Nie zgadzam się z poprzednikiem, ciężko się odpowietrza układ chłodzenia w Mercedesie. Pozdrawiam.
Miałem taki przypadek w oplu. W oplu jest elektrozawor, który odcina nagrzewnice przy włączonej klimie i ten zawór lubi się zaciac, wtedy nie otwiera dopływu płynu do nagrzewnicy. Nie wiem czy w fordach jest takie samo/podobne rozwiązanie. U mnie pomogło kilkakrotne kręcenie pokretlem ciepłe/zimne i się odwiesil. Poczytaj na forach. Może ford stosował...
Do wymiany musisz ściągnąć deskę,a do przepłukania ściągasz węże od nagrzewnicy i płuczesz raz w jeden raz w drugi króciec,najlepiej ciepłą wodą małym ciśnieniem.
Wyjmij radio, włóż w powstały otwór dłoń, wymacaj tył pokrętła "ciepło zimno" Wychodzi z niego linka w pancerzu, idź wzdłuż linki, aż trafisz na mały, biały zatrzask, trzeba go wcisnąć w otwór który bez problemu znajdziesz. Linka nie przebiega tak jak powinna i poprostu nie zamyka do końca klapy, miałem to samo, roboty na 10 minut, ale ja grzebałem...
Na wejściu przewodów do nagrzewnicy nie ma odpowietrznika? Masz odpowietrzoną nagrzewnicę?
A odpowietrzyłeś nagrzewnice książkowo.Przecież tam jest odpowietrzenie na podszybiu ,poza tym one często się zapychają w tym modelu.Po co od razu rozbierać silnik.Żeby nie być gołosłownym tam jest taka dziurka w przewodzie gumowym jak ściągniesz opaskę i odsuniesz trochę przewód to powietrze przez tą dziurkę wyleci .Po co ściągasz całe przewody.Jak...
To zamiast się nakręcać, to idź zrobić to co Ci tutaj zasugerowano. Odpowietrz nagrzewnice i daj znać o wyniku.
Odpowietrzenie nagrzewnicy. Trzeba na podszybiu to robić, inaczej nie ma szans...
Nagrzewnice potrzebują wysokiej temperatury, dlatego najlepiej jest wpiąć zasilanie prosto w wyjście z kotła. Czyli miejsce 3 Filtry montuje się przed pompami. Co masz na myśli pisząc "odpływ z nagrzewnicy"? Czy chodzi o powrót? Jeżeli tak to powrót z nagrzewnicy do powrotu kotła. I pamiętaj, że nagrzewnice podłącza się odwrotnie tzn. zasilanie od dołu,...
Witam po krótkiej przerwie z postem nagrzewnica była zapchana kamieniem pewnie pomógł płyn do toalet CILIT :) bo nic innego nie pomogło.Tak ze dobra rada dla tych co mają problem z nagrzewnica w starych autach.Jak ktoś tak będzie chciał robić piszcie na PW.Dzięki wszyskim za rady temat uważam za zamknięty
Kolego odpowietrzyć nagrzewnicę.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Pokrętło od sterowania jest sprawne i sprawdzone... Niestety usterka leży gdzie indziej... Może ktoś wie jak w tym modelu odpowietrzyć nagrzewnicę? :?:
Nad prawą przednią lampom masz wężyk do odpowietrzania układu chłodzenia.
Jezeli prawidlowo odpowietrzone to nagrzewnica do sprawdzenia.
Wymieniał termostat i nie do końca odpowietrzył nagrzewnicę lub zaczyna się problem z uszczelką pod głowicę. Jest jeszcze jedna możliwość, tam chyba jest jeszcze elektryczna pompa w obiegu i ona może też być uszkodzona.
Odpowietrz nagrzewnice. Termostst łatwo sprawdzić.
Jak wasze układy się odpowietrza to odpowietrzyć, nagrzewnicę spróbować przepłukać bez wyjmowania.
