Na ten temat już sporo na forum, i rzeczywiście wystarczy poszukać i poczytać. Pamiętać należy również żeby na drodze miedzy masą a elektrodą nie było elementów elektrycznych bo można je uszkodzić . Nawet jak nie są zasilanie. Masa jak najbliżej spawanego elementu. MASA JAK NAJBLIŻEJ SPAWANEGO ELEMENTU - zasada pierwsza i w zasadzie wystarczająca. Odłączenie...
Może i przeżyje tylko co to za spawanie? Miałem różne spawarki transformatorowe ale odkąd kupiłem inverterową poszły w odstawkę. Po prostu o wiele łatwiej się spawa prądem stałym w dodatku stabilizowanym i z dokładną regulacją. Do tego jest lekka i kompaktowa. O zajarzeniu łuku nie wspomnę. A co do ładowania to osobiście nie mam czasu by pilnować napięcia...
Zdecydowanie, a nawet trzeba odłączać akumulator. Każda prawie instrukcja zaleca, żeby np. podczas ładowania akumulatora z zewnętrznego żródła odpinać ujemną klemę akumulatora.
Te pomiary sa warte..o kant wiesz czego rozbicia.Nie potrzebujesz zadny mikro czy calych procesorow zeby ladowac baterie.Twoj alternator tez go nie ma...i laduje. Wiec do rzeczy...prostownik(jesli go nie masz to prawdopodobnie nie wywiazales sie z warunkow gwarancji okresowego doladowywania akumulatora)ktorym ladujesz akumulator az do gazowania.Odstawiasz...
Musisz dysponować hasłem serwisowym. Przed otwarciem obudowy włączasz tryb serwisowy, żeby styk sabotażowy znajdujący się w obudowie niepotrzebnie nie uruchomił alarmu sabotażowego. Najpierw odłączasz zasilanie sieciowe, a później akumulator. Podłączasz na odwrót. Najpierw akumulator, a później zasilanie sieciowe. Zamykasz obudowę i wyłączasz tryb...
Wymyśliłem jeszcze inny sposób - podłączę do klem drugi mały akumulator 12V, a następnie odłączę akumulator do ładowania. Dzięki temu nie zaniknie napięcie w instalacji samochodowej. Po doładowaniu akumulatora, podepnę klemy i dopiero odłączę ten zastępczy akumulator. Czy to dobry pomysł? Dobry sposób. Ale ten prostownik z lidla możesz śmiało podłączać...
Pierwszy podejrzany to ... radio samochodowe. Trzeba sprawdzić ile pobiera na wyłączeniu. Druga najczęściej spotykana usterka powodująca takie objawy to uszkodzenie jednej (lub więcej) diod prostowniczych w alternatorze. Inne możliwości - przetarte przewody, zgrzane styki w którymś z przekaźników. Trzeba sprawdzać po kolei. Ja robię tak : wyłączam wszystkie...
12pawel napisał: podczas pracy silnika nie zdejmuj klemy z akumulatora bo możesz uszkodzoć elektronikę w aucie Tutaj akurat dużo jej nie ma bo w większości to mechanika ale dzięki za dobrą rade. A przy okazji co powiesz na to? Cinu6666 napisał: jak odepnę aku na załączonym silniku to napięcie ładowania wynosi 15,86V a jak przygazuje to napięcie spada...
Witam wszystkich Mam Antare 2.0 cdti i problem z akumulatorem. Akumulator wytrzymuje 3 tyg.po czym trzeba ładować.Auto ma wymieniony alternator rozrusznik i nic nie pobiera prądu choć dzis mi nie dało i od pewnego czasu zauważyłem że jak odpinam kleme z aku to coś pstryka czyli rozlacza no i podpiolem miernik i pokazywał 0.54 mA a po wyciagnieciu bezpiecznika...
Zacznij od sprawdzenia: - Pobór prądu na postoju na zamkniętym aucie. - Sprawdzenie masy tj. pomiar multimetrem napięcia DC pomiędzy minusem akumulatorem a blokiem silnika. - Zostaw akumulator na 24 godziny pod zwykłym prostownikiem uprzednio odpinając akumulator od instalacji auta. Zwykły prostownik to taki stary ciężki z transformatorem bez procesorów,...
Czy przed podłączeniem prostownika odpinałeś akumulator. Jakie napięcie miał ten prostownik.
Może ktoś miał podobny problem - najpierw trochę zarysu historycznego. Kia u mechanika miała wyczyszczony wtryskiwacz, bo za mocno kopciła (silnik benzynowy), mechanik twierdzi, ze nie odpinał akumulatora, tylko kostkę odpowiedzialna za wtryskiwacze. Dodatkowo był podciągany pasek klinowy, bo zaczął nieco piszczeć, a w Picanto nie ma samonapinacza....
Zastanawiam się nad kupnem tego DPS5020. Czy można nim ładować akumulator bez odpinania klem? U mnie w fordzie jest system BMS (battery monitoring system), a sam akumulator schowany głęboko pod podszybiem... Mam dostęp do głównego uziemienia karoserii i (+) na akumulatorze.
Obudzenie elektroniki np. przez otwarcie drzwi. W niektórych autach chwilowy pobór prądu może sięgać kilkunastu A. Ja to robię zawsze tak, że otwieram maskę, przy pomocy śrubokręta lub kluczyka zatrzaskuję zamek maski, zamykam auto z pilota, czekam 5 minut i dopiero odpinam akumulator. Opcjonalnie wcześniej podpinam akumulator podtrzymujący na krokodylkach...
Widziałem już ponad 20 lat temu na pewnym pokazie sprzętu, między innymi urządzenie służące do podtrzymania stanu naładowania akumulatora, który nie jest używany - poprzez zastosowanie tzw. mikroładowania, czyli ładowania akumulatora małym prądem nie powodującym efektu gazowania elektrolitu. Takich urządzeń na rynku jest cała masa, często tanich chińczyków....
Na własnym przykładzie powiem,że w jednym z aut,które używam raz na 2-3 miesiące i rozwiązałem problem następująco:po powrocie odpinam kleme akumulatora.Plusy są takie,że ako nie ma nigdy problemu z rozruchem,minusy że trzeba pogrzebać pod maską,ustawić na nowo zegarek itp.
Witam Stawiam na najprostrze czyli komputer nie uśpił sie przed padnięciem akumulatora. Mnie udało się podobnie zablokować 307CC 1.6 16V, kręcił ale nie odpalał. A odblokowałem tak. Maske otwierasz wajchą ale zostawiasz przymkniętą, zamykasz auto kluczykiem w drzwiach (nie załącza alarmu), czekasz jakieś 15 minut od wygaśnięcia zegarów. Otwierasz klapę...
Witam Temat ten powstał w związku z niedawno poruszanym tematem. Moje pytanie brzmi czy trzeba odpinać aku podczas spawania ja słyszałem że podczas spawania migomatem nie trzeba a podczas spawania spawarką trzeba i tu pojawia sie moje pytanie jak jest naprawde. Jeśli faktycznie trzeba to jakie zabezpieczenia zastosować aby nie trzeba było odłączać aku....
