Zapewne masz zapowietrzoną jedną ze stron zacisku, a nie możesz odpowietrzyć ponieważ odpowietrznik znajduje się na drugiej stronie zacisku, tam gdzie jest dopływ od pompki hamulcowej. W takiej sytuacji trzeba użyć sposobów, np. wysunięcie tłoczków pompką hamulcową i następnie wciskanie tłoczków. Zacisk powinien być ustawiony w odpowiednim położeniu...
Ten zacisk jest chyba żeliwny tak? Nie ma co tylko brać zamiennik. Kiedyś trafiłem na aluminiowe zaciski, nie wiem już do czego to było. Gwint na odpowietrznik był zrobiony tak jak by ktoś go przerysował gwoździem. Po prostu był za mało "wcięty" w materiał i bałem się to zakładać. Ale ogólnie nie widziałem jakichś innych złych rzeczy w tych zaciskach.
Nic odkrywczego nie napiszę, spryskaj jakimś penetratorem, daj kilka godzin, znowu penetrator i znowu jakiś czas. Przed odkręcaniem puknij z CZUCIEM parę razy w główkę odpowietrznika żeby wzruszyć go na gwincie (tak jakbyś go niby chciał wbić). Próbuj żabką jak wspomniano, albo jeśli masz jakąś nasadkę torx można próbować nabić i odkręcać jeśli jest...
Przewód hamulcowy zastał uszkodzony poprzez użycie niewłaściwych narzędzi. W tej chwili najprościej będzie przyspawać nakrętkę na resztkę przewodu hamulcowego. Temperatura ułatwi odkręcenie. Jeśli nie pomoże to przejdź do wiercenia lewymi wiertłami, wykretaków, podgrzewania. Tłoczek hamulcowy i tak masz do wymiany, więc nie musisz obawiać się jego zniszczenia....
W moim touranie też lekko z tyłu hamulce trzymają wszystko też powymieniałem ale jest myk przy odpowietrzaniu trzeba odkręcić zaciski wsadzić coś o grubości tarczy mniej więcej a zacisk ustawić tak aby odpowietrznik był w maksymalnie największym punkcie aby żadne powietrze nie zostało i odpowietrzać spróbuj i daj znać jak poszło.
Może jak jest tarcza zablokowana spróbuj odkręcić odpowietrznik (dla spuszczenia ewentualnego ciśnienia płynu hamulcowego) Wtedy wykluczymy układ hydrauliczny. Wymieniałeś sam zacisk - czy całość? Łącznie z "kopytem" i prowadnicami?
No to istnieje coś takiego jak komplet naprawczy tłoka zacisku,takie gumki ale ma to sens tylko kiedy tłok zacisku jest w dobrym stanie czyli nie skorodowana powierzchnia,nie złuszczona powłoka niklowa czy chromowa. Po odkręceniu zacisku od mocowania nie odkręcasz przewodu i naciskasz hamulec aż tłok wypadnie potem czyścisz wymieniasz gumy i składasz....
Coś jest namotane z samą pompą. Prawdopodobnie ona sama jest teraz zapowietrzona. Gdy drożny odpowietrznik jest poluzowany to płyn ze zbiorniczka poprzez pompę powinien sam spływać. Gdy za dużo go spłynie to "wyssie" z danej sekcji(tył lub przód) pompy i wtedy trzeba kombinować z zalaniem powolnym pompy. Ja się poświęcałem i na poluzowanych odpowietrznikach...
Odkręć odpowietrznik i próbuj cofać tłok, jak pójdzie bez problemu, to przewód elastyczny do wymiany, jak się nie chce nadal cofnąć, to zacisk do rozbiórki i czyszczenia
Przewód jest na oczko te zaciski są przednie a samochód to audi a3 zacisk nie jest aluminiowy wymieniłem odpowietrznik na inny tzn ma inny stożek troszkę dłuższy jutro zobaczę ale wydaje mi się że powinno być ok
Zrobiłem te testy elementów wykonawczych i wszystkie poszły dobrze . Przynajmniej tak mi się wydaje (chodzi o test z naciskaniem hamulca . Podczas globalnego testu wyskoczył błąd "sygnał czujnika w układzie hamulcowym . Przerwa " Wyciągnąłem wtyczkę z dolnej części pompy hamulcowej, przedmuchałem kompresorem, założyłem ponownie, usunąłem błąd w Lexi,...
