Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Są dedykowane czujniki nadzoru nad prędkościami próbkowania, np. http://twt.com.pl/uploads/pdf_product_ca...
Jak prawidłowo podłączyć elektroniczny wyłącznik odśrodkowy do silnika jednofazowego 1,5 kW? Instrukcja krok po kroku, identyfikacja uzwojeń i kondensatora rozruchowego.
Pokaż tabliczkę zaciskową. Wykonałem pomiary rezystancji na zaciskach : uzwojenie główne A1-A2 5,1 Ohma rezystancja pomiędzy T2 -A1 23,4 Ohma rezystancja pomiędzy T2-A2 18,5 Ohma Po rozwarciu styku wyłącznika odśrodkowego pomiędzy T2 i A1 lub A2 przerwa. Gdzie w Twoich pomiarach podział się zacisk T3? Dodano po 1 A powinno być 20 bo to 740W czyli 1...
Witam. Więc w chwili rozruchu (nim silnik osiągnie pełne obroty),wówczas styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte ,to miernik powinien pokazać (0). Natomiast gdy silnik już pracuje ,to pojawi się napięcie jakie podałeś, w ten sposób to działa.Możesz w miejsce miernika podłączyć kontrolkę z żarówki 230V /15W,to stwierdzisz że podczas rozruchu kontrolka...
witam. łożyska 6202
Kondensator 100 µF na co najmniej 320 V.
Tak, na zdjęciu jest wyłącznik odśrodkowy ( część stała ), część współpracująca z nią na wirniku to część tzw. ruchoma, która gdy silnik nie pracuje naciska na dwa wielkie nity w części stałej zwierając jednocześnie styk. Do tego styku dochodzą dwa kable. Sprawdzenie styku - weź omomierz, włącz na zakres 200om, podłącz do wyprowadzonych przewodów, naciśnij...
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
Witam U siebie mam uzwojenie rozruchowe-dane jak u Ciebie ,a robocze 2×30zwoi drut φ0,95.Pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/6219289400_... Dodano po 6 Jeśli dwoma drutami jednocześnie, ta szczególna uwaga ich prawidłowemu łączeniu, owak duża nieprzyjemność przy włączeniu.
Witam ! Ten silnik do rozruchu potrzebuje wył. chwilowego, może to być wył. odśrodkowy, wyłącznik elektromagnetyczny lub przycisk. Jeśli w szereg z uzwojeniem rozruchowym podłączysz kondensator to w ten sposób możesz uszkodzić silnik. Pozdrawiam. Stefan
Podpięcie pod 3F spowoduje ze wróci tam skąd przybył :D Silnik może posiadał włącznik zewnętrzny do rozruchu dlatego nie posiada wyłącznika odśrodkowego. A zdjęcie zrób pod innym katem bo prześwietlone tak samo daj fotkę kostki silnika z podłączonymi kondensatorami.
Trzeba mu pomóc wystartować ręcznie i wtedy już działa normalnie. Przyczyn kilka: 1. Wyłącznik odśrodkowy - sprawdzić czy zwiera styki i czy po zakręceniu wałkiem rozwiera styki. 2. Stan łożysk i zwrócenie uwagi czy łożysko nie ma luzu w obsadzie łożyskowej. 3. Uzwojenie rozruchowe. Kondensatora nie widać to musi być wyłącznik odśrodkowy z cewka rozruchowa...
Jest tam wpiety wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik nabierze prędkości.
Czy jest tam wyłącznik odśrodkowy ? Wtedy 2 przewody - uzwojenie pracy, 2 przewody -uzwojenie rozruchowe i 2 przewody wyłącznik odśrodkowy.
Witam ! Jest to silnik 1,1kW, jedno fazowy 220V 50Hz, produkcja ( na 99% ) EMA Wiefamel Poznań. Silnik ten był wyprodukowany w latach 70tych 20 wieku. Do prawidłowej pracy potrzebuje kondensatora 100uF, może być też 125uF na 450V. W silniku umieszczony jest wyłącznik odśrodkowy który po nabraniu przez silnik odpowiednich obrotów odłącza "fazę rozruchową"...
