Układ chłodzenia był kiedykolwiek odpowietrzany?
Robiłem coś takiego ale to ze 20 lat temu, z tego co pamiętam z ważniejszych przeróbek to trzeba było wiercić w głowicy i spasować jakiś króciec do odpowietrzania układu chłodzenia.
Może układ chłodzenia jest żle odpowietrzony w tym silniku jest specialna procedura odpowietrzania. To bardzo dziwne że serwis nie daje sobie z tym rady.
Odpowietrzanie zacznij na zimnym silniku.
Jak działa ogrzewanie to nic nie kombinuj tylko rozgrzej silnik do temperatury pracy i zostaw do wystygnięcia. Podczas stygnięcia sam się odpowietrzy, ewentualnie na zimnym uzupełnisz płyn i po zabiegu Nie odkręca się korka na gorącym silniku bo ewentualny bombel powietrza jest sprężony, po odkręceniu korka rozpręża się i wyrzuca płyn ze zbiorniczka.
Układ chłodzenia odpowietrzony poprawnie? Z tymi silnikami jest jazda przy odpowietrzaniu.
Witam, czy ma ktoś może procedurę odpowietrzania układu chłodzenia Peugeot 508 hybryda? Po wymianie silnika elektrycznego wyskakuje błąd P0A35 - przegrzanie silnika elektrycznego. Pompka dodatkowego obiegu płynu wymieniona, dalej to samo. Układ przelany odpowietrznikami na alternatorze, chłodnicy, silniku elektrycznym, falowniku.
Witam Poszukuję procedury odpowietrzania układu chłodzenia w silniku 1,4 TSI. Prawdopodobnie trzeba wykonać jakieś czynności aby prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia powietrza doładowującego. Płyn wyciekł, chłodnica przerdzewiała. Proszę o podpowiedzi. dziękuję
Odpowietrzałeś kiedyś auto z tym silnikiem czy tylko tak sobie pierdoły opowiadasz?
Popuścić wszystkie odpowietrzniki i na zgaszonym silniku dolewać płynu.
Możliwe że pompa wody się skończyła i nie ma obiegu.Nie wykluczone też że chłodnica jest zamulona co powoduje przegrzanie układu chlodzenia właśnie w rejonie tego węża.Układ chłodzenia sam sie odpowietrza więc to odpada.
masz tam zbiornik wyrównawczy z którego odpowietrzasz ?
Chwilę zastanawiałem się czy się odzywać i ryzykować znowu bana od moderatora manta za "debilne wywody", ale zaryzykuję. Wprawdzie nie jestem mechanikiem samochodowym, ale z samochodami obcuję od ponad 40 lat i jak coś robię to wcześniej to przemyślę. Na kolegi miejscu najpierw sprawdziłbym, czy nie ma przedmuchów do układu chłodzenia. Bo jak są, a...
Jakie odpowietrzanie w C-330, lejesz wodę czy płyn i jedziesz, układ sam się odpowietrzy.
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
Nie, nie w tym miejscu to raz, dwa - jak zapowietrza się przez wyciek robi się w trakcie stygnięcia silnika. Albo nieskutecznie odpowietrzasz albo masz przedmuchy z silnika do układu chłodzenia.
Przyszedł wczoraj nowy korek. Zalałem układ nowym płynem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn. Węże tym razem miękkie. Wg mnie nie powinny być miękkie. Całkiem miękkie mogą być tylko na zimnym silniku. W tym wypadku, jeżeli zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, to powinny dużo twardsze niż w stanie zimnym - czy tak jest to tylko Kolega...
A próbowałeś na odpalonym czy zgaszonym silniku?
Wycieki będą dopiero jak się silnik zagrzeje i układzie chłodzenia wzrośnie ciśnienie. Z czego jest chłodnica- aluminium czy mosiądz?
W escortach układu NIE ODPOWIETRZA SIĘ. Skąd wiesz, że ci się silnik przegrzewa? Jak to sprawdziłeś?
W niektórych samochodach należy przeprowadzić odpowietrzanie układu chłodzenia. Bez tego może nie parować poprawnie.