W czym może być problem? Dlaczego zaciski po nagrzaniu się podczas jazdy nie odbijają? Jak to w czym? W spapranej robocie. Co do regeneracji to wyjąłem stary tłoczek, przełożyłem wnętrzności ze starego do nowego tłoczka, wyczyściłem tę gładź cylindryczną, po której chodzi tłoczek, nasmarowałem tłoczka i wkręciłem razem z gumką. Po założeniu na auto...
Jak zacisk jakiś typowy to nie ma się co pieprzyć, autozłom i kupić inny.
W grupie vag spotkałem się już nie jednokrotnie z problemem odpowietrzania tylnych zacisków po ich regeneracji czy tam wymianie. Jak masz już teoretycznie odpowietrzone, odkręć po kolei zaciski z tyłu jak do wymiany klocków, jak może masz przewód taki przezroczysty na odpowietrznik to go załóż wtedy najlepiej widać (ale bez niego też się obejdzie) poluzuj...
Klocki, sprężynki nowe, wszystko dobrze złożone grzeje sie nadal. Wygląda na to że przewód elastyczny jest do wymiany. Tylko jak odpowietrzyć zacisk z nowym wężem gdy jest urwany odpowietrznik na zacisku? Czy da rade to odpowietrzyć bez odpowietrznika? Nie chce wiercić, gwintować itd.
Można to zrobić tak by nie zapowietrzyć całego układu. Dolewasz płynu na max (Jak jest stary i są w nim gluty to najpierw strzykawką wybierasz ze zbiorniczka do 0 i uzupełniasz na max). Podnosisz tył . Wymieniasz zacisk (nie dotykasz wtedy pedału hamulca).\ Po wymianie w nowym zacisku wykręcasz odpowietrznik i czekasz aż grawitacja napełni i odpowietrzy...
Jeżeli zatem ręczny mi nie odbija i czuje lekki opór na kole to co powinienem zrobić ? Wkręcić tłoczek do środka obracając go wg ruchu zegara ? O jakies 1-2 obrotów ? Nie polecam cofania zacisku. Cofnąć go można jedynie przy wymianie hamulców. Jeśli ręczny nie odbija to jest coś nie tak albo z zaciskiem albo z linką. Są różne konstrukcje zacisków ale...
a no właśnie zapomniałem dodać, zacisk używany, teoretycznie sprawdzony, odpowietrznik już poluzowany miał, i tłoczek cofnięty gotowy pod montaż, możliwe że np tłoczek się nie cofa i blokuje klocki które blokują tarcze i stąd ten opór ? Dodano po 1 stary zacisk już szrot był bo puszczał płyn hamulcowy i ciągłe dolewki, a po demontażu brakowało jednej...
Dzien dobry. Zmagałem się z grzejącymi się hamulcami na tyle. Prawy tylny zacisk wymieniłem na regenerowany. Naprawa przebiegła bezproblemowo. Po jakimś czasie lewy tylny zacisk zaczął trzymać. Doszło do tego że przy dłuższych trasach blokowało się koło. Kupiłem zestaw naprawczy zacisku. Wymieniłem. Zacisnąłem przewod przed zaciskiem by plyn nie wyciekał....
jak to nie jest jakis nietypowy zacisk to go wymień, jak odpowietrznik urwany to przewiercic i nagwintowac pod gwint odpowietrznika
Trzeba mieć zacisk stary aby wiedzieć co się działo.Generalnie w tych autach daję nowe gumki gdyż utlenia sie aluminum,ale może być że odpowietrznik się zerwał i wtedy nowy zacisk.Co by nie było klient zawsze widzi starą część.
Po zahamowaniu podnieś samochód i pokręć kołem, czy zacisk się blokuje ?, jeśli tak popuść odpowietrznik i sprawdź ponownie
Jeszcze pozostaje kwestia elastycznego przewodu hamulcowego - może byś uszkodzony. Jak podniesiesz auto i koło się blokuję to popuść odpowietrznik na zacisku, jeżeli hamulec puści to przewód do wymiany. Rozumiem, że tłoczek sprawdzony pod względem wżerów itp.?
Pedał hamulca właśnie nie drgnie bo co ma dalej zrobić? Klocki zaparte o tarczę, tłoczki nie mogą się wysunąć, pompa zregenerowana, ciśnienie na wężach w kosmos, to co ma pójść? XD. Jak odkręcisz odpowietrznik to upuścisz ciśnienia i wtedy po prostu przepompujesz płyn. Czemu tłoczki się zapiekają? Ze starości. Guma twardnieje z czasem i tłoczek się...
