No do podładowania lekko padniętego aku to może i miałoby jakiś sens. W takim razie poszukaj przetwornicy DC/DC z funkcją ograniczenia prądu np. coś w tym stylu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Ustawiasz napięcie wyjściowe na 14,4 V a prąd na 5 A, podłączasz ogniwa i gotowe.
podczas ładowania napiecie na zaciskach akumulatora rośnie jesli przekroczy zadany próg to układ (np na UA723) odłaczy akumulator .Sa takie gotowe układy do central alarmowych które zapobiegaja nadmiernemu rozładowaniu akumulatora (odłanczaja go przy zbyt duzym padku napiecia ) tutaj masz sytuacje odwrotną.Możesz zastosować układ automatyki od zasilacza...
Poważnie ? "ogranicznik prądu ładowania akumulatora"
Jeśli chodzi o mnie to nie do końca pojmuję do czego zmierzasz. Jaki jest cel tych kombinacji? W jakich warunkach ma funkcjonować ograniczenie i po co? Akumulator 180 Ah prawie nie zauważy prądu 2 A. Jako poradę szybką proponuje najprostsze rozwiązanie w postaci żarówki 21 + 5 W.
Nie popłynie. Inżynierowie wiedzieli, że ogniw pierwotnych i ich baterii nie ładuje się. Po włożeniu kabla sieciowego do gniazda w magnetofonie bateria jest odcinana. W gnieździe są takie dwa styki. One się często psują i wtedy nie ma zasilania z baterii. Zasilanie sieciowe nie wyczerpuje baterii, tylko ją ładuje. Ogniw pierwotnych nie ładujemy. Ogniwa...
ja chce zastosować trafo 600VA i wyciągnąć do 50A więc rozumiem że nie muszę stosować ogranicznika?
Akumulator łączysz przez diodę do + zasilacza 33V. Masa zasilacza i akumulatora wspólne. Akumulator nie będzie ładowany - minimum trzeba zrobić ogranicznik prądu dla akumulatora aby go ładować
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Swego czasu przymierzałem się do pomysłu podtrzymującego ładowania akumulatora w samochodzie bateriami słonecznymi, wiec też stanąłem przez zabezpieczeniem akumulatora przed przypadkowym przeładowaniem. Miałem zamiar zastosować metodę jaką stosuję przy ładowaniu akumulatora prostownikiem własnej produkcji. Polega ona na tym, że wykorzystuje w czasie...
Tak ma być.Układ kontroli ładowania jest w słuchawce.On robi za stabilizator ,ogranicznik pradu i co się należy,łącznie z uczeniem się pojemności akumulatora.
Regulator napięcia. Żaden regulator napięcia. To ogranicznik prądu ładowania (w tej konfiguracji) ze zintegrowanym ogranicznikiem prądu światła tylnego (drugi dławik) Układ ten ma jeszcze jeden odczep, między diodą prostowniczą a dławikiem dla pełnego prądu ładowania akumulatora.
To ma być ogranicznik prądu do ładowania akumulatora, także nie wnikamy w detale. To nie musi być apteka.
Może wystarczy zasilacz stabilizowany, opornik i detekcja napięcia? Lepszy byłby ogranicznik prądu ładowania. Kolega popatrzy jeszcze w dokumentację tych akumulatorów, może są jakieś proste metody? Jeśli to jest akumulator litowo jonowy, to powinien dać się naładować prądem 1C do napięcia 4.2V.
Dałbym ogranicznik prądu ładowania. W najprostszym rozwiązaniu żarówkę 12V/21W w szereg z akumulatorem. Konieczne odłączanie ładowania po przekroczeniu 14,5-14,8 V na zaciskach akumulatora.
Trzeba by zakupić np. prostownik o prądzie ładowania powyżej 50A (10x5A), ale każdy akumulator musi mieć osobne ograniczenie maksymalnego prądu ładowania, np: https://obrazki.elektroda.pl/8006921600_... Ograniczniki podobne sprzedawane były w sklepach z osprzętem do systemów alarmowych. Są montowane w centralach.
Panowie akumulatory nie mają tu większego znaczenia tak samo jak obroty.Podejrzewam ze jest tam regulator mechaniczny i pewnie ładowanie jest za duże, dlatego wykończyło poprzednie akumulatory. Jeżeli będzie założony elektroniczny regulator z ogranicznikiem napięcia /a prawie wszystkie 24V mają/ to nie będzie żadnego problemu.P
zastosować stabilizator LM317T jednak napięcie na wyjściu nie przekroczyło 3V Nie tędy droga - trzeba zastosować równoległy do akumulatora ogranicznik napięcia ("tranzystorowa dioda Zenera"), który przejmie prąd ładowania po przekroczeniu napięcia.