W swojej 306 robię to tak. Na zimnym silniku i przy otwartym zaworze nagrzewnicy wymieniam płyn. Wstępnie odpowietrzam układ chłodzenia na pracującym silniku. Czekam aż ostygnie wtedy wlewam płyn do chłodnicy pod korek (uzupełniam braki) zakręcam i nagrzewam silnik do chwili gdy zadziała wentylator na chłodnicy. Wyłączam silnik i czekam do całkowitego...
Witam Wszystkich! Mam zamiar wymieniać termostat w moim Renault Megane 2. Po wymianie rozrządu odpowietrzyłem układ chłodzenia i spod korka odpowietrznika kapie mi płyn chłodniczy, kupiłem nowy termostat i nie chcę żeby to się powtórzyło na nowym termostacie. Mogę po prostu ten układ chłodzenia odpowietrzyć wykręcając (nie całkiem ) odpowietrznik też...
Po wymianie termostatu odkręcasz oba odpowietrzniki, na termostacie i wężu do nagrzewnicy i zalewasz układ płynem aż pocieknie z odpowietrzników. Zakręcasz odpowietrzniki, uzupełniasz płyn i odpalasz silnik, dolewasz płyn jeśli trzeba, zakręcasz korek zbiorniczka i grzejesz silnik do włączenia wentylatora. Wyłączasz i czekasz do ostygnięcia silnika,...
Wszystko się udało. Tylko teraz po wyłączeniu silnika wentylator chłodnicy ciągle pracuje. Spadła temperatura poniżej 90stopni ale nadal pracuje. Czy ktoś może pomóc co zrobić?
Kolego Sandamiano rzeczywiście problem leżał w tych dwóch przewodach były w tragicznym stanie i robiły zwarcie. Układ chłodzenia odpowietrzałem, po zapaleniu silnika wszystkie kontrolki gasną (jedynie kontrolka rezerwy benzyny się pali :D ). Auto wciąż nierówno pracuje i praktycznie nie ma mocy (do 50km/h ok 20s.)
To masz samoczynnie odpowietrzający się układ czyli zalewasz układ płynem i grzejesz silnik aż do włączenia się wentylatora lub otwarcia termostatu. Wtedy układ sam się odpowietrza ż uwagi na to ze zbiornik wyrównawczy jest w najwyższym punkcie układu chłodzenia
Silnik benzyna, układ chłodzenia sam się odpowietrza - z kilku górnych punktów układu odchodzi kilka rurek fi 6 do zbiorniczka wyrównawczego (z nagrzewnicy, trójnika płynu, ..., głowicy silnika. Ta od głowicy znajduje się zaraz nad osłoną kolektora wydechowego, na środku, łączy się z innymi i przez rurkę metalową dochodzi do zbiorniczka wyrównawczego....
Witam. Pytanie do znawców Mini Coopera. Jak należy przeprowadzić procedurę odpowietrzenia układu chłodzenia? Silnik benzynowy, 1.6 - 115 KM.
Akurat nie takiej porady potrzebuję.Może byłoby łatwiej po wyjęciu całego silnika?
Na zimnym silniku, a czy przy wężu, który dochodzi do chłodnicy nie ma korka odpowietrzania?
Po napełnieniu układu cieczą otwórz ogrzewanie na max. i dogrzej dobrze silnik, aż włączy się wentylator. Układ odpowietrzy się samoczynnie. Pozdrawiam
Kolego nie zrozumielismy sie ta sruba nie jest w termostacie tylko w silniku :D Tam w srodku
Jak otwieram ten korek od zbiornika to wylatuje duzo pary wodej i nagrzanego powietrza za kazdym razem... A w jaki sposob odpowietrza sie układ chłodzenia??
Odpowietrzam , napełniam podciśnieniowo, nie widziałem zapadania się węży. To jest najlepsza metoda, tak jak w fabryce.
Nie jestem w stanie tego stwierdzić póki co ;) Wczoraj wieczorem odpowietrzałem układ chłodzenia i po włączeniu silnika zaczęło wywalać płyn do góry i zalało dookoła cały zbiornik wyrównawczy. Rano dolałem. Sprawdzę za parę dni czy spadło czy jest ok. Edit. Swoją drogą chciałbym zrobić test CO2, ale przy otwartym korku i włączonym silniku wywala płyn...
