Przpustnica ci się moze spalic, i moze Ci spalic tez bezpeiczniki. Miałem tak w Touranie, staneła klapka, spalił się motorek i spalilo tez bezpieczniki od wentylatorów, a ze było t o w lato to wracałem 40km prawie godz, z climą na maxa i otwartymi szybami. Przepustnica ma się zamykac jak gasisz silnik.
dzięki za odpowiedź, jednak to chyba nie to bo jeździliśmy ze zdjętą rurą dolotową z kolektora ssącego, odpiętą wtyczką przepustnicy i zaślepionym EGR i objaw dalej był, tyle że mocy mniej bo bez boostu.
Witam Panowie! Podobny problem miałem w x-trailu 2.0 po odpięciu wtyczki przepustnicy na odpalonym silniku. Kolejne odpalenia skutkowały obrotami nie niższymi niżeli 1,5tyś. Również męczyłem się z procedurą opisaną przez kolegów. Oczywiście z marnym skutkiem. Ponowne odpalenie i problem powracał. Drugiego dnia ponownie próba adaptacji przez powyższą...
Sprawdź przepustnice lub ten egr się kończy odepnij wtyczkę od przepustnicy i się przejedź bo to cykanie to ona może robić
Eloł, Mam taki problemik z wozidełkiem Po uruchomieniu silnik wchodzi na obroty ok. 2000 i potem spada na jałowe, podobnie z wyższych obrotów spada do około 2-2,5 tys a potem przez 3-6 sekund trzyma je na podobnym poziomie a potem spadają do jałowych. Tak samo podczas jazdy, przy redukcji czy zmianie biegu. Tak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=SWXZd7xJ...
Witam kolegę yod , teraz odpala bez problemów, instalacja gazowa była zakładana w Holandii i jak do tej pory chodzi bez zarzutu, ale mam trop, dziś rano po odpaleniu pojawił się komunikat, sprawdź wtrysk, no i oczywiście max 2,5tys obrotów, zgasiłem od razu silnik, maska do góry i odpiąłem wtyczkę od przepustnicy i wcisnąłem ją z powrotem, odpalam silnik...
U mnie przyczyną było zwarcie na przepustnicy powietrza. W wiązce spadło napięcie na 3V a powinno być 5V. Po odpięciu wtyczki z przepustnicy klima zaczęła działać. Jak pomogłem to naciśnij +
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z z kontrolką EPC.. Po przejechaniu progu zwalniającego uszkodziło mi kostkę od przepustnicy (pękła) oraz wtyczka.. auto zaczęło chodzić na 3 cylindry oraz wpadło w tryb awaryjny wpadł błąd P0641 po odpięciu wtyczki od przepustnicy błąd zniknął i pojawiały się tylko o braku jej. Wymieniłem przepustnice, wtyczkę oraz...
Usterka wtrysku to taki "durny" komunikat, sugerujący problem z układem paliwowym. Głupawo to wymyślili w Renault. Już lepiej byłoby gdyby wyświetlało się "Problem - jedź na serwis". Wyskakuje też po odpięciu, którejkolwiek wtyczki (przepływomierz, egr, przepustnica, czujnik turbo itd). Także trzeba pod komputer się podpiąć, żeby wskazać/zawęzić/sprecyzować...
J338 (Throttle body actuator) to jest na twoim zdjęciu nr 3. Powinny do niego dochodzić wtyczka 4-ro pinowa; kolory kabli: brązowy, czerwono-szary, biały, niebieski. Metoda podana przez kolege domex jest niezawodna, jak odepniesz wtyczkę z modułu j338 pownieneś dostać błąd dotyczący j338 z opisem "open circuit"
Po odpięciu wtyczki z pedału od razu na wyświetlaczu kompa pokładowego wywala awarię układy dolotowego/wtryskowego (już nie pamiętam dokładnie) ale gdy odepnę wtyczkę z przepustnicy to zero reakcji. Na przepustnicy jest 6 pinów....... w kostce którą się podłącza do przepustnicy tylko 4 uzbrojone (4 przewody) ......między dwoma mam 12V, reszty nie sprawdzałem...
Ja stawiam na EGR lub uszkodzony zawór sterujący pracą EGR, zaślepiony będzie przebierał, prawie gasł i podbijał obroty. Do nowych przepustnic był jakiś zmodyfikowany kabel (przejściówka).Wiele razy miałem 2.3 przebierające obrotami, odpięcie wtyczki od zaworu sterującego EGR równało obroty i zapalało awarie silnika.
WITAM.Wrócę do tematu kupiłem nowy nastawnik przepustnicy podłączyłem i obroty zaczęły wariować od 500 do 4000 a czasami zawieszały się na 5000 po depnięciu na pedał gazu spadały i znów następowała wariacja obrotów. Komputer pokazuje błąd regulator położenia przepustnicy V60. Po odpięciu wtyczki nastawnika przepustnicy obroty pozostają na maksa.Skomentujcie...
Odgrzebię stary temat. Z tymi wolnymi obrotami tak ma być i masz dobrze. Regulację biegu jałowego jak robisz to najpierw musisz odpiąć wtyczkę od przepustnicy i auto przegazować kilka razy w zakresie 2000-3000 rpm a następnie ustawić obroty biegu jałowego.
