Może dorobią odzysk energii przez hamowanie cewkami i będą wszędzie pisać, jakie to super rozwiązanie 1% energii się odzyskuje. Jak samochód hamuje, to wysyła info do systemu i przełącza cewki na odzysk energii....
W taborze kolejowym stosuje się akumulatory kadmowo - niklowe. Bardzo znanym producentem takich akumulatorów dla trakcji jest firma Hoppecke, mająca także przedstawicielstwo w Polsce ( www.hoppecke.com.pl ). Obecnie na terenie Warszawy jeździ jeden eksperymentalny tramwaj, w którym energia hamowania przekazywana jest do akumulatorów (600V, 100Ah). Docelowo...
Teoretycznie gdybyś prądnicę w przednim kole załączał na wejście przetwornicy step-up ładującej akumulator napięciem 14,7V za pomocą dźwigni hamulca, to miałbyś namiastkę układu KERS. Ale hamowanie byłoby dostosowane do stanu akumulatora, a nie do sytuacji na drodze. Przy jeździe po górach by się to lepiej sprawdziło. Podczas zjazdów byłby odzysk części...
Tylko samochodem z automatyczną skrzynią biegów "sie nie da" hamować biegiem. Przecież nawet UE i inne istoty czujące nakazują odzysk energii, a hamując biegiem zamiast ścierać klocki i tarcze doładowuję akumulator a zużycie paliwa wskazuje 0 Da się. Teraz te nowsze hybrydy z automatyczną skrzynią biegów, np. Toyoty, mają specjalną dodatkową pozycję...
moje silniki sa z przekladni kierowniczych z elektrycznym wspomaganiem od citroena C3 - sa bardzo male jak na taka moc, jak mi sie wydaje.. a jesli chodzi o sterowanie predkoscia to tak wlasnie myslalem zeby zastosowac uklad z impulsami o roznej szerokosci hamowanie z odzyskiwaniem energi - wydaje mi sie ze jedynym sensownym rozwiazaniem bylaby tutaj...
Wydaje mi się, że chcesz odzyskiwać coś, czego jest niewiele. W zderzakach w pociągach raczej wykorzystuje się zderzenie sprężyste. Takie które nie wydziela za dużo energii w wyniku zderzenia, a przekazuje tą energię pomiędzy wagonami. By odzyskać energię hamowania pociągu, bardziej logicznym i wykonalnym posunięciem byłby odzysk tej energii z kół....
Witam wszystkich rowerzystów. Fajna konstrukcja. Jezdzilem na takim rowerku z silnikiem centralnym i spoko się poruszę. Ja jednak wolę rowerki z umiejscowieniem silnika w kole. Zaletą tego jest odzysk energii przy zjazdach z górki oraz hamowanie silnikiem. Ja coś takiego zrobiłem jak na zdjęciu i powiem że jest petarda. Calutkiego sam składałem łącznie...
Bierz, bierz, tylko nie zapomnij, że ten alternator ma funkcje odzysku energii z hamowania i trzeba sterować go prawdopodobnie przez LIN.
Przecież odzysk energii jest przez hamowanie silnikiem a nie hamowanie cierne...
Hamowanie dynamiczne, czyli za pomocą rezystora to po prostu układ regulujący a właściwie ograniczający napięcie obwodu pośredniego DC. Działa to w bardzo prosty sposób: rezystor jest włączony między szyny obwodu pośredniego w szeregu z tranzystorem kluczującym. Podczas normalnej pracy, kiedy silnik pobiera energię z sieci, na rezystorze napięcie równa...
mam wrażenie że kłócimy się o kwadraturę koła Hamowanie awaryjne ABS mamy się zatrzymać jak najszybciej; to po kiego mam włączać sprzęgło??? silnikowi się coś stanie hehe. wzrasta obciążenie oraz zużycie części. Jak ktoś jeździ agresywnie to jeszcze gorzej traktuje auto i nadal jedzie. nawet jak silnik zdechnie bo nie rozłączyliśmy sprzęgło w ostatniej...
Ma tylko hamować, odzysk energii jest dla mnie nieistotny. Mówisz o rezystorze, tylko jak to zrobić, by odbywało się automatycznie i zbytnio nie komplikowało konstrukcji?
Te listki są jakieś wygryzione - odzysk około 25Wh, tyle co trzeba na przejechanie 200m (a może i mniej)? To logiczne, odzysk energii przy hamowaniu zależy m.in. od drogi hamowania. Ktoś, kto jeździ ekonomicznie (nie jest skoczkiem) i ogranicza hamowanie do niezbędnego minimum, odzyskuje mniej energii.
Podnośniki tego typu podlegają pod UDT w zakładach pracy i żadne samodzielne modernizacje nie są dozwolone. Moment hamujący wychodzi ok 19 Nm. Bez uwzględniania żadnych strat. Odzysk energii jest możliwy, śruby kulowe mają sprawność energetyczną porównywalną niemal z napędem z użyciem listw zębatych, do tanich nie należą i prawidłowy ich dobór wymaga...