Ten poniższy video clip prezentuje ten proces w całości dokonany przez 1 osobę. https://www.youtube.com/watch?v=czgv2kXw... e marcus Robiłem to w podobny sposób aż nie będzie pęcherzyków powietrza i dalej pedał hamulca był miękki . Musiałeś coś przegapić! Czy jesteś pewny że podczas tej procedury był dostateczny poziom płynu hamulcowego w zbiorniku...
Niech mi ktoś wskaże/wytłumaczy, gdzie w E-36 z przodu jest cylinderek? Ludzie opanujcie się! Tam jest zacisk, w którym jest TŁOK! Żadnej filozofii tam nie ma. Zdemontować, wcisnąć tłok (jeśli nie idzie, to poluzować odpowietrznik i jeśli wóczas można lekko go wcisnąć, to przewód elastyczny, który się nie zabrudził, ale rozwarstwił do wymiany, a jeśli...
Mam taki oto problem nie cofa się mi się tłok w zacisku hamulca przedniego koła. Zaczęło mi się tak dziać od kilku dni. po wymianie klocków hamulcowych na nowe. Nie hamowało lewe przednie koło. Wczoraj rozebrałem zacisk umyłem (tłok nie był skorodowany) nowe uszczelki i nasmarowałem złożyłem. Dziś była jazda próbna nic nie pomogło nie hamuje przejechałem...
Witam, Problem zaczął się od awari elastycznego przewodu hamulcowego i tłoczka w zacisku tylnim lewym. Standardowo guma tłoczka sie przetarła a przewód elastyczny uciekał płyn. Wymieniłem przewód , oraz kupilem nowy zacisk TRW . Płyn już nie uciekał przez przewód , ale niestety pojawił się problem z odpowietrzeniem nowego zacisku. Niestety nie można...
W pierwszym poście pisze " scisku . Wiadomo, że chodzi o zacisk. Nie przytaczajcie więc cen rzędu 10, czy 25 złotych :!: . Zacisk do "Poldka" kosztuje coś koło 150-200 złotych. A poza tym wiekowe "Poldki" miały wszędzie tarcze, a co za tym idzie zaciski. Proponuję rozwiercić i wkręcić nowy grubszy odpowietrznik, lub kupno nowego lub używanego zacisku...
witam. octavia 1999 hatchback. od pewnego czasu grzeje mi się prawe tylne koło. nacisnę hamulec kilka razy i koło się ciężej obraca. puknę w zacisk lub poluzuję przewód lub odpowietrznik i się luzuje. wymieniłem już zacisk i przewód elastyczny ale bez rezultatu .. co to może być ??? dodam że mam z tyłu tarcze
Tak - zacisk lewy jest na koło prawe i odwrotnie :D . Na poważnie - czy w Kielcach nie ma szrotów, tylko chcesz koniecznie kłopotów kupując z alledrogo? Nie piszesz który rocznik - przedlift, polift??? jaki silnik - to wszystko jest ważne - nikt nie jest przysłowiową wróżką. Mogą mieć różne jarzma (albo np. inny rozstaw śrub mocujących zacisk)- a jeśli...
pioart - zaciski wykonane są z żeliwa, które ma bardzo mała plastyczność, a co za tym idzie opukiwanie zacisku wokół odpowietrznika nie spowoduje zacieśnienia połączenia. Idąc dalej - śrubę o której mówimy, czyli odpowietrznik nie trzymają jedynie siły tarcia na gwincie, ale też siły tarcia na stożkowej powierzchni, która uszczelnia zacisk (cylinderek)....
Wymieniłem zacisk hamulca w przednim prawym kole i niemogę odpowietrzyć wygląda to tak jakby pompa nie pompowała płynu,gdy odkręcę odpowietrznik to płyn tylko słabo kapie- może ktoś miał podobne zdarzenie ?
auto : almera N16 2003r przednia lewa tarcza hamulcowa po przejechaniu kilku kilometrów jest dość dobrze ciepła40-50 stopni C wymieniłem cały zacisk na nowy i nic się nie poprawiło, jak było tak jest. tarcza hamulcowa wygląda ok, "progów" nie posiada kołki (ja nazywam to suwadełka) na którym jeździ jarzmo, nasmarowane i chodzi płynnie bez żadnych zacięć....