W zasadzie powinien wystarczyć separator jeśli dodatkowy akumulator nie będzie zbyt głęboko rozładowany. Tutaj zachodzi taka możliwość, więc wypadałoby założyć ogranicznik prądu ładowania między separator a dodatkowy akumulator. W takim układzie dodatkowy akumulator ulegnie szybkiej degradacji na skutek głębokiego rozładowania. Kiedyś tam kolega dołoży...
Zawsze podczas ładowania jakieś gazy się wytworzą. W ładowarce którą robiłem w tym roku (przetwornica SZBK07) dodałem pomiar napięcia (komparator) który powyżej 14,4V zmienia ustawienia ogranicznika prądu do ~0,8A (Akumulator 100Ah, normalne ładowanie ustawione na 10A). Kolega po pływaniu podłącza aku do ładowarki i zapomina, kiedykolwiek wybierze się...
Poszukaj informacji o metodach ładowania akumulatorów. W zależności od typu akumulatora używasz metody stałonapięciowej lub stałoprądowej (lub ich kombinacji) . W stałoprądowej stabilizujesz prąd ładowania i pilnujesz by napięcie na zaciskach akumulatora nie przekroczyło wartości maksymalnej dla akumulatora. W stałonapięciowej utrzymujesz stałe napięcie...
Trochę mało dokładnie opisałeś swój układ a przede wszystkim to w jakich warunkach będzie pracował akumulator. Czemu chcesz zastosować przetwornicę? najprostsze rozwiązanie Potrzebny Ci stabilizator napięcia z ogranicznikiem prądowym. Ustawiasz napięcie wyjściowe na napięcie nominalne naładowanego akumulatora a ogranicznikiem prądowym ograniczasz maksymalny...
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... To jest schemat regulatora stosowanego w skuterach, ma on obciążalność prądową 12A.
Przepiąłbym na szereg i dał MPPT. Polepszy to osiągi przy słabej pogodzie. Akumulator 100Ah powinien dostać max 10A Tyle teoria... W praktyce są to o wiele większe prądy, a zwłaszcza po mocnym rozładowaniu akumulatora. Np. taki 74Ah w aucie, bezpośrednio po rozruchu bierze >30A przez kilka minut. Któryś z tej serii podanych przeze mnie regulatorów ma...
Nie można podciągać wszystkich akumulatorów pod wspólny mianownik, dla jednych impulsowe ładowanie będzie szkodliwe, a dla innych pomocne. Wszystko zależy od typu akumulatora jaki ma być ładowany. czy wystarczy sam dławik, czy może bez dławika? Dławik pełni rolę nieliniowego ogranicznika prądu. Bez takiego elementu, przy średnim prądzie ładowania znacznie...
Tylko po co komplikować. To rozwiązanie, które wcześniej zaproponowałem - drugie rozwiązanie - zasilacz do lapka (zwykle mają napięcie 19-20 V i 2-3 A) plus do tego LM317 lub LM338 (na radiatorze) w układzie regulatora napięcia, z ustawionym napięciem 14.4 V i nic więcej nie trzeba, to jest samograj. nie potrzebuje nic więcej. Ja takim tandemem plus...
To, że zasilacz buforowy można obciążyć prądem 9A nie oznacza że prąd ładowania jego akumulatora tyle wynosi. Tam pisze, że prąd ładowania wynosi 9A minus prąd pobierany przez podpięte odbiorniki co wskazywałoby na ogranicznik prądu na poziomie 9A. W takim przypadku przy prawidłowo działającym zasilaczu bezpiecznik 10A jest właściwy. :| Jeżeli jednak...
Przetwornica działa jak dławik ,dodatkowy aku zbytnio nie obciąża alternatora. Czasami jak był rozładowany do 11,2v na wolnych obrotach silnik zwalniał odkąd ładuje przetwornicą + prost. nie ma tego problemu. Zależy mi na wyeliminowaniu przetwornicy. Witam . Dobrze kombinujesz , przetwornica działa jako ogranicznik prądu ładowania . Akumulator wyładowany...
