(at)misiek1111 miałeś rację. Gdy odłączyłem encoder to wentylator wchodził na najwyższe obroty. Koleżka pożyczył mi ciut inny silnik ale o tej samej elektronice. Podstawiłem silnik i dosłownie 10 sekund i silnik staje. Załatwiłem sobie używkę za 300 stówki, ponieważ to silnik bezszczotkowy to teoretycznie nie do zdarcia. Przy okazji odkręciłem te 4...
Zimnego silnika benzynowego przystosowanego do spalania LPG nie powinno się odpalać na gazie, szczególnie podczas chłodnych dni. Zimny gaz zapala się o wiele trudniej niż benzyna. Dlatego wszystkie instalacje są tak skonstruowane aby uruchomić i zagrzać silnik na benzynie do takiej temperatury aby płyn chłodzący mógł ogrzewać rozprężający się w parowniku...
Chciałem zapytać o poradę. Posiadam Poloneza 1.6 GLi z wtryskiem MonoMotronic 1.7 firmy Bosch. Samochód ma przejechane 128 tys km. W zeszłym roku zmieniłem silnik na inny, z przebiegiem ok.65 tys km. Wszystko było dobrze do jesieni tego roku. Usterka ma następującą postać: - samochód zaczął źle odpalać rano - pracują początkowo 3 cylindry, po kilku...
czy problem pojawia sie tylko na zimnym silniku? czy również na ciepłym sugeruje konieczność sprawdzenia czujnika temperatury silnika
I tu się mylisz. Lepiej jest odpalić auto raz na dwa dni, niż zostawić je na 5 dni w bezruchu. Akumulator naładuje się, pobudzisz elektrolit, popracuje silnik. Zacznij od sprawdzenia stanu akumulatora (elektrolitu) i jego wydolności przy obciążeniu. To wiele Tobie powie. Ale dla silnika nie jest to dobre bo tylko wilgoci nałapie, jak już odpalać to...
Witam , miałem podobny problem ( Peugeot 307 SW 2003 r), z tą różnicą że moje auto nie odpalało po dłuższym postoju około 10 g0dz . czyli gdy ostygł silnik . Przyczyną była nie szczelna pompa paliwowa , koszt naprawy 350zł . Pozdrawiam
zaczni od sprawdzenia masy przy silniku moze ja poprostu ''gubic'' zwroc uwage czy gdzies przy podlaczeniu masy do karoseri nie wdala sie korozja .
Po dwóch latach stania wilgoć mogła uszkodzić iglicę, zawór. Dobrze by było wyjąć gaźniki i wyczyścić. To nie jest prawidłowa sytuacja.
Aku wystarczający, chyba że wyraźnie ciężko kręci. Pewnie jeszcze nie zdążyłeś wymienić przewodów wysokiego napięcia, a one przy wilgoci i zaszronieniu skutecznie unieruchamiają silniki. Często powodem jest też kopułka na której wilgoć się lubi zbierać (bo gładka) i następują przebicia WN do masy.
Podoginaj piny w wtyczkach od komputera silnika.
Komputer pokazuje: "czujnik temperatury"
Sprawdz cewke zaplonowa.Mogla ulec uszkodzeniu,bardzo czesto powstaja pekniecia na jej obudowie gdzie dostaje sie pozniej wilgoc. http://obrazki.elektroda.net/49_12865745...
Problemy z rozruchem silnika na ciepło, przynajmniej u mnie w megance z silnikiem 1,4 16v były spowodowane czujnikiem położenia wału. Jak się okazało u mnie czujnik był sprawny jedynie zaśniedziałe było gniazdo i wtyk na samym czujniku po przeczyszczeniu problemy ustąpiły, można też go odkręcić i wyczyścić całego tak aby nie było na nim żadnych osadów...
Nieraz jak swieca ma przebicia to kiedy silnik jest zimny to w danym cylindrze nie dojdzie do zaplonu, bo iskra jest za slaba i w cylindrze panuje duza wilgoc. Po nagrzaniu silnika nie ma juz wilgoci w mieszance, mieszanka jest lepiej sprezona i mala iskra pochodzaca z przebicia wystarczy do zaplonu zupelnie tak jak w pomieszczeniu pełnym oparów
Pod tym linkiem który podałem masz dokładny opis, rysunki, wszystko jest. Zarejestruj się, bo bez zalogowania nie widzisz rysunków, tylko sam opis... Tym nie mniej - to jest ten zawór z tyłu pompy, od strony przegrody (nie te od góry), pod plastikową osłoną, ten bliżej silnika, na rysunku twornik to część nr 126 http://img836.imageshack.us/img836/5148/...