Pewnie uszczelniacz tłoczka wciągło pomiędzy tłoczek a gładź. Odkręć odpowietrznik i dużym śrubokrętem lub łyżką wciśnij trochę żeby wyjąć klocki i musisz zdjąć zacisk z koła.
Napompuj hamulce, jeśli tylny zacisk będzie trzymać to poluzuj odpowietrznik, jak zacisk po tym puści to wtedy wymieniaj przewód elastyczny, w innym wypadku przyczyna gdzie indziej.
kolego nie da sie ich pomylic bo przciez gdybym zalozył odwrotnie to nie załozyłbym linki hamulca recznego bo zały mechanizm byłby u dołu a przeciez linka pasuje tylko od góry i wtedy odpowietrznik jes na gornej czesci zacisku a przewod gumowy doprowadzajacy płyn u dołu zacisku. nie wiem jak mogłes je pomylic i udało ci sie zalozyc linke u ciebie w...
Robisz tak, że odkręcasz śrubkę (odpowietrznik) przy zacisku pompujesz aż wylewa się płyn i uzupełniasz potem jego stan i nadal brak hamulca?
Nic ręcznie nie namacasz jak zdejmiesz zacisk hamulcowy, wyjmiesz klocki to trzeba wcisnąć tłoczek do zacisku przy okazji zobaczysz stan gumki i czy niema pod nią brudu i czy nie jest przerwana. Jak będzie ładnie to próbuj równomiernie wciskać tłoczek np dwoma łyżkami albo trzonkami od młotka (oczywiście trzymasz je naprzeciw siebie). Jak będzie ciężko...
okej dzięki bo tak jak mówię ja nie mam kompresora itp :) tylko pompowanie ja i druga osoba :) Czyli nawet jak bym do słoiczka wlał płyn,załozył wężyk na odpowietrznik a drugi koniec do słoiczka to mimo,ze przewód jest pusty ale słoiczek będzie wyżej niż zacisk to nie pojawi mi się to co na filmie poście pierwszym? :) bo też nie
Witam Borykam się z tym samym problemem tylko że mam zapowietrzone koła prawy tył i lewy przód .Dodam że kljent próbował na własną rękę wymienić płyn .Odkręcił prawy odpowietrznik i pompował hamulcem, aż płynu brakło .Próbowałem wszystkiego co mi wpadło do głowy odpowietrzałem na włączonym silniku wyciągałem bezpicznik absu podnosiłem go odpowietrzałem...
to musisz rozebrać zacisk i zobaczyć co jest nie tak niech ktoś naciśnie hamulec aż wyjdzie tłoczek i nie puszcza pedału weź 2 klucze nasadki załóż na samozaciskowe szczypce i zaciśnij na wężu gumowym idącym do zacisku tak żeby go zatkać ale nie za mocno żeby nie uszkodzić w ten sposób nie stracisz płynu za wiele i nie będziesz musiał odpowietrzać całego...
ok dzisjaj spojrzałem własnym okiem na zacisk i ... okazało się że ma on odpowietrznik u dołu !!!!! zdjąłem i odpowietrzyłem go normalnie i jest ok.
Po naciśnięciu hamulca popuść odpowietrznik i zobacz czy będzie dobrze, może przewód elastyczny się rozwarstwił w środku, miałem już taki przypadek. ok dzięki jutro to sprawdzę. Co może byc ewentualnie jeszcze, aby po raz kolejny nie demontowac koła? Tak sie też zastanawiam nad sprężyną, która załozyłem przy zacisku na hamulec ręczny ( odwrotnie ja...
Tarcze i klocki do wymiany. Skoro sprężyna była źle założona to je ścięło pod kątem i podczas hamowania zacisk się wysuwa na zewnątrz. Włożyłem w zacisk młotek i jest to samo. Jak poprawnie odpowietrzyć ten układ ? Włączam zapłon i odpowietrzam LP PP LT PT ? Dodano po 10 Potem zerknij czy coś nie wycieka z układu i poprawnie go odpowietrz zwracając...