Dość wyczerpująca odpowiedż http://majsterkowo.pl/forum/dzialanie-si...
Za wyłącznikiem odśrodkowym jest taka blaszka odbijająca która go uruchamia , a na niej są 2 miedziane zgrzewy puknty , były poprzypalane , zeszlifowałem te przypalenia lekko papierem ściernym zamontowałem , kompresor działa jak nowy . Tak dla jasności aby nie wprowadzać w błąd innych użytkowników, te "miedziane zgrzewy", które czyściłeś to styki wyłącznika...
(at)murison W tym silniku nie ma wyłącznika odśrodkowego natomiast wewnątrz uzwojenia jest bezpiecznik termiczny. Ponieważ miedzy przewodami czarnym i niebieskim masz 62Ω jest on sprawny.
Po rozłożeniu silnika znalazłem uszkodzenie w odśrodkowym wyłączniku rozruchowym usunąłem usterkę i wymieniłem kondensator na nowy i wszystko działa jak ktoś potrzebuje porady piszcie od razu odpowiem.Pozdrawiam
Zaskoczony jestem tak niską rezystancją uzwojeń.... Dodano po 4 Rozgrzebany w sensie że ktoś już manipulował przy nim. Nie mam pewności że był dobrze podłączony razem z tymi kondensatorami. Podobno jak się wcześniej uruchamiał to wyrzucało bezpiecznik przy wyłączaniu silnika i po chwili pracy nagrzewał się jeden z kondensatorów, ten 200uF. Przeczyściłem...
Tak możesz rozebrać i spróbować naprawić wyłącznik odśrodkowy.
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Silnik 1-fazowy. co to za ustrojstwo z dwoma kablami na deklu? Wyłącznik odśrodkowy do uzwojenia rozruchowego.
Sprawdź luzy wzdłużne wałka ( osi silnika ), prawdopodobnie masz zawieszający się wyłącznik odśrodkowy. Rozkręć silnik od strony wentylatora i sprawdź, wyczyść styki tego wyłącznika. Wyłącznik odśrodkowy jest z bakelitu, łatwo go uszkodzić. Wyłącznik ten składa się z dwóch elementów, część nieruchoma ze stykami jest przykręcona do tylniej pokrywy silnika...
myślałem że może jest jakaś nadzieja że może coś właśnie z tym wyłącznikiem odśrodkowym ,tylko nie wiem za bardzo jak go sprawdzić i jak wygląda i gdzie dokładnie się znajduje ? W tym silniku nie ma wyłącznika odśrodkowego więc nie masz co sprawdzić. Daruj sobie ten silnik, kup drugą kosiarkę.
W pralkach Frania zawsze były silniki jednofazowe. Zapewne masz model z wyłącznikiem odśrodkowym.
Jeżeli jest to silnik ze sprawnym wyłącznikiem odśrodkowym, to nie ma obawy. Uzwojenie rozruchowe jest odłączane po rozruchu silnika.
Przy takiej jakości zdjęć na pewno trudno odczytać zarówno typ silnika jak również parametry kondensatora. Z tego co można dostrzec to 100-125µF. Przed kupnem kondensatora należy sprawdzić wyłącznik odśrodkowy - mierząc omomierzem wyprowadzenia wyłącznika odśrodkowego powinien wskazywać znikomą rezystancję. Odczytanie tabliczki znamionowej ( typ...
Witam - jest to wyłącznik odśrodkowy wewnątrz po rozkręceniu silnika jest widoczny . Jak będzie uszkodzony to wtedy do cewki rozruchowej można dać kondensator odpowiednio dobrany
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.
A gdzie się podziały żółte? Prawdopodobnie przewody żółte to wyłącznik odśrodkowy. Konieczne jest zdjęcie wirnika. Dodano po 45 Znikły razem z deklem , żółte to był wyłącznik odśrodkowy jak pisał kolega Krzysiek7. Niekoniecznie. Może to być termik.
