Przpustnica ci się moze spalic, i moze Ci spalic tez bezpeiczniki. Miałem tak w Touranie, staneła klapka, spalił się motorek i spalilo tez bezpieczniki od wentylatorów, a ze było t o w lato to wracałem 40km prawie godz, z climą na maxa i otwartymi szybami. Przepustnica ma się zamykac jak gasisz silnik.
dzięki za odpowiedź, jednak to chyba nie to bo jeździliśmy ze zdjętą rurą dolotową z kolektora ssącego, odpiętą wtyczką przepustnicy i zaślepionym EGR i objaw dalej był, tyle że mocy mniej bo bez boostu.
Witam Panowie! Podobny problem miałem w x-trailu 2.0 po odpięciu wtyczki przepustnicy na odpalonym silniku. Kolejne odpalenia skutkowały obrotami nie niższymi niżeli 1,5tyś. Również męczyłem się z procedurą opisaną przez kolegów. Oczywiście z marnym skutkiem. Ponowne odpalenie i problem powracał. Drugiego dnia ponownie próba adaptacji przez powyższą...
Sprawdź przepustnice lub ten egr się kończy odepnij wtyczkę od przepustnicy i się przejedź bo to cykanie to ona może robić
Eloł, Mam taki problemik z wozidełkiem Po uruchomieniu silnik wchodzi na obroty ok. 2000 i potem spada na jałowe, podobnie z wyższych obrotów spada do około 2-2,5 tys a potem przez 3-6 sekund trzyma je na podobnym poziomie a potem spadają do jałowych. Tak samo podczas jazdy, przy redukcji czy zmianie biegu. Tak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=SWXZd7xJ...
Witam kolegę yod , teraz odpala bez problemów, instalacja gazowa była zakładana w Holandii i jak do tej pory chodzi bez zarzutu, ale mam trop, dziś rano po odpaleniu pojawił się komunikat, sprawdź wtrysk, no i oczywiście max 2,5tys obrotów, zgasiłem od razu silnik, maska do góry i odpiąłem wtyczkę od przepustnicy i wcisnąłem ją z powrotem, odpalam silnik...
U mnie przyczyną było zwarcie na przepustnicy powietrza. W wiązce spadło napięcie na 3V a powinno być 5V. Po odpięciu wtyczki z przepustnicy klima zaczęła działać. Jak pomogłem to naciśnij +
Usterka wtrysku to taki "durny" komunikat, sugerujący problem z układem paliwowym. Głupawo to wymyślili w Renault. Już lepiej byłoby gdyby wyświetlało się "Problem - jedź na serwis". Wyskakuje też po odpięciu, którejkolwiek wtyczki (przepływomierz, egr, przepustnica, czujnik turbo itd). Także trzeba pod komputer się podpiąć, żeby wskazać/zawęzić/sprecyzować...
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z z kontrolką EPC.. Po przejechaniu progu zwalniającego uszkodziło mi kostkę od przepustnicy (pękła) oraz wtyczka.. auto zaczęło chodzić na 3 cylindry oraz wpadło w tryb awaryjny wpadł błąd P0641 po odpięciu wtyczki od przepustnicy błąd zniknął i pojawiały się tylko o braku jej. Wymieniłem przepustnice, wtyczkę oraz...
J338 (Throttle body actuator) to jest na twoim zdjęciu nr 3. Powinny do niego dochodzić wtyczka 4-ro pinowa; kolory kabli: brązowy, czerwono-szary, biały, niebieski. Metoda podana przez kolege domex jest niezawodna, jak odepniesz wtyczkę z modułu j338 pownieneś dostać błąd dotyczący j338 z opisem "open circuit"
Po odpięciu wtyczki z pedału od razu na wyświetlaczu kompa pokładowego wywala awarię układy dolotowego/wtryskowego (już nie pamiętam dokładnie) ale gdy odepnę wtyczkę z przepustnicy to zero reakcji. Na przepustnicy jest 6 pinów....... w kostce którą się podłącza do przepustnicy tylko 4 uzbrojone (4 przewody) ......między dwoma mam 12V, reszty nie sprawdzałem...
