Sprawdż prostownik, odłącz zasilanie i omomierzem szukaj zwarcia.
Nie wiem co to za prostownik. Ja zawsze ładowałem akumulator w samochodzie bez odpinania go od instalacji w samochodzie i nie spowodowało to żadnego problemu. Ale zawsze stosowałem zasadę, że najpierw podłączam prostownik do akumulatora, a następnie prostownik podłączałem do sieci. Odłączanie w odwrotnej kolejności - najpierw prostownik odłączony z...
Jest w tej maszynie użyty silnik DC (duzy moment obrotowy), a przed soba masz prostownik. Odłącz najpierw jeden przewod od silnika od tej płytki np. niebieski i posprawdzaj diody testem diody multimetru. Potem pomyślimy dalej.
"Bezpieczny" w nazwie prostownika należy rozumieć, że nie grozi tzw. "przeładowanie", czyli przekroczenie dopuszczalnego napięcia ładowania. Za takie uważam ok. 15V - powyżej może zacząć się gazowanie elektrolitu, co prowadzi do jego ubytków. Tym niemniej warto mieć jakiś miernik (woltomierz, czyli np. tani miernik uniwersalny lub wspomniany wcześniej...
Mógłbyś podać zdjęcie kompletnej instalacji z tym kupionym mostkiem i bezpośrednio podłączonym silnikiem? Masz możliwość zmieryenia natężenia prądu? Czy przy podłączeniu silnika bezpośrednio do prostownika odłączyłeś całkowicie sterownik obrotów wkrętarki? Rafikus
Witam! narysowałem Ci schemat takiego prostownika, tak to powinno wyglądać. Jeden przewód od amperomierza podłącz pod wyjście z prostownika a drugi w miejsce gdzie są połączone dwie diody z przeciwnych radiatorów. Pozdrawiam
Prostownik będzie ładował te akumulaory do takiego czasu aż osiągną one swoją właściwą pojemność a napięcie na akumulatorach podniesie się do takiego momentu że osiągnie poziom około 15V i prostownik automatycznie odłączy dalsze ich ładowanie.Nie ma obawy o uszkodzenie prostownika.
Po ok. 10 h odłączyłem prostownik i sprawdziłem woltomierzem napięcie na akumulatorze – było ok. 12,8 V. Naładował się. To że prąd nie spadł do zera nic nie przeszkadza. Tu masz odpowiedzi: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Prostownik, który odłączy akumulator po spadku prądu poniżej 1A był opisany tu: https://obrazki.elektroda.pl/8877173700_...
ale też będzie świecić jeżeli kabel zasilający prostownik będzie odłączony z sieci?
Jak masz prostownik z amperomierzem, to już coś zmierzysz. Wydobądź te baterie z obudowy. Jeśli się uda odłącz jeden z przewodów. Prostownik podłącz do jednego odłączonego i drugiego jeszcze przyłączonego do baterii (nie pomylisz biegunowości). Możesz też jakoś oznaczyć przewód podłączony do plusa lub minusa. Prostownik powinien być bez automatyki -...
Arturavs ma rację. Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. To często dostawało zwarcie lub się kopciło. Odłącz prostownik - jeden przewód.
Pogodzę wszystkich - mam nadzieję. Napięcie końcowe ładowania jest obojętne. Ważne aby po zakończeniu ładowania gęstość elektrolitu była nie mniejsza niż 1,28 g/cm3. Jeżeli komuś się to uda osiągnąć ładując baterię do 14 czy 14,5 V to nie ma sensu już dalej ładować i należy prostownik odłączyć i można uznać, że bateria jest naładowana w 100%. O stanie...
W żadnym wypadku nie dawać zasilaczy specjalizowanych do LED!!! Jeżeli nie odłączysz prostownika to przy większym poborze mocy (bas) może się uszkodzić.
1. Naładuj akumulator prostownikiem. Jeśli słychać ciche bulgotanie to przerwij ładowanie. 2. Odłącz prostownik po naładowaniu. 3. Odstaw akumulator na noc i nic do niego nie podłączaj. 4. Sprawdź napięcie na akumulatorze. 5. Napisz nam tutaj ile woltów pokazał miernik.
