Jakikolwiek prostownik tyrystorem i koniecznie z ogranicznikiem napięcia ładowania. Będzie regulacja prądu i napięcia zakończenia ładowania. RF2, RF2U wydają się proste i dostosowane do wysokiego napięcia transformatora. W książce pt. "Tyrystory i ich zastosowania" było trochę takich schematów, z których zawsze można sobie coś wybrać. W Radioelektroniku...
Nie popłynie. Inżynierowie wiedzieli, że ogniw pierwotnych i ich baterii nie ładuje się. Po włożeniu kabla sieciowego do gniazda w magnetofonie bateria jest odcinana. W gnieździe są takie dwa styki. One się często psują i wtedy nie ma zasilania z baterii. Zasilanie sieciowe nie wyczerpuje baterii, tylko ją ładuje. Ogniw pierwotnych nie ładujemy. Ogniwa...
zastosować stabilizator LM317T jednak napięcie na wyjściu nie przekroczyło 3V Nie tędy droga - trzeba zastosować równoległy do akumulatora ogranicznik napięcia ("tranzystorowa dioda Zenera"), który przejmie prąd ładowania po przekroczeniu napięcia.
Regulator napięcia. Żaden regulator napięcia. To ogranicznik prądu ładowania (w tej konfiguracji) ze zintegrowanym ogranicznikiem prądu światła tylnego (drugi dławik) Układ ten ma jeszcze jeden odczep, między diodą prostowniczą a dławikiem dla pełnego prądu ładowania akumulatora.
Wydaje mi się że to wina odśrodkowego ogranicznika napięcia ładowania. Smarowałeś ośkę przeciwciężarków?
Może wystarczy zasilacz stabilizowany, opornik i detekcja napięcia? Lepszy byłby ogranicznik prądu ładowania. Kolega popatrzy jeszcze w dokumentację tych akumulatorów, może są jakieś proste metody? Jeśli to jest akumulator litowo jonowy, to powinien dać się naładować prądem 1C do napięcia 4.2V.
Bierz kredyt i ruszaj z produkcją. Dokładnie. Niekoniecznie musi być skomplikowana elektronika, wystarczy ogranicznik napięcia ładowania do 14,2V. Właściwie sam mógłbym zbudować na własny użytek bo też mało jeżdżę. Niestety samochód stoi w garażu bez dostępu prądu; niby można zamocować panel na garażu ale trzeba pamiętać by wypiąć kabel przed wyjazdem...
Po pierwsze, układ z rysunku źródło.gif będzie poprawnie działać tylko przy napięciu na wejściu co najmniej o 2V większym, niż na wyjściu - trzeba go przeprojektować. Ale biorąc pod uwagę, że być może układ będzie musiał działać przy różnicy napięć poniżej 0.5V, to się tak łatwo nie da. Zasada działania miała być taka: przez opornik między Uwe+ a bazą...
Wychodzi, że na 60mAh ma być godzina ładowania, więc dla 1100mAh 1100/60=18 godzin. A jak był tylko częściowo rozładowany, to krócej - sprawdzaj co kwadrans, czy już ciepły. Ewentualnie można pomyśleć o jakiejś przeróbce - dodać ogranicznik napięcia ładowania.
Swego czasu przymierzałem się do pomysłu podtrzymującego ładowania akumulatora w samochodzie bateriami słonecznymi, wiec też stanąłem przez zabezpieczeniem akumulatora przed przypadkowym przeładowaniem. Miałem zamiar zastosować metodę jaką stosuję przy ładowaniu akumulatora prostownikiem własnej produkcji. Polega ona na tym, że wykorzystuje w czasie...
co zrobić z przeładowaniem ewentualnym akumulatorów? A co, z zasprzęgnietym dynamem pedałujesz cały dzionek ? Współczuję :cry: . Możesz dodac jakiś ogranicznik napięcia ładowania, odcinajacy akumulatory, po pomiarach napięcia adekwatnie do Twego stylu jazdy. Ogniwa kadmowo- niklowe o podanej pojemności, naprawdę trudno jest przeładować takim układem.
Akumulatory żelowe są wrażliwe na zbyt wysokie napięcie, a równiez nie lubią dużych prądów ładowania, powszechnie jest zalecane ładowanie prądem C/10, do napięcia końcowego nie wyższego, niż 14,4V (niektórzy zalecają niżej, zwłaszcza przy pracy buforowej). Zasilacz z PC ma napięcia niezbyt pasujące do tych wymagań, można przerobic, ale najprościej jest...