nie męcz się z gruzem, jeżeli masz diagnozę ze sterownikiem silnika to: Immo off lub emulator zależności od sterownika, dezaktywacja lampki IMMO i można śmigać autem, i problem się nie powtórzy. poz. Jak brak komuny z ECU to musisz ją przywrócić (do sprawdzenia zasilania, cany, masy, sterownik, wilgoć w przewodach )
Sprawdź jaki wpływ ma wilgoć na przewody. Odpal silnik, podnieś maskę i spryskiwacz do kwiatków w dłoń i sprawdź czy jak psikasz po przewodach WN to zaczyna przerywać.
mam problem z lanosem: stał ponad miesiąc bez akumulatora i teraz brak iskry i brak paliwa. Pompa paliwa sprawna. Po przekręceniu kluczyka nie świeci kontrolka CHECK a lampka immo gaśnie.I w okolicy komputera zauważyłem wilgoc. Przewody WN jak i świece są nowe. Prosze o pomoc w tej sprawie. Silnik to 1.5i OHC A sprawdzałeś przekaźniki? Jak nie świeci...
Ale czego nie ma cisnienia paliwa? Wogole cokolwiek wiesz o tym silniku.?
Ale moim zdaniem jeden przewod jest juz w ktoryms miejsu wypalony i jak dostanie lekko wilgoci przestaje podawac iskre na swiece,kiedys robilem daw razy taki przewod,lecz to bylo krotko trwale po miesiacu problem wracal,najlepiej odrazu wymienic caly komplet przewodow. Pozdrawiam
problem sie nasila gdy jest wilgoć nie wiem czy patrzyc na przebicie na kablach wn krece silnikiem czóć paliwo ale odpala po dłuższym czasie jak jest sucho odpala na zimnym od strzała
Odlaczaj po kolei układy o których wspomniałem. Możliwe,że silnik od spryskiwaczy dostał wilgoci.
Witam! Do spr. wałka nie trzeba wyciągać silnika! To procedura taka jak przy wymianie rozrzadu. Czyli , montaż blokad rozrządu i dem.napędu., po czym dem. górnego koła zębatego. I wszystko jasne czy ścięty , czy nie. Pierwszy czujnik to górny czujnik położenia wałka. Drugi czujnik to tzw.G.M.P. o którym już pisałem aby wtyk polutować . Teraz proszę...
Tak wiem. Te sposoby są mi znane od dawna. Nie patrzyłem bo jakoś nie trafia mi do przekonania wina świec czy przewodów WN. Ale ok Dziś sprawdzę w nocy. A w sobotę wezme wymienię przewody i świece oraz czyszczenie i przegląd przepustnicy i ogólnie co tam jest. Na razie w tygodniu nie mam jak. Dodano po 11 Zgodnie z radami patrzyłem czy nie widać na...
Jeździć, tylko jak Ci ta skrętka/klejenie zaśniedzieje od wilgoci to znowu stracisz kontakt.Jeździj, ale organizuj lutowanie lub cały czujnik. To na pewno pies, a nie jakaś łasica czy inny czworonóg, co lubi ciepłe silniki ? Przyznał się ? :) Nie nauczyłeś psa nie ruszać elektryki ? Daj mu coś z prądem do zabawy, do 12V, to się oduczy, bo jak złapie...
Ursus c330 zostawiony na deszczu Cześć, Rozumiem, że Twojego Ursusa C330 może dotknąć deszcz. Jest kilka kwestii, na które powinieneś zwrócić uwagę. Pierwszą rzeczą, o której musisz pomyśleć, jest ochrona silnika. Deszcz i wilgoć mogą powodować korozję metalu, co może prowadzić do poważnych problemów, takich jak zużycie tłoków, cylindrów oraz uszkodzenie...
Witam. Przy pochmurnej pogodzie, lub gdy pada deszacz,rozrusznik kręci,lech brak iskry.Jeżeli seicento się popchnie to odpala. Przy ciepłej, słonecznej pogodzie, odpala z rozrusznika bez problemu. Wilgoć powoduje jakąś upływność i spadek napięcia. Dodatkowy spadek napięcia powoduje włączenie rozrusznika i silnik nie odpala. Bez rozrusznika spadek napięcia...
Tradycyjnie, odpalić silnik, spryskiwacz w rękę i psikć po kablach i cewce aby namierzyć przebicie,
Odczytane błędy: P0202 i P0203. Podczas kręcenia ciśnienie na szynie wynosi ok 340-380 bar, ciężko zarejestrować ponieważ silnik zaczyna "łapać" więc chwilowo jest ponad 400 bar, po czym zaraz gaśnie. Czy takie błędy mogą oznaczać uszkodzenie wtryskiwaczy poprzez kręcenie na sucho, czy to usterka elektryczna? Auto stoi pod chmurką, rozważam udział gryzonia...
