"Bezpieczny" w nazwie prostownika należy rozumieć, że nie grozi tzw. "przeładowanie", czyli przekroczenie dopuszczalnego napięcia ładowania. Za takie uważam ok. 15V - powyżej może zacząć się gazowanie elektrolitu, co prowadzi do jego ubytków. Tym niemniej warto mieć jakiś miernik (woltomierz, czyli np. tani miernik uniwersalny lub wspomniany wcześniej...
Po ok. 10 h odłączyłem prostownik i sprawdziłem woltomierzem napięcie na akumulatorze – było ok. 12,8 V. Naładował się. To że prąd nie spadł do zera nic nie przeszkadza. Tu masz odpowiedzi: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Dzień dobry. Mam problem z moją wsk 175. Mianowicie chodzi o to, że jeździłem sobie z pół godzinki i nagle zaczęła się dusić i zgasła. Okazało się , że nie ma prądu ani nic, dopiero po podłączeniu prostownika prąd się pokazał i normalnie odpaliła, a po odłączeniu prostownika prądu i iskry znowu nie było. Z góry dziękuję🥲
Arturavs ma rację. Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. To często dostawało zwarcie lub się kopciło. Odłącz prostownik - jeden przewód.
W żadnym wypadku nie dawać zasilaczy specjalizowanych do LED!!! Jeżeli nie odłączysz prostownika to przy większym poborze mocy (bas) może się uszkodzić.
Wymień uszkodzony akumulator, ze zwartym ogniwem pozostałe zbyt mocno się "gotują". Akumulatory po intensywnym ładowaniu zawsze jakiś czas gazują po odłączeniu prostownika, a w twoim przypadku z pominietym ogniwem jeszcze bardziej. Uważaj z otwartym ogniem.
Naładuj akumulator tak by po odłączeniu prostownika, po pół godziny, miał min13,5V. Utnij H155 na dł.4357mm, masz go 5m. podpowiedź: http://sp9zcj.free.ngo.pl/kable.html Marek
Sprawdź, czy przy termistorze w obwodzie żarzenia nie ma jakiegoś zwarcia. O ile pamiętam, on się kryje pod taką metalową blaszką w okolicy przełącznika kanałów. Wydaje się to jednak mało prawdopodobne. Jeśli przebity jest "kartoflak" C127 też może palić się bezpiecznik. Ja bym odłączył prostownik i przywrócił najpierw samo żarzenie.
1. Naładuj akumulator prostownikiem. Jeśli słychać ciche bulgotanie to przerwij ładowanie. 2. Odłącz prostownik po naładowaniu. 3. Odstaw akumulator na noc i nic do niego nie podłączaj. 4. Sprawdź napięcie na akumulatorze. 5. Napisz nam tutaj ile woltów pokazał miernik.
Zrób jakieś sensowne pomiary: 1. Naładuj akumulator 2. Zmierz napięcie po naładowaniu (tak co najmniej 15 minut po odłączeniu prostownika) 3. Zmierz napięcie pod znanym obciążeniem (np. żarówka reflektorowa 55W) 4. Zmierz ewentualnie napięcie na akumulatorze samochodowym w momencie odpalania z niego skutera
W międzyczasie zaopatrzyłem się w miernik. Odłączyłem prostownik (po około 12h ładowania) i wartości na mierniku pokazują 11,1V. Wiem, że mało, więc podłączyłem ponownie i podczas ładowania wartość ta wynosi 18,8V!!! Na prostowniku wskazówka jest między 0,5-1A. Czy to znaczy, że akumulator jest do wymiany? Tak
Z pomiaru napięcia wynika, że akumulator jest w pełni naładowany. Każde poszczególne ogniwo, po osiągnięciu stanu naładowania ma napięcie ok.2,75 V, co daje w sumie 2,75 x 6 =16, 5 V. Po odłączeniu prostownika, napięcie na akumulatorze spadnie. Dobry prostownik z chwilą osiągnięcia takiego napięcia, czyli stanu naładowania akumulatora, powinien obniżyć...
