Witam. Więc w chwili rozruchu (nim silnik osiągnie pełne obroty),wówczas styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte ,to miernik powinien pokazać (0). Natomiast gdy silnik już pracuje ,to pojawi się napięcie jakie podałeś, w ten sposób to działa.Możesz w miejsce miernika podłączyć kontrolkę z żarówki 230V /15W,to stwierdzisz że podczas rozruchu kontrolka...
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Czy jest tam wyłącznik odśrodkowy ? Wtedy 2 przewody - uzwojenie pracy, 2 przewody -uzwojenie rozruchowe i 2 przewody wyłącznik odśrodkowy.
Silnik 1-fazowy. co to za ustrojstwo z dwoma kablami na deklu? Wyłącznik odśrodkowy do uzwojenia rozruchowego.
Jest tam wpiety wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik nabierze prędkości.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Trzeba mu pomóc wystartować ręcznie i wtedy już działa normalnie. Przyczyn kilka: 1. Wyłącznik odśrodkowy - sprawdzić czy zwiera styki i czy po zakręceniu wałkiem rozwiera styki. 2. Stan łożysk i zwrócenie uwagi czy łożysko nie ma luzu w obsadzie łożyskowej. 3. Uzwojenie rozruchowe. Kondensatora nie widać to musi być wyłącznik odśrodkowy z cewka rozruchowa...
(at)murison W tym silniku nie ma wyłącznika odśrodkowego natomiast wewnątrz uzwojenia jest bezpiecznik termiczny. Ponieważ miedzy przewodami czarnym i niebieskim masz 62Ω jest on sprawny.
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Nie chcę Ci psuć humoru w ostatnim dniu roku, ale czy to jest na pewno silnik BZFWr120-78, czy tylko zgadujesz. Ten silnik był wyposażony fabrycznie w wyłącznik odśrodkowy i uzwojenie rozruchowe nawinięte bifilarnie. W tym przypadku zastąpienie wyłącznika odśrodkowego kondensatorem, bez przeróbki samego uzwojenia jest nie realne. Podejrzewam, że to...
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
Może też być uszkodzony wyłącznik odśrodkowy albo uzwojenie
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Witam ! Pokaż zdjęcie tabliczki zaciskowej, Nie podłączaj silnika tak jak napisałeś. Dlaczego sądzisz ze ten silnik ma hamulec ? -1,5 oma uzw. robocze -6 omów uzw. pomocnicze -0.3 oma wyłącznik odśrodkowy Do zwojenia roboczego podłącza się 230V Uzwojenie pomocnicze, wyłącznik odśrodkowy i kondensator łączymy szeregowo i ten szereg łączymy do tego samego...
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Witam. Pilnie potrzebuje informacji, jakie łożyska były stosowane w silnikach do frani z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego i jeżeli można to jaka jest średnica wałka napędowego. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Czy są falowniki które obsługują uzwojenie rozruchowe z wyłącznikiem odśrodkowym a puźniej uzwojenie robocze czy to trzeba jakoś poprzepinać i usunąć przełącznik? Bo na chłopski rozum to czeka mnie zmiana silnika coś czuję.
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
U1 U2 zasilanie. Z1, Z2 uzwojenie pomocnicze. Bez oznaczeń - wyłącznik odśrodkowy. Uzwojenie Z1/Z2 łączy się równolegle z uzwojeniem U1/U2 poprzez kondensator pracy 25 µF, do niego równolegle kondensator rozruchowy 120 µF poprzez wyłącznik odśrodkowy.
A nie jest to przypadkiem odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego jak kiedyś u nas w silnikach od Frani? Jak by można to prosił bym o zdjęcie tabliczki znamionowej silnika ( jak potwierdzi się moje przypuszczenie to tylko raczej u producenta silnika).
Jeżeli jest to silnik ze sprawnym wyłącznikiem odśrodkowym, to nie ma obawy. Uzwojenie rozruchowe jest odłączane po rozruchu silnika.