Jak czyściłeś nieumiejętnie , to mogłeś co uszkodzić , tam jest zmotoryzowana przepustnica i z objawów wychodzi ,że nie zwiera kontakt wolnych obrotów. Na wyłączonym zapłoni odpiętej wtyczce na przepustnicy , sprawdź przejście pomiędzy 3 i 7 pinem jej gniazda. Sprawdź też naciąg linki gazu - może być za mały luz na lince.
Witam serdecznie. Mam problem z golfem IV 1,9 SDI a mianowiecie potrafi mi zgasnąć podczas jazdy i nie odpalić przez jakiś czas. Zauważyłem że gdy nie chce odpalić to po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka świec żarowych. OBDII pokazał mi błąd P2108 czyli przeustnica. jak odpiąłem wtyczkę z przepustnicy to jest w stanie odpalić więc to chyba...
wyczyściłem dzisiaj przepustnice silniczek krokowy pracuje(z tym ze nie wiem czy się nie zacina)sprawdziłem węże czy nie bierze lewego powietrza wszystko szczelne i doszłem do tego ze jak odepnę wtyczkę od potencjometru położenia przepustnicy to obroty sa ok(jak sprawdzić czy potencjometr jest uszkodzony?)dziękuje za pomoc
Dokładnie tak. Teraz mierze na złączu sterownika. Najciekawsze jest to że napięcie siada skokowo. Odpalam wszystko jest ok jak pochodzi z 10 min pyk i napięcie siada do miliwoltów. Jak odepnę wtyczkę przepustnicy wraca do 4,98V co ciekawe jak pisałem wcześniej siada również (tak przypuszczam ) napięcie zasilania pedału przyspieszenia bo pojawia się...
Witam. Tak jak w temacie silnik odpala na 2s, wchodzi na 2 tysiące obrotów po czym gaśnie. Nie ma znaczenia z wciśniętym gazem czy bez. Przy odpiętej wtyczce zespołu sterowania przepustnicą bez zmian. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Witam. Mam następujący problem silnik n47c pin 5 na przepływomierzu - msygnał ze sterownika powinno być około 5v a jest 9v. Po Odpięciu wtyczki np od przepustnicy albo czujnika temperatury egr napiecie jest ok , natomiast po wpięciu czujników z powrotem napięcie znowu jest za duże. Gdzie szukać przyczyny? Wszystkie sugestie i podpowiedzi mile widziane....
Jaką wartość temperatury widzi komputer - odczyt z vaga. Jaką widzi po odpięciu wtyczki czujnika temp. Adaptacja przepustnicy to jeszcze nie wszystko - czasem trzeba cofnąć wartości adaptacyjne po wynianie jakiegoś komponentu np: przepustnicy. Pojeździć na benzynie.
Witam, Ostatnio wymieniałem rozrząd w Corsie C z silnikiem Z10XE. po poskładaniu wszystkiego do kupy samochód odpalił od razu i chodził jak szwajcarski zegarek przez jakieś 30 minut. Następnie zgasł i nie chce zapalić do tej pory. Rozrząd oraz czujnik położenia wałka są ustawione poprawnie, nic nie przeskoczyło. Paliwo na listwie jest, iskry są, po...
Sory, ale teraz z kolei Ty piszesz niejasno. Po pierwsze, w przepustnicy owszem, są dwa czujniki, ale jeden to cz. temperatury powietrza za sprężarką, a drugi to czujnik ciśnienia powietrza doładowanego. Nigdzie wcześniej nie pisałem o czujniku przepustnicy. "Czujnik położenia" jak się wyraziłeś (rozumiem, że masz na myśli czujniki położenia przepustnic)...
Sprawdź przejścia pinów między sterownikiem a przepustnicą, również pod kątem zwarcia. Musisz odpiąć wtyczkę o ECU i sprawdzić miernikiem.
Cześć, Mam problem w swoim samochodzie z kontrolką EPC. Posiadam samochód Audi A3 1.6 LPG 1999r. W momencie gdy wyskoczył błąd, samochód stracił moc i przy próbie ruszania gasł. Odpięcie wtyczki od przepływomierza pomagało i można było dalej jechać. Po podpięciu pod komputer wykazało nieprawidłowości w pracy przepustnicy. Wyczyściłem ją, błąd zniknął...
Ale przynajmniej sprawdziłem, że wiązka jest na wszystkich pinach podłączona do sterownika. I że sterownik podaje na potencjometry napięcie 5V. Wstaw sobie rezystor 100 Mohm na linii 5V, i jakie będzie zmierzone napięcie przy odpiętej wtyczce? Wciąż 5V. Także nic nie sprawdziłeś.
A tu po przekręceniu zapłonu cisza. Do starej przepustnicy przykładałem zasilacz do pinu 1 i drugiego. Jest reakcja, niestety to jest zasilacz 5 v 1a od telefonu, taki miałem pod ręką ale jest reakcja czyli silnik sprawny. Jutro ten sterownik sprawdzę jak on wygląda, bo może być tak jak piszesz cały zgnity. Dodano po 5 Dodam jeszcze że później jest...