Wymiana chłodnicy, plus odpowietrzenie nagrzewnice.
układ odpowietrzony przedmuchana nagrzewnica i węże od zbiorniczka, rozrząd 2 lata 46tys ori vw
jak się nie będzie chciał odpowietrzać to sprawdź ten cienki wężyk co idzie do zbiorniczka czy nie zapchany, a nagrzewnica się odpowietrzy dopiero jak przytrzymasz chwile na obrotach(2-3k) z zakręconym zbiorniczkiem
Sebap - przelałem. Strumień świadomości - chcę odpowietrzyć nagrzewnicę. Oktawian89 - co masz na myśli? W odpowietrzniku na chłodnicy jest już tylko płyn, bez pary, jak o to chodzi.
Mam nadzieję że odpowietrznik przewodu nagrzewnicy odkręcałeś na odpalonym silniku?
Witam. Mam problem z brakiem możliwości pełnego odpowietrzenia nagrzewnicy w kotle kondensacyjnym de dietrich mcr 24/II T z zasobikiem wodnym. Wodę z kotła spuściłem aby uzupełnić naczynie przeponowe. Po ponownym napełnieniu kotła wolnym strumieniem wody słychać, że górny odpowietrznik syczy wypuszczając powietrze z układu, ale tylko przez chwilę. Po...
a jak ją odpowietrzyć? nagrzewnica nie jest zapchana bo to było sprawdzane.
może jest bombel powietrza w nagrzewnicy(są egzęplarze trudne do odpowietrzenia) jeśli jest normalny obieg przez nagrzewnicę to wciągu sekundy nie zdoła ostygnąć tak mocno sprawdź czy nie idą bombelki w zbiorniku wyrównawczym i czy nie ma zapachu spalin(może uszczelka pod głowicą)
Czy ktoś wie jak odpowietrzyć nagrzewnicę w Clio, podobno na wężu do nagrzewenicy powinien znajdować się jakiś zawór czy korek, niestety w moim modelu nie ma nic takiego. Proszę o radę w jaki sposób odpowietrzyć nagrzewnicę, za co z góry serdecznie dziękuję.
To dałeś odpowiedź sam sobie. Odpowietrz nagrzewnice cały układ a na początek rozgrzej auto tak aby zbiornik wyrównawczy był ciepły i pomału od kręć korek i pogazuj dobrze to samo się odpowietrzy
A kocioł jest na pewno dobrze odpowietrzony bo takie efekty daje niepełne odpowietrzenie nagrzewnicy. A po wyłączeniu wody kocioł nie gaśnie?
Witam, Jak odpowietrzyć nagrzewnicę w "kaczce", konkretnie gdzie szukać odpowietrznika?
Odpowietrzyć nagrzewnice, jeśli to nie pomoże to nagrzewnica do wymiany.
Czy węże gumowe stają się twarde? Nie tak łatwo jest odpowietrzyć nagrzewnicę. W tym aucie zwykle zdejmuje wąż przelewu z głowicy do zbiornika wyrównawczego i to on musi się wypełnić płynem. Czasem też nie działa pompa wody jest na pasku ale nie rozrządu. Wskaźnik temperatury też podnosi się bardzo późno, więc nim się nie sugeruj.
To się samo odpowietrza - zalać płynu do pełna, nagrzać silnik i przytrzymać ze 3 min na 4tys obrotów w celu odpowietrzenia właśnie nagrzewnicy. Ciekawostką jest że jeśli uszczelka minimalnie puszcza kompresję do płynu to i tak jest ogrzewanie i nie wyrzuca płynu bo bąbelki mają znakomitą drogę ujścia do zbiorniczka przez cienki wężyk z chłodnicy do...
Witam. Trochę śmieszna sytuacja. Mam nadzieję że poratujecie. Ile razy nie odpowietrzalem tdika to nie miałem takiej sytuacji. Wymieniłem termostat i nie chce się odpowietrzyć nagrzewnica. Zalałem płynem, odpaliłem. Dobiło do 90 stopni, wentylator się włączył a w środku zima. Później próbowałem na każdy możliwy sposób odpowietrzyć i nic, dalej to samo.
Sprawdziłem silnik na nagrzewnicy otwiera i zamyka klapy więc to nie to. Może jakieś inne sugestie? Może ten układ trzeba odpowietrzyć ?
Witam, właśnie zdecydowaliśmy się samemu wymienić nagrzewnice, a żeby to zrobić trzeba było odciąć wodę. Jednak teraz nie wiemy jak odpowietrzyć piec w tym miejscu. Piec to Viessmann Vitopend 100. Na w plikach przesyłam zdjęcia jak to wygląda. Bardzo proszę o pomoc! https://obrazki.elektroda.pl/8145217300_... https://obrazki.elektroda.pl/2075281500_...