To jest błędny schemat, np. odwrotnie włączony TL, zastanawiałeś się co będzie gdy odłączysz prostownik? Napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 17 V, przekaźnik znowu załapie i tak dalej..
Najlepszą metodą diagnozy jest oscyloskop. Poza tym jeżeli faktycznie po odłączeniu regulatora prostownik ładuje stałym prądem to regulator jest do naprawy. Regulator jest wpięty szeregowo z uzwojeniem pierwotnym?
Akumulator może być uszkodzony, np. zwarcie na którejś celi i nie przyjmuje więcej ładunku. Sprawdź napięcie na zaciskach po odłączeniu prostownika.
Bez miernika to jak wróżenie z fusów. . Jeżeli żarówka nie świeci, to znaczy że prąd jest mały, to dobrze. Ale nie wiesz kiedy zakończyć ładowanie, to źle. Jeśli masz możliwość zajrzeć do cel, to sprawdź gazowanie elektrolitu. Jak nie możesz zajrzeć, to posłuchaj. Zwykle da się usłyszeć bąbelki ulatniającego się tlenu i wodoru UWAGA-GROZI WYBUCHEM....
Jak podłączysz jedną klemę to wogóle nie powinno się dać przestawić w jakikolwiek tryb... to samo jak jest odłączona...
Sprawdż prostownik, odłącz zasilanie i omomierzem szukaj zwarcia.
Z tym się zgodzę, testowanie akumulatora bezpośrednio po odłączeniu prostownika nie jest miarodajne. Zaletą testera jest to, że możesz dać klientowi, który przyjeżdża na przegląd wydruk z parametrami akumulatora, ot taki podnoszący prestiż bajer ;) Natomiast, gdy klient przyjeżdża i chce na szybko sprawdzić akumulator, to co mu mam powiedzieć: zaczekaj...
Jak masz prostownik z amperomierzem, to już coś zmierzysz. Wydobądź te baterie z obudowy. Jeśli się uda odłącz jeden z przewodów. Prostownik podłącz do jednego odłączonego i drugiego jeszcze przyłączonego do baterii (nie pomylisz biegunowości). Możesz też jakoś oznaczyć przewód podłączony do plusa lub minusa. Prostownik powinien być bez automatyki -...
Nie wiem co to za prostownik. Ja zawsze ładowałem akumulator w samochodzie bez odpinania go od instalacji w samochodzie i nie spowodowało to żadnego problemu. Ale zawsze stosowałem zasadę, że najpierw podłączam prostownik do akumulatora, a następnie prostownik podłączałem do sieci. Odłączanie w odwrotnej kolejności - najpierw prostownik odłączony z...
Witam! narysowałem Ci schemat takiego prostownika, tak to powinno wyglądać. Jeden przewód od amperomierza podłącz pod wyjście z prostownika a drugi w miejsce gdzie są połączone dwie diody z przeciwnych radiatorów. Pozdrawiam
Witam Obejrzałem zdjęcia i: Układ nie ma żadnego układu zabezpieczającego (wyłączającego) ładowanie, te diody z boku pokazują tylko prąd ładowania (lub ewentualnie napięcie na akumulatorze, ale raczej prąd. Więc jak podłączysz akumulator to pewno z początku masz duży prąd ładowania i świeci kilka diod, następnie prąd ładowania maleje co jest normalne...
Niby 12.18V to już chyba rozładowany, ale chyba wystarczy żeby odpalić ? Nie jest rozładowany, choć nie jest w pełni naładowany. Jeżeli napięcie jest powyżej 12V to powinien bez problemu odpalić jeżeli układ zapłonowy i rozrusznik są w pełni sprawne. ile lat ma akumulator? Im starszy (bardziej zasiarczony) tym napiecie będzie niższe. U mnie roczny...
Witam poskładałem prostownik według p.Józefa. Mam dwa pytania do ludzi którzy korzystają już z tego sprzętu: 1 czy dioda w końcu gaśnie całkowicie ? 2 po naładowaniu na ful akumulatora i odłączeniu prostownika, jakie napięcie pokazuje miernik podpięty do akumulatora ?
