wskaznik zużycia-ekonomizer sterowany jest z komputera elektronicznie. a jesli chodzi o reset zalezy co chcesz resetowac bo jesli inspekcje oleju to wystarczy kawalek drutu a jesli chodzi o błedy ecu silnika to raczej komputerek radze podłączyc.Pozdrawiam
w takim samochodzie odpięciem akumulatora nic złego nie zrobisz nie wchodzi w grę zaden reset i.t.p. Mówiż iż przypadkowo odpięto klemę,może również coś innego (przewody podciśnienia)opisz dokładniej co się działo a przede wszystkim podaj kod silnika. pozdrawiam
Potrzymałem go przez 20h na odpiętych klemach . A po co?
U siebie walczyłem z tym problemem przez kilka miesięcy. Jeżdziłem na gazie. Zauważyłem że po odpięciu klemy akumulatora (resecie komputera) przez krótki czas pracował na benzynie bez zarzutu i dopiero to naprowadziło mnie na czujnik Hala w aparacie zapłonowym. Po wymianie audiczka dostała drugie życie.
Witam . Mianowicie gdy dzis rano przyszedłem do ciężarówki (Volvo fh12 1996/1997r ), odpaliłem na biegu jałowym wszystko było normalnie i pojechałem . Po przejechanych 9 km auto zaczeło wariowac zaczeła migac kontrolka (cheat engine czy cos takiego) ... robiło co chciało ... przyspieszało . Gdy wcisnołem sprzęgło obroty spadły i auto zaczeło zwalniac...
Już to robiłem i nic. Też myślałem że reset starczy, lecz to nie pomogło. Dodano po 1 Cyba wystarczy odpiąć 1 klem + ? bo tak zrobiłem i po kilku sekundach podłączyłem. bez skutku.
Nie do końca byłem przekonany, ale jest to problem z LPG. Zła emulacja powoduje, że ECU po odpaleniu zanim zacznie sczytywać sygnał z sondy lambda podaje zbyt bogatą mieszankę. Odpięcie klemy (czyli reset ECU) pomaga wiec ostają dwa wyjścia - gazownik albo podpięcie ECU do zasilania po stacyjce czyli reset po każdym zgaszeniu silnika. Dziękuję wszystkim...
Linki na razie nie ruszałem. Zamek ma sześć pinów, więc sprawdziłem bezpieczniki - ok i reset komputera (klemy odpiąłem). Zamek zamyka/otwiera, ale problem nie zniknął.
Spróbuj przywrócić ustawienia fabryczne - jest taka opcja w ustawieniach. Jak to nie pomoże to odepnij klemy na parę minut. Jeśli reset radia nie pomoże to daj do naprawy.
Odepnij klemy na trochę. Czasem Fiatowym Body odwala i nie sterują właśnie centralnym. "Reset" często pomaga, nie tylko w Puntach.
Szanowni, Mój pierwszy post, więc serdecznie witam wszystkich i proszę o wyrozumiałość. Oczywiście szukałem na forach, czytałem o problemie, lecz niestety nigdzie nie znalazłem jednoznacznej i definitywnej odpowiedzi jak poradzić sobie z opisanym poniżej problemem. Do rzeczy. Moja Astra Fka (1.4, 16V, 1997) dociążona jest instalacją gazową. I na tej...
Witam. Audi A3 Sportback 1.6 benzyna 102KM rok 2006 +LPG. Usunąłem awarie: wymiana sond lambda plus zapchany katalizator. Spalanie średnie na BP spadło z 10l na 7.5l. Chciałbym zresetować mapy benzyny. Pojeździć trochę tylko na BP i dać do regulacji LPG. Czy mapa BP się sama zresetuje i na nowo ustawi? Jeśli nie, to jak wykonuje się reset? Odpięcie...
Ja sprawdziłem wszystko i kicha. A pomógł reset. I mam światła :) Reset to odpięcie na 10 sekund klemy akumulatora.
Siemanko, mam problem z busem, pacjent to Jumper 2016 r. 2.0. Tydzień temu wsiadłem do busa i chciałem go odpalić, radio grało, światła normalnie świeciły, po przekręceniu stacyjki zero reakcji, nawet żadnego cyknięcia. Odpiąłem klemy z akumulatora, zrobiłem reset, auto odpaliło od strzała, kręciło za każdym razem do dziś. Znów ta sama sytuacja w dniu...