Cześć, czytając chciałbym się podzielić inf. w podobnym przypadku może komuś pomoże. Suzuki Grand Vitara 2. 1.9 d. Manualna skrzynia 3-drzwiowa Samochód nie odpala, migają kontrolki napędów. Gdy przełączam, słyszę, że silniczek pracuje. Gdy odpiąłem akumulator i poruszałem bezpiecznikami, kablami w komorze silnika, to raz na jakiś czas odpalał, ale...
Taką cewkę musisz sprawdzać po jej zamontowaniu w silniku i tu się rodzą problemy. Bo fizycznie jest to utrudnione. O wiele łatwiej na stole. Trzeba również wziąć pod uwagę że takie urządzenia mogą wykazywać objawy uszkodzenia dopiero w warunkach eksploatacji. Czyli cewka przy teście jest dobra a przy normalnej pracy już nie. Najprościej można sprawdzić...
To silnik gaźnikowy, 8V czy 16V? Na początek nie zaszkodzi: - jak z paliwem? Czy do zbiornika nie dostała się skroplona woda? Nie ma jakiegoś "korka" w układzie? - warto sprawdzić cewkę i przewody zapłonowe oraz świece. Cały układ zapłonowy warto przetrzeć i pokryć olejem silikonowym, który "wypiera" wilgoć. - czy do układu chłodzenia była dolewana...
Tak się teraz zastanawiam i chyba niezbyt precyzyjnie to wszystko opisałem. Kilka słów uzupełnienia. Mam to auto od 3 tygodni. Jeździłem kilka dni i wszystko było OK. Potem autko poszło do przeglądu (przebieg 124 tys.) 1. Wymieniony rozrząd 2. Olej 3. Płyn chłodniczy 4. Wszystkie filtry Odebrałem auto i zaczeły się problemy z odpalaniem silnika jak...
dziękuje kolego decybel91 , pomogłeś mi w rozwiązaniu problemu.powód - wilgoc w bezpiecznikach i zaśniedziała masa silnika. jendak to nie koniec,po odpaleniu zapala sie po ok 30sek ładowanie
Mam to samo. Odpalał na kilka razy w zimnie i wilgoci, wczoraj padł akumulator, ale odpalił na starterze, dziś z dwoma starterami NIC. Kręcone ze 20 razy. Dwa dodatkowe objawy: Wcześniej jak był problem to silnik na chwilę dosłownie ułamek sekundy słabł na obrotach jakby zacinał się a wtedy od maską słychać było: cyk cyk cyk jakby jakaś iskra przeskakiwała....
Może to nie wina temp. powietrza, tylko wilgotności.. Być może dostaje się gdzieś wilgoć, bo raczej temp. pow. niema zbytniego wpływu na odpalanie silnika benzynowego..
czujnik połozenia wału znajduje sie przy kole zamachowym. sprawdz kostke która jest przy nim czy nie dostała sie tam wilgoc.
hmm... a uklad zaplonowy sprawny, moze nie bardzo i z rana wilgoc robi swoje.
Teb błąd nie ma nic wspólnego z Twoim problemem z rozruchem Twojego silnika. O ile przyczyna wymienionego błędu może tkwić w braku komunikacji z modułem komfortu z przyczyn np. wilgoci o tyle problem z uruchomieniem silnika może wynikać z rozgrzaniem przekaźnika 219, który siedzi w plastikowej obudowie sterownika silnika a nie przekaźnika o nr 109 bo...
zainteresuj się przekaźnikiem 109 albo przynajmniej poczytaj na jego temat - brak błędów w sterowniku silnika i takie objawy to właśnie jego sprawka.
Zapomniałem powiedzieć że jak już odpali to zanim się nagrzeje silnik to gaśnie przy każdym wysprzęgleniu
A czy ta corsa przypadkiem niema dwóch czujników czyli czujnik położenia wału i czujnik położenia wałka Musiałaby mieć taki czujnik całkiem przypadkiem, ot w fabryce się walał, pracownik miał chęć i czas. Z nudów zamontował, ciesząc się z jednego, jedynego takiego egzemplarza Corsy. Autorze, dokonałeś wielu pomiarów, będąc całkiem blisko usunięcia...