Jak powyżej napisał kol. BC109B , sprawdź bezpiecznik 5A. Szeregowo z akumulatorem włącz żarówkę o mocy 40-55W. Do napięcia ca. 11V ładuj przez żarówkę, powyżej tego napięcia ładuj normalnie (bez żarówki). Żarówka pełni rolę ogranicznika prądu ładowania, głęboko rozładowany akumulator stanowi zwarcie dla prostownika i powoduje "palenie" bezpiecznika.
akurat akumulatory zelowe nie wymagaja jakis specjalnych ladowarek. Wystraszy stabilizator napiecia 13,2-13,8V z ogranicznikiem pradu.
A skoro wystarcza (nawet 11,5VAC) Wystarcza i tylko z mostkiem, bez żadnych bajerów (regulatorów, ograniczników), ładuje akumulator 55 Ah do napięcia 15.2-15.3 V. Przy 14 VAC bardziej niż regulator prądu przydatny byłby ogranicznik napięcia.
Te 12V może być umowne, tak samo jak w instalacji samochodowej, gdzie napięcie podczas pracy pojazdu jest sporo wyższe. Wszystko zależy od instrukcji obsługi - jeśli przewiduje ładowanie baterii - to wszystko jest OK. Z tym prądem 1/10 bym się za bardzo nie przejmował, bo nijak się on ma do rzeczywistej eksploatacji baterii w pojeździe. Mam w samochodzie...
Ta latarka w której wysechł akumulator ma zasilanie przez transformator który daje ponad 300mA nawet gdy akumulator osiągnie 7V. O ograniczniku do latarek ładowanych bezpośrednio z sieci dopisałem się do kolegi postu.
Jaki prąd? Trzy sposoby: 1. Przetwornica o Uwe takim aby pokrywało zakres napięć jaki daje prądnica. Rozwiązanie najlepsze. 2. Stabilizator 5V LDO - na pewno nie 7805. 3. Ogranicznik napięcia stratny - czyli stabilizator równoległy, na wzór balancera używanego przy ładowaniu akumulatorów. Na TL431 i tranzystorze.
Trzy akumulatory 2/3 AAA mieszczą się w miejscu na żelowe akumulatory kwasowo ołowiowe. Napięcie takiej baterii jest zbliżone do szeregowej baterii dwóch akumulatorów żelowych. Układ ładowania pozostaje bez zmian. Jako bonus dodałem diodowy ogranicznik napięcia ładowanych akumulatorów, który można szumnie nazwać BMS. Działa dobrze, tylko z tym pożarem...
Będzie działać... Czujnik zmierzchowy na 12V musisz znaleźć. Lecz brak zabezpieczenia przed rozładowaniem Akumulatora... oraz brak ładowania akumulatora. Plus rozwiązania jest taki że zasilanie awaryjne w dzień nie zadziała. (w sumie po co jak jest jasno) Inne pomysły... wsadzić ładowarkę, ogranicznik rozładowania akumulatora... itd.. Co do akumulatora...
Witam! EWA jest to prostownik i zarazem tyrystor sterujący pracą reflektora i św pozycyjnego(są one zasilane bezpośrednio z prądnicy) pełni też funkcję ogranicznik prądu tych świateł. A ładowniem akumulatora zajmuje się z EWY tylko prostownik i ELBA jako regulator prąd ładowania. Tak bynajmniej było w simsonie S53 95' którego naprawiałem. Pozdrawiam...
Już napisałem że w głównym prostowniku kondensator jest niepotrzebny, jego rolę spełni akumulator. Kondensator musi być w zasilaczu pomocniczym do układów ogranicznika i wentylatora. Czy trafo wystarczy do prostownika - to zależy od pojemności akumulatora jaki chcesz ładować. Przy dużych pojemnościach będzie ładował długo bo ma ograniczoną wydajność...
co zrobić z przeładowaniem ewentualnym akumulatorów? A co, z zasprzęgnietym dynamem pedałujesz cały dzionek ? Współczuję :cry: . Możesz dodac jakiś ogranicznik napięcia ładowania, odcinajacy akumulatory, po pomiarach napięcia adekwatnie do Twego stylu jazdy. Ogniwa kadmowo- niklowe o podanej pojemności, naprawdę trudno jest przeładować takim układem.
Najpierw podłącz i patrz, czy się nie przegrzewa, może ups ma ogranicznik prądu ładowania.
