Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać nominalne napięcie przy rosnącym obciążeniu potrzeba zwiększać obroty.
Zastanawiam się czy takie ograniczenie jest potrzebne. Czy jesteś pewien że alternator daje 12V a nie np. ok. 14V? Jeśli masz 12V to nie ma sensu dokładać żadnego ograniczenia prądu, ponieważ wprowadzi on dodatkowy spadek napięcia, a akumulator i tak przy 12V nie będzie w stanie naładować się do pełna.
Tak jak Piotrek...podpowiada akumulator mógł ulec uszkodzeniu i alternator nie potrafi podbić napięcia wiec ładuje do oporu lub uszkodzony regulator napięcia i alternator nie wie kiedy ograniczyć ładowanie.Zmierz napięcie podczas pracy silnika.
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
https://obrazki.elektroda.pl/6396078300_... Dwa plusy czyli masz na myśli pin IG i L? Ogólnie po przekręceniu kluczyka na IG jest potencjał - z resztą jeśli byłoby coś nie w porządku z nim to by alternator nic nie generował, a daje aż nadto. Co do L to jest dla mnie to o tyle zagadkowe, że w sytuacji gdy nie świecą się kontrolki to...
Do ładowania akumulatorów samochodowych nie potrzebujesz regulacji 0 - 30V, wystarczy, że zapewnisz zakończenie ładowania, gdy napięcie na akumulatorze osiągnie 14,4V - wystarczy też prosta sygnalizacja tego stanu. Akumulator latami jest ładowany w samochodzie właśnie w najprostszy sposób: z ograniczeniem napięcia, z całą wydolnością prądowa alternatora....
Stabilizator? hm... Odkąd pamiętam to zwie się regulator napięcia.
Czy przy takim podłączeniu może się uszkodzić zasilacz lub akumulator? Ustawić ograniczenie prądowe czy po prostu zwiększać napięcie? PS. Alternator ładuje 14,4 V.
Co z obciążeniem małego akumulatora prądem 15A podczas ładowania? Czy mierzyłeś kiedykolwiek ładowanie takiego akumulatora z instalacji samochodowej? To może następne pytanie będzie nie o 15A, a o 150A - lub inną wysoką wartość, której też nie zaobserwujesz? Przy okazji: żarówka 10W/12V przy napięciu 3V (taka jest różnica między napięciem z alternatora,...
Kolegi ! Autor tematu zawiadomił tylko pojemność akumulatora, lecz jego typ -obsługiwany / nie obsługiwany - nie znany. I w tej sytuacji rekomendować ładować nie obsługiwany akumulator do napięcia 16.2V( 2.7V na cele ) to oznacza gwarantowano zniszczyć akumulator. Optymalne napięcie ładowania nie obsługiwanego akumulatora 13.8V, maksymalne bez niebezpieczeństwa...
Akumulatory stosowane w UPS wymieniane są co 3 lata mimo znacznie lepszych warunków pracy niż w samochodzie. W serwerowni temperatura rzadko przekracza 20 stopni Celsjusza. Regulator napięcia ma regulować napięcie ładowania akumulatora i dlatego należy go włączyć między instalację samochodu a ładowany akumulator. W tym wypadku pojawia się jeszcze separator,...
Z akumulatorami samochodowymi jest tak , że jeżeli akumulator w samochodzie jest rozładowany czy nie, alternator ładuje mu prąd maksymalny ile może dać. Ograniczenie prądu odbywa się jedynie przez regulator napięcia alternatora ,który utrzymuje je na poziomie ok.14,4 V. Zakładając ,że akumulator jest rozładowany jego rezystancja wewnętrzna jest bardzo...
Doczytałem ze jest to triak bta20 czyli max prad wynisi 20A. Ale z odpowiednio dużym radiatorem. A jezeli bym zastosowal regulator napiecia taki samochodowy po stronie DC ? Brak jak widzę pojęcia o tym jak działa taki regulator - on reguluje wzbudzenie alternatora tak by nie zostało przekroczone napięcie. Prostownik wzbudzenia nie ma... Ponadto taki...
Witam Wpadłem na pomysł aby wykorzystać regulator alternatora do ograniczenia napięcia ładowania w prostownikowej ładowarce. Dlaczego?bo mam sprawne regulatory firmy bosch,jest to moduł skompensowany termicznie z ustalonym precyzyjnie napięciem wyjściowym 14.4 v. Gdyby zaprzęgnąć go do wysterowania jakiegoś potężnego tranzystora mocy .. To jest pomysł,może...