"Upoważnienie dostępu i rozruchu - błąd" "Tablica wskaźników - Uszkodzenie" Sygnatury kluczy immobilizera są zapisane w liczniku. U ciebie jest uszkodzenie licznika, co może skutkować brakiem zezwolenia na start w sterowniku silnika. ... brak komunikacji z licznikiem, brak połączenia z pętlą immobilizera, usterka transpondera immo w kluczyku, zimne...
Sprawdź wiązke przewodów przy sterowniku jak i sam sterownik silnika (lewa strona komory silnika pod akumulatorem). Miejsce newralgiczne w LT i Sprinterach, wilgoć robi spustoszenie w okablowaniu i wnętrznościami sterownika.
Ciekawe... Jadąc 100km na łuku Gdzie jest łuk o długości 100 km? Po zgaszeniu auta strzałka na zegarze obrotów pozostała w miejscu na około 10000 obr. (bieg jałowy) To jakiś samolot? AI: Czy zaglądałeś do sterownika silnika (ECU) – czy nie ma tam wilgoci, śladów zalania lub zimnych lutów?Nie Nie ma wymienionych śladów, czy nie zaglądałeś, bo odpowiedź...
Przyczyna była wilgoć w sterowniku silnika. Po wymyciu i przelutowaniu płytki jest komunikacja z silnikiem i auto odpala. Dziękuję wszystkim za pomoc. Zastanawia mnie ciągle oporność lini K miedzy sterownikiem silnika, a licznikiem.
Być może wilgoć się dostaje i po rozgrzaniu silnika wyparowuje. Posprawdzaj połączenia przewodów.
Podczas jazdy zapaliły się 4 kontrolki na raz, przy niskich prędkościach albo ruszaniu auto gaśnie, po czym kręci chwilę i dopiero odpala. VCDS wykazał czujnik położenia wału albo całą wiązkę do wymiany. Może to być od tego, że osłony nadkoli i silnika z dołu są ściągnięte i dostaje się wilgoć do przewodów i czujników i świruje? Po skasowaniu błędu...
Maluch jest nieco bardziej chroniony przed zalaniem, poprzez jego specyficzne zasilanie powietrzem - wloty powierza pod bocznym okienkiem. Dobrej jakości przewody i w miarę uszczelniony rozdzielacz zapłonu też są pomocne. Samochody o klasycznym zapłonie ciężko odpalają gdy są wilgotne ale gdy chodzą to wilgoć czy woda im nie przeszkadza. Ale już mój...
Na twoim miejscu powymieniał bym przewody,kopułkę i palec a także świece.Duża wilgotność powoduje przebicie a jak silniczek złapie ciepła i odparuje wilgoć,będzie trochę lepiej.
Witam. Mam Audi A3 8P z 2003 roku, 2,0 tdi, 140 konne. Problem polega na tym, że dzisiaj przy odpalaniu po przekręceniu kluczyka środkowa część licznika, to okienko co pokazuje zużycie itp wcale się nie zapala, a po przekręceniu zapłonu silnik odpala i po sekundzie gaśnie i tak w koło. Przy przekręcaniu kluczyka słychać takie dźwięki przy silniku, jakby...
Profilaktycznie obejrzyj kopułkę aparatu, wysusz jeśli jest wilgoć = to częste przypadki. Wyjmuj wszystkie widoczne wtyczki i susz. Sprawdź, czy jest iskra. Nie wiadomo gdzie dostała się wilgoć więc może trzeba będzie poczekać aż wszystko dobrze wyschnie.
Co masz na myśli poprzez brak możliwości uruchomienia auta? Rozrusznik kręci a silnik nie odpala czy rozrusznik nie kręci wcale? Jeśli kręci a nie pali to podejrzewał bym IMMO. Jeśli nie kręci wcale to sprawdził bym najpierw czy na małej wtyczce PLD masz wszystkie niezbędne napięcia i masę. Na pinach 5 i 6 powinno być +24V, czerwone kable, na pinach...
szczerze mówiąc trochę było i jak zajrzałem do kolektora tam też trochę wilgoci podobnie olej pod pokrywą silnika taki wodnisty .
Sprawdzić trzeba jeszcze (przed zakupem drugiego kompa)czy instalacja wewnątrz nie struchlała gdzieś na otulinie przewodów (delikatnie poodchylać zewnętrzną izolacje w punktach narażonych na wilgoć lub temperaturę i posprawdzać otulinę przewodów na pęknięcia /rozsypanie).Masy wszystkie są i poczyszczone!!!
Zakładam że nie masz jeszcze cewkofajek w tym modelu. Miałem podobny problem w polo. Obudowa cewki była pęknięta i gdy było wilgotno albo po nocy to nie chciał odpalić. Jak komora silnika się nagrzała cewka wysychała i było OK, ale jak znowu postał trochę to problem się powtarzał. Jak stoi w garażu to nie jest narażony na wilgoć tak jak na zewnątrz.