Podjedż na stację diagnostyczną i sprawdź hamulce na rolkach. Większość stacji wykonuje to niodpłatnie. Sciąganie przy hamowaniu niekoniecznie pochodzi od osi przedniej, problem może tkwić na osi tylnej.Ważne jest też prawidłowe odpowietrzenie układu po naprawie. Co do spuchniętych przewodów giętkich to bardzo prosto sprawdzić. Spuchnięty prewód uniemożliwia...
Rzecz jasna że akumulator kwasowy. http://www.rooader.pl/zal_fs/FZd2_26838.... Model akumulatora YB4L-B ProducentYUASA Typ akumulatora kwasowy Napięcie 12 V Pojemność 4 Ah Prąd rozruchu 56 A Długość 121 mm Szerokość 71 mm Wysokość 93 mm Zacisk "+" po stronie prawej Odpowietrznik po stronie prawej Waga z elektrolitem 1,80 kg Elektrolit w zestawie nie...
Witam gumowe przewody zostały wymienione na nowe Klocki są luźne Tak jak pisałem jedyną dziwną rzeczą jest fakt nie zrzucania ciśnienia przez pompę (jak się odkręci odpowietrznik to tłoczek się chowa) lub odczekanie około 1h aż zacisk ostygnie/pompa powoli zrzuci ciśnienie i wtedy też lekko można wcisnąć tłoczek
Powtarzałem te czynność ok kilkunastokrotnie poprzez nałożenie wężyka na odpowietrznik a drugi koniec wkładałem do zbiorniczka z płynem w aucie i pompowałem do wyeliminowania najmniejszego bąbelka z powietrzem, zgodnie z instrukcja od najdalej położonego kola do najbliższego a także odwrotnie jednak to nie pomogło. płyn hamulcowy został odessany i zalany...
Panie i Panowie. Dzisiaj miałem czas zobaczyc do reklamówki w której wiozłem zacisk do sklepu... Znalazłem takie coś. Jest to jakaś "gumka", na pewno nie na odpowietrznik hamulców. Nie wiem gdzie ona ma byc. Dlatego proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/6659059500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7757855500_1...
Skoro jak sam sprawdziłeś wielu producentów nie zaleca montażu kondensatorów zaciskami śrubowymi do dołu/w stronę płyty to czemu im nie wierzysz i upierasz się aby ktoś powiedział że jednak można inaczej. Chyba producent na podstawie badań swoich wyrobów najlepiej wie jak należy je stosować. Jeśli chcesz dalej drążyć temat to zobacz tu: lub załącznik.
Zawsze zaczynasz odpowietrzanie od najdalszego? Czy powietrze wychodzi od razu czy po kilku odkręcenich odpowietrznika?
Oczywiście rozwierć odpowietrznik i nagwintuj pod nowy o po problemie.
Miałem taki przypadek z Astrą H, blok zaworowy nie puszczał płynu na jeden.z zacisków( lewy tył) Kupiłem drugi moduł ABS, przełożyłem sterownik i działa
Odpowietrzanie lewym przednim zaciskiem hamulcowym, nie strzykawką. Zakłada się wężyk na odpowietrznik zacisku, drugi koniec na odpowietrznik wysprzęglika, odkręca się odpowietrzniki i pompuje pedałem hamulca, płyn wylatuje z zacisku do wysprzęglika i stopniowo odpowietrza go. Metoda ze strzykawką-zakłada się wężyk na odpowietrznik wysprzęglika, odkręca...
Raczej nie. Radze dokładnie sprawdzić stan tłoczków. Skoro po ruszeniu odpowietrznika zaciski puszczają a to oznacza ze nie wracają same.
Manszety są w porządku, szczelne i całe natomiast faktycznie problem może być w temacie cylinder/tłok. Nie będę jednak już tego na szybko sprawdzał, może kiedyś.... Jak sugerowałeś rozważam Febi i jeżeli będą faktycznie nowe to kupię,założę i myślę,że będzie spokój. Dodano po 9 A już tak na marginesie tego tematu jakbyś mógł się odnieść do kwestii odpowietrzenia...
To zły sposób. Prawidłowy, zgodny ze sztuką i normami ochrony środowiska wygląda inaczej, ale niestety jest trudny do przeprowadzenia w warunkach domowych - potrzebne urządzenie do nadciśnieniowego pompowania płynu do zbiorniczka. Jednoosobowo, w dodatku kobiecie również trudno będzie nawet w sposób zbliżony, ale spróbujmy; Sposób 1: - robi się to identycznie...