Mamy 10,5V po stronie ładowanej baterii. Mamy 14,4V po stronie alternatora. Prą w obwodzie zależy od napięcia i oporu. I=U/R. Różnica napięć 14,4V-10,8V=3,6V. Z oporem nie będzie lekko. Można mierzyć, można wierzyć... Opór akumulatora kwasowo ołowiowego 9mΩ, cztery t akie równolegle to wypadkowy opór 9mΩ/4=2,25mΩ. Trzeba dodać opór przewodów...
Tak to jest gdy kolega ociz zabiera głos w temacie, którego nie zna i wpisuje mi uwagę: "Skończ już z tymi herezjami, bo alternatory nie ograniczają prądu a jedynie napięcie" Po pierwsze - alternatory regulują (potocznie - trzymają) napięcie w określonym zakresie. Ograniczenie nie oznacza to samo co regulacja. Prawidłowe napięcie powinno mieścić się...
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Powerbank - zasilacz bateryjny. Bateria akumulatorów z przetwornicą stabilizującą napięcie (stabilizator impulsowy) i ładowarką (to na zewnątrz, to zasilacz do telefonu, ale spece od reklamy mają większą siłę przebicia niż technicy, więc g..mowa się szerzy bez trudu jak Covid-19). Chcesz zrobić sobie ładowarkę do dodatkowej baterii - ok, może tak być,...
...Kolejny powód sygnału "W" podawanego na regulator napięcia to ograniczenie prądu wzbudzenia alternatora w przypadku gdy stoi by wirnik nie zjarał się w wyniku przepływu sporego prądu. Wirnik stoi - brak impulsów W do reg. nap. - regulator podaje mały prąd na wirnik do momentu wykrycia jego obrotów. ... Czegos tu nie rozumiem. Obwod mocy wzbudzenia...
Duże obciążenie mechaniczne może być spowodowane próbą ładowania akumulatora dużym prądem ze względu na różnicę napięć pomiędzy nominalnym napięciem alternatora (np. 14.4V), a bieżącym napięciem akumulatora (np. 12.5V). Wydaje mi się, że do testów możesz ograniczyć prąd płynący do akumulatora wstawiając w obwód żarówkę 21W (od światła STOP), jak na...
To mi się wydaje nieprawdopodobne żeby alternator generował aż takie napięcie. Nawet jakby był zwarty tranzystor w regulatorze napięcia i wzbudzanie byłoby maksymalne to akumulatory ograniczyłyby napięcie do 15-16V. Bo przy 30 V prąd ładowania znacznie przekroczyłby wydajność prądową alternatora.
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
Oczywiście że może napięcia się zgadzają a limiterem jest grubość przewodów. I żaden separator nie potrafi ograniczyć prądu powtórzę żaden. Jedyną możliwością ograniczenia i to dokładnego ograniczenia to jest przetwornica. A dodatkowo w tym wypadku ma ogniwo life po4. Wyjątkowo odporne zarówno na prąd jak i na napięcie. Za to ulegają uszkodzeniu przy...
No takich fikołków nie ma. Ładowanie zawsze odbywa się ze stratami. Masz ładowarkę 12V, to jej zasilacz ma ze 13-14, może 15 V i z tego jest ładowna bateria akumulatorów. Ona osiąga napięcie 14,5 V albo 13,6 V. Tyle, co alternator. Baterie akumulatorów mają około 12 V, ale tylko kwasowo ołowiowe można wprost podłączyć do alternatora (nie wprost do innej...
