Wymiana/Czyszczenie Joystick'a Czyszczenie joystick'a może wykonać praktycznie każdy, natomiast wymianę niech podejmą się osoby z jakimś doświadczeniem. Przed jakimkolwiek ruchem należy przeczytać minimum 2 razy artykuł i zdać sobie sprawę z ewentualnych konsekwencji I. Co potrzeba do Czyszczenia Joystick'a : 1. mały płaski śrubokręt 2. cienki plastik...
Odłączenie AKU to też jakieś problemy np.z immo,frm,zakodowane radio,gubienie nastaw itp.. nie wspominając już (bo już naprawiałem)o odwrotnym podłączeniu klemy. Proponuje raczej zainwestować w inteligentny prostownik.
Lepszy niż CTEK? Hmm... Na dzień dobry nie masz ładowania AGM ani odsiarczania. Brakuje zabezpieczenia przed odwrotnym połączeniem klem. I mam wątpliwości czy wytrzyma tyle co markowe ładowarki... Trochę faux pas z tym odniesieniem do porządnego, markowego sprzętu.
Hm, żeby zrobić wykrywanie 6- 12 V trzeba by zastosowac wzmacniacz operacyjny, i jego wyjsciem wysterowac przekaznik zalaczajacy uzwojenie 9V. Tylko trzebaby tez dołaczac drugi moduł z napieciem odniesienia co daloby sie zrobic, a po co odlaczac po naladowaniu ? Niech sobie go trzyma pod napieciem, uklad posiada zabezpieczenie przed odwrotnym podlaczeniem...
Sprawdź bezpieczniki, tu opis do Astra3: http://astra-3.pl/porada-astra-h-bezpiec... Warto też sprawdzić bezpiecznik w odbiorniku, bo odwrotne dołożenie klem do zacisków akumulatora niszczy go, przy okazji sprawdzisz, czy kostka ISO jest dociśnięta dokładnie.
Jaki skuter??? Podaj to w tytule. Czy nie było błędu z odwrotnym podłączeniem klem aku? Bezpieczniki jakieś chyba są...?
Mam takowy dziwny problem że na klemach akumulatora mam odwrotne napięcia (na przewodzie minusowym ma plus) Kolega odstawił mi motorek bo mu przestały działąc kierunkowskazy, wcześniej i kierunkowskazy mu działały i nic bodajże nie było ruszane w motorku.
Bocznik jest już w tym wskaźniku, on jest według producenta na 10 A. Spójrz jeszcze na ten temat, który założyłem przed budową prostownika, jest tam kilka pomysłów na zabezpieczenia przed zwarciem, odwrotnym podłączeniem klemy akumulatora, zobacz fajne pomysły. https://www.elektroda.pl/rtvfor...
Dzięki bardzo koledzy. Czy przy przypadkowym odwrotnym podłączeniu klem do akumulatora schemat z 1-wszego postu czy układzik pójdzie z dymem?
A czemu brak jest Napięcia na klemach Prostownika? Tak jest skonstruowany. Choćby po to, żeby nie zrobić zwarcia, prawdopodobnie jest też zabezpieczony przed odwrotnym podłączeniem.
Żarówka jest jednym z najtańszych sposobem na zabezpieczenie prostownika przed odwrotnym podłączeniem klem lub zwarciem (bezpieczniki przeważnie po przepaleniu są watowane drutem)
Ale tak na szybko pooglądał kable i nie zauważył niczego podejrzanego. Mówił coś o tym, że podejrzewa alternator. To może sugerować odwrotne podpięcie ,, klem " do akumulatora. Na sto procent podpiąłem dobrze. Wstaw zdjęcie.
A czy mostek diodowy nie spalił się przez odwrotne podłączenie klem akumulatora? Może coś jeszcze się spaliło. Należałoby też sprawdzić ile świec żarowych jest spalonych.
Mam takie pytanie dot. tego prostownika. Na jakiej zasadzie zrobione jest zabezpieczenie przeciwzwarciowe i odwrotnego podłączenia klem? Wiem że na zwykłej diodzie jest duży spadek napięcia a jeśli chodzi o przekaźnik to jest dośc drogi i awaryjny i jestem ciekaw czy takie rozwiązanie było by poprawne (PM to p-mosfet) http://obrazki.elektroda.pl/6111586300_1...