Przepraszam ale podpowiem bez (zbytniego) profesjonalizmu. Zwykle wystaczy odpowietrzyć nagrzewnicę i dobrze nastawić linkę nastawy zaworu nagrzewnicy.
Witam, odpowietrznika tam nie masz. Ciśnienie wody w sieci jest na tyle duże że spokojnie poradzi sobie z odpowietrzeniem nagrzewnicy, no chyba że instalacja zewnętrzna ma słabe ciśnienie, a to też się zdarza. Pozdrawiam.
Poodkręcaj odpowietrzniki na termostacie i wężu nagrzewnicy
Na scianie grodziowej ten co dochodzi do nagrzewnicy jest goracy natomiast powrotny jest zimny, z kratek nawieru leci tylko zimne powietrze. Co do odpowietrzenia nagrzewnicy - jak to zrobic?
Sprawdź zawór włączający obwód grzania, odpowietrz nagrzewnicę oraz zmień filtr pyłkowy (kabinowy), od którego zależy skuteczność grzania. W przypadku, gdy jest on mocno zanieczyszczony, to nawet dmuchawa włączona na ful nie pomoże. Jeśli masz klimatronik (nie znam tego samochodu), to mogą się nie otwierać klapy nadmuchu.
Odpowietrzenie robisz na pracującym silniku. Odkręcasz delikatnie odpowietrznik i jeżeli zacznie wypływać płyn bez bąbelków powietrza to zakręcasz. Wg mnie możesz mieć zakamienioną nagrzewnicę. Wąż wejściowy i wyjściowy muszą być jednakowo gorące. Jeżeli jeden gorący a drugi dużo chłodniejszy to nagrzewnica "zadżumiona".
Odpowietrz nagrzewnicę. Miałem kiedyś Seja który zapowietrzał sie non stop poprzez nieszczelne trójniki od wody(te do reduktora).
Witam ponownie, wymieniłem nagrzewnicę na nową i jest ok a tamta stara to w części dla kierowcy nie miała w ogóle przepływu, czyli zatkana kamieniem, a od strony pasażera był przeciek płynu i ogólnie radiator był bardzo mocno zakurzony. I mam jeszcze mały problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy bo podczas gdy uruchamia się pompka obiegu to słychać bulgotanie...
Witam! Nagrzewnica grzeje tylko przy ciągłej jeździe co najmniej 60km/h, przy postoju na światłach dmucha zimne powietrze, mimo że silnik jest rozgrzany do 90 stopni. Jak odpowietrzyć nagrzewnicę?
pozwolę się zapytać, czy w tych samochodach u każdego jest tak zimno, niby wskaźnik stoi w połowie ,a i tak nie jest to zadowalające ciepełko, można to jakoś poprawić?, płyn jest, jak odpowietrzyć nagrzewnicę?
na 85 procent zatkana nagrzewnica, trzeba zdjąć przewody, przepłukać, odpowietrzyć i powinno latać
Na zdjęciu jest zaznaczony odpowietrznik, są tam dwa węże wchodzące do środka pojazdu. Jest na jednym z nich. Odkręć go delikatnie, nie wykręcaj całkowicie plastikowej śrubki. Lepiej na ciepłym silniku, ale trzeba uważać bo wtedy jest ciśnienie w układzie chłodzenia, na zimnym czasami zasysa powietrze do środka. Przed odpowietrzeniem przekręć pokrętło...
Kolego, a jak z temperaturą silnika? Jak w normie, a przewody sa bardzo twarde, to masz niedokładnie odpowietrzoną nagrzewnicę (przewody doprowadzające + nagrzewnica, ale raczej nagrzewnica)
Kratka jest po to żeby "połykała", taka jej rola. Każdy fachman ma gotowe odpowiedzi nawet na niezadane pytania. Powietrze wychłodzone jest cięższe więć nie unosi się do góry i ciąg słabnie a nie odwrotnie, a nawiewanie zimnego powietrza podczas wiatròw świadczy o złej konstrukcji komina o czym już pisałem. Mój znajomy mechanik samochodowy też...