Podobny układ z tyrystorem kiedyś robiłem jako ładowarkę akmulatorów , tyrystor był wpięty za prostownikiem bez filtracji !! , ważne aby mógł sie wyłączyć , ogranicznik prądu był na dławiku z otwartym rdzeniem. Tyrystor był włączany przez napięcie z akmulatora z ograniczeniem napięcia na zenerce , zapobiegało to przeładowaniu akmulatora , ale żeby robić...
W większości takich przypadków nie ma żadnej elektroniki ograniczającej napięcie ładowania tego akumulatora, więc można go przeładować i doprowadzić do wycieku. Ogranicznikiem prądu ładowania a za ogranicznik napięcia ładowania odpowiada kondensator połączony szeregowo z mostkiem prostowniczym. Napięcia akumulatorków z latarek/lampek są różne, dlatego...
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... To jest schemat regulatora stosowanego w skuterach, ma on obciążalność prądową 12A.
Panowie akumulatory nie mają tu większego znaczenia tak samo jak obroty.Podejrzewam ze jest tam regulator mechaniczny i pewnie ładowanie jest za duże, dlatego wykończyło poprzednie akumulatory. Jeżeli będzie założony elektroniczny regulator z ogranicznikiem napięcia /a prawie wszystkie 24V mają/ to nie będzie żadnego problemu.P
KU101A - to tyrystor. Zwiera impulsy sterujące głównymi tyrystorami, czyli kończy ładowanie, albo uniemożliwia ładowanie. Tyrystory grzały się bez obciążenia? R7 reguluje prąd poprzez opóźnienie zapłonu tyrystorów. Im mniejszy opór jego opór, tym większy prąd ładowania. Trzeba zamienić miejscami skrajne kable jeśli ktoś tam mieszał. Reszta tranzystorów...
Prostota jest cnotą. Uważam, że jeśli ma to być ładowareczka na wycieczkę, nie potrzebujesz balansera, bo w większości będziesz ładować ładowarką oryginalną, i wtedy się ogniwa zbalansują. Przy w sumie niewielkim prądzie ogniw słonecznych nie grozi Ci nadmierne przeładowanie czy też dramatyczne rozbalansowanie. Sugeruję więc: -zmierz napięcie końcowe...
Z tymi zakłóceniami łatwo się pożegnać wpinając rezystor 1k-10k lub małą żaróweczkę między wejścia pomiarowe miernika cyfrowego. Wariowanie miernika świadczy też o złej masie lub braku opornika w fajce. Masa dla ELBA jest kluczowa. Nowa ELBA mogła się uszkodzić gdy robiłeś próby. NIE wolno zasilać ją cewką BEZ podłączenia aku. Jej konstrukcja jest taka,...
Schemat instalacji pasuje, ale nie do wszystkich typów regulatorów. Zadziała wyłącznie gdy regulator będzie mieć wewnątrz osobne obwody na ogranicznik świateł i regulator napięcia. Większość regulatorów są z wejściem typu "sense" i one wymagają podłączenia obu przewodów (żółtego i białego) do uzwojenia statora. Piaggio ma dwie osobne cewki i tu zbytnio...
Jednak jakiś ogranicznik prądu i napięcia ładowania bym dał, aby nie "zagotować" akku. GW
Wzmacniacz będzie służył do pomiaru prądu przy ładowaniu (prostownik) i dalej sygnał będzie wzmacniany i porównywany żeby zrobić ogranicznik prądu ładowania. A dlaczego nie mierzysz po stronie masy? Jakie napięcie będziesz miał z bocznika? Oprócz tego że na rynku jest wiele specjalizowanych wzmacniaczy do tego celu, są jeszcze inne rozwiązania, jak...
Jaki prąd? Trzy sposoby: 1. Przetwornica o Uwe takim aby pokrywało zakres napięć jaki daje prądnica. Rozwiązanie najlepsze. 2. Stabilizator 5V LDO - na pewno nie 7805. 3. Ogranicznik napięcia stratny - czyli stabilizator równoległy, na wzór balancera używanego przy ładowaniu akumulatorów. Na TL431 i tranzystorze.
Zawsze podczas ładowania jakieś gazy się wytworzą. W ładowarce którą robiłem w tym roku (przetwornica SZBK07) dodałem pomiar napięcia (komparator) który powyżej 14,4V zmienia ustawienia ogranicznika prądu do ~0,8A (Akumulator 100Ah, normalne ładowanie ustawione na 10A). Kolega po pływaniu podłącza aku do ładowarki i zapomina, kiedykolwiek wybierze się...