Np. typowy układ ogranicznika prądu na LM 317
Obecnie mam panel 20W, aku 7Ah, regulator 10A. Panel 20W i regulator 10A? Czy czegoś nie pomyliłeś? Z 20W więcej jak 1,5 A nie wyciągasz więc akumulator dobrałeś prawidłowo. Przy 150W możesz dojść do 10A w pełnym słońcu, nie ryzykowałbym ładowania głęboko rozładowanego 7Ah akumulatora, panelem 150W chyba, że masz ogranicznik prądu ładowania. O doborze...
Trzeba było kupić 12V - i przez stabilizator i rezystor ustalić odpowiednie parametry prąd/napięcie ładowania. Rezystor tam żaden nie jest potrzebny - te panele mają tak dużą rezystancję wewnętrzną że prąd ładowania nie będzie przekroczony, jedyne co potrzebne to równoległy do akumulatora ogranicznik maksymalnego mapięcia ładowania.
Możesz kupić koszyk do takich akumulatorów i ładować równolegle, ale pamiętaj że takie koszyki zwykle ciasno trzymają ogniwa 18650. Moje pytanie, które jako pierwsze się nasunęło, czy zorientowałeś się przy jakim napięciu będzie przerywała ładowanie twoja ładowarka, nie myśl proszę że wszystkie "płytki ładowarki" działają poprawnie, orientowałem się...
KU101A - to tyrystor. Zwiera impulsy sterujące głównymi tyrystorami, czyli kończy ładowanie, albo uniemożliwia ładowanie. Tyrystory grzały się bez obciążenia? R7 reguluje prąd poprzez opóźnienie zapłonu tyrystorów. Im mniejszy opór jego opór, tym większy prąd ładowania. Trzeba zamienić miejscami skrajne kable jeśli ktoś tam mieszał. Reszta tranzystorów...
Mam pewne obiekcje czy można ładować akumulator kwasowy motocykla 12V podpinając do niego akumulator żelowy 12V - czy nie szkodzi to akumulatorowi w motocyklu? Od kilku lat doładowuję zimą akumulator w samochodzie innym akumulatorem, poprzez przetwornicę STEP-UP. Napięcie na wyjściu 14,6V plus ogranicznik prądu ładowania. Podpinając bezpośrednio dwa...
Takim urządzeniem zniszczysz akumulatory. Musi być układ ograniczający prąd ładowania do 0,1Q. Niezależnie ładowanie powinno być wyłączone przy napięciu na aku 14.5V. Rozładowany Aku ma napięcie 10-11V. Dlatego bez ogranicznika prądu prąd ładowania będzie duży.
Akumulatory żelowe są wrażliwe na zbyt wysokie napięcie, a równiez nie lubią dużych prądów ładowania, powszechnie jest zalecane ładowanie prądem C/10, do napięcia końcowego nie wyższego, niż 14,4V (niektórzy zalecają niżej, zwłaszcza przy pracy buforowej). Zasilacz z PC ma napięcia niezbyt pasujące do tych wymagań, można przerobic, ale najprościej jest...
Pytanie zasadnicze, czy gdy włożysz żarówkę o mniejszej mocy to też ją spali na wysokich obrotach? Czy występuje punkt przy którym następuje ograniczanie napięcia i stałe świecenie żarówki z normalną jasnością? Jeśli regulator napięcia nie działa poprawnie, może to wynikać z dwóch czynników: 1. Przerwy w połączeniach pomiędzy regulatorem a statorem....
Może zrobić jakiś ogranicznik prądu na MOSFET? Tranzystory polowe mają duże prądy...
Po przekroczeniu wartości prądu zasilacz odłącza napięcie na wyjściu. To zasilacz serwisowy. Odłącza całkowicie napięcie wyjściowe czy ogranicza prąd? Bo to zasadnicza różnica. Przepraszam, ale piszę to po raz trzeci tutaj. Po przekroczeniu wartości ustawionej na zasilaczu prądu, zasilacz całkowicie odłącza napięcie. Zielona lampka przełącza się na...
Zaraz , zaraz , jak wskazówka szybkościomierza cofa się po otwarciu drzwi , włączeniu zapłonu lub zaświecenia " podsufitki" - nie opiera się o ogranicznik początkowy? Sprawdź napięcie ładowania i stan akumulatora!
Diody 4,3 kupione na ali po 100szt, ale jak wysiadł jeden z akumulatorów to przez tą diodę i opór jeszcze ledy delikatnie świeciły.
https://techtron.pl/a8,jak-ladowac-akumu... W przypadku ładowania do napięcia 13.4-13.6V akumulator następnego dnia wykazywał znaczne niedoładowanie (ok 60-70%). Wystarczyło że napięcie wyniosło 13.8V i już mieliśmy naładowanie na poziomie 95%, przy 14.6V można uznać że naładowanie wynosiło 100% Akumulator jednak nie warto ładować do...