Jak nie odpowietrzysz nagrzewnicy to nici z grzania. A to że ubywa płynu wcale nie musi świadczyć o uszczelce pod głowicą gdy masz zapowietrzony układ. Jak odpowietrzysz i zacznie ubywać wtedy powinieneś się martwić.
Kolego 1Remus, skoro autor pisze że auto osiąga 90 stopni a nawet i więcej to przy obecnych temperaturach chyba nie wina termostatu. Z nawiewami jest ok, układ odpowietrzony? Nagrzewnica drożna? Masz LPG?
A nie łaska najpierw dopuscić wody do układu grzewczego (cisnienie poniżej 1 bar) następnie odpowietrzyć nagrzewnice i układ grzewczy (temp.99stC)? Dopiero potem sprawdzac każdy element po kolei.... Ale poza tym to kocioł jest do natychmiastowej konserwacji.
Ja mam innego Golfa V 1,9TDI, u mnie są dwie nagrzewnice, "obiegowa" i pomocnicza elektryczna. Obiegową łatwo sprawdzić bo wystarczy nacisnąć na węże gumowe do niej doprowadzone przy 90 stopniach i od razu wiadomo ze jeden ciepły doprowadzający płyn chłodniczy, wystarczy ciepłym przewodem po pompować naciskając na niego i od razu się odpowietrzy nagrzewnica...
Płyn jest nowy zmieniany dzisiaj.W pompę wody jakoś ciężko mi uwierzyć bo jest stosunkowo świeża .Jak ściskałem węże to czuć w nich powietrze.I ponawiam pytanie jak można odpowietrzyć nagrzewnicę bez odpowietrznika?? edit: Układ sam się odpowietrzyl (zrobiłem około 30km).Potrzebuje schematów klimatronika elektrycznych i podciśnieniowego. Jak by ktoś...
Jak bys wiedzial o co chodzi to bys sobie poradzil nawet systemem gospodarzczym ,ale widzisz , wywal elektrozawor albo zamiast niego wstaw kulowy i odpowietrz nagrzewnice bo w elektryke nie bede Cie wprowadzal .
źle odpowietrzonego układu czy to prawda W teorii w praktyce układ powinien się sam odpowietrzyć. Sprawdź czy termostat puszcza na nagrzewnicę. Mogą być czujniki od temperatury nie wiem ile on ma, może być termostat, najlepiej było by podpiąć interfejs i zobaczyć jak wyglądają parametry.
Odpowietrz nagrzewnicę do ogrzewania wnętrza jak nie ma odpowietrznika to lekko ściągnij wąż powrotny tej nagrzewnicy. Nie zapomnij otworzyć nagrzewnicy na full a i nie zaszkodzi powoli nagrzewać samochód do otwarcia termostatu i wtedy kontrolować co się dzieje.
Przepraszam. Na pewno sie poprawie.A czy może ktoś wie gdzie szukać tej pompy obiegowej? , i jeszcze jedno pytanie jak odpowietrzyć nagrzewnice? są gdzieś węże na wierzchu czy trzeba rozebrać pół autka?. Dziękuje wszystkim za podpowiedz
Nagrzewnica odpowietrzona?
Ja w swojej e39 też nie mogłem odpowietrzyć nagrzewnicy. Odkręciłem węże idące do reduktora LPG i w jednego lałem płyn. Przelało przez nagrzewnicę, wyleciało drugim końcem, założyłem węże do reduktora i później już normalnie ale wtedy poszło w paręnaście sekund.
Sprawdz termostat czy trzyma i czy dobrze odpowietrzony, a ta nagrzewnica to nowa?
Nie ma żadnego zaworu do płynu w nagrzewnicy. Płyn krąży cały czas przez nagrzewnicę. Pisałem o klapce i lince wczesniej. Sprawdziłeś ? Możliwe, że masz zamienione przewody do nagrzewnicy. Odpowietrz nagrzewnicę. Jak zachowuje się środkowe pokrętło (jest pełny ruch w lewo i w prawo). Pozdrawiam.