Ależ tu spaghetti w tej skrzynce zaciskowej. idą do niego 4 kable ze skrzynki. Z PE oczywiście. Jeżeli od poczatku były dwa kondensatory , to silnik musi posiadać wewnętrzny wyłącznik odśrodkowy rozruchu. Faktycznie beznadziejnej jakości kondensatory i o troche zbyt niskim napięciu pracy. Najprawdopodobniej zamieniono miejscami kondensator rozruchowy...
Możesz spróbować przekaźnika czasowego, który przez kilka sekund na potrzeby rozruchu załączy kondensator.
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
Witam ! Sześć przewodów wychodzi ze silnik- zgadza się. Dwa przewody uzwojenie robocze. Dwa przewody uzwojenie pomocnicze. Dwa przewody od wyłącznika odśrodkowego. Czy na przewodach są koszulki z oznaczeniami np. R1 ? Sam musisz rozpoznać które pary przewodów są uzwojeniami, wyłącznikiem odśrodkowym. Jeśli wszystkie przewody nie mają oznaczeń potrzebny...
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Witam ! Pokaż zdjęcie tabliczki zaciskowej, Nie podłączaj silnika tak jak napisałeś. Dlaczego sądzisz ze ten silnik ma hamulec ? -1,5 oma uzw. robocze -6 omów uzw. pomocnicze -0.3 oma wyłącznik odśrodkowy Do zwojenia roboczego podłącza się 230V Uzwojenie pomocnicze, wyłącznik odśrodkowy i kondensator łączymy szeregowo i ten szereg łączymy do tego samego...
A ma styk odśrodkowy na wirniku i przewodzi ten styk? To jest wyłącznik odśrodkowy. Nie każdy silnik je miał ale te co miały często były wyprowadzone do skrzynki pod osobne zaciski. Pozdrawiam.
Wymieniałem łożyska w takim małych piłach na stoliku,i nie miały wyłącznika odśrodkowego.
Proszę o pomoc w tym silniku bo nie jest to typowy. SIlnik jak najbardziej typowy z wyłącznikiem odśrodkowym i kondensatorem rozruchowym. Czego nie wiesz?
(at)crusader 17 Sprawdź styki wyłącznika odśrodkowego i mechanizmu na wale. (!!) W tym silniku jest on niesamowicie tandetny. Kondensatory, szczególnie rozruchowe (200 µF) także są beznadziejnej jakości. Wał się obraca, nie jest zablokowany ? Silnik ma dwa uzwojenia - główne i pomocnicze, do którego podłączony jest na stałe kondensator pracy,...
pewnie uszkodzone uzwojenie lub kondensator rozruchowy.Podałeś trochę mało danych (ew. zdjęcie ) bo piszesz że to starszy typ więc może mieć także wyłącznik rozruchowy.Dlatego na tej podstawie trudno powiedzieć coś o kosztach. Pozdrawiam Są dwa typy silników jedofazowych: z fazą rozruchową odłączaną wyłącznikiem odśrodkowym, lub z fazą rozruchową stałą....
Co do kondensatora to pewnie 100 lub 125 µF w zależności od wersji silnika. Zdjęcia uzwojeń i wymiary rdzenia powiedziałyby wszystko o tym silniku. z oględzin i pomiarów wytypowałem że kondensator jest uszkodzony Najpierw zainteresuj się tym przewodem ze stopioną izolacją. Rozumiem, że wyłącznik odśrodkowy znajdujący się w środku sprawdziłeś?
Podłącz go do sieci i w tym samym czasie pokręć "ośką" tego silnika (nie ważna w jakim kierunku). Jeżeli wejdzie na obroty i będzie się obracać w kierunku jaki mu nadałeś, to wyłącz go. Zatrzymaj a następnie pokręć go w drugą stronę i w tym czasie podłącz do sieci. Jeżeli zacznie się kręcić w tą stronę w którą go pokręciłeś, to prawdopodobnie będzie...
