Skontaktuj się z f-mą Tesam z Nowego Sącza [url=www.tesam.pl/nbsps0000470-zestaw-do... Produkują m.in. specjalistyczne narzędzia do warsztatów a nawet drobne elementy m.in. tuleje do gwintów świec żarowych, odpowietrzników, końcówki itp. -> (w podanym linku katalog pdf).
Ja na początku miałem 2 odpowietrzniki hamulcowe z tyłu sprężarki ale to nie zdawało egzaminu wczoraj poprawiałem nawierciłem po 1 po boku na samym środku skrzyni korbowej i na samej górze. Olej nie leci więc uważam to za sukces
Cześć, Pytanie może dla wielu z Was wyda się banalne ale przyznam że pierwszy raz będę robił taki układ. Nie dotyczy on co prawda samochodu lecz wózka widłowego ale mechanika to mechanika. Układ hamulcowy bardzo prosty. Pedał, pompka i 2 cylinderki które rozpierają szczeki. Odpowietrzniki oczywiście znajdują się przy cylinderkach ale jest też dodatkowy...
Zapewne masz zapowietrzoną jedną ze stron zacisku, a nie możesz odpowietrzyć ponieważ odpowietrznik znajduje się na drugiej stronie zacisku, tam gdzie jest dopływ od pompki hamulcowej. W takiej sytuacji trzeba użyć sposobów, np. wysunięcie tłoczków pompką hamulcową i następnie wciskanie tłoczków. Zacisk powinien być ustawiony w odpowiednim położeniu...
Jest jeszcze opcja aby spróbować wykręcić wykretakiem... lekko nawiercic zerwany odpowietrznik, potraktować wszystko płynem hamulcowym (dobry penetrator zamiast WD40) i przy pomocy odpowiedniego wykretaka (ok 25pln zestaw) spróbować wykręcić.
Jest filmik na YT jakiś amerykański gość tam wkłada folię alu albo jakoś tak i w razie czego zawór spełnia swoją rolę. Ja swój naprawiłem na stałe gumką służącą do zakrycia odpowietrznika hamulcowego w aucie tylko że są różne konstrukcje i nie pamiętam jaką tam dałem ale idealnie pasowała. W momencie zbyt dużego ciśnienia w butli i tak nadmiar ucieka...
Zaciski można odpowietrzyć bez odkręcania odpowietrznikow.Wciskamy tłoczek do końca a następnie pompujemy aż się maksymalnie wysunie.Następnie wciskamy tłoczek,zacisk musi być w takim położeniu aby przewod hamulcowy był w najwyższym połozeniu.Czynność tą powtarzamy kilkakrotnie.
Jest jeszcze inny sposób na wykręcenie urwanego odpowietrznika. Mianowicie na urwany odpowietrznik należy nałożyć nakrętkę M8, lub kawałek płaskownika z wywierconym otworem troszkę większym niż srednica odpowietrznika i przyspawać najlepiej przy pomocy migomatu. Wysoka temperatura powoduje rozluźnienie produktów korozji, co po ostygnięciu ułatwia wykręcenie...
TAK, a z czasem się zapowietrzy i będzie się nawet grzało koło. Coś nie miał czasu, albo nie chciało mu się rozwiercić odpowietrznika, wykręcić reszty z niego i zamontować nowy odpowietrznik, jakby faktycznie się urwał. Poszukaj warsztatu gdzie mają grzałkę elektryczną do śrub i tam wymień odpowietrznik wraz z odpowietrzaniem tego koła albo całego układu.
Znalazłem dość proste rozwiązanie. Odpowietrznik hamulcowy z gwintem 8mm pasuje w miejsce koreczka, do tego wężyk i odpowietrznik automatyczny można łatwo zabezpieczyć przed zalaniem pomieszczenia.
Jeśli cylinderki są w takim stanie, to zapomnij, że ruszysz odpowietrzniki. Tylko nowe, jak kolega wyżej wspomniał.