Ja stawiam na EGR lub uszkodzony zawór sterujący pracą EGR, zaślepiony będzie przebierał, prawie gasł i podbijał obroty. Do nowych przepustnic był jakiś zmodyfikowany kabel (przejściówka).Wiele razy miałem 2.3 przebierające obrotami, odpięcie wtyczki od zaworu sterującego EGR równało obroty i zapalało awarie silnika.
WITAM.Wrócę do tematu kupiłem nowy nastawnik przepustnicy podłączyłem i obroty zaczęły wariować od 500 do 4000 a czasami zawieszały się na 5000 po depnięciu na pedał gazu spadały i znów następowała wariacja obrotów. Komputer pokazuje błąd regulator położenia przepustnicy V60. Po odpięciu wtyczki nastawnika przepustnicy obroty pozostają na maksa.Skomentujcie...
Odgrzebię stary temat. Z tymi wolnymi obrotami tak ma być i masz dobrze. Regulację biegu jałowego jak robisz to najpierw musisz odpiąć wtyczkę od przepustnicy i auto przegazować kilka razy w zakresie 2000-3000 rpm a następnie ustawić obroty biegu jałowego.
Jak czyściłeś nieumiejętnie , to mogłeś co uszkodzić , tam jest zmotoryzowana przepustnica i z objawów wychodzi ,że nie zwiera kontakt wolnych obrotów. Na wyłączonym zapłoni odpiętej wtyczce na przepustnicy , sprawdź przejście pomiędzy 3 i 7 pinem jej gniazda. Sprawdź też naciąg linki gazu - może być za mały luz na lince.
Witam serdecznie. Mam problem z golfem IV 1,9 SDI a mianowiecie potrafi mi zgasnąć podczas jazdy i nie odpalić przez jakiś czas. Zauważyłem że gdy nie chce odpalić to po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka świec żarowych. OBDII pokazał mi błąd P2108 czyli przeustnica. jak odpiąłem wtyczkę z przepustnicy to jest w stanie odpalić więc to chyba...
wyczyściłem dzisiaj przepustnice silniczek krokowy pracuje(z tym ze nie wiem czy się nie zacina)sprawdziłem węże czy nie bierze lewego powietrza wszystko szczelne i doszłem do tego ze jak odepnę wtyczkę od potencjometru położenia przepustnicy to obroty sa ok(jak sprawdzić czy potencjometr jest uszkodzony?)dziękuje za pomoc
Dokładnie tak. Teraz mierze na złączu sterownika. Najciekawsze jest to że napięcie siada skokowo. Odpalam wszystko jest ok jak pochodzi z 10 min pyk i napięcie siada do miliwoltów. Jak odepnę wtyczkę przepustnicy wraca do 4,98V co ciekawe jak pisałem wcześniej siada również (tak przypuszczam ) napięcie zasilania pedału przyspieszenia bo pojawia się...
Witam. Tak jak w temacie silnik odpala na 2s, wchodzi na 2 tysiące obrotów po czym gaśnie. Nie ma znaczenia z wciśniętym gazem czy bez. Przy odpiętej wtyczce zespołu sterowania przepustnicą bez zmian. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Jaką wartość temperatury widzi komputer - odczyt z vaga. Jaką widzi po odpięciu wtyczki czujnika temp. Adaptacja przepustnicy to jeszcze nie wszystko - czasem trzeba cofnąć wartości adaptacyjne po wynianie jakiegoś komponentu np: przepustnicy. Pojeździć na benzynie.
Witam. Mam następujący problem silnik n47c pin 5 na przepływomierzu - msygnał ze sterownika powinno być około 5v a jest 9v. Po Odpięciu wtyczki np od przepustnicy albo czujnika temperatury egr napiecie jest ok , natomiast po wpięciu czujników z powrotem napięcie znowu jest za duże. Gdzie szukać przyczyny? Wszystkie sugestie i podpowiedzi mile widziane....