Witam. Poszukuję sprawdzonego schematu prostownika. Trafo mam 12V 140VA. Dobrze by było jak by było zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem klem i przed ich zwarciem. Musi mieć regulację natężenia ładowania prądu. Opcjonalnie może być zmiana napięcia 12V i 6V. Z góry dzięki.
W tych megankach(scenikach) które trafiły do mnie po odwrotnym podpięciu klem na akumulatorze ( a miałem takich przypadków 4) były tylko spalone bezpieczniki zasilania UCH w skrzynce pod deską :D P.s. pomyłka. W tm modelu to raczej jest UCBIC a nie UCH :D
Odłączaj. Najpierw klema minusowa później plusowa. Przykręcasz w odwrotnej kolejności.
Dotknąłem tylko klemą w akumulatorze z odwrotną biegunowością i zaiskrzyło. Silnik przestał pracować na gazie. Co mogło się uszkodzić?
Przyczyna jest nieadekwatna do opisanego rozwiązania (co to w ogóle znaczy "reperacja softu"). Odwrotne podłączenie klem zaowocowałby z dużym prawdopodobieństwem, graniczącym z pewnością zniszczeniem ECU i BCM. Po takiej pomyłce w ogóle nie uruchomiłbyś silnika.
Witam. To potwierdzałoby zalecenia, że przy spawaniu blach odwrócenie biegunowości powoduje mniejsze nagrzewanie materiału i zmniejsza ryzyko wypalenia dziur. To jest prosta fizyka i zjawisko jeziorka łuku elektrycznego. W warunkach prądu stałego. Jeżeli mamy + na przewodzie masującym - mamy mniejsze wtapianie łuku bo kropla płynnego metalu "chce przykleić...
Jak nie mają diody równolegle z cewką to nie ma powodu by się uszkodziły te zwykłe przekaźniki. Co innego te z elektroniką ale na wyłączonym zapłonie nie powinny dostać odwrotnego napięcia.
Chciałbym w układzie jak na rysunku otrzymać odwrotne potencjały na klemach. W układzie jak na rysunku diody umieszczone na radiatorze połączone z obudową i mamy plus na obudowie prostownika, a chciałbym mieć -.
To,ze iskrzyly klemy,to normalne.Po odwrotnym podlaczeniu zaciskow aku do prostownika(wylaczonego)pusciles napiecie przez diody mostka w kierunku przewodzenia i zamknales obwod.Stad te iskry
Witam. Wykonanie estetyczne niemalże fabryczne. Jeśli chodzi o zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem klem, to przekaźnik nic tu nie da, bo jest za mostkiem który przy prądzie zwarcia [>25A] wyparuje... [min. prąd zwarcia akumulatora to jakieś 300A]. Ja zastosowałem bezpiecznik 5A [max prąd mojego prostownika to 4A] zaraz za mostkiem i w razie...
W E60 powodów może być kilka. Pierwszym, który należy sprawdzić to minusowa klema. IBS Były 2 poprawki tej klemy, żeby ją wymienić potrzebny jest dodatkowo adapter. A nie pociągnąłeś manetki na wyłączonym zapłonie? Na wyłączonym zapłonie jak włączysz kierunkowskaz to zapala się światło pozycyjne z danej strony, a za pozycyjne robią światła postojowe....
Witam Nie wiem dlaczego jak ktoś "liźnie" temat Bester to moderator zamyka temat. Ale wracając do problemu z prostownikiem. Po wymianie przełącznika (bez rozpiski kabli) ładowanie w Besterze uruchamia się dopiero jak dostanie napięcie z akumulatora, którego chcę ładować - musi wzbudzić elektronikę w prostowniku. Rozruch działa bez problemu. Właściciel...
A może odwrotne podłączenie?
W tym przypadku koledzy sterownik pewnie będzie do naprawy lub wymiany na inny. Nie muszę wam pisać że jak wymienicie na nowy to musi być czysty. Nie wiadomo czy nie uszkodziło się coś jeszcze. Jeśli potrzebujecie jakiś informacji zadajcie konkretne pytanie odpowiem Ostatnio jak robiłem taki samochód też po odwrotnym zapięciu klem akumulatora poleciał...