NIe bój się odpowietrzania bo to zwykły zacisk.I odpowietrzasz po prostu normalnie.Problemem może być np odkręcenie odpowietrznika.A jak już odkręcisz sprawdzenie stanu gwintu.Płyn nie będzie uciekał jak wciśniesz lekko hamulec albo założysz np na końcówkę zaślepkę z odpowietrznika.
Wymiana płynu nie jest problematyczna jeśli odpowietrzniki się odkręcają.
Jak się płyn spieni to trzeba odczekać i dalej spokojnie odpowietrzać. Problemy są jak są przewody o dużej średnicy i mają kolana. W starych instrukcjach pisali, żeby połączyć wężykiem odkręcony odpowietrznik na zacisku hamulcowym z odpowietrznikiem na wysprzęgliku i odpowietrzać naciskając pedał hamulca.
Może jak jest tarcza zablokowana spróbuj odkręcić odpowietrznik (dla spuszczenia ewentualnego ciśnienia płynu hamulcowego) Wtedy wykluczymy układ hydrauliczny. Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?
Może zapchany lub zagięty przewód hamulcowy lub niedrożny odpowietrznik. Może to słaba podpowiedź ale warto to sprawdzić.
Koledze chyba chodzi o założenie przewodu na odpowietrznik i wpompowanie płynu hamulcowego. Można też połączyć przewodem odpowietrznik przy skrzyni z odpowietrznikiem zacisku hamulcowego i "popompować" do momentu, dopóki nie przestaną pojawiać się bąbelki w zbiorniczku płynu.
Witam! będziesz musiał wymienić pompę hamulcową. Ewentualnie dla pewności rozbierz wszystkie hamulce, wyczyść je, prze smaruj tłoczki i spróbuj odpowietrzyć (mogą się urwać odpowietrzniki) jeśli to nie poskutkuje to pompa hamulcowa. Spróbuj odpowietrzyć.
Hamulce są w tragicznym stanie więc sam sobie odpowiedź. Sprawdzałeś odpowietrznik?
To jest stożek jak się mocno dokręci nie może ciec. Kup kilka rodzajów odpowietrznika może trafisz na dobry.
To zły sposób. Prawidłowy, zgodny ze sztuką i normami ochrony środowiska wygląda inaczej, ale niestety jest trudny do przeprowadzenia w warunkach domowych - potrzebne urządzenie do nadciśnieniowego pompowania płynu do zbiorniczka. Jednoosobowo, w dodatku kobiecie również trudno będzie nawet w sposób zbliżony, ale spróbujmy; Sposób 1: - robi się to identycznie...
Odpowietrzyłbym w drugą stronę. Czyli na odpowietrznik nakładamy wężyk z odpowietrznika lewego przedniego zacisku hamulcowego, odkręcamy obydwa odpowietrzniki i ciśniemy hamulcem. Pilnować poziomu płynu.
Taka strzykawka ze 100 mll i wciskasz płyn hamulcowy przez odpowietrznik wysprzęglika
1l butelka wystarczy, ale przy odpowietrzaniu trzeba trochę przepompować przez odpowietrzniki, dlatego do pustego układu kup sobie 2l
Trzeba odkręcić obudowy pólosi.Tloki są w bloku tylnego mostu.Walker Ci o tym pisał.Tam gdzie odpowietrzniki muszą być i tłoki hamulców.
Standardowo odpowietrzniki na cylinderkach hamulcowych ( są takie same jak w żuku) . https://obrazki.elektroda.pl/7474107400_...
Najprostszym sposobem jest tłoczenie płynu hamulcowego poprzez odpowietrznik przy wysprzęgliku, oraz odsysanie nadmiaru płynu że zbiorniczka wyrównawczego.
Czy jest jakiś dokładniejszy opis błędu, który oczytałeś po pierwszym porannym świeceniu Checka?. Przykładowo "czujnik map-zbyt wysokie napięcie-ciśnienie". Wszystkie 7pkt-ow napisanych przez Ciebie to normalne reakcje(to samo się dzieje w moim oplu). 8 pkt. to już nie:D. Wartałoby zmierzyć miernikiem napięcie między środkowym kablem mapsensora a masą...