Witam mam pytanie dotyczące odłączania i podłączania akumulatora.Mam Mazdę 323F 1.3 KAT rok prod.1998 z immobilajzerem i poduszkami powietrznymi o nr. ewidencyjnym poj. JMZBJ1432....... Z powodu tak silnych mrozów mój akumulator wykazuje braki napięcia przy rozruchu i chciał bym go naładować, ale nie do końca wiem jaka jest poprawna kolejność odłączenia...
Jeżeli tak się dzieje, najpewniej instalacja gazowa posiada juz komputer. Takie odpinanie akumulatora to typowy reset komputera (-ów). Problem raczej nie wystąpiłby przy prostej instalacji "na śróbkę". Moim zdaniem nie ma co gdybać tylko trzeba podjechać do warsztatu który gaz zakładał. Albo dobrego serwisu instalacji LPG. Małe szanse na usunięcie wady...
Witam! Zakładałem te systemy ponad rok Informacje zawarte są w nieulotnej pamięci MOŻESZ SMIAŁO ODPINAĆ AKUMULATOR pozdro
Ręce opadają. Łączysz MOSFETem dwa źródła napięciowe bez jakiegokolwiek pośrednictwa. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jakie prądy mogą popłynąć w tym układzie? Wstawianie do alternatora magnesów w momencie, gdy planowało się ładowanie akumulatorów jest błędem. Odpinanie ładowania akumulatora tylko pogarsza sytuację, bo bez obciążenia akumulatorem napięcie...
Nie obraź się, ale musisz się sporo douczyć, jak chcesz sam naprawić/zdiagnozować motorek. Popełniasz podstawowe błędy! Poczytaj:[url=]Link A teraz błędy jakie popełniłeś i popełniasz: 1. Nie wolno odpinać akumulatora i świateł na pracującym silniku! Grozi to spaleniem regulatora napięcia! Regulator jest równoległy (poczytaj!) i musi wziąć na siebie...
ja doładowuje prostownikiem raz w miesiącu, ale po naładowaniu odpinam akumulatory wyłącznikiem bo jak stoi dłużej zwłascza w zimie to po dwuch tygodniach potrafia się rozładować
A po godzinie pobór nie spadł? Nie zostawiałem go z miernikiem na godzinę. Obecnie odpinam akumulator, żeby się nie męczył. Mam takie klemy, że ciężko mi jest podłączyć miernik nie odcinając obiegu (aby uniknąć resetu). Postaram się to sprawdzić chociaż raczej nic to nie zmieni - wg mnie mam za ubogie wyposażenie i raczej nie ma czegoś takiego jak...
Nie mam nawet centralnego.Całkowity golas... Przy pomiarze na alternatorze brałem masę z silnika. Przeczyszczę styki,dołożę kabel 6mm2 do alternatora i sprawdzimy czy pomogło.A powiedzcie mi czy takie ciągłe odpinanie akumulatora na nic może mieć negatywny wpływ np na komputer itp??
Komputer w tych VW nie jest wrażliwy na odpinanie akumulatora, niczym to nie skutkuje. Czy odpięte były obie klemy? Czy układ wydechowy (rury) nie jest gdzieś zagnieciony czy zapchany?
Witam. Punto 2 1.2 16V + lpg ,alarm cheetach, a pozatym bez dodatkowych gadżetów. 1.Odpinam akumulator ( w celu resetu ecu bo zamula na benzynie), zapinam następnego dnia z powrotem,zamykam auto z pilota. Za 2dni przychodzę i auto nie odpala aku wydojony. Ładuję aku,odpalam auto sprawdzam pobór prądu na czuwaniu w normie.Auto jeździ wszystko jest w...
Ok od nowa Przyjechał do mnie samochodzik, kolega podczas odpinania akumulatora znaczą od klemy + po czym odkręcając zwarł klucz do obudowy silnika no i po tym odkręcił obydwie klemy z akumulatora popiołem plazmę, masę podłączyłem pod szpilkę prawego przedniego koła po czym wyciąłem dziurę w karoserii samochodu po odłączeniu plazmy, podpięliśmy akumulator,...
Akumulatory z zakręcanymi korkami, też miały w korkach odpowietrzenie. Ja swoje akumulatory z tego powodu ładowałem zawsze bez odkręcania korków i odpinaniu akumulatora od instalacji w samochodzie. Ale też mam prostownik (bez automatyki - moja konstrukcja), którym mogę bez obawy przeładowania ładować akumulator nawet przez tydzień i który najczęściej...
Cześć borykam się z następującym problemem. Po dłuższym nieużywaniu samochodu (powyżej trzech dni) akumulator w moim samochodzie jest kompletnie rozładowany - dzisiejszy rekord to 7V. Sytuacja przydarzyła mi się już trzeci raz. Akumulator: Hertz 78Ah Samochód: Focus mk2 2.0 TDCi 136 KM (jednostka koncernu PSA). Alternator ładowania w normie - pełne...
No to już całkowicie zgłupiałem - drodzy forumowicze piszcie tak jak dla blondynki. Układ do pracy impulsowej przechodzi po uzyskaniu tego napięcia a nie wcześniej. Po uzyskaniu nastawionego napięcia układ odcina prąd to gdzie te impulsy (piki). Skąd te impulsy? Napięcie 14,4V na akumulatorze nie oznacza że jest on naładowany! To kiedy jest naładowany?...
CrisELDi napisał: a poza tym wiadomo iż te samochody ogólnie renault cierpią z elektroniką, Gdzie się takich bajek naczytałeś? Tak mi się coś zdaje że kolega CrisELDi też cierpi , ale na powielanie bzdurnych informacji poczytanych w necie :cry: . Tak jakby inne marki nie cierpiały na problemy z elektroniką . :| Dodatkowo chciałbym uświadomić koledze...
czy mógł bym tak jeździć bez akumulatora ? A co, gdy silnik zgaśnie? Odpinanie akumulatora na pracującym silniku może uszkodzić elektronikę i alternator.
Spokojnie możesz ładować akumulator na początku będzie brał większy prąd ale jak sam napisałeś z czasem będzie spadał, nie wiem jaki zasilacz posiadasz ale w razie czego możesz zmniejszyć napięcie na początku ładowania żeby ograniczyć prąd co do prądu wstecznego to raczej chodzi o gazowanie akumulatora podczas ładowania i należy wyłączyć zasilacz żeby...
Kolego jak zdejmiesz minus to całkowicie odpinasz akumulator od instalacji. Wszystko jedno jaki biegun jest odpięty i tak nic go nie rozładuje.
Sprawa z donglem wifi udała się rozwiązać - pomogło wgranie firmware na nowo, bardzo dokładnie krok po kroku a później trzeba było przejść donglem w tryb hotspot i ustawić adres serwera ręcznie, zamiast tego z .pl na ten z .com. Później dodać rejestrator ręcznie w aplikacji. W sumie doszedłem do tego metodą prób i błędów i z pomocą serwisu. Poświęcone...
Autor ma trafo 12V AC tj (12x1,4142)-1,4V= 15,57V DC szczytowe na jałowym. I tu się nie zgodzę. Na biegu jałowym napięcie szczytowe będzie 17.05 V, do takiego napięcia naładuje się kondensator. Spadek napięcia na mostku zależy od prądu jaki przez niego płynie. 10A osiągnie jedynie na dość mocno rozładowanym akumulatorze. Też nie jest to do końca prawda,...