Hej, mam dokladnie ten sam problem od tej zimy. Wszystkie objawy są takie same. Kiedy jest sucho wszystko ok - silnik chodzi rownomiernie. Problemy zaczynaja sie podczas deszczu- silnik zaczyna sie dlawic az w koncu gasnie. Nie wiem co sie dzieje jezeli ktos zna rozwiazanie to prosze rowniez o pomoc.
zwarcia w instalacji nad wtryskami. Uwaga, w tych autach podszybie łączy się mniej więcej po środku auta. W tym miejscu przy okazji deszczy lub śniegu woda spływa kropelakmi na instalację elektryczną silnika (między innymi na ostatni wtrysk. Woda (wilgoć) dostaje się również do tej grubej wiązki przewodów i tam właśnie dochodzi do zwarć lub utleniania...
sprawdz paluch czy nie jst przepalony. ja tez mialem problem ze samochod dostawal troche wilgoci i nie chcial mi odpalac... wymienilem aparat zaplonowy caly i pomoglo
czyli paliwo prawdopodobnie jest ok... jak masz możliwość to podmień cewkę zapłonową, prawdopodobnie jest na 3 piny, często siadały, sprawdź kostkę czy nie jest skorodowana. i jeszcze jedno, kolejność zapłonu musi być prawidłowa. można sprawdzić też kopułkę, palec rozdzielacza i same kable. teraz dużo samochodów z tym przyjeżdża ze względu na wilgoć.
Sprawa jasna .Wymiana i po sprawie (kamień lub wilgoć w czujniku płynu ) A jak tam kontrolki silnika i układu chłodzenia ?.
Dałem do sklonowania po podłączeniu pozostało dwa błędy Samochód nie odpala Kod od turbo juz był wczesniej tylko ten p0001 Dodam w jakich okolicznościach doszło do uszkodzenia sterownika silnika mianowicie borykałem sie z cyklicznym błędem układu start stop podczas sprawdzania połączeń odłączyłem sterownik bo czytałem ze lubi tam sie dostać wilgoć gdy...
Posiadam Fiata Albea 1.2 16v z 2002 roku. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka z akumulatora i po pomiarze napięcia stwierdziłem że nie mam ładowania aku z alternatora. Ile kilometrów ujadę jeszcze na samym aku żeby dojechać bezpiecznie do mechanika. Wydaje mi się że padł alternator (szczotki lub regulator). Od pewnego czasu gdy go odpalałem z rana podczas...
Witam wszystkich. Mam taki problem z Elegantem mianowicie rano nie chce odpalić rozrusznik kreci paliwo gaźnik dostaje. Natomiast popołudniu gdy zazwyczaj wrócę z pracy po 15 odpala bez problemu wystarczy lekko zakręcić i silnik chodzi. Proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem, może rano gdzieś wilgoć na elektrykę się dostaje. Będę wdzięczny za...
punkt piąty przedmówcy wydaje się byc prowdziwym , samochód sporadycznie odpalany i na krótko nie osig temperatóry i ta wilgoć przeważnie z różnicy temperatór ,nie może uczciwie opuścić wnętrza silnik i oleju zatem bez paniki [ta maż występuje pod korrkiem] jeśli cały olej to, maż no to już inny temat
Cewka ? Gdyby to o nią chodziło, to raczej by chyba nie palił także podczas suchej pogody. Po wymianie kabli WN , profilaktycznie założyłem ochronę na cewkę w postaci materiału nie przemakalnego, i na razie odpala(czasami za 2-3 razem). Mam pytanie Czy iskrzenie z kopółki aparatu zapłonowego- (tak jakby z 2 styków) może wpływać na utrudniony rozruch...
Witam serdecznie Posiadam Auto Hyundai I20 1.0 100 PS Activ z 2019 roku. Mam z nim następujący problem dokładnie chodzi o odpalanie, jest tak że czasami zapala od dotknięcia, a niekiedy przy odpalaniu działa przez pół sekundy i gaśnie i muszę to powtarzać przez kilka razy nieraz jest to 3 razy nim odpali a nieraz nawet 10 minut się męczę nim zaskoczy,...
Niestety ale dzisiaj rano problem znowu powrócił, silnik odpalił dopiero za 3 razem, następnie od razu zgasł i tak 2 razu z rzędu, kiedy za kolejną próbą odpalił zaczął przebierać jego praca była nie równa mocno trzęsło silnikiem, dodałem gazu kilka razy i dopiero było dobrze. Po pracy odpalił od strzała. Jak i przedtem tak i teraz zauważyłem, że bardziej...