Kolega przyjrzy się układowi UC2906 lub UC3906. Układ ma ogranicznik prądu ładowania, który może sobie kolega potencjometrem regulować. Układ może pracować jako ładowarka dwustanowa ładująca prądem o określonej wartości do 16V i przechodząca w stan podtrzymania ładując akumulator bardzo małym prądem do czasu aż napięcie spadnie do wartości 14.5V i znowu...
Ja wcale nie optuję za diodą. To dodatkowa komplikacja nawet w pojęciu mechanicznym. Najlepiej byłoby podłączyć na stałe dodatkowy akumulator i zapomnieć o temacie. Moje obawy wynikały z obserwacji procesu ładowania akumulatora jaki użytkuję w rowerze - 10S10P. Podłączenie rozładowanego do ładowarki to 12A. Byłoby na pewno więcej ale taka jest jej wydajność...
Nie, nie wpłynie, tylko warto dać żarówkę na wyższe napięcie, np. 24V/90W (są takie halogeny używane w ciężarówkach), bo zarówka na 12V może nie wytrzymać poczatkowego ładowania mocno rozładowanego akumulatora. Żarówka jest tu ogranicznikiem prądu, bezpiecznikiem i sygnalizacją ładowania. Gdy napięcie na akumulatorze zbliża się do 14,4V (granica poczatku...
Mierzysz napięcie zmienne miernikiem TrueRMS? Mierząc zwyczajnym miernikiem takie dziwne wyniki pomiarów wychodzą. Jak zamienisz polaryzację przewodów pomiarowych, może się okazać że wynik pomiaru zacznie zawyżać a nie zaniżać. Jeśli światła świecą jasnym białym światłem i widać moment zadziałania ogranicznika napięcia, to nie ma co tam głębiej sprawdzać.
Tak tyle ze moja regulacja to 1,5V 3V 4,5V 6V 7,5V 9V 12V i 15V Chcial bym jakis ukladzik z regulowanym pradem czyli ogranicznik
Wieki temu, w zamierzchłych czasach, miałem prostownik do ładowania akumulatorów z funkcją regeneracji aku. Polegało to na kilku cyklach rozładowania i naładowania akumulatora właśnie bardzo małym prądem. I w końcu się przydał, bo któregoś dnia mój aku praktycznie "zdechł". Postanowiłem z ciekawości spróbować regeneracji (bez wymiany kwasu!). Trwało...
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
Transformator oczywiście ma wystarczającą wydajność prądową ( 20V / 15 A ). Będę wdzięczny za konkretne podpowiedzi/rozwiązania dotyczące regulacji :-) Czy zmniejszając R4 do wartości 0,5R zwiększy się maksymalny prąd ładowania ?
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ? Na 99% to jest ten sam układ ładowania jak w skuterach chińskich. Wychodzą dwa przewody z iskrownika - biały i żółty. Regulator pełni pewnie również funkcję ogranicznika napięcia dla oświetlenia.
chce rozbudowac instalcje elektryczna. poprowadze zailanie sieciowe z zewnatrz 220V / 230V do ktorego bedzie podlaczony prostownik, ktory bedzie ladowac wszystkie akumulatory gdy kamper jest na kampingu. Oznacza to że jak będziesz na kempingu to będziesz używał prądu z sieci ale przetworzonego na 12V. Zakładając że aku będą naładowane to prostownik...
-wojtekkrygowski- Jeśli przejedziesz 12.000 km rocznie , to nie jest tak mało.Ale słusznie zauważył Kolega EMERYT2 / pojemność akumulatora / - może być tak, że nie sprawdziłeś na "padniętym" akumulatorze jego pojemności i kupiłeś nowy o dużo większej.W ten sposób nowy akumulator jest cały czas niedoładowany, bo alternator wraz z regulatorem napięcia...
Ok, tylko jeszcze napisz: - w jakim przedziale wacha się napięcie wejściowe (przed stabilizatorem) - jakie będzie natężenie prądu płynącego przez ten regulator (stabilizator) Hmm jeżeli to ma być regulator tylko do ładowania akumulatora, to nie może to być sam stabilizator... Trzeba by zrobić ogranicznik prądowy, np. gdy ładujesz akumulator 15Ah, to...
