W taborze kolejowym stosuje się akumulatory kadmowo - niklowe. Bardzo znanym producentem takich akumulatorów dla trakcji jest firma Hoppecke, mająca także przedstawicielstwo w Polsce ( www.hoppecke.com.pl ). Obecnie na terenie Warszawy jeździ jeden eksperymentalny tramwaj, w którym energia hamowania przekazywana jest do akumulatorów (600V, 100Ah). Docelowo...
http://youtu.be/COmX3JdlMBo Witam serdecznie cewki w gwiazdę kondensatory w trójką na 1,5kW po 30uf pozdrawiam
Za te ponad 500 km zapłaciłem 100 PLN Tylko, że to ułamek kosztów jaki ponosisz, posiadając "elektryka". Największym jest utrata wartości pojazdu, który w praktyce jest niesprzedawalny jako używany kilkulatek. Choć sam silnik elektryczny znacznie lepiej nadaje się dla komunikacji osobowo-drogowej, niż nawet najnowszy silnik spalinowy. Największa zaletą...
Bezsens nastepny, bo odzysk energii hamowania ma każdy samochod elektryczny. Może sens by miał jakiś przenośny power bank do doładowania samochodu EV w drodze, by dojechać do najbliższej stacji ładowania, taki jak kanister z paliwem. Po co zajmujesz się czymś, o czym nie masz zielonego pojęcia?
Może dorobią odzysk energii przez hamowanie cewkami i będą wszędzie pisać, jakie to super rozwiązanie 1% energii się odzyskuje. Jak samochód hamuje, to wysyła info do systemu i przełącza cewki na odzysk energii....
Czy to nie jest odzysk energii hamowania w napędach elektrycznych. Do gniazdka podłączona jest przetwornica DC/AC z szyny DC falownika? A tym urządzeniem jest winda?
Ładny. Jaki był przybliżony koszt? Czy ten sterownik/BMS umożliwia odzysk energii przy hamowaniu?
w edw 10/99 był schemat sterownika silnika prądu stałego
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
Uwalony ,,siódmy tranzystor" :D czyli klucz rezystora odzysku energii hamowania. Oddać do naprawy szkoda kasy na nowy.
Sieci tramwajowe najczęściej mają 600V DC , to może by się dało to jakoś pożenić :). Zwłaszcza, że w wypadku tramwajów nie zawsze można wykorzystać odzysk energii hamowania.
Tak są zapracowani że nie wyjaśnią jeszcze długo jak działa EPAR . Kilkadziesiąt postów wcześniej były podawane patenty których właścicielami są P.Łagiewka oraz prof. Gomuła i inni . Obecnie nie posiadają patentu na EPAR? Do Zbyszek Kopeć: Układ odzysku energii hamowania KERS i magazynowania jej w kole zamachowym ma znacznie dłuższą historię bo sięga...
Kilku niedouczonych "moderatów" już niejedokrotnie blokowało mi konto jak pisałem o FES do do magazynowania i odzysku energii hamowania, jako alternatywa dla "lipnych" acu Konkrety proszę.
Zwracam uwagę na to, że spalanie w cyklu miejskim jest niższe niż na trasie. Nieosiągalne dla samochodów spalinowych. Tylko dlatego, że na trasie jedziemy z większą prędkością czyli zużywamy więcej kWh/100km. Odzysk energii przy hamowaniu to nie PM, zawsze odzyskamy mniej niż 100%.
W hybrydach energia elektryczna powstaje przez tarcie? Pewnie mu chodziło o odzysk energii podczas hamowania
Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Masz na myśli ładowanie przez sterownik do BMS-a ładowanie /regenem/odzysk energii przy hamowaniu,czy coś innego masz na myśli
Po prostu - każda technologia ma swoje ograniczenia... W jednych zastosowaniach się sprawdza - w innych już niekoniecznie. I tak odzysk energii hamowania byłby rewelacją w miejskich autobusach, śmieciarkach i innych pojazdach co cały czas ruszają tylko po to aby za chwilę się zatrzymać. Tam ma to sens ekonomiczny. A w pojeździe, który z założenia ma...
Ciekawe, auto w mieście pali mniej niż poza miastem :D Masz odzysk energii przy hamowaniu.
Aż się prosi o jakiś system odzysku energii z hamowania do doładowywania akumulatorów :D
Teoretycznie gdybyś prądnicę w przednim kole załączał na wejście przetwornicy step-up ładującej akumulator napięciem 14,7V za pomocą dźwigni hamulca, to miałbyś namiastkę układu KERS. Ale hamowanie byłoby dostosowane do stanu akumulatora, a nie do sytuacji na drodze. Przy jeździe po górach by się to lepiej sprawdziło. Podczas zjazdów byłby odzysk części...