Niedawno ładowałem akumulator taki prostownikiem jak na zdjęciu. W zasadzie to tylko podładowywałem, bo samochód długo stał nieużywany. Prąd ustawiłem na 8. Od czasu do czasu spoglądałem na wskazania amperomierza i prąd stopniowo malał. Po około 3 godzinach prostownik odłączył ładowanie. Na amperomierzu nie było nic i dioda świeciła na zielono. Nie...
Dzień dobry. Mam problem z moją wsk 175. Mianowicie chodzi o to, że jeździłem sobie z pół godzinki i nagle zaczęła się dusić i zgasła. Okazało się , że nie ma prądu ani nic, dopiero po podłączeniu prostownika prąd się pokazał i normalnie odpaliła, a po odłączeniu prostownika prądu i iskry znowu nie było. Z góry dziękuję🥲
Witam.wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu .sprawdziłem czujnik położenia wału korbowego i przeczyściłem styki.Odpaliłem auto i pracował przez 40 min bez szwanku ,ale z podłączonym prostownikiem odłączyłem prostownik i po 5 min zaczęły spadać obroty silnik zgasł. zdjąłem klemę minusową i podłączyłem woltomierz między odłączoną klemę a minus akumulatora...
Wymień uszkodzony akumulator, ze zwartym ogniwem pozostałe zbyt mocno się "gotują". Akumulatory po intensywnym ładowaniu zawsze jakiś czas gazują po odłączeniu prostownika, a w twoim przypadku z pominietym ogniwem jeszcze bardziej. Uważaj z otwartym ogniem.
Sprawdź, czy przy termistorze w obwodzie żarzenia nie ma jakiegoś zwarcia. O ile pamiętam, on się kryje pod taką metalową blaszką w okolicy przełącznika kanałów. Wydaje się to jednak mało prawdopodobne. Jeśli przebity jest "kartoflak" C127 też może palić się bezpiecznik. Ja bym odłączył prostownik i przywrócił najpierw samo żarzenie.
to jest normalnie prostownik na 12V, nie mam pojęcia czemu na klemach jest 6V... Albo masz uszkodzoną diodę prostowniczą lub odłączoną połówkę uzwojenia w prostowniku jeśli masz trafo z odczepem środkowym. Albo woltomierz pokazuje napięcie średnie. A w prostowniku jest ono pulsujące. Gdybyś podłączył kondensator do wyjścia prostownika o pojemności...
Witajcie. Mam taki prostownik MASTA MS 12/5R: http://obrazki.elektroda.pl/4282157400_1... Podłączyłem do niego akumulator Centra Futura 54Ah, ładowałem prądem 5A po jakimś czasie wskazówka na prostowniku zeszła do 2A i tak pozostała przez dłuższy czas, więc wyłączyłem prostownik z prądu, jednak wskazówka nie spadła do 0A. Czemu tak się...
Naładuj akumulator tak by po odłączeniu prostownika, po pół godziny, miał min13,5V. Utnij H155 na dł.4357mm, masz go 5m. podpowiedź: http://sp9zcj.free.ngo.pl/kable.html Marek
Witam. Zamiast orginalnego uzwojenia na rdzeniu przekażnika nawijasz ok 10- 14 zwoi drutu DNe o średnicy 1,5 - 2 mm. Montujesz przycisk z samopodtrzymaniem na tym przkaźniku, a pozostałe styki właczają transformator prostownika. Po odłączeniu (lub naładowaniu )akumulatora przekaźnik wyłączy ci zasilanie. Dziś wigilia, więc nie będęci tego rysował, tylko...
Najlepszą metodą diagnozy jest oscyloskop. Poza tym jeżeli faktycznie po odłączeniu regulatora prostownik ładuje stałym prądem to regulator jest do naprawy. Regulator jest wpięty szeregowo z uzwojeniem pierwotnym?
Witam wszystkich mądrzejszych ode mnie i pytam: Czy po zakończeniu ładowania akumulatora ODŁĄCZONEGO OD SAMOCHODU i wyłączeniu prostownika z gniazda sieciowego trzeba zadbać o odłączenie co najmniej jednej klemy prostownika? Innymi słowy: Czy nieczynny prostownik może wyładowywać akumulator?