Tak jak pisałem auto jeżdżone do kościoła. Ostatnio stało dłużej bez akumulatora. Wyczytałem w necie, że przy moim błędzie 0115 - CTC - wysoki sygnał na początek odpiąć na 10min. klemę - to wyczyści komputer z błędów, później podpiąć z powrotem klemę i ponownie odczytać kody błędów - może wtedy 0115 się nie pojawi. Zrobię to ale... Ktoś napisał "po...
Reset na akumulatorze zrobiłeś? często ster zwiesza się i wystarczy reset klemą. Czasami pomaga dopiero odpięcie i zapięcie wtyczki przy sterowniku.
Miałem podobny przypadek. Moje auto ma sterowane 4 szyby (W168 rocznik 1998). Szyby od czasu do czasu się zacinały i przestawały działać. Przy następnym odpaleniu auta działały. W końcu przestały działać całkowicie. Po przekopaniu internetu i szukaniu przyczyn zacząłem rozbierać po kolei elementy. Sprawdziłem najpierw akumulator - było 12,5V. Potem...
Podeślij zdjęcia radia od tyłu i jak jest naklejona to naklejka rozpiski pinów. Nie chcąc rozkręcać radia na dzień dobry odepnij klemę (-) od akumulatora na 15min ewentualnie reset trzymaj dłużej jak 1s z 30s. Bezpiecznik przy radio sprawny a w samochodzie bezpiecznik od radia sprawdzałeś ?
Na początek reset komputera benzynowego( odpięcie klemy) i czyszczenie/ kontrola zaworu biegu jałowego ("silniczka krokowego" TM). Można też wybłyskać błędy (przed ewentualnym odpinaniem klemy) . Pozdrawiam.
Instalacja to KME Diego. Czy znacie sposób resetu kompa poprzez odpięcie klemy + i 3-krotne dotknięcie na 10 sekund co 10 sekund i odpalenie na wolnych obrotach do nagrzania??
Przed wyjęciem zrób reset komputera. odepnij klemę na 15 min albo dłużej. Póżniej po podłączeniu uruchom silnik i niech sobie popracuje na wolnych obrotach bez dodawania gazu do włączenia wentylatora chłodnicy. Powinno to pomóc bez wyjmowania krokowca. Przy problemach z krokowcem obroty raczej falują. Krokowy jest sprzężony z przepustnicą.
Bo nic innego mi nie przychodzi do głowy co się mogło stać radio normalnie chodziło wczoraj na trasie jak wracałem to już nie działało We własnym zakresie możesz spróbować na chwilę odpiąć klemę od aku, być może radio się zawiesiło wówczas taki "reset" pomoże. W razie gdyby to nie pomogło to wizyta w zakładzie car - radio.
Auto sprowadzone było jakieś 6-7 lat temu, po sprowadzeniu był wymieniany płyn w układzie chłodniczym i później w interwałach co 3 lata. Jako że zimą mi nagrzewnica przestała grzać, to postanowiłem przy okazji filtra wymienić ten płyn z płukaneczką. Bajoro jakie szło raczej nie wskazuje na to, aby mechanik cokolwiek robił, brązowy płyn śmierdzący rdzą....
Silnik gdy jest zimny pracuje na ssaniu. To fakt oczywisty. Za dobór odpowiedniego składu mieszanki i wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu odpowiada komputer, który pozyskuje informacje z czujników a w szczególności sondy (sond) LAMBDA. Możliwe, że "gazownik" podczas instalacji przypadkowo ją uszkodził, czego efektem może być właśnie taki rezultat. Jednak...
Spróbowałem. Tylko nie mam pojęcia czemu miało, by to pomóc. Inne pomysły? Tak jak kolega pisał odpiąć klemę minusową na 20 min i powinno grać:). Coś w stylu resetu sterownika.
Robiłem adaptację silnika tj. odpiąłem aku. na 10 min - zwarłem klemy ze sobą, uruchomiłem silnik i na obrotach czekałem do załączenia wentylatora, po czym zgasiłem i niby ok. Silnik chodzi w miarę ok, jak wspomniałem po nagrzaniu trochę bardziej się telepie i jakby czasem zapłon wypadał, jedyne co jest to te losowe spadanie z obrotów podczas wciskania...
Znaczy słabo szukałeś. Odczytaj błędy, zrób reset ECM i sprawdź jak pali po resecie. Przy gazie siada pompa, wtryskiwacze, prawidłowe sterowanie przez komputer pracą silnika na benzynie. Dioda immobilizera zawsze gaśnie ? Kontrolka silnika nie świeci podczas jazdy, a świeci przed odpaleniem ? Przytrzymanie go na obrotach wskazuje na problem z układem...