Bardzo prosto. Jest to silnik 1fazowy<200%> Jedno uzwojenie to praca- grubszy drut i mniejsza oporność. To uzwojenie podłączasz bezpośrednio do sieci. Drugie to rozruch- cieńszy drut i większa oporność. Jeden koniec tego uzwojenia do sieci ,drugi do końcówki odśrodkowego wyłącznika fazy rozruchowej ( to ten pierścień o którym pisałeś) a druga...
Kolego, mi to wygląda ewidentnie na 1-fazowy silnik indukcyjny 220V , 3,2A , 50Hz. Nie da się go regulować takimi regulatorami jak wspominasz. W ogóle regulacja jako taka nie wchodzi w rachubę bo najprawdopodobniej ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego i musi nabrać prędkości by go wyłączyć. I jeszcze na dodatek rodzaj pracy S3 sugeruje, że...
Między jednym końcem uciętego przewodu do którego podłączony był kondensator a przewodem brązowym opór wynosi około 0,8 omów, a między niebieskim 8 omów. Wygląda na to,że oba uzwojenia-robocze i pomocnicze są dobre. Kup nowy kondensator, to koszt kilkunastu zł. i spróbuj. Na moim schemacie brakuje symbolu cewki od uzwojenia rozruchowego i/lub wyłącznika...
Żaden regulator obrotów nie nadaje się do tego silnika. W tym silniku (indukcyjny) jest odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Zwolnienie obrotów powoduje włączenie uzwojenia rozruchowego, które może pracować bardzo krótko -kilkanaście sekund. Po dłuższej pracy uzw. rozruchowe ulega spaleniu.
Witam ! Sześć przewodów wychodzi ze silnik- zgadza się. Dwa przewody uzwojenie robocze. Dwa przewody uzwojenie pomocnicze. Dwa przewody od wyłącznika odśrodkowego. Czy na przewodach są koszulki z oznaczeniami np. R1 ? Sam musisz rozpoznać które pary przewodów są uzwojeniami, wyłącznikiem odśrodkowym. Jeśli wszystkie przewody nie mają oznaczeń potrzebny...
Jeśli ten silnik został przezwojony z 1 fazowego na 3 fazowy to bez ponownego przezwojenia nie podłączysz go do 230V. W oryginale 1 fazowy ma w puszce 8 przewodów. 2 z kondensatora, 2 z wyłącznika odśrodkowego, 2 z uzwojenia rozruchu, 2 z uzwojenia pracy.
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Czy to na pewno silnik trójfazowy? Zdjęcie prawdopodobnie przedstawia odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika, uzwojenie rozruchowe jest odłączane. Takie lub podobne wyłączniki były stosowane w jednofazowych silnikach pralek Frania.
Uzwojenie rozruchowe nie jest aktywne w czasie startu - może jest przerwa na wyłączniku odśrodkowym. Same uzwojenie główne przy rozruchu może powodować start, ale z przypadkowym kierunkiem obrotów.
Sposób podłączenia masz pokazane na deklu silnika. Kierunek obrotów można zmieniać .Ten silnik posiada wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Uszkodzone może być wyłącznik odśrodkowy lub uzwojenie rozruchowe. Przed podłączeniem do sieci należy sprawdzić czy izolacja uzwojeń jest silnik w dobry stanie.
To najprawdopodobniej część wyłącznika odśrodkowego, służącego do odłączania uzwojenia pomocniczego po rozpędzeniu wirnika. Popytaj w serwisach AGD, może znajdziesz taniej niż w sklepie, bo w sklepie może faktycznie kosztować z 50 zł.
Może za mało pralek widziałem ale dotychczas w pralkach spotykałem tylko silniki indukcyjne a nie komutatorowe i były to silniki z kondensatorową fazą rozruchową lub z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia fazy rozruchowej
pewnie uszkodzone uzwojenie lub kondensator rozruchowy.Podałeś trochę mało danych (ew. zdjęcie ) bo piszesz że to starszy typ więc może mieć także wyłącznik rozruchowy.Dlatego na tej podstawie trudno powiedzieć coś o kosztach. Pozdrawiam Są dwa typy silników jedofazowych: z fazą rozruchową odłączaną wyłącznikiem odśrodkowym, lub z fazą rozruchową stałą....
