Dajcie na luz już z dbaniem o myjke nie ma wiele zachodu, oczywiście filtr i nie przemrożenie to podstawa. O domowo myjkę czy to karchera czy innej firmy poza czasem pracy, dobrą przedłużka elektryczną użytkownik nie ma jak zadbać. Nie zmieni oleju nie nasmaruje zaworu regulacyjnego bo wymaga to rozebrania urządzenia. Profesjonalne co innego ""DBANIE""...
Dziękuję za zainteresowanie - wieczorem wpiszę co "poeta miał na mysli" AW Dodano po 23 Trochę historii - czyli parę słów wstępu Historia silnika Stirlinga sięga początku XIX wieku. Były to lata budowania pierwszych i coraz większych maszyn parowych. Niestety - braki wiedzy, braki materiałów - powodowały dość częste wypadki i katastrofy, w wyniku których...
Jeśli nadmiernie przeciążysz silnik to nawet chłodzenie nie uchroni go przed uszkodzeniem. Najprościej zakupić odpowiednio większy silniczek i nie trzeba będzie rozbudowywać konstrukcji o układ chłodzenia silniczka.
Zauważyłem, że na samym początku nie otwiera się zawór wlotowy, tylko dopiero po pewnym czasie. W tym czasie silnik startuje z obniżonym momentem/prądem rozruchowym, po czym przechodzi w normalny tryb pracy, w międzyczasie sprężarka buduje ciśnienie w obiegu wewnętrznym, zasysa powietrze małym kanałem przez mały zawór zwrotny z filtra, rośnie ciśnienie...
Samochód to Astra G Kombi 1.7 cdti. Po dwóch latach niesprawnej klimatyzacji został wymieniony skraplacz i osuszacz na nowy i nabity czynnik 600g, klima szczelna. Przez 2 dni chłodziła, a potem dziś sprawdzałem przy temp. otoczenia 18-19 stopni po 2-3 min pracy klimatyzacji z kratki leci temp ok 5-7 stopni (nie ma znaczenia czy auto stoi czy jedzie),...
Octavia 1 diagnostyka klimatyzacji manualnej. Witajcie, zwracam się do Was z prośbą o pomoc w diagnostyce na temat problem z którym się borykam. Chodzi o problemy z usterką klimatyzacji manualnej w silniku 1.9 AGR (rocznik 1999). Temat będę uzupełniał schematami, zdjęciami i opisami, żeby przy okazji rozwiązania problemu zrobić kompendium wiedzy dla...
Przez około max 15 minut z pełna mocą, później na wolniejszych obrotach to silnik szczotkowy to wydziela sporo ciepła. Możesz nawinąć spiralę wężownicę na silnik i chłodzić wodą. Nowy silnik wymaga dotarcia szczotek na wolnych obrotach przez pierwsze 15 minut. Polecam dołożyć do wału układ smarowania olejem. https://obrazki.elektroda.pl/1243786000_...
nie wiem czy silnik 10kW da radę WOM da radę a moment i tak wliczymy w sumaryczne obciążenie. Wystarczy użyć dodatkowej przekładni która umożliwi nam pomiar momentu "marnowanego" na śmigłem kręcenie. (at)kwok , jak myślisz. Czy dałoby radę sensownie tak zrobić układ hydrauliczny by niemożliwe byłoby przegrzanie oleju? Bo ja wiem że wystarczy prosto...
Wadą żarówek jest to, że zimne mają opór około 10 razy mniejszy, niż nagrzane - i jak w tej sytuacji robić na nich "miękki start"? Jak się je włączy szeregowo z silnikiem (równolegle nie ma sensu!), to najpierw ruszy z szarpnięciem, a potem, kiedy się nagrzeją i będzie na nich większy spadek napięcia, będzie wolniej jechał. Lepiej by się do tego nadawał...
Zakupiłem układ ULN2003 i wszystko działa super. Zmniejszajac czas rzeczywiscie silnik kreci sie szybciej. Jak z chłodzeniem silników? Grzeje się on troche i czy trzeba go jakos chłodzić wentylatorkiem?