Zamiast płynu z zacisku używam pompki którą można założyć na zbiorniczek płynu hamulcowego lub na odpowietrznik. W zestawie sprzęgła valeo była załączona ulotka, że jeśli wymienia się też wysprzęglik, to należy najpierw wtłoczyć przez odpowietrznik płyn hamulcowy do momentu wyraźnego wzrostu poziomu płynu w zbiorniczku, po czym zakręcić odpowietrznik...
Widzisz, Owik? Nie odzywaj się. Ciśnienie z zacisku hamulcowego i sprzęgło odpowietrzone. Sposób z odkręceniem odpowietrznika i czekaniem aż płyn zacznie cieknąć jest jak widać powyżej zły. Zamykam.
Witam. Swoje lata już to ma. Więc może być ciężko. Jest opcja że to się urwie podczas odkręcania. Dobrze by było jak byś się zaopatrzył w klucz oczkowy-otwarty do przewodów hamulcowych. Ale widzę że pozbywasz się starych przewodów więc jest opcja przeciąć ten giętki i wtedy nałożyć klucz oczkowy ale taki mocno pasowny. Jest opcja że się jednak zniszczy...
Sprawdź czy odpowietrznik jest drożny. Wykręć go i przedmuchaj, może być zarośnięty rdzą lub błotem.
a jak odpowietrzyc jezli urwal mi sie odpowietrznik>?
Odpowietrznik to fakt raz dwa się urywa, śruba przewodu hamulcowego już rzadziej. Śruby te są dość miękkie i nawet w otwartym oczku okrągłe się robią.
Pytanie 1. O czym świadczy to, że pedał hamulca po napompowaniu, po odkręceniu lewego odpowietrznika twardo się trzyma? Po odkręceniu prawego odpowietrznika, pedał powoli wchodzi do podłogi. W obu przypadkach płyn wychodzi bez bąbelków. Tak W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły...
jest to prawdopodobnie zapowietrzony hamulec, najlepiej pościągać wszystkie kola i odpowietrzać hamulce zaczynając od tylu, odpowietrzniki są za bębnami jest dobre dojście po ściągnięciu kola.
A jest dobrze dokręcony odpowietrznik. Sprawdź przewody hamulcowe.
na żadnym zacisku nie ma odpowietrznika więc jak w takim razie odpowietrzyć układ hamulcowy? Wymieniając zaciski na takie z nieurwanymi odpowietrznikami.
Jeden pompuje,drugi popuszcza odpowietrznik. Nie, sprzęgła nie da się odpowietrzyć metodą znaną z układów hamulcowych. Tylko ciśnieniowo od strony odpowietrznika, wtłaczając płyn przez niego
No to istnieje coś takiego jak komplet naprawczy tłoka zacisku,takie gumki ale ma to sens tylko kiedy tłok zacisku jest w dobrym stanie czyli nie skorodowana powierzchnia,nie złuszczona powłoka niklowa czy chromowa. Po odkręceniu zacisku od mocowania nie odkręcasz przewodu i naciskasz hamulec aż tłok wypadnie potem czyścisz wymieniasz gumy i składasz....
Może być z góry wsadzony kołek średnicy 3...4mm. Przechodzi on przez korpus pompy, otwór w tłoczysku pompy i wchodzi w ślepy otwór z drugiej strony korpusu. Otworek trafia się w jednym z przyłączy zbiorniczka płynu hamulcowego, powinien być spokojnie widoczny. Kołek jest tylko wciśnięty, czasem nawet wsadzony. Jak mogę coś poradzić, to należy zdać sobie...
Płyn hamulcowy trzeba było wtłaczać przez odpowietrzniki a zbierać przy przewodach hamulcowych odkręconych od pompy hamulcowej. Uszczelnienia pompy hamulcowej po kontakcie z olejem momentalnie zwiększają rozmiary a nie kurczą się.
Poluzować przewód albo odpowietrznik i będzie wiadomo.