Tam widać niezły bajzel w tym prostowniku. Odłączony jest amperomierz, i chyba automatyka ładowania na tyrystorze. Także nie widać przewodów od gniazda zasilania. I to pisze ,,elektronik"? :cry:
W międzyczasie zaopatrzyłem się w miernik. Odłączyłem prostownik (po około 12h ładowania) i wartości na mierniku pokazują 11,1V. Wiem, że mało, więc podłączyłem ponownie i podczas ładowania wartość ta wynosi 18,8V!!! Na prostowniku wskazówka jest między 0,5-1A. Czy to znaczy, że akumulator jest do wymiany? Tak
Zrób jakieś sensowne pomiary: 1. Naładuj akumulator 2. Zmierz napięcie po naładowaniu (tak co najmniej 15 minut po odłączeniu prostownika) 3. Zmierz napięcie pod znanym obciążeniem (np. żarówka reflektorowa 55W) 4. Zmierz ewentualnie napięcie na akumulatorze samochodowym w momencie odpalania z niego skutera
Z pomiaru napięcia wynika, że akumulator jest w pełni naładowany. Każde poszczególne ogniwo, po osiągnięciu stanu naładowania ma napięcie ok.2,75 V, co daje w sumie 2,75 x 6 =16, 5 V. Po odłączeniu prostownika, napięcie na akumulatorze spadnie. Dobry prostownik z chwilą osiągnięcia takiego napięcia, czyli stanu naładowania akumulatora, powinien obniżyć...
Myślisz że mogę po 8h ładowanie spróbować go odpalić żeby zobaczyć czy to ma sens. Nie warto próbować o ile nie osiągniesz minimum 13V przy podłączonym prostowniku. Każda próba odpalenia na całkowicie rozładowanym akumulatorze tylko bardziej go niszczy. Napięcie poniżej 10,7V ( prostownik odłączony), nadal oznacza całkowite rozładowanie. Aktualnie...
Przy podłączaniu prostownika do akumulatora (prostownik odłączony od zasilania) następuje iskrzenie, czy to może być przez ten wstawiony kondensator?
Akumulator może być uszkodzony, np. zwarcie na którejś celi i nie przyjmuje więcej ładunku. Sprawdź napięcie na zaciskach po odłączeniu prostownika.
Można odłączyć klemy lub kupić podtrzymujący prostownik w Lidlu za 60 zł.
To jest błędny schemat, np. odwrotnie włączony TL, zastanawiałeś się co będzie gdy odłączysz prostownik? Napięcie na akumulatorze spadnie poniżej 17 V, przekaźnik znowu załapie i tak dalej..
Instrukcja obsługi się kłania.Zawsze podłącza się klemy prostownika przy odłączonym prostowniku od sieci.Również przy odłączonym prostowniku od sieci odłącza się zaciski prostownika od akumulatora.W trakcie ładowania akumulatora następuje wydzielanie się z niego siarkowodoru który to gaz jest wybuchowy. W przypadku zdejmowania zacisków prostownika z...
Jak podłączysz jedną klemę to wogóle nie powinno się dać przestawić w jakikolwiek tryb... to samo jak jest odłączona...
ale nie zaszkodzi mu jak będzie miał więcej niż 15 V ? Dla akumulatorów 12 V zaleca się ładowanie do napięcia 14,6 V . Jeżeli przy tym napięciu występuje gazowanie elektrolitu należy prostownik odłączyć.
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
To nie jest normalna sytacja. w pozycji 0 powinien być prostownik odłączony od sieci.Czy Masz dokumentację do tego prostownika ?Jeśli nie to spróbuję odkopać DTR kę do tego prostownika w której jest schemat.Ponadto posiadam ww prostownik po wymianie mostka selenowego na diodowy,sprawny technicznie.pomogę w tym temacie.
No to jest nadzieja (tu nie ma Panów :P ). Jeżeli nie wywala, to podłączaj kolejne zespoły prostownicze, za każdym podłączeniam sprawdż czy nie 'wywala' bezpiecznika. Nie piszesz jak wynikły pomiary prostowników i kondensatorów filtrujących. Odłącz zasilanie -/+ C504, te co idzie do stopnia mocy, podłącz wszystko i sprawdż.