Widzisz srebrną śrubkę z przewodem? Odkręć ją i podstaw pod nią jakąś miseczkę. Przy manetce odkręć imbus. Będziesz potrzebował zestaw do odpowietrzania hamulców hydraulicznych rowerowych. Taki z dużą strzykawką i uszczelnianymi końcówkami. Jedna powinna pasować do gniazda pod imbusem na manetce. Wstrzykujesz płyn powoli, aż z końcówki przewodu zacznie...
Na wężyku powinien być założony zacisk, podobny di tych widocznych na zdjęciu (oczywiście mniejszy i z cieńszego drutu). A może masz niedokręcone śruby na betonowych obciążnikach ?
Odkręć przewód przy pompie, poluzuj odpowietrznik i podłącz pod przewód przy pompie wężykiem kompresor. Jak nie idzie to rozłącz punkt rurka-przewód elastyczny. Cudów nie ma.
na żadnym zacisku nie ma odpowietrznika więc jak w takim razie odpowietrzyć układ hamulcowy? Wymieniając zaciski na takie z nieurwanymi odpowietrznikami.
Zapomniałeś jeszcze o jednym. Nie zapomniałem bo sądzę, że każdy zdrowo myślący nie będzie wpychał tego sosu spod tłoczka z powrotem do układu. Odkręcamy odpowietrznik, wypychamy to coś płynopodobne z zacisku na zewnątrz a potem uzupełniamy świeżym płynem.
Jak się płyn spieni to trzeba odczekać i dalej spokojnie odpowietrzać. Problemy są jak są przewody o dużej średnicy i mają kolana. W starych instrukcjach pisali, żeby połączyć wężykiem odkręcony odpowietrznik na zacisku hamulcowym z odpowietrznikiem na wysprzęgliku i odpowietrzać naciskając pedał hamulca.
Koledze chyba chodzi o założenie przewodu na odpowietrznik i wpompowanie płynu hamulcowego. Można też połączyć przewodem odpowietrznik przy skrzyni z odpowietrznikiem zacisku hamulcowego i "popompować" do momentu, dopóki nie przestaną pojawiać się bąbelki w zbiorniczku płynu.
Odpowietrzyłbym w drugą stronę. Czyli na odpowietrznik nakładamy wężyk z odpowietrznika lewego przedniego zacisku hamulcowego, odkręcamy obydwa odpowietrzniki i ciśniemy hamulcem. Pilnować poziomu płynu.
Widzisz, Owik? Nie odzywaj się. Ciśnienie z zacisku hamulcowego i sprzęgło odpowietrzone. Sposób z odkręceniem odpowietrznika i czekaniem aż płyn zacznie cieknąć jest jak widać powyżej zły. Zamykam.
Nie zagłębiałem się wcześniej w ABS dopiero zaczynam. A jak zainstaluję zamiast zacisków manometry z odpowietrznikami to zda to egzamin w połączeniu z tym?? Dzięki chłopaki otwieracie mi oczy na świat. :)
Już wszystko jest ok. Dla mnie tez to było dziwne że nie ma odpowietrzników. A co się okazało zaciski byly zardzewiałe i nie było widać urwanych odpowietrzników. Wymieniłem zaciski i jest ok. Czemu może się zapalać abs po przejechaniu 5 km. Pozdrawiam
A sprawdziłeś przewód elastyczny? MiaŁem coś takiego w starej preludzie, zasyfiały przewód hamulcowy nie pozwalał na powrót płynu z zacisku. Poluzuj odpowietrznik na zacisku i zobacz czy kapie płyn.
przy odkręcaniu odpowietrznika po prostu go zerwałem zacisk niestety trzeba kupić Niekoniecznie. Też zdarzyło mi się urwać odpowietrznik. Wyjściem z sytuacji było wbicie klucza (gwiazdki) o średnicy odpowiednio większej od otworu odpowietrznika. Trochę siły i puściło. Zawsze lepiej kupić odpowietrznik niż zacisk.
Może kogoś fantazja poniosła i na przód dał takie same zaciski jak na tył ? bo to integracja z ręcznym powoduje konieczność wkręcania tłoczka przy cofaniu ale tak jest zwykle tylko na tylnej osi.
NIe bój się odpowietrzania bo to zwykły zacisk.I odpowietrzasz po prostu normalnie.Problemem może być np odkręcenie odpowietrznika.A jak już odkręcisz sprawdzenie stanu gwintu.Płyn nie będzie uciekał jak wciśniesz lekko hamulec albo założysz np na końcówkę zaślepkę z odpowietrznika.