Witam, Ostatnio wymieniałem rozrząd w Corsie C z silnikiem Z10XE. po poskładaniu wszystkiego do kupy samochód odpalił od razu i chodził jak szwajcarski zegarek przez jakieś 30 minut. Następnie zgasł i nie chce zapalić do tej pory. Rozrząd oraz czujnik położenia wałka są ustawione poprawnie, nic nie przeskoczyło. Paliwo na listwie jest, iskry są, po...
Sory, ale teraz z kolei Ty piszesz niejasno. Po pierwsze, w przepustnicy owszem, są dwa czujniki, ale jeden to cz. temperatury powietrza za sprężarką, a drugi to czujnik ciśnienia powietrza doładowanego. Nigdzie wcześniej nie pisałem o czujniku przepustnicy. "Czujnik położenia" jak się wyraziłeś (rozumiem, że masz na myśli czujniki położenia przepustnic)...
Sprawdź przejścia pinów między sterownikiem a przepustnicą, również pod kątem zwarcia. Musisz odpiąć wtyczkę o ECU i sprawdzić miernikiem.
A tu po przekręceniu zapłonu cisza. Do starej przepustnicy przykładałem zasilacz do pinu 1 i drugiego. Jest reakcja, niestety to jest zasilacz 5 v 1a od telefonu, taki miałem pod ręką ale jest reakcja czyli silnik sprawny. Jutro ten sterownik sprawdzę jak on wygląda, bo może być tak jak piszesz cały zgnity. Dodano po 5 Dodam jeszcze że później jest...
Cześć, Mam problem w swoim samochodzie z kontrolką EPC. Posiadam samochód Audi A3 1.6 LPG 1999r. W momencie gdy wyskoczył błąd, samochód stracił moc i przy próbie ruszania gasł. Odpięcie wtyczki od przepływomierza pomagało i można było dalej jechać. Po podpięciu pod komputer wykazało nieprawidłowości w pracy przepustnicy. Wyczyściłem ją, błąd zniknął...
Ale przynajmniej sprawdziłem, że wiązka jest na wszystkich pinach podłączona do sterownika. I że sterownik podaje na potencjometry napięcie 5V. Wstaw sobie rezystor 100 Mohm na linii 5V, i jakie będzie zmierzone napięcie przy odpiętej wtyczce? Wciąż 5V. Także nic nie sprawdziłeś.
MAP jest sprawny. Odłącz wtyczkę przepustnicy i zobacz jaka wtedy jest wartość obciążenia. Czy wartość obciążenia jest taka sama na zapalonym jak i na zgaszonym silniku? Wartość load po odłączeniu wtyczki przepustnicy 100% Po odpięciu map sensora wartość na biegu jałowym również 357/377mbar podmienić MAP?
zapewne łapie gdzieś lewe powietrze...uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany jeżeli nie były ruszane warto tez sprawdzić rurkę podciśnienia idąca do serwa-lubi pękać do tego standardowo czyszczenie i adaptacja przepustnicy....zacznij od odpięcia wtyczki czujnika ciśnienia w układzie wspomagania kierownicy-uszkodzony powoduje również nierówną...
Zmierz napięcie na TPS - ma być 5V . Na sygnałowym około 0,65V - w stanie spoczynku przepustnicy. Z MAP-u odepnij wtyczkę , jakie będą wolne obroty?
Zacznij od sprawdzenia napięcia na wtyczce od czujnika położenia. Przy odpiętej wtyczce i włączonym zapłonie na jednym z 3 przewodów powinno być 5 V .
Srebrna taśma na plecach dziwnie zsunięta — zakładam, że nie powinna tak wyglądać. Ona powinna zasłaniać ten zwinięty seledynowy przewód? Najprawdopodobniej masz rację. Ta taśma Al powinna być na tym seledynowym. Przypuszczalnie to seledynowe jest kablem grzewczym. Jednak dobrze by było to potwierdzić. Zrób dobre zdjęcia opisów na tym kablu lub odczytaj...