Tak ogólnie to problem zaczął się z falującymi obrotami przy odpalaniu. Oczywiście intensywność falowania zależna jest to od temperatury powietrza (i tu uwaga) pod maską. Przy odpalaniu powinien on zrobić ładny podskok do 1500 obr/min i powoli obniżać obroty do 800. Tymczasem robi skok do 1500, spada do 300 i tak sobie skacze. Rozgrzeje się, to pracuje...
Witam, podczas wymiany sady zdejmowany był kolektor przepustnica umyto i uszczelniono Ja u siebie miałem podobny problem z którym długo walczyłem (Scenic 1,6 16V 1999r. silnik K4M700). Okazało się, że pomogła wymiana o-ringów przepustnicy i dobre uszczelnienie kolektora dolotowego silikonem temperaturowym. Od tego powinieneś zacząć i te o-ringi bezwzględnie...
Może i to nie pomoże, ale odepnij klemę z akumulatora i zostaw go tak na jakiś czas. Jest to pseudo reset komputera. Potem podłącz go i przegazuj parę razy - czasem to pomaga gdy silnik głupieje...
Nr silnika P827046 jest na jednopunktowym wtrysku bosch. Jakieś zasilanie chyba musi mieć stałe skoro pamięta błędy a odpięcie klem powoduje poprawe.
Fajnie że i Autor się pokazał:) Niestety tak jak wspominałem mam wersję XL-Con, bez wyświetlacza, w związku z czym nie mam możliwości zmiany żadnych parametrów w menu - wszystko działa w automacie. Dobrze by bylo porównać "niby takie same" ładowarki - w związku z czym mam prośbę do kolegi. Czy mógłby kolega odpiąć płytkę wyświetlacza i wsadzić zworkę...
Zamontowałem inną cewkę w miejsce podejrzanej - zareagował dość żywo, praca silnika się zmieniła na bardziej miarową, zaczął palić na wszystkie cylindry... lecz nadal dźwięk pracy nie jest taki jak przed awarią, podpiąłem komputer - niestety nie rozpoznało mojej jednostki - zrobiłem reset sterownika poprzez odpięcie klemy (-) od akumulatora na 15 minut...
Przyglądnij się jeszcze raz zasilaniu centralki z zwłaszcza masie, bezpiecznikowi i przewodowi na zasilaniu w okolicy akumulatora - przerabiałem to w mojej As. po kolei. Pierwsze wypalone gniazdo bezpiecznika, później przerwa ( korozja wnętrza przewodu ) i niepełne napięcie PODCZAS PRACY! nie na "sucho" centralki. To że nie wskakuje na obroty po podpięciu,...
Jak sama nazwa wskazuje - błąd dotyczy ekologii. Zgodnie z unijną dyrektywą, jeżeli auto zdiagnozuje błąd/ usterkę która mógłaby spowodować zanieczyszczenie środowiska ma wejść w tryb uniemożliwiający uruchomienie. Czyli działa jak powinno. Czego konkretnie (jakieś dpf-y, egr-y czy inne ustrojstwo) dotyczy błąd to już podłączenie kompa może chyba tylko...
Dziękuję za rady. Iskra jest cały czas, pisałem. Wtryski sprawdzałem wskaźnikiem diodowym (coś tam miga). Spróbuję jeszcze lampką. Auto do ostatniej chwili nie miało problemu z rozruchem. Po wyłączeniu nie odpaliło ponownie- nawet nie próbowało.Krokowy nie brudzi się nagle. ECU blokuje przekaźnik pompy-to nie dzieje się bez przyczyny. Brudny krokowy...
Witam serdecznie. Mam problem z moim Golfem 5 2008r. Dzisiaj po postoju z piątku na niedzelę, po wyruszeniu do sklepu wyrzuciło mi błąd, przy około 30-35km/h. Błąd to, błąd układu hamulcowego (wykrzyknik w okręgu). Sprawdziłem poziom płynu hamulcowego i dolałem dla pewności, przejechałem się, wyrzuciło znowu błąd i dodatkowo przestało wskazywać prędkość,...
Powinno wystarczyć włączenie zapłonu, następnie jego wyłączenie i odpięcie klemy w ciągu 90 sek. od wyłączenia zapłonu. To powinno spowodować "wysypanie" się sumy kontrolnej pamięci EEPROM i załadowanie nastaw domyślnych, po kolejnym podpięciu zasilania. W ostateczności w IES2 masz reset adaptacji składu mieszanki (ale nie mam pewności czy z tym sterownikiem...