Co do tego stuknięcia to jeżeli miałeś zaciągnięty ręczny , to nic innego jak cofnięcie się którejś szczęki hamulcowej {ja też tak mam po nocy że spuszczę ręczny i jak ruszam to mi tak stuknie z tyłu , parkuję na dworze}. Co do biegu to szukałbym winy w mechaniźmie zm biegów {te wspomniane linki }albo jeszcze widzę taka możliwość , zostawiasz auto na...
W komorze silnika przy ściance grodziowej masz 3 grube peszle z kablami i winny jest jeden cieńki kabelek, u mnie tak było nie był uszkodzony ale leciałem kabelek po kabelku palcami i ten kabel miał zgrubienie jakby coś go wypchało od środka, to była śniedź od wilgoci i przez to stracił przejście i nie podawał sygnału z immo do Ecu. Jest trochę szukania...
Mam już trochę więcej danych: Autko zjechało mi w sobotę, wlazłem na kabinę wyciągnąłem z agregety kupę śniegu podładowałem akumulator bo siadł zupełnie i odpaliłem sprzęta. Ciśnienie oleju 2.44 - 2.50. Wszystko pięknie i ładnie pracuje. Popracował z godzinę po czym go wyłączyłem. Dzisiaj, (niedziela), wsiadam do samochodu odpalam agregat i... Awaryjne...
bmw jest na pompie wtryskowej Vp 44 pompa wytwarza cisnienie,popuszczalem rulki tuz przy wtrysku i ropa pryskala na wszystkie strony... przy kreceniu obroty normalnie widac na testerze,mase zasysanego powietrza nawet dawke wtrysku...bleddow nie ma w pamieci... mysle ze to bedzie jakis problem od strony elektronicznej... tylko nie wiem gdzie szukac......
Na dodatkowej świecy może być iskra,ale na tych co są wkręcone niekoniecznie.Zapytaj Siebie kiedy wymieniałeś te świece a będzie wszystko jasne.Jest pogoda jesienna,wilgoć i takie niestety cuda mogą się zdarzyć.
Sprawdź klemy akumulatora.Jak są zaśniedziałe i mają słaby styk to przy odpalaniu będą się lekko " paliły" co powoduje dziwny zapach chemiczny.W połączeniu z wilgocią powietrza to zjawisko będzie się nasilać
Już tyle było propozycji jak by autor wszystko zweryfikował to dawno by jeździł. Hehe podpięty akumulator od samochodu skądś to znam. Przypomniał się mi kolega co chciał użyć baterii baterii 9V do zapłonu w MZ TS 150. Najlepszym sposobem w MZ jest przeróbka silnika tak aby nie wymagał akumulatora bo te silniki znane są z swej trwałości ale mechanicznej...
Witam, po kilku miesiącach walki jestem zmuszony napisać o pomoc... Citroen C3 (I) 2005r. 1.6 16V automat, wszystko zaczęło się jakieś 3-4 miesiące temu, od wilgoci w skrzynce BSI pod maską, oraz przy wtyczkach od komputera, objaw był taki, że po przekręceniu kluczyka pompa paliwa się nie załączała i auto nie odpalało. Rozebrałem wszystko, wyczyściłem,...
Mam od kilku lat problem z Polo 1.4 TDI, rocznik 2002. Auto, kiedy jest temperatura powyżej 0 do ok. 10 stopni, ma problem z odpalaniem. Zapalam go i gaśnie, po kilku razach zapali, ale wchodzi na obroty silnika 500 i tak się "zastanawia", potem wskakuje już na normalne obroty i działa normalnie, chyba że go zgaszę zimnego i kolejny raz odpala podobnie,...
Auto postalo 3 tyg na słońcu i sie naprawilo!!!! Kontrolki zgasly, auto odpala i gasnie tak jak wcześniej. Czary mary? Wilgoć? Skrzaty? Oszalalem. Dzieki za pomoc Panowie. Jak cos sie zmieni napisze
(at)gabikam nie :) od pół roku stan płynu chłodniczego jest na stałym poziomie, nie dolewałem nawet kropli. Kompresji nie sprawdzałem, ale raczej jest ok bo mocy samochód ma tyle, że w zasadzie tylko super carów nie wyprzedzam :P hehehehe :) Drugi samochód - Skoda Fabia - żre płyn a nie ma tylu białych oparów jak Subaru przed ustąpieniem objawów. Dzisiaj...