Nie oszczędza paliwa. To błąd rozumowania. Oszczędza czas. Ekipa wysyłająca statek kosmiczny chce aby doleciał możliwie szybko (aby dożyli czasów jako doleci tam gdzie miał dolecieć). Więc albo skorzysta z większej ilości paliwa, albo z asysty. Jednak asysta nic nie dokłada poza zmniejszeniem czasu. Na mniejszej ilości paliwa doleciało by się tak samo...
6 A Ty chcesz tym BLDC kręcić całym silnikiem, czy tylko odzysk energii przy hamowaniu, czy jak jeszcze inaczej ma to pracować według Twoich założeń?
A że tak spytam z ciekawości, jest takie urządzenie odpowiadające m.in. w tramwajach na odzysk energii podczas hamowania, czy w tym przypadku można by coś takiego zastosować?
Na łodziach podwodnych maszynka pracuje raz jako prądnica a raz jako silnik, to samo w elektrowniach szczytowo-pompowych. A odzysk energii przy hamowaniu tramwaju !!!
Nic nie piszą o czasie pracy. Zastanawia mnie stwierdzenie rekuperacja w pojeżdzie. Może ktoś wyjaśni. Rekuperacja w sensie odzysk energii z hamowania.
Po kilku próbach powstaje powoli sterownik z odzyskiem energii z hamowania. Niestety raczej niewiele tego prądu będzie bo silnik obciążony przetwornicą BOOST bardzo szybko wytraca obroty, no chyba że było by z górki...
Niestety ale to tak nie działa. Wiem jak to działa :D. Dopóki wieje z bezpieczną dla turbin prędkością, niezagrażającą konstrukcji to jest ok. Chyba nawet wczoraj w jakimś serwisie informacyjnym czytałem że "turbiny wiatrowe wykręciły kolejny rekord a to jeszcze nie koniec". Mało tego, do hamowania trzeba użyć energii zewnętrznej - ot, taki paradoks...
Tak sobie przeczytałem i wnioskuję, że prawdopodobnie chodzi Ci o odzysk energii podczas hamowania. Czy tak? No bo w drugą stronę (przyspieszanie) to tak nie bardzo. Czy jest to w jakiś sposób możliwe? W zasadzie tak jest to możliwe. Ale nie za bardzo opłacalne na takich elementach jak zderzaki wagonów. Bo w większości taki odzysk realizowany jest poprzez...
Wózek był wyposażony nawet w układ odzysku energii podczas hamowania czy zjazdu... więc sterowanie raczej odpada... mi się wydaje że to coś ze sprawnością silnika w zależności od prędkości i obciążenia... ale nie znalazłem na to poparcia w literaturze...
No tak straty zawsze jakieś będą ale wydaje mi się że coś tak ten alternator doładuje akumulator i autko będzie jeździć dłużej ,w hulajnogach jest cos takiego że przy hamowaniu silnik odzyskuje energię i coś tam zawsze ten aku się doładuję chociaz też są straty a mimo to to działa To jest zupełnie co innego, przy rozpędzaniu zamieniasz energię elektryczną...
Te listki są jakieś wygryzione - odzysk około 25Wh, tyle co trzeba na przejechanie 200m (a może i mniej)? To logiczne, odzysk energii przy hamowaniu zależy m.in. od drogi hamowania. Ktoś, kto jeździ ekonomicznie (nie jest skoczkiem) i ogranicza hamowanie do niezbędnego minimum, odzyskuje mniej energii.
Przyszłość to silnik elektryczny połączony ze spalinowym, lepiej zamontować elektryczny na przodzie. Silnik - prądnica, jak w autach hybrydowych, taki hybrydowy jednoślad. Spalinowy napędza motor i ładuje akumulator. Kiedy spalinowy wyłączony, pracuje elektryczny. Plus odzysk energii z hamowania. To mogłoby odnieść nawet rynkowy sukces. Te dwa silniki...
Takie mam pytanie do autora, mianowicie: jak jest tutaj dokonywany pomiar prędkości obrotowej? Jest na to kilka sposobów i rozważam, który najlepiej by się nadawł. Aktualnie jestem w trakcie konstruowania sterownika do takiego samego silnika ale w topologii pełnego mostka H na tworniku z odzyskiem energii z hamowania.