Akumulator sprawny w 100% naładowany ma 12,6-12,8 V (po dobie od odłączenia prostownika) i to jest napięcie początkowe rozładowania. Akumulator sprawny w 100% wyładowany ma 11-11,5V. Zatem mierząc prąd rozładowania i czas między tymi napięciami uzyskasz wartość pojemności. Pojemność [Ah] = czas rozładowania [h] x prąd [A]. Nie ma innego sposobu. Oczywiście...
Elektronika przełącza prostownik w tryb ładowania konserwującego(1A, 14,5V) rzekomo po osiągnięciu przez akumulator napięcia 14,5V. Tyle instrukcja serwisowa. Czy już nikt nie wie jak wyregulować to "cykanie" przekaźnika Płytkę stroisz przy każdej naprawie lub niewłaściwym przełączaniu prostownika w tryb ładowania konserwującego.Strojenie polega na...
W tej tabeli to jest numer katalogowy części zamiennej jaką stanowi ten cały zespół diod który możesz zamówić u producenta.Obok znajduje się kod podobnego zespołu prostowniczego w wykonaniu tropikalnym.Te prostowniki były exportowane do wielu krajów świata.Jak zamiast tego zespołu zamontujesz na dużym radiatorze mostek prostowniczy 50amperowy to też...
Prostownik będzie ładował te akumulaory do takiego czasu aż osiągną one swoją właściwą pojemność a napięcie na akumulatorach podniesie się do takiego momentu że osiągnie poziom około 15V i prostownik automatycznie odłączy dalsze ich ładowanie.Nie ma obawy o uszkodzenie prostownika.
Przy odłączonym prostowniku wskazówka jest na pozycji full tak jak na tym zdjęciu http://obrazki.elektroda.pl/1788826000_1...
Ok. Aktualnie w trakcie ładowanie widzę 7V. Czyli po 24h już po odłączeniu prostownika jakie jest graniczne napięcie żeby zdecydować czy aku będzie jeszcze żył czy już nie ? Inna sprawa, że będę musiał znaleźć przyczynę rozładowania, bo na pierwszy rzut oka patrząc na przyciski pokrętła wszystko było wyłączone.
Odłącz prostownik od akumulatora i od sieci, poczekaj minutkę, podłącz ponownie i ustaw właściwe napięcie i prąd ładowania. Automaty tak mają, nie chcą ładować mocno rozładowanych akumulatorów. Jeśli to nic nie da, to musisz go podładować innym prostownikiem bez automatyki i dopiero później tym. Możliwe też, ze twój akumulator po głębokim rozładowaniu...
Jest w tej maszynie użyty silnik DC (duzy moment obrotowy), a przed soba masz prostownik. Odłącz najpierw jeden przewod od silnika od tej płytki np. niebieski i posprawdzaj diody testem diody multimetru. Potem pomyślimy dalej.
Witam! Podczas ładowania akumulatora w motocyklu (Beta 350 RR Racing) zapomniałem wyłączyć zapłon. Po odłączeniu prostownika motocykl nie chciał zapalić. Okazało się, że nie ma iskry. Co mogło się uszkodzić w pierwszej kolejności podczas ładowania akumulatora z włączonym zapłonem? Od czego zacząć poszukiwania? Pozdrawiam serdecznie!
Dziś rano odpiąłem prostownik, napięcie spadło do 12,5V więc wszystko wydawało się w jak najlepszym porządku. Spadło zaraz po odłączeniu czy po pół godzinie? Przy sprawnym akumulatorze, ładowanym całą noc, napięcie natychmiast po odłączeniu prostownika powinno być ok. 13V. Jakie napięcie było rano przed odłączeniem prostownika? Prostownik z automatyką...
Witam dolej wody destylowanej i spróbuj ładować prostownikiem do akumulatorów żelowych o prądzie ładowania 700mA. Sprawdzaj miernikiem (woltomierzem) co jakiś czas przy odłączonym prostowniku ile ma V akumulator.
