0,3mm na obydwu zaworach(dolotowym i wydechowym) regulacja na zimnym silniku, z zamkniętym odprężnikiem. Regulacja tak samo jak w C-330, to także silnik dwucylindrowy.
sprawdź zawory tak jak pisze kol.niutat,dla pewności ustaw zawory na słuch a nie na szczelinomierz może masz wybite kamienie na dźwigienkach?druga sprawa jakie zestawy założyłeś?może grupa tłok pierścienie tuleja musi się ułożyć?trzecia sprawa po co wyciągać wtryski odprężnik do góry gaz podłoga i korba tam tak pięknie słychać wtryski jak w starym esie.sprawdź...
Oczywiście do regulacji odprężnik ma być zamknięty. Tak jak przy pracy silnika.
Witam, odprężnik po prostu nie działa. Czy w jakiś sposób się go reguluje? Po przekręceniu nie styka się z zaworem. Czy tam powinna być sprężyna, bo ponoć bez tego nie da się odpalić silnika (es 320)?
Odprężnik jest zintegrowany z wałkiem rozrządu, samego nie dokupisz. Zawory, są na pewno dobrze ustawione?
Typowy luz 0,10-0,15 dla dolotowych i 0,20 -0,25 dla wydechowych. Przy regulacji należy uważać na odprężnik automatyczny montowany na wałku rozrządu. Tzn trzeba mierzyć luz poza zakresem jego pracy. (Ciut za GMP już w suwie pracy).
Dziękuję za naprowadzenie, zweryfikuję luz zaworowy. Jak regulacja nie pomoże, to zostaje wyrwanie wałka z odprężnikiem. Pozdrawiam!
ok zabieram się do regulacji. Jeśli chodzi o ten odprężnik to na jakiej zasadzie on działa i co mogło ulec uszkodzeniu ?
Trzeba by zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy kopci na obu, czy tylko na jednym. Bez kolektora będzie też widać czy pluje niedopalonym paliwem z kanałów. A co do ciśnienia sprężania, sprawdzałeś może czy nie zawiesił się odprężnik?
Pierścienie i luzy zaworowe, w normie. Gaźnik, nawet nie wiemy jaki to model, były rożne montowane. Tak samo regulator obrotów. Cewka zapłonowa, przewodem do góry. Niema możliwości regulacji punktu zapłonu. Odprężnik na wałku rozrządu, może być odśrodkowy lub stały. Luz na korbowodzie - jeżeli duży, to pewnie niedługo wyjdzie bokiem silnika. Zdjęcia...
Staszek49 - Z tego co mi wiadomo to zawór bezpieczeństwa nie może być odprężnikiem, on się otwiera przy ciśnieniu >12bar i tyle. z.technik - W środku nic ciekawego nie widać, liczyłem że ktoś zna ten model i coś będzie wiedział na temat podpięcia go. Krzysztof Reszka - Szukając odprężnika do presostatu fefoo miałem wrzucać zapytania typu "Regulacja...
Z tego co widzę to silnik z odprężnikiem Camshaft Part Number: 793880 Trochę poczytałem i pooglądałem filmów na YouTube i wydaje mi się, że to wina tego właśnie odprężnika. Przy okazji czeka mnie też regulacja zaworów, no i tu moje pytanie. Czy dysponuje ktoś taką magiczną tabelką ze szczelinami zaworów i informacją z jaką siłą dokręcić śruby obudowy...
Cóż się od nas spodziewasz? Skoro złożyłeś i uruchomiłeś to potrafisz. Teraz pozostało sprawdzenie, czy wtrysk występuje na obu wtryskiwaczach i czy jest ciśnienie sprężania. Gdyby w grę wchodziła woda w cylindrze to raczej rozrusznik nie poradziłby sobie nie mówiąc o pracy ciągłej. Wydmuchanie uszczelki głowicy też idzie namierzyć. Regulacja zaworów...
Bardzo proszę Regulację luzu zaworowego przeprowadza się jak dla klasyka (jak w silnikach OHV). Demontujesz pokrywy zaworowe, ustawiasz pierwszy tłok w GMP (w górnym martwym położeniu) i przy pomocy śrub regulacyjnych i szczelinomierza ustawiasz "szczelinę powietrzną" (luz zaworowy) na określoną wartość. Po czym poznać, że tłok jest w GMP ? Przede wszystkim...
zabezpieczenie może mieć w środku nadprądowe Na pewno ma, i musi być ustawione odpowiednio do prądu pobieranego przez silnik. W za dużym może zabraknąć regulacji. Takie presostaty, to cztery w jednym. Włącznik, termik, presostat, odprężnik. Prawidłowo ustawiony termik zabezpieczy silnik przed przeciążeniem i spaleniem.
Witam, można to zauważyć po regulacji luzu na zaworach,obracając silnik ręcznie bez założonej świecy zapłonowej, w suwie spreżania można zobaczyć sam moment uchylenia zaworu przed GMP w celu obniżenia kompresji ,pod warunkiem że jest on sprawny ,o ile dobrze sobie przypominam powinien on obniżyć kompresję z około145psi do 80psi, co pozwala na bezproblemowy...