W nowych widziałem, ze w momencie załączenia zapłonu „wypluwa” wtyczkę prostownika ( okrągła wtyczka, gniazdo na zewnątrz) Czyli wtyczki nie wyrwie i dodatkowo w momencie rozruchu prostownik jest odłączony.
Sprawa wyglada nastepująco: Po godz. 4 odłączyłem prostownik bo aku mocno gazował. Napięcie na aku z podłączonym prostownikiem - 12,5V. po godz. 5 zmierzyłem napięcie na aku odłączonym od prostownika - 10,6V. po godz. 6 zmierzyłem napięcie na aku odłączonym od prostownika - 12,3V. O co chodzi. Ta cela zwarta czy co? Ale poźniej nie jest zwarta?Napięcie...
W obu przypadkach masz przykład przyrządów pomiarowych o wysokiej impednacji wejściowej. Multimetr czy neonówka nie obciążają obwodu mierzonego bardziej, niż Ty przy pomocy rezystancji skóry. W przypadku neonówki, co zaświeciła... Tutaj nie do końca wiem, na ile to było bezpieczne. Neonówka zaświeciła, bo jej wystarczy do zaświecenia prąd, jaki indukuje...
Jutro zrobię pomiary prostownik niestety nie da się odłączyć bo cały regulator to element zespolony i zatopiony żywicą.
Spróbuj podmagnesować wirnik podłączając prostownik samochodowy pod uzwojenia. Odłącz diody na ten czas.
Mierzyć na podłączonym prostowniku czy na odłączonym? Skoro prostownik pokazuje 11V to chyba sprawny co?
Niby 12.18V to już chyba rozładowany, ale chyba wystarczy żeby odpalić ? Nie jest rozładowany, choć nie jest w pełni naładowany. Jeżeli napięcie jest powyżej 12V to powinien bez problemu odpalić jeżeli układ zapłonowy i rozrusznik są w pełni sprawne. ile lat ma akumulator? Im starszy (bardziej zasiarczony) tym napiecie będzie niższe. U mnie roczny...
W tej tabeli to jest numer katalogowy części zamiennej jaką stanowi ten cały zespół diod który możesz zamówić u producenta.Obok znajduje się kod podobnego zespołu prostowniczego w wykonaniu tropikalnym.Te prostowniki były exportowane do wielu krajów świata.Jak zamiast tego zespołu zamontujesz na dużym radiatorze mostek prostowniczy 50amperowy to też...
Bez miernika to jak wróżenie z fusów. . Jeżeli żarówka nie świeci, to znaczy że prąd jest mały, to dobrze. Ale nie wiesz kiedy zakończyć ładowanie, to źle. Jeśli masz możliwość zajrzeć do cel, to sprawdź gazowanie elektrolitu. Jak nie możesz zajrzeć, to posłuchaj. Zwykle da się usłyszeć bąbelki ulatniającego się tlenu i wodoru UWAGA-GROZI WYBUCHEM....
Nie wiem jaki prąd był na początku ładowania, bo może te 1,15 A jest wskazaniem ,że akumulator jest już naładowany. A ten miernik w prostowniku źle pokazuje. Pisze w instrukcji ile czasu trzeba ładować akumulator? Bo może się okazać, że 10h to jest za mało. Możesz jeszcze zrobić tak ,że rozkręć prostownik odłącz miernik prostownika i w miejsce jego...
Automatyczne prostowniki z podłączonym. Stare transformatorowe z odłączonym. Ja bym tak robił.
Koledzy , mam pytanko. Czy używając tego prostownika trzeba odłączyć akumutator od instalacji pojazdu , czy można ładować z podłączonym akumulatorem ?
Wymyśliłem jeszcze inny sposób - podłączę do klem drugi mały akumulator 12V, a następnie odłączę akumulator do ładowania. Dzięki temu nie zaniknie napięcie w instalacji samochodowej. Po doładowaniu akumulatora, podepnę klemy i dopiero odłączę ten zastępczy akumulator. Czy to dobry pomysł? Dobry sposób. Ale ten prostownik z lidla możesz śmiało podłączać...
