Witam. Mam od kilku dni spory problem z moim tdi. Silnik zaczął źle odpalać zarówno jak jest zimny jak i ciepły. Do tych czas palił od dotyku. Wszystkie filtry OK, kąt wtrysku ustawiony w serwisie, Vag nie wykazuje błędów. Co dziwne że usterka wystąpiła nagle. Proszę o pomoc bo nawet mechanik wymiękł.
Pierwsze próby wykonane niestety z prób podwórkowych filmu nie będzie bo jestem sam i muszę sterować więc nie mam jak filmować . Od razu wyszedł problem ponieważ drukowana zębatka obruciła się na bębnie sprzęgła i nie pojechalem dalej niż 5 metrów https://obrazki.elektroda.pl/8461058400_... https://obrazki.elektroda.pl/2961309000_...
Długo stał, weszła korozja i uszkodziła zaworek we wtryskiwaczu. Wystarczy w jednym i nie zapala ciepły. Te parametry co odczytałeś świadczą że dpf jest ok. Sprawdź co ile wypala to się upewnisz, ale to nie ma związku z rozruchem ciepłego.
U mnie też to jest jak silnik zimny mam grzałkę płynu chłodniczego która doskonale się sprawdza w dużych mrozach nastawiasz na 30 min albo 1 godz zależy ile mrozu i pali na dotyk.polecam tym którym ciągniki trudno odpalają :D
mam to samo, sprawdziłem wtryskiwacze i są ok, co to może być? udało sie problem rozwiązać? pozdrawiam
faktycznie jak zimny silnik zgasnie na gazie to trudno odpala nawet na benzynie, trzeba rozgrzac silnik do 30 stopni i dopiero na gaz, pozdrawiam
Skoro nie znasz się na mechanice, to powiem tak. Tłok i cylinder to jak soczewka i oprawka przy okularach. Jedno musi do drugiego pasować. W pojazdach są pewne elementy które wymienia się "zestawami". Np łańcuch i zębatki. Jak wymienisz sam łańcuch i zostawisz stare zębatki, to zębatki zniszczą nowy łańcuch, a jak założysz stały łańcuch na nowe zębatki,...
Witaj kolego, jak na moje oko to masz uszkodzony tłok - pewnie był wymieniany i ktoś zbyt szybko wykorzystywał moc, tłok został przegrzany i teraz pod wpływem temperatury puchnie, co powoduje zacieranie się tłoka o ścianki cylindra, objawem tego jest trudne odpalanie oraz osłabienie silnika. Jeśli potrafisz ściągnąć cylinder, to sprawdź tą teorię.
Widzę ze to stary temat ale może komuś się przyda. Winny jest elektrozawór na reduktorze. Wykręcić go, obrócić czarna uszczelek na dole trzpienia i zakręcić. Usterka z trudnym odpalaniem powinna zniknąć. Tak jak napisano wyżej - zalewa silnik gazem.
01177 głównie oznacza że przerwano połączenie. A nie że uszkodzony sterownik. http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... Nie wiem czy ja nie umiem czytać czy ty 01177 - Jednostka sterująca silnika: usterka Możliwe przyczyny Okablowanie i/lub złącze(a) z/do modułu sterującego silnika (ECM) uszkodzone Niezgodny moduł sterujący silnika (ECM) Uszkodzony...
Jestem szczęśliwym posiadaczem tego przyżadu do przemieszczania się i mam problem. Zimny odpala bez problemów (wyciągam ssanie i brzęczy), ale za to rozgrzany nie chce za bardzo odpalać (muszę kręcić około 5-10 sekund, dopiero załapie). Zapłon jest ustawiony dobrze, wymieniony łańcuszek rozrządu, platynki i kondensator, tylko troche mu zawory stukają...
Witam Prosze was pomożcie mi bo juz nie mam sił do tego Malucha. Mam taki dziwny problem z zapalaniem. Jak ma maluch zimny silnik to zapala odrazu od pierwszego razu na ssaniu. A jak mu sie juz silnik nagrzeje to wtedy zaczynaja sie jaja. Raz bedzie palil normalnie a raz jest taki objaw jakby rozrusznik nie mal mocy i tak strasznie slabo kreci tak jakby...