To jest silnik asynchroniczny jednofazowy. Wirnik nie posiada uzwojenia i silnik nie posiada komutatora. Ten krążek to odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Wynika z tego, że jeśli po odłaczeniu(oderwaniu) przewodu układu rozruchowego przebicia już nie ma, to albo wyłącznik, albo uzwojenie rozruchowe ma uszkodzoną izolację(przebicie).
Silniki asynchroniczne są wrażliwe na poziom napięcia zasilania. Odchylenie o 5% znacznie zwiększa ogrzewanie; przy odchyleniu o 10% praca silnika staje się problematyczna. Jaki typ rozruchu ma silnik - rozruch kondensatorowy z uzwojeniem rozruchowym lub tylko uzwojenie rozruchowe. Jakie jest napięcie sieciowe w czasie testu? W przypadku rozruchu z...
Witam Silnik wyposażony jest w odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Możliwą przyczyną usterki może być zły styk, lub brak styku na tym wyłączniku. Inną przyczyną może być także skorodowanie wyłącznika. Po wyłączeniu zasilania, należałoby spryskać mechanizm wyłącznika np. WD40 i rozruszać ruchome elementy oraz przeczyścić styk.
Witam ! Jest to silnik 1,1kW, jedno fazowy 220V 50Hz, produkcja ( na 99% ) EMA Wiefamel Poznań. Silnik ten był wyprodukowany w latach 70tych 20 wieku. Do prawidłowej pracy potrzebuje kondensatora 100uF, może być też 125uF na 450V. W silniku umieszczony jest wyłącznik odśrodkowy który po nabraniu przez silnik odpowiednich obrotów odłącza "fazę rozruchową"...
W tym silniku warto by spróbować zastosować falownik jednofazowy ,odłączyć wyłącznik odśrodkowy .Uzwojenie rozruchowe/pomocnicze/ dałbym jednak w szereg z kondensatorem o mniejszej pojemności niż 200 mikrofaradów i połączył go tak jak był poprzednio tylko bez wyłącznika .I sterować nim falownikiem /są takie dostępne nie dużej mocy/ ,kontrolować temperaturę...
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
Witam. A czy aby ten silnik nie ma odśrodkowego wyłącznika uzwojenia rozruchowego na wale? mam silnik 0.8kW z 1962 roku i jest tam kondensator z uzwjeniem odłączanym przez taki własnie wyłącznik - jak styki sie zużyją to są problemy z rozruchem. Pozdrawiam.
Silnik dostałem bez kondensatora , dlatego zaczynałem od niewielkich pojemności zakładając, że moc samego silnika nie jest zbyt duża zakładam ,że przy 3 A może być ok 500 600 W zresztą gabaryty też nie są okazałe . W poniedziałek jeszcze przejrzę zasoby może znajdę taki na 20-25 mikro jeśli próba ze sznurkiem się powiedzie . Dodano po 32 Uzwojenie główne...
Masz tam wyłącznik odśrodkowy (ten element z napisem BeiLun). Kiedy silnik się nie obraca, to jego styki powinny być złączone, a kiedy wirnik nabierze obrotów, to pod wpływem siły odśrodkowej, ciężarki odciągną pierścień, który zwolni nacisk na dźwignię wyłącznika odśrodkowego i uzwojenie rozruchowe zostanie odłączone.
A czy te 2 kondensatory które posiada nie będą ułatwiać samego rozruchu i pracy ??? Po to właśnie są... ale w niektórych silnikach są wyłączniki odśrodkowe, które odłączają uzwojenie rozruchowe, po osiągnięciu odpowiednich obrotów, a zdarza się, że czasem silnik nie może osiągnąć tych obrotów i wtedy uzwojenie rozruchowe (które jest przewidziane do...
Gdy jest odśrodkowy wyłącznik no to po rozruchu musisz nim rozłączyć uzwojenie rozruchowe? Teraz już powinieneś mieć z górki bo linków znajdziesz pełno na rozwiązania z dwoma czy z jednym kondensatorem itd itp np. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.youtube.com/watch?v=cKMdjQKD...