Jeśli zazwyczaj prądnica ma 15V i więcej to proponowałbym jakiś stabilizator LDO i o ogranicznik prądu. Nie rozumiem tylko jednego aspektu, zawsze myślałem że prądnica daje jakieś tam napięcie i może podać jakiś maksymalny prąd, a nie że ten prąd jest stały, a tak wynika z postu. Tak samo z akumulatorem, albo się je ładuje stałym prądem albo napięciem...
Ładowarek Ci u nas dostatek ... Ładowanie akumulatorków litowych podlega jednemu bardzo istotnemu ograniczeniu: końcowe napięcie ładowania jest 4,2V +/- 50mV. Każdy układ zasilacza/stabilizatora, który zapewnia takie napięcie końcowe, może byc użyty jako ładowarka do twojego akumulatorka. WYŁACZNIK NIE JEST POTRZEBNY, ładowanie się kończy, gdy napięcie...
Posiadam akumulatory sony vtc5 Chciałbym się dowiedzieć czy mogę naładować je zasilaczem regulowanym j 20? masz dane: ogniwa SONY US18650VTC5 2600mAh 30A Dane techniczne: model: US18650VTC5 technologia wykonania: Li-ION (litowo-jonowa) napięcie nominalne: 3,7V pojemność nominalna: 2600mAh nominalny prąd ładowania: 2A maksymalny prąd ładowania: 10A...
Wydaje mi się że to wina odśrodkowego ogranicznika napięcia ładowania. Smarowałeś ośkę przeciwciężarków?
Znalazłem schemat prostownika do ładowania akumulatorów z regulacją prądu ładowania i progiem wyłanczania i opis jego działania
Te lampki to jedynie fajna baza do dalszej rozbudowy. Nie ma tam ani kontroli odcięcia rozładowania ani ładowania. Panel Voc=6V i Imax~80mA, no powiedzmy 100. Akumulator to oczywiście tragedia na jeden sezon. Zresztą, bez regulatora ładowania jedna z takich lampek mi wybuchła :p, innym dałem prosty ogranicznik ładowania na TL431, [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Witam. Potrzebuję jakiś schemat, wzór jak zbudować ogranicznik (stabilizator ? ) natężenia prądu stałego. Parametry urządzenia: 6V DC, najlepiej z regulacją natężenia od 300 - 500 mA, może też być bez regulacji na 400 mA. Ogranicznik ma służyć w układzie akumulator -> ogranicznik -> ładowarka do telefonu. Problem jest z ładowarką, że jest to przeróbka...
Regulator w alternatorze ogranicza napięcie do wartości bezpiecznych dla akumulatora. Jednak jest tu inny problem - przy próbie ładowania mocno rozładowanego, dużego akumulatora alternator może ulec przeciążeniu co może się skończyć przegrzaniem jego uzwojeń lub mostka. Inne skutki takiego ładowania to ograniczenie, wskutek wysokich prądów ładowania,...
Ogranicznik napięcie, a nie prąd.
Na forum jest opis takiej ładowarki akumulatorów ołowiowych zrobionej z zasialcza ATX. Do ładowania akumulatorów potrzebujesz raczej ogranicznik prądowy (źródło prądowe) niż regulację napięcia.
Jest on dla akumulatora na 45 Ah. Lecz ładowałem nim akumulator o 74 Ah. Prąd ładowania był ok. 4...5 Amperów. Stopniowo malał wraz z naładowaniem akumulatora do ok. 1 A. Tu by było wszystko ok, tylko problem dotyczy napięcia. To są mity, że ten prostownik jest do aku 45Ah a ten do 120Ah. Bo każdym prostownikiem o rozsądnym prądzie naładuję się każdy...
Najbardziej racjonalną metodą jest ładowanie "CC - CV", czyli "constant current - constant voltage", początkowo stałą (lub ograniczoną) wartością prądu, a potem stałą wartością napięcia przy malejącym prądzie. To też "załatwia" prosta elektronika. tak to jest najlepsza metoda i tak to robią ładowarki impulsowe pracujące np na jachtach a w skrócie mówiąc...
Czyli mówiąc prościej Twoim zdaniem ta ładowarka nie będzie w ogóle ładować czy naładuje baterię do połowy lub czy po dłuższym użytkowaniu zdegraduje baterię? Wcale się nie włączy. Po podłączeniu akumulatora na zaciskach ładowarki pojawi się bieżące napięcie akumulatora, np. 50V. To zablokuje przetwornicę w zasilaczu i zapali zieloną diodkę. Baterii...