W BMW stosuje się wodę destylowaną. Co do wody tylko pytanie czy nasze paliwo nie zawiera już jej w nadmiernej ilości? Oczywiście, że silnik musi być nagrzany bo woda ma na celu odprowadzenie ciepła co poprawia proces spalania benzyny (wtrysk wody jest tylko na wysokich i średnich obrotach na niskich obrotach nie bo mógłby zalewać układ zapłonowy)....
jak odłączy się wentylator a układ sprawdzający stwierdzi że wentylator się ma kręcić a się nie kręci to wzmacniacz zostanie wyłączony układ sprawdzający prawdopodobnie działa w ten sposób że testuje pobór prądu przez silnik jeżeli pobór mieści się w założonych granicach to wzmacniacz działa jeżeli stwierdzi że albo nie ma poboru albo jest za duży to...
Witam, dzięki Albert za odp., 9) tutaj urządzeniem odbiorczym mogłoby być inne urządzenie, silnik był przykładowo. W tym przypadku byłoby to tylko załączanie silnika, ale jak ten układ można by dostosować aby można było wykorzystać sygnał PWM do regulacji prędkości ? Mówimy tu o jakiej częstotliwości sygnału , do 10kHz ? Czy tak jak np. BUZ11 ma w nocie...
Zamiast Tych OUT'ów , lepiej bedzie zbudować układ wykonawczy na jakiś kilko bramkach logicznych sterowany tak : - Jeden sygnał to np 0- kręć w lewo, 1 - kręć w prawo - Drugi sygnał to 0 - wyłącz, 1- włącz, przy czym ewidentnie ściągamy go rezystorem do masy, bo zaraz po resecie/włączeniu AVR'y mają piny w stanie wysokiej impedancji (są ustawione na...
A muszę mocniej wtedy chłodzić bms bo wtedy wszystkie baterie będą pobierały maksymalny prąd ładowania który nie będzie ich ładował tylko który weźmie sobie silnik dobrze rozumiem?? Moim zdaniem nie powinno być żadnego problemu. Urządzenie ma prawdopodobnie dwa klucze (pewnie mosfet): jeden do odcinania ładowania, drugi do odcinania obciążenia. O ile...
Witam Rozumiem że chcesz chłodzić powietrze doprowadzane do silnika w celu podniesienia sprawności spalania ( podniesienia mocy ). Jeśli tak to zapomnij o module peltiera. Silnik w czasie pracy już na wolnych obrotach ma na tyle duże zapotrzebowanie na powietrze, że chłodząc peltierem nie obniżysz temp. nawet o 1 C. Do tego stosuje sie intercoolery...
Co do grzałki elektrycznej, to ona ma ogrzewać (zamiast przepływowego ogrzewacza) OR w zbiorniku małej pojemności. Nie cały bak z OR, nie silnik lub układ chłodzenia w silniku. To ma być elektryczny przepływowy ogrzewacz OR . Pojemność ogrzewanego zbiornika może być mała, nawet 200ml. Może również nie być zbiornika, lecz po prostu przepływowy przewód...
Witam są takie układy jak sztuczne obciążenia co zwierają za pomocą tranzystora i to na nim wytracana jest moc a regulatorem tych strat jest potencjometr ale ni jest to potencjometr mocy bo on tylko steruje przez niego nie płynie duży prąd płynie on przez tranzystor mocy. Dokładnie o tym pisałem post wyżej. Ja co prawda pisałem o PWM, ale można zrobić...
Dziękuje za pomoc układ działa wyśmienicie ale mam jeszcze kilka pytań gdyż w nocie katalogowej nie bardzo mogę się dopatrzeć bądź nie umiem zinterpretować tego co tam piszą. 1. Wejście pwm aktualnie wpuszczam tam pwm wygenerowany z układu timera555 fala prostokątna 0-5V regulacja działa poprawnie ale nie mogę wycisnąć z silnika ostatnich potów przekręcam...
Witam, w poprzednim tygodniu zauważyłem, że klimatyzacja przestała mi chłodzić auto. W tym samym momencie wentylator dmuchawy zaczął działać na maksymalnych obrotach. Wentylator nie reaguje na zmniejszenie obrotów, a nawet na całkowite wyłączenie na panelu klimatyzacji nawiewu. Sterowanie kierunkiem nawiewu normalnie działa. Dodatkowo zauważyłem, że...
Niektóre auta mają tak że wentylator może pracować na wyłączonym kluczyku. Ma to chłodzić nie tyle chłodnicę co zwyczajnie dmuchać na silnik. W niektórych przypadkach na mocno przegonionym aucie, po wyłączeniu może dojść do tzw spiętrzenia temperatury. Silnik jest mocno gorący, pod maską gorąco, nie ma obiegu płynu chłodniczego i temperatura nie spada,...