Co do tego odpinania akumulatora to też są różne teorie bo nie odpięty akumulator pochłania indukujące się prądy ja osobiście rzadko spawam ale nigdy nie odpinam akumulatora i nigdy nic mi się nie spaliło i nigdy też nie słyszałem o takim przypadku co najwyżej zakładam zabezpieczenie chociaż lepsza jest dioda zenera dużej mocy na klemy znam natomiast...
Kolega pochwali się przerobioną wkrętarką. Wedle życzenia :) Zastosowałem tam akumulatory Panasonic wysokoprądowe o pojemności... nie pamiętam, ale coś między 1500-1800mAh chyba. W szeregu jest 3 pary co daje pojemność 3000mAh i około 12V, a nad prawidłowym ich ładowaniem i rozładowaniem czuwa BMS bodajże 20A. Dorobiłem w obudowie wygodniejsze gniazdko...
Witajcie Szukam tego co w temacie - urządzenia którym naładuję swoje akumulatory. W domu mam dwa samochodowe o pojemności 45 i 65Ah oraz akumulator w ciągniku (12V), którego pojemności nie znam, ale pewnie ponad 100Ah ma. Tylko wspominam że taki jest bo nie szukam prostownika, który dostarczy 10-12A (za drogie). Nowy prostownik nie powinien mieć problemu...
jeśli ma postać tydzień czasu to warto go przepalić na jałowym czy lepiej nic nie robić? Możesz odpalić i potrzymać na obrotach ok 2000 przez 10 minut. To uzupełni energię w akumulatorze. Hyundaia bym w ogóle na tym akumulatorze nie odpalał, zdemontuj go, zawieź na tester do punktu gdzie sprzedają akumulatory, w razie czego kupisz od razu drugi. Jak...
Witam. mam problem z szybkim rozładowywaniem akumulatora. Cały czas pobiera 0,10 A, po sprawdzeniu bezpieczników , jedynie po wyjęciu bezpiecznika 27 ( immobilizer, rozrusznik , sterowanie silnika cdi) spada do zera. Słyszę po pewnym czasie, przekaźnik w tylnym module SAM , potem przy akumulatorze , wiec obwód się usypia i cały czas mam pobór 0,10 A...
Praca szeregowa w autobusie. Jak już jest naprawdę źle, to akumulatory są wyciągane i próbujemy je reanimować, każdy osobno. Dlatego też zastanawiam się nad prostownikiem z nowoczesnymi dodatkami, by wspomóc "reanimację". Nie wiem w jakim reżimie jeżdżą te autobusy - czy jeżdżą na okrągło 24 godziny na dobę, czy mają jakieś przestoje i w jakich warunkach...
Już ci pisałem na priva... Co to znaczy, że odpinasz wszystkie przewody? Nie wytłumaczyłeś tego! Jak odczepisz wszystkie przewody, to prądnica indukuje tylko poprzez magnetyzm szczątkowy. Przecież do poprawnej pracy musi mieć podłączony regulator i akumulator. Wtedy dopiero można sprawdzać czy układ pracuje poprawnie. A do mierzenia potrzebny jest amperomierz...
Ja posiadam coś takiego :D ,ale dynama (prądnice rowerowe) muszą być dwa, bo jedno "na tzw.zwarciu" daje 0,5A, a to stanowczo za mało. Są one połączone przez diody, co daje mi 1A prądu stałego. W ten sposób (napięcie) jest w stanie jednocześnie "obsłużyć" lampy (zmodyfikowane), bo na oświetlenie idzie te 0,5A, a drugie 0,5A idzie na ładowanie akumulatora....
Witajcie, w Fabii padł mi akumulator. Nie jestem pewien, czy po prostu dożył ostatnich godzin działania (nie trzyma już nawet przez noc), czy jest jakieś zwarcie w instalacji, gdzie spiernicza mi prąd, bo czasem działał przez tydzień, a czasem odpinałem od prostownika rano i pod sklepem już nawet nie kręcił. Ale zanim zacznę się bawić w wyciąganie bezpieczników,...
Weź miernik, podłącz go a następnie odpinaj urządzenia :) Najpierw radio, potem centralkę centralnego zamka... W końcu pobór spadnie, i będziesz miał odpowiedź co go powoduje :)
Kolego 60jarek, jeżeli chcesz dbać o swój akumulator, to przyjmij do wiadomości, że akumulator będzie długo służył, jeżeli będzie sam decydował o tym, jakim prądem i jak długo ma być ładowany, bo tylko on to wie. Taki sposób ładowania zapewnia prostownik transformatorowy (może być na toroidzie), który na wyjściu, na biegu jałowym będzie miał 12VAC,...
Jakiś rok temu w mojej nawigacji (Peiying 4301) padł mi akumulatorek (spuchł i wylał). Był w kształcie placka o oznaczeniu TS 456167 3,7V o pojemności 1500-2000 mAh wtyk 3 pin, ale wykorzystujący tylko 2 pin (+ pusty -) z uwagi na elektroniczny układ regulacji napięcia ładowania znajdujący się bezpośrednio w nim. Szukając trafiłem na info, iż w bliźniaczej...
Odpinasz jedną klemę w akumulatorze (sugeruje ujemną :D) i wpinasz amperomierz. Wyciągasz kolejno bezpieczniki, aż trafisz ten, po którego wyjęciu prąd spadnie. Jak nie trafisz - napisz. Chiba, że to nie za duży pobór, tylko problem z akumulatorem.
więc tak auto na postoju 12,5V przy uruchomionym silniku ma ładowanie 14,3V a na światłach 14,1V. dziś próbowałem zmierzyć pobór prądu odpinając kleme (-) i podpinając czerwony przewód do niej a przewód com pod biegun akumulatora nic mi nie pokazał te miernik (VOREL) z wtykiem na 5A nie wiem co robię nie tak:/? Dodano po 59 więc tak auto na postoju...
Już kiedyś opisywałem moje boje z futurą w mrozy - o ile pamiętam to już poniżej ok. minus 5 st. C lekko rozładowany aku nie przyjmował ładunku. Napięcie na klemach podłączonego do prostownika 16V, a prąd ledwo 1A !. Dopiero po kilkugodzinnym grzaniu w pomieszczeniu zależność napięcie/prąd wróciła do normy. I piszę o aku na gwarancji. FUTURA = BADZIEWIE....
Zastanawiam się czy nie odparowało z niego trochę wody i może ma zbyt dużą gęstość. Nie ma korków tylko jest zgrzany :/ Ona nie odparowała, tylko uległa elektrolizie To ja w tym przypadku, nie pchałbym się na ładowanie do 16V. Chyba, że jest to prostownik transformatorowy, który na wyjściu obciążonym tylko kondensatorem, daje napięcie 16-17V. Wtedy...
Najcześciej przy pomiarze prądu spoczynkowego rozpinamy aku, podłączamy amperomierz i czekamy na ustalenie poboru. Można spróbować inaczej: Przy pomiarze prądu wyłączonego samochodu warto podłączyć się tak, żeby nie przerwać obwodu akumulator<->samochód po jeździe i zgaszeniu silnika. Tzn. odpinając klemę, na której robimy pomiar prądu nie przerwać...