Zapewne tak, jak jest w obecnych samochodach elektrycznych. Silnik asynchroniczny, zapewne trójfazowy sterowany przez inteligentną elektronikę. Samochód taki można sobie wyobrazić jako urządzenie gromadzące energię, a hamowanie silnikiem (czyli odzysk energii do baterii) jest płynne i uzależnione w samochodzie od stopnia naciśnięcia hamulca a w układzie...
1. Zacznę od tego że aby uzyskać zakładaną prędkość 80-100km/h (przy masie całego bolidu + kierowca + pakiet akumulatorów) silniki musiały by być raczej znacznej mocy a to wiązało by się z potrzebą zastosowania odpowiednio dużego pakietu akumulatorów. Akumulatory nie są ani lekkie ani tanie i raczej nadają się do powolnego meleksa niż małej wyścigówki....
No właśnie tu jest problem z tym chłopskim rozumem... Na wstępie - odzysk energii działa dopiero przy hamowaniu. Dla obu prób hamowanie odbywało się po przebyciu tej samej drogi i polegało po prostu na zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia (wtedy układ odzysku zaczął działać). Bo na chłopski rozum - jedziemy samochodem z konwencjonalnym napędem (silnik...
Odzyskiwanie energii w rowerze elektrycznym nie ma zbyt wielkiego sensu. Oto dlaczego: załóżmy że masz rower o masie 100 kg (masa rower ok. 30 kg a masa rowerzysty to reszta) i jedziesz 25 km/h (taka jest maksymalna dopuszczalna prędkość roweru elektrycznego). Nagle zaczynasz hamować do 0 km/h, odzyskując energię tegoż hamowania. I zakładając 100 %...
Sorki że nie odezwałem się odrazu , trochę mnie nie było.... Odnosnie napędu to widziałem na Wolumenie kompletne zespoły od wiertarek aku na różne napięcia razem z przekładnią planetarną i sprzęgłem przeciążeniowym ( cena ok 25-30PLN za szt. Można by się pokusić o 4x4 , a sprzęgła przeciążeniowe dadzą namiastkę ESR . Planetarka umożliwi hamowanie silnikiem...
http://youtu.be/COmX3JdlMBo Witam serdecznie cewki w gwiazdę kondensatory w trójką na 1,5kW po 30uf pozdrawiam
Szukam informacji na temat oddawania energii do sieci przez silnik prądu stałego.
Za te ponad 500 km zapłaciłem 100 PLN Tylko, że to ułamek kosztów jaki ponosisz, posiadając "elektryka". Największym jest utrata wartości pojazdu, który w praktyce jest niesprzedawalny jako używany kilkulatek. Choć sam silnik elektryczny znacznie lepiej nadaje się dla komunikacji osobowo-drogowej, niż nawet najnowszy silnik spalinowy. Największa zaletą...
Bezsens nastepny, bo odzysk energii hamowania ma każdy samochod elektryczny. Może sens by miał jakiś przenośny power bank do doładowania samochodu EV w drodze, by dojechać do najbliższej stacji ładowania, taki jak kanister z paliwem. Po co zajmujesz się czymś, o czym nie masz zielonego pojęcia?
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
Ładny. Jaki był przybliżony koszt? Czy ten sterownik/BMS umożliwia odzysk energii przy hamowaniu?
Czy to nie jest odzysk energii hamowania w napędach elektrycznych. Do gniazdka podłączona jest przetwornica DC/AC z szyny DC falownika? A tym urządzeniem jest winda?
Uwalony ,,siódmy tranzystor" :D czyli klucz rezystora odzysku energii hamowania. Oddać do naprawy szkoda kasy na nowy.
Sieci tramwajowe najczęściej mają 600V DC , to może by się dało to jakoś pożenić :). Zwłaszcza, że w wypadku tramwajów nie zawsze można wykorzystać odzysk energii hamowania.
Tak są zapracowani że nie wyjaśnią jeszcze długo jak działa EPAR . Kilkadziesiąt postów wcześniej były podawane patenty których właścicielami są P.Łagiewka oraz prof. Gomuła i inni . Obecnie nie posiadają patentu na EPAR? Do Zbyszek Kopeć: Układ odzysku energii hamowania KERS i magazynowania jej w kole zamachowym ma znacznie dłuższą historię bo sięga...
Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Zwracam uwagę na to, że spalanie w cyklu miejskim jest niższe niż na trasie. Nieosiągalne dla samochodów spalinowych. Tylko dlatego, że na trasie jedziemy z większą prędkością czyli zużywamy więcej kWh/100km. Odzysk energii przy hamowaniu to nie PM, zawsze odzyskamy mniej niż 100%.
Kilku niedouczonych "moderatów" już niejedokrotnie blokowało mi konto jak pisałem o FES do do magazynowania i odzysku energii hamowania, jako alternatywa dla "lipnych" acu Konkrety proszę.
Ciekawe, auto w mieście pali mniej niż poza miastem :D Masz odzysk energii przy hamowaniu.