No ale wał silnika. Wał co wszystko napędza. Musi mieć jakieś tam łożyska, łożysko. I to właśnie, te łożyska mam na myśli. Wstępne oględziny tak na oko nic nie dadzą, ale bardzo wiele mówi fakt, że wykręcone świece a rozrusznik (choć sprawny) ledwo kręci. On, czyli rozrusznik w takiej sytuacji (wykręcona świeca) powinien zapierniczać kilka razy szybciej....
Otóż mam problem z odpaleniem samochodu rano. Zazwyczaj wygląda to tak że odpalam samochód ok godz 10, nie chce odpalić, rozładuje akumulator, ładuje go do 14 wsiadam i zazwyczaj odpali praktycznie od kopa. Potem jak chwile pochodzi to cały dzień już nie ma problemu z odpaleniem. Moje podejrzenia są takie że to coś związane z wilgocią... Co o tym myślicie?...
Jak chwycił na samostarcie to znaczy że iskra jest. 1. Napisz mi jak silnik się zachowywał jak dałeś samostartu i zacząłeś go odpalać czy od razu równo wszedł na obroty, czy wchodził skokami, czy jak ?? 2. Czy przed wyłączeniem silnika przełączasz go na benzynę i czekasz aż trochę pochodzi sobie niej. 3. Czy gaźnik był kiedykolwiek regulowany ? 4. Masz...
Najczęstsze usterki to kable w przelotkach (szczególnie drzwi kierowcy ) Uszkodzony/zalany moduł przy silniku podnoszenia szyby w drzwiach kierowcy (jak i pozostałe modułu). Uszkodzenia wiązki pod dywanikami (zgniłe od wilgoci). Ja w takich wypadkach odpalam VCDS i łącze się modułem komfortu .Pierwsze błędy potem stan magistrali cyfrowej czy widzi modułu...
Pobór prądu z akumulatora powinien spaść do wartości bliskiej 0 gdy wyłączysz silnik zamkniesz drzwi i zgaśnie licznik (ok2-5minut). Jeśli się tak nie dzieje możesz mieć np zalane (wilgoć) w BSI. A problem nieodpalania może być rozrusznik - aby HDI zapaliło powinien dawać ok 220rmp (ile daje można sprawdzić w PPS)
Witam! Mam podobny problem - gdy jest mokro corsa odpala i zaraz gaśnie - miga kontrolka silnika - sczytałem kody błyskowe - błąd 85 - w moim kompie oznacza wadliwy sygnał immobilizera (nie błędny kod lub jego brak). Nie naprawiłem jeszcze tego, ale z tego co znalazłem w necie właśnie naprawa immo pomogła przy podobnych objawach. W zasadzie kontrolka...
W samochodzie marki Ford Mondeo 1.6 Kombi ponoć popsuł się sterownik silnika. Stał sobie on prawie przez całą zimę ani razu nie odpalany, aż zaczęły się problemy z odpaleniem go. Silnik raz odpalał a raz nie odpalał.Przy przekręcaniu stacyjki kręciły się wentylatory na chłodnicy dość długo a jak przestawały się kręcić to samochód dało się odpalić a...
Ja obstawiam czujnik położenia wału lub uszkodzone połączenie kablowe między czujnikiem a centralą. Może być gdzieś uszkodzony kabel i łapie wilgoć i jest połączenie a jak się silnik nagrzeje, woda zostanie wyparta i połączenia brak.
Witam ostatnio rano pojawił się problem z odpaleniem po włożeniu kluczyka i załączeniu zasilania przekręciłem kluczyk silnik zakręcił i nic. Przy ponownej próbie odpalenia nic nawet silnik nie zakręcił. Dzisiaj rano ta sama sytuacja raz zakręcił i nic. Po południu spróbowałem ponownie i odpalił od razu. Wszystkie kontrolki świeca i nic nie przygasa...
Auto jak w temacie. Nie ma problemu nawet przy -20 stopni na dworze zimny silnik odpala od strzała. Pochodzi 5 minut ( wskazówka temperatury nawet nie zdąży się podnieść ) lub przejadę 1 km gaszę auto idę do sklepu i po 5 minutach już trzeba kręcić kilka razy po 5 - 10 sekund żeby zapalił. Ogólnie lepiej zapala jak 1 raz pokręcę ok 5 sekund - wyłączam...