Dziekuje pieknie za odpowiedzi ! moze troche rozwine bo nie calkiem jest jasne co ja tam wlasciwie chcem: Nie mam fotowoltaiki ( narazie ) Mam piec i pompe glebinowa i od czasu do czasu nie mam pradu. Na pare godzin to nie jest problem ale jak troche dluzej to najbardziej brakuje wody no i ogrzewania. Standartowym rozwiazaniem jest kupienie agregatu...
Witam. Miałem Taki sam problem. Jestem posiadaczem Forda mondeo mk3 2.0l z 2002roku. Ostatnio rozładowywał mi się akumulator i to w ciągu jednej nocy. Zacząłem szukać na różnych forach i nie wiele znalazłem. Postanowiłem samemu znaleść przyczynę i zacząłem szukać. Po kilku dniach już miałem dość. Podpinałem amperomierz i miałem cały czas pobór prądu...
Na pewno to dogrzewacz nie chce się wyłączyć? Czy to dmuchawa zostaje włączona i słyszysz napływ powietrza, po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka? Jeśli to drugie, to prawdopodobnie regulator dmuchawy padnięty i trzeba go wymienić. Przy stopach pasażera ściągnij ten plastikowy panel (on jest tylko wpięty, nie przykręcony), potem odkręcasz dwie...
jak masz garaz to podlacz sobie prostownik do akumulatora i wogole go nie odpinaj... ciekawe czy zaraz jakas burze rozpetam tym pomyslem ;)
Sam niewiem odpinałem wtyczki od wentylatorów chłodnic i to samo jeszcze od kompresora zobacze.
Witam Nic nie stoi na przeszkodzie aby do zasialania wykorzystać akumulatory o różnej pojemności. Jednak "wydajność" zależy od akumulatora o mniejszej pojemności. Co do napięcia to różnica rzędu 0.6V to nie różnica. Co do włącznika to proponuję zastosować włącznik dźwigienkowy, który posiada dwie pary styków. Tym samym kolejność włączania nie będzie...
W jakim celu chcesz podtrzymywac zasilanie komputera?? Odpinasz stary akumulator ,montujesz nowy ,ustawiasz zegarek ,radio itp i gotowe. Nic się nie stanie gdy komputer straci zasilanie.
Witam. Może któryś z kolegów pomoże mi w moim rozumowaniu. Mam najzwyklejszy prostownik, tzn trafo mostek 4 diody, amperomierz. Mierzę napięcie na wyjściu trafo bez obciążenia wynosi 13,87 V, za mostkiem napięcie stałe 12,40 V. Podpadał mi ten prostownik bo zawsze nie doładowywał akumulatorów. Poczytałem że akumulator zachowuje się jak niby kondensator...
Regulator kupiłem RNA-2. Wirnik nie ma bicia. Ładowanie już chyba zrobione, jeździłem w dzień ponad 2 godziny. Regulator na pewno był zepsuty ale po za tym problem tkwił w tym że co wjechałem w większą nierówność to kabelek masy od prostownika się odpinał i ładowania nie było. Jak to już zrobiłem, to ładowanie było, dioda gasła od razu po odpaleniu...
Pobór prądu 0,01 A jest prawidłowy. Zanim zaczniemy rozbierać samochód sprawdzamy akumulator - czy jest naładowany, jeśli nie - doładowujemy. Sprawdzamy stan klem akumulatora - mają być czyste nie tylko z zewnątrz ale też w miejscu gdzie się stykają z końcówkami akumulatora. Potem sprawdzamy napięcie ładowania alternatora - na gorącym silniku po jeździe,...
Odpinam kabel od pinu 15 z Regulatora i załączam go do ( i tutaj nie rozumiem :( jaki przekaźnik, jaka cewka ?). A potem mam od plusa z akumulatora poprowadzić kabelek do tego pinu 15 ?
Oczywiście mogę sobie kostke w bagażniku odpinać i podłączać kiedy nie jade, ale to nie rozwiązuje mojego problemu.
Nie, nie musisz odpinać klem od samochodu, jeśli samochód pracuje na wolnych obrotach a ciągnik odpala sprawnie to też nic się nie stanie, bo wydajność alternatora przy tych obrotach jest na tyle mała, że diodom powinny wytrzymać, co innego jakby trzeba było załączać rozrusznik na kilkanaście sekund. Mając taką ładowarkę, wpiętą na stałe do sieci kiedy...
a tam sie wody dodaje on jest niby żelowy jest 6 celi z gumowymi korkami chyba on jest zasiarczony zrobiło sie tak chyba bo w skuterze minus mi sie odpinał ma ktoś ładowarke pożyczyć mógłbym nową wkrętarke dać 12v akumulatorową za pożyzenie nie chce kupowac drugi raz tego samego już kupiłem drugi rozrusznik do skutera a stary okazał sie dobry wogóle...
Sterowniki silnika? Sterownik webasto? Odpinał zasilanie?
Naładuj akumulator. Akumulator mam doładowany prostownikiem. Ale, jego zmierzona pojemność wynosi już ok. 20Ah (zamiast 45Ah). Sprawdz pobór przez istalacje. Już to zrobiłem. Z załączonym alarmem pobór 30-40 mA. Auto tylko zamknięte na klucz - 20-30 mA. Odłacz wtyczke wzbudzenia od alternatora. Zmierz prad i napiecie. Czy wtyczkę odpinać tylko przy...
Witam. Właściciel auta był na urlopie, dlatego taka przerwa. Jak wrócił, był w serwisie Mercedesa. Podpowiedzieli, że w bagażniku są jeszcze bezpieczniki. Po wyjęciu ostatniego na dole pobór prądu spadł do 30mA. Według opisu zabezpiecza on oświetlenie w bagażniku automatyczną antenę i moduł podczerwieni do zamka centralnego. Po włożeniu tego bezpiecznika...
Tak więc ten tego juz zrobiłem. Winne były szczotki, a właściwie prawie ich brak. Pomyślałem ze zrobie fotorelacje. Na początku odpinamy zbiorniczek wspomagania kierownicy warto go podpiąc bo pzeszkadza w pracach. Następnie luzujemy śrubki koła pasowego pompy wspomagania. Są to 3 śrubki na klucz 8. Następny punkt to poluzowanie napinacza paska osprzętu....
Dzisiaj się wybieram to robić. Zrobie Foto-relację i zamieszczę na Forum. Dzięki jeszcze raz. Bateria już wymieniona. Pozwalam sobie zamieścić instrukcję poniżej. Jak widać dostęp do akumulatora jest wredny. Odkręcamy górną osłonę filtru powietrza, są tam wkręty. Aby dostać się do wszystkich śrubek trzeba zdjąć górną osłonę silnika. Następnie odpinamy...
O akumulatorach widzę i regeneracji. Ja kupiłem mola K2 85AH do audi a4 TDI śmigał 10 lat równiutko - zdechł wiosną podczas dłuższej podrózy z Olsztyna do małopolskiego. Zgasiłem na postoju- przerwa na odpocz. i koniec Miał korki z oringami prawie jak bezobsługowe. Jest więc tak samo szczelny, ale można dolać Wody i kilka razy dolewałem. Umarł ze starości...