Witam, Postanowiłem wymienić płyn w chłodnicy poszło gładko. Ale teraz nie wiem gdzie szukać odpowietrznika aby odpowietrzyć układ chłodzenia (weszło jakieś 2-3 litry i myślę że to trochę mało) Czy układ odpowietrza się na termostacie??? Dziękuję za szybką odpowiedź Auto Renault Thalia II 1.4 16V z 2009 silnik K4JA7
Zanim rozebrałeś, mogłeś - mając sprężarkę i manometr do ciśnienia w cylindrach - połączyć jedno z drugim i wdmuchnąć w ten sposób ciśnienie powietrza do cylindrów po kolei, ustawiając każdy w górnym martwym punkcie tak by zawory były zamknięte. Następnie posłuchać czy dmucha pod korkiem oleju (pierścienie), albo w dolocie bądź wydechu (zawory). Co...
1. Zapchana nagrzewnica - są patenty na czyszczenie ale mechanik się tego nie podejmie, w domowych warunkach, poczatkujacemu, odradzam. Lepiej i pewniej wymienić. 2. Zapowietrzony układ chłodzenia. W tych BMW układ chłodzenia to koszmar tak kierowcy, jak i mechanika. Jest w stanie się sam odpowietrzać tylko przy bardzo niewielkim zapowietrzenie. Za...
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Jeśli to silnik 2.0 dci a po roczniku tak wychodzi, to wygląda na to , że jest już ugotowany :cry: Po jakichkolwiek pracach przy układzie chłodzenia powinno się zastosować specjalną procedurę zalewania i odpowietrzania układu specjalną maszyną ( przy pomocy próżni). Inaczej w układzie zostaje powietrze i silnik się gotuje ( krzywa głowica i często blok)...
Korek był odkrecony na zimnym silniku, wiem że na gorącym się nie odkręca, Gdyby to kolega zaznaczył na początku to, byłoby mniej gdybania. w instrukcji od 206 z takim samym silnikiem jest napisane że przy odpowietrzaniu układu po wymianie płynu zbiornik ma być otwarty, a tu się tak nie da po prostu, pół minuty i wywala płyn, porażka jakaś i tyle....
Witam układ chłodzenia odpowietrza się sam odpal auto pozostaw uruchomiony silnik na wolnych obrotach z otwartym zbiorniczkiem do momentu załączenia wentylatora po odpowietrzeniu będzie leciało letnie powietrze to mozesz mieć uszkodzone klapy nawiewu
Odpowietrzałem układ chłodzenia W BMW odpowietrzyć układ chłodzenia to wyższa szkoła jazdy.Chyba że masz oberwany wirnik pompy wody.
Witam. Każdy samochód model może mieć inny sposób odpowietrzania układu chłodzenia. Np.MB 124 w instrukcji pisze że- zalać układ płynem a następnie trzymać silnik na wysokich obrotach przez 3-4 minuty. Układ będzie odpowietrzony.
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Ja tam mechanikiem nie jestem, ale zazwyczaj panuje taka opinia, że cylindry "bardziej z tyłu" mają gorsze warunki chłodzenia. Może tu jest jakiś związek? Jakaś niewydolność układu chłodzenia prowadzi do przegrzania ostatniego cylindra i związane z tym kłopoty? Jak przeprowadzasz napełnianie układu chłodzenia? Bo wg producenta jest to nie taka prosta...
Który rok Omegi, masz klimę, jeśli tak to czy manualna, czy climatronic? Masz LPG?. Klapy ciepło zimno sterowane są niezależnie dla pasażera i kierowcy więc z którejś strony powinna być sprawna jeśli problem byłby w tym miejscu. Sprawdź czy działa Ci wewnętrzny obieg (będzie wiadomo cz podciśnienia są mniej więcej OK), wewnętrzny obieg nie działa jeśli...
