu podgrzewania. Świece żarowe (czy nie są zwarte). Z tym "odpalaniem na pych" to GRATULACJE!!!!
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
na pych też nie pali?
Witaj kol mawerikzDG w tych fiacikach prawie standardem jest czujnik położenia wału, a jeszcze gdy ci zapali na pych, to będziesz pewny, wymień ten czujnik. Tak, ale czujnik był niedawno wymieniony tj. z rok temu, no właśnie nie pali na pych. Jak sie pierwszy raz zpierniczył to palił na pych, ale czy czujnik położenia wału mógł się zepsuć przez odpalanie...
Husqwarna w najmocniejszych modelach pił łancuchwych ma odpręznik mimo ze dwusów. To taki "bajer" - mam 450E i tez ma odpręznik. Mimo tego odpalam ją bez jego uzycia bez problemu. Niektóre stare modele motocyklów dwusuwowych z dużym silnikiem, np. DKW, w zasadzie też mają odprężnik. Uruchamiany klamką przy kierownicy. Nawet Junak miał. To w zasadzie...
Proponuje nie odpalać na pych diesla ... Sprawdzałeś filtry?
Tak, może być.
Odpalam zawsze z luzu. Bardziej miałem na myśli odpalanie "na pych"...
Rozbierałem go i wszystkie zębatki wyglądają okej ale nie da rady tłokiem przerzucić , tak na pych normalnie odpala i silnik dobrze pracuje.
Spróbuj.Konsekwencje nieumiejętnego odpalania "na pych" samochodu z paskiem rozrządu znasz?😉 Zrobisz to umiejętnie to dasz radę.
Moto odpalił dzisiaj rano z kopniaka. Wtedy podłączyłem miernik i zorientowałem się iż jest coś nie tak z regulatorem, podawał 17 V na akumulator. Moto zgasiłem, wymieniłem regulator, nie pomogło. Okazało się iż stacyjka nie zwiera przewodów czarnego z czerwonym. Po naprawie stacyjki, prąd już pojawił się w całej instalacji, lecz Moto nie chcę odpalić,...
Kiedyś nie zalecano odpalania na pych ze względu na katalizator, teraz możliwe, że producent boi się o stan paska rozrządu. Swoją drogą też bym się obawiał bo skoro "nieśmiertelne" łańcuszki rozrządu padają po 60kkm normalnego użytkowania to co by się stało z takim paskiem po mocnym szarpnięciu? Hmmm to lepiej już może tego li pola wypróbować....
Tak wiem że odpalanie na pych to głupota ale to była ekstremalna sytuacja a gdze szukać tej masy żeby ją sprawdzić
Jak pod koniec kręcenia strzał ,to może kostka stacyjki się kończy . Spróbuj na pych ,czy zapali
Sprawdź ciśnienie w cylindrze, wyreguluj luzy zaworowe i dokładnie udrożnij dysze gaźnikowe.
Nie wyjaśnił mi jeszcze nikt dlaczego niby auto holujące ma ucierpieć oraz czemu palenia na kable cierpi alternator. Oraz dlaczego gdy hamuję się z abs-em albo bez niego, albo silnikiem nie cierpi wtedy rozrząd, przecież to to samo co odpalanie na pych.
Nie jeździ. Odpala i przy probie ruszenia gaśnie .
Przekaźnik pompy paliwa na 99%. Koło skrzynki bezpieczników pod kierownicą. Pływające obroty to zapewne dzięki odpalaniu na pych. Przeskoczył sobie rozrząd, lepiej to ogarnij na wczoraj.