To że prądu jest mało wcale nie wyklucza sporych impulsów napięciowych. Mogą nawet przekraczać 100V. W zasadzie w co drugiej połówce sinusoidy (przy prostowaniu jednopołówkowym) powstaje impuls napięcia spowodawany nagłym zanikiem prądu ładowania gdy napiecie na cewce spada poniżej poziomu: napiecie aku + napięcie przewodzenia diody. Dochodzą szpilki...
Witam proponował bym moduł ładowania z BMS 6S 35A/40A do ogniw np li-ion 18650+(Ogranicznik prądu i napięcia ładowania BARDZO WAŻNE )+ trafo komplet umiejętnie poskładać według schematu wyregulować .
Jeśli uzwojenia transformatora 2x8 V (16 V) mogą zapewnić pożądany prąd ładowania, najlepiej nadają się do budowy prostownika z regulatorem prądu na tyrystorze i ograniczeniem maksymalnego napięcia ładowania. Prostownik z ogranicznikiem prądu rezystorem lub żarówką i regulacją maksymalnego napięcia ładowania. https://obrazki.elektroda.pl/3143988400_...
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
Zaraz , zaraz , jak wskazówka szybkościomierza cofa się po otwarciu drzwi , włączeniu zapłonu lub zaświecenia " podsufitki" - nie opiera się o ogranicznik początkowy? Sprawdź napięcie ładowania i stan akumulatora!
Trzy akumulatory 2/3 AAA mieszczą się w miejscu na żelowe akumulatory kwasowo ołowiowe. Napięcie takiej baterii jest zbliżone do szeregowej baterii dwóch akumulatorów żelowych. Układ ładowania pozostaje bez zmian. Jako bonus dodałem diodowy ogranicznik napięcia ładowanych akumulatorów, który można szumnie nazwać BMS. Działa dobrze, tylko z tym pożarem...
Dużo prościej zamiast przekaźnika dać MOSFETa. Odpadają te wszystkie problemy z poborem prądu. A lepiej (choć niekoniecznie prościej układowo) zrobić ładowarkę, czyli stabilizator napięcia ładowania. Albo balancer (ogranicznik napięcia w postaci stabilizatora równoległego).
Tylko po co komplikować. To rozwiązanie, które wcześniej zaproponowałem - drugie rozwiązanie - zasilacz do lapka (zwykle mają napięcie 19-20 V i 2-3 A) plus do tego LM317 lub LM338 (na radiatorze) w układzie regulatora napięcia, z ustawionym napięciem 14.4 V i nic więcej nie trzeba, to jest samograj. nie potrzebuje nic więcej. Ja takim tandemem plus...
Zamiast LM-a daj diodę Zenera i opornik od "+" do Zenerki. Policz moc wydzielaną na Zenerce i dostosuj do tego konstrukcję! Aby ładować akumulator 24V (kwasowy) należy dać na bramkę tyrystora napięcie 29,5V (możesz składać z kilku diod i tranzystorów, proponuję skompensowaną temperaturowo diodę "telewizyjną" 33V + potencjometr do precyzyjnego nastawienia...
Do ładowania 8 akumulatorków wystarczy zasilacz 12V, dla 10 akumulatorków wystarczy coś 14-15V. Najlepiej żeby miał płynną regulację napięcia ładowania i amperomierz, żebyś mógł sobie regulować prąd ładowania ;) Inne rozwiązanie to zastosowanie ogranicznika prądowego na jakieś 800mA i dać wyższe napięcie. Jeśli nie używasz ładowarki procesorowej to...
gdy ciągnik pracuje to 12.7 V przy obrotach silnika grubo ponad 1500 i więcej dobija ledwo do 13.3 V więc ewidentnie bardzo słabe napięcie prądnica do wywalenia Sam pomiar napięcia nic nie powie o prądnicy, przecież w regulatorze jest jeszcze ogranicznik prądu. Aby prądnicę sprawdzić w pojeździe, należy mierzyć jednocześnie napięcie i prąd. Jeśli akumulator...
Takim urządzeniem zniszczysz akumulatory. Musi być układ ograniczający prąd ładowania do 0,1Q. Niezależnie ładowanie powinno być wyłączone przy napięciu na aku 14.5V. Rozładowany Aku ma napięcie 10-11V. Dlatego bez ogranicznika prądu prąd ładowania będzie duży.
Trochę mało dokładnie opisałeś swój układ a przede wszystkim to w jakich warunkach będzie pracował akumulator. Czemu chcesz zastosować przetwornicę? najprostsze rozwiązanie Potrzebny Ci stabilizator napięcia z ogranicznikiem prądowym. Ustawiasz napięcie wyjściowe na napięcie nominalne naładowanego akumulatora a ogranicznikiem prądowym ograniczasz maksymalny...