Witam! Wyłącznik odśrodkowy służy do rozłączenia uzwojenia rozruchowego,po nabraniu prędkości obrotowej przez wirnik.Co do blaszek to powinny być tak ustawione ,aby przy zatrzymanym wirniku były zwarte.( na dwóch przewodach od wył. odśrodkowego zwarcie).Ale jeśli masz kondensator i jest on podłączony do uzwojenia rozruchowego ,to rolę wył. odśrodkowego...
Zacznij od części mechanicznej czy nie ma oporów na łóżyskach , następnie sprawdź oporność cewek , ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy . Oporności uzwojeń to około ; R12 = 12.3Ω R13 = 11,3Ω R23 = 1,1Ω
Franie miały uzwojenie rozruchowe dołączane wyłącznikiem odśrodkowym. Z Kielc tak, ale nie z Myszkowa. Czy to padł kondensator rozruchowy? Tak, albo rozłączył się przewód przy nim lub przy silniku.
Sprawdź obwód uzwojenia rozruchowego, czyli od zasilania, poprzez wyłącznik odśrodkowy , uzwojenie rozruchowe, kondensator, z powrotem do zasilania. Na moment sprawdzania omomierzem końcówki kondensatora zmostkuj. A jak wyglądają styki wyłącznika odśrodkowego? w pozycji wyłączonej powinny być zwarte.
Witam ale czy mierzyłeś na rozłączonych końcach uzwojeń??miałeś rozpięte??? - uzwojenie główne praca- uzwojenie pomocnicze --wyłącznik odśrodkowy . Tak jak koledzy pisali wieksza oporność uzwojenie rozruchu w szeregu z wyłącznikiem odśrodkowym oraz uzwojenie pracy mniejsza oporność zastanawia mnie tylko to co piszecie o kondensatorze przy takim siniku...
w obecnych silnikach nie stosuje się właściwie wyłączników, uzwojenie jest cały czas podłączone , w starych silnikach stosowano wyłączniki samoczynne ( odśrodkowe montowane wewnatrz silnika ), stosuje się je jeszcze w agregatach w lodówkach ale tam nie ma kondensatora tylko wyłącznik nadprądowy który załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu ,...
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
Witam. Sprawdzić oporność uzwojenia roboczego i rozruchowego . Sprawdzić,czy łączy wyłącznik odśrodkowy,w trakcie postoju. Do czego służy czerwony przycisk?
Coś nie jasne te podłączenia, fabryczny schemat mówi co innego niż rzeczywistość. Przed podłączeniem powinno się zdjąć mostki, zidentyfikować uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy, kondensatory i dopiero łączyć to wszystko. Inaczej trudno przewidzieć jakie będą tego efekty?
Z tego co wiem koledzy to silnik 1-f zbudowany jest z 2 uzwojeń: roboczego i pomocniczego. Uzwojenie pomocnicze ma większą rezystancję natomiast robocze mniejszą, Silniki 1-f miały stosowany tzw wyłącznik odśrodkowy który odłączał uzwojenie pomocnicze od roboczego. W obecnej chwili stosowany jest kondensator zamiast wyłącznika, w przypadku zmiany kierunku...
Czerwony(U) -zielony(V), to uzwojenie główne, biały(W)-żółty(Z),to uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie rozruchowe połączone szeregowo z wyłącznikiem odśrodkowym. Czyli -zasilanie (U-V), równolegle do zasilania podłączone uzwojenie rozruchowe(W-Z). Od wyłącznika odśrodkowego wyprowadzone dwa przewody do listwy zaciskowej.
Musi mieć kondensator :| Nie pisz bzdur. Silnik prawdopodobnie ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Do autora- musisz rozebrać silnik i dokonać oględzin styków wyłącznika odśrodkowego oraz stanu uzwojeń, być może rozruchowe jest przegrzane. V.