Poczytaj o prostowniku, /jest instrukcja w necie/ piszą, że jest automatyczny. Jak tak jest, to na pewno ma taki bajer, jak zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem klem, a wtedy nie podejmie ładowania jak akumulator jest kompletnie rozładowany. W takim przypadku trzeba wstępnie podładować taki akumulator prostownikiem bez takiego zabezpieczenia....
Miernik, to prawda zakupiłem w ali, takie same w sklepie, u nas kosztują ponad 20zł. Transformator pochodzi, jak wspomniałem wcześniej z starego prostownika, który już posiadałem wcześniej. Transformator ten posiada regulację mocy w dwóch zakresach, na uzwojeniu pierwotnym, jest to 3A oraz 6A. Budując ten prostownik, oparłem się na schemacie zaczerpniętym...
Mam pytanie: kolega złożył mi prostownik, taki zwykły, trafo 20A, mostek Gretza, żadnych zabezpieczeń (przed przeładowaniem, odwrotnym podłączeniem klem itp). Teraz to pytanie - czy mogę swobodnie ładować aku w samochodzie (80Ah) takim prostownikiem? Niby zaleca się ładowanie 1/10C, a tu aku dostanie od razu ok 20A (i będzie spadać w raz ze stopniem...
Zawiozłem alternator do fachowca i okazało się że są spalone diody w alternatorze. Elektryk mówił że przyczyną mogło być podłączenie odwrotnie klem do akumulatora. Także sprawa wyjaśniona. Dziękuję za pomoc. Dodano po 5 Aha , jeszcze jedno. W moim przypadku diody się spaliły gdyż pękł mi pasek na alternatorze i jechałem kilka kilometrów bez paska. Akumulatora...
Otrzymałem koledzy z waszej strony dużo ważnych i pouczających wskazówek, które pomogły mi rozwiać wiele wątpliwości. Jeśli można, to mam jeszcze parę pytań, które pomogą mi uzyskać pełnię szczęścia. Proszę o wskazówki jak mam wykonać regulację zabezpieczenia. Czy można to zrobić bez akumulatora? - na przykład, stosując tymczasowo wspomniany wcześniej...
Witam. Samochód trafił po odwrotnym podpięciu klem (żeby było ciekawiej oznaczone są odwrotnie) W ecu spalone na 12V ale się komunikuje. W module UCH uszkodzony bts117 i dioda , ale sie komunikuje. Immo gaśnie po przekręceniu klucza. Pytanie czy układy zasilane z 12V w ecu będą takie same w innych syriusach? Czy lepiej dokupić inne ECU i przerzucić...
A nie prościej zrobić tak, że ładowarka sama ustali gdzie plus, a gdzie minus? A jakimże cudem to zrobi? W dodatku "rezykowne" - głęboko rozładowany akumulator potrafi się samoistnie przebiegunować. Dodano po 1 Ale można dać przekaźniki dwa, też diody w szereg z cewką, ale na przemian. I w zależności jak są połączone żabki, tak przekaźniki załączą...
Konstrukcja ok. Tylko faktycznie szkoda tej elektroniki tam gdzie jest ona zbędna. Zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem i zwarciem klem prostownika można wykonać za pomocą bodaj jednego przekaźnika i 2 diód. Regulacja prądu ładowania przy takiej wydajności? Raczej stabillizacja napięcia końcowego.
Przecież praktycznie nie jest możliwe odwrotne podłączenie akumulatora. Różne grubości wyprowadzeń i klem. Trzeba się mocno postarać aby podłączyć odwrotnie. Wracając do problemu. Jeżeli wymiana ewentualnie spalonych bezpieczników nie pomoże to radzę oddać pojazd do elektryka samochodowego. Będzie taniej i skuteczniej niż próba samodzielnego działania.
Posiadam tą spawarkę od ponad roku.Chciałem podłączyć do niej woltomierz i z amperomierz. Szukałem zasilania 12 V i podczas sprawdzanie stwierdziłem, że na wyprowadzeniach bez obciążenia jest odwrotna polaryzacja. Tam gdzie jest symbol klemy masowej opis jest (+), a multimetr pokazuje (-). Czy jest to normalne?