Poszukuję schematu, rysunku poglądowego podłączenia regulatora napięcia wraz z ogranicznikiem prądu do alternatora np. autosan. (Ogranicznik napięcia OE-31/24V PR110 AUTOSAN OE-31) Potrzebuję ograniczyć napiecie ładowania w zaadoptowanym polskim alternatorze do spycharki. Prawie każdy zstosowany regulator prowadzi do przeładowywania akumulatorów. Napięcia...
błąd ten oznacza: fr 1 4345 - uszkodzenie regulacji napięcia ładowania akumulatorów (ograniczenie mocy). Dalej upieram się by sprawdzić instalację oraz alternator.
to zależy jak masz rozładowany akumulator, dławik stosuje się poto by ograniczyć prąd ładowania i zabezpieczyc diody i trafo przed przegrzaniem, a co do napięcia to w samochodach osobowych alternator daje do 16V. Plytki wykrzywiają się wtedy, gdy prąd ładowania jest zbyt duży i gorący akumulator.Pozdawiam
Źródło prądowe stara się wymusić prąd o zadanej wartości regulując napięcie, zatem stosowanie zasilaczy prądowych będzie skutkowało stałym prądem płynącym z wyjścia zasilacza niezależnie od napięcia na wejściu, ale w jakimś tam ograniczonym zakresie napięć wejściowych i wyjściowych. Stosując takie oświetlenie nie martwisz się wahaniem napięcia w instalacji...
Masz uszkodzony regulator napięcia, a dokładniej zwarty tranzystor i alternator jest maksymalnie wzbudzony. Jedynym ograniczeniem napięcia jest w tym przypadku akumulator. (at)zbigniew125 to nie ma znaczenia, że akumulator potrzebuje więcej energii kiedy jest rozładowany. Alternator ma ładować stałym napięciem, równym 13,8-14,4V. Bardziej rozładowany...
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
, alternator ma ograniczenie napięcia do 14,5V, ale utrzymuje to napięcie tylko powyżej określonych obrotów i do określonej wartości prądu. Wg kolegi alternator ma jakiś ogranicznik prądu? Wskaże go kolega na jakimś schemacie? Bo plecie kolega farmazony.... Idąc tym tokiem rozumowania żarówka 3W/12V oraz 55W/12V też powodują taki sam przepływ prądu?...
Witam. Założyłem nowy alternator tj. po regeneracji.Niestety dalej jest problem.Tym razem na alternatorze jest 14.3 a na akumulatorze 13.8.Podejrzewam że wina leży po stronie masy/Zastanawiam się czy nie można przeciągnąć dodatkowego odpowiednio grubego przewodu bezpośrednio z masy alternatora do masy akumulatora tak żeby nie bawić się w grzebanie w...
Nie potrzeba żadnego dodatkowego guzika. Alternator samochodowy nic takiego nie ma i wystarczy że jest ograniczenie napięcia, a akumulator i tak więcej jak 30-40A przez chwilę nie pociągnie pomimo alternatora 120A. Tu bo zgaszeniu silnika widać jak prąd spada do ok 15A pomimo nastawy na 40A. Poza tym ten projekt 260A będzie złożony z dwóch przetwornic...
Do Jesiotra1 - widzę że kolega jest znawcą tematu, chciałbym, aby określił szansę powodzenia zastosowania alternatoran 24V do instalacji 12V. Uważam, że w tej sytłacji wzbudzi się nie przy ok. 1200, ale przy ok. 600 obr/min. Według Mego stanu wiedzy (spotkałem dużo regulatorów) - są one dopasowane do instalacji samochodu i jest to ważne w samochodzie.Jest...
Alternator dąży by dać z siebie stabilne 14,4 V. Akumulator lifepo4 jest wstanie spokojnie przyjąć prąd 1C. Czyli 100A dla aku 100Ah. Te 14,4V to dużo za dużo dla 12V aku lifepo4 rozładowanego do 0. Efektem takiego ładowania był pewnie prąd w okolicach 100-200A (ograniczony rezystancją podłączeń i w czasem alternator ogranicza moc w zależności od temperatury)....
Napięcie po zapłonie jest wykorzystywane np. do ABS ( tak są takie przyczepki ). Jeśli podłącze tam akumulator w przyczepie to diody Schotkiego skutecznie ograniczą mi prąd ładowania do 10A? Diody nic nie ograniczą, prędzej pójdą z dymem. Należałoby użyć diody shottky np. z zasilacza ATX ( ma mniejszy spadek napięcia niż zwykła krzemowa), na prąd większy...
Np ladowarka automatyczna daje napiecie 12,5v na początku ladowania i prad 10a Jeżeli akumulator będzie naładowany i będzie podłączone 12,5 V to nie popłynie prąd ładowania. A Ty tu piszesz o 10 A. Prądu ładowarka nie daje tylko prąd wynika z przyłożonego napięcia i stanu akumulatora. Ładowarka może co najwyżej ograniczyć prąd maksymalny.