Za wyłącznikiem odśrodkowym jest taka blaszka odbijająca która go uruchamia , a na niej są 2 miedziane zgrzewy puknty , były poprzypalane , zeszlifowałem te przypalenia lekko papierem ściernym zamontowałem , kompresor działa jak nowy . Tak dla jasności aby nie wprowadzać w błąd innych użytkowników, te "miedziane zgrzewy", które czyściłeś to styki wyłącznika...
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Witam. Różne to opisy spotkałem. Oto, co ja wiem na ten temat. Falownik zasilany napięciem 400V daje podobne napięcie wyjściowe. Najlepiej więc do zasilenia silnika jednofazowego zastosować falownik zasilany jednofazowo - z 230V. Falownik musi mieć możliwość wyłączenia kontroli asymetrii obciążenia, gdyż jednej fazy wyjściowej nie wykorzystamy. Silniki...
czy ten silnik potrzebuje kondensator? A czy w schematach silnika widzisz oznaczenie kondensatora, albo wspomniane jest to w danych silnika? Gdybym znał się na tym, to bym nie pytał. :p W tym silniku niema kondensatora, jest za to wyłącznik odśrodkowy. Kiedy silnik jest w stanie spoczynku styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte. Jak silnik się rozpędzi...
Raczej do rezystancji uzwojeń nie ma się co czepiać. Tym bardziej, gdy suma oporności dwóch uzwojeń wychodzi prawidłowa. Pozostaje rozkręcic silnik i stwierdzić naocznie jak wyglądają uzwojenia.
Silniki które pracują z kondensatorem pracy mają uzwojenie robocze i pomocnicze niewiele lub nic nie różniące się rezystancją uzwojeń i nie wymagają wyłącznika odśrodkowego lub innego odłączającego uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu nominalnych obrotów. Silniki Wiefamel-u posiadały wyłącznik odśrodkowy lub przełącznik umożliwiający odłączenie uzwojenia...
Na tym zdjęciu niewiele widać. Mogę jedynie stwierdzić, że dwie sprœżynki są prawidłowo umocowane, ale czy z przeciwnej strony też? To nie wiadomo. Czy styk na wyłączniku odśrodkowym jest w dobrym stanie ? Otaśmowanie czoła świadczy o przegrzaniu uzwojenia, lub braku dobrego połączenia.
A jak to rozpoznać, zmierzyć że oba uzwojenia pracują razem? W chwili włączenia- oba uzwojenia muszą pracować i za chwilę wyłącznik odśrodkowy rozłącza uzwojenie rozruchowe. Gdyby uzwojenie rozruchowe nie było załączone w trakcie rozruchu silnik buczy i nie chce się obracać. Albo jak wygląda ten wyłącznik odśrodkowy i gdzie się mogę go spodziewać....
Ogromne, bo uzwojenia mogą być połączone wewnątrz dla jednego kierunku, a żółte przewody to prawdopodobnie wyłącznik odśrodkowy. Według mnie: biały - niebieski to uzwojenie robocze: biały - czarny to uzwojenie rozruchowe: dwa żółte to wyłącznik odśrodkowy. Jeśli nie będą to takie połączenia to sam skasuje ten wpis. :D
Przy zmianie sposobu rozruchu z uzwojenia wyłączanego na kondensator należy od nowa przeliczyć uzwojenia i ocenić moment rozruchowy. Uzwojenie rozruchowe jest zupełnie inne niż pracujące stale, jest nawinięte drutem o większej średnicy i jest mniej zwojów. I dlatego, przy usterce wyłącznika odśrodkowego uzwojenie rozruchowe się pali. Pozdrowienia
Naprawiłem wyłącznik odśrodkowy, wiercąc otwór pod sworzeń po drugiej stronie, nie tyle sworzeń co śrubę imbusową fi4 Pozostają przewody od uzwojeń: 1. Przypuszczam rozruchowe ok. 6 ohm 2. Przypuszczam. ? ok. 30 ohm Wyłącznik odśrodkowy przecina obwód uzwojenia rozruchowego, w momencie osiągnięcia wystarczających obrotów siła odśrodkowa odciąga blaszki....