Dospawać to można jak śruba co najmniej 8 Nie żartuj, urwane odpowietrzniki w zaciskach tak się odkręca.
Dość często tam padają węże. Jeżeli przy odkręconym odpowietrzniku tłoczek zacisku wciska się bez problemów to wymień przewód elastyczny.
Pytanie 1. O czym świadczy to, że pedał hamulca po napompowaniu, po odkręceniu lewego odpowietrznika twardo się trzyma? Po odkręceniu prawego odpowietrznika, pedał powoli wchodzi do podłogi. W obu przypadkach płyn wychodzi bez bąbelków. Tak W Peugeot Partner, rocznik 2005, z ABS, wymieniłem przewody hamulcowe z tyłu, na odcinkach od regulatora siły...
Poluzować przewód albo odpowietrznik i będzie wiadomo.
Żeby nie było tak kolorowo to ci co nie wymieniali płynu w swoich furach przez wiele lat ,musza wiedzieć że będzie drogo. Odkręcenie odpowietrzników tylnych (czy to zacisk czy cylinderek) będzie mało prawdopodobne. To samo z wymianą klocków tył. Panie co to klocki wymienić godz roboty,a przeważnie kończy się wymianą całego zacisku. A jak trzeba wymienić...
A korektor siły hamowania w którym miejscu na zacisku się znajduje odpowietrznik luzowałem bez zmian
Trzeba jeszcze raz obejrzeć dokładnie serwo od strony pompy.Jak po odkręceniu odpowietrzników przy przednich zaciskach płyn kapie równomiernie i szybko przewody elastyczne na pewno ok.
Silniczek z audi, oprócz innego złącza, ma też inny wieloklin na wałku łączącym go z zaciskiem. Trzeba to przełożyć z zacisku z passata. Dodatkowo, akurat w moim przypadku, inna była średnica tłoka oraz w innych miejscach są wyprowadzenia na zasilanie płynem i odpowietrznik. Dlatego zacisku nie wymieniałem. Szczerze mówiąc raczej nie warto kombinować....
Jest inna opcja napełniania układu płynem. Od "dołu". Bierzesz dużą strzykawkę, zaciągasz płyn (postaraj się nie zaciągnąć powietrza i zaciągać płyn powoli). Kawałek wężyka (najlepiej jakby też był napełniony płynem). Luzujesz odpowietrznik w zacisku i po prostu ładujesz płyn "na chama". Jest duża szansa że wtedy płyn wyjdzie ci górą ;) . Wtedy już...
Odpowietrznik jest wyżej niż wężyk, więc zawsze trochę powietrza zostanie co skutkować może zmniejszoną efektywnością hamowania, nie sądzę żeby udało Ci się wykręcić resztkę odpowietrznika, więc pewnie albo wiercenie albo nowy zacisk. P.S. Odpowietrznik jest M7x1 pozdr
Bębny i szczęki są jak najbardziej ok. Ooo i jak te zaciski z przodu trzymały to jak popuscilem odpowietrznik to puszczały.
Powinieneś mieś odpowietrzniki przy zaciskach hamulców każdego z kół (uważaj aby ich nie ukręcić) zaczyna się najpierw od koła które jest najdalej oddalone od pompy hamulcowej, czyli 1-prawy tył, 2-lt, 3-pp, 4-lp
Z tego co mi wiadomo to mechanizm Serva wytwarza ciśnienie ... Pompa hamulcowa ma za zadanie doprowadzić do pompy absu płyn hamulcowy. No ok ale na zgaszonym silniku a wiec bez podciśenia w serwie przecież też "odpowietrzysz" układ naciskajać nogą pedał. Ciśnienie na odpowietrzniku przy zacisku powinno być i jest takie że lekie odręcenie śrubki a płyn...
Przesadzacie chyba panowie. I tak i nie, bo są fury gdzie można jak i gdzie nie jest to wskazane a nawet się nie da bo haczy o coś.Ale nie że coś się rozpadnie ,sam stosowałem i nic sie nie stało,przeguby sie nie rozleciały,osłony też ,zaskrońce i wiewiórki się nie owijały w półosie. A odpowiedź brzmi: to zależy gdzie i jak. Ja wiem gdzie to zmierza...