Witajcie! W dniu dzisiejszym spotkałem w garażu sąsiada walczącego z odpaleniem Peugeota 5008 (okolica 2010r), po wymianie akumulatora. Samochód wyświetla problem: "faulty parking system" i odcina rozrusznik. Oprócz tego piszczy, ikonka błędu, itd. Odpinanie od zasilania nic nie daje. Wszystkie bezpieczniki na "nakładce" na akumulator sprawdzone - sprawne....
A być moze szmelc akumulator sorry kolego ale max gear to smiecie za te pieniadze mozna juz kupic exide a lepiej dołożyc do vartylub innego duzo drozsze yuasa ale swietne aku . Najprościej to sprawdzić odpinając aku jeśli po kilku dniach nie zapali bedzie winny aku jeśli zapali musi coś chwilowo sie załaczać, oczywiscie ładowanie w pełni sprawne
Witam, Rozpoczynam budowę windy hydraulicznej. Chcę użyć siłownika z wózka widłowego, który chciał bym zasilać z agregatu 12V stosowanego w małych wywrotkach (19l/min). Pomyślałem żeby sam agregat zasilać z samochodowego akumulatora 12V, który cały czas był by doładowywany z prostownika. Na czas jazdy windy prostownik dla bezpieczeństwa by się odpinał...
Ja w swojej TOYOCIE jak ładowałem aku. to otwierałem pokrywę silnika zamykałem samochód z pilota i odpinałem klemy od akumulatora. Wyciągałem akumulator i delikatnie zamykałem pokrywę silnika, tak żeby nie zatrzasnąć zamka. Po naładowaniu akumulatora otwierałem pokrywę z montowałem akumulator i gotowe. Co do prostownika, to ja mam taki z lidla elektroniczny....
Najpierw po kupnie samochodu było ok. Po jakimś czasie zauważyłem, że ucieka prąd z akumulatora. Odpinałem klemę plusową po skończonej jeździe-nie miałem czasu jechać do mechanika. W końcu kupiłem wyłącznik i pojechałem do mechanika zeby nie go zamontował. mechanik powiedzial, że to nie ma sensu i ze trzeba znaleźć źródło awarii. Mechanik dał mi [następnego...
Posiadam wyżej wymieniony miernik, chciałem wymienić w nim pakiet akumulatorów, ponieważ stare już nie trzymają, a z racji tego, że ów miernik pobiera prąd nawet jak jest wyłączony wymyśliłem sobie, żeby akumulatorki zapakować w magazynek. Ma on złącze do baterii 9V na zewnątrz i po pomiarze po prostu odpinać, niestety po podłączeniu takiego pakietu...
Witam. Mam problem z rozładowywującym się akumulatorem.Ładowanie sprawdzone 14V akumulator zakupiony kilka miesięcy temu.Dzisiaj mierzyłem pobór prądu i okazało się że coś ewidentnie go kradnie 0,22A.Po kolei odpinałem każdy bezpiecznik aż doszedłem do nr 43 który według rozpiski odpowiada za panel sterowania oraz za gniazdo diagnostyki (OBDII) po wyjęciu...
Załatwi. Tylko trzeba pamiętać o odpinaniu prostownika z takowym zabezpieczeniem od akumulatora, gdy prostownik nie ładuje. Inaczej przekaźnik będzie go rozładowywać. Prąd rozładowania niewielki, ale zawsze. Jak i warto według mnie dorobić obejście zabezpieczenia, nawet w fabrycznych prostownikach. Często właśnie to jest powodem uniemożliwiającym naładowanie...
Chodzi o zasilanie z akumulatora a nie żarówkę. Przecież o tym piszę. Kupujesz lampę, w której wiesz że element świetlny działa na 12V, instalujesz przełącznik który odpina zasilacz a zapina wejście z akumulatora. I tyle lub aż tyle.
Mam dokładnie taki sam samochód zatem coś pomogę . Chyba . Elektronika usypia się po 20-30 minutach . Przygotuj się do pomiaru . Otwórz klapę bagażnika . Zatrzaśnij rygiel zamka klapy ( wciśnij zatrzask palcem albo śrubokrętem ) . Zamknij auto pilotem . Oczekaj z 20-30 minut . Lepiej 30 minut . W tym czasie przygotuj się do pomiaru prądu . Miernik już...
Mam Prinsa już prawie 18 lat. Ostatnio mało jeździłem i w czasie postoju odpinałem spod napięcia instalację i u mnie też ostatnio coś podobnego się dzieje. Czasem po włączeniu zapłonu też na przełączniku nie świeci się dioda systemowa (pomarańczowa) w prawym dolnym rogu, ale instalacja funkcjonuje poprawnie. Jak przełącznik jest ustawiony na pracę na...
Cześć. Pierwsze od czego musisz zacząć, to zbadać jaki pobór prądu masz w spoczynku/ na postoju, po zamknięciu samochodu centralnym zamkiem i po całkowitym uśpieniu się wszystkich systemów. Systemy mogą się usypiać 5, 10, 15 min a nawet do 2h. W twoim Audi możliwe, że już około 15min wystarczy. Do sprawdzenia poboru prądu będzie Ci potrzebny jakiś chociażby...
Witam. Panowie potrzebuję ponownie Waszej pomocy. Wróciła mi usterka ładowania akumulatora. Poprzednio wymienili mi wtyczkę od alternatora 1PIN i na jakiś czas był spokój. Teraz wygląda to tak: po włączeniu silnika ładowanie mam 15.35V, 15.36V. Jest tak przez dłuższy czas. Na kabelku 1PIN od alternatora napięcie skacze od 10.76V do 11.05V. Zauważyłem,...
Czy owa bateria doładowuje również ze światła sztucznego ? Tak słabo, że jedyna sensowna odpowiedź to nie. Model z panelem fotowoltaicznym (zabawka) działający w pełnym oświetleniu słonecznym nie działa w odległości 10cm od żarówki 60W. zamontowanej w aucie np na tylnej półce, która w czasie postoju doładowywała by akumulator Zimą musiał byś odśnieżać...
Witam jak w temacie posiadam skuter Chińczyk Boation Rocky 50 mam z Nim problem iż rozładowuje mi akumulator zamiast go ładować ale to małe piwo iż skuter ma problem z elektryka iż jak jest podłączony akumulator tak jak powinien być to wszystko działa jak należy po za światłami które nie działają jak podłączę kabel to akumulatora złącze plus z minusem...
W filmach instruktażowych dotyczących demontażu elegantów Peugeota, widać tylko jak jest odpinany tylko pierwszy, czyli ten akumulator przy silniku. Jednak nie ma pokazanej sytuacji że można odpiąć drugi akumulator. Na forum Peugeot piszą jednak, że także można to bez obawy robić. Co najwyżej znika pamięć foteli, lusterek czy szyb.
Cześć, mam problem z Escape 3 2001r. 2.0 16V w bogatej wersji wyposażenia, auto znajomego. Rozładowuje akumulator, pobór w spoczynku 0,14 - 0,18 A Doszedłem że wyjęcie bezpiecznika F34 (zegary) lub wypięcie wtyczki z UCH (BSI/BII) jednej żółtej powoduje spadek do wartości akceptowalnej (0,04-0,06A). Czy te moduły miały problemy z poborem prądu albo...