Chciałbym wlać tam teraz jakąś ciecz, żeby móc namierzyć skąd pryska chłodziwo (miejsce wycieku) Możesz nalać przegotowanej wody. Odpowietrz układ chłodzenia. Jak to zrobić nie powiem, bo nie znam tego silnika, nie wiem również czy ma wskaźnik temperatury czy tylko kontrolkę, nie wiem czy zbiornik wyrównawczy pracuje jako ciśnieniowy. Po w/w czynnościach...
Należy prawidłowo (zgodnie z instrukcją serwisową) odpowietrzyć układ chłodzenia. Podczas odpowietrzania sprawdzasz temperaturę dużego obiegu (i chłodnicy), aby mieć pewność, że termostat działa prawidłowo. Odpowietrzony uklad nie bulgocze. Jeśli po tym zacznie znowu bulgotac, to prawdopodobnie spaliny przedostają się do układu chłodzenia (należy wykonać...
Witam. Samochód jak w temacie. Dzisiaj byłem na wymianie pompy układu chłodzenia bo ciekła i hałasowała. Po przejechaniu jakichś 10 km (jazda głównie w terenie zabudowanym czyli mniej więcej 50 km/h) przez wlew wywaliło mi sporo płynu chłodniczego. Temperatura nie skoczyła (wskaźnik w pionie) natomiast podczas parkowania zauważyłem parę wydobywającą...
Osobiście taki układ zrobiłbym na układzie smarowania oleju, o wiele prościej. Co do twojego układu, to przede wszystkim ma za małą pojemność, trudno w ten sposób kontrolowac temperaturę płynu, zamiast rurek na wydechu zrób płaszcz wodny. Pompa w Twoim układzie pewnie tłoczy płyn w strone wydechu, potem na reduktor, po drodze jest zbiornik wyrównawczy,...
A może nie umiesz dobrze odpowietrzyć układu ? W tych avenach był z tym problem . Najlepiej się go odpowietrza jak stoi pod górę - pyskiem w górę . Ogrzewanie działa normalnie ? Chłodnica się zagrzewa ? Tak w ogóle jaki masz silnik ?
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
Witam Silnik posiadam 1.4 rok 91 na gażniku. Dzięki za tak poważne potraktowanie tamatu. sprawdziłem czy mi płyn nie ubywa, w misce olejowej oleju nie przybywa spaliny są praktycznie nie widoczne, ajeżeli chodzi o nagrzewaniw się węży to wszystko jest chyba ok. -po uruchomieniu silnika nagrzewają się węże na małym obiegu między pompą a silnikiem i gażnikiem...
Zapalasz silnik, w miarę wzrostu temperatury odpowietrzasz i w razie potrzeby dolewasz płynu (stan), czekasz aż włączy się wentylator i... zrobione! :). Jako że układ chłodzenia to jeden zamknięty obwód wiec odpowietrzasz cały układ chlodzenia (na początku ewentualnie parownik).
Położenie parownika może utrudniać odpowietrzenie układu (trzeba to robić na przewodach przy parowniku), ale nie ma wpływu na jego zapowietrzanie się. Jeśli układ się zapowietrza to trzeba zlokalizować przyczynę - najprostsze powody to uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego Dokładnie - wysokość reduktora nie ma żadnego wpływu na obieg cieczy. Tak,...
Tak czytam i wszystko się kręci wokół usuwania skutków a nie przyczyny. Skoro problemem zaistniałej sytuacji jest wysoka temperatura głowicy, to może warto się zastanowić dlaczego tak jest. W moim przypadku zaczęło się od nieszczelnego termostatu. Pęknięcie na zgrzewie. Wymiana, problem powrócił zimą. Brak ogrzewania, zapchana nagrzewnica. Czyszczenie...
Wygląda jakby też coś z układem chłodzenia było. No, cały czas wygląda na to że to cos z układem chłodzenia. Gdzie to robileś w warsztacie czy u kolegi "mechanika"? W takim stanie oddali ci auto? Jaka niby temp jest? Węzyk może przytkany i dlatego nie ma płynu. Jeden wąż odpowietrza za ,a drugi przed termostatem.