MAP jest sprawny. Odłącz wtyczkę przepustnicy i zobacz jaka wtedy jest wartość obciążenia. Czy wartość obciążenia jest taka sama na zapalonym jak i na zgaszonym silniku? Wartość load po odłączeniu wtyczki przepustnicy 100% Po odpięciu map sensora wartość na biegu jałowym również 357/377mbar podmienić MAP?
zapewne łapie gdzieś lewe powietrze...uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany jeżeli nie były ruszane warto tez sprawdzić rurkę podciśnienia idąca do serwa-lubi pękać do tego standardowo czyszczenie i adaptacja przepustnicy....zacznij od odpięcia wtyczki czujnika ciśnienia w układzie wspomagania kierownicy-uszkodzony powoduje również nierówną...
Zmierz napięcie na TPS - ma być 5V . Na sygnałowym około 0,65V - w stanie spoczynku przepustnicy. Z MAP-u odepnij wtyczkę , jakie będą wolne obroty?
Zacznij od sprawdzenia napięcia na wtyczce od czujnika położenia. Przy odpiętej wtyczce i włączonym zapłonie na jednym z 3 przewodów powinno być 5 V .
Dzięki, kolego, za odpowiedź. Gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem, to po odpięciu wtyczki od klapy gaszącej, czyli właśnie jeżeli się nie mylę, przepustnicy, wszystko wróciło do normy. I podobno często różne dziwne rzeczy się przez nią dzieją. Na całe szczęście kolega mechanik upierał się, żeby nie wyciągać turbiny, tylko małymi kroczkami sprawdzać,...
czujnik jest w porządku a co jeszcze zauważyłem po podpięciu kateesa i sprawdzeniu obrotów przepustnicy przy podpiętej przepustnicy pokazuje zero a po jej odpięciu wtyczki zaczyna normalnie wskazywać
Moim zdaniem , jeżeli samochód traci nastawy przepustnicy , to pewnie traci także innne informacje . Czy sterownik pamięta błędy elektryczne sporadyczne z przeszłości ? Trzeba zasymulować jakiś błąd sporadyczny i kilka razy zrobić próbę rozruchu . Póżniej powinniśmy sprawdzić co jest w pamięci błędów ? Czy wiesz jak zachowuje się przepustnica w stanie...
P0405 - Czujnik położ. odprowadzania spali - Błąd sygnału P1728 - Kontrola momentu / żądany moment obrotowy silnika - nieprawidłowy P2143 - Sterowanie dla klapy mieszania recyrkulacją spalin - Przerwa/masa/zwarcie do plusa Zajrzyj do zespołu sterującego przepustnicą, na początek. Odepnij wtyczkę i sprawdź przewody czy nie są załamane/przerwane.
Jeśli chodzi o przepustnice to wyczyszczenie z zewnątrz to jedno a zanieczyszczenie silniczka nią sterującego czy też potencjometra odczytującego wartość jej pozycji to drugie - dobrze było by odkręcić tą plastkiową osłonę i zobaczyć jak to wygląda w środku. A co do sondy to trzeba po porostu odpiąć wtyczkę znajdującą się na prawej podłużnicy.
Przepustnice chodzi lekko, nie zacina się. Zawsze wraca na miejsce. Tak wtrysk jest umiejscowiony centralnie, wtyczkę tps wyciągnąłem przedmuchałem i podłączyłem. Nie ma żadnych luzów. Przepustnicy nie wyciągnąłem, błędy kasowałem poprzez odpięcie klemy a lpg nie posiadam.
Już miałem taki przypadek, że dopiero oscyloskop pokazał zanik zasilania, taka szpila w dół, miernik nie wychwycił, a odczyt też był poprawny, 100%. Oscylogramy bezpośrednio z zasilań pedału gazu nie wykazują szpilek. Jednakże pomiar przeprowadzony na postoju, z przegazowaniem. Nie wiem czy zauważałeś szpilki podczas jazdy, przy występowaniu problemu?...
Tak odepnij wtyczkę. Wtedy jest w pozycji max otwarta. Ona pełni dwie role ogranicza dopływ świeżego powietrza a tym samym wymusza większy zawrót spalin przez EGR oraz pełni rolę klapy gaszącej. Czyli powoduje łagodne zatrzymanie silnika (ważne dla dwumasy) oraz awaryjnego gaszenia (remedium na chorobę tzw szalonego Czego się spodziewać po odpięciu...
Skuter barton huragan 50cc na wtrysku. Parametry oraz regulacja TPS (czujnik położenia przepustnicy). Po bardzo długiej walce udało się odpalić skuter ale mam taki problem. Skuter odpala tylko podczas odpiętego TPS z wpiętym nie odpala (wtrysk wtedy nie podaje benzyny gdy jest wpięty). Bez wpiętego czujnika obroty falują po przekręceniu manetki brak...
Czyjnik położenia przepustnicy zazwyczaj zbudowany jest na bazie potencjometru, więc nie ma większego problemu ze stwierdzeniem jego stopnia zużycia.Wystarczy tak jak piszesz sprawdzić napiecie na nim podczas bardzo powolnego uchylania przepustnicą.Wszelkie skoki napieć świadczą o zużytej warstwie oporowej.Najlepiej odepnij wtyczkę i zmierz w powyższy...