Zimą 14.9 V jest zupełnie prawidłowe. Po prostu napięcie ładowania powinno rosnąć w miarę jak temperatura maleje. Nie ''powinno rosnąć'' a może rosnąć bo napięcie gazowania jest wyższe przy niższej temperaturze, niemniej zimowe napięcie ładowania równe 14,9V uważam za zbyt wysokie. Ja rozumiem, że ci się nie podoba, ale tak jest w wielu pojazdach i...
Ma tylko hamować, odzysk energii jest dla mnie nieistotny. Mówisz o rezystorze, tylko jak to zrobić, by odbywało się automatycznie i zbytnio nie komplikowało konstrukcji?
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Ja coś takiego zrobiłem jak na zdjęciu Wygląda super :) Rama Falcon? Jak masz rozwiązany odzysk energii? Czujnik ciśnienia płynu hydraulicznego uruchamia odzysk? Z tego co słyszałem to odzysk energii jest porównywalny z hamowaniem "awaryjnym", jest na tyle silny, że za często go nie użyjesz. Co to za przednie lampy? Ile cię wyniosła maszyna?
Duzo naprawiam Priusow dla taxi'azy i nie masz czego sie bac wszystko jest jak w standartowym samochodzie a energia odzysku z hamowania nie polega na odzysku z ukladu hamulcowego tylko odbywa sie w skrzyni- silniku elektrycznym podczas hamowania silnikem.
Nie musisz dodawać 555, zapomniałem, że masz uC. Ale energia generowana w silniku w trybie hamowania musi gdzieś się podziać. Albo doładować akumulator, albo rozproszyć się na rezystorze, inaczej skoczy niebezpiecznie napięcie. Dla tego nie jestem zwolennikiem prezentowanego rozwiązania. Możesz napięcie mierzyć bezpośrednio w uC i wyjściem PWM wysterować...
Witam . Bmw E91 Lci 318i n43 z odzyskiem energii z siły hamowania , akumulator zainstalowany AGM 95ah , ładuje aku przez bolce pod maską prostownikiem do AGM który pokazuje procent naładowania , akumulator maksymalnie idzie naładować do 70% Czy to normalne ?
Cześć, kiedyś miałem tanią hulajnogę elektryczną i podczas zjazdu z ostrej górki najprawdopodobniej coś się spaliło – podejrzewam, że zbyt duże napięcie/prąd zadziałało na silnik (może przez rekuperację?) i odkleiły się magnesy na wirniku. Hulajnoga pokazała jakąś dziwną kontrolkę i koło się zablokowało, że luźno już nie jechało nawet na wyłączonym,...
Mam Oktawię i hamuję biegami; jadąc od kolegi jadę 3 kilometry pod górę, wracając cały czas (a to kilka minut) hamuję biegami, różnymi w zależności od spadku terenu, najczęściej takim biegiem, jakim wjeżdżałem pod górę. Tylko samochodem z automatyczną skrzynią biegów "sie nie da" hamować biegiem. Przecież nawet UE i inne istoty czujące nakazują odzysk...
:D Prostownik na procku atmega16 wersja OK Przetestowany działa . bardziej uprościć sie nie da Wygląda fajnie-na filmie też ciekawie- i widać że działa. Tylko chyba coś się źle wkleiła ta fotka ze schematem-albo to screen zrzucony-i słabo go widać-nieczytelny: http://obrazki.elektroda.pl/4347645900_1... (specjalnie tylko link zapodałem) Używasz...
Natomiast właściciel uparł się by mu tak owe prądy ustawić bo przy wyłączeniu falownika, silnik i łopaty silnika dalej pracują , a że są w rurze wentylacyjnej przy cofaniu powietrza będą działały jak prądnica i mogą uszkodzić falownik. Szczątkowy magnetyzm zawsze jest, ale bez przesady praktycznie nic nie popłynie jak nie ma wzbudzenia. Z resztą niektóre...
Falownik jest skomplikowanym urządzeniem, a taki wektorowy nawet bardzo skomplikowanym. Te falowniki które widziałem miały diody na wejściu i potężne kondensatory. Proponuje kupić mały falownik za 300zł i na nim poeksperymentować. Kupno falownika będzie tańsze niż gromadzenie podzespołów. Odzysk energii można realizować z szyny prądu stałego (podczas...