Nie znaczy to jednak, że pojazd elektryczny nie zawiera oleju w zespole, który prędzej czy później nie trzeba będzie serwisować. Takim zespołem jest reduktor z olejem przekładniowym. Reduktor posiada uszczelniacze, które jak to też bywa w innych skrzyniach, lubią padać. Tak więc kałuża oleju pod samochodem elektrycznym, choć na pewno będzie rzadszym...
A więc, chodzi o to, że przed samymi świętami spalił mi się dysk Maxtora 6L160P0 z firmware BAH41G10 K,M,G,A płytka 302007100 (rohs tak przy okazji), potrzebowałem 5v z szyny zasilania komputera i przy jednym podłączeniu (nie było żadnego zwarcia) komputer się wyłączył a układ chyba od sterowania silnikiem zapalił się płomieniem i poza tym dysk leżał...
Tak zupełnie teoretycznie to w waszym pomyśle całkowitą energię zmienialibyście na ciepło (także poprzez prądnicę). Czyli całą energia zawarta w paliwie uległaby w całości przetworzona na ciepło pomijając nieuniknione straty na ciepło w spalinach nieodzyskane. Istnieje coś takiego jak obieg Otta i Diesla, który określa ile energii zostanie przetworzone...
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Jaki silnik? 5K?
Nie kupuj, mam 2002 tdci, fajne auto ale za dużo problemów z zasilaniem w diesla i duże koszty(; TDDI a TDCI to zupełnie inny motor gorsza kultura pracy ale mniej awaryjne wtryski, przy obecnych cenach paliw polecałbym raczej benzynę może trochę więcej wydaje się na stacji benzynowej za to nie zostawia się pieniędzy u mechaników a te naprawy naprawdę...
Zasysanie na rufie, przy samym dnie, wyrzut przez burtę, tam gdzie wygodnie. Lepsze chłodzenie wodne z racji na zamkniętą przestrzeń wnętrza. Jedna pompka, jeden obwód chłodzenia na 2 silniki, no i przydałoby się schłodzić też regulator. A jeśli łódka będzie w miarę szybko płynąć Myślę że wystarczy zamontować taki układ bez pompki.
Racja, temperatura radiatora nie wzrośnie, ale chłodzonego elementu już tak.
Pozwolę sobie zabrać również głos w tej ciekawej dyskusji. Kiedyś naprawiałem dużą ilość garbusów i ogórków. Przełożenie koła talerzowego w skrzyni garbusa jest możliwe i najlepsze w tej sytuacji. Jest na taka operację miejsce w obudowie, regulacja to żaden problem. Zmiana obrotów silnika nie jest możliwa, wałek rozrządu przesunięcie sworznia w tłoku...
Do sprawdzenia kompresja silnika i szczelność układu chłodzącego . Może jaki mechanik pomoże nie" janusz".
Dlatego że Januszy nie brakuje w nowych autach jest to nieporozumienie przy sprawnym układzie chłodzenia. Niekoniecznie, czasem chłodzenie komory silnika jest na tyle duże, że spowalnia proces nagrzewania silnika. W moim aucie, przy sprawnym układzie chłodzenia, gdy wyjadę na obwodnicę i mnie żadne światła nie zatrzymają, 90 stopni mam dopiero pod...
A ile płynu jest w układzie? Może zamknij układ i daj korek ciśnieniowy.
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Witam ! Urządzenie sterujące ogrzewania postojowego, silnik pompy cieczy chłodzącej przez przekaźnik pompy cieczy chłodzącej i włącznik termiczny silnika pompy cieczy chłodzącej ( tylko silniki pięciocylindrowe ) - na schemacie silnik jest jako v50 jeśli się nie mylę ! Pozdrawiam ! Robert
właśnie dobre pytanie a jak odpowietrzyś układ chłodzący silnik?
Nie znam tego auta ale powinno mieć przynajmniej czujnik ciśnienia i temperatury dla zabezpieczenia układu. Co do sprawdzenia kompresora - odpal silnik bez klimy i z klimą i zobaczysz różnicę co obraca się przy kole pasowym sprężarki.
Witam --proponuję sprawdzić czy do układu chłodzącego nie przedostają się spaliny z uszczelki głowicy (może silnik był kiedyś przegrzany ) i wtedy przy zamkniętym obiegu mogą się umiejscawiać w nagrzewnicy tworząc poduszkę powietrzną!