Witam,mam problem.Pacjent to Toyota Avensis T25 2,2 D4D 2007 r.Po wymianie przewodów hamulcowych kół tylnich nie mogę odpowietrzyć hamulców,brak ciśnienia w odpowietrznikach w czterech kołach,pompa hamulcowa nowa,dodam tylko że po pęknięciu przewodu wyleciał cały płyn. Naprawiałem już hamulce w innych autach i nie miałem jeszcze takiego problemu,a tutaj...
Czy sprawdzałeś jak układ się zachowuje po odkręceniu korka wlewowego zbiorniczka płynu hamulcowego. Mało to prawdopodobne, ale poluzowanie zakrętki nic nie kosztuje, a przynajmniej zawęzi nieco krąg podejrzeń. Gdy pedał hamulca jest zwolniony (a tłoczek pompy cofnięty do pozycji spoczynkowej) w przestrzeni złożonej z: pompy hamulcowej, przewodu i cylinderka...
Dziś złapało mi lewe koło. Przejechałem 20 km. Po zatrzymaniu felgi i tarcze były ok. Nie odczuwałem, że "trzyma auto". Na powrocie 3km od domu poczułem spadek mocy. Z tarcz dymek bo nowe i jeszcze farba na nich😜 Akurat w tej miejscowości był sklep i kupiłem klucz 10 żeby upuścić płynu hamulcowego przez odpowietrznik. Ciśnienia tam NIE było....
Dziękuje bardzo za odpowiedź. Kupiłem już zestaw yato za 268zł w castoramie. Szukam jeszcze szczypiec morse'a. Służyć będą np. do odkręcania amortyzatorów w 126p, zapieczonych przewodów hamulcowych, odpowietrzników. Jaki model szczypiec polecacie?
No tak bo odpowietrznik stalowy a korpus zacisku aluminiowy. To niezła ruletka z tym odkręceniam odpowietrznika. Dziś jeszcze zauwazyłem, że ta osłona kurzowa tłoczka jest nieszczelna. Słuchaj Kolego czy bez luzowania odpowietrznika, odkręce przewód hamulcowy i nie zleci mi cały płyn, chodzi o ciśnienie, czy próbować najpierw zluzować odpowietrznik...
Do czego ci 9 i 11? 21 tez po co? Ostatnio musiałem 9 i 11 dokupić- przewody hamulcowe, odpowietrzniki, tzw. kalamitki do smarowania.
Odkręć przewód przy pompie, poluzuj odpowietrznik i podłącz pod przewód przy pompie wężykiem kompresor. Jak nie idzie to rozłącz punkt rurka-przewód elastyczny. Cudów nie ma.
Odkręć odpowietrznik i próbuj cofać tłok, jak pójdzie bez problemu, to przewód elastyczny do wymiany, jak się nie chce nadal cofnąć, to zacisk do rozbiórki i czyszczenia
Ten zacisk jest chyba żeliwny tak? Nie ma co tylko brać zamiennik. Kiedyś trafiłem na aluminiowe zaciski, nie wiem już do czego to było. Gwint na odpowietrznik był zrobiony tak jak by ktoś go przerysował gwoździem. Po prostu był za mało "wcięty" w materiał i bałem się to zakładać. Ale ogólnie nie widziałem jakichś innych złych rzeczy w tych zaciskach.
Wczoraj próbowałem wszystkiego żeby odkręcić przewód hamulcowy i odpowietrznik z tarczy kotwicznej (elementu w którym są wszystkie bebechy hamulca bębnowego) - odrdzewiacz, nagrzewanie, klucz 10, klucz francuzki czy coś w rodzaju klucza do rur. Żadnego rezultatu (tylko pokaleczone śruby). Jak to badziewie odkręcić? Szczerze mówiąc mam kompletne nowe...
Mam wywalic skrzynie czy jak? Najprawdopodobniej. Zwykle wyciek płynu był po odsunięciu skrzyni biegów od silnika. Zacznij od wymiany płynu przez odpowietrznik wysprzeglika. Poziom płynu hamulcowego?