Korek nie ma nic do tego - gdyby był uszkodzony to auto mogłoby się zagotować przy normalnej pracy, korkiem mógłby wylecieć płyn przy pracującym ciepłym silniku. Zapowietrzony? Tyle że ten układ sam się odpowietrza. Ubywa płynu?
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Odpowietrzasz przez wykręcenie czujnika temperatury do wskaźników i uruchomienie silnika do momentu załączenia wentylatora
Ok. Tylko gdzie i jak? Bo jak czytałem to trzeba nagrzać silnik do 90stopni. tak żeby się wentylator załączył wtedy odpowietrzać. Ale u mnie się wentylator nie załącza...
Jedną z możliwości to niewielki przedmuch uszczelki pod głowicą. Dopóki silnik pracuje na wysokich obrotach, to pompa zdąży przepchać płyn razem ze spalinami. Inna możliwość to budowa silnika. Niestety nie wiem co za silnik siedzi w tym Fendt i jakie są szczegóły budowy. Bardzo często w silnikach 6-cylindrowych konstruktorzy nie przykładali się do kwestii...
Tak jak napisałem w pierwszym poście test na C02 był i jest negatywny tj. w układzie nie stwierdza się C02 ... Fakt, pisałeś. W takim układzie jedyne, co przychodzi do głowy, to korek powietrzny w obrębie głowicy, czyli - tak jak Kolega powyżej napisał - problem z właściwym odpowietrzeniem układu. Nie pamiętam już dokładnie, bo dawno nie grzebałem...
60KM (8V) czy 80KM (16V), który rocznik? Temperatura silnika rzeczywiście gwałtownie idzie do góry czy tylko wskaźnik tak pokazuje? Czujnik temperatury został sprawdzony (wiem, że był wymieniony ale czy po kolejnej przygodzie został sprawdzony - choćby zestawem omomierz + kubek z wrzątkiem)? Czy samochód ma instalację LPG? Układ chłodzenia był odpowietrzany...
1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego : - Obserwuj, czy poziom płynu chłodzącego nie spada. Jeśli tak, może to wskazywać na wyciek zewnętrzny lub parowanie przez układ odpowietrzania. 2. Test ciśnieniowy układu chłodzenia : - Przeprowadź test ciśnieniowy, aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Sprawdź wszystkie węże, połączenia i chłodnicę...
To nie jest usterka elektroniczna, jest to usterka mechaniczna. Tak jak pisałem albo uszczelka pod głowicą lub zapchana, nieodpowietrzona nagrzewnica. Za silnikiem wychodzą dwa węże od nagrzewnicy i na jednym z nich jest śrubka do odpowietrzania nagrzewnicy. Czy odpowietrzyłeś?
I dobrze uważasz. Zauważ tylko że era Nys, Żuków, dużych Fiatów, maluchów bezpowrotnie minęła. Z tą fiestą MK6 było tak i dlatego pamiętam. Autko żony, wymieniłem przewody hamulcowe idące do tylnych kół. Odpowietrzyłem a jakże, z odpowietrzników szedł czyściusieńki nowiutki płyn. "Moja kobieta" pojechała na sprawdzenie i....stwierdziła że coś jest nie...
wyżej wymieniony pacjent prawie w ogóle nie ogrzewa kabiny leci ledwo letnie powietrze W przypadkach jak opisany rzeczywiście (wg zaleceń producenta) powinien być wymieniony kompletny retarder. Trzeba jednak zwrócić w tym momencie uwagę, że nagrzewnica może być po prostu zapowietrzona, a procedura odpowietrzania (z użyciem komputera SD) trwa dosyć...