Dodatkowo stosowana jest przeciwwaga, przez co winda zjeżdżająca w dół nie rozpędza się siłą ciężkości. W tym przypadku przeciwwaga jest systemem odzysku energii. Odnośnie KERSa, rzeczywiście czas hamowania, w stosunku do czasu przestoju windy jest dość znikomy, więc odzysk energii będzie niewielki...
Tutaj rozpatrują różne sposoby na odzysk i magazynowanie energii hamowania (i nie tylko) w pojazdach: http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1...
No to u mnie połączone będą parami, czyli 5 x 2 tranzystory i każda para będzie miała swój rezystor.
Witam - nie będzie lepiej wykorzystać gotowy falownik np z wózka widłowego - z tego co wiem to np Jungheinrich stosuje do napędu wózków falowniki trójfazowe na napięciu 80VDC z odzyskiem energii przy hamowaniu . Sterownik jest raczej jakiejś konkretnej mocy bo pracuje w wózku elektrycznym o udźwigu 5 ton . Jak chcesz to podam Ci dokładne dane tego ustrojstwa...
Koledzy (at)Eryk1000 (at)manekinen , ktoś odkopał, a ja skorzystam :wink: myślałem o zmodyfikowaniu roweru, aby bardziej komfortowo wracać z pracy(no i zacząć jeździć do niej :P ), chodzi mi konkretnie o podjazd pod górkę, żeby silnik coś wspomógł, coś polecicie, albo raczej odradzicie(głównie silnik, sterownik)? Jak jeszcze wygląda odzysk energii przy...
Gratuluję gokarta. Jeśl to ma byc samochód, to prędkość max. powinna wynosić chociaż 80 km/h, a jeśli to ma być jako motorower, to wystarczy 45 km/h. Odzysk energii z hamowania przedłu czas wymiany klocków i tarcz hamulcowych, ale przy prawidłowej jeździe odzysku w zasadzie nie ma. Jak jechałem do Warszawy, to może 10 razy nacisnąłem leciutko na hamulec,...
To była pierwsza awaria i w ogóle pierwsza wizyta w serwisie nie licząc tych nieszczęsnych zderzaków. Filtr kabinowy K1330 i przyzwoite wycieraczki kosztują mniej niż 150zł za komplet. Nie wiem czy doczekam wymiany klocków czy tarcz bo te się prawie nie zużywają. Główne hamowanie odbywa się silnikiem z odzyskiem energii. Tarcze wiecznie pokryte rdzawym...
5. Niemożność hamowania z odzyskiem energii (to potrafiły tylko stare konstrukcje tyrystorowe) Jesteś pewien?
Wybrał 126 BIS bo może akurat taki miał :) Jeśli miałbym na to ochotę i czas (z tym najgorzej) to może bym się też pobawił w takie coś. Ale wybrał bym raczej samochód z przednim napędem, bo lepiej można ustawić środek ciężkości. Skrzynia biegów i cała przekładnia z mechanizmem różnicowym to tylko źródło strat mocy. Koło zamachowe powoduje zmniejszenie...
Żarówka zbyt delikatna jest i łatwo się może spalić-drut w spiralach do starych kuchenek elektrycznych dostępny na dobrych bazarach jest cakiem niezły :D Rozumiem, że to obciążenie to jest drut oporowy i grzeje wodę w zbiorniku, bo zamieniać energię słoneczną w świetlną do oświetlania instalacji fotoogniw trochu chyba na mało sprawny system wygląda....
Hamowanie dynamiczne, czyli za pomocą rezystora Totalna bzdura, hamowanie dynamiczne to hamowanie prądem stałym. Zwora w układzie DC służy do rozpinania tegoż obwodu w przypadku stosowania wspólnego obwodu DC dla grupy falowników(chodzi o odzysk energii w trakcie hamowania, kiedy silniki pracujące jako prądnice - np przy hamowaniu dużych rozpędzonych...
NIE MOJA WINA ZE TEGO NIE ROZUMIESZ Kolego, to tylko semantyka, uwalnianie, przemiana, wytwarzanie...czy wytwarzanie jednej energii kosztem innej PRZESTAJE być wytwarzaniem? Panel solarny wytwarza energię elektryczną, kocioł żeliwny wytwarza energię cieplną - proste i jasne. Nie pisze sie "mnie" tylko "mi" Serio? H. Sienkiewicz, Potop cz. III Ej, daleko...
Domyślnie jest sygnał niski, Po nacisnięciu hamulca ma być wysoki. Ale w przypadku rezystora, obawiam się podać pełne 5V na wejscie sygnału (bez ograniczenia prądu). Tak wyczytałem na forach zagranicznych. Zatem bezpieczniej będzie podać przez tranzystor. Mamy ograniczenie prądu Dodano po 11 Jeszcze jedno pytanie, hulajnoga ma odzyskiwanie energii...