1.7 kW raczej nie znajdziesz. Quady dla dzieci mają silniki max 1000W ale przy 36V i 1500W przy 48 V . Co daje prądy na poziomie 30-35A chwilowe 60-70 A. Możesz spróbować te regulatory mają więcej zabezpieczeń od tego co pokazałeś (min ograniczenie prądu i zabezpieczenie przed przegrzaniem). Można by też dołożyć wentylator do niego. Zdjąć jeden bok...
Tester CO2 jest bardziej wrażliwy niż węch więc to raczej nie uszczelka. Masz coś z układem chłodzenia, wiele wskazuje że gaz z instalacji LPG ładuje Ci w układ.
https://obrazki.elektroda.pl/6666213400_... Ktoś tu leniwy, prawda ? Masz schemat. Silnik chłodzony częściowo powietrzem, a częściowo olejem. No i to bardzo autor ma silnik chłodzony olejem a ty wstawiasz silnik chłodzony powietrzem. Do tego pokazujesz sterowanie wentylatora termostatem w układzie wydechowym. Co było tylko w mocniejszych...
Witam Potencjometrem regulujesz obroty silnika. Zrób dwa takie układy bo na każdy silnik jeden układ. Typ tranzystora nie musi być dokładnie taki jak napisałem, ważne jest żeby jeden był typu NPN a drugi PNP. Na tranzystory dorób jakieś chłodzenie np. kawałek blaszki. pozdr.
Sam naprawiam ,,Układ chłodzenia na przykładzie silnika A16 XER normalny reżim termiczny silnika zależy od temperatury płynu chłodzącego, która jest automatycznie utrzymywana za pomocą termostatu w zakresie 90–100 °С." Czyli 108 w porządku
Uszczelka to ostateczność . Proponuję dokładnie obejrzeć przewody gumowe. Ja miałem problem z uciekającym płynem już się pogodziłem z myślą o uszczelce a płyn uciekał przy mieszalniku. Odnośnie uszczelki to sprawdź czy po ostygnieciu silnika w układzie płynu chłodzącego jest podwyższone ciśnienie. Jeśli nie to powinieneś szukać nieszczelności zewnętrznych.
Jeśli słychać, że pracuje silnik agregatu a lodówka nie chłodzi to jest rozszczelniony układ chłodniczy i ulotnił się czynnik chłodniczy. Samemu tu nic nie zrobisz. Trzeba wezwać serwis.
tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie jest ciśnienie. Otwierając korek powodujesz powrót do ciśnienia atmosferycznego i towar się gotuje. Dodano po 30 tak mi sie wydaje Właśnie. Temperatura cieczy chłodzącej silnik może być ponad 100 stopni. Przy założeniu że w układzie...
Czemu się nie popisał? Bo problem z dowijaniem w tych deckach trapi dość sporo modeli z takim rozwiązaniem i nie umieli tego poprawić. Podmień układ i zobacz, skoro kosztuje parę groszy to faktycznie warto spróbować. A chłodzenie to dobry pomysł, szczególnie jeśli układ robi się mocno ciepły ;).
Proszę o informacje jak można samodzielnie odpowietrzyć układ chłodzący . A może on sam się odpowietrza ? nie wiem . Z góry dziękuje za każdą informacje.
Wymienisz pompę , uszczelnisz w ten sposób układ chłodzenia , napełnisz , odpowietrzysz i będziesz jeździł do .. następnej usterki!
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
Takie tempo ubywania czynnika świadczy o nieszczelności. Więc albo masz wyciek na zewnątrz, albo do środka silnika. W układzie chłodzącym panuje ciśnienie więc temperatura wrzenia wynosi ponad 100 stopni. Samochodowkę kończyłem daaaawno temu i już nie pamiętam ile to dokładnie. Tak więc 90 stopni to nic nadzwyczajnego. Co innego jak odkręcisz korek...
odpowietrzać układ chłodzić silnik układ chłodzić silnik schemat zapowietrzony układ chłodzić silnik
wentylator oświetleniem elektroniczny sterować silnik czerwony żółty biały
rozruch tyrystorowy powietrzna pompa ciepła
Volkswagen Passat B5 1.9 TDI - Elektronika Drzwi Kalibracja cyfrowego woltomierza na dwóch przewodach: procedura i wskazówki