Najprawdopodobniej masz mikropęknięcie na którymś przewodzie i zapowietrzony układ. Sprawdź wszystkie przewody hamulcowe, stalowe i gumowe, odpowietrzniki, śruby przy zaciskach, po prostu cały układ od A do Z czy gdzieś się nie poci. Od tego trzeba zacząć.
Nie używałem takich pompek. Ale myślę że nie warto bo w prosty sposób można odpowietrzyć samodzielnie. Wystarczy trochę płynu, przewód do założenia na odpowietrznik i pusty pojemnik + klucz do odkręcenia odpowietrznika :) Sam niedawno odpowietrzałem układ hamulcowy w golfie 5 (pompa ABS z ESP) Możesz to wykonać samodzielnie. Masz przewód na odpowietrznik...
Najpierw Dobrze sprawdzić pod względem wycieku jeśli nie ma Odpowietrzyć Prawidłowo czyli zacząć od najdalej wysuniętego odpowietrznika względem pompy hamulcowej przeważnie jest to tylne koło od strony pasażera.Pozdrawiam jak nie pomoże napisz.
Nie wiem jak w Almera ale w innych nissanach jest specjalny element do odpowietrzania. Trzeba zwolnic zawleczkę i odciągnąć trochę przewód hamulcowy od skrzyni biegów. Następnie zdjąć korek z zaworu odpowietrzającego który jest na tym przewodzie hamulcowym a w zasadzie na jego "zgrubiałym" zakończeniu. I teraz założyć przezroczystą rurkę która połączy...
A odpowietrzniki drożne?
Witam wg mnie powinieneś odpowietrzyć po wymianie sprzęgła miałem w TOURANIE to samo,na siłowniczku hydraulicznym wysprzęglika masz odpowietrznik taki sam jak w hamulcowym zacisku,powodzenia
Sanfran, ok. Czy mógłbyś odnieść te spostrzeżenia do pytań z początku tematu? Edit Czy taką sytuację mogą powodować stare odpowietrzniki?
Odpowietrzniki są z tyłu ciągnika na obudowie podnośnika tuż przy miejscu montażu obudów półosi.Po lewej i prawej stronie.Tarcze hamulcowe są dokładnie na styku korpusu tylnego z obudowami półosi.Nie wiem co było wlane w Polsce.Na czas testów wlej zwykly olej hydrauliczny.Jest nieszkodliwy do uszczelnien a w razie przecieku do skrzyni nie narobi klopotu.
Przewód hamulcowy zastał uszkodzony poprzez użycie niewłaściwych narzędzi. W tej chwili najprościej będzie przyspawać nakrętkę na resztkę przewodu hamulcowego. Temperatura ułatwi odkręcenie. Jeśli nie pomoże to przejdź do wiercenia lewymi wiertłami, wykretaków, podgrzewania. Tłoczek hamulcowy i tak masz do wymiany, więc nie musisz obawiać się jego zniszczenia....
W opisie jest napisane że można odpowietrzyc tym pompe abs. Aktywowanie procedury serwisowej ułatwia/umożliwia prawidłowe odpowietrzenie układu hamulcowego z ABS. Co wcale nie znaczy, że da się to zrobić tylko "kliknięciem", bez odkręcania odpowietrzników.
Metoda inna: uzupełnij poziom płynu w zbiorniczku a następnie pompuj hamulcem kilka razy, wciśnij i pozostaw wciśnięty do oporu (poproś kogoś aby trzymał nogę na pedale, abo zablokuj pedał kawałkiem deseczki opartej o fotel kierowcy). Następnie popuść odpowietrznik - pedał musi opaść (dlatego najlepsza jest druga osoba, bo wyraźnie odczuje że pedał...
Dziękuję za pomoc .Zadałem to pytanie dlatego ,że pomiar testerem temp.wrzenia wskazał 190 stopni. Więc w przypadku DOT 3 jest OK ,a DOT 4 jeszcze mieści się w normie.Płyn nie był wymieniany od nowości i boję się bawić w wymianę w zimie (praca pod chmurką i ew.urwanie odpowietrzników).
nagrzej palnikiem odpowietrznik i weź porządne żabki i musi iść Musi wtedy zdemontować zacisk bo uszkodzi jak nie przewód hamulcowy to uszczelnienia tłoka.