Słusznie uważasz. Od lat ładuję ładowarką, która wytwarza nieco ponad 15,5 V. Nie widzę faktycznej możliwości, aby napięcie ładowania o 1 czy 2 V wyższe niż znamionowe w instalacji mogło cokolwiek uszkodzić. Sprawdziłem w UNO, Almerze, Stilo, Passacie, Fabii - nic się nie dzieje. Niby nic się nie powinno stać, ale istnieje szansa, że elektronika zarejestruje...
ja spotkałem się też z hamowaniem z odzyskiem energii i oddawanie jej do sieci rozwiązanie z falownikiem niestety koszt 7.5 kw to ok 5 000 zł
Problem jest nastepujacy: Mamy silnik prądu stałego dużej mocy pracujący w układzie napedu jakiegoś urządzenia automatyki (częste hamowania, nawroty). Silnik jest sterowany za pomocą mostka H (4 tranzystory MOSFET). I chodzi o odzysk energii w momencie hamowania silnika (nawrotu) ale nie do sieci miejskiej tylko do sieci zasilającej silnik lub ewentualnie...
Śruba kulowa/przekładnia/silnik zwrot do sieci możesz liczyć na 55%+. Na czas opadania włącz sobie np. bojler i on to pochłonie. Jak dasz śrubę o γ=9-10° to sprawność gwintu przy opuszczaniu ciężaru sięgnie 90%. Śruba kulowa/przekładnia/silnik/falownik/przet... ~692V>14.4V****11-12V>~692V/falownik/sil... to te 30% może być cudem. ****Teoretyczna...
Nie wiem co miał na myśli bini ale może chodziło mu o hamowanie z odzyskiem energii? Ale wówczas nie trzeba do tego osobnej prądnicy lecz tylko falownik napędzający silnik musi oferować możliwość zwrotu energii do źródła. W ten sposób w normalnych warunkach(po puszczeniu pedału "gazu") hamuje np. Melex. Dopiero wciśnięcie pedału hamulca powoduje normalne...
Więc, czy np akumulator 12v, 8ah, o prądzie rozruchowym 124 A da sobie radę? ( oczywiście muszą być trzy, żeby uzyskać 36 v) Można ładować zwykłym prostownikiem? Prądowo da sobie radę. Ale dokładnie jaki to akumulator? Kwasowo-ołowiowy? Jeśli tak to czy jest to zwykły aku czy żelowy? Jest to silnik prądu stałego, więc jeśli będę jechał z górki bez...
fajnie xdave ze takie wszystko jest dla Ciebie proste ale praktykiem to z pewnoscia nie jestes. Przerobki maja na celu dac silnik z odzyskiem energii hamowania i duzym momecie obrotowym , masz lepsze propozycje tylko kompleksowe ? SERVO??? nie chodzi tu o pozycjonowanie osi tylko synchronizacje predkosci obrotowej z szerokoscia impulsu rola sprzezenia...
Zapewne tak, jak jest w obecnych samochodach elektrycznych. Silnik asynchroniczny, zapewne trójfazowy sterowany przez inteligentną elektronikę. Samochód taki można sobie wyobrazić jako urządzenie gromadzące energię, a hamowanie silnikiem (czyli odzysk energii do baterii) jest płynne i uzależnione w samochodzie od stopnia naciśnięcia hamulca a w układzie...
Witam! Mam inwalidzki skuter elektryczny 3 kołowy Booster Town & Country 128. Problem polega na tym, że doszło do zwarcia w oświetleniu i padł najprawdopodobniej program w mikroprocesorze PIC, bo wariuje sterowanie prędkością. Jak się domyślam naprawa nie jest możliwa. Wiec może dałoby się skonstruować (przerobić) układ sterujący, tak aby nie było konieczne...
Gratuluję fajnego projektu, od razu nasuwają się pytania: w jaki sposób przebiega proces hamowania i czy jest możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania? Hamuje się silnikami tzw hamulec elektrodynamiczny, zastosowane ESC nie maja funkcji odzysku energii.
Nie wiem w jaki sposób sterowany mostek IGBT ma umożliwić odzysk energii. Taką rolę pełni chopper, który stanowi jeden klucz IGBT podłączony z rezystorem hamującym (lub innym obciążeniem np. żarówki). Silnik hamuje (praca tzw. falownikowa) napięcie na kondensatorach rośnie, załącza się chopper energia trafia na rezystor lub żarówki. Tę funkcję trudno...