Witam. Dołączę się do tematu. Otóż mam golfa IV 1.6 akl z gazem i spore problemy z szarpaniem i brakiem mocy. Miałem pęknięta cewkę wymieniłem ja oraz przewody WN i świece. Szarpanie i brak mocy tylko na początku po odpaleniu głownie na zimnym silniku jak się tylko trochę rozgrzeje już jest dyzo lepiej. Błędy na vagu na benzynie nic, zaś na gazie błąd...
Witam, jak w temacie, świeci mi kontrolka ASC w BMW E46 318i 1999r. M43. Po podpięciu do komputera, wskazuje na błąd potencjometra przepustnicy P0120. Po skasowaniu, pojawia się ponownie natychmiast. Podmieniałem potencjometr. Oba potencjometry, gdy są odłączone, mają prawidłowe parametry: około 1.2kOhm przy zamkniętej przepustnicy, około 4.6kOhm przy...
Dla wszystkich zastanawiających się, czy da się jeździć N42 bez Valvetronic - TAK. Mając automatyczną skrzynię biegów, trzeba odpiąć 1 wtyczkę od elektrozaworu VANOS. Samochód będzie ciężko odpalał i przez pół minuty (lato) do 3 minut ponowne odpalenie (zima) będzie chodził jak traktor i cały się trząsł. Potem miga check engine i magicznie zaczyna pracować...
Witam serdecznie, robiłem ostatnio porządek z klapami wirowymi (usunięcie mechaniczne) i po złożeniu wszystkiego i odpaleniu silnika pojawiły się błędy: -P0403 - zawór egr brak sygnału - P2008 - przepustnica gaszącą brak sygnału - P2014 - przepustnica gaszącą wysoki sygnał Błąd P2014 daje się wykasować ale powraca, pozostałych dwóch nie da się skasować....
Witam! Mój samochód (mazda 323f 99' 1.3)ma następujący problem : zapala normalnie, po dodaniu gazu auto dławi się i czasem gaśnie... jeśli gaz wciskam powoli auto normalnie wchodzi na obroty (czasem coś szarpnie) Co zrobiłem do tej pory : -sprawdziłem szczelność pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą. -wyczyściłem przepływomierz -wyczyściłem przepustnicę...
zdzichra na 100% nie ma to związku z przycinającą się linką gazu, gdyż po odpięciu wtyczki do krokowca, obroty spadają momentalnie, gdy tylko zdejmę nogę z gazu. irekxDS- ale fotki czego? Sprawdziłem też, ręcznie poruszczając przepustnicą, że po jej puszczeniu wraca ona szybko do pozycji zerowej, wtedy momentalnie do akcji wkracza krokowiec, który...
Witam posiadam od jakiegos czasu vw sharana 2.0tdi ozn silnika brt 8v moj problem polega na tym, iż podczas jazdy samochód dziwnie sie zachowuje tzn odczucie moje ... turbina się włącza i wyłącza i tak w koło pulsuje doładowanie.. dodam ,ze dpf usuniety, przeplywka podstawiana na inna, egr wymieniony, przepustnica tez podstawiana inna , czujnik cisnienia...
Czegoś nie rozumiem - jak odpiąłeś linke gazu to w jaki sposób nadal testujesz przez naciśnięcie na pedał gazu ? WiFi ? :D otwierałem przepustnicę ręcznie, po czym wróciłem do ustawień fabrycznych :) tj. podpięcia ponownie linki No to odpal silnik odepnij wtyczkę od silniczka i po sprawie . Będzie wszystko wiadomo :D odpiąłem przed odpaleniem i obroty...
Nie w felicji. Możesz robić takie cuda jak proponują inni-odpinać wtyczkę czujnika temperatury, robić na goracym silniku, podpinac prostownik podczas adaptacji aby napięcie było ponad 13,5V , robić w kanale 098 i poprawić dodatkowo w 001-nic to nie da. Problem jest tylko wtedy, jak "komin" był tak zawalony żużlem, że az samochód gasł, jeżeli nie doszło...
EGR nie zawyży ci obrotów - jedynie zaniży jak nie będzie zamknięty. Więc jak go masz odpiętego od koletktora i jest zamknięty to go zamontuj ale nie podpinaj wtyczki żeby się nie otwierał. No chyba że masz zaślepke to w ogóle po temacie. Obroty to lewe powietrze - nie masz takiego problemu? Ewentualnie gaz może lecieć mimo pracy na PB. Jeszcze zostaje...
Przepraszam jeśli ponawiam temat ale nie znalazłam podobnego przypadku. Walczę z tym samochodem i od 3 lat ten sam problem. Występują dwa problemy problem z odpaleniem nie ważne czy zimny czy ciepły albo kręci albo odpali i od razu gaśnie wtedy czasem dodaje gazu żeby go przytrzymać i zaskoczy. Gdy już się uda go odpalić świeci się serwis i komunikat...
Przepustnica demontowana, rozbierana, czyszczona. Kalkulator wtrysku odpinany, wtyczki i piny czyste, czujnik położenia wały czysty. Nie sprawdzałem drożności wiązki przewodów wtyczka przepustnicy - kalkulator wtrysku, jutro zajmę się tym. Nie robiłem zrzutów ekranu ale pamiętam, że wartości napięć na ścieżkach pierwszej i drugiej były jednakowe. Objawy...