Dzięki, kolego, za odpowiedź. Gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem, to po odpięciu wtyczki od klapy gaszącej, czyli właśnie jeżeli się nie mylę, przepustnicy, wszystko wróciło do normy. I podobno często różne dziwne rzeczy się przez nią dzieją. Na całe szczęście kolega mechanik upierał się, żeby nie wyciągać turbiny, tylko małymi kroczkami sprawdzać,...
czujnik jest w porządku a co jeszcze zauważyłem po podpięciu kateesa i sprawdzeniu obrotów przepustnicy przy podpiętej przepustnicy pokazuje zero a po jej odpięciu wtyczki zaczyna normalnie wskazywać
Moim zdaniem , jeżeli samochód traci nastawy przepustnicy , to pewnie traci także innne informacje . Czy sterownik pamięta błędy elektryczne sporadyczne z przeszłości ? Trzeba zasymulować jakiś błąd sporadyczny i kilka razy zrobić próbę rozruchu . Póżniej powinniśmy sprawdzić co jest w pamięci błędów ? Czy wiesz jak zachowuje się przepustnica w stanie...
P0405 - Czujnik położ. odprowadzania spali - Błąd sygnału P1728 - Kontrola momentu / żądany moment obrotowy silnika - nieprawidłowy P2143 - Sterowanie dla klapy mieszania recyrkulacją spalin - Przerwa/masa/zwarcie do plusa Zajrzyj do zespołu sterującego przepustnicą, na początek. Odepnij wtyczkę i sprawdź przewody czy nie są załamane/przerwane.
Dla wszystkich zastanawiających się, czy da się jeździć N42 bez Valvetronic - TAK. Mając automatyczną skrzynię biegów, trzeba odpiąć 1 wtyczkę od elektrozaworu VANOS. Samochód będzie ciężko odpalał i przez pół minuty (lato) do 3 minut ponowne odpalenie (zima) będzie chodził jak traktor i cały się trząsł. Potem miga check engine i magicznie zaczyna pracować...
Jeśli chodzi o przepustnice to wyczyszczenie z zewnątrz to jedno a zanieczyszczenie silniczka nią sterującego czy też potencjometra odczytującego wartość jej pozycji to drugie - dobrze było by odkręcić tą plastkiową osłonę i zobaczyć jak to wygląda w środku. A co do sondy to trzeba po porostu odpiąć wtyczkę znajdującą się na prawej podłużnicy.
Przepustnice chodzi lekko, nie zacina się. Zawsze wraca na miejsce. Tak wtrysk jest umiejscowiony centralnie, wtyczkę tps wyciągnąłem przedmuchałem i podłączyłem. Nie ma żadnych luzów. Przepustnicy nie wyciągnąłem, błędy kasowałem poprzez odpięcie klemy a lpg nie posiadam.
Już miałem taki przypadek, że dopiero oscyloskop pokazał zanik zasilania, taka szpila w dół, miernik nie wychwycił, a odczyt też był poprawny, 100%. Oscylogramy bezpośrednio z zasilań pedału gazu nie wykazują szpilek. Jednakże pomiar przeprowadzony na postoju, z przegazowaniem. Nie wiem czy zauważałeś szpilki podczas jazdy, przy występowaniu problemu?...
Czyjnik położenia przepustnicy zazwyczaj zbudowany jest na bazie potencjometru, więc nie ma większego problemu ze stwierdzeniem jego stopnia zużycia.Wystarczy tak jak piszesz sprawdzić napiecie na nim podczas bardzo powolnego uchylania przepustnicą.Wszelkie skoki napieć świadczą o zużytej warstwie oporowej.Najlepiej odepnij wtyczkę i zmierz w powyższy...
Tak odepnij wtyczkę. Wtedy jest w pozycji max otwarta. Ona pełni dwie role ogranicza dopływ świeżego powietrza a tym samym wymusza większy zawrót spalin przez EGR oraz pełni rolę klapy gaszącej. Czyli powoduje łagodne zatrzymanie silnika (ważne dla dwumasy) oraz awaryjnego gaszenia (remedium na chorobę tzw szalonego Czego się spodziewać po odpięciu...