Dzień dobry, mam do zrealizowania projekt sterowania maszyny(studia). Ogólnie koncepcja wygląda tak, że w tej maszynie znajdują się wysokoobrotowe wrzeciona sterowane falownikiem dodatkowo PLC, które muszą się jak najszybciej|( powiedzmy dla bezpieczeństwa operatora maszyny) zatrzymać po przerwaniu linii bezpieczeństwa m.in E-STOP, otwarcie osłon itd......
Zobaczę jeszcze co wyjdzie ekonomiczniej. Najpierw muszę zobaczyć do tego chińskiego czasomierza. Bateria wytrzymywała ok 2 miesięcy pomimo, że nie było awarii prądu to wysiadała. Wracając do tematu to Honda FCX zasilana wodorem posiadała coś takiego jak odzysk energii w czasie hamowania, która byłą magazynowana w baterii suberokndensatorów. http://obrazki.elektroda.pl/7484037400_1...
+ drivery z optoizolacją np VO3120 można sobie wtedy pozwolić na sterowanie bramek napięciami +15/-8V albo +/-15V. Ten VO3120 wygląda przyzwoicie i cenowo porównywalnie chyba z TLP250, przy czym VO3120 ma 2.5A, tylko jakoś np. w TME coś go nie widzę-trzeba będzie pokombinować, ale w DigiKey oczywiście do dostania ;) Zastanawia mnie tylko to +/-15,...
Podstaw 3 ukryte koło tak jak w tanich chińskich wersjach. Idea sterowania jest nieco inna, ale na 2óch kołach jeździć będzie jak klasyki, a nie chińczyki ;) Silnik ten co zapodałem to firmy GoldenMotor. W linku do obrazka był ich adres: "HUB motors" jest ten co zapodałem, bo jakoś nie pokazują mi się bezpośrednie linki... Poza tym są też inni producenci,...
Ciekawy układ, jak rozumiem całe ciepło produkuje T1 i nie potrzebuje on żadnego rezystora mocy w kolektorze? Czy próbowałeś tego w konfiguracjach typu np. 15S4P, czy tym podobnych? Można dać rezystor w kolektorze, w takiej wersji maksymalny prąd układu będzie ograniczony wartością rezystora, w rezystorze łatwej rozpraszać ciepło niż w tranzystorze...
Proponuję podłączyć sterownik z innej fazy lub innego miejsca hali lub wręcz z innego zasilacza. Jeżeli to nie pomoże eliminować (np.odłączać urządzenia) zakłócenia w maszynie: falowniki, duże pojemności np. sprzęgła, elektromagnesy. Sprawdzić czy są urzadzenia do hamowania lub odzysku energii. Jeżeli to nie pomoże to wymienić lub zamienić jednostkę...
marek_ka ! Naprawdę 11kWh/100km? Rewelacja! To dlaczego Twój benzynowy potrzebuje aż 35kWh na 100km, a przecież całej trasy nie jedziesz 90/godz, tylko wolniej, bo się nie da? Zatem pasjonaci są o przeszło 50% lepsi, niż Mitsubishi, które dla swojego elektrycznego podało zużycie 17kWh/100km, z odzyskiem energii podczas hamowania, przy czym Mitsubishi...
Najlepiej alternator napędzić trój fazowo Równie dobrze można by zaproponować silnik od odkurzacza plus przetwornica. Straty kolego, straty wynikłe z przetransformowania energii, zaś taką prądnicę lub silnik prądu stałego wykorzysta i jako napęd i jako odzysk energii podczas jazdy z góry lub hamowania.
mysle , ze pomysl z 1 hallotronem jest wystarczajacy z tym ze po rozruchu-u mnie trwa ok 2s gdzie czestotliwosc na wejsciu cd4017 rosnie od 0 powinno nastapic przelaczenie na zegar z hallotronu , jego konstrukcja to albo 14 magnesow i po uformowaniu impulsow podac je na clk cd4017-w podobnym rozwiazaniu do mojego... albo stworzyc na mikrokontrolerze...
Jakim maksymalnym prądem można ładować te kondensatory, tak aby zbyt szybko się nie wyeksploatowały . ? (z twojego doświadczenia) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ładowanie 5A Czy kolega pisząc swoje posty nie zauważył "delikatnej" różnicy pomiędzy tamtymi małymi kondensatorkami a moimi BCAP3000P ? W projekcie pojazdu...