Witam wszystkich. Mam problem z Octavią 1.6 BFQ z 2005r. Podczas jazdy na desce rozdzielczej wyskoczyła kontrolka EPC, check i silnik wszedł w tryb awaryjny - brak mocy, prawie zerowa reakcja na gaz. Vgate ELM327 wykrył błąd P0342 - camshaft position sensor A, bank 1 - low input. Na drugi dzień samochód odpalił już bez EPC i bez trybu awaryjnego ale...
Witam posiadam check na konsoli oraz limit 3000 rpm zacząłem od czyszczenia przepustnicy (straszny syf) zostało mi wyczyścić kolektor i EGR pewnie na dniach to zrobię ale do rzeczy. Maf stoi sztywno na 240g/s niezależnie czy jest wtyczka wpięta czy jest odpięta oraz nie ma różnicy jeśli wciskam gaz czy to oznacza że maf jest uszkodzony?
Czyściłem DPF (w BMW E91 330d 2006r) chemicznie - oddałem filtr do polskiej firmy, a ani zawieźli to do Niemiec i tam był czyszczony chemią. Koszt 450 zł - we wrześniu 2010r. Po czyszczeniu komputer przestał wywalać błędy, ale zwiększyło się (właściwie pojawiło) dymienie na zimnym silniku. Końcówka wydechu też jest okopcona (wcześniej zawsze była idealnie...
map około 295mbar na jałowym pokazuje. adaptacja egr tez była robiona przy adaptacji przepustnicy bo wyzerowałem wartości. dodatkowo dziś odpiąłem wtyczkę od egr pojeździłem i dalej to samo. Poza błędami egr wyskoczył pierwszy raz błąd 16687 - cylinder 3 misfire detected nie wiem czy to tez od egr czy coś nowego się pojawiło. Auto ma lpg ale na benzynie...
Nie czytaj głupot o silniczku krokowym, bo czegoś takiego tam nie ma, a usterki nastawnika przepustnicy objawiają się inaczej. Na początek zdejmij na chwilę klemę i zewrzyj przewód sygnałowy sondy lambda z masą (na stałe), bądź odepnij od niej wtyczkę w ogóle - instalacje 1 i 2 generacji potrafiły być kłopotliwe z wiekiem. Jeśli to nie pomoże, będziemy...
Dzięki za odpowiedź, zerknąłem właśnie przed momentem na przepustnicę i przewody które dochodzą od dołu do przepustnicy widać ewidentnie że izolacja która je osłania wykruszyła się i stykają się ze sobą. Czy to może być właśnie przez to? Jutro odepnę wtyczkę i spróbuję zaizolować te przewody. A i jeszcze dodam że przed tym problemem z tym brakiem mocy...
Witam ponownie, winny był górny silnik krokowy(są 2, dolny porusza łopatką przepustnicy, drugi natomiast ma bolec zakończyny czopem i działa jak zawór) - wtyczka była odpięta, po wpięciu problem z obrotami znikł, wciąż jednak zapala się kontrolka silnika, zauważyłem, że zazwyczaj zapala się przy prędkości ~120km/h, a kontrolka poduszki miga bez przerwy....
Jak odpinam wtyczkę od silniczka to chodzi na podwyższonych obrotach. Wyjmij przepustnice, podłącz pod samochód zobacz jak po przekręceniu stacyjki zachowuje się klapka. Po odłączeniu przepustnicy obroty powinny spaść.
Przewodów nie odkręcałem bo EGR jest z przodu i jest do niego dobry dostęp. Odpinałem dwie rurki , odpiąłem wtyczkę , wykręciłem dwie śruby i EGR wyszedł. Nie wiem czy tak ma być ale z tego wężyka po lewej stronie jak go wyjmowałem wylało się trochę płynu chłodniczego. Ponawiam pytanie , czy pomiędzy EGR a blokiem przepustnicy powinna być uszczelka...
Witam. Pacjent to Renault Megane Scenic 99r silnik 1,6 16v (bez LPG) Problem polega na tym iż jadąc (nie ważne czy silnik ciepły czy zimny) w pewnym momencie auto zaczyna hamować tak jak by silnik zgasł. Jednak po wciśnięciu sprzęgła nie gaśnie, tylko spadają obroty, po chwili się normują ale dalsza jazda jest niemożliwa. Dodawanie gazu powoduje duszenie...
Chciał bym dodać pytania do tematu.. Czy w sytuacji kiedy mam odpalone auto i natychmiast obroty ustalają się na poziomie jałowych po nagrzaniu (brak okresu kiedy silnik chodzi na zwiększonych) można mieć podejrzenia co do potencjometru ?? Dodam że odpięcie wtyczki z kilka sekund po odpaleniu powoduje wzrost obrotów (auto chodzi jak na ssaniu i systematycznie...
No dobra, po całym dniu męczarni wyszło, że pin w kostce był wygięty (dopiero było widać, jak wykręciłem sterownik od silnika). Udało się wyprostować. Do tego znalazłem urwany przewód w wiązce od sterownika do środka samochodu (pod akumulatorem) - naprawiony. Przepustnica wykręcona, wygląda czysto, przykręcona z powrotem. Teraz po włączeniu zapłonu...