Jeśli jest pasek stary i napinacz juz nie 1 młodości a auto było odpalana na pych to pewnie ze tak :) ale to zostaw na koniec.
mozesz spróbować zmienić filtr paliwa sprawdz elektrozawór przy gazniku
Witam. Dzisiaj mi padło auto. chcąc wyjechać od kolegi odpalił i za 2 sekundy zgasł. Próbując odpalić ponownie było słychać tylko tyknięcie rozrusznika i od razu przy przekręceniu kluczyka w pozycję start wyzerował się zegarek i licznik wszedł takjakby w tryb adaptacji, czyli wskazówka obrotomierza i prd poszły na pole 7tys obr i 120 km/h. Próbowałe...
akurat nie wymieniałem łańcuszka w tym silniku, ale miałem dwa przypadki konieczności wymiany: w Skodzie Fabii, oraz Toyocie Yaris. W Skodzie przeskoczył łańcuch z powodu bezpardonowego odpalania silnika "na pych" na wstecznym biegu (klient sie przyznał, że dokładnie po tym fakcie auto się zaczęło źle zbierać - szkoda, że dopiero po połowie dnia moich...
O tym wczesniej nie napisałeś. Wygląda , że tak. Odpala z kluczyka , czy na popych? odpala na pych zawsze lub jak bardzo słaby aku to z kluczyka
Mam problem z odpaleniem auta po dłuższym postoju (punto II 1.2, stało całą zimę nieodpalane). Przy próbie odpalenia zachowuje się tak jakby miało rozładowany akumulator (z trudem obróci silnikiem 1-2 obroty). Akumulator na 100% w świetnym stanie, przełożony z drugiego auta. Jak uruchomić takie auto? Czy problem jest związany z powstaniem jakiegoś nalotu...
Problem jest w gaźniku, ja bym kupił nowy gaźnik i nie tracił nerwów na to, na allegro dostaniesz bez problemu. A tak poza tym ustaw na max ssanie i na wyłączonym zapłonie zakręć nim kilka razy. Potem włącz zapłon i na ssaniu odpalaj. Na automacie z pychu nie zapali. Jedynie albo rozrusznik, albo z kopa.
Rozrusznik, po stacyjce, tak żeby nie było podgrzewania, no i jak napisał carrier blokada skrzyni. Życzę wtedy powodzenia przy odpalaniu na pych.
Zobacz zasilania w chwili kręcenia rozrusznikiem, do sprawdzenia zwłaszcza kostka stacyjki i masy.
trzeba zacząć od sprawdzenia rozrządu... wystarczy ze przeskoczy o dwa zabkii juz moze pokrzywić zawory:( na przyszłość tzeba pamiętać ze diesla na pasku sie nie pali na pych... bo konsekwencje moga być opłakane...
Sworzeń to mocowanie tłoka do korbowodu http://xn--budowa-silnikw-xob.cba.pl/1.h... Nie wiem czy to ważne, ale padł mi rozrusznik kilka razy był odpalany na "pych" potem stał na warsztacie gdzie wsadzono nowy rozrusznik, filtry zmienione oraz zmieniono pompe wody (mam drugi silnik na graty i ta co była założona miała luzy) możliwe że ten stuk to przeskoczenie...
Oj tutaj do końca tak nie jest, miałem kilka Jaw i był ten problem w paru, Teraz tą co mam miałem to samo, silnik jak zimny mogłeś kopać kopać bez efektu, lecz po podaniu na świece paliwa paliła na strzał, lub jak dałem samostart, i popych zostawał. Odpalała utrzymywała wolne obroty, jeśli silnik był rozgrzany po zgaszeniu też dał sie z kopki odpalić,...
A tak dla jaj, zmniejsz przerwę na świecach o połowę, jak odpali i nie będzie gasł po zdjęciu nogi z gazu to prawdopodobnie albo za niskie napięcie jest podawane na cewkę zapłonową w czasie kręcenia rozrusznikiem i na wolnych obrotach, albo cewka ma feler. Jakie napięcie jest w sieci (instalacji), ile obrotów ma silnik jak odpalasz na pych i jakie napięcie...
... Udało mi się odpalić auto dopiero na pych. (...) Każde auto można odpalać na pych, tylko niektóre jeden raz. W TDI nie należy odcinać pompy paliwa bez odcięcia rozrusznika.