Masz na myśli ładowanie przez sterownik do BMS-a ładowanie /regenem/odzysk energii przy hamowaniu,czy coś innego masz na myśli
Nie musisz dodawać 555, zapomniałem, że masz uC. Ale energia generowana w silniku w trybie hamowania musi gdzieś się podziać. Albo doładować akumulator, albo rozproszyć się na rezystorze, inaczej skoczy niebezpiecznie napięcie. Dla tego nie jestem zwolennikiem prezentowanego rozwiązania. Możesz napięcie mierzyć bezpośrednio w uC i wyjściem PWM wysterować...
Aż się prosi o jakiś system odzysku energii z hamowania do doładowywania akumulatorów :D
No tak straty zawsze jakieś będą ale wydaje mi się że coś tak ten alternator doładuje akumulator i autko będzie jeździć dłużej ,w hulajnogach jest cos takiego że przy hamowaniu silnik odzyskuje energię i coś tam zawsze ten aku się doładuję chociaz też są straty a mimo to to działa To jest zupełnie co innego, przy rozpędzaniu zamieniasz energię elektryczną...
6 A Ty chcesz tym BLDC kręcić całym silnikiem, czy tylko odzysk energii przy hamowaniu, czy jak jeszcze inaczej ma to pracować według Twoich założeń?
Na łodziach podwodnych maszynka pracuje raz jako prądnica a raz jako silnik, to samo w elektrowniach szczytowo-pompowych. A odzysk energii przy hamowaniu tramwaju !!!
Falownik jest skomplikowanym urządzeniem, a taki wektorowy nawet bardzo skomplikowanym. Te falowniki które widziałem miały diody na wejściu i potężne kondensatory. Proponuje kupić mały falownik za 300zł i na nim poeksperymentować. Kupno falownika będzie tańsze niż gromadzenie podzespołów. Odzysk energii można realizować z szyny prądu stałego (podczas...
No to u mnie połączone będą parami, czyli 5 x 2 tranzystory i każda para będzie miała swój rezystor.
Nie oszczędza paliwa. To błąd rozumowania. Oszczędza czas. Ekipa wysyłająca statek kosmiczny chce aby doleciał możliwie szybko (aby dożyli czasów jako doleci tam gdzie miał dolecieć). Więc albo skorzysta z większej ilości paliwa, albo z asysty. Jednak asysta nic nie dokłada poza zmniejszeniem czasu. Na mniejszej ilości paliwa doleciało by się tak samo...
Nic nie piszą o czasie pracy. Zastanawia mnie stwierdzenie rekuperacja w pojeżdzie. Może ktoś wyjaśni. Rekuperacja w sensie odzysk energii z hamowania.
Po kilku próbach powstaje powoli sterownik z odzyskiem energii z hamowania. Niestety raczej niewiele tego prądu będzie bo silnik obciążony przetwornicą BOOST bardzo szybko wytraca obroty, no chyba że było by z górki...
Niestety ale to tak nie działa. Wiem jak to działa :D. Dopóki wieje z bezpieczną dla turbin prędkością, niezagrażającą konstrukcji to jest ok. Chyba nawet wczoraj w jakimś serwisie informacyjnym czytałem że "turbiny wiatrowe wykręciły kolejny rekord a to jeszcze nie koniec". Mało tego, do hamowania trzeba użyć energii zewnętrznej - ot, taki paradoks...
A że tak spytam z ciekawości, jest takie urządzenie odpowiadające m.in. w tramwajach na odzysk energii podczas hamowania, czy w tym przypadku można by coś takiego zastosować?
Przyszłość to silnik elektryczny połączony ze spalinowym, lepiej zamontować elektryczny na przodzie. Silnik - prądnica, jak w autach hybrydowych, taki hybrydowy jednoślad. Spalinowy napędza motor i ładuje akumulator. Kiedy spalinowy wyłączony, pracuje elektryczny. Plus odzysk energii z hamowania. To mogłoby odnieść nawet rynkowy sukces. Te dwa silniki...
Duzo naprawiam Priusow dla taxi'azy i nie masz czego sie bac wszystko jest jak w standartowym samochodzie a energia odzysku z hamowania nie polega na odzysku z ukladu hamulcowego tylko odbywa sie w skrzyni- silniku elektrycznym podczas hamowania silnikem.
Takie mam pytanie do autora, mianowicie: jak jest tutaj dokonywany pomiar prędkości obrotowej? Jest na to kilka sposobów i rozważam, który najlepiej by się nadawł. Aktualnie jestem w trakcie konstruowania sterownika do takiego samego silnika ale w topologii pełnego mostka H na tworniku z odzyskiem energii z hamowania.
Witam . Bmw E91 Lci 318i n43 z odzyskiem energii z siły hamowania , akumulator zainstalowany AGM 95ah , ładuje aku przez bolce pod maską prostownikiem do AGM który pokazuje procent naładowania , akumulator maksymalnie idzie naładować do 70% Czy to normalne ?
hamowanie odzysk odzysk energii hamowanie odzyskiem energii
koszt wymian sprząc chrome adobe flash suszarki opinie
telewizja dekoder orange przestrojenie tosca
WIWA DVB-T2 H.265, MAXX, HD-90 – formatowanie dysku HDD przez dekoder, obsługa FAT32/NTFS Mastercook IGD22S – kiedy zakończono produkcję płyty gazowo-indukcyjnej?