Normalne zjawisko, napięcie mierzone na klemach po odłączeniu prostownika zawsze jest niższe niż przy podłączonym prostowniku i powoli spada z upływem czasu aż się ustabilizuje. Naładowany akumulator (mierzony 30 min po po odłączeniu prostownika) ma napięcie w granicach 13,2-13,6 V
Nie ma wątpliwości, że ,,twórcą" buczenia jest rdzeń transformatora. Spróbuj odłączyć jeden przewód uzwojenia wtórnego(jeżeli są tylko dwa) tak aby odłączyć układ prostownika od transformatora. Jeżeli buczenie zmniejszy się lub ustąpi, musisz sprawdzić diody w prostowniku. Jeżeli nic się nie zmieni, należy rozebrać rdzeń transformatora(rozkręcić i wyjąć...
to jest normalnie prostownik na 12V, nie mam pojęcia czemu na klemach jest 6V... Albo masz uszkodzoną diodę prostowniczą lub odłączoną połówkę uzwojenia w prostowniku jeśli masz trafo z odczepem środkowym. Albo woltomierz pokazuje napięcie średnie. A w prostowniku jest ono pulsujące. Gdybyś podłączył kondensator do wyjścia prostownika o pojemności...
Witam. Też mam problem. Z dnia na dzień przestało działać mi to wspomaganie w ciągniku. Dodam, że nie było na nim nic spawane. Ale dzisiaj rano, kiedy potrzebowałem odpalić ciapka, podłączyłem prostownik - jakiś elektroniczny i pokazuje mi na nim napięcie ładowania 15,2 V. O dziwo wspomaganie się załączyło, odłączyłem prostownik - wspomaganie działa...
Można odłączyć klemy lub kupić podtrzymujący prostownik w Lidlu za 60 zł.
Witam wszystkich mądrzejszych ode mnie i pytam: Czy po zakończeniu ładowania akumulatora ODŁĄCZONEGO OD SAMOCHODU i wyłączeniu prostownika z gniazda sieciowego trzeba zadbać o odłączenie co najmniej jednej klemy prostownika? Innymi słowy: Czy nieczynny prostownik może wyładowywać akumulator?
Mógłbyś podać zdjęcie kompletnej instalacji z tym kupionym mostkiem i bezpośrednio podłączonym silnikiem? Masz możliwość zmieryenia natężenia prądu? Czy przy podłączeniu silnika bezpośrednio do prostownika odłączyłeś całkowicie sterownik obrotów wkrętarki? Rafikus
Sprawa wyglada nastepująco: Po godz. 4 odłączyłem prostownik bo aku mocno gazował. Napięcie na aku z podłączonym prostownikiem - 12,5V. po godz. 5 zmierzyłem napięcie na aku odłączonym od prostownika - 10,6V. po godz. 6 zmierzyłem napięcie na aku odłączonym od prostownika - 12,3V. O co chodzi. Ta cela zwarta czy co? Ale poźniej nie jest zwarta?Napięcie...
Budując prostownik z rozruchem musisz uwzględnić to, że z chwilą uruchomienia silnika, musi nastąpić automatyczne odłączenie prostownika. Takie rozwiązanie można spotkać w oryginalnych prostownika z funkcją rozruchu.
Więc tak - po odłączeniu prostownika żarzenie nie zmieniło się, dalej jest 6,1V. Wyprostowane napięcie przy obciążeniu około 180V. Zmienne na wejściu przy obciążeniu 208V. Bez lamp odpowiednio 270V i 218V (w gniazdku mam równo 230V). Prostownik wygląda źle: https://obrazki.elektroda.pl/6165992400_...
sprawdż sobie te regulatory. odłącz wszystko od prądnicy .Weż zasilacz na 16-25V, opornik 10Ω lub żarówkę 24V 21W .amperomierz i mierz kolejno jak na rysunku.(Jeśli możesz to odłącz prostownik)
W obu przypadkach masz przykład przyrządów pomiarowych o wysokiej impednacji wejściowej. Multimetr czy neonówka nie obciążają obwodu mierzonego bardziej, niż Ty przy pomocy rezystancji skóry. W przypadku neonówki, co zaświeciła... Tutaj nie do końca wiem, na ile to było bezpieczne. Neonówka zaświeciła, bo jej wystarczy do zaświecenia prąd, jaki indukuje...