Witam wszystkich serdeczne. Mam następujący problem. Posiadam Dodge Caliber 1.8 (2006 r.), zapalił mi się błąd przepustnicy. Przepustnicę i pedał sprawdziłem u fachowców zajmujących się ich regeneracją, są podobno sprawne. Z pomocą interface ELM 327 odczytałem kody usterki, sugerują one sprawdzenie przewodów pod kątem zwarć. W tym celu odpiąłem wtyki...
Witam, Po wczorajszym CLIPie Lala odpalała się raz w jednym trybie awaryjnym (tym, gdzie wysokie obroty dawały się jeszcze zwiększyć, a jej komputer pokładowy mówił: Injection system faulty bez wywalania błędu na pomarańczowo), raz w drugim (tym, gdzie obroty sa "stałe" 2200 i jakby lekko falujące, a jej komputer pokazuje Injection fault plus ESP fault...
Sondy mechanik mi wymieniał. Egr próbował programem wykasować ale coś mu nie wyszło i zostawił mnie z odpiętą wtyczką. Sondy mogły być dobre. Często poprzez usterkę EGR parametry Lambda się nie zgadzają i są błędy. Pytanie, czy sprawdził co pokazują "na żywo". Próbował usunąć ze sterownika silnika odpowiednie linijki, czy tylko błędy? Ogólnie system...
Witam.Mam problem z autem seat toledo 2 1.6 16V .Auto po wymianie rozrzadu zaczeło pracować nieróno.Na biegu jałowym co jakiś czas szarpało silnikiem nie dało sie jezdzic na 1 biegu bo szarpało autem .Zawiozłem auto do mechanika i została zaadaptowana przepustnica(prezpustnica nowa) po przejechaniu 150km problem powrócił.Po odpięciu wtyczki od egr na...
W silnikach 1.4 była linka a w 1.6 czujnik pedału gazu.Jeśli sterownik silnika masz Sagem S 2000 to silnik masz 1.4 i w przepustnicy masz tylko potencjometr na 3 piny jeden z pinów zewnętrznych powinien mieć 5V po zapłonie.Jak złapie błąd nie gaś auta, odepnij wtyczkę i sprawdź czy takowe napięcie się znajduje. Dodano po 1 Czyli czujnik znajduje się...
Witam Wszystkich;autko jak wyżej na wolnych obrotach nierówno pracuje,zero błedów .Podstawione wszystko;silniczek,lambda,czujnik rury ssącej(auto było w servisie i to podejrzewali),acha ciekawostka mianowicie,w czasie tego fiksowania zdejmuję wtyczkę z pot. położenia przepustnicy i nagle silnik pracuje ;podobnie przy odpięciu sondy.Parametry w normie...
Walczyłem z kilkunastoma AKL-mi ...gdzieś ciągnie lewe powietrze,sprawdź dokładnie odmę a szczególnie tą małą harmonijkę przy przepustnicy oraz rurkę podciśnienia idącą do serwa hamulcowego-lubi pękać,zobacz również czy działa zaworek podciśnieniowy sterującymi klapkami dolotu...ma w środku membranę która uszkodzona przepuszcza lewe powietrze do silnika.No...
Nie mam pojęcia niestety, a dobrze byłoby wiedzieć. Wracam własnie z garażu. Odpaliłem auto i obroty ok. Niestety przez chwilę. potem stanęły na 1.5tys. odpialem kleme i po zabiegu wszystko dobrze. Podczas wspomnianych podwyższonych obrotów napięcie z czujnika nadal na poziomie 0,68 - 0,69V Chwilowe odpięcie klemu lub wtyczki z czujnika, na jakiś czas...
Na tydzień możesz odpiąć i nic sie nie stanie. Ewentualnie radio będzie wymagało kodu jeżeli jest fabryczne. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika bo to przyspieszy znalezienie usterki. Ja bym stawiał na lewe powietrze - np uszkodzona gumowa podstawa przepustnicy lub uszkodzony TPS - wytarte ścieżki w czujniku położenia przepustnicy....
Witam, dziś grzebałem w passacie, zmieniłem cały mono wtrysk prawie kompletny i co się okazało nic to nie dało ale... odpiołem wtyczke z elektrozaworka który jest schowany za tps-em, zgasiłem samochód , odpaliłem go i wszystko wróciło do normy czyli nie szarpie i nie świeci check. Podmieniłem zaworek i znowu to samo, teraz jeżdżę z odpiętą wtyczką i...
Wiatraki pewnie się kręcą na maxa bo wtyczki od czujnika temp nie podłączyłeś z powrotem. Wyciągałeś klapkę z przepustnicy, jeśli tak to na bank jest krzywo założona i "haczy" o obudowę i przepustnica nie może się "wyzerować" po zatym po takim zabiegu należy przeprowadzić adaptacje ( tak samo jak po odpięciu akumulatora ) np VAG-iem.
Witam. Przepraszam, że tak długo nic nie odpisywałem. Udało mi się uporać z problemem. Winny był potencjometr przepustnicy sterowanej elektrycznie. Rozwiązanie problemu: 1) Demontujemy przepustnicę. W tym celu należy odpiąć od niej węże z płynem chłodniczym (zaślepić jakąś śrubką węże, żeby płyn nie wyciekał). Zdjąć gumowy wąż podciśnieniowy. Odpiąć...