Witam Już od drugiego roku mam problem z odpalaniem silnika gdy jest zimno lub po wielkim deszczu. Jak przekręcam kluczykiem by odpalić, rozrusznik da rade przekręcić silnik kilka razy i nic. Potem Już akumulator wysiada i przekręci raz czy półtora razy silnik i się zatrzymuje. Nie raz dam radę go odpalić na pierwszym obrocie ale większość czasu wyczerpie...
Witam. Mam problem z C 330, po dłuższym postoju nie odpala. Świece grzeją, rozrusznik dobrze kręci, przy kręceniu wydobywa się biały dym, nie raz dopiero po minucie kręcenia zaczyna łapać. Na ciepłym odpala bez problemu. Sam już nie wiem, zawory ustawione, wtryski zmienione, nie mam jak sprawdzić kompresji. Miał ktoś podobny problem i znalazł rozwiązanie?
Problem z odpaleniem na rozruszniku jak zimny. Jak pchnę a na jedynce razem z rozrusznikiem to nawet metra nie potrzeba i zapali, a gdy już ciepły to normalnie odpala. Może ktoś pomóc?
Witam. Chciałbym się was poradzić odnośnie mojego problemu. Otóż mam autko Lublin z silnikiem Andori 4CT90 i gdy chcę go odpalić w zimniejszy dzień bardzo długo trzeba kręcić rozrusznikiem. Gdy jest nawet kilka stopni powyżej zera to już jest problem żeby go za pierwszym razem odpalić a gdy się lekko rozgrzeje odpala od razu, może nawet wał nie zrobi...
Witam .. mam nietypowy problem .. chodzi o to ze mój polonez jeżeli jest zimny i ma właczone swiatła odpala bez problemu , a jeżeli rozgrzany silnik to na odpalonych światłach nie chce rozrusznik. Gdy zgasze światła odpali bez problemu .. dzieje mi sie to tylko na ciepłym silniku... w czym szukać usterki ???
Witam! Przeczytałem wiele tematów o nie odpalaniu silnika, jednak postanowiłem swój założyć gdyż nadal nie znam przyczyny. Polonez 1,6 GLI + gaz 96` Rano gdy jest mokro nie chce zapalić. Można rozrusznikiem go piłować nawet z 15 minut. Jak załapie to przez pierwszą minutę to tak jakby chodził na dwóch cylindrach - po minucie już chodzi elegancko. Na...
Witam. Problem polega na tym że jak silnik się rozgrzeje to nie trzyma w ogóle wolnych obrotów, muszę trzymać gaz aby dalej chodził. Gdy zakręcę śrubkę od mieszanki i od obrotów na maksa to wtedy ładnie trzyma wolne obroty. W każdym przypadku silnik się ładnie wkręca, nie przerywa itp. Świeca jest zawsze mokra i okopcona na czarno, czasami się zalewa...
Silnik chodzi po wyłączeniu kluczykiem. Można wyłączyć go np naciskając hamulec lub włączeniem świateł .Proszę o radę. Zauważyłem , trzyma przekażnik pompy paliwa ,a w chwili obciążenia elektrycznego -puszcza i silnik gaśnie. Przekażnik nie klei się lecz ma jakieś podtrzymanie. Potrafi skutecznie rozładować akumulator. Może ktoś zna to uszkodzenie....
Trudno przypuszczać , że aż tyle części zaniemogło ...
Witam. Mam problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu załączenie silnika 3 fazowego powoduje wyrzucenie różnicówki( dodam, że wcześniej wszystko działało bez zarzutów) sprawdzałem czy nie ma przebicia miedzy fazami, nie ma. Nie ma też przebicia z obudową. Zauważyłem jedną niepokojącą rzecz zaśniedziałe styki i resztki rdzy w puszce prawdopodobnie dostała...