Kiedyś niosło się element z ułamanym narzędziem etc. (najczęściej był to urwany odpowietrznik z cylinderka hamulcowego), do fabryki (u nas śrub), na drążarkę właśnie. Kumpel zrobił za piwo, dziś wiadomo taka usługa byłaby droższa od nowego elementu, pewnie. Przy większych średnicach dospawało pręt i nim szło wykręcić.
Witam. Mam problem z vw t4. po wymianie szczęk hamulcowych, cylinderków oraz elastycznych przewodów hamulcowych nie mogę odpowietrzyć prawego tylnego koła. Lewy tył i przód jest ok, ale z odpowietrznika z tylnego prawego koła ciągle wydostają się bąbelki powietrza. Przepompowałem już przez ten odpowietrznik ok 200 ml płynu hamulcowego i nic. Proszę...
Migomat i wprawna ręka.Wystarczy na łem śruby naspawać "górkę"a potem do "górki"przyspawać śrubę 6-tkę.Metoda 100%.Tym sposobem udawało się odkręcić niejeden urwany odpowietrznik z zacisku hamulcowego(czytaj:polonez,standart :D ) gdzie wiertarki i wykrętaki "wracały na tarczy"
Pompa była dokładnie myta i wydmuchana sprężonym powietrzem. Sprawdzanie było dwukrotnie i wyciek jest na pewno z tych otworów. Te otwory wyglądają tak samo jak od odpowietrzników w zaciskach hamulcowych. Dlatego pytam czy tam nie powinno być jakiś koreczków. Docelowo i tak zostanie zdemontowana w celu ponownej naprawy w serwisie pomp. Jednakże interesuje...
Nie są klejone.Sprubuj odkrę cic żabką.Jeżeli nakrętka przewodu będzie się kręcić razem z przewodem to odkręć cylinderek i obracaj cylinderkiem. I tak trzeba rozwiercić odpowietrznik
Utrudnia cofanie się płynu hamulcowego, co skutkuje wysunięciem tłoczków z cylinderka i ocieranie szczęk o bęben. Napisałem Tobie, że łatwo to sprawdzić luzując odpowietrznik, jeśli nawet minimalna ilość płynu wyleci pod ciśnieniem, masz przyczynę.
Podłącz manometr zamiast odpowietrznika i sprawdź ciśnienie płynu hamulcowego na kole. Zweryfikujesz ciśnienia, czy masz prawidłowe.
A ja odpowietrzam hamulce w najbardziej banalny sposób, z jednoczesną wymianą płynu w danym obwodzie. Wystarczy do tego jedna osoba. Nakładam wężyk na odpowietrznik hamulca, odkręcam korek na zbiorniku płynu hamulcowego, dolewam do pełna. Popuszczam odpowietrznik o pół obrotu i idę pompować. Pompuję z 10 razy, idę sprawdzić poziom płynu w zbiorniku...
To ja zapodam swój wypróbowany sposób na odpowietrzenie hamulców jednoosobowo. Zakładam na odpowietrznik przewód igielitowy napełniony właściwym dla danego samochodu płynem hamulcowym, o długości pozwalającej połączyć najdalszy odpowietrznik z otworem wlewowym zbiorniczka wyrównawczego. Odkręcam odpowietrznik i tak długo pompuję, aż w igielicie płynie...
Płyn zmieniasz co 2lata na każdym opakowaniu płynu jest to napisane Czyli co 2ga wymianę oleju w zależności od auta żeby przelać cały ukl potrzebne jest od 1-3L płyny w twoim przypadku 1L spokojnie wystarczy Po 2 jest pełno w gugle kiedy i jak zmieniać płyn na jaki i ile go wchodzi. Najlepiej jedz na diagnozę hamulców niech sprawdzą zrobią ci listę...