Żarówka jest ta sama co była przez wiele lat i normalnie świeciła , a kilka dni temu oświeciła się żółta kontrolka w kształcie żarówki na liczniku i od tego momentu ta tylna żarówka nie świeci . Ta sama żarówka odłączona pod prostownikiem świeci.
Mogę powiedzieć tyle - mam zagazowaną corolle 1.4 z 2004 r. Akumulator mam 55 Ah. Prąd pobierany z akumulatora podczas postoju (z odłączoną instalacją gazową) to 18-20 mA, a z połączoną instalacją gazową 80-85 mA. Teraz mam kilka prostowników, w tym jeden z pełną automatyką, ale korzystałem w zasadzie z jednego, najstarszego zrobionego przeze mnie z...
Instrukcja obsługi się kłania.Zawsze podłącza się klemy prostownika przy odłączonym prostowniku od sieci.Również przy odłączonym prostowniku od sieci odłącza się zaciski prostownika od akumulatora.W trakcie ładowania akumulatora następuje wydzielanie się z niego siarkowodoru który to gaz jest wybuchowy. W przypadku zdejmowania zacisków prostownika z...
Polecam notowanie napięcia i czasu odczytu - żeby się zorientować, na ile szybko rośnie, i wiedzieć, czy do następnego odczytu można poczekać godzinę, czy pięć minut. Można też zrobić prosty układ: TL431, dzielnik z 2 oporników, do tego podłączony buzer (i równolegle do niego LED z szeregowym opornikiem z 1k). Dobrać dzielnik tak, by mieć alarm np....
Witam.wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu .sprawdziłem czujnik położenia wału korbowego i przeczyściłem styki.Odpaliłem auto i pracował przez 40 min bez szwanku ,ale z podłączonym prostownikiem odłączyłem prostownik i po 5 min zaczęły spadać obroty silnik zgasł. zdjąłem klemę minusową i podłączyłem woltomierz między odłączoną klemę a minus akumulatora...
sprawdzałem miernikiem pokazuje mi 14 V ,natomiast akumulator po odłączeniu prostownika 16 V ,nie rozumie dlaczego tak dużo
Skąd kolega joka25 wziął te 14,7 V ? Akumulator bez ładowania [przy odłączonym prostowniku] ma niższe napięcie. Poczytaj na forum.
Witam z tego co napisaleś to wynika, że masz niedoładowany akumulator i to przez pobór prądu.Akumulator w dobrym stanie w 5 godzin po odłączeniu od prostownika powinien mić napięcie 12,6 V.Ładowanie masz dobre.Spadek napięcia pod obciążeniem też jest w normie.Też mam podobne problemy bo za dużo mam w aucie urządzeń dodatkowych.Zamontowałem sobie woltomierz...
Prostownik można uzupełnić schematem ograniczenia maksymalnego napięcia. Po osiągnięciu akumulatorem ustalonego napięcia schemat odłączy prostownik od sieci, a przy obniżeniu do ustalonego minimalnego napięcia znów włączy prostownik dla ładowania.Jeśli ciebie taki wariant podchodzi - napisz.
Prostownik, który odłączy akumulator po spadku prądu poniżej 1A był opisany tu: https://obrazki.elektroda.pl/8877173700_...
Otóż po ładowaniu 30 minut ojciec odłączył prostownik twierdząc że śmierdzi plastikiem, Może Ty, lub Twój Tato, za bardzo "kombinujecie" z tym tzw. "prostownikiem"? :cry: Pozdrawiam.
chodzi o to że nie trzyma napięcia.po odłączeniu prostownika auto odrazu gaśnie
Jak najbardziej ,odłącz prostownik i sprawdź co się dzieje . Powodzenia
Sądziłem, że dziś rano "zielone oczko" się pokaże a ta bestia nadal ukryta ;) Przypadek czy ma to coś wspólnego z rodzajem ładowania ;) Wczoraj końcowe napięcie ładowania wynosiło 15,66V; minutę po odłączeniu prostownika 13,32V Dziś rano po 14h było 12,82V. Moim zdaniem nieźle. Cztery lata temu po 12 h od odłączenia prostownika, napięcie wynosiło 12,54V...