Za uboga mieszanka.Zła relacja powietrza do benzyny. Za dużo powietrza. Dodano po 11 Zwróć uwagę czy papierowa zbrojona rura jest założona od obudowy filtra powietrza jest założona na osłonę kolektora wydechowego.Znajdujący się w filtrze powietrza termostat woskowy w zimowych warunkach zamyka dopływ zimnego powietrza do filtra powodując zasilanie ciepłym...
Witam Jestem posiadaczem kosy spalinowej Stiga BJ 325D. Po okresie zimowym mam problemy z odpaleniem jej na zimnym silniku. Trzeba dużo się namachać, aby ją odpalić. Kiedy to się uda muszę przytrzymać ją na wyższych obrotach by nie zgasła. Jak się zagrzeje chodzi na wolnych obrotach i nie ma problemów z odpalaniem. Iskra jest, po zapodaniu paliwa do...
Witam Mam problem z WSK 125, gdy jest zimny silnik ładnie odpala od kopa, natomiast jak się zagrzeje ciężko ją odpalić. Co może być przyczyną? Czy za bogata mieszanka mogła by to powodować? Obecnie mieszanka jest ok 1:25 Silnik po remoncie, kompresja jest cały czas.
Bo cieply ma wieksza kompresje. Zacznij od pomiaru napięcia na akumulatorze podczas pracy silnika. To podstawa dalszych rozważań.
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Zawór EGR należy wykręcić,zobaczyć w jakim stanie jest grzybek(czy nie powypalany oraz czy nagar pozwala mu się zamykać).Prawdą jest,że te pompy lubią sprawiać problemy(najczęściej trudne odpalanie na ciepłym silniku).W twoim przypadku nie sądzę by to była pompa.Podjedź do kogoś niech sprawdzi wtryskiwacze i czy katalizator nie wycięty.Zaznaczyłem Ci...
na chłodnicy w okolicy dolnego węża to włącznik wentylatora/ów, Ty musisz odłączyć czujnik 4pinowy ten do jest na króćcu wychodzącym z bloku silnika
To akurat najmniej prawdopodobna przyczyna usterki. Pozostałe wymienione są bardziej prawdopodobne. Silnik jest pewnie dolnozaworowy, więc zawory są popychane wałkiem rozrządu. Jeden z zaworów może być stale otwarty albo stale niedomknięty. Trzeba pewnie zdemontować głowicę, żeby to zobaczyć. Od razu trzeba się zaopatrzyć w uszczelkę głowicy. Mogą być...
Jak narazie tylko świece .
Ja mam Mazdę 1.5, 65kW, 323c z 96-tego roku i do sczytania kodów wystarczy dioda led z opornikiem 1k. Poczytaj na mazdaspeed, a jeśli nie znajdziesz to pisz ja mam gdzieś linki.
Nic, zrobiło się zimno i teraz jakoś odpala.
Zanim ustalisz który to czujnik to powymieniasz w ciemno pół osprzętu silnika. Podepnij pod komputer jeśli masz możliwość na zimnym silniku, odczytaj parametry czujników co podają, odpal i śledź nadal do rozgrzania auta. Gdyby któryś z ważnych sygnałów straciłby połączenie ze sterownikiem lub rażąco wykraczałby parametrami z danymi porównawczymi dla...
Mam problem, auto ciężko odpala, gdy jest rozgrzane. Na zimnym silniku odpala bez problemu. Co może być tego przyczyną ?
Robiłeś ten pomiar (test) w czasie odpalanie czy tylko na odpalonym silniku? Dalej trudno odpala?
Odnośnie uruchamiania silnika (usterki rozrusznika) otrzymałeś odpowiedź. Kwestia nadmiernego hałasu podczas jazdy może wynikać z różnych powodów np. uszkodzonego wydechu, przegubów, łożysk kół, uszkodzonych poduszek silnika lub skrzyni biegów itp. Z uwagi, iż nie podałeś bliższych danych auta (silnika), ani też nie nagrałeś filmu z irytującym Cię hałasem,...
ze cos z pompa paliwa jest nie tak? albo filtr paliwa zapchany? Odpowiedzi na to pytanie powinien udzielić pomiar ciśnienia paliwa. Bez danych,, trudno odpowiedzieć!