Nic gotowego nie znajdziesz.Trzeba konstruować regulator prądu np na tranzystorze mocy,do tego ogranicznik napięcia ,żeby nie ładował naładowanego aku.W sumie takie układy mają "mądrzejsze" prostowniki sieciowe.Można by taki zaadoptować pod warunkiem że cała ta regulacja jest zrobiona na niskim napieciu, i nie jest np. impulsowy.
Schematu szukaj w temacie "Regulator napięcia". Pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/8142115900_... Wielkość prądu ładowania akumulatora zależy od tego jak bardzo jest on rozładowany i od napięcia, którym jest ładowany. Im wyższe napięcie, tym wyższy prąd. Im bardziej rozładowany akumulator, tym większy prąd jeśli źródło zasilania jest odpowiednio wydajne. Proponuję taki prostownik, który...
Co o tym myślicie? Telefon sam reguluje sobie prąd i napięcie ładowania.
Alternator jest o tyle specyficzny że potrzebuje regulatora napięcia oraz ogranicznika prądu Coś ci się poknociło. Poczytaj o alternatorach i popraw post. Jedynym znanym mi przypadkiem regulatora alternatora z ogranicznikiem prądu była "elektrownia" ETZ. Autosan PR110 miał regulator napięcia oraz ogranicznik prądu ładowania, z resztą te alternatory...
Witaj Akumulatorków NiMH nie ładuje się stałym napięciem, tylko stałym prądem, bo tak naprawdę napięcie na ogniwku w czasie ładowania zależy głównie od prądu ładowania. Tak więc przy wykryciu naładowania nie kierujemy się obserwacją i osiąganiem konkretnych wartości napięcia, ale raczej jego zmianami, a także gwałtownym przyrostem temperatury akumulatorka...
Nie rób przetwornicy podwyższającej do serw bo to kiepski pomysł. Wybierz 7.2V nawet jak będziesz musiał nieco więcej dostosować. Będzie to łatwiejsze jak zabawa z za niskim napięciem. W przedstawionej ładowarce LM317 służy jako ogranicznik napięcia ładowania jednocześnie będąc elementem wykonawczym dla tranzystora Q1, który mierząc spadek na rezystorze...
Ładowarek Ci u nas dostatek ... Ładowanie akumulatorków litowych podlega jednemu bardzo istotnemu ograniczeniu: końcowe napięcie ładowania jest 4,2V +/- 50mV. Każdy układ zasilacza/stabilizatora, który zapewnia takie napięcie końcowe, może byc użyty jako ładowarka do twojego akumulatorka. WYŁACZNIK NIE JEST POTRZEBNY, ładowanie się kończy, gdy napięcie...
Po przewinięciu będzie się nadawał raczej do rozruchu . Przy 14 voltach da około 70 A . Do ładowania natomiast musi być regulacja natężenia prądu i najlepiej jeszcze ogranicznik napięcia aby nie przekroczyć 14,4 V . :| A swoja drogą , to tanio Ci się trafiło takie duże trafo . :| Dodano po 1 Można wiedzieć gdzie go znalazłeś ??
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Można zrobić mostek półsterowany z tyrystorami - na nich będzie regulacja prądu a jednocześnie 3V spadku napięcia zamiast 2V jak mostku z diodami. Można też zrobić regulator prądu z jedenym tyrystorem za mostkiem, spadek będzie też duży, ale moc tracona w tyrystorze 2 razy większa niż w tyrystorach z mostka półsterowanego. Schemat z jednym tyrystorem...
Ładowanie dużym prądem, przy nie przekroczonym napięciu "końcowym" (t.j. np. 2,3V dla aku kwasowego) nie jest krytyczne: w samochodzie alternator może dać nawet kilkadziesiąt amper ładowania, a ogranicznika prądu ładowania nie ma. Stosujesz LM317, który ma wbudowany ogranicznik prądu: 0,5, lub 1, lub 1,5A (różne wersje oznaczane dodatkową literą). Jak...
Nie ma regulatora napięcia, jedyne co to mostek prostowniczy. Mnie się wydaje że nazwa trochę źle wskazuje i to nie dość że jest mostek prostowniczy to i pełni funkcje ogranicznika napięcia ( czyli regulator).