1. Zacznę od tego że aby uzyskać zakładaną prędkość 80-100km/h (przy masie całego bolidu + kierowca + pakiet akumulatorów) silniki musiały by być raczej znacznej mocy a to wiązało by się z potrzebą zastosowania odpowiednio dużego pakietu akumulatorów. Akumulatory nie są ani lekkie ani tanie i raczej nadają się do powolnego meleksa niż małej wyścigówki....
Witam panowie Zacznę od przedstawienia problemu: Aktualnie mam wykonany prototypowo układ sterowania napędów za pomocą mostków H. Zastosowałem układy Infineona: BTN8982, bardzo fajne, podobne do spotykanych w "arduinowych" modułach BTS7960 jednak o "większych" parametrach. Napędy to silniki DC 24V 350W S1 500W S2. Zasilane wszystko docelowo będzie z...
Witam, również przerabiam samochód na elektryczny. Moje autko jest małe bo to Cinquecento. Zastosowałem silnik 7,5kW asynchroniczny na amerykańskie napięcie 3x200V, prąd znam.30A 2900 obr. Silnik podłączony do skrzyni biegów. Kupiłem akumulatory trakcyjne na 240V o pojemności 40Ah. Ważą 270kg i cinkuś trochę siedzi bo są umieszczone z tyłu (ale sprężyny...
Po odpaleniu silnika napięcie na akumulatorze wynosi około 14,3 V czyli jak najbardziej prawidłowo, jednak gdy przejadę jakiś dystans napięcie spada do ok. 12,3 - 13,6 V i waha się w trakcie jazdy w tym mnie więcej zakresie. Czy słyszeliście o takich układach? Zauważ, czy podczas hamowania silnikiem napięcie wzrasta powyżej 14V. Jeśli tak, to wszystko...
Sterowanie tyrystora nie jest bardziej skomplikowane niż tranzystora, przy tych mocach to nie prosta regulacja napięciem a wyłącznie układy impulsowe (PWM). Na tranzystorach nie zrobisz hamowania z odzyskiem energii do sieci, a na tyrystorach to kwestia odpowiedniego wysterowania. Chyba nie chcesz hamować i tracić 30 kW w opornikach? Nie wiem czy jest...
Po 25 latach w tej branży na pewno nadal mam, nikt nie jest doskonały. Ale wiesz że teoria swoje a praktyka swoje? Ja się trzymam tego co widziałem, nie rozgaduję pierdół zasłyszanych od kogoś. Pewnie gdybym nie widział to bym się z Tobą zgodził, ale jednak widziałem. Ale ja nie rozgaduję pierdół zasłyszanych od kogoś, bo także działam w tej branży....
Dzień dobry. W ciągu ostatnich dni podjąłem decyzję o zbudowaniu dodatkowej baterii do hulajnogi Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2. Cały etap budowy przeszedł pomyślnie. Przygotowałem odpowiednie złącza tak, aby połączyć równolegle baterię z tą oryginalną. W teorii wszystko miało pójść gładko. Niestety ostatni etap, a więc połączenie elektryczne do hulajnogi...
mam wrażenie że kłócimy się o kwadraturę koła Hamowanie awaryjne ABS mamy się zatrzymać jak najszybciej; to po kiego mam włączać sprzęgło??? silnikowi się coś stanie hehe. wzrasta obciążenie oraz zużycie części. Jak ktoś jeździ agresywnie to jeszcze gorzej traktuje auto i nadal jedzie. nawet jak silnik zdechnie bo nie rozłączyliśmy sprzęgło w ostatniej...
Przestudiowałem źródło i widzę, że nazwa "Fully-electric' Brake" jest myląca gdyż jest to hamulec hydrauliczny ze wspomaganiem elektrycznym,które tak steruje siłą hamowania aby ją zmniejszyć w czasie hamowania silnikiem z odzyskiem energii (rekuperacja). Równie dobrze można by sobie wyobrazić taki układ z klasycznym serwem, które jest zasilane regulowanym...
Dziękuję za zainteresowanie. Silnik i pozostałe części również kupiłem na allegro. Ten fajny silnik można nabyć u użytkownika dex997 w cenie 120zł + przesyłka. :arrow: harnasx Odzysk energii w tym pojeździe jest niemożliwy do wykonania, ponieważ silnik nie jest połączony na stałe z kołem. Silnik jest oddzielony sprzęgłem zapadkowym w chwili gdy nie...