Jakie Punto? Jaki silnik? Nie ubywa Ci płynu z chłodnicy? Układ chłodzenia w Punto nie odpowietrza się sam a już zwłaszcza jak jest LPG. Masz dwa odpowietrzniki - jeden na chłodnicy, drugi na wężu idącym do nagrzewnicy, niestety masz LPG więc zapewne najskuteczniejszą metodą na odpowietrzenie będzie popuszczenie węża przy reduktorze.
sprawdź jeszcze symbole i nr katalogowe tych czujnków starych i nowych nawet jedna cyfra w oznaczeniu może dawać duże zmiany z tego co opisałeś to układ chłodzenia pracuje prawidłowo jabyś miał zapowietrzoną chłodnicę to część chłodnicy jest zimna a częśc gorąca ale jak pamiętam to układ odpowietrza się samoczynnie
Do tej pory odpowietrzania układów chłodzenia zawsze robiłem bez wyciągania termostatu - trochę mnie dziwi po co ktoś to robi. Po zalaniu silnika płynem chłodzenia uruchamiam silnik i na wolnych obrotach ma się nagrzać do momentu aż włączy się wiatrak na chłodnicy. Gaszę silnik ostrożnie odkręcam korek zbiornika ( żeby płyn nie wystrzelił i nie poparzył...
W golfie nie ma potrzeby odpowietrzać układu chłodzenia sam się odpowietrza No nie tak do końca, tzn masz rację że sam się odpowietrzy tylko że węże do nagrzewnicy są wyżej niż silnik, co oznacza że pompa musi przepchać przez nagrzewnicę powietrze do silnika i dalej do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego przez cienki wężyk, który lubi się zapychać....
A cienkim wężykiem z chłodnicy do zbiorniczka płynie płyn? Ten układ się sam odpowietrza bez żadnego problemu ale ten wężyk musi być drożny, króciec w chłodnicy też.
U mnie jest całkiem inna sytuacja jak u Ciebie, bo nie mam płynu w głowicy i napewno 7lat bym takim silnikiem nie przejeździł. Jeżeli układ przestrzenny układu chłodzenia tak wygląda jak na rysunku w poście powyżej (górny wlot do chłodnicy dużo poniżej wylotu z bloku silnika), to niestety wygląda na to, że nie następuje samoistne odpowietrzanie układu...
Dziśaj założyłem głowice po remącie odpaliłem i wszystko jest ok:), nie ma już dużego ciśnienia wody w układzie chłodzenia, odpowietrza się bez problemu, te,peratura silnik 70 stopnie wcześniej była w granicach 90, nawet dochodziło do 100, wentylatory włączają sie przy temp. 70 stopni według wskażnika w samochodzie, ogulnie jestem zadowolony, ale powstał...
Witam, doświadczyłem podobnego zjawiska. Samochód Opel Meriva B 1.4 140KM. Pojawił się wyciek z króćca wody przykręconego do głowicy silnika od strony akumulatora (nie jest to obudowa termostatu). W związku że wyciek musiał być od dawna bardzo mały a nie od razu określiłem jego lokalizację oryginalny płyn uzupełniałem wodą destylowaną. Wymieniłem króciec...
Może to być wina termostatu, jak będzie miał opory przy zamykaniu się i otwieraniu to temperatura będzie się bujała. Przy przedmuchu na głowicy płyn będzie miał tendencje do wybijania ze zbiorniczka już zaraz po odpaleniu zimnego silnika, jak termostat jest zamknięty. Jak termostat się już otworzy, to otwiera się droga do samo odpowietrzania się układu...
Witam, pacjent Avensis T25 2005 r. 2.2 D-CAT 177 KM, nalot 261 tys. Problemem jest, że w trakcie jazdy wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy normalnej jeździe (V max 120), przejadę ok. 100 km i wskazówka od temperatury zaczyna iść do góry, gdy pojadę mocniej V powyżej 140, to nie zrobię więcej niż 50 km i wskazówka już się podnosi....
Masz zapowietrzoną nagrzewnicę. Odpowietrza się w ten sposób: zsuń wąż który ma specjalny otworek do odpowietrzania z nagrzewnicy tak aby przez ten otworek mogło wyjść powietrze uruchom silnik dodaj gazu aby uzyskać przez chwilę min 2000 obr wówczas wyjdzie powietrze i zacznie lać się płyn przez ten otworek, nasuń z powrotem wąż, powinno być ok. Nagrzewnica...