Witam ! Zapewniam że ten wyłącznik odśrodkowy nie miał żadnej piątej sprężyny. Można zgadywać że stare sprężyny straciły sprężystość. Sprężyna po prawej na zdjęciu dziwnie wygląda. Pozdrawiam. Stefan
Czarny 1- Czarny 2 4,2Omów Uzw.Robocze? Nie, to jest uzwojenie rozruchowe. Biały 1 -Biały 2 1,8 Oma. Uzw.Rozruchu Nie, to jest uzwojenie robocze. Teraz jeszcze mam pytanie czy kondensator w tym wypadku jest kondensatorem pracy czy rozruchu ? To kondensator rozruchowy. Schemat podłączenia. https://obrazki.elektroda.pl/9664770900_...
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
czas rozruchu poprzez Z1 i Z2 wyłącznik odśrodkowy.
W twojej Frani kondensatora nie potrzebujesz (silnik masz z wyłącznikiem odśrodkowym i uzwojeniem pomocniczym o zwiększonej rezystancji), więc kondensator odrzucasz, dwa przewody z czasówki (biały i niebieski) łączysz do silnika.
Na pewno jest wyłącznik odśrodkowy widzę po schemacie połączeń na stałe się w inny sposób go podpina
Witam. Sprawdzić oporność uzwojenia roboczego i rozruchowego . Sprawdzić,czy łączy wyłącznik odśrodkowy,w trakcie postoju. Do czego służy czerwony przycisk?
czy ten silnik potrzebuje kondensator? A czy w schematach silnika widzisz oznaczenie kondensatora, albo wspomniane jest to w danych silnika? Gdybym znał się na tym, to bym nie pytał. :p W tym silniku niema kondensatora, jest za to wyłącznik odśrodkowy. Kiedy silnik jest w stanie spoczynku styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte. Jak silnik się rozpędzi...
Jeżeli uszkodzone uzwojenie, to silnik trzeba oddać do przewinięcia. Jeżeli uszkodzony wyłącznik odśrodkowy, to można go naprawić lub wymienić. Silnik widoczny na filmie może być, ale w kpl. z kondensatorem rozruchowym.
Między jednym końcem uciętego przewodu do którego podłączony był kondensator a przewodem brązowym opór wynosi około 0,8 omów, a między niebieskim 8 omów. Wygląda na to,że oba uzwojenia-robocze i pomocnicze są dobre. Kup nowy kondensator, to koszt kilkunastu zł. i spróbuj. Na moim schemacie brakuje symbolu cewki od uzwojenia rozruchowego i/lub wyłącznika...
jak podłączyć ten oto silnik Rozpocząć od rozpoznania końców przewodów odpowiadających uzwojeniu pracy, uzw. rozruchowemu i przewodów wyłącznika odśrodkowego. Później można myśleć o odpowiednim ich połączeniu.
Czy dolny styk wyłącznika jest pod zaciskiem z przewodem niebieskim ,to istotne . Okrągła blaszka to jeden styk,do którego przewodu jest doprowadzony dolny styk wyłącznika odśrodkowego. Ja myślę że do przewodu niebieskiego grubego ,czy tak?.
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Do odłączania proponuję przekaźnik czasowy, ale należałoły zastosować zabezpieczenie nadmiarowe - co się stanie gdy po kilku sekundach silnik nie ruszy? Można zastosowac prądnicę tachometryczną, która będzie oddziaływać na przekaźnik wyłączający kondensator. Najlepszym rozwiązaniem jest silnik z wyłącznikiem odśrodkowym kondensatora rozruchu, ale w...
Wyłącznik odśrodkowy możesz zastąpić przyciskiem lub włącznikiem rozruch/praca. Jak kondensatory CA były montowane kondensatory 100 i 125uF, jeśli byś go kupował kup na 450V.
1. Uszkodzone uzwojenie fazy rozruchowej, 2. Uszkodzony kondensator, 3. Uszkodzony wyłącznik odśrodkowy, 4. Złe podłączenie kondensatora i/lub zasilania. Zacznij od dokładnego sprawdzenia połączeń, to najczęściej występujący błąd.
Ten silnik mógł pracować w każdej pozycji, wyłącznik odśrodkowy wyłączał niezależnie od sposobu mocowania silnika. Może kolega przytoczyć rzeczoną instrukcję? Bo ja znalazłem taką https://m.facebook.com/media/set/?set=a.... Nie ma tam nic wytłuszczonego o czym pisał kolega.