Luzy na zaworach zawsze warto sprawdzić, ale jeśli rozrusznikowi lekko kręcić silnikiem z odprężnikiem to znaczy, że nie jest źle. Gdyby z odprężnikiem kręcił by tak samo ciężko jak i bez niego to oznaczało by za duży luz zaworowy czyli regulację.
Problem rozwiązany. Rozrząd był złożony prawidłowo. Całą winę w tej sytuacji ponosi odprężnik. Jak się pociągnie za dźwignię odprężnika to otwarte są zawory ssące. Z tego wniosek że poprzednie zawory musiałby być osadzone głębiej w głowicach co przy ich otwarciu nie powodowało stykania się z tłokami.poradziłem sobie w ten sposób, że usunąłem dźwignię...
Byłaby wtedy druga regulacja. Tu inny temat pokazujący jak podobnie ma wyglądać taki presostat. Pokazuje jeszcze problem w tym przypadku uszkodzonego odprężnika do presostatu. Czyli wszystkie twoje problemy w temacie poniżej: http://www.elektroda.pl/rtvforu...
Można spróbować wykorzystać zaworek odprężnika z chińskiego presostatu. Jako pilot powinien się nadać, a wykonać do tego/zaadaptować zawór upustowy o odpowiedniej przepustowości. Regulację cięgna gazu silnika spalinowego natomiast można by podpiąć do styków elektrycznych presostatu (mechanicznie - jako cięgno/linka). Na gotowca nie ma co liczyć w PL.
Twierdzisz, że 0,12 mm to strasznie mało, przecież przerwa 0.9 mm kwalifikuje pierścienie do wymiany. Tyle ma być. Masz na wałku stały odprężnik czy odśrodkowy? Ja mam sam wałek rozrządu, między krzywką a zaworem jest popychacz. Kawałek stali. Nic tam się nie może reguloać. Za kołem zębatym na wałku rozrządu jest regulator odśrodkowy pchający dźwignie...
Będę pisał krótko tak jak ty film zaje_-_ty odnośnie regulacji zaworów w tym typie silnika (no i po polsku) nie widziałem go wcześniej trochę inny silnik ale tylko z wyglądu bo zasada działania jest taka sama!! No jeszcze nie rozebrałem bo myślałem że zaworami coś się uda zrobić. tak samo bym nie rozbierał bo po co rozpoławiać skoro nie mamy pewności...
W tym silniku nie ma możliwości regulacji zaworów, jedyna wyjście to szlifowanie trzonka zaworu. Ten opór przy kręceniu to może być winą uszkodzonego odprężnika odśrodkowego na wałku rozrządu. Na pewno nie jest tego przyczyna mały luz zaworów, gdyby luz był zbyt duży to mogło by tak być. Może Ci się tylko wydaje, że tego oporu nie było wcześniej. Rozrusznik...
Czy wystarczy zabezpieczenie C20? A od kiedy wyłączniki nadprądowe zabezpieczają urządzenia? Poza tym jakim prawem chcesz stosować wyłącznik 20A skoro kompresor będzie podłączany wtyczką 16A? Silnik 5.5kW będzie miał prąd znamionowy rzędu 10-11A. Przy rozruchu bezpośrednim zakładając sprawne odprężniki kompresora miałby prąd rozruchowy rzędu 60-70A....
Witam, ostatnio miałem problem w moim c330M z podnośnikiem hydraulicznym, jednak po wyczyszczeniu filtra problem znikł. Wczoraj podczas siania jechałem z opuszczonym siewnikiem na 1600 obr na 4 biegu nagle ursus stanął w miejscu - trzymałem tylko gaz po czym po 2 sek ruszył i za chwile znowu stanął i zaczął się dławić. Złapałem za sprzęgło i zgasiłem....
Wyczyściłeś dokładnie sitka na końcu plastikowych rurek, próbowałeś regulacji? Ten silnik ma filtr powietrza czy jest to wersja bez filtrowa? Sprawdzałeś szczelność gaźnika w miejscu założenia membrany? Jest on złożony poprawnie? Jeżeli ma on odprężnik na wałku rozrządu, to pomiary ciśnienia nie są miarodajne. W jakim stanie jest zawór odmy.
zawór bezpieczeństwa z regulacją od 8,5 do 12,5 bara. Chyba wystarczy? I tak wyłącznik w presostacie dam na 6 bar. Butla jest na 8 bar.
Teraz stracił kompresję... ten motor to jakieś fatum 🤬🤬 Jakie mogą być przyczyny ? Zawory w porządku, odprężnik na miejscu. Myślałem że to przez gwint świecy bo się zerwał delikatnie ale kupiłem specjalne tulejki, naprawiłem i dalej to samo
Witam. Od około tygodnia mam problem z moją "trzydziestką" a polega on na tym, że bardzo ciężko odpala, zazwyczaj jak jest zimny silnik. Przede wszystkim moje zdziwienie jest większe tym, że jakieś pół roku temu silnik miał pół-kapitalny remont górnych partii silnika. Między innymi głowica została splanowana, pierścienie wymienione oczywiście nowa uszczelka,...