Można to zrobić budując ogranicznik prądu z układem LM317 i ewentualnie drugim LM317 ograniczającym maksymalne napięcie na wyjściu ładowarki. Nie przy zasilaniu 5V. Ogranicznik prądu na LM317 ma spadek napięcia około 4V. Trzeba zrobić ogranicznik na 2 tranzystorach - niedawno zamieszczałem schemat.
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ? Na 99% to jest ten sam układ ładowania jak w skuterach chińskich. Wychodzą dwa przewody z iskrownika - biały i żółty. Regulator pełni pewnie również funkcję ogranicznika napięcia dla oświetlenia.
AD 1. Jest kilka rozwiązań układowych takich regulatorów, są regulatory z wejściem "sense" w których tak jak wyżej napisałem, do pracy układu ogranicznika napięcia potrzebne są dwa przewody. Są też takie które obwody ograniczania napięcia (AC) mają oddzielnie od układu regulacji napięcia ładowania (DC), wówczas wystarczy że będzie podłączony tylko jeden...
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
Pytanie zasadnicze, czy gdy włożysz żarówkę o mniejszej mocy to też ją spali na wysokich obrotach? Czy występuje punkt przy którym następuje ograniczanie napięcia i stałe świecenie żarówki z normalną jasnością? Jeśli regulator napięcia nie działa poprawnie, może to wynikać z dwóch czynników: 1. Przerwy w połączeniach pomiędzy regulatorem a statorem....
Witam odpowiedź spóźniona ale wyjaśniająca problem,w żurawiach kontrola ładowania współpracuje z kontrolą rozruchu i tak jeśli jest ładowanie to układ identyfikuje to jako pracę silnika i nie dopuszcza do uruchomienia rozrusznika. Przy uszkodzonym regulatorze napięcie na D+ mię spełnia warunku do rozruchu poza tym zabezpieczeniem przed wzrostem napięcia...
Jeśli układ będzie miał małe straty, to po podaniu napięcia będzie oscylował bardzo długo. https://obrazki.elektroda.pl/4922841800_... Żeby oscylacje zanikły szybko, straty w obwodzie LC muszą być bardzo duże. https://obrazki.elektroda.pl/1008049300_... Cewka nie może ograniczyć prądu stałego, bo dla prądu stałego jest...
(at)komandoberet Po pierwsze dołączasz się do tematu i to wprowadza zamieszanie. Odwrotne przylutowanie pierścieni ślizgowych może mieć pewne znaczenie, ponieważ magnetyzm szczątkowy będzie przeciwny prądowi samoindukcji które jest potrzebne do wzbudzenia się alternatora. Zamiast wzrostu napięcia będzie jego spadek. Nie będzie to miało znaczenia gdy...
Poszukaj informacji o metodach ładowania akumulatorów. W zależności od typu akumulatora używasz metody stałonapięciowej lub stałoprądowej (lub ich kombinacji) . W stałoprądowej stabilizujesz prąd ładowania i pilnujesz by napięcie na zaciskach akumulatora nie przekroczyło wartości maksymalnej dla akumulatora. W stałonapięciowej utrzymujesz stałe napięcie...
Bawiłem sie w budowe ładowarki własnoręcznie, ale żaden ze schematów ani te na Maxie ani na U 24 nie dawały mi satysfakcji i nie działały zgodnie z moimi załozeniami. Wymyśliłem (byc może) układ niezwykle prosty z wykorzystaniem LM 317 i stabilizatora 7806 (lub 7805) Jak to działa układ LM w przedstawionym układzie jest ogranicznikiem prądu ładowania...
Z drugiej mańki - przyjrzyj się płytce tego Hormanna - gdzie idą połączenia z gniazda akumulatora. Np w Faacu jest on podpięty od razu za prostownikiem na płycie centrali i z tego wynika, że cała "mądrość" i sterownik ładowania jest w samym akumulatorze (z innej strony wiem, że tak jest, bo jest dostępny schemat centrali. No i są w nim używane są akku...
Ogranicznik napięcie, a nie prąd.
Statory od 2t mają zamocowany impulsator ale kwestia czy go tam zmieścisz. Magneto zmienisz na takie z wypustką a impulsator zamocujesz nawet na płaskowniku. Kwestia wymiarów i przeróbki ładowania. https://obrazki.elektroda.pl/2922918400_... Przy dzwonie to ogranicznik. Ja bym próbował rozebrać moduł.
Nie chcesz regulować prądem, to musisz regulować napięciem, ale czym musisz... Im większa różnica między napięciem wyjściowym z tego zestawu AVT a napięciem na klemach akumulatora, tym większy prąd, a tym samym wyższa temperatura. Żarówka najprostsza i najprymitywniejsza, ale od biedy spełnia swoją rolę, naładujesz akumulator i ochronisz mostek. Lepsza...