Witam. Kolego sp3ots, chyba mógłbyś mi pomoc, mam silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i prawdopodobnie uszkodzonym wyłącznikiem odśrodkowym, albo jest to termik, w każdym bądź razie jest cały czas zwarty, nie mam możliwości zajrzenia w ten silnik, od wyłącznika idą dwa przewody N, ale wyłącznik był wymieniony zanim ja zająłem się tym sprzętem, sprzęt...
Walnięte uzwojenie rozruchowe albo sam kondensator lub wyłącznik odśrodkowy, przeważnie bez obciążenia rusza ale delikatnie przydusisz i lipa.
Do zasilenia silnika jednofazowego można zastosować falownik zasilany jednofazowo tj. z 230V. Falownik musi mieć możliwość wyłączenia kontroli asymetrii (niektóre falowniki mają taką możliwość, np. LG). Silniki kondensatorowe napędzające wentylatory znakomicie pracują powyżej 10 Hz, a startują sprawnie przy kilkunastu Hz. Silniki z odśrodkowym wyłącznikiem...
Silnik okazał się być jak najbardziej sprawny. Na złomnie kupiłem identyczny silnik Tamel, tyle że 3-fazowy o identycznych parametrach za 28 zł. O dziwo był sprawny. Gdy pompa dobijała do 4 bar, wyrzucało termik. Na olx znalazłem silnik Wiefamel 1,5 kw od pompy grudziądz w mojej okolicy za 120 zł. Po zamontowaniu tego silnika pompa dobija do 5 bar bez...
Przewody wyłącznika odśrodkowego są wyprowadzone na tabliczkę silnika wyprowadż te dwa kable z tabliczki i zakończ je przyciskiem.Po włączeniu silnika do sieci naciśnij przycisk na czas rozruchu silnika. To uzwojenie rozruchowe silnika pracuje tylko na czas rozruchu silnika i nie możesz podłączyć pod kable wyłącznika odśrodkowego kondesatora gdyż to...
Jeżeli uszkodzone uzwojenie, to silnik trzeba oddać do przewinięcia. Jeżeli uszkodzony wyłącznik odśrodkowy, to można go naprawić lub wymienić. Silnik widoczny na filmie może być, ale w kpl. z kondensatorem rozruchowym.
Nie ma uzwojenia rozruchowego odśrodkowego, jest wyłącznik odśrodkowy , który wyłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik osiągnie ok. 70 % obrotów znamionowych. Uzwojenie rozruchowe (tzw. faza rozruchowa) może być oporowa lub kondenastorowa. W obu przypadkach zmiana kierunku obrotów polega na tym samym czyli odwróceniu jednego z uzwojeń. Jeśli ten przełącznik...
Ten krążek to wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego,jeżeli hałasuje to coś się urwało i nie rozłącza,przez to się grzeje.Posprawdzaj czy nie ma uszkodzeń mechanicznych.
Coś mi się zdaje, że nie tylko uzwojenie jest tu uszkodzone, bo podejrzewam, że tym ciałem obcym były części z rozpadającego się wyłącznika odśrodkowego. Tak jak napisał karol3 , oddaj to do naprawy komuś kto przezwaja silniki. Sam możesz zrobić więcej szkody niż pożytku.
Witam ! W oryginalnym silniku jest wyłącznik odśrodkowy, który po osiągnięciu przez silnik odpowiednich obrotów wyłącza uzwojenie pomocnicze. Prawdopodobnie ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy uszkodzony, zastąpiony przyciskiem.
A - niebieski gruby B - żółty C - zielony D - niebieski cienki Dobra postaram się jaśniej Przewód niebieski gruby (A) wychodzi z uzwojenia silnika i przylutowany jest na pierwszej blaszce wyłącznika odśrodkowego razem z fazą przewodu zasilającego z gniazdka przewód żółty (B) wychodzi z uzwojenia silnika połączony jest razem z przewodem zielonym (C)...