Nabyłem ładowarkę jak w tytule, w instrukcji pisało aby odpiąć przewody od AKU w samochodzie, ale wcześniej wyczytałem, ze tego typu ładowarki-prostowniki nie wymagają odpinania m.in dlatego nabyłem, więc po prostu odpuściłem temat i podpiąłem normalnie bez odpinania czegokolwiek. Załączam i mi pokazuje 12.1 V, dość szybko nawet przybywało, moment było...
panowie u mnie w jeepie 4x4 jest drugi akumulator do wyciagarki niemcy wymyslili takia kostke ktora wpinasz miedzy akku a alternator i gdy napiecie spada ponizej 12 v zapina alternator do ładowania gdy naładuje odpina go spadek nap jest regulowany od9 v do 13.5 potencjometrem dziala to jak cholera i nie obciaza caly czas alternatora
To niestety za dużo spróbuj odpinać radio na noc i zobaczysz czy dłużej trzyma albo czy rano lepiej kręci. Albo sprawdź czy radio jest dobrze podłączone (masz jakiś dodatkowy wzmacniacz do radia??).
minus zostaw w spokoju ten od rregulatora ładuje ci aqu :P ten do stacyji pobiera zasilnie zapłonu i innych badziewi :) pewnie trzeba będzie zrobić tak :) palisz moto na aqu odpinasz go (musisz utrzymac obroty powyzej 2 000 :) bierzesz przyrząd w łapke i mierzysz ile jest wolt jesli 7 to ok teraz dodajesz gazu jesli przejdzie za granice 7,2 to coś nie...
Witam To raczej przepięcie powstałe przy zaiskrzeniu podczas odpinania/ zapinania klem a bezp. pali wewnętrzna dioda zabezpieczająca w radiu - jeśli "parasz" się tym zawodowo to powinieneś sobie sprawić "antyprzepięciówkę" zapinaną na klemy jakiej używają spawacze migomatem. Ewentualnie zapinać szybką diodę większej mocy do klem katodą do plusa na czas...
Tylko jest mały problem-w mondeo z 93 roku (stareńki EEC IV,wtyczka na przegrodzie czołowej,po prawej stronie) nie robi sie żadnych nastaw.Nastawy się robi w EEC V.(wtyczka 16 pin pod kierownicą) Dwa-setki razy aku odpinałem moneo zarówno przed 96,jaki i po 96 roku,i nic,ale to nic się nie działo.Pochodził chwileńkę na wolnych obrotach i było ok.
no ale co jest jeszcze niejasne? odpinasz cale audio od fabrycznej instalacji, zakladasz drugi alternator, zakladasz drugi aku, ladowanie z drugiegi altka to wiadomo do plusa drugiego aku, teraz z plusa tego drugiego akumulaora ciagniesz przewod do wzbudzenia drugiego algternatora tyle ze po drodze wpinasz na nim ten rezystor 47R/5W drutowy i przekaznik...
Mam takiego golfa możesz spokojnie odpinać - a p uż niej = Rady: - dbaj o styl swojej wypowiedzi - nie popełniaj błędów Sady
Jest wiele szkół, ale ja osobiście uważam i nigdy mnie to nie zawiodło, że odłączanie powinno odbywać się w kolejności najpierw - a potem +, żeby nie doszło do zwarcia. Podłączanie w kolejności odwrotnej. Co do prostownika, to najpierw podłączam +, potem _ (choć tu to już nie ma takiego znaczenia) a dopiero wtedy włączam do prądu. Odłączenie aku od...
teraz już tak zamieszałeś,że chyba nikt nie wie o czym piszesz,w pierwszej wersji podałem,że może pociągnąć plus z jednego konkretnie okreslonego akumulatora,tego,którego masa jest przykrecona do karoserii,a plus jest łaczony z masą drugiego,dvd stanowi autonomiczne urzadzenie którego zasilanie łaczymy z karoserią i jednym z akumulatorów,odpinamy masę,przyłączoną...
Problem dużego poboru pradu rozwiązałem troche inaczej. Ponieważ niemiałem schematu więc odpinałem po kolei wyprowadzenia na wyjściu stabilizatora i w ten sposób namierzyłem źródło największego poboru prądu . Później dalej leciałem po ścieżkach i doszedłem do jakichś tam tranzystorków SMD , które coś tam załanczały co w efekcie powodowało zwiększony...
Dzięki za odpowiedź. Ale czy da się coś z tym zrobić? Czy najlepiej wymienić radio? Jeśli tak to na jakie? Może jest to związane z tym "Złącze A5 w nowych VW jest podłączone do +12V. Może to powodować dziwne reakcje radia niefabrycznego, dlatego gdy takie stosujemy powinno się ten styk odłączyć" ? Odłączenie kostki zasilania w radiu wyłącza też dsp....
Witam. Panowie - nie kombinować !. Jeśli chcesz doładować akumulator który jest już niepierwszej świeżości żeby rano odpalał, nie ma potrzeby wyciągać go z auta. Odpinasz tylko przewód od DODATNIEGO bieguna i to wszystko. A po co odpinać? A no po to, że napięcie jałowe ładowania akumulatora może nawet dojść do 20V na zaciskach prostownika i dopiero...
Najbardziej zastanawiający jest ten pobór prądu - 0,12 A (120mA) - jest to stanowczo za dużo. Nie wiem co masz zainstalowane w aucie, ale widziałem u siebie na warsztacie różne wynalazki - źle podpięte radio, źle podpięty przekaźnik do blokady zapłonu z alarmu, "dziwna" instalacja audio, i najnormalniej zzieleniałe styki w instalacji (wszystkich ciekawostek...
W wielu nowych autkach odłączenie akumulatora wiąże się z wizytą w serwisie i kasowaniem błędów. A nieodłączanie niesie ryzyko poważnych uszkodzeń nie tylko podłączanego sprzętu ale i sterownika silnika. Wybieraj co jest lepsze ;). Nie spotkałem jeszcze takiego auta. W każdym samochodzie można odłaczyć akumulator i nie powoduje to wyświetlania żadnych...
tak cały czas gdy odpinałem sprzet rozladowywałem go a potem przed podpieciem naladowyałem go i od nowosci tak mam a kumpel ma alpharda 1.6 farada i jak auto chodzi to wyłaczony jest dopiero jak włączy radio i porzadnie da czadu to sie załacza tak jak powinno byc a u mnie czy słucham czy nie jak jest odpalone auto to cały czas jest właczony a pytałem...
A ja się zastanawiam po co ten akumulator w ogule podładowywać dzisiejsze alternatory maja taką moc ze wystarcza na podstawowe odbiorniki nawet na wolnych obrotach [chyba że ktoś jezdzi duzym fiatem to może śmiało odpinać bo tam raczej nic nie skasuje]a jezeli akumulator nie domaga to znaczy ze czas na jego wymiane no chya ze ktoś jezdzi raz na mesiąc...