Zrobiłem dziś rano kolejny test po nocy. Odpiąłem pierwszą sondę, temperatura cieczy 18 stopni. Odpaliłem silnik i pozwoliłem się rozgrzewać na biegu jałowym. Silnik cały czas w open loop, korekta krótkoterminowa paliwa na sztywno zadana 0,78%. Rozgrzałem silnik do 80 stopni, motor pracował cały czas równo, nie było szarpań czy nierównej pracy silnika....
Wsteczny- odepnij wtyczkę z czujnika światła wstecznego na skrzyni biegów i patrz czy dalej mrugają, tak - masz zworkę na kablach, nie - wykręć czujnik i podłóż podkładkę ok 0,5mm, może ktoś wstawił nie oryginalny i jest troszkę za długi albo jest uszkodzony wtedy wymiana. Szarpanie - temat rzeka, ale spróbuj wyczyścić przepustnicę.
witam Panów, Mam na placu Iveco 2007r 3.0 146km. Silnik po remoncie. Błędy - czujnik temp. paliwa i wiązka sondy lambda Objawy - słaby i dużo pali. Świeci się kontrolka EDC. Po skasowaniu błędów gaśnie, rozświeca się ponownie gdy wykryje błąd czujnika temp. paliwa. Zauważyłem że nie pracuje klapa dławiąca, jest stary typ. Kupiłem wiązke i podmieniłem...
Odpiąłem wtyczke z sondy tak jak mówiłeś i pomierzyłem napięcia. Na wtyczce idącej od sterownika do sondy na przewodzie sygnałowym jest napięcie 1.36V na jednym przewodzie grzałki jest ok 0,2V i na jeszcze jednym grzejnym jest ok 12V Na sądzie w tym momencie jest na każdym 0 V Sprawdziłem również jak się zachowuje na odpiętym wężu od odmy ( zaślepionym)...
Witam. Mam dziwny problem odnośnie gaźnika pierburg 2ee otóż ta przepustnica na zdj nr(1) cały czas się zamyka i otwiera zarówno na zgaszonym silniku jak i odpalonym a gdy wyciągnę tą wtyczkę nr(2) to przestaje... Jest to uciążliwe bo to strasznie nawala pod maską a jak chce to wyłączyć to muszę odpiąć kleme i wtedy przestaje się nabijać :/ http://obrazki.elektroda.pl/8152014900_1...
acha już zrozumiałem jeśli chodzi o tą wtyczkę to odpiąłem ale wydaje się że leje nadal. Chyba że jest tak zbudowany że nie może lać a benzyna wycieka spod uszczelki gdzie są 4 śrubki torx który dociska kanał z benzyną do przepustnicy a nad tym idą kable do monowtrysku.
Witam. Nie przypuszczałem, że będę musiał tu napisać, ale francuska elektryka/elektronika okazała się tak zawiła i nieprzewidywalna, że zabrakło mi sił i pomysłów na wykrycie usterki w moim samochodzie. Dzieje się podobnie jak tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... ale ja mam tragedię na stałe od kilku tygodni. Będę uzupełniał dane...
Kolego, weź zwykłą lampę i patrz na nią poprzez ten korpus. Nie będziesz widział nic. Nastepnie wkręć to w imadło, uchyj przepustnicę, spryskaj jakimś zajzajerem i papierem ściernym na mokro przeszlifuj delikatnie osad aż do czystego aluminium. Cały syf zbierz jakąś szmatką. Popatrz znowu przez nią na światło i będziesz widział coś, co przy odrobinie...
Mówiąc w połączeniu, miałem na myśli w instalacji. Chodzi o zły styk np w kostce a dokładnie na wtyczce od przepustnicy lub/i na regulatorze biegu jałowego. Pisałem o tym w tym temacie - post nr 12 i 14 i w innych postach. Konektorki były przegrzane i utlenione a także straciły swoją sprężystość i to wprowadzało błedy. Co do regulatora to ważny jest...
witam mam problem z moją vectrą a z 89 roku 1,6 c16nz benzyna+gaz jak przygazuję jej(zarówno na gazie jak i paliwie) to obroty tak od 2,2tys chwilkę stoją i tak wolno spadają, nie ma znaczenia czy przygazuję do 5tys czy więcej od tej wartości (2,2tys) lecą dopiero wolno.. czasem zdarzy się tak że po zapaleniu lub już w trakcie jazdy np po zatrzymaniu...
Witam mógł by mi ktoś powiedzieć gdzie znajduje się takie coś http://allegro.pl/czujnik-potencjometr-p... w tym aucie bo widze że jest do mojego silnika ?? Dodano po 11 Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły muszę ten problem do zimy rozwiązać ?? Co byście jeszcze sprawdzili tak jak wspominam najbardziej mi zależy...
Pytanie. Gdzie jest ten czujnik? Odpiąłem wszystkie widoczne od góry i za każdym razem inny błąd ale nie ten którego szukam. Drugie pytanie. Otóż podczas tych wszystkich testów nagle samochód przestał odpalać. Zarówno PYREN jak i DDT4ALL nie wskazywał żadnych błędów. Próbowałem ze 40 razy, za każdym razem zero błędu. Słychać stuk z tyłu podczas przekręcania...