Witam, Potrzebuje schemat najprostszego regulatora napiacie na tranzystorach z ograniczeniem pradowym... Mozecie jakos pomoc??? z Gory dziekuje i pzdrawiam
Witam, znalazłem tutaj na forum takie rozwiązanie, http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... , czy rzeczywiście prąd ładowania można ograniczyć tylko rezystorem? Próbowałem zbudować coś na LM317 lecz był zbyt duży spadek napięcia, ma ktoś pomysł jak to rozwiązać, ograniczyć tylko prąd ładowania, ale nie zmieniając przy tym napięcia? pzdr
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
Z alternatora spokojnie wygenerujesz znacznie wysze napięcie. Ograniczenia pojawiają się w układzie wzbudzania, który wytrzymuje długotrwałe prąd do 3,5A dla 12V. Poczytaj nawet na tym portalu o spawarce z alternatora. www.elektroda.pl/rtvforum/topic1053350.h...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Witam serdecznie! Nie wiem czy dobry dział wybrałem, ale nie bardzo wiedziałem, który wybrać... Mam pewien problem... Potrzebuję urządzenie do samochodu, które ograniczałoby mi napięcie do 12V... Wiadomo, że samochód potrafi ładować nawet 14.2V... Jak w jakiś tani sposób można ograniczyć to, by nie przekraczało 12V ? Dział dobry, a alternator ładuje...
Do ciągłego ładowania można użyć zasilacz o napięciu 13.8V. Akumulator nie będzie gazował przy takim napięciu. Alternator utrzymuje 14.4V. Zasilacz powinien mieć możliwość ograniczenia prądu wyjściowego.
1. LM317 w trybie stabilizacji napięcia czy prądu? Pomyślałem o prądzie. 2. Jak chcesz naładować do pełna akumulator jeśli na stabilizatorze LM317 spadek napięcia to przynajmniej 1,25 V? Przyjmowałem prawidłowe napięcie podczas pracy alternatora jest to wystarczające tym bardziej że nie ograniczymy napięcia a biorąc pod uwagę że ładujemy prądowo ..........
I prawidłowo, tak ma być. Nowy akumulator ma mniejszą rezystancję wewnętrzną więc łyka więcej prądu co przy ograniczonej mocy alternatora na niskich obrotach skutkuje obniżeniem napięcia. Teoria jest taka że od 2000-2500 obr/minutę (silnika) powinien dostarczać co najmniej 80% deklarowanej mocy a praktyka jest taka, że przy 1/3 tych obrotów i włączonych...
Zastanawiam się czy to zwarcie, czy akumulator odchodzi do krainy wiecznych łowów czy może alternator czy regulator napięcia (co zasadniczo na jedno wychodzi, bo i tak trzeba wyjąć alternator). Miałem w ciągu blisko 40 lat dwa takie przypadki, że akumulator nagle zaniemógł, bez wcześniejszych jakichś symptomów - jeden miał dwa lata, a drugi prawie...
Witam. Posiadam światła DRL M-tech 507se. Niestety kilka diod padło prawdopodobnie przez napięcie prawie 14V z alternatora. Po naprawie z pewnością dołożę w szereg jakąś diodę prostowniczą, żeby ograniczyć napięcie zasilania. Czy ktoś pomógłby mi w identyfikacji diody? Dioda ma wymiar 3x3mm, napięcie zasilania zdaje się 12V, gdyż po podaniu takiego...
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Ale autor chce z zapalniczki i niestety przy aku 100A trzeba ograniczyć prąd. Przetwornica to załatwia plus ten model ma funkcję że można ustawić minimalne napięcie wejściu przy którym startuje. Jak ustawimy 13-13.5 V to Ładowanie będzie dopiero przy pracy alternatora.
Z padającym losowo alternatorem wszystko możliwe - tym bardziej że wskoczyło ci światełko braku ładowania. Wcześniej mógł coś ładować ale zapewne coś ci ciągnęło prąd na postoju stąd mimo odpalania zaraz po jeździe po dłuższym czasie nie dało się odpalić bo coś zżerało ci prąd. Alternator ci może pokazać przecież mechanik jak do niego dojdzie ale skoro...