Mi kazali przez żarówkę kiedyś Akumulator naładować. :d To jest bardzo stara i skuteczna metoda ładowania akumulatora, sprawdzona w praktyce przez wiele dziesiątków lat. Żarówka o odpowiednio dobranej mocy jest skutecznym ogranicznikiem prądu ładowania.
Jednakże po tym czasie dioda nie zmienia koloru, a akumulatory zaczynają syczeć oraz stają się gorące. Opisana usterka występowała także przed wymianą układu scalonego oraz kondensatorów. Czy to znaczy że powinienem już wymieniać akumulatory? Wg mnie ładowarka przeładowuje akumulatory i w pierwszej kolejności należałoby się nią zająć, żeby ładowała...
Widzę, że żaden z Was nie przeczytał opisu :). Umożliwia ładowanie akumulatorów o dużych pojemnościach bez ryzyka ich przeładowania i uszkodzenia. Układ działa w sposób impulsowy - akumulator jest ładowany prądowymi 'szpilkami'. Ładowarka nie ma ogranicznika prądu ładowania tylko układ kontroli napięcia końcowego. Wyposażono ją w zabezpieczenie przed...
Zgadzam się z tym co napisał ekaand Maksymalne napięcie ładowania powinno być 14,4V. Większy problem byłby Gdybyś miał za niskie napięcie. Wtedy akumulator byłby niedoładowywany.
Nie chcesz regulować prądem, to musisz regulować napięciem, ale czym musisz... Im większa różnica między napięciem wyjściowym z tego zestawu AVT a napięciem na klemach akumulatora, tym większy prąd, a tym samym wyższa temperatura. Żarówka najprostsza i najprymitywniejsza, ale od biedy spełnia swoją rolę, naładujesz akumulator i ochronisz mostek. Lepsza...
Zasilacz serwerowy zapewne nie ma ograniczeni prądowego, tylko się wyłączy po przekroczeniu max. prądu, akumulator może mieć maksymalny dopuszczalny prąd ładowania sporo poniżej wydajności tego zasilacza, więc ogranicznik prądu pomiędzy zasilaczem a akumulatorem by się przydał, ale raczej nie potrzebujemy ogranicznika prądu pomiędzy zasilaczem a przetwornicą....
Witam Jeżeli akumulator był długo nie ładowany i jego napięcie spadło do zera to jest bardzo logiczne że napięcie ładowania nie jest odrazu 13,6 ponieważ akumulatory ołowiowe bezobsługowe ( żelowe) nie powiny być ładowane prądem większym niż 3,6A ( dla 7Ah modelu ) i zapewne obwód ładowania ma taki ogranicznik, jak się akumulator podaduje to napięcie...
Te akumulatory raczej dostają przerwy niż zwarcia. Naturalnym ogranicznikiem prądu ładowania w oryginalnej ładowarce była wydajność prądowa zasilacza... a ta wkrętarka jest daremna.
WSK ma prądnicę prądu przemiennego, tam nie da się założyć regulatora napięcia bo do czego go podłączysz? Do koła magnesowego?? Jak chcesz ładować akumulator żelowy musisz przerobić układ ładowania akumulatora. Potrzebny ci będzie stabilizator napięcia z ogranicznikiem prądu podłączony za mostkiem prostowniczym. I to wszystko co możesz zrobić. Stabilizator...
AWARYJNIE! sprawdź podłączenie minusa akumulatora do masy (COM) centrali, np. zarób sobie czarny kabelek "akmulatorowy" podkręć go pod COM-a i podłącz aku w ten sposób. Pomijasz układ zabezpieczenia przed pełnym rozładowaniem i ogranicznik ładowania, ale AWARYJNIE! lepsze to niż nic.
Nie wiem co miałeś na myśli przez odblokowanie napięcia ale tu by trzeba było dorobić ogranicznik prądowy.
Ja u siebie mam spięte na krótko, bez żadnych kontrolerów ładowania ( tylko ogranicznik prądu w zasilaczu). Akumulator weźmie tyle ile potrzebuje ( do zadziałania ograniczenia ), pobór 100-150mA. Pracuje od chyba 5-ciu lat... nie pamiętam dokładnie. Ewentualnie dioda Schottky, w razie "cofania" prądu do zasilacza.