Witam. Mam pytanie do kolegów jak zmodyfikować przedstawiony układ na jednym tranzystorze tak aby spadek napięcia na akumulatorze do którego jest podłączony i w momecie włączenia rozrusznika spowodował natychmiastowe włączenie prostownika rozruchowego i równie szybkie odłączenie prostownika po odpaleniu sinika. Pozdrawiam.
Ostatecznie napięcie po ładowaniu 13.982V, Po ładowaniu czyli natychmiast po odłączeniu prostownika? A do ilu doszło przed odłączeniem? Teraz możesz zrobić prosty test: Zmierz napięcie akumulatora 24h i 96h po ładowaniu. Podaj nam wyniki.
Dodaję tutaj schemat automatycznej ładowarki urządzenie to służy do samoczynnego odłączenia prostownika od sieci zasilającej po naładowaniu akumulatora samochodowego do określonej wartości napięcia. Natomiast przy obniżeniu tego napięcia do wcześniejszej ustalonej wartości prostownik zostanie ponownie załączony.
Przy nowych i sprawnych akumulatorach i niezbyt forsownym ładowaniu (10 godzinnym prądem) wskazania nie będą się różnić znacząco Może kolega wyjaśni co rozumie przez pojęcie znacząco? Proponuję aby autor wykonał pomiar następująco: - przy podłączonym prostowniku, niezwłocznie po zakończeniu ładowania - 60 min po odłączeniu prostownika. - 24h po odłączeniu...
Odłącz prostownik i sprawdź trafo bez obciążenia. M
Może mieć to związek z padniętym akumulatorem? Zaraz po odłączeniu prostownika odpaliłem. Bo takto po 3 odpaleniach aku pada... jest do wymiany. Czy w ogóle nie brać aku pod uwage?
Miernik w dłoń i sprawdzaj! Sprawdź napięcia dochodzące do końcówki mocy, bezpieczniki, wszystkie elementy(czy nie są popalone itp.) , połączenia, i ten transformator o którym mówił kolega. Odłącz go przed prostownikiem i sprawdź czy jest napięcie na uzwojeniu wtórnym zasilajęczym końcówkę mocy. Skombinuj sobie schemat!!! To podstawa jeżeli chcesz co...
Tylko takie coś mi odłączy prostownik od sieci natomiast zaciski prostownika będą na akumulatorze czy nie spowoduje to rozładowywania akumulatora ?
Więc ładuj go i co jakiś czas sprawdzaj napięcie, jak dojdzie do 14,6V to odłącz prostownik i tyle w temacie
Witam, elektryk do mojego mocno już zużytego (przez uszkodzony mostek alternatora) dolał wody (jak stwierdził był "przesuszony) i teraz podczas ładowania z akumulatora dochodzą sycząco bulgoczące dźwięki. Co to może oznaczać? czy można go dalej bezpiecznie ładować (dźwięki słychać także po odłączeniu prostownika.)
Jak masz mocno naładowany akumulator którego 5s temu odłączyłeś od prostownika to też przy wysokim napięciu akumulatora pokaże dość wysokie RW. Swoją drogą mam też miernik RW muszę kiedyś porównać parametry przy róznych stanach naładowania.
Czy takie napięcie utrzymuje się przez cały czas po odłączeniu prostownika? Myślę, że mierzyłeś napięcie zaraz po odłączeniu zacisków ładowania, a akumulator porostu przeładowałeś. Ładowanie powinieneś zakończyć przy napięciu 14,4V.
Napięcie spoczynkowe nowej varty silver dynamic 74 Ah 750 A to 12,42V Prąd ładowania 5A napięcie 14,70V uzyskane po 57 min Zmniejszyłem natężenie do 3A i 14,7V uzyskałem po 55 min Napięcie po odłączeniu prostownika to 13,10V Dodano po 28 Napięcie po 20 min od odłączenia prostownika 12,8V
4) Ostatni wniosek, który mi się nasunął, to że podczas wczorajszego ładowania, mimo że kreska amperomierza weszła już na czarne pole po lewej stronie, być może lekko za wcześnie odłączyłem ten prostownik. Dlatego pokazał mi 12,5V, a nie te 14-14,5V. Kolego mylisz napięcie akumulatora 12.5V, z napięciem ładowania akumulatora 14-14.5V, to dwa różne...