Układ chłodzenia jest ciśnieniowy, tzn że panuje w nim pewne nadciśnienie. Jeśli stan płynu wraca do normy po nocy to nie ma się co martwić. Gorzej jak ubywa (uszczelka pod głowicą) Odpowietrzasz oczywiście po nagrzaniu silnika (otwarty termostat). Korek jest tak zrobiony, że powinien upuszczać powietrze po przekroczeniu pewnego ciśnienia. Jeśli tego...
Możesz uszkodzić. Olej napędowy oprócz zasilania silnika w paliwo ma jeszcze dwa zadania. Pierwsze to chłodzenie układu, a drugie to smarowanie. W momencie gdy układ ma powietrze nie jest chłodzony ani smarowany, efekt? Zarżnięta pompa. Zalewanie filtra też nie jest wskazane, bo ropa nigdy czysta nie jest. Najbezpieczniejsza forma wymiany filtra, to...
O jakich wentylatorach piszecie? Czy tam nie jest sprzęgło wiskotyczne? Nie ma, posiada elektryczny wentylator chłodnicy. Są dwa rodzaje tego wentylatora - z zewnętrznym modułem sterującym i w budowanym. Jeżeli posiadasz klimę, to musi mieć zewnętrzny moduł, który potrafi się uszkodzić - brak drugiego biegu, bądź pracuje cały czas jak silnik zgasisz....
Jeśli nic poza bulgotaniem się nie dzieje to bym się nie przejmował. W niektórych autach tak jest, że bulgocze w nagrzewnicy. Ewentualnie można by spróbować odpowietrzyć układ chłodzenia przy nagrzewnicy. Za silnikiem do wnętrza auta wchodzą napewno 2 gumowe przewody. Jeśli nie ma na nich spejalnego zaworka do odpowietrzania to trzeba jeden z nich zdjęć...
Seat Ibiza V (KJ1, KJG) 1.6 TDI. Witam. Podczas jazdy na zegarach pokazuje mi ponad 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Jak włączę sobie podgląd na komputerze, jest tak samo, ponad 100 stopni. Jak zwolnię, temperatura wraca do normy 90 stopni. Najpierw wymieniłem czujnik, po 3 dniach dalej to samo. Potem wymieniłem termostat. Wczoraj znowu to...
Od kiedy auto odpowietrza sie przy otwartym zbiorniku? Nalej płynu na maksa do zbiornika i zakręć korek rozgrzej silnik do 90 stopni wyłącz i poczekaj chwile a potem sprawdź stan ewentualnie uzupełnij. Ten układ sam sie odpowietrza przez automat w korku.
Co może być nie tak? Zastanawia mnie czemu przez tak długi czas nie załączył się wentylator. W tym silniku nie masz żadnych szans na załączenie wentylatora na postoju. Ma zbyt dobrą wydajność energetyczną. To po pierwsze. Po drugie - źle napełniasz i odpowietrzasz układ chłodzenia. Nigdy nie rób tego przy odkręconym korku zbiornika, jeśli nie założysz...
Tak zgadza się silnik to: 1.5 DCI. Jeszcze jedno zasadnicze pytanie czy można coś uszkodzić przy tym montażu a później przy odpowietrzaniu układu? Pracuję jako mechanik maszyn przemysłowych, natomiast jestem laikiem w sprawach mechaniki samochodowej.
Kolego mazda ot tak nie zasysa płynu, jeśli układ dobrze odpowietrzony to w sytuacji gdy silnik stygnie i objętość płynu maleje zassana jest tylko taka ilość płynu jaką wypluł do zbiorniczka podczas gdy silnik się nagrzewał, silniki mazday same się nie odpowietrzają :cry: , ot cała filozofia. Co do korka to jak silnik nagrzany węże mają być twarde....
Układ chłodzenia w polonezie odpowietrza się przez wykręcenie czujnika teęperatury płynu, lub ściągnięcie cienkiego przewodu, łączącego obudowę termostatu z kolektorem ssącym.Następnie zalewamy układ do czasu aż z powstałego otworu wypłynie ciecz chłodząca.