Skuter barton huragan 50cc na wtrysku. Parametry oraz regulacja TPS (czujnik położenia przepustnicy). Po bardzo długiej walce udało się odpalić skuter ale mam taki problem. Skuter odpala tylko podczas odpiętego TPS z wpiętym nie odpala (wtrysk wtedy nie podaje benzyny gdy jest wpięty). Bez wpiętego czujnika obroty falują po przekręceniu manetki brak...
Witam. Dołączę się do tematu. Otóż mam golfa IV 1.6 akl z gazem i spore problemy z szarpaniem i brakiem mocy. Miałem pęknięta cewkę wymieniłem ja oraz przewody WN i świece. Szarpanie i brak mocy tylko na początku po odpaleniu głownie na zimnym silniku jak się tylko trochę rozgrzeje już jest dyzo lepiej. Błędy na vagu na benzynie nic, zaś na gazie błąd...
Witam! Mój samochód (mazda 323f 99' 1.3)ma następujący problem : zapala normalnie, po dodaniu gazu auto dławi się i czasem gaśnie... jeśli gaz wciskam powoli auto normalnie wchodzi na obroty (czasem coś szarpnie) Co zrobiłem do tej pory : -sprawdziłem szczelność pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą. -wyczyściłem przepływomierz -wyczyściłem przepustnicę...
Witam, jak w temacie, świeci mi kontrolka ASC w BMW E46 318i 1999r. M43. Po podpięciu do komputera, wskazuje na błąd potencjometra przepustnicy P0120. Po skasowaniu, pojawia się ponownie natychmiast. Podmieniałem potencjometr. Oba potencjometry, gdy są odłączone, mają prawidłowe parametry: około 1.2kOhm przy zamkniętej przepustnicy, około 4.6kOhm przy...
Witam serdecznie, robiłem ostatnio porządek z klapami wirowymi (usunięcie mechaniczne) i po złożeniu wszystkiego i odpaleniu silnika pojawiły się błędy: -P0403 - zawór egr brak sygnału - P2008 - przepustnica gaszącą brak sygnału - P2014 - przepustnica gaszącą wysoki sygnał Błąd P2014 daje się wykasować ale powraca, pozostałych dwóch nie da się skasować....
zdzichra na 100% nie ma to związku z przycinającą się linką gazu, gdyż po odpięciu wtyczki do krokowca, obroty spadają momentalnie, gdy tylko zdejmę nogę z gazu. irekxDS- ale fotki czego? Sprawdziłem też, ręcznie poruszczając przepustnicą, że po jej puszczeniu wraca ona szybko do pozycji zerowej, wtedy momentalnie do akcji wkracza krokowiec, który...
Witam posiadam od jakiegos czasu vw sharana 2.0tdi ozn silnika brt 8v moj problem polega na tym, iż podczas jazdy samochód dziwnie sie zachowuje tzn odczucie moje ... turbina się włącza i wyłącza i tak w koło pulsuje doładowanie.. dodam ,ze dpf usuniety, przeplywka podstawiana na inna, egr wymieniony, przepustnica tez podstawiana inna , czujnik cisnienia...
Czegoś nie rozumiem - jak odpiąłeś linke gazu to w jaki sposób nadal testujesz przez naciśnięcie na pedał gazu ? WiFi ? :D otwierałem przepustnicę ręcznie, po czym wróciłem do ustawień fabrycznych :) tj. podpięcia ponownie linki No to odpal silnik odepnij wtyczkę od silniczka i po sprawie . Będzie wszystko wiadomo :D odpiąłem przed odpaleniem i obroty...
odpiąć wtyczka wtyczka przepustnica wtyczka przepustnica vectra
pilot przestał działać odwrotnie molex wycie biegach
rover wymiana rozrusznika telewizor thomson
System.Web.Services 4.0.0.0 – błąd ładowania w .NET Framework i .NET Core, diagnostyka, bindingRedirect 4Swiss Sienna 7 – menu serwisowe, wejście, funkcje, diagnostyka, kody błędów