Witam Odłącz z sieci, sprawdż pozystor, prostownik i element wykonawczy przetwornicy (podaj model sprzętu), bo nie wiadomo, co do czego :P I popracuj troszku, podaj nam co nasz, a co nie?
Mierzyć na podłączonym prostowniku czy na odłączonym? Skoro prostownik pokazuje 11V to chyba sprawny co?
Raz - wyłącznik Dwa - sprawdź prostownik selenowy. Możesz w ogóle odłączyć prostownik wysokiego i zobaczyć czy pojawi się cokolwiek na żarzeniu. Trzy - sprawdzałeś ciągłość uzwojenia?
Z jakiego powodu? Nawet różnica kilkunastu miliwoltów spowoduje już przepływ prądu i wyrównywanie napięć. Co nie oznacza, że akumulator w samochodzie będzie prawidłowo doładowany. Sam odpowiedziałeś dlaczego: Jeśli naładowany i nie obciążony akumulator ma 13,6 V Należy doładować do 14,5-14,7V Ponadto założenie, że świeżo naładowany akumulator ma bez...
Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania aby nie przeładować i nie zepsuć akumulatora? Mam bardzo podobny prostowniczek: https://obrazki.elektroda.pl/2583803500_... Ładował akumulator 62 Ah około 26 godzin, najwięcej na mierniku pokazało 16,35V, prąd w końcowej fazie około 0,8A. A to efekt: https://obrazki.elektroda.pl/7741993500_...
Po ok 2 czy 3 godzinach od odłączenia od prostownika i zamontowaniu w aucie napiecie wyniosło 12V Pozostaje ''jedynie słuszny wybór'' czyli złomowanie.
Z tym uruchamianiem bez odłączania to chyba nie do końca prawda. Próbowałem i spalił się IRF, to znaczy został w pozycji zwartej. Dodatkowo po odłączeniu przewodów prostownika od akumulatora na zaciskach nadal jest napięcie, chwila nieuwagi i IRF do wymiany.
wykorzystaj wskazówki jakie dał ci mczapski i zmierz napięcie podczas ładowania i po odłączeniu prostownika , to będziesz coś wiedział więcej.
Podłącz i juz. Kontroluj tylko napięcie na zaciskach aku, jak przekroczy podczas ładowania wartość 7,5V odłącz prostownik.
Jezeli doładował dzień wczesniej i po dobie będzie 12,6 V to akumulator jest ok. Jeżeli będzie tak długo stał że będzie zasiarczony i podładowany tak jak piszesz to po dobie napiecie spadnie i na pewno nie będzie 12,6 tylko np. 11,9. Akumulator zasiarczony nie przyjmuje ładunku, po podłączeniu prostownika napięcie szybko rośnie i osiaga wartość sugerującą,...
Za wysokie napiecie ładowania spowodowało blokade. W moim A2 stało sie tak samo odłączyłem prostownik i klemę na 10 min i działa
Coś mi się wydaje, że źle kombinujesz. Powinieneś podmienić spaloną diodę w oryginalnym prostowniku/regulatorze na nową. Jeżeli nie możesz dostać się do środka, to chyba powinieneś, włączyć nową diodę, między biały i czerwony przewód, paskiem w stronę czerwonego. Przewód czerwony możesz odłączyć od oryginalnego prostownika, ale przewód biały musi być...
(at)Mateuszkordi23 Jezeli to prawda, to albo blad pomiaru, albo źle podłączony prostownik. był tak duży opór ze palce ukręcało Bez obciążenia opory powinny być niewielkie. Raz jeszcze, odłącz prostownik, zostaw rozwarte przewody, obracaj i zmierz na zakresie 200 V AC .
Za małe napięcia tzn jakie? i czym mierzysz? Do poprawnego pomiaru tych napięć należy użyć oscyloskopu mierzenie miernikiem tutaj nic nie da. Mierzenie tego napięca również przy pracy jałowej też nie jest miarodajnym pomiarem. Na twoim miejscu najapierw bym sprawdził napięcie zasilania bloku mocy. Jaką ma wartość? Później przy odłączonych prostowniku...