Witam wszystkich, buduję urządzenie typu powerbox pod namiot. Akumulator podłączony jest pod regulator MPPT, lecz chciałbym też, aby akumulator był ładowany w domu poprzez prostownik, który chcę umieścić wewnątrz powerboxa. Regulator MPPT to PowMR 30A. Akumulator 4x20Ah 1. Czy podłączając prostownik, muszę odłączyć regulator MPPT od akumulatora? 2....
Elektronika przełącza prostownik w tryb ładowania konserwującego(1A, 14,5V) rzekomo po osiągnięciu przez akumulator napięcia 14,5V. Tyle instrukcja serwisowa. Czy już nikt nie wie jak wyregulować to "cykanie" przekaźnika Płytkę stroisz przy każdej naprawie lub niewłaściwym przełączaniu prostownika w tryb ładowania konserwującego.Strojenie polega na...
Wyrzuć wszystko co masz za mostkiem i będzie najlepiej jak się da. Należy tylko pamiętać, że po przekroczeniu napięcia na akumulatorze (tego umownego 14,4V) należy taki prostownik odłączyć. W przypadku mocno rozładowanego akumulatora w początkowej fazie ładowania podłączyć szeregowo żarówkę samochodową by ograniczyć prąd ładowania.
Coś mi się wydaje, że źle kombinujesz. Powinieneś podmienić spaloną diodę w oryginalnym prostowniku/regulatorze na nową. Jeżeli nie możesz dostać się do środka, to chyba powinieneś, włączyć nową diodę, między biały i czerwony przewód, paskiem w stronę czerwonego. Przewód czerwony możesz odłączyć od oryginalnego prostownika, ale przewód biały musi być...
Nie ma wątpliwości, że ,,twórcą" buczenia jest rdzeń transformatora. Spróbuj odłączyć jeden przewód uzwojenia wtórnego(jeżeli są tylko dwa) tak aby odłączyć układ prostownika od transformatora. Jeżeli buczenie zmniejszy się lub ustąpi, musisz sprawdzić diody w prostowniku. Jeżeli nic się nie zmieni, należy rozebrać rdzeń transformatora(rozkręcić i wyjąć...
Normalne zjawisko, napięcie mierzone na klemach po odłączeniu prostownika zawsze jest niższe niż przy podłączonym prostowniku i powoli spada z upływem czasu aż się ustabilizuje. Naładowany akumulator (mierzony 30 min po po odłączeniu prostownika) ma napięcie w granicach 13,2-13,6 V
Dodatkowe pytanie, jeżeli jest faktycznie trupem to czy po naładowaniu na prostowniku odłączeniu i pozostawieniu go w takim stanie powinien doznać spadku napięcia samoistnie? Czy taki trup będzie miał spadek napięcia dopiero przy podłączeniu na dłuższy czas do choćby minimalnego odbiornika (np żeby miał prąd poboru 0,02A)?
Takie jednorazowe włączenie nie zaszkodzi oczywiście w dużym stopniu ale staraj się tego unikać. Tak dobrze zrobiłeś że zostawiłeś. Przy następnym razie podczas ładowania staraj się nie zakłucać pracy prostownika do momentu aż go odłączysz od aku. Staraj się ładować baterię małym prądem. (oczywiście też nie za małym :))
Przy nowych i sprawnych akumulatorach i niezbyt forsownym ładowaniu (10 godzinnym prądem) wskazania nie będą się różnić znacząco Może kolega wyjaśni co rozumie przez pojęcie znacząco? Proponuję aby autor wykonał pomiar następująco: - przy podłączonym prostowniku, niezwłocznie po zakończeniu ładowania - 60 min po odłączeniu prostownika. - 24h po odłączeniu...