Witam Mam BMW 735iA E32, silnik R6, 12V, wtrysk benzyny grupowy i w nim instalacje lpg OMVL DREAM XXI N. Gdy zakupiłem auto sonda lambda była odpięta od silnika, bo była uszkodzona. Wymieniłem sonde na całkiem nową, zrobiłem reset komputera benzynowego (przez odpięcie akumulatora, połączenie klem, przekręcenie kluczyka i odczekanie 15 minut... ale tak...
Witam, Sprawa tyczy się D8 (1998r.) z silnikiem 2.0 16V (XU10J4R) z wtryskiem Bosch MP 5.2 Od jakiegoś czasu zaczęły się kłopoty z dziwnym gaśnięciem lub kłopotami z odpalaniem. Przykładowo podczas jazdy, bez ostrzeżenia potrafi wyłączyć się silnik. Wskazówki prędkościomierza i obrotomierza automatycznie spadają do zera. Przy próbie ponownego uruchomienia...
Witam. Mam problem z Skodą Octavia 1.9TDI Combi, po włączeniu zapłonu wiatrak chłodnicy się nie kręci, a kiedy wyłączę zapłon to słyszę pstryk przekaźnika i mały wentylator zaczyna chodzić przynajmniej przez 15 min. Wyłączyć można go przez odpięcie klem od akumulatora i podłączenie ponownie, taki reset. Kable sprawdzałem wydają się być sprawne. VAG...
Witam. Mam problem ze "znikającym" paliwem w Scani R420 HPI 2012 rok automat. Od 2 ostatnich tankowań zauważyłem bardzo duże rozbieżności w spalaniu między wskazaniem komputera a wyliczeniem "na kartce". Cały czas komputer pokazywał spalanie w granicach 29,8 l/100km - na kartce wychodziło ok 33-34l/100km. Od dwóch tankowań komputer dalej 29,8l/100km...
Witam, miałem dziś problem z tym parrotem. Nie widział książki tel, a widział ostatnie połączenia. Więc skasowałem tel. z parrota, i przy próbie ponownej instalacji/parowania, wywala błąd- memory full. Na forum parrota znalazłem info: http://forum.parrot.com/english/viewtopi... Wychodzi na to że kabel pomarańczowy zamieniony jest z czerwonym....
Witam znawców tematu naprawiłem kabel jak odłączę kabel z akumulatora i nagrzeje do temp.pełnego otwarcia termostatu , to kontrolka zgaśnie? czytałem że można odpiąć dwie klemy i je ze sobą połączyć to ponoć się rozładuje kondensator i jest lepszy reset i jeszcze jedno dziś jechałem do Olsztyna 50 km w jedną stronę i spalanie jest w normie jadąc ze...
Akumulator odpiąłem bo czyściłem klemy z syfu. Później podłączyłem i już na wyświetlaczu nic nie pojawiało się. Tylko zegarek! Jeszcze spróbuję odłączyć klemy na 2 minutki i zobaczymy co będzie!
Witam, Opisane powyżej problemy na pewno już rozwiązane, lecz dla innych użytkowników dodam objawy które miały miejsce w moim peugeot 206 1.4 98rok zasilanie benzynowe, może to kiedyś komuś pomoże w swojej diagnostyce. Objawy: W trakcie jazdy szarpanie , szczególnie na wyższych biegach (na biegu jałowym praca normalna) w pewnym momencie w trakcie jazdy...
Zgrzej silnik do momentu włączania się wiatraka na chłodnicy. Potem wyłącz silnik, odepnij klemę akumulatora odczekaj 15 no 20 minut. Odpal autko i przegazówka. Powinno byś Oki jak to komputer błędy wyrzucał ( tak zwany reset komputera) Po czymś takim przyjmuje parametry ciepłego silnika za swoje podstawowe . Tak mi tłumaczył mechanik i w paru autka...
Mam problem z moim Peugeotem 306 1999r. sedan 1.4 z gazem sekwecyjnym. Odkąd założyli mi gaz ciągle łapie błędy na kompie. Raz mi resetowali u elektromechanika i okazało się, że sonda podaje złą temperaturę silnika. Czy jest możliwość kasowania błędów w tym aucie tak jak np. w Mazdzie 323 poprzez odkręcenie plusa z akumulatora i przytrzymanie przez...