Czy ładowanie ładowarką 5V było dozwolone dla akumulatora 3,7V? Próbowałeś ładować ją przez kabel usb? Jeżeli akumulator byłby sprawny to pozostaje jeszcze możliwość uszkodzenia ograniczników lub regulatorów zasilania, czyli mniej więcej tak jak wcześniej było rozpatrywane(uszkodzenie części pomiaru napięcia zasilania). Moja mp4 przeżyła tyle, że naprawde...
Podobny model, chyba mocniejszy (12/24V, 2 poziomy mocy) ale bez regulacji. Stopiła się oprawka bezpiecznika płytkowego gdy był włożony 15A lub "podwatowany". Tak więc wytrzymuje obciążenie. Kolega stwierdził że nie ładuje, ponieważ daje za niskie napięcie (coś poniżej 12V). To był błąd pomiarowy, na mostku prostowniczym znajdują się rezystory rozładowujące...
Na stronie b2b był artykuł o ładowaniu akumulatorów. Algorytm ładowania takiego trupka, to ładowanie prądem do 0,1C przez maksymalnie godzinę. Jeśli osiągnie 2,8V, to można ładować większym prądem. Jeśli nie osiągnie, to nadaje się do utylizacji. ładując baterie równoległe przyspieszysz proces oceny. Prąd 0,1C pojedynczego akumulatora (najgorszy wariant...
Można to zrobić budując ogranicznik prądu z układem LM317 i ewentualnie drugim LM317 ograniczającym maksymalne napięcie na wyjściu ładowarki. Nie przy zasilaniu 5V. Ogranicznik prądu na LM317 ma spadek napięcia około 4V. Trzeba zrobić ogranicznik na 2 tranzystorach - niedawno zamieszczałem schemat.
Falownik Huawei FusionSolar // 3-fazowy, 2-MPPT, wbudowana komunikacja (RS485, WLAN poprzez Smart Dongle), rozłącznik DC, 5kW/5,5kVA, ograniczniki przepięć strony AC i DC typ II, interfejs ładowania akumulatora, wsparcie dla optymalizacji
Podpinam się pod tamat, bo nie chcę zakładać nowego postu. Posiadam wiertarko-wkrętarkę typ AEG bse 7.2 FJO, na 7.2 volt, akumulator NiCd. Miałem do niej ładowarkę AEG 7.2 V elektronic, lecz ją nieopatrznie rozjechałem samochodem. Zamówiłem drugą, lecz otrzymałem pomyłkowo AEG lecz o napięciu 9.6V też elektonic. Sprzedawca twierdzi, ża ta ładowarka...
Rozbierałeś akumulator? Czy ma układ ładowania? Jakie ogniwa? Ogniwa LiPol i LiIon potrzebują być ładowane w odpowiedni sposób. Ładowanie zwykłym zasilaczem (z ogranicznikiem prądu i napięcia) załatwi je dosyć szybko lub mogą się zapalić. Rozbierz akumulator i sprawdź czy ma elektronikę.
Przy rozładowanym akumulatorze prawie do zera, żaden współczesny prostownik z bajerami nie podejmie ładowania. Akumulator musi mieć jakieś napięcie minimalne, aby prostownik podjął ładowanie. Przy tak mocno rozładowanym akumulatorze, konieczne jest podpięcie go pod zwykły prostownik (trafo+dioda prostownicza i na początku żarówka 55W/12V jako ogranicznik...
Witam. Akumulatory żelowe ładuje się stałym napięciem - z ograniczeniem początkowego prądu. W miarę ładowania prąd spada. Akumulatory " tradycyjne " - stałym prądem. Tak więc i krzywa ładowania jest nieco inna. Pozdrawiam. W samochodzie masz stałe napięcie 14,4 , ogranicznikiem prądu jest tylko wydajność alternatora, daleko tam do stałego prądu. Chociaż...
Napięcie na wtórnym uzwojeniu transformatora może być 17-24 V Przy tak wysokim napięciu ( 24 V ) i rozładowanym akumulatorze prąd ładowania będzie za duży , bo nie ma w tym układzie ogranicznika prądowego ( jest tylko ustawienie prądu maksymalnego ) . Po otwarciu tyrystora jedyną opornością po stronie wyjścia jest wewnętrzna oporność akumulatora ....
ogranicznik ładowania ogranicznik prądu ładowania działa ogranicznik ładowania
programowanie magic szereg wartości kondensatorów sonda pomiarowy częstotliwość
Odpowietrzanie kotła Terma Termax - instrukcja krok po kroku Jak zresetować piekarnik Electrolux?