No ale jakie mogą być powody złej polaryzacji? Z tego co wiem, to odwrotne podłączenie klem może spowodować odwrotną polaryzacje ale czy coś jeszcze ? Bo nie jestem głupi, żeby podłączać odwrotnie klemy i jestem pewien, że klemy nigdy nie były podłączone odwrotnie... Wygląda na to, że doszedłem do sedna sprawy, wychodzi na to, że gniazdo ładowania jest...
Odnośnie wypowiedzi chaka " Proszę autora o przeanalizowanie co stanie się w sytuacji gdy przypadkowo odwrotnie podłączymy klemy. Przy odwrotnym połączeniu klem prostownika i akumulatora powstanie iskra. Jej wartość można wyliczyć z "II prawo Kichhoffa " polecam http://www.fizykon.org/elektrycznosc/el_... Popieram w pełni wypowiedź...
minus z obudową auta nie zrobi zwarcia? Nie zrobi. I najpierw odkręcaj (-), a przykręcaj w odwrotnej kolejności, to nie zrobisz zwarcia.
12v,55AH,255A.Masz podstawowe informacje.Szukaj czegoś o zbliżonej pojemności i gabarytach ,żeby się zmieścił w tym miejscu.Ważny jest też prąd rozruchowy-nie może być mniejszy od tych 255A ,większy może być.Należy pamiętać też o tzw.polaryzacji klem-przy odwrotnej kable mogą być za krótkie.
Czy przy odwróconej biegunowości napięcie jest znamionowe, czy niższe? Są sposoby na ożywienie takiego akumulatora, ale raczej mało skuteczne. Najlepiej to będzie kupić nowy akumulator, aby start silnika samochodu był pewny. I nie - współczesne samochody nie mają "odwrotnej polaryzacji", tzn. plus na masie. Różnią się tylko układem klem, tzn. lewa plus...
Najpierw sprawdzasz wszystkie ! bezpieczniki. Większość sterowników ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, jest dioda która ma za zadanie spalić bezpiecznik. Podobnie działają diody w alternatorze, jak podłączysz odwrotnie klemy spory prąd z akumulatora płynie przez diody. Do sprawdzenia więc wszystkie bezpieczniki i alternator, potem diagnostyka...
Witam, chciałbym przedstawić mój prostownik wykonany na podstawie schematu automatycznego prostownika Bał 12/3.5. Prostownik powstał, ponieważ zaistniała potrzeba okresowego doładowywania dwóch akumulatorów rezerwowych każdy o pojemności 80Ah, prostownik posiada trzy fazy ładowania do 10.5V, ładuje 1.4A od 10.5 do 14.5 ładuje 5A powyżej 14.5 ładuje...
Problem nie tkwi w nadajniku. Coś uległo uszkodzeniu przy odwrotnym podaniu zasilania.
w B3 poduszki? Abs-no, moooże..... Ale też ktoś ma oko z guzika? Przy zapinaniu klem ostro zaiskrzyło przecież.
Te duże bezpieczniki, przykręcane w skrzynce pod maską sprawdziłeś żarówką? Na klemie nie ma bezpiecznika?
Prąd ładowania nie obowiązkowo ustalać 1/10 C Ja to wiem, ale zonku chce mieć możliwość ładowania prądem1/10C. Schemat obrony od zwarcia i nieprawidłowego biegunowego akumulatora. Zadziała prawidłowo przy zwarciu klem przed podłączeniem do akumulatora, lub odwrotnym podłączeniu. spięcie klem wywoła momentalne odłączenie przekaźnika i jego kontakty...
Witam Dla tych którzy nie mogą sobie poradzić z ograniczeniem prądu przez stukanie dodam, że u mnie sprawę załatwiło wstawienie kondensatora między nóżkami 15 i 3. Na datasheet od tl494 jest ten kondensator narysowany. Z tym że ja wstawiłem elektrolit 1 uF, chociaż w innym zasilaczu pomogło 0,1 uF. Ograniczenie prądowe realizuję poprzez podanie V z...
odwrotny podłączyć klema klema pirotechniczny klema inteligentna
pikanie radia citroen pixma service manual starter prostownik
pioneer winda bateria milwaukee
Jak wyłączyć tryb "safe" w Seat - pompa paliwa Warunki zabudowy dla działki w parku krajobrazowym