Będziesz mieć wyłącznie ogranicznik napięcia oświetlenia. Co potem z ładowaniem i przerywaczem kierunkowskazów? Co prawda ładowanie można dokonać na diodzie prostowniczej, ale wówczas istnieje ryzyko przeładowania akumulatora.
Rozumiem, po prostu ta informacja, że to do pakietu Liion namieszała trochę. Nic nam nie namieszała. Zasilacz się nada, nawet bez obniżania jego napięcia wyjściowego ale dodatkowo potrzebujesz regulator lub przynajmniej ogranicznik prądu ładowania + układ odcinający ładowanie po osiągnięciu końcowego napięcia ładowania. Dotyczy to ładowania właściwie...
Zastosowanie takiego regulatora w Simsonie to oddzielna sprawa. Zależy też którą funkcję chcesz uzyskać (ogranicznik napięcia oświetlenia czy regulator napięcia ładowania) oraz od tego jak poprzerabianą masz instalację elektryczną.
Rutland 504.Niestety nie mam do niej regulatora napięcia.Oryginalny jest dla mnie za drogi, dlatego szukam jakiegoś zamiennika, lecz nie mogę nic znaleźć.Turbina ma na wyjściu prąd stały DC.Może ktoś coś podpowie, co można byłoby zastosować do ładowania akumulatora Pytanie, czy w ogóle potrzebny jest regulator? Podobna do niej M300 ma wbudowany mostek...
Przy I=3mikroA po 5 godz. na naładowanym kondensatorze 0,47F napięcie spadnie o ok. 0,1V. Te oporniki 47 Ohm to jako ogranicznik prądu ładowania? - 23 Ohm ograniczą go do ok. 0,1A co sporo wydłuży czas ładowania. Ale ładowanie pustego będzie jednorazowe? Zamiast 1N400x spróbuj 1N4148 - na pewno będzie mieć mniejszy prąd wsteczny - rzędu 20nA, spadek...
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
Ładowanie odbywa się zasadniczo tak samo, tylko ładowarka impulsowa może być mniejsza i lżejsza, a do tego łatwiej można zrealizować sterowanie napięciem i prądem. Dzięki temu taka ładowarka może zapewnić optymalne parametry ładowania - czyli ze stabilizacją prądu i ogranicznikiem końcowego napięcia ładowania. Tradycyjna ładowarka nie zawiera elektroniki...
No do podładowania lekko padniętego aku to może i miałoby jakiś sens. W takim razie poszukaj przetwornicy DC/DC z funkcją ograniczenia prądu np. coś w tym stylu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Ustawiasz napięcie wyjściowe na 14,4 V a prąd na 5 A, podłączasz ogniwa i gotowe.
Jak powyżej napisał kol. BC109B , sprawdź bezpiecznik 5A. Szeregowo z akumulatorem włącz żarówkę o mocy 40-55W. Do napięcia ca. 11V ładuj przez żarówkę, powyżej tego napięcia ładuj normalnie (bez żarówki). Żarówka pełni rolę ogranicznika prądu ładowania, głęboko rozładowany akumulator stanowi zwarcie dla prostownika i powoduje "palenie" bezpiecznika.
Baterię akumulatorów NiMH można ładować bez specjalistycznej ładowarki. Ładowanie odbywa się prądem 10 godzinnym przez 15-16 godzin. Można wykonać diodowy ogranicznik napięcia ładowanych akumulatorów i ładować je bez ograniczenia czasowego. R20 w ładowarce dla dla akumulatorów NiMH w rozmiarze R6. Dobrze by ładowarka miała prąd ładowania większy niż...
Jednakże po tym czasie dioda nie zmienia koloru, a akumulatory zaczynają syczeć oraz stają się gorące. Opisana usterka występowała także przed wymianą układu scalonego oraz kondensatorów. Czy to znaczy że powinienem już wymieniać akumulatory? Wg mnie ładowarka przeładowuje akumulatory i w pierwszej kolejności należałoby się nią zająć, żeby ładowała...
Mierzysz napięcie zmienne miernikiem TrueRMS? Mierząc zwyczajnym miernikiem takie dziwne wyniki pomiarów wychodzą. Jak zamienisz polaryzację przewodów pomiarowych, może się okazać że wynik pomiaru zacznie zawyżać a nie zaniżać. Jeśli światła świecą jasnym białym światłem i widać moment zadziałania ogranicznika napięcia, to nie ma co tam głębiej sprawdzać.