Dziś rano odpiąłem prostownik, napięcie spadło do 12,5V więc wszystko wydawało się w jak najlepszym porządku. Spadło zaraz po odłączeniu czy po pół godzinie? Przy sprawnym akumulatorze, ładowanym całą noc, napięcie natychmiast po odłączeniu prostownika powinno być ok. 13V. Jakie napięcie było rano przed odłączeniem prostownika? Prostownik z automatyką...
witam po mój pierwszy post. wiem, że juz wiele razy było to juz omawiane. Posiadam trafo 230/12V z starego ruskiego prostownika i tu proszę was POMOC o jakiś schemat jakie podzespoły dodać elektroniczne np wskaźnik poziomu naładowania aku lub jego odłączenie jeśli jest naładowany i oczywiście amperomierz i woltomierz poniżej przedstawiam to co zmierzyłem...
Czy u was dioda D2 świeci się jak prostownik jest odłączony z sieci a podłączony do akumulatora? Złożyłem przed chwilą jednak nie mam czasu na badanie tematu co źle zrobiłem ponieważ wyjeżdżam. Za kilka dni wrócę do tematu. Podejrzewam uszkodzenie tyrystora.
A moze naladowany odwrotnie prostownikiem starego typu??
To był kiedy UPS, ale ktoś go przerobił na prostownik. Najprawdopodobniej padła elektronika w UPS-ie, a później ktoś sobie elementy z płyty wylutował i zostawił gołą płytkę PCB. Chyba zostawił ją po to aby się obudowa nie rozjechała po zdjęciu góry. Po czym zrobił prostownik z regulacją na odczepach uzwojenia pierwotnego. Odłącz wszystko i zmierz rezystancję...
On służył do ładowania akumulatorów 24 V, jakaś stara polska konstrukcja - prostownik selenowy. Odłącz ten prostownik selenowy ale nie wywalaj go tylko spróbuj sprzedać komuś bo to zabytek a w jego miejsce użyj diod krzemowych. Sprawdź jakie trafo w prostowniku, czy ma dwa uzwojenia, czy jedno. Ogólnie to taki prostownik może być cenniejszy od gotowego...
Witam Odłącz z sieci, sprawdż pozystor, prostownik i element wykonawczy przetwornicy (podaj model sprzętu), bo nie wiadomo, co do czego :P I popracuj troszku, podaj nam co nasz, a co nie?
Witam dolej wody destylowanej i spróbuj ładować prostownikiem do akumulatorów żelowych o prądzie ładowania 700mA. Sprawdzaj miernikiem (woltomierzem) co jakiś czas przy odłączonym prostowniku ile ma V akumulator.
Może trochę ciut za mocne jak starsza osoba zapomni na noc odłączyć, albo słabszy, albo z jakąś "inteligencją" kup.
Witam. Mam pytanie do kolegów jak zmodyfikować przedstawiony układ na jednym tranzystorze tak aby spadek napięcia na akumulatorze do którego jest podłączony i w momecie włączenia rozrusznika spowodował natychmiastowe włączenie prostownika rozruchowego i równie szybkie odłączenie prostownika po odpaleniu sinika. Pozdrawiam.
Dobry prostownik wyłącza łądowanie przy 15V a jak masz A6 c6 to se spraw i prostownik tego samego sortu.
Przypadkiem nie stosuj tego prostownika jako pomocniczy rozruchowy,czyli-jak kręcisz rozrusznikiem prostownik ma być odłączony od akumulatora!
Napięcie ładowania OK. Prąd (po wyłączeniu) może być pod warunkiem że masz załączony alarm, w tym samochodzie nie ma nic co by pobierało prąd - ewentualnie spróbuj naładować akumulator prostownikiem odłączyć na noc kleme (-) i tak go zostawić. Jeśli rano będzie problem z odpaleniem to masz uszkodzony akumulator. Wymień na gwarancji.
Z tym się zgodzę, testowanie akumulatora bezpośrednio po odłączeniu prostownika nie jest miarodajne. Zaletą testera jest to, że możesz dać klientowi, który przyjeżdża na przegląd wydruk z parametrami akumulatora, ot taki podnoszący prestiż bajer ;) Natomiast, gdy klient przyjeżdża i chce na szybko sprawdzić akumulator, to co mu mam powiedzieć: zaczekaj...