Witam, odparować raczej nie mógł bo układ jest zamknięty. Więc pewnie wyciekł. Co do koloru płynu to nie jest ot żadna wskazówka, bo zarówno borygo jak i petrygo (czyli płyny do chłodnic) są barwione celem ich odróżnienia. Barwa nie wynika tutaj ze składu chemicznego. Jeżeli chodzi o napełnienie układu to wystarczy strzykawka, która bezproblemowo poradzi...
Witam serdecznie, potrzebuję pomocy w identyfikacji sprężarki. Posiadam ją po dziadku, postanowiłem przeprowadzić jej remont, wygląda trochę nie oryginalnie, ale nie mam pojęcia jaki to typ. Aktualnie mam ją rozkręconą na wszystkie części, na korpusie "bloku" od spodu pisze ZMU - czyżby Zakłady Mechanicze Ursus? Wszystkie części mają powybijane numery,...
Mam problem z hamulcami w samochodzie. Mianowicie w czasie jazdy , w momencie gwałtownego hamowania pedał hamulca wpada prawie do samego końca. Natomiast kiedy nie hamuję gwałtownie , dwa- trzy razy nacisnę pedał hamulca, wtedy hamulce normalnie "łapią". W aucie została wymieniona pompa hamulcowa i odpowietrzniki, teraz mechanik twierdzi, że należy...
sprawdź wężyk hamulcowy elastyczny miałem to samo poluzuj odpowietrznik i spróbuj cofnąć tłoczek - jak pójdzie to masz na bank zatkany wężyk
Ja mam na warsztacie takie http://www.motofakty.pl/artykul/ate-fb-3... urządzenie, wspaniale można nim odpowietrzyć hamulce, nawet z urwanymi odpowietrznikami. Kolego MANTA, przydało by się trochę praktyki , a nie odrazu jakieś ostrzeżenia wystawiasz, odpowietrza się przez przewody hamulcowe. Jakbyś się zastanowił,...
wiec sprecyzuje: "rosnacy w miare pompowania pedal", przy nieuruchomionym silniku pedal stoi "wysoko" tj. daje sie wcisnac tylko ok. 2 cm (nie mierzylem, ale tak mi sie wydaje), po uruchomieniu silnika pedal wpada prawie w podloge a po kazdym nacisnieciu "podchodzi do gory" tzn. daje sie wcisnac coraz mniej az prawie do stanu z przed uruchomienia silnika,...
Masz takie objawy jakby w przewodach było powietrze więc proponuje porządnie odpowietrzyć układ na wszystkich czterech odpowietrznikach. Płyn hamulcowy nie jest taki drogi więc zakładaj wężyk na odpowietrzniki żeby nie lać go na ziemię tylko zbierać do butelki. Szczególnie chodzić będzie o obwód tylnych hamulców. Jak wymieniane były przewody to żeby...
Rozebrałem starą pompkę i tłoczek jest połączony z popychaczem. Ta nowa pompka działa tak, że jak tłoczek jest w pozycji naciśniętej to nie ma przepływu ani w jedną, ani w drugą stronę. Dopiero pobiera płyn z zbiorniczka po całkowitym cofnięciu tłoczka, czyli jak pedał jest u góry. Ponownie wlałem płyn hamulcowy, ale od strony odpowietrznika i odpowietrzylem...
a w którym miejscu jest ten odpowietrznik ??
Sprawdź, czy tłoczek w cylinderku nie skorodował lub nie zatarł się (tłoczek powinien dać się wcisnąć, przy odkręconym odpowietrzniku). Myślę też, że wymiana płynu hamulcowego i poprawne odpowietrzenie przyniesie efekty.