Najlepiej to odpinać każde podłączenie po kolei i mierzyć pobór prądu, ja tak trafiłem na usterkę z tym ,że jest to czasochłonne bo normalnie (w moim przypadku) auto przez 16 minut po wyłączeniu zapłonu bierze sporo prądu ( podobno komputer w tym momencie sprawdza wszystkie obwody ) a później przechodzi" w stan spoczynku" Powodzenia
sprobuj odpinać pojedynczo ten tył prawdopodobnie samochód nie widzi zamkniętych drzwi
Witam Żeby naładować taki zestaw musisz mieć zasilanie 41 lub 45V - w zależności od sposobu użytkowania. Jeżeli będziesz je ładował i odpinał od ładowarki to powinieneś taki zestaw ładować do napięcia 45-46V. Jeśli mają być nons stop pod napięciem to musi to być 41V. Najprościej zrobić to używając stabilizatora 5V podpartego zenerką 36V lub 40V. Jeżeli...
Witam W zasadzie wystarczyłby transformator z napięciem wtórnym rzędu 10V do tego mostek Graetz'a, kondensator i rezystor (sporej mocy) do ograniczenia prądu do bezpiecznej wartości. Takie napięcie transformatora jest o tyle bezpieczne, że w momencie kiedy akumulator się naładuje czyli spadnie prąd ładowania napięcie na wyjściu takiego prostownika nie...
Ja od dawna ładuje akumulator w samochodzie nie odpinając go od instalacji, i jaszcze nigdy nie miałem z tego powodu żadnego kłopotu. A tak w ogóle to jeśli ma ktoś auto z benzynowym silnikiem z grupy VAG ze sławnym nastawnikiem przepustnicy to po odpięciu akumulatora raczej na pewno będzie musiał wykonać adaptację tego nastawnika. Takie jest moje zdanie...
Kabli w samochodzie nie odpinaj. 50 Ah akumulator powinien byc ładowany 5 A ( lub mniej ). Z kolegą się do końca nie zgodzę. Jeśli prostownik ładuje prądem do 15V to ok, lecz wątpie. Jeśli prostownik daje ponad 15V lepiej odłączyć klemę gdyż łatwo można zniszczyć elektronikę zawartą w nowych samochodach.
Jeśli to ma być pobór bez odpalonego silnika to najlepiej pomiędzy klemę +, a + akumulatora. EDIT: Nie próbuj z tak wpiętym amperomierzem odpalać silnika, bo miernik 10A tego może nie wytrzymać, chyba że masz taki który wytrzyma kilkaset amperów. Nie radzę też odpinać akumulatora w czasie pracy silnika ( to tak na wszelki wypadek jak by Ci przyszedł...
Witam, Mam takie raczej ogolne pytanie - bardzo ciekawi mnie czy da sie wymienic akumulator bez odlaczania zasilania od samochodu - jak bym sobie to wyobrazal - lacze nowy akumulator do klem nie odpinajac starego za pomoca jakis przewodow, nastepnie odpinam klemy od starego i przepinam do nowego - teoretycznie powinno zagrac i nie powinno byc utraty...
a to nie jest przypadkiem tak że czerwony z aku idzie do tablicy bezpieczników a z tablicy na stacyjkę? jak zbadałeś że czerwony przy aku to ten sam co przy stacyjce? szedłeś "po kablu"? wydaje mi się że powinieneś wyciągać przekaźniki z tablicy a jak nie pomoże to odpinać po kolei kostki z tyłu tablicy, potem schemat i może do czegoś dojdziesz
rudeg - schemat w ręką i odpinasz kolejne odbiorniki patrząc na wskazania amperomierza.
Jeżeli masz multimetr to ustawiasz na pomiar natężenia prądu, odpinasz klemę plusową i wpinasz się z amperomierzem. Jeżeli na amperomierzu będzie powyżej 0,3 A to można sie spodziewać, że gdzieś nam prąd ginie :D
Czytając temat trochę się zgubiłem. Autor pisze że ucieka mu 3A. Odpina wzbudzenie w alternatorze i ucieka mu tylko 60mA. Wstępne wzbudzenie odbywa się właśnie przez tą żarówkę w desce po przekręceniu kluczyka. I nie uwierzę że płynie przez nią 2,94A bo to wbrew prawu Ohma. Te 3A ucieka przy załączonej stacyjce czy przy wyciągniętych kluczykach?
romoo szkoda, że pasujesz. Twoje i innych uwagi były z reguły celne. Zdjęcie viper555 i informacje w nim zawarte są koronnym dowodem na to, jak kilku mądrych i doświadczonych ludzi może się pokłócić w sytuacji, gdy przekazywane informacje są niepełne i polega się na "oczywistych" dla piszących domniemaniach. Przykład ze zdjęcia. Faktycznie nie ma tam...
Witam i dziękuję za odpowiedź. Te akumulatory z tego co widzę podłączone są szeregowo, a nie mam niestety aparatu na tę chwilę, dołączam więc rysunek poglądowy: Po prawej stronie u góry jest płyta z pinami. Mam nadzieję, że nie podpiąłem niczego źle (wyjmowałem akumulatory, a przy tym odpinałem kable od płyty).
Nie wiem co masz na myśli: wszystko OK, ale sprawdzać możesz. Ważne jest aby mostek prostowniczy w motorze (oznaczony 3 na schemacie) był sprawny! To łatwo sprawdzić. Ładowanie i zasilanie z prądnicy też można sprawdzić z prostownika odpinając wszyskie(!) kable od prądnicy przy skrzynce z bezpiecznikiem i podpinając raz plus raz minus prostownika w...
Witam wszystkich. Problem nastepujący - od jakiegoś czasu zaczeły mi sie diać dziwne rzeczy z samochodem tzn. przerywał przy wyższych obrotach, światła oraz podświetlenie zegarów przygasało prawie do zera, radio się wyłanczało i mrugały kontrolki z ABS i ładowania. Po pewnym czasie doszedłem wkońcu że coś rozładowuje mi akumulator - wyjmowałem po kolei...
Ja doładowuję akumulatory w swoich samochodach bez ich odpinania, ale prostownik (ze względu na elektronikę w samochodzie) podłączam w takiej kolejności: najpierw prostownik podłączam do akumulatora, a następnie prostownik do sieci. Odłączam w odwrotnej kolejności. Akumulatora bym jeszcze nie przekreślał mimo jego ładnego wieku, dłuższe ładowanie mu...
Witam Jeżeli jeżdżę na krótkich odcinkach ok. 10km, to nowy akumulator zostawić na noc do ładowania, czy włożyć go do samochodu. Od razu po zakupie podłączyłem go pod prostownik wg. wskazań było ok 30% naładowania, po 3 godzinach jest niby full, ale ze względu na sposób eksploatacji właśnie nie wiem czy go jeszcze zostawić, czy wkładać do samochodu....
Dzięki za link coś sobie poszukam. To prawie jak zasilacz do CB stacjonarnego. Do jakiego napięcia można ładować akumulator??? Już się pogubiłem bo słyszałem że 2,5V/ogniwo co daje 15V/zestaw to już max. Czyli mój prostownik działa poprawnie? Czy podczas podładowywania sprawnego akumulatora też takie cuda napięciowo-prądowe będą występowały? A może...