Nie ma to sensu, bo za mostkiem masz impulsy. Do takiego urządzenia AVT zaprojektowało regulator prądu i ogranicznik napięcia. Lepsze to niż fazowy regulator mocy po stronie uzwojenia pierwotnego. Popatrz na: AVT2715, regulacja grupowa z tranzystorem MOSFET prąd do 20A. AVT3120, mikroprocesorowa, prąd do 10A, czteroetapowa z fazową regulacją prądu....
Separator nie wnosi nic wiecej poza większym kosztem ;-) separator to zwykły przełącznik sterowany progiem napięcia, nie zapewnia mi ładowania aku żelowego, nadal muszę dołożyć ogranicznik prądu ładowania, a rozłączenie od zapalniczki mam z automatu bo nap. znika po wyjęciu kluczyka, tyle mi wysatrcza, nie musi znikać natychmiast gdy nie będzie już...
Do czego Ci służy, taki złożony komplet przy 0,6A z panela, ładujesz tym coś ?
https://obrazki.elektroda.pl/9186426800_... Witam. Kupiłem wkrętarkę Bosch Uneo (mini młot udarowy). Sprzęt powystawowy/ze zwrotów, brak ładowarki, ale podpatrzyłem u innych sprzedawców, że ładowarka ma mieć 15,3V / 800mA. Problem w tym, że przy tym napięciu wskaźnik fabryczny pokazuje ładowanie, a tak faktycznie na amperomierzu jest...
:arrow: krzych232 Tylko dalej nie mam rozwiązania ograniczenia napięcia do 13,8V A ten układ, który już podawałem w #13? (teraz podaję poprawiony) http://obrazki.elektroda.pl/7919855800_1... U1=TL431, T1=2N6036, R1=13kΩ, R2=68kΩ, R3=330Ω, R4=6,8Ω/20W, R5=1kΩ. Nie wiem, jakie napięcie daje twoje ogniwo fotowoltaiczne...
Transformator przewinięty po stronie wtórnej i problem rozwiązany. Teraz szukam prostego ogranicznika napięcia, który wyłączy prostownik przy napięciu 16,2v( w końcowej fazie ładowania) Ale z tym już sobie poradzę Dzięki wszystkim
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania nie miał żadnego regulatora napięcia. To był tylko ogranicznik...
Kolega przyjrzy się układowi UC2906 lub UC3906. Układ ma ogranicznik prądu ładowania, który może sobie kolega potencjometrem regulować. Układ może pracować jako ładowarka dwustanowa ładująca prądem o określonej wartości do 16V i przechodząca w stan podtrzymania ładując akumulator bardzo małym prądem do czasu aż napięcie spadnie do wartości 14.5V i znowu...
Mostek , kondensator 2200uF/16V i LM7805 Będzie i do ledów i komórkę można ładować ;)
-wojtekkrygowski- Jeśli przejedziesz 12.000 km rocznie , to nie jest tak mało.Ale słusznie zauważył Kolega EMERYT2 / pojemność akumulatora / - może być tak, że nie sprawdziłeś na "padniętym" akumulatorze jego pojemności i kupiłeś nowy o dużo większej.W ten sposób nowy akumulator jest cały czas niedoładowany, bo alternator wraz z regulatorem napięcia...
Jeżeli skleroza ,mnie nie zawodzi , to te ładowarki mają ogranicznik napięcia , tak ,że nie porzeładujesz baterii! Tam nastawia się tylko amperaż.
Rozbierałeś akumulator? Czy ma układ ładowania? Jakie ogniwa? Ogniwa LiPol i LiIon potrzebują być ładowane w odpowiedni sposób. Ładowanie zwykłym zasilaczem (z ogranicznikiem prądu i napięcia) załatwi je dosyć szybko lub mogą się zapalić. Rozbierz akumulator i sprawdź czy ma elektronikę.
Zgodnie z tym co napisałem wcześniej, zamieszczam zdjęcie schematu. Układ należy do tzw. dwukwadrantowych (o dwóch kierunkach przepływu prądu w tym przypadku). Niektóre wartości elementów są już zmienione, nie mają jednak nic wspołnego z dławikami. Nie ma na schemacie filtru przed silnikiem. Wyjście oznaczone jako (4) na silnik będzie też służyło do...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
PWM jest bardzo dobrym rozwiązaniem, ogranicznik można zrobić przez rezystor szeregowy (zdejmować z niego napięcie) . Pamiętaj tylko że silnik jest indukcyjnością więc po pierwsze trzeba ładować bramki mosfetów dużym prądem ( bo prąd na indukcyjności wolno narasta) , ostrożnie z częstotliwością pwm, no i mogą być szpilki napięciowe z silnika.