A nic nie piszesz na temat samego akumulatora.Akumulatory pod koniec swojego życia lubią robić takie rzeczy i akumulator wcale nie musi mieć 6 czy 10 lat zdarza się to u młodszych.Przetestuj akumulator ,naładuj prostownikiem odłącz na kilka godzin i zmierz napięcie najlepszy byłby tester ,który mierzy pod obciążeniem.
Zmierzyłem napięci. Różniły się nieco od poprzednich. Warto zaznaczyć,że zmienne z transformatora wynosił 329-0-329V. Na prostowniku odłączonym od układu 300V. Reszta pomiarów w załączniku. http://obrazki.elektroda.pl/8829680200_1...
Budując prostownik z rozruchem musisz uwzględnić to, że z chwilą uruchomienia silnika, musi nastąpić automatyczne odłączenie prostownika. Takie rozwiązanie można spotkać w oryginalnych prostownika z funkcją rozruchu.
Kabli w samochodzie nie odpinaj. 50 Ah akumulator powinien byc ładowany 5 A ( lub mniej ). Z kolegą się do końca nie zgodzę. Jeśli prostownik ładuje prądem do 15V to ok, lecz wątpie. Jeśli prostownik daje ponad 15V lepiej odłączyć klemę gdyż łatwo można zniszczyć elektronikę zawartą w nowych samochodach.
Sprawę z tyrystorem znam, już wczoraj go nie wkładałem do radiatora, uczę się też z google żeby nie zadawać głupich pytań tutaj. Miałem tylko mostek podłączony i z mostka żarówkę 45W taką szklaną kulkę 12V do której równolegle był podłączony kondensator 2200uF 35V, zapaliła się i strzeliło. Tak prostownik odłączyłem odlutowałem mostek, sprawdzałem go...
Przedstawiam schemat automatycznego odłączenia akumulatora. Przy zwiększeniu napięcia akumulatora powyżej 15V napięcie przez diodę Zenera 15V postępuje na bazę tranzystora, który otwiera się i włącza przekaźnik, jego kontakty przerywają się i odłączają akumulator od prostownika. Jednocześnie zaświeci diodę LED D3 - wskaznik odłączenia akumulatora. Dla...
Jak zabezpieczyć akumulator samochodowy przed przeładowaniem? Posiadam prostownik własnej roboty z regulacją prądu ale bez zabezpieczenia akumulatora przed przeładowaniem. Akumulator jaki ładuje to aku bezobsługowy 12V, 72Ah (Ir=680A) Narazie ładuję go prądem 1/20 czyli 3,6A. Ale muszę wiedzieć kiedy już prostownik odłączyć. Co polecacie dodać do tego...
30km to trochę sporo. 11,9 V to jeszcze nie miód na akumulator, mierzysz to w aucie na zapiętych klemach, czy luzem po odłączeniu od prostownika, Po odłączeniu od prostownika na pewno napięcie będzie przez jakiś czas spadać. Teoretycznie przy dobrze naładowanym aku bez włączonych świateł i stania w korkach może się udać. Nie od rzeczy byłoby wyjąć bezpiecznik...
Witam Obejrzałem zdjęcia i: Układ nie ma żadnego układu zabezpieczającego (wyłączającego) ładowanie, te diody z boku pokazują tylko prąd ładowania (lub ewentualnie napięcie na akumulatorze, ale raczej prąd. Więc jak podłączysz akumulator to pewno z początku masz duży prąd ładowania i świeci kilka diod, następnie prąd ładowania maleje co jest normalne...
Raz - wyłącznik Dwa - sprawdź prostownik selenowy. Możesz w ogóle odłączyć prostownik wysokiego i zobaczyć czy pojawi się cokolwiek na żarzeniu. Trzy - sprawdzałeś ciągłość uzwojenia?
Miernik w dłoń i sprawdzaj! Sprawdź napięcia dochodzące do końcówki mocy, bezpieczniki, wszystkie elementy(czy nie są popalone itp.) , połączenia, i ten transformator o którym mówił kolega. Odłącz go przed prostownikiem i sprawdź czy jest napięcie na uzwojeniu wtórnym zasilajęczym końcówkę mocy. Skombinuj sobie schemat!!! To podstawa jeżeli chcesz co...