Odstawiłem go na 20 godzin po zalaniu elektrolitem. Tylko ja niestety nie mam możliwości doboru prądu którym go ładuje. Mam tylko prostownik 60 VA i to wszystko czy dysponuje. Teraz już ładuje się ze 2-3 godziny i jest gdzieś 0,5 A na amperomierzu. Nie wiem czy go odpinać, czy zostawić na noc ?
Mam nadzieje że robiłeś test typu odpinanie klemy na noc.?? Choć nie mozliwe by tyle akumulatorów jest wadliwych.. Albo alternator nie ładuje albo coś pobiera prąd. Walczyłem kiedyś z takim stilo, znawcy wiedzą że jak zamoknie skrzynka przekazników koło aku to lubia się dziać takie cyrki..
Akumulator jest dosyć stary, wygląda na 8 latek, No to go trzeba kupić. I teraz Kolega sobie wybierze z internetu punkt blisko miejsca zamieszkania, gdzie można korzystnie nabyć takiej samej wielkości (ale niekoniecznie marki) akumulator. A gdy już Kolega podjedzie na zakup - to to napięcie zmierzą Koledze gratis - jeśli to jest taką straszną i dramatyczną...
Mam taki problem postanowiłem podładować akumulator przed zimą i go zabrałem do ładowania, przed tą operacją silnik na benzynie jak na LPG pracował idealnie - po zamontowaniu akumulatora zapaliłem go i trzymałem 3 minuty na wolnych obrotach a potem 2 minuty na 1300-1400 obr. W efekcie, gdy skręcam w lewo auto zachowuje się jak by mu brakowało gazu....
Jeśli auto jest w dobrym stanie, to z pewnością tak, przy czym podpinamy ten aku rozruchowy "wyciągamy z niego cały dostępny prąd", aż do zrównania się napięć akumulatorów, amperomierz będzie wskazywał 0. Następnie odpinamy ten prostownik i odpalamy auto. Jeśli mamy sprawny silnik, to tak naprawdę wystarczy tylko pobudzić akumulator, który miał prawo...
Odpinając kabel udało Ci się już ubić diody w alternatorze, najprawdopodobniej
Odpinaj po kolei moduły. Drzwi były zamknięte, zamek maski zatrzaśnięty?
A odpinałeś niebieski kabelek aby się przekonać, czy kontrolka będzie świecić bądź nie?
Laptopa mojego mam już jak pisałem 4 i pół roku. Z czego używałem go głównie na uczelni. Więc ładowałem go kilka razy dziennie w zależności od dostępności gniazdek. Przy obecnym rozwoju sprzętu i spadku cen. Sądzę że ewentualne problemy z baterią zaobserwujesz za 3-4 lata może nawet później. A wtedy nie będzie miało dla Ciebie znaczenia czy ta bateria...
Witam Temat chyba nie zamknięty więc dodam coś od siebie. Pomimo kilkukrotnego odłączania akumulatora od instalacji np. w celu podładowania w okresie dużych mrozów, nie miałem nigdy problemów z radiem. Jedyne co, to zdarzało się, że trzeba było stacje zaprogromować na nowo. Żadnego kodu nie trzeba było wpisywać. Z tego co się orientuję, to jest on potrzebny...
I też może nie wyjść. Ale to podstawowa procedura sprawdzania poboru. Odpinaj po kolei kolejne obwody i mierz prąd. Jeśli nadal będzie wyraźny pobór, sprawdź alternator. Zresztą sprawy omawiane wielokrotnie na forum. Można sporo poczytać.
Odpinając klemę przy pracującym silniku raczej na pewno już go zepsułeś
Tak ale prąd spadnie 2 x , masa elektroniki , mały prąd jak dla mnie , a ja nieraz potrzebuję prawie natychmiast wyjechać wtedy jest problem. A wyobraź sobie kolego ,podpięcie ATX do sieci bez uziemienia , jeszcze masa instalacji w Polsce tak właśnie jest i podać fazę na elektronikę obecnych aut , to już ci mówię ile ja zapłaciłem za bmw z 2004 roku...
Poczytaj: i kup mikroprocesorowy, choćby taki z Lidla (mam i nie żałuję) lub droższego Boscha (syn ma i też chwali, bo uzdrawia nawet całkowicie padnięte akumulatory). Ładowarkę do aku (7 letniego) mam podpiętą od początku zimy a odpinam tylko wtedy, jak potrzebuję wyjechać autem. Pozdrawiam.
Odpinałem wszystkie kostki i nic sie nie zmieniało. Ale zobaczę jeszcze raz jak dojadę do domu. Sprawdziłem natężenie jest największe na pierwszym bezpieczniku od dołu (przewody czerwono-białe). Po przekręceniu stacyjki i załączeniu zapłonu (na manetce) 1,5A a po odpaleniu spada do ok 0,7A.
koszt zrobienia kodu do tego radia to maks 20zł, wiec odpinaj i się nie przejmuj chyba ze bardzo zależy ci na 20zł. A tym bardziej mając Vaga powinieneś dawno już mieć kod
Witam, Rozładował mi się akumulator i po poczytaniu tematów zacząłem od mierzenia prądu. W stanie spoczynku pobiera 0,3A czyli za dużo. I jest to ten bezpiecznik F24. Radio wypiąłem, światło bagażnika gaśnie, w schowku ciemno, i wizualnie nic nie zauważam z tych rzeczy. Nie mam el.szyb czy alarmu. Jest LPG ale jeśli to tylko te cieniutkie kable bezpośrednio...
Musiałem na jakiś czas zaprzestać szukania usterki, dziś dopiero zacząłem od nowa. Więc zrobiłem test odpinając + z alternatora no i jak można było się domyślać poboru nie ma. Wymontowałem mostek, sprawdziłem wszystkie diody i są ok. Regulator napięcia niestety nie wiem jak sprawdzić. Na przewodzie D+ jest 12V po włączeniu stacyjki a po wyłączeniu 0V....
Odpinałem panel od radia (SONY MEX-BT3800U), przy wzmacniaczu + odpinałem, mase też (mimo że ze śruby od pasów). Dalej to samo było.
Kiedy masz miernik ustawiony tak jak pisałem odpinasz klemę minus od aku jedną końcówkę miernika podpinasz do tej odpiętej klemy a drugą końcówkę miernika przykładasz do aku do minusa.Czyli miernik wpinasz szeregowo między odłączoną klemę minus a minus na aku.W ten sposób sprawdzisz czy podczas postoju nie masz upływu prądu z aku.Pomiar wykonujesz przy...
Witam nie jestem pewien czy umieszczam temat w dobrym dziale w razie czego proszę o przeniesienie. A mianowicie ostatnio otrzymałem parę zabawek a jedną z nich był rejestrator trasy Blupop BV 405 (badziewie jak każde inne jak na cenę zakupu). Dostałem ją bez akumulatora, a że wchodzi tam zwykły akumulator BL-C5 od nokii, wsadziłem akumulator z jakiejś...
A ja pozwolę sobie sprostować kilka rzeczy, jak bzdury pisze to mnie poprawiać! Jeśli chodzi o zwykłe podładowanie akumulatora w samochodzie to skłonił bym sie ku nie odpinaniu klem od auta, zwłaszcza w nowszych autach (zaawansowana elektronika komputery) oczywiście najlepiej by było odpiąć ładowany akumulator a wcześniej np przez gniazdko zapalniczkę...