Powodem tego jest zalewanie świecy, więc albo uszkodzona świeca ( ma przebicie przy wyższej temperaturze ) brak podkładki na sprężynie, wytarty cylinder. Podaj na PW adres to poślę Ci tą podkładkę. Jeszcze przyszło mi do głowy aby sprawdzić odległość cewki od koła ( 0,2-0,3 mm ) Z cewki, oprócz kabla świecy powinny wychodzić dwa cienkie przewody jeden...
Pomocy już mi i mechanikowi do którego oddałem samochód ręce opadają, już mówię o co chodzi w trakcie jazdy samochodem na gazie silnik nagle zgasł i w żaden sposób nie daje się uruchomi, tak na PB jak na LPG, kontrolka imob gaśnie przy przekręceniu kluczyka, silnik załapuje na 2-3 s i koniec, paliwo podaje, iskra jest, rozrząd ok, nowa cewka, nowe przewody...
A czemu stare sięgały? Czym się różnią? Może trzeba podpiłować ten otwór regulacyjny w kształcie fasolki. Jak kupiłeś jakiś chiński wynalazek to wszystko możliwe. Trudno zdiagnozować nie widząc co tam jest i jak wygląda po twojej ingerencji. Tam jest dość niewygodnie, bo trzeba patrzeć przez okienka w magnecie jednocześnie nim obracając. Rozumiem, że...
który zawór mam sprawdzić? https://obrazki.elektroda.pl/7112861100_... Added after 3 twardy start tylko przy gorącym silniku! odpala szybko na zimnym silniku
Jaki silnik>?
Witam i proszę o podpowiedź jakie dla tego silnika wartości luzów zaworowych . Obecnie ustawiono 0,10 ssanie i 0,15 wydech ale trudno uruchomić zimny , później dobrze odpala i równo prasuje. Silnik B&S Intek 18,5 : 31P777-0770-B1. Danych na pokrywie dokładnie nie można odczytać. Silnik z roku 2010-2011.
Paliwo nie ma prawa odparować z komory pływakowej po kilku dniach. Jedyną przyczyną opróżnienia komory pływakowej może być tylko nieszczelny spust paliwa z komory pływakowej. Radziłbym przekazać skuter specjaliście który wyczyści gaźnik i sprawdzi jego regulację. Jeszcze jedna rada, podczas dłuższego kopania należy robić przerwy 10-20 sekund aby napełniła...
Daj spokój z tym czujnikiem. To była tylko podpowiedż, że tak też może być. W każdym razie u mnie i u kolegi z podanego linku który wymieniał wiele rzeczy, między innymi i pompę paliwa, to była właściwa przyczyna trudnego uruchamiania zimnego silnika.
Mozna też skorygować dawkę startową. Przy 90'C potrzeba 250 obrotów, by sterownik podał paliwo. Przy takim przebiegu i wieku auta jest to trudne do osiągnięcia od razu po włączeniu rozrusznika. Słaby rozrusznik, słabe przewody i masa itd powodują, że silnik na początku osiąga 200 obr i z czasem się rozkręca do tych 250 i wtedy auto odpala.
Mam na myśli rozkręcenie gaźnika, wyczyszczenie wszystkich dysz, przedmuchanie powietrzem. Bez tego, nie dojdziesz do ładu z tym silnikiem.
problem z trudnym odpalaniem ciepłego silnika występuje w przypadku oporów stawianych przez rozrusznik lub utraty pojemności i mocy rozruchowej akumulatora, kąt wtrysku nie ma tu nic do rzeczy, w takim przypadku pomaga regeneracja lub czyszczenie rozrusznika, wymiana akumulatora lub podniesienie dawki startowej za pomocą programu diagnostycznego VAG-COM...
tak jeden jak i drugi nie nalezy do bezawaryjnych wiec trudno ci doradzic jezeli nie odpala i w tym czasie brak iskry to czujnik w aparacie, czujnik g28 obrotow ten poza aparatem jest czujnikiem odniesienia i silnik moze bez niego pracowac w funkcji awaryjnej mozliwe jest takze odpalenie silnika bez tego czujnika ale z trudnoscia tak wiec raczej stawiam...