Myślę, że jest tam coś zapchane, ewentualnie termostat zamknięty, ale to też powinien mieć zawór odpowietrzający. Możesz luzować opaski na weżach, ale to jest proszenie się o kłopoty, jesli jest coś faktycznie zapchane. Lejesz płyn do normalnego poziomu w zbiorniczku wyrównawczym, i robisz próżnie w układzie chłodzenia. Jak siedzi gdzieś bąbel powietrza...
https://obrazki.elektroda.pl/6447548900_... Dodano po 42 Do ArturAVS Czekałem na sprostowanie z twojej strony ale się nie doczekałem . Wszystkie te screeny są z fachowych opisów i chyba wystarczy na zadane przez Ciebie pytanie a ja nie muszę ich komentować . Jeśli uważasz że trafiłeś na laika to się bardzo pomyliłeś . Właśnie tego...
płyn w zbiorniku przelewa się, ale gdy go dolałem nie chce zejść poziom cieczy w zbiorniku a dolałem tyle co mi go ubyło przez nagrzewnicę. Jak była stara nagrzewnica to leciało ciepłe powietrze. Dodano po 1 a jak ta nagrzewnicę odpowietrzyć??
Witam wymieniłem samodzielnie nagrzewnice w corsie B. Kupiłem nową w sklepie. Po założeniu nowej z nawiewów leci chłodne powietrze nawet przy gorącym silniku po otwarciu termostatu. Rurki od strony silnika są gorące . Przed założeniem plastików , sprawdzałem i nagrzewnica była gorąca. Jak to naprawić. Płyn został dolany. płyn w zbiorniku przelewa się,...
Ściągasz węże za alternatorem i na termostacie i tam lejesz, o odpięciu z nagrzewnicy zapomnj.
Może ktoś będzie miał dalszy pomysł, układ został odpowietrzony nagrzewnica przepłukana i niby obieg jest wszystkie rurki od ogrzewania są ciepłe ale nadal nie leci ciepłe powietrze. Silnik działa normalnie tak jak działał temp. lekko ponad połowę, spadku mocny nie odczuwam, olej w normie, chłodnica po złapaniu standardowej temp. ciepła na górze i dole....
Nagrzewnica odpowietrzona, pompki wody sprawne, wiatraki od nagrzewnic działają ?
Nie wiem jak jest u ciebie, ale ja mam na zasilaniu mała nakrętkę plastykową,i to jest właśnie odpowietrzenie nagrzewnicy, dodatkowo musisz mieć gdzieś na wężu zasilającym nagrzewnice zawór odcinający i sterowany bądź cięgnem lub podciśnieniem, po to żeby latem nie dogrzewać kabiny i sterować otwarciem temperaturę.
a nagrzewnica się odpowietrzyła? Węże gumowe do nagrzewnicy są ciepłe?
Według mnie nie odpowietrzyłeś dobrze nagrzewnicy.
Musisz sprawdzić, czy nagrzewnica jest gorąca, ponieważ w tych autach czasami trudno było ją odpowietrzyć. Za silnikiem jest dojście do węży zasilania i powrotu z nagrzewnicy - jeżeli obydwa są gorące, to jest krążenie. Jeżeli jest krążenie, to problem zapewne tkwi w usterce mechanizmu przesłony, musisz sprawdzić jej zakres ruchów. Przenoszę temat do...
Odpowietrz tylną nagrzewnicę przede wszystkim, na przewodach. Innej opcji nie ma, nie ma tam odpowietrzników żadnych. Masz korek powietrzny w układzie i tyle.
A czy przy omedze idzie odpowietrzyć jakoś nagrzewnicę?
Pompa wodna lub zabita mułem nagrzewnica. Ew jak benzyna z gazem zle podpięty reduktor lpg
Zgadzam się z przedmówcą. Termostat musi się otworzyć również dlatego żeby odpowietrzył się cały układ chłodzenia. Trzeba też włączyć ciepłe powietrze w samochodzie żeby odpowietrzyć nagrzewnicę. Mogą być też odpowietrzniki na przewodach. Proponuję uruchomić silnik i kontrolować stan płynu, po otworzeniu termostatu, w temp. ok 90 stopni powinien się...