Citroen Xsara 1,8 TD, po włączeniu zapłonu dziwnie zachowują się zegary, obrotomierz idzie w gore i opada, wskaźniki pokazują wszystko na full, po odpięciu klemy z akumulatora wszystko wraca do normy, o co chodzi, dyskusja mile widziana, hej
Jak wyłączysz stacyjkę to on odepnie akumulator od centralki i zresetuje ją tym samym! Można też podłączyć go tak, aby odłączył aku i jednocześnie zwarł bieguny centrali wtedy reset jest natychmiastowy! Na serwisie odłączają klemy i zwierają je to to samo!
regulacja już jest reczna , pisałem wczesniej , co do sondy musiałbym sprawdzić Nie przyuważyłem, kto i z jakiego powodu założył śrubę jak rozumiem ? (at)Silnoręki85 wiesz że śrubą to można wyregulować na określone obroty ? Zwykle na 3tys obrotów, a poniżej/powyżej będzie tylko bogato lub ubogo ? Do tej pory krokowy regulował mieszankę gazu w całym...
Nie zapisało żadnego błędu. Samochód był w innym warsztacie i skierowali go do mnie. Podobno gość czyścił w nim "silnik krokowy" tam mi mówił klient, a że nie pomogło to skierowali do mnie. Jak falował to się domyśliłem że przepustnica może zasyfiona... więc porządnie wyczyściłem ją, i zresetowałem centralkę, od razu było pięknie, silnik równiutko trzymał...
Jea :D:D:D:D:D:D:D reset dopiero pomógł dodam że w tę mroźną zimę wyciągałem akumulator i jeszcze wtedy nie miałem zielonego pojęcia o czymś takim jak reset komputera auta. Więc jak go włożyłem to uradowany że mi odpalił (bo wcześniej nie chciał) Od razu w drogę Aczkolwiek wtedy nie miałem problemu z wolnymi obrotami sporo czasu...dopiero od niedawna...
na pilot z kluczyka brak reakcji. co byście zrobili / sprawdzili ? Reset przez odpięcie zasilania, bo czasem się wiesza. masz na myśli reset pilota - baterie ? czy reset auta - odłożenie minusa. jeśli aku to przed kilkunastoma minutami to robiłem, 2 minuty zdjęta klemy - nie pomogło. wyjmę jeszcze baterie z pilota, a potme zrobię programowani/ przyuczenie....
"w 2.0 hdi miałem problem z egr dopiero wymycie przepływomierza załatwiło problem"- i co na odpiętym EGR'ze samochód normalnie działał. Chociaż od razu po zmianie EGR'a miałek tak, że przy przyspieszeniu do 140, zawsze odcinało mu turbinę i włączał się check, ale to tylko przy przekroczniu 140. Sprawdzę jeszczę ten czujnik i przepływomierz(chociaż tu...
Widać przecież że jest śruba na gazie a nie krokowiec. Ten wąż od gazu jest wklejony naprzeciwko tej klejonej rury od odmy czy się myle bo nie widać tego? Tak od spodu jest klejony. Jest tam wprowadzony bo wiadomo musi byc bo instalacja gazowa Filmiki nagrane na gazie czy na benzynie? Choć mówisz że strzela też na samej benzynie? na gazie, na benzynie...
Witam, przeszukałem kilka forów i tutaj kilka stron tematów ale nie znalazłem podobnego. Na innym forum po kilku odpowiedziach na początku temat upadł wiec może tu znajdę lepszą pomoc. Pacjent: Astra G Bertone Cabrio 2004r. 1.8 125KM nie skażona podtlenkiem LPG Posiadam ją od 2 miesiecy i cały czas męczę się z checkiem i błędem P0130. Sonda która siedziała...
Witam Ponaprawiałem w aucie co mogłem, no i zostały mi 3 błędy w komputerze: 1) 19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010 37-Navigation -- Status: Not registered 0001 7D-Aux. Heat -- Status: Not registered 0011 2) Address 7D: Aux. Heat Control Module Part Number: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E Component and/or Version: PTC-Element 0404 Software Coding:...
Witam, wiem że temat RT3 krąży od dawna w Internecie, natomiast nie ma nigdzie konkretnej odpowiedzi na to zjawisko, co jest przyczyną awarii radia. Moje radio pewnego razu przestałą normalnie się włączać. Wyświetlacz staje na niebieskim ekranie z logiem Magneti Marelli, po chwili ekran robi się ciemniejszy i następnie następuje reset radia i tak w...
odpiąć klema radio reset klema reset klema minusowy
dobór kondensatora biernej windows update dziać radia wojskowe
resetowanie baterii ładowanie akumulatora buforowe
Pralka AEG Lavamat Turbo 16810 kończy pranie po 5 minutach Jak wyjść z trybu hotelowego w telewizorze Telefunken