Witam, czy jest sens się bawić w odratowanie oryginalnego 11-letniego akumulatora (FINIS 1744945)? Nigdy nie był głęboko rozładowany, nawet nigdy nie doładowywany, auto regularnie jeżdżone. Od kilku miesięcy coraz słabiej kręci. Podłączyłem prostownik, po kilkunastu minutach się doładował do pełna, po odłączeniu prostownika napięcie spada w kilka sekund...
Nigdy, to znaczy, nigdy dopóki nie odłączę prostownika. Aku jest padnięty na tyle, że jak zgasną diody sygnalizujące ładowanie i wyłączę prostownik to na multimetrze jest powiedzmy 14,4 i powoli spada. Ale wystarczy wcisnąć centralny zamek i napięcie spada na tyle, że znowu się załączają (jest poniżej 12,9). Jeżeli nie odłączę fizycznie napięcia z prostownika...
Ja się nie zgodze z wypowiedzią Jerzego. Nawet jeśli prostownik daje większe napięcie od tych 14,4 V to i tak po dołaczeniu do rozładowanego akumulatora wartość ta natychmiast spada. Wystarczy kontrolować ładowanie, a kiedy napięcie na zaciskach aku przekroczy 14,4 V należy odłączyć prostownik. Jakbyś dołaczył kondensator do tego prostownika z Allegro...
W pełni naładowany akumulator ma 12.6 -12.7 V oczywiście pomiar nie od razu po odłączeniu prostownika a po odczekaniu 15 min.
Na początek odłącz prostownik i rozładuj trochę akumulator. Następnie znowu podłącz prostownik i zobacz gdzie "powędruje"wskazówka.Bo wydaje mi się,że ten akumulator jest już naładowany .
On służył do ładowania akumulatorów 24 V, jakaś stara polska konstrukcja - prostownik selenowy. Odłącz ten prostownik selenowy ale nie wywalaj go tylko spróbuj sprzedać komuś bo to zabytek a w jego miejsce użyj diod krzemowych. Sprawdź jakie trafo w prostowniku, czy ma dwa uzwojenia, czy jedno. Ogólnie to taki prostownik może być cenniejszy od gotowego...
Niedawno ładowałem akumulator taki prostownikiem jak na zdjęciu. W zasadzie to tylko podładowywałem, bo samochód długo stał nieużywany. Prąd ustawiłem na 8. Od czasu do czasu spoglądałem na wskazania amperomierza i prąd stopniowo malał. Po około 3 godzinach prostownik odłączył ładowanie. Na amperomierzu nie było nic i dioda świeciła na zielono. Nie...
Akumulator był ładowany kilkanaście godzin. Po naładowaniu i odłączeniu prostownika napięcie 12,6V. Wskaźnik wg nalepki: zielony - akumulator naładowany czarny - akumulator rozładowany srebrny - dolej wody demineralizowanej Kulka ciągle wskazuje kolor srebrny.
Jak widać na powyższych zdjęciach, akumulator użytkowany w pracy cyklicznej pod napięciem około 14 V nie jest w stanie się naładować. Dopiero trzymanie go "pod prądem" dłużej uruchamia dość powolny proces elektrochemiczny odzyskiwania siarczanu z płyt do elektrolitu. Akumulator możesz przy prądzie 1,2 A spokojnie zostawić jeszcze na wiele godzin, nic...
Odłącz prostownik. Zapnij żarówki (3szt) i mierz AC (3x). Pisałem o tym w lunkowanym temacie. Poczytaj. Zasilanie regulatora weź z obwodu kontrolki ładowania zwierając ją lub wprost z aku.
prostownik odłączenie odłączenie poduszki odłączenie grzałki
standby thomson zoneminder kamera broetje energy
dewalt dcb118 licznik impulsow
Kalibracja systemu Valvematic w Toyocie - jak to zrobić? Bezpiecznik F01 w Lancia Delta 3 - co oznacza?