Tłoczek jest posmarowany dla tego żeby go zakonserwować. Co do smarowania płynem będę polemizował bo jak wiadomo płyn daje nam poślizg ale nie powinno się go stosować w miejscach gdzie występuje wilgoć , płyn nie ma właściwości konserwujących jedynie poprawia poślizg ale też bardzo łatwo absorbuje wodę z powietrza i powoduje ogniska rdzy. Zgadza się...
Witam, w piątek postanowiłem wymienić zbiornik płynu hamulcowego i wymienić stare przewody w Passacie, w związku z czym odkręciłem korek zbiorniczka i przez poluzowany odpowietrznik zacisku prawego tylnego pompką odessałem cały płyn z układu, po czym przystąpiłem do dalszych prac. Po wszystkich wymianach nalałem płynu i postanowiłem odpowietrzyć układ....
Jak się rozwarstwiły i zwinęły wewnątrz to płyn będzie przechodził z dużym oporem. Możesz spróbować poluzować odpowietrznik jak hamulec będzie trzymał to się przekonasz.
Najprawdopodobniej masz mikropęknięcie na którymś przewodzie i zapowietrzony układ. Sprawdź wszystkie przewody hamulcowe, stalowe i gumowe, odpowietrzniki, śruby przy zaciskach, po prostu cały układ od A do Z czy gdzieś się nie poci. Od tego trzeba zacząć.
Z pamięci kojarzę, że ta blaszka powinna być odwrotnie założona niż na pierwszym zdjęciu. Lewy otworek łączy się z zaciskiem hamulcowym, a ta blaszka osłania otworek będąc ok. 1 mm nad nim. Prawy otworek służy do "odpowietrzania" tłoczka. Źle podchodzisz do odpowietrzania. BTW. Wymieniałeś płyn w całym układzie czy tylko w zbiorniczku? Najłatwiej napełniać...
Hamulce są w tragicznym stanie więc sam sobie odpowiedź. Sprawdzałeś odpowietrznik?
A skąd ma ci się to powietrze brać?Przed pompą musiało by zaciągać.Ale wtedy był by wyciek.Albo płyn musiał być tak stary że sama woda w nim.Nie dolewasz płynu, albo nie odpowietrzyłeś dobrze i tyle.Poza tym jak zakładasz wężyk na odpowietrznik, to zawsze poleci coś powietrza.Między gwintem albo między wężem a odpowietrznikiem.
Wciskam na zamontowanych zaciskach, spróbuje z odkręconym odpowietrznikiem. Uszczelniacze wymieniałem (autofren) ale na nich tłoczek ciężej chodził niż z oryginałem, pewnie dlatego że oryginał już wytarty.
Jeżeli było robione coś z Tylu z hamulcami ,to 4 ma tak ze trzeba odkręcić zaciski zablokować tłoczki, i ustawić odpowietrznik jak w najwyższym punkcie względem zacisku i odpowietrzyć układ na 99 % pomoże.
Mozna sprawdzić jaki jest luz pomiędzy pompą a trzpieniem w serwie. Ważna jest średnica pompy bo mogą być 25,04 mm lub 28,58mm. Jeżeli jest w układzie korektor siły hamowania to też może powodować, że pedał będzie niski tak samo jak "świńskie ogony" na wymienionych miedzianych przewodach. Hamulce można odpowietrzyć bez rozszczelnienia układu. Odkręcamy...
120zł.... Za 250zł mam lepszy zacisk. I jeszcze pewnie bedzie problem z odpowietrznikiem m10. To się nie kalkuluje
kiedy otwieram odpowietrznik, koło znów się obraca. Odkręć przewód tego zacisku przy samym bloku zaworowym ABS, jak koło zacznie się obracać to uszkodzenie w ABS, jak nie to rozwarstwiony przewód elastyczny
A co się dzieje z płynem hamulcowym w zbiorniczku podczas "pompowania" pedałem/dźwignią hamulca? Może masz gdzieś wyciek płynu (coś nie dokręcone)? Podczas odpowietrzania leci płyn z zacisków (odpowietrzników)?
zmywarka odpowietrznik odpowietrznik odkręcić vaillant odpowietrznik
tauron płatność podświetlany włącznik przeróbka mocowania alternatora
Dioda T4 E7 - identyfikacja i analiza Zamiennik tranzystora SMD FQT1N60C - STN1NK60Z, IPDN60R3K0CE