Spreżyna odpowiada za mniejszy opór pedału podczas trzymanie pedalu w pozycji wciśniętej (nie męczy się noga) Proponuje odpowietrzenie przez wtłoczenie nowego płynu hamulcowego przez odpowietrznik siłownika sprzęgła.Nie wtłoczyć powierza razem z płynem ! Należy wcześniej odkręcić zbiorniczek płynu hamulcowego.Póżniej sprawdzić jego poziom. Można zrobić...
wątpię przecież jak normalnie pompuje pedałem to z odpowietrznika wychodzi powietrze
Grzanie palnikiem też nie bardzo można zastosować, a zapalniczka nie przekaże zbyt dużo ciepła Można zastosować ciepło z opalarki elektrycznej, Ostatnio grzałem zastałe/skorodowane przewody hamulcowe, i odpowietrzniki, aż puściło. Pełna kontrola nad strumieniem ciepła, brak otwartego ognia, brak klasycznego okopcenia, duża temperatura.
dwa lata, układu hamulcowego się niczym nie płucze, spuszcza się stary płyn, zalewa nowym klasy DOT4, odpowietrza hamulce i gotowe. Tylko że; trzeba odkręcić 4 małe śrubki - odpowietrzniki, przy każdym kole jest jeden, przez nie właśnie spuszcza się płyn i odpowietrza hamulce i te śrubki bywają wredne i łatwo się ukręcają, co dla amatora mechanika...
Rozumiem, że oprócz ściskania tego węża resztę robisz jak napisałem czyli bezwładnościowo do przelania płynu z odpowietrznika bez powietrza i wszystko jest ok bez "machania" pedałem hamulca, super. Co do zacisków to wiem, że jest prawy i lewy, ale dzięki za info.
Z pamięci kojarzę, że ta blaszka powinna być odwrotnie założona niż na pierwszym zdjęciu. Lewy otworek łączy się z zaciskiem hamulcowym, a ta blaszka osłania otworek będąc ok. 1 mm nad nim. Prawy otworek służy do "odpowietrzania" tłoczka. Źle podchodzisz do odpowietrzania. BTW. Wymieniałeś płyn w całym układzie czy tylko w zbiorniczku? Najłatwiej napełniać...
Jak jest odpowietrznik na sprzęgle to chociaż pompę można przelać świeżym płynem i wyprzęgnik trochę przepłukać.
Sprawdziłem i nie widzę drugiego zbiorniczka. Przeglądnąłem kilka filmików na youtube ale dla innych samochodów. Ja już wymieniłem płyn w układzie hamulcowym i chyba korzystniej będzie jak strzykawką odciągnę płyn z układu odpowietrznikiem. Czy to dobry wybór? Wolę się upewnić.
Tak, do samego spodu. A dodam, że jak luzowałem przewody przy pompie hamulcowej to ciśnienie było. A przy odpowietrznikach ledwo co leci.
Nie wiem ile kosztuje używana, ale do kosztów musisz dodać cenę ok. 1L płynu hamulcowego oraz ew. zerwane odpowietrzniki lub nawet (zdarza się często) cylinderki.
Założę na pompę hamulcową odpowietrzniki i pojeżdże bez tylnych hamulców i wyjdzie czy to bębny czy przód. Jak okaże się że bębny to podłączę jeden przewód od jednego koła tylnego i wyjdzie mi który bęben bije. Jeśli chodzi o montaż to raczej nie powinno być problemu. Piasta była raz uderzona młotkiem bo punktowałem na zawleczkę na nakrętkę, ale nie...
Najprościej poproś kolegę niech wsiądzie do samochodu i pompuje hamulcem jak pedał będzie twardy odkręcaj odpowietrznik aż pójdzie powietrze i płyn, dokręć kolega pompuje i odkręć itd. Tak powtarzasz kilka razy aż nie będzie powietrza, dopasuj dokładnie klucz do odpowietrznika najlepiej oczkowy. Taka rada auto ma trochę lat płyn hamulcowy dobrze by...
Albo ssać płyn odpowietrznikiem , albo pchac w zbiornik- sprawdzone.
zmywarka odpowietrznik odpowietrznik odkręcić vaillant odpowietrznik
eurotec młot naprawa tunera pioneer konto google android blokada
Sofar 3.3-12KTLX-G3 – migająca zielona dioda „Normal” podczas autotestu, przyczyny i diagnostyka Falownik Sofar 3.3-12KTLX-G3 – migająca zielona dioda i sporadyczny alarm, interpretacja sygnałów LED