Witam. Posiadam pierwszy raz auto na gaz więc proszę o wyrozumiałość jeśli to prosta sprawa jest :D Sekwencja jest zamontowana w samochodzie BMW E36 2,0 24V, gaz Tomasetto. Sprawa wygląda następująco: zakupiłem to auto, poprzedni właściciel nim nie jeździł, w układzie chłodniczym "podobno" miał wodę i dlatego spuścił żeby nie zamarzła. Po zalaniu układu...
Jak w układzie był "syf" którego nie wypłukałeś przed wymianą nagrzewnicy to mogła się zatkać. Albo jak kupiłeś najtańszy zamiennik z Allegro to może być nieszczelna. Poza tym z nagrzewnicą powinieneś był dostać uszczelki blokujące możliwość opływania nagrzewnicy przez zimne powietrze - założyłeś je? Najwyżej położonymi wężami z płynem są te przy korpusie...
Fiat scudo 1.9d 2001 rok. Skoro zawsze miałem płyn pomimo wycieku bo go dolewalem to w jaki sposób miałbym przegrzac silnik? W bardzo prosty - ten silnik posiada 3 odpowietrzniki układu chłodzenia, po każdym ubytku płynu trzeba go odpowietrzyć. Kolega sam ubił silnik, mechanik nie jest tu winny. Po pierwsze jazda z dziurawą chłodnicą i dolewanie płynu...
Wygląda na brak obiegu. Zapewne jak kolega wyżej pisał pompa wody. Jak się grzeje i temperatura wyjdzie poza normę to zapewne pompa. Jaki to silnik? Ewentualnie coś mozesz mieć przytkane ale żeby aż tak to raczej nie. A może nie ściągnąłeś korków z nowej chłodnicy?
Jeśli nie miałeś problemów z przegrzewaniem się silnika, jeśli nagrzewnica nie jest przytkana - płukanie nie ma sensu. Spuść płyn do czystego naczynia, po odstaniu sprawdź czy na dnie nie ma "rdzawego nalotu" lub kawałków kamienia kotłowego. Nie ma - lejesz płyn, odpowietrzasz i masz spokój. Pozdrawiam.
skoro tam jest parownik to odpowietrzanie odpowietrznikiem w chodnicy nie wystarczy, trzeba jeszcze odpowietrzyć w najwyższym miejscu, zwykle jest to właśnie parownik - trzeba poluzować opaskę węża parownika, rozruszać wąż, odpalić silnik (zimny) i zsuwać trochę wąż ten poluzowany (nie całkowicie tylko żeby szpara się zrobiła), górny z parownika i ma...
Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów... Czyli przedmuch z uszczelki pod głowicą? Wg mnie raczej mało prawdopodobne, bo wg mnie, gdyby tak było faktycznie, to przy odkręconym korku, na zimnym silniku (zamknięty termostat), po uruchomieniu silnika, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jechałby zaraz do góry. Przy otwartym...
Nic nie pisałem o rozkręcaniu silnika. Przeciwnie, chodziło mi o sprawdzenie bez rozbierania. Pomiar szczelności cylindrów polega na podaniu ciśnienia (np. przez otwór po wykręceniu świecy) do cylindra. Ciśnienie podawane jest przez reduktor i dyszę pomiarową. Za dyszą mierzony jest spadek ciśnienia. Może zacznijmy inaczej. Piszesz, że w zbiorniku wyrównawczym...
Nie doprowadzaj silnika do tak wysokiej temp. - bo faktycznie poleci UPG (jeszcze jej nie podejrzewam) lub pokrzywi się głowica. Termostat nie powinien do tego dopuścić, otwierając duży obieg. Wcześniej podejrzewałem reduktor LPG, że miesza coś w układzie chłodzenia, ale z opisu wynika, że jego podgrzewanie zachowuje się prawidłowo. Masz gdzieś bąbel...
układ chłodzić odpowietrzać układ chłodzić silnik odpowietrzać silnik
picasso benzyna kontrolki indesit instrukcja pralka tauron licznik dwukierunkowy
Peugeot Boxer 2.8 Hdi 2003 resetuje się zegar po przekręceniu kluczyka – przyczyny i naprawa Kod błędu E2332 w płycie indukcyjnej Bosch - co oznacza?