Do złączy 1 i 2 podpięty jest wyłącznik odśrodkowy. Jesteś tego pewien? Przecież w ten sposób wyłącznikiem odśrodkowym zbocznikujesz kondensator rozruchowy, silnik będzie miał problemy ze startem.
Witam. Kolego sp3ots, chyba mógłbyś mi pomoc, mam silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i prawdopodobnie uszkodzonym wyłącznikiem odśrodkowym, albo jest to termik, w każdym bądź razie jest cały czas zwarty, nie mam możliwości zajrzenia w ten silnik, od wyłącznika idą dwa przewody N, ale wyłącznik był wymieniony zanim ja zająłem się tym sprzętem, sprzęt...
Nie 5,5 tylko 0,55kW ma ten silnik. Nie opłacalne jest przezwajanie tego silnika po to by mieć możliwość regulacji. Szukam rozwiązania dla ograniczenia jego obrotów do 80% nominalnej tak aby się nie przegrzewał. Ale wszystkie dostępne tzw.regulatory obrotów to regulatory napięcia co niesie za sobą też spadek mocy. A przy 550W nie za bardzo jest to wskazane.
https://obrazki.elektroda.pl/8820848000_... Zazwyczaj robi się to przekładając zworki (blaszki) z poziomu na pion. Twój schemat jest coś pomieszany. Wszystkie przewody powinny być przykręcane do sześciu śrub.
Franie miały uzwojenie rozruchowe dołączane wyłącznikiem odśrodkowym. Z Kielc tak, ale nie z Myszkowa. Czy to padł kondensator rozruchowy? Tak, albo rozłączył się przewód przy nim lub przy silniku.
A czy te 2 kondensatory które posiada nie będą ułatwiać samego rozruchu i pracy ??? Po to właśnie są... ale w niektórych silnikach są wyłączniki odśrodkowe, które odłączają uzwojenie rozruchowe, po osiągnięciu odpowiednich obrotów, a zdarza się, że czasem silnik nie może osiągnąć tych obrotów i wtedy uzwojenie rozruchowe (które jest przewidziane do...
witam u mnie podobny problem szczególnie w zimie jest problem z uruchomieniem silnika przy kompresorze tzn załancza sie na kilka wolnych obrotów i gasnie i tak kilka kilkanaście razy po czym ilosc tych obrotow narasta i po któryms razie normalnie sie uruchamia. wydaje mi sie ze jest jakiś termik który odcina napięcie. pomyślałem ze moze olej za gęsty...
Odśrodkowy jest wpięty miedzy X a Z, pod pokrywką silnika powinien być schemat
Co masz na mysli, w domu to jedynie ciagłość uzwojenia ? W warunkach warsztatowych można sprawdzić jeszcze na ewentualność zwarcia zwojowego, czy sprawdzić wirnik. A w tym silniku jak się domyślam, nie ma wyłącznika odśrodkowego, bo wtedy jeszcze jest to do sprawdzenia.
Czy konstrukcja wyłącznika odśrodkowego silnika jednofazowego pozwala na pracę silnika w dwie strony bez szkody dla wyłącznika. Przeważnie pozwalała, ale jak odpowiadać dokładnie, skoro podanie typu silnika, albo fotki tabliczki znamionowej jest dla Ciebie niemożliwe? Pewnie jakaś tajemnica państwowa...
Jeżeli tak jak niektórzy twierdzą silnik ma przebicie to dlaczego po zamianie fazy i zera pracuje z tą tylko różnicą że się grzeje. Przecież taka zamiana nie miałaby wpływu na pracę silnika. Sprawdzę te kondensatory bo prawdopodobnie kondensator rozruchowy będzie miał przebicie. Gdy nie był zamocowany na korpusie silnika wszystko było dobrze.