Najprawdopodobniej silnik z rezystancyjnym uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kondensatora do takiego silnika się nie stosuje. Uzwojenie robocze na zaciskach U - V, uzwojenie rozruchowe na zaciskach X -Y. Moc 0,5 HP to około 0,37 kW.
Na styk "Z" wchodzi przewód od wyłącznika odśrodkowego i prawdopodobnie od któregoś uzwojenia a na styku "W" sam przewód uzwojenia. Czyli zamienić mam same przewody uzwojeń a przewód wyłącznika odśrodkowego pozostawić na styku "Z"?
Wyłącznik odśrodkowy rozłącza uzwojenie rozruchowe po wejściu w obroty i jeśli mierzysz omomierzem przewody wychodzące z wyłącznika odśrodkowego i jest przerwa to wyłącznik jest uszkodzony tzn jego styki nie zwierają i od naprawy wyłącznika trzeba zacząć - mogą być wypalone styki i wyłącznik do wymiany. Styki wyłącznika są zwarte a rozwarte są gdy go...
Wyłącznika odśrodkowego nie ma. Uzwojenia zasilane są cały czas
Może wyłącznik odśrodkowy nie odącza uzwojenia rozruchowego.
Witam Jeżeli to silnik z starej Frani ,to on pracował bez kondensatora ,lecz miał wyłącznik odśrodkowy uzwojenia wzbudzenia.Daj dla pewności zdjęcie całego silnika.Zrób pomiar uzwojeń silnika to dużo wyjaśni.
A kondensator podłączyłeś? W tym silniku nie używa się kondensatora. Tam albo masz zepsuty wyłącznik odśrodkowy, albo nieczynne uzwojenie rozruchowe. Zmiana obrotów silnika jest wyjaśniona na załączonym schemacie.
Jeśli to silnik z wyłącznikiem odśrodkowym, to ten wyłącznik musi pozostać - jeśli podłączysz uzwojenie rozruchowe na stałe to się spali.
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
Witam ! Popatrz na schemat który wstawił kol. Qadam12. W miejsce U1-U2 podłącz U-V, to jest uzw. robocze. W miejsce R1-R2 podłącz W-Z, to jest uzw. pomocnicze Reszta ( kondensator, wyłącznik odśrodkowy, zasilanie) jak na schemacie. Zastosuj tylko dwie blaszki ( zworki ).
Witam - ten silnik pracuje bez kondensatora ( ma wyłącznik odśrodkowy ) . Dwa niebieskie - to wyłącznik odśrodkowy , dwa czerwone to uzwojenie pracy natomiast dwa żółte to uzwojenie rozruchowe . Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/5939885200_1...
Silnikowi brakuje kondensatora rozruchowego To jest silnik od Frani starszej wersji, w oryginale ma wewnątrz wyłącznik odśrodkowy i uzwojenie rozruchowe (cienki drut) z nim współpracujące. W wiązce brak przewodów od wyłącznika- albo silnik zdekompletowany, albo ucięte w środku przewody, albo po przezwojeniu na wersję pod kondensator rozruchowy. Test...
WiesiekU regulacja silnika od "frani" nie wchodzi w grę ponieważ ten typ silnika ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego i przy zmniejszaniu prędkości po prostu uzwojenie rozruchowe będzie cały czas "pod prądem" Pozdrawiam.
Ależ tu spaghetti w tej skrzynce zaciskowej. idą do niego 4 kable ze skrzynki. Z PE oczywiście. Jeżeli od poczatku były dwa kondensatory , to silnik musi posiadać wewnętrzny wyłącznik odśrodkowy rozruchu. Faktycznie beznadziejnej jakości kondensatory i o troche zbyt niskim napięciu pracy. Najprawdopodobniej zamieniono miejscami kondensator rozruchowy...
wyłącznik odśrodkowy uzwojenia wyłącznik odśrodkowy wyłącznik odśrodkowy sprężarka
naprawa krzyżaka pralki pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot honda civic centralny zamek
przekaznik bistabilny przekaznik bistabilny
Oznaczenie RT01 na płytce drukowanej - termistor Montaż cewki zapłonowej Ford Kuga 1.5 EcoBoost 2015