Silnik ma chyba też rozruch ręczny, czy im też trudno zakręcić wałem? W każdym razie, rozrusznik lub zacinający się, pod wpływem gorąca, odprężnik, znajdujący się na wałku rozrządu. Na razie nie biorę pod uwagę jakich zatarć w siniku. Olej jest wlany? Jak, w tym traktorku, zrealizowane jest przeniesienie napędu na noże i napęd (jakieś sprzęgło, skrzynia...
Ta tłoki chodzą normalnie, a wyciągnęliście je chociaż zeby sprawdzić czy nie są pozacierane pierścienie? Co do sprawdzenie sprężania w C-330 to napisz czy jest jakakolwiek różnica w kręceniu silnikiem jak ma odprężnik włączony i jak jest wyłączony. Różnice powinno być słychać. I na wszelki wypadek napisz dokładnie wszystko co robiliście przy tym silniku....
Jak dojdzie do ciśnienia zadanego - dolot ma się zamknąć, świst który słyszysz to tzw. odciążenie stopnia, na biegu jałowym, ma to ciśnienie spadać z układu śruba/zbiornik separatora do wartości ok. 2,5 - 3,5 bar. Ma to zapewnić normalny start sprężarki (bez obciążenia --jak odprężnik w tłokówkach ). Bieg jałowy standardowo to ok 3min, i wtedy powinna...
Sprawdź ciśnienie sprężania chociaż wątpię że wynik wyjdzie poprawnie bo takie silniki mają odprężnik. Może tłok lub cylinder są już zużyte i tędy ucieka moc. Do tego przylgnie za naworach mogły paść, ale to raczej rzadkość więc odłożyłbym tą przyczynę na bok. Możesz jeszcze obejrzeć gaźnik, ewentualnie wyczyścić, o ile jest możliwość przeprowadzić...
żerdzie kupujesz gotowe czy robisz sam ? Dodano po 1 Ze względu na dużą ilość zamówień na wykonanie studni w ogródkach działkowych oraz brak ludzi do pracy muszę przyspieszyć z budową wiertnicy nawet w wersji mini. Średnia głębokość na której pokazuje się nam woda to 8 m ale bywa czasami że na 13 m dochodzimy do wody jednak ręcznymi wiertnicami dalej...
a wtryska następuje w tedy kiedy tłok jest jakieś 10mil… od głowicy albo mniej Jak chcesz prawidłowo ustawić kiedy następuje ''wtryska'' (po naszemu kąt początku wtrysku) to łopatologicznie robi sięto tak. Odkręcasz przewód wys. ciśnienia na pierwszy cylinder. Żeby Ci było łatwiej obserwować to robisz sobie specjalny ''przyrząd''. Można go zrobić...
Załatwione. Odpreznik podłączony do zaworu zwrotnego i wszystko działa. Przewód był podłączony do butli A nie do zaworu zwrotnego.
Do scq. Twój wykres jest przekonywujący nawet do sądu. Choć muszę przyznać że na prądnicach od samochodów nie widziałem napisu 25 A. Ale czy to takie ważne. Dla nas ważniejsze jest. Jakie śmigiełko należy zrobić żeby tą prądnicę napędzić. Z zapasem mocy.Jeżeli ktoś chce żeby prądnica wzbudzała się przy wolniejszych obrotach, to należałoby w cewkach...
Biega jałowy zawsze da się zastosować ale należy odpowiednio operować zaworami odprężnym i odcinającym. Zasadniczo zawór odprężny jest po to aby spuszczać ciśnienie ze samej sprężarki gdy kończy ona nabijanie. Musi być wtedy dodatkowy zawór zwrotny między butlą a intercoolerem. Wtedy zawór odprężny spuszcza ciśnienie z kompresora i chłodnicy. wtedy...
Sterowanie jakiejkolwiek sprężarki jest za separatorem. Olej niestety potrafi zaklejić regulację, a poza tym po co marnować oleju i brudzić maszynę. O środowisku naturalnym nie wspomina. Coś mi się zdaje że autor się uparł tego zaworu nie za bardzo przykładając się do sprawdzania tego co powinien.
Briggs&Stratton 12,5HP MODEL: 286707 TYPE: 0420-01 CODE: 9402094D Jak w temacie. Czy posiada regulację luzu zaworowego oraz odprężnik. Bardzo proszę kogoś, kto ma dostęp do takich danych o podanie właściwych parametrów regulacyjnych dla tego silnika. Silnik bardzo słabo kręci (nie odpala) iska jest, paliwo podaje, aku i rozrusznik ok. Po wykręceniu...
briggs odprężnik odprężnik odśrodkowy presostat odprężnik
staż elektryk atheros qca9377 schemat woltomierza analogowego
wizjer smart regulator ładowania
Kody błędów C09, C14, C15 w suszarce Electrolux EW8H358SP Montaż wodnego ogrzewania postojowego w aucie benzynowym z LPG