Koledzy czy silnik 1,1kW 1400 obr 230V z wyłącznikiem odśrodkowym napędzi HS11 puszczoną na 1000 obr? Spotkałem się z taką opinią że silnik z wyłącznikiem odśrodkowym nie ma siły się rozpędzić po pierwszym nabiciu butli, przez co nie przełącza się na uzwojenie pracy. Muszę coś zrobić na 230v.
Jest to silnik z wyłącznikiem odśrodkowym. Tą blaszkę dociska pierścień widoczny na zdjęciu 1, 2, i 3 koloru brązowego. Sprawdź ten mechanizm odśrodkowy na wirniku, ewentualnie możesz zastosować rozruch manualny, jeżeli nie uda się tego naprawić.
Na nic falowniki i inne wynalazki jeśli w tym silniku będzie zamontowany wyłącznik odśrodkowy. C1 450V C2 265V Podane dwa napięcia dla kondensatorów mogą wskazywać, że takowy jest zamontowany.
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
Przewody wyłącznika odśrodkowego są wyprowadzone na tabliczkę silnika wyprowadż te dwa kable z tabliczki i zakończ je przyciskiem.Po włączeniu silnika do sieci naciśnij przycisk na czas rozruchu silnika. To uzwojenie rozruchowe silnika pracuje tylko na czas rozruchu silnika i nie możesz podłączyć pod kable wyłącznika odśrodkowego kondesatora gdyż to...
Witam Właśnie w celu rozruchu, aby wytworzyć wirujące pole magnetyczne. Po osiągnięciu pewnych obrotów zostaje odłączony poprzez wyłącznik odśrodkowy. Bez niego aby silnik wystartował trzeba nadać mu kierunek wirowania np. zakręcić ręką wirnik. Pozdro
To są przewody z wyłącznika odśrodkowego mogły być podłączone albo pod tabliczkę zaciskową (bo ją nie ma na zdjęciach )ale najprędzej do tych żółtych koszulek olejowych . Najlepiej zanieść to do fachowca od silników on to zrobi dobrze .
wola napisał: Nie znam daty produkcji tego silnika ,ale być może kondensator liczony był na napięcie 220V. Tak, to jest silnik z czasów gdzie królowało jeszcze 220V i nikt nawet nie myślał, że kiedykolwiek będzie 230V. g73 napisał: Kolego przezwajam silniki to wiem,ten silnik oryginalnie posiada wyłącznik odśrodkowy który służy do odłączenia kondensatora...
To najprawdopodobniej część wyłącznika odśrodkowego, służącego do odłączania uzwojenia pomocniczego po rozpędzeniu wirnika. Popytaj w serwisach AGD, może znajdziesz taniej niż w sklepie, bo w sklepie może faktycznie kosztować z 50 zł.
W tym temacie opisywałem zmienę kierunku obrotów w silnik jednofazowym od frani http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... W przypadku silnika z kondensatorem, trzeba połączyć szeregowo fazę rozruchową, kondensator i wyłącznik odśrodkowy. Dodaj schemat Twojego wyłącznik to wtedy mogę narysować jakiś schemat podłączenia.
Tylko czy na pewno problemem jest kondensator??? W tym przypadku tak. Jest niewielka możliwość niewłaściwej pracy wyłącznika odśrodkowego, przez co kondensator rozruchowy pracuje zbyt długo, lub wcale nie zostaje odłączony. Niestety, by to dobrze zdiagnozować, potrzeba trochę wiedzy i doświadczenia. :cry:
to urządzenie przy wiatraku to wyłącznik odśrodkowy który odłącza kondensator rozruchowy po osiągnięciu określonych obrotów przez silnik.kondensator jest na pewno do wymiany ale sprawdź ten włącznik czy nie zawiesiły się styki bo może to być powodem uszkodzenia kondensatora albo uzwojenia rozruchowego w silniku.
Ten twój przekaźnik to samoróbka . Dlatego się spalił silnik . Podany łącznik nadaje się do pracy z tym silnikiem. Czy nie potrzeba tam dodać jakiegoś kondensatora ?? Nie trzeba , silnik oryginalnie miał wyłącznik odśrodkowy lecz obecnie poprzez ten łącznik praca jego będzie identyczna.