Od pewnego czasu mam problem z odpalnaiem, rozrusznik kręci ale silnik nie odpala. Kontrolka imobilajzera zachowuje się prawidłowo po włożeniu kluczyka (sprawdzono na dwóch kluczykach). Problem wystepuje zawsze po kilkudniowym nieodpalniu, gdy już po dłuższym kręceniu "zaskoczy" problem ustępuje i silnik odpala od pierwszego przekręcenia. Chyba tylko...
w moim escorcie gdy padl przeplywomierz na zimnym silniku ledwo co zalapywal a widział Tico na oczy kiedykolwiek? tam nie ma silnika od forda escorta , nie ma przepływomierza, nie ma silnika krokowego, nie ma sterownika, nie ma nic. jest gaźnik. jeżeli dalej nie odpala tak jak pisał poprzednik sprawdzić przede wszystkim luzy zaworowe, ewentualnie wyregulować...
Auto nie odpala, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa, wtryski - brak brak impulsów sterujących, zasilanie na wtryskach jest. Po przekręceniu stacyjki na cewkach pojawia się napięcie i po chwili znika, jak kręcę to już się nie pojawia. Zasilanie ECU OK, masy na nim też. Skrzynka z bezpiecznikami pod maską sprawdzona, nie widać działania wilgoci. Wcześniej...
Renówki nie lubią wilgoci, przejeżdżania przez głębokie kałuże i mycia silnika. Możliwe że jest coś zalanego lub jeden z komputerów (bo jest ich tam trochę) odmówił posłuszeństwa. Za samodzielne sprawdzanie iskry bym się nie brał, bo zdaje się tam są indywidualne cewki na świecach i ich wydajność energetyczna jest dosyć duża więc to może być niezbyt...
Nie myłem silnika. a garaz nie jest ogrzewany. raz juz tak mialem e byla wilgoc w aparacie i mokre przewody do swiec ale wysuszylem i palil bez problemu a teraz znow sie sytuacja powtorzyla. A gdzie ma byc widac to pekniecie?
Witam, posiadam Corse b którą brałem udział we wrak race. Po evencie auto postawiłem w kąt na podwórku i tak stała rok aż nie zdecydowałem się jej sprzedać. Przy wystawianiu ogłoszenia panowały u nas temperatury -10/-15°C i mimo tak długiego postoju i dość sporej warstwy śniegu leżącej na silniku (wycięta maska) Corsina odpaliła bez najmniejszego problemu....
jak wiadomo ecu i przekaźnik pompy oraz 3 małe kostki jedna z jednym przewodem na pompę . kolejne przewody do zegarów i napięcie po stacyjce więc można to sprawdzić i jeszcze sa te dwie kostki przy silniku okrągła i płaska może dostało się trocho wilgoci i głupieje :) tak jak w fordach
Cofa się paliwo do zbiornika po dłuższym postoju - sprawdzić układ paliwowy pod kątem szczelności - gdzieś łapie "lewe" powietrze bądź zainwestuj w zaworek kulowy zapobiegający cofaniu się paliwa - to raz a dwa - zmień filtr powietrza. Jak będzie zasyfiały to łapie wilgoć i zamarza. Nie przepuszcza prawie w ogóle powietrza i czujniki w ukł. ssącym (m.in...
Witam, pacjent Leon 2004 ALH. Nagła usterka - wczoraj wszystko ok, dzisiaj jest tak: brak kontrolki świec żarowych, na zapłonie mruga kontrolka immo, po kilkunastu sekundach 3 razy pika i dołącza do niej mrugająca kontrolka hamulca ręcznego. Odpala na sekundę i gaśnie od razu. Z ECU silnika nie można się połączyć, zresztą nic dziwnego, inne sterowniki...
No więc kolego..mycie i regulacja gaźnika,choć obstawiam że to raczej nie pomoże..ale na pewno nie zaszkodzi.Nie masz przypadkiem śladów wilgoci w okolicy sprzęgła?Zdemontuj tłumik i powoli ciągnąc za linkę startera sprawdź stan tłoka,cylindra i pierścienia.
Najprościej to podpiąć auto na zimnym silniku pod komp. i sprawdzić jaką temp. "widzi" sterownik silnika. Niekiedy zdarza się, że temp. silnika widziana przez sterownik nie odpowiada temp. rzeczywistej i wtedy mogą być problemy z odpaleniem zimnego silnika. (tzn. silnik ma temp. np. 5 st.C a sterownik odczytuje np. 20 st. C, błąd nie zostanie zapamiętany...
wilgoć komora silnik tecumseh silnik odpalać trudny odpalać silnik
ochronnik przeciwprzepięciowy pomiar temperatura oleju touran pilot
helios tc500 wkrętak dynamometryczny
Toshiba LV2E630 G – lokalizacja bezpiecznika na płycie zasilacza, typ i wymiana USB-C Charger Wire Color Guide: Red, Blue, White, Green Connections for Charging and Data