Skoro wymieniona została pompa wody to ona najprawdopodobniej działa poprawnie zapewniając odpowiedni przepływ cieczy (w czasie jazdy silnik ma wyższe obroty i pompie udaje się "przepchnąć" część cieczy i dlatego trochę grzeje), natomiast to bulgotanie itp. sugeruje powietrze w układzie i pewnie to jest przyczyna braku ogrzewania - prawdopodobnie trzeba...
nagrzewnica zapowietrza się sama z siebie, gdy się ją manualnie odpowietrzy, wieje ciepłe powietrze, takie jakie powinno być. Manualnie odpowietrzy czyli jak?
Witam. Mam problem z Bemką. Grzeje się wszystko odpowietrzyłem nagrzewnica gorąca, chłodnica gorąca, wywaliłem termostat, bo myślałem, że to może być przyczyną. Nie sprawdziłem pompy ale nie wydaje mi się, żeby była zepsuta. Czujnik temp. jest dobry, grzeje się dosłownie w minutę na maksa. Podejrzewam uszczelkę albo głowicę ale może ktoś mi podpowie,...
Witam. silnik ANB , nie dogrzewa się silnik. max 60stopni. nawet jak zrobię 30 km to nie podchodzi wyżej temperatura, ogrzewanie wewnątrz kabiny - słabe odpowietrzony, nagrzewnica też. pozostają czujnik temperatury , termostat. jak sprawdzić co zawodzi. Proszę podpowiedzieć gdzie fizycznie znajduje się termostat w tym silniku i czujnik temperatury....
Może zadam głupie pytanie , ale :D Czy na pewno dokładnie jest odpowietrzony układ chłodzenia ? Jeśli masz zapowietrzoną nagrzewnicę to w zbiorniczku wyrównawczym masz "stan" płynu/wody - ale gdy silnik pracuje to odpowietrzy się nagrzewnica a jednocześnie brakuje płynu gdzie indziej Gdzie indziej - przy termowłączniku Wtedy termowłącznik nie zadziała
Płyn chłodniczy był wymieniany bo była wymieniana cała pompa wody na nową wraz z całym środkiem. Po wymianie tej pompy na nową wszystko grzało tak jak przed wymianą, czyli bez zmian. dopiero teraz takie problemy nastąpiły. Ps. Jak odpowietrzyć taką nagrzewnice ?
Chłodniczka wymieniona, do odkręcenia 4 śruby, bez wchodzenia pod spód jedną trzeba było odkręcić i wkręcić na lusterko. Płynu i tak nie trzeba było wylewać, bo go do poziomu chłodniczki nie było. Po wymianie trzeba układ odpowietrzyć korkiem na termostacie. Musiałem łącznie dolać około 3,5 litra płynu. Nagrzewnica odpowietrzyła się sama, jak przegoniłem...
Witam Jest zimne czy temperatura jest niezadowalająca ? Jeśli nagrzewnica nowa , układ odpowietrzony , węże przy nagrzewnicy ciepłe / oba / to jedno co mi się nasuwa to uszkodzona / nie lub źle zapięta / linka od klapy w układzie wentylacji .
Jeśli chodzi o ogrzewanie, to (zakładam odpowietrzoną nagrzewnicę) zdecydowanie coś nie halo z klapą ciepło - zimno. Natomiast spalanie - tu przyczyn może być wiele. Nie da się tak wywróżyć. Pytania o stan silnika (sprężanie), czy filtr powietrza oraz wiele innych (układ zapłonowy tak ogólnie) nie mają sensu, bo takich przyczyn naprawdę trochę jest....
>mercedes 813 To nic nie mówi: na przestrzeni lat kilka zupełnie różnych modeli miało to oznaczenie. Proponuję j/w.: Sprawdzić węże do nagrzewnicy (czy są gorące) Może któryś jest załamany i tłumi przepływ? Może zawór regulacyjny nie otwiera się na całość? Sprawdzić czy jest wystarczająca siła nadmuchu. Czy powietrze jest kierowane przez nagrzewnicę,...
Witam. W passacie układ przy silniku sam się odpowietrzy zwłaszcza przy jeździe po dołkach ;) Co do nagrzewnicy to powinna się sama odpowietrzyć lecz jeśli tak się nie stanie to trzeba poluzować węże przy nagrzewnicy do momentu aż zacznie lecieć sam płyn bez powietrza.