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
Nie chcę Ci psuć humoru w ostatnim dniu roku, ale czy to jest na pewno silnik BZFWr120-78, czy tylko zgadujesz. Ten silnik był wyposażony fabrycznie w wyłącznik odśrodkowy i uzwojenie rozruchowe nawinięte bifilarnie. W tym przypadku zastąpienie wyłącznika odśrodkowego kondensatorem, bez przeróbki samego uzwojenia jest nie realne. Podejrzewam, że to...
Witam ! uzw. rob 30zw dwoma drutami jednocześnie DNe 0.95mm uzw. pom 72zw DNe 0,7mm 1,1kW, 50Hz, 220V z wyłącznikiem odśrodkowym kondensator rozruchowy 100uF - 125uF Pozdrawiam. Stefan
Coś mi się zdaje, że nie tylko uzwojenie jest tu uszkodzone, bo podejrzewam, że tym ciałem obcym były części z rozpadającego się wyłącznika odśrodkowego. Tak jak napisał karol3 , oddaj to do naprawy komuś kto przezwaja silniki. Sam możesz zrobić więcej szkody niż pożytku.
Jeśli ten silnik został przezwojony z 1 fazowego na 3 fazowy to bez ponownego przezwojenia nie podłączysz go do 230V. W oryginale 1 fazowy ma w puszce 8 przewodów. 2 z kondensatora, 2 z wyłącznika odśrodkowego, 2 z uzwojenia rozruchu, 2 z uzwojenia pracy.
http://obrazki.elektroda.pl/7264551600_1... W prawo zwarte: U2>Z2 / X1>Z1 W lewo zwarte: Z2>X1 / U2>Z1 Schemat jest poprawny (tylko kierunki zamieniłeś) http://obrazki.elektroda.pl/2566549800_1... Jeżeli na oryginalnych zworach pracuje poprawnie to coś twój przełącznik nie "styka" drugie,czyli rozruchowe jest zasilone...
Podejrzewam, że jest zwarcie w uzwojeniu rozruchowym. Czasami wyłącznik odśrodkowy potrafi się zwęglić i też daje podobne objawy. Tak czy inaczej, bez rozebrania silnika pewnie się nie obędzie. Możesz dla pewności najpierw sprawdzić czy kondensator nie ma zwarcia. Jeśli chodzi o typ silnika to jest to SOFe 90.
Witam ! Wyłącznik odśrodkowy znajduje się w środku silnika, należy odkręcić osłonę wentylatora, zdjąć wentylator z wału silnika i odkręcić kapę silnika. Uwaga ! wył. odśrodkowy wykonany jest z bakelitu, należy zachować ostrożność przy rozbieraniu silnika aby nie uszkodzić wył. odśrodkowego. Pozdrawiam. Stefan Wył odśrodkowy podłączony jest do R1 i 1.
Witam ! Popatrz na schemat który wstawił kol. Qadam12. W miejsce U1-U2 podłącz U-V, to jest uzw. robocze. W miejsce R1-R2 podłącz W-Z, to jest uzw. pomocnicze Reszta ( kondensator, wyłącznik odśrodkowy, zasilanie) jak na schemacie. Zastosuj tylko dwie blaszki ( zworki ).
A do czego tam trafo? Nie znam gedy, ale we wciągarkach które widziałem nie było transformatorów i tylko jeden kondensator w pilocie. Jak masz 2 kondensatory to może masz wyłącznik odśrodkowy w silniku? Ewentualnie dobrali różne dla ruchu do góry i do dołu. Za zwyczaj jak silnik dostaje zasilanie, nie jest zablokowany mechanicznie i się grzeje i za...
No to jeszcze wyłącznik.
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
wyłącznik odśrodkowy sprężarka wyłącznik odśrodkowy uzwoić uszkodzony wyłącznik odśrodkowy
lm358 histereza podłączenie komputer honda accord przeprogramować sterownik
lodówka gorenje śrubokręt krzyżowy
Błąd P0400 w Opel Astra - problem z EGR Wymiana akumulatora w golarce NG-888B - instrukcja krok po kroku