Witam. Dostałem od znajomego taki oto rowerek: http://obrazki.elektroda.pl/9073771800_1... Mam trochę wolnego czasu i i chęci więc postanowiłem zrealizować dla niego napęd elektryczny. Początkowo planowałem zrealizować napęd na przednie koło przez pasek klinowy by w razie potrzeby bez komplikacji mechanicznych wspomagać pedałami ale...
Na 13kW 120mm² to trochę przesada. ILE???? 25 mm² wydaje się wszystkim, co do takiej instalacji można dać... --- Jeszcze jedno. Winda ma albo silnik 3 fazowy dwubiegowy z hamulcem, albo własny układ sterowania z falownikiem. W obu przypadkach zasilanie jej z zewnętrznego falownika jest - delikatnie mówiąc - ryzykowne. W pierwszym przypadku...
reklamuja te Yariski ktore palą 3 litry na 100 ale to nierealne w trasie gdyż jadąc 100km h szybko sie rozladuje akumulator i załączy sie po 50km trasy silnik spalinowy i normalne spalanie bo rekuperacja wynika z energii hamowania a w trasie zadko sie hamuje . Wniosek ze fura tylko do miasta gdy często sie przyspiesza i czesto hamuje. odwrotnosc spalinowego...
W prostych aplikacja wolę dać stycznik na zasilaniu falownika ("grzybek" działa w obwodzie sterowania stycznika); dodatkowo "wyciągam" z falownika informację o prędkości > 0 Hz i tym podtrzymuję zasilanie stycznika po wyłączeniu "grzyba" - w ten sposób otrzymuję hamowanie dynamiczne do zatrzymania napędu (dużo skuteczniej niż odpięcie STO, przy którym...
Ale żaden nie zastąpi tico ma to swoją moc magię. I ma manualną skrzynię :D I porzadny silnik spalinowy, a nie jakies tam elektryczne fanaberie. :cry: Ale do rzeczy - Toyota Coms -Pierwsza generacja COMS została wprowadzona przez firmę Araco (Filia Toyoty) w czerwcu 2000 roku. Posiada nadwozie z ABS i aluminiową ramę w celu zmniejszenia masy (270 kilogramów)....
Witam! Chcę zbudować sterownik do czterech silników DC połączonych równolegle 250W/24V każdy. Sterownik ma za zadanie również hamować silnikami ( bez odzysku energii ) stąd wybór half-bridge FAN73933. Nie wiem w jaki sposób obliczyć ile równolegle połączonych tranzystorów MOSFET może być sterowanych w jednej gałęzi pół mostka, aby zapewnić właściwe...
Powtórzę co napisałem wcześniej "Jedynym mankamentem jak już wiele osób pisało jest źródło zasilania.", a jeśli chodzi o proces uzyskiwania energii elektrycznej, to nie ograniczaj go tylko do spalania paliw kopalnych. No ależ ja się z tym w stu procentach zgadzam! Sam tak napisałem. Elektrowozy i tramwaje śmigają od dziesiątek lat! Tylko, że co do...
Przecież to BLDC. Ot zagalopowałem się ciut. Masz rację. Ale tak czy inaczej odzysk energii następuje tylko, jeśli cewki będą miały przejście. Sterownik dba o to, ile i kiedy energii odebrać z cewek.
Na rynku są pralki pobierające ciepłą wodę z instalacji (mają dwa przyłącza). Daje to zysk przy ciepłej wodzie w mieście (od ciepłowni) czy grzanej gazem. Co do odzysku energii - interesującym tematem jest powtórne wykorzystanie energii przez na kolei. Energię odzyskaną przy hamowaniu silnikami można odzyskać i przekazać do innych jednostek. Naszemu...
:cry: oj ciezko z Panem dyskutowac , Panie Zbyszku--Baba swoje, a Dziad swoje...proponowal bym , by najpierw zapoznal sie Pan z zasada dzialania podzespolow w Priusie, a potem glos zabieral.; Najwazniejszym osiagnieciem w tym samochodzie jest to, ze nie posiada wogole skrzyni biegow automatycznej czy innej , silnik elektryczny a zarazem pradnica jest...
odzysk energii hamowanie odzyskiem energii odzysk energii hamowania
zakładanie nowych tematów robota kuchennego automatyczna skrzynia biegów naprawa
problem hałasu spawarka silnik żaluzji zewnętrznych
Ekspres Jura S8 - komunikat "Zabierz paletkę z wyświetlacza" Obliczanie uzwojeń silnika 3-fazowego 36 żłobków 960 obr/min