Witam. Rozpiszę się ale chce Wam to wszystko z obrazować. Posiadam Siene 1.6 16v z LPG nowe świece filtr powietrza kable silniczek krokowy była czyszczona przepustnica i wymieniony sterownik ECU bo był zablokowany i na benzynie wcale nie dało się jechać. Na zagrzanym silniku wolne obr delikatnie falują i delikatnie poszarpuje silnikiem. Odpala bez problemu...
Kolego sprawdź elektryczny odpowietrznik baku. U mnie tez silnik zaczął świrować - niezależnie czy na gazie czy na benzynie. mam astre g 1.6 16V jak odepniesz ten czarny wąż, który idzie od odpowietrznika do przepustnicy(czy gdzieś tam w okolicę) to będziesz mógł zobaczyć czy się obroty i przyspieszanie ustabilizuje. u mnie pomogło. Teraz musze szukać...
Problem z podwyższonymi obrotami i ciężkim "schodzeniem" z obrotów rozwiązany - problemem był syf który się zgromadził na przepustnicy i ją blokował, przez co zostawała delikatnie uchylona. Przetestowałem sterownik silnika poprzez ALFA OBD i wentylator załącza się na 1 jak i na 2 biegu. Po odpięciu wtyczki od kompresora klimatyzacji, samochód grzeje...
Wrzucam wycinek schematu elektrycznego sterownika silnika oraz przepustnicy A177 to przepustnica https://obrazki.elektroda.pl/7449446500_... masz też wtyczkę https://obrazki.elektroda.pl/5822668000_... Jak sprawdzić nastawnik biegu jałowego https://obrazki.elektroda.pl/3957699900_... https://obrazki.elektroda.pl/3991970500_...
Witam posiadam auto z volkswagenowskim silnikiem 2.8 VR6, wstawiłem przepustnicę i kolektor z silnika 2.9, różnią się one przekrojem wewnętrznym. Po tej operacji auto zaczęło bardzo mocno szarpać podczas przyśpieszania, po odpięciu czujnika położenia przepustnicy jest ok! Prawdopodobnie sterownik silnika nie ogarnia zbyt dużej dawki powietrza, znalazłem...
https://obrazki.elektroda.pl/8308487300_... https://obrazki.elektroda.pl/3985952600_... https://obrazki.elektroda.pl/2664664700_... Witam, auto i silnik jak w temacie, od jakiegoś czasu zauważyłem że podczas ruszania z miejsca jest czasami zadławienie (takie pyrkotanie) spowodowane brakiem LPG lub...
Witam, problem z Opelkiem dotyczy nierównej pracy na wyższych obrotach. Auto zapala poprawnie (tak jak zawsze) na zimnym jak i na ciepłym silniku. Po gwałtownym dodaniu gazu nie wkręca się na obroty ("dusi się") - nie gaśnie, tak samo jest podczas jazdy na każdym biegu, po odpuszczeniu gazu, na jałowym biegu utrzymuje stabilne obroty - nie gaśnie. Przy...
więc tak zdejmij obudowę wtrysku (dolot powietrza ) następnie zdejmij wtyczkę z wtryskiwacza odpal auto na gazie i zobacz czy na ściankach nad przepustnicą nie pojawiają się kropelki benzyny jeżeli są ewidentnie padnięty wtryskiwacz dość częste w tym śliniku albo prościej odepnij jeszcze raz przekaźnik od wtrysku i zapal na benzynie jak będzie pracował...
Auto nie stwarza problemów. Dzisiaj rano odpaliło jak zwykle na dotyk. Przejechałem ok. 5 km. Zgasiłem. Po 8 godzinach, gdy wróciłem, po włączeniu zapłonu, pojawił się po raz pierwszy następujący objaw: - na zmianę miga "sprężynka" i "awaria silnika", - stuka ok. 5 razy przekaźnik pod maską (sprawdzałem kilka razy wydaje mi się, że to od przekaźnik...
Błąd usunąłem i go już teraz nie ma, ale nie jeździłem - odpalałem tylko na postoju. Wychodzi chyba na to, że błąd się pojawią dopiero podczas gdy auto gaśnie i przepala bezpiecznik. Czyli najlepiej było trzeba by pewnie robi pomiary, kiedy ciągle przepalało bezpieczniki - jeden za drugim i auto było całkowicie unieruchomione. Dobrze mówię ? Sprawdziłem...
Wracam do tematy po paru dniach. Po (testach) okazuje się ze wymiana nastawnika biegu jałowego z nowego na stary załatwiła problem w taki sposób ze poprostu on nie działa. Obroty po odpaleniu przez jakieś 1-2 min są 500 obr/min aż trzesie samochodem, gdy się trochę rozgrzeje jest ok. Wiem ze na forum są różne tematy o schemacie tego nastawnika ale chyba...
odpiąć wtyczka wtyczka przepustnica wtyczka przepustnica vectra
stacja numeryczna remont instalacji uprawnienia skoda fabia kontrolka silnik
rozladowanie akumulatorow rozladowanie akumulatorow
Lodówka samochodowa turystyczna Dometic, Waeco, MPM – słabe chłodzenie, diagnostyka, naprawa Chłodziarka – zimny, oszroniony agregat, woda w misce nie odparowuje – przyczyny usterki