Mogę powiedzieć tyle - mam zagazowaną corolle 1.4 z 2004 r. Akumulator mam 55 Ah. Prąd pobierany z akumulatora podczas postoju (z odłączoną instalacją gazową) to 18-20 mA, a z połączoną instalacją gazową 80-85 mA. Teraz mam kilka prostowników, w tym jeden z pełną automatyką, ale korzystałem w zasadzie z jednego, najstarszego zrobionego przeze mnie z...
Istnieje dość prosty układ prostownika do ładowania akumulatorów - był chyba prezentowany na Elce, ale nie mogę go teraz znaleźć.Zbudowałem go i pracuje prawidłowo. Nie ma tam nic do ustawiania - pełny automat.Po naładowaniu prostownik wyłącza się i jeśli nie jest odłączony od sieci przechodzi w stan podtrzymania, doładowując akum małym / kilka mA /...
Ostatecznie napięcie po ładowaniu 13.982V, Po ładowaniu czyli natychmiast po odłączeniu prostownika? A do ilu doszło przed odłączeniem? Teraz możesz zrobić prosty test: Zmierz napięcie akumulatora 24h i 96h po ładowaniu. Podaj nam wyniki.
Jeśli prostownik jest niezbyt dobrej jakości to radze odłączyć akumulator, sprawdz dokładnie przewody i klemy glównie masowe tam może być problem.Odłączenie akumulatora i kasacja pamięci nie powinna spowodować aż takich problemów z uruchomieniem, poszukaj jeszcze innych uszkodzeń .
Witam z tego co napisaleś to wynika, że masz niedoładowany akumulator i to przez pobór prądu.Akumulator w dobrym stanie w 5 godzin po odłączeniu od prostownika powinien mić napięcie 12,6 V.Ładowanie masz dobre.Spadek napięcia pod obciążeniem też jest w normie.Też mam podobne problemy bo za dużo mam w aucie urządzeń dodatkowych.Zamontowałem sobie woltomierz...
Oczywiście że tak, teraz tylko do ustawienia napięcia podłącz na wyjściu jakiś opór kilkaset ohmów zamiast akumulatora, ustaw 7,2V, odłącz to co niepotrzebne i GOTOWE!
Mam pytanie na jaką wartość ustawić, aby zmierzyć akumulator ? Na 20 po lewej stronie. Dobra dolałem wody do każdego. Poziom elektrolitu powinien być ok. 10mm nad płytami. Jutro będę miał prostownik 12A więc odłączyłem to badziewie i jutro akumulator dostanie kopa z normalnego. Zupełnie niepotrzebnie go odłączałeś, dla akumulatora jest zdrowsze dłuższe...
Co należy dodać do takiego układu aby nie przeładować akumulatora ? Posiadam trafo 24V 700VA odwinąć coś uzwojenia? Chce ładować akumulator 12V
odłącz bramke tyr i ją wysteruj 300 om do +u
a jak się zachowuje jak mu podasz ładowanie z prostownika? dobrze by było jakby prostownik miał regulację prądu, wsadź woltomierz na akumulator podłącz prostownik i obserwuj co się dzieje - altek oczywiście odłączony; czekam na efekty po takiej próbie .......
Odłącz prostownik od akumulatora i od sieci, poczekaj minutkę, podłącz ponownie i ustaw właściwe napięcie i prąd ładowania. Automaty tak mają, nie chcą ładować mocno rozładowanych akumulatorów. Jeśli to nic nie da, to musisz go podładować innym prostownikiem bez automatyki i dopiero później tym. Możliwe też, ze twój akumulator po głębokim rozładowaniu...
Najlepiej odłącz klemę od plusa i podłącz prostownik bo trzeba go teraz naładować. Dodano po 1 Jeśli przy takim poborze akumulator pada do rana to jest cieniutki .
odłączenie prostownik odłączenie poduszki odłączenie grzałki
membrana pompa paliwo peugeot bipper silnik philips ustawić godzina
skrzynia schemat skrzynia schemat
Volvo S60 2.4 2004 nie odpala po półrocznym postoju Radio lampowe MENUET UKF 20303 pali opornik R92