Tabela w środku mówi o ograniczeniu napięcia do 13.2V. Napięcie 14.2V będzie powodowało ubytki elektrolitu. Aby temu zapobiec zalecane jest obniżenie napięcia do 13.2V. Pierwsze dwie fazy załatwia stabilizator napięcia z ogranicznikiem prądu. Końcowy etap to obniżenie napięcia po spadku prądu do 3A i dalszy spadek prądu ładowania.
Jest on dla akumulatora na 45 Ah. Lecz ładowałem nim akumulator o 74 Ah. Prąd ładowania był ok. 4...5 Amperów. Stopniowo malał wraz z naładowaniem akumulatora do ok. 1 A. Tu by było wszystko ok, tylko problem dotyczy napięcia. To są mity, że ten prostownik jest do aku 45Ah a ten do 120Ah. Bo każdym prostownikiem o rozsądnym prądzie naładuję się każdy...
A jak ci powiem że to bzdura, to uwierzysz? Jak sądzisz, co w instalacji np. samochodowej kontroluje prąd ładowania analogicznego przecie akumulatora z ciekłym elektrolitem? Nic. Ładowanie stałonapięciowe 14.4V, bez ograniczenia prądowego i bez przerywania procesu ładowania - naładowany akumulator, przy prawidłowym napięciu pobiera z alternatora minimalny...
Do zacisków A1-A2 podłącza się sterownik ładowania pieca. To taka pogodówka, która uzależnia stopień naładowania pieca w zależności od temperatury zewnętrznej. Opis z instrukcji: "Sterowanie ogrzewaczy typu VFMi , VNMi oraz FM Regulator ładowania reaguje na sygnał AC 230V pochodzący od sterownika centralnego lub grupowego. Sygnał ten powinien być podany...
Witam. Co do instrukcji to wielkiej filozofii tu nie ma. Pamiętając że kondensatory o tych pojemnościach należy ładować przez ogranicznik prądu żarówka/rezystor. W innych przypadkach grozi nawet wybuchem.. A wyświetlacz nie świecił bo zrobi to dopiero po podaniu napięcia na pin Remote (włączeniu radia) Jeśli tak się nie stanie znaczy że coś jest nie...
Górne diody są zbędne. Co ogranicza prąd w czasie ładowania? Przy napięciu 30 V, małym oporze wewnętrznym ładowanej baterii (poniżej 1 oma) wartość prądu będzie sięgała ponad 20 A. Bierzemy skuteczne napięcie 30 V, odejmujemy napięcie baterii - 10 V gdy mocno rozładowana i dla ułatwienia opór wewnętrzny 1 om. Wzór na prąd I = U / R. I = (30 V - 10 V)...
Bateria Litowo Jonowa ładowana 4.1 nie podziała długo chyba bez ladowania stałym napięciem 4.1 a rożnym prądem ja li-ion'y podłączałem do zasilacza z ogranicznikiem prądowym, ustawiałem napięcie 4,2V i sie ładowało. po naładowaniu aku sam zmniejsza prąd ładowania.
Jak napięcie może mieć wartość 5V dopóki nie osiągnie 4,2V? Akumulatory 3,7V ładuje się napięciem około 5V do napięcia 4,2V jedynie z udziałem ogranicznika prądowego przy odcięciu <40mA. Mówimy o ogniwach Li-Ion. Czytaj ze zrozumieniem. 4,2V tyczy się napięcia naładowania ogniwa. Ogniwa Li-Ion ładuje sie najpierw prądowo do osiągnięcia na ogniwie...
. Stabilizatora żadnego nie dawaj, pogorszysz ładowanie które i tak nie jest najlepsze (czytaj niewystarczające), zwłaszcza że trzeba jeździć na światłach. Można dać regulator równoległy a w zasadzie ogranicznik napięcia aby nie przeładować aku, choć to ostatnie jest prawie nie możliwe dla tej słabiutkiej prądnicy.
ogranicznik ładowania ogranicznik napięcia ogranicznik ładowania akumulatora
prądu gniazdku zapalniczki autoalarm astry schemat helios tc500
doładowanie punktów elektroda silnik siłownika zaworu
Puszka podtynkowa 80 mm z deklem gwintowanym – PIP-80, bakelit, zamienniki, dostępność 2024 Sumator napięć na triodach ECC82 (12AU7) – schemat, parametry, audio DIY