Witam a gdzie dokładnie znajduje sie ten zaworek od nagrzewnicy do odpowietrzenie. Bo mam problem z ogrzewanie na postoju auto grzeje dobrze a tylko włączę dmuchawa na max to zaczyna zimne powietrze lecieć. Termostat wymieniony trzyma90* i nie wiem co jest.
A odpowietrzałeś nagrzewnice? Sprawny sam się odpowietrzy. Oba węże przy nagrzewnicy gorące? Klima manual czy climatronic? Podczas postoju rozgrzanego auta również jest zimne powietrze czy tylko podczas jazdy?
Witam, tak jak w temacie mam problem z moim samochodem Ford Fiesta 1.3 `98. Z nadmuchu kabiny leci tylko zimne powietrze. Problem zaczął się od niedogrzewającego się silnika i właśnie tylko zimnego powietrza z nadmuchu w kabinie. Po wymianie termostatu temperatura jest w porządku ale zimne powietrze nadal pozostało. Przewody dochodzące do nagrzewnicy...
Jaki poziom płynu, czy układ odpowietrzony, czy silnik osiąga temperaturę roboczą, czy węże od nagrzewnicy mają taką samą temperaturę i najważniejsze czy otworzyłeś w ogóle maskę ?
Ubytek zauważyłeś raz, czy kilka razy? Może nagrzewnica się odpowietrzyła.
Skoro wymieniałe termostat (zakładam, że nowy) A przewody idące do nagrzewnicy są zimne, to albo są zapchane, albo zapowietrzone, albo idą wysoko i pompa nie ogarnia. Najpierw zrób tak: Włącz silnik poluzuj wężyk idący do nagrzewnicy tak żeby się odpowietrzył, niech ktoś go przegazuje, powinno troche płynu się wylać i powietrze uciec. Powinno pomóc.
Przede wszystkim wezwij instalatora nich tego posłucha... przed wizytą wyłącz cw by kocioł mógł grzać z pełną mocą. Źle to określiłeś jako spust kondensatu. Możliwe że brak skutecznego odpowietrzenia nagrzewnica, coś przymknięte, brudny filtr po pracach montażowych, niedostosowana moc kotła do mocy zasobnika, układ mieszany z drugim źródłem ciepła i...
No więc tak- miesiąc temu zauważyłem spore ubytki w płynie więc pojechałem na warsztat. Wymieniono chłodnicę i zapewniono mnie że odpowietrzono układ i nic nie muszę robić. No i potem była fala uderzeniowa- jednego dnia zimne powietrze przy 3/4 temperatury silnika. Drugiego już max temp silnika- a nawet wskazówka ponad max. Odstawiłem auto i szukam...
To nie jest usterka elektroniczna, jest to usterka mechaniczna. Tak jak pisałem albo uszczelka pod głowicą lub zapchana, nieodpowietrzona nagrzewnica. Za silnikiem wychodzą dwa węże od nagrzewnicy i na jednym z nich jest śrubka do odpowietrzania nagrzewnicy. Czy odpowietrzyłeś?
Ja mam taki problem że ciągle zapowietrza mi się układ w nagrzewnicy, zbiorniczek płynu działa jakoś podciśnieniowo. Masła na korku czy bagnetu oleju nie mam, auto nie dymi na czarno czy na biało. Termostat był wymieniany jakieś 2 miesiące temu na nowy - co nie powinno mieć żadnego wpływu. Teraz zrobiło się troche zimniej i zauważyłem że ogrzewania...
W większości samochodów z którymi miałem styczność to żeby odpowietrzyć nagrzewnice trzeba: 1)nalać płynu "pod korek" 2)na odpalonym silniku odkręcić korek od zbiorniczka 3)Po kilku(max kilkunastu) minutach zaczynają "iść bulki" (jak była zapowietrzona) 4) jak płynu ubyło tyle że na zbiorniczku stan doszedł do "MIN" to dolać i niech chodzi aż "bulki...
passat odpowietrzenie nagrzewnicy odpowietrzenie nagrzewnicy wodnej odpowietrzenie agregatu
laptop gasnie chwili dziurawy wężyk całkowanie przyspieszenia
Falownik do silnika trójfazowego 100 Hz - dobór i parametry Zastąpienie baterii 200 mAh w kamerce samochodowej