Trzeba mieć zdolności aby przy rozruchu na pych przeskoczył pasek, i do tego w benzyniaku. Ile tych gablot odpalałem na pych i nigdy mi nic nie przeskoczyło - zawsze trzeba to robić z wysokiego biegu i "czuć" silnik. Ale jak ktoś nie umie to lepiej niech tak nie odpala.
Święta racja z tym odpalaniem na pych. Jeżeli na krótko rozrusznik zakręci, to najprawdopodobniej masz uszkodzony elektromagnes / cewkę lub widełki/. Napisz, co było przyczyną.
To że " odpala na pych" nie znaczy że uzwojenie pomocnicze lub przełącznik " P/L " jest dobry. Wykonaj to co poleciłem sprawdzić.
Tym bardziej gaz nie ma nic do tego....-sprawdź, czy nie zanika zasilanie na cewce zapłoniowej podczas kręcenia rozrusznikiem, co wskazywałoby na kostkę stacyjki...Podczas odpalania na "pych" stacyjkę masz w położeniu I ("15"), podczas krecenia rozrusznikiem w położeniu II ("50")....
Motorynka odpala tylko z pycha i jak pcham to zaczyna tak powoli łapać aż w końcu załapie, Gdy odpali to muli ja ale idzie jechac,jak ją zgaszę i zaraz odpalę to odpali od kopki,natomiast gdy postoi max.5 minut to już trzeba ją odpalać z ,,po pychu,,
"szefox" myślisz że do tej pory auto odpalane jest na "za pych"
Samochód odpala tylko na pych więc problem z silnikiem chyba odpada, blaszka na aku też jest ok po włożeniu karty kierownica się odblokowuje nie są wyświetlane żadne komunikaty o karcie.
Jeżeli chodzi o taką rzecz to miałem kilka przypadków że rozrusznik zakłócał pracę elektroniki właśnie w astrach i kadetach które miały rozruszniki valeo. Problem polegał na tym że wystarczyło że jedna lamelka na wirniku miała przypalenia i nigdy nie wiadomo było kiedy samochód zapali. Jest to rozrusznik z magnesami stałymi i wirnikiem z komutatorem...
czy kostka stacyjki jest współodpowiedzialna za ładownie i odpalanie, tyle że słychać wyłącznik magnetyczny przy rozruszniku, samochód odpala na pych i jeździ , nie ładując aku.
Jak w temacie, kręci, ale nie odpala, 0 reakcji, wykręciłem świecę i przyłożyłem do masy, nie daje iskry, na pych o dziwo odpala - gdzie szukać przyczyny? Jak odpali się na pych, a potem zgasi to odpala jakiś czas normalnie. Nie było nic wymieniane. Czytałem, że to może być np czujnik położenia wału, wiązka wn lub cewka, pytanie jak sprawdzić bez wymiany...
Wszystko co napisałeś jest w jak najlepszym porządku i nie napisałem ale próbowałem na wielu różnych świecach. Napisałem że nie ma kopniaka więc zawsze odpalam na pych.(jak pisałem mój tata ogarnia troche temat więc to nie jest problem typu iskrzenie......)
Aha samochód na pych odpala.
Witam na zapych odpala ale trzeba kawałek drogi i jak już zapali, pali cały czas, aż do dłuższego postoju np cała noc. Ręce mi opadły bo pomysły się skończyły auto narazie odpalam na pych
Witam mam taki problem Mercedes sprinter 2,2 CDI 308 2002r Gdy przekrece kluczykiem to tylko chełta i troche trzesie samochodem i nie chce odpalic ale gdy go popchne z jakies 3m na pych odpala odrazu i jezdzi bez problemu jaka moze byc przyczyna nie odpalania ?
kymco odpalanie lublin odpalanie passat odpalanie
pilarek husqvarna zmywarka bosch stabilizator regulacja turbo
unitra at9115 schemat miele w3365
Naprawa radia Unitra Diora: Diagnostyka i modernizacja Aktualizacja oprogramowania BMW F12 650i Cabrio 2012