Mam problem ze sowim mercedesem c220cdi. Po odpaleniu silnik jak jest nagrzany auto gaśnie. Trudno potem odpalić.
Zatem zmień warsztat na taki gdzie mechanik będzie wiedział. Usterka trudna bo sporadyczna. Po pierwsze można zamontować przycisk do awaryjnego odpalenia żebyś nie utknął gdzieś na mieście. Po kolejne razem z tym przyciskiem kawałek lampki kontrolnej czy sterowanie dochodzi do rozrusznika. W ten sposób to ty masz samochód i ty obserwujesz co się dzieje...
powodem trudnego odpalania po wyłączeniu silnika może byc to że parownik puszcza gaz,a gaśnięcie na wolnych obrotach to zapchana dysza wolnych obrotów,trzeba wykręcic elektrozawór z parownika i przeczyścic dysze która jest w tym otworze.ja miałem podobny problem i pomogło w moim volvo
Pierwsze co byś zrobił to wylutował ten duży elektrolit , zobaczył czy z niego nie pociekło i zrobiło jakiegoś upływu pomiędzy ścieżkami. Najczęściej odpala ścieżki które idą do tacho silnika. Druga kwestia to ściągnięcie bezołowiówki plecionką i przelutowanie (Pb-Sn) elementów smd otoczenia układu MC33274ADG, robią się przerwy dość trudne do namierzenia...
Na moje wypadało by sprawdzić adaptacje, czy sonda lambda działa i czujnik temperatury silnika i czy gaz się nie sączy do kolektora na postoju przy wyłączonym silniku. Potem ewentualnie rozrząd i kąt zapłonu, ale jak na gazie działa, to później. Jeśli były jakieś rzeczy wymieniane w ramach diagnostyki, to dobrze żebyś tu o nich napisał.
Co oznacza słowo zaskoczył to wiem. Odpowiem na na zadane pytanie, ja miałem taki przypadek. Widzę, że nie jesteś skory do współpracy, trudno.
Uszkodzony sterownik świec żarowych i/lub uszkodzone świece żarowe mają wpływ na trudne odpalanie i nierówną pracę kilka sekund po odpaleniu. Czym będzie zimniej tym będzie trudniej odpalać auto. Zatkany filtr cząstek stałych (DPF) powoduje utratę mocy, w końcowym stadium silnik będzie odpalał ale nie będzie miał siły jechać a potem nawet nie będzie...
To super! Najpierw zapoznam się z instruktarzem, jak przyślą to urządzenie, a jeśli to nie pomoże, wówczas... napisze emaila lub poszukam numeru tel. do sprzedawcy. Dodano po 25 Przed zamówieniem tego urządzenia, sam jeszcze przykombinowałem, aby obejść system i przy pomocy łącznika (przełącznik monostabilny NO). Potrzebowałem pilnie wyjechać więc trzeba...
Trudno chciałem pomóc.
Tak z daleka, trudno. Może miejscowy mechanik? Ja bym tak postąpił, skoro nie potrafisz zlokalizować miejsca wycieku.
Dokładnie , jeśli po odpięciu czujnika auto odpala to znaczy winę czujnika - to proste.
Oczywiście, nadmiar oleju także jest szkodliwy dla silnika. Poza trudniejszym odpalaniem, zanieczyszczeniem elektrod świecy czy zwiększeniem ilości nagarów, może dojść zablokowania filtrów, zapchania tłumika czy przewodów. W skrajnych przypadkach nadmiar oleju może skutkować zapiekaniem się pierścieni i paradoksalnie - szybszym zużyciem cylindra, także...
ile nakulane ma? to silnik na pompowtryskach?
trudny odpalać trudny odpalać benzyna trudny rozruch silnik
folia aluminiowy samoprzylepny koło kolorów projektor vacum volvo
electrolux mruga start bateria milwaukee
Brak sygnału w telewizorze Sharp po użyciu pilota Buderus GB125-22 kod H01/1011 – zbyt wysoka temperatura spalin, czyszczenie wymiennika