Błażej ! Nie przeciążamy magneśnicy! Magneśnica jest najbardziej obciążona dla najniższych obrotów, dla których regulator puszcza na nią maksymalny prąd (który zawsze można ograniczyć szeregowym opornikiem), aby wykrzesać" z alternatora napięcie. Bez regulatora alternator generuje napięcie wprost proporcjonalne do obrotów. Wyższe napięcie uzyskujemy...
W początkowej fazie ładowania zastosować przetwornice step-up z ograniczeniem prądowym CC, do momentu gdy napięcie na akumulatorach dodatkowych osiągnie ustaloną wartość np. 13,5V. Albo kupić dedykowaną do tego celu przetwornicę np. "Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR12". Jednak moim zdaniem do takiego akumulatora ( łączna pojemność 220Ah )...
Akumulatory "bezobsługowe" - czyli o aktualnej konstrukcji, mogą być ładowane do napięcia 14,4V (aku 12V), które jest granicą, powyżej której zaczyna się gazowanie, utrata elektrolitu i zniszczenie akumulatora. Poniżej tego napięcia można ograniczyć początkowy prąd ładowania, np. do wartości "C10", choć w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych - gdy...
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
Alternator nie ma "ogranicznika prądu" - ma tylko stabilizację napięcia, która powoduje, że akumulator podczas ładowania nie osiągnie napięcia powodującego gazowanie. Wydajność prądowa alternatorów to często prawie 100A, a akumulator "ciągnie" tylko kilka ... kilkanaście. A ograniczenie prądu rzeczywiście "działa" na zasadzie Prawa Ohma: akumulator...
APE RP-MZm to regulator napięcia do prądnicy MZ. Oryginalny regulator alternatora posiadał ogranicznik mocy alternatora do 15A. Teoretycznie można użyć regulatora do prądnicy, także posiada ogranicznik prądu, tyle że jak widzę na zdjęciach APE RP-MZm12V ma ograniczenie do 8–10 A. Przy światłach drogowych H4 i zapłonie bateryjnym może nie wystarczyć...
Kolego, ^ToM^! To .że napisałeś w post#55 nie chcę nawet komentować !Ty mnie przebacz, nie zamierzam ciebie skrzywdzić, lecz takie odczucie, że przedłużasz żyć w 50-70 latach ubiegłego stulecia i wszystkich nas wołasz za sobą. Jeśli nie śledzisz za technicznym postępem to to nie oznacza, że życie stoi w miejscu . Twoje twierdzenie, że większość współczesnych...
Tu są dane "typowych" diod do alternatorów: http://pdf1.alldatasheet.pl/datasheet-pd... Dopuszczalny wyprostowany prąd diody jest 35A, a nie 100A. Czy to ograniczenie 15V dotyczy napięcia zmiennego, czy stałego? Jeśli akumulator ma słabą zdolność rozruchową (czyli znaczną oporność wewnetrzną), to 15VAC po wyprostowaniu...
Byłem kiedyś świadkiem wręcz wybuchu regulatora w alternatorze zamontowanego w pewnym kombajnie zbożowym A potem sie obudziłeś i poszedłeś do łazienki........... . Każdy alternator ma ograniczenie prądowe inaczej był by wręcz idealnym źródłem napięcia a tak nie jest. Podpowiem że ogranicznikiem jest parametr xL związany ściśle z obrotami wirnika.
No to jaki problem żebyś zrobił swój regulator z ograniczeniem prądu wyjściowego? Ten prąd ograniczasz zmniejszając napięcie wyjściowe alternatora. Schemat regulatora jest prosty i wystarczy dołożyć jeszcze rezystor pomiarowy i gitara. Nie potrzeba tu żadnego sterowania PWM.
Zależy mi głównie na sprawdzaniu za jego pomocą czy alternator/prądnica ładuje-mam na myśli ładowanie w instalacjach 12 jak i 24v. Przypuszczam że to urządzenie ma takie funkcje jak woltomierz i amperomierz, na których też mi by zależało. Napięcie jak najbardziej da się zmierzyć. Z pomiarem prądu (natężenia) wątpliwa sprawa. W alternatorach występują...
Do takich mocy powinno się stosować dwa niezależne układy zasilające jeden na CA drugi na samochód. Jeśli chcesz zastosować żelówkę : 1) Zamiast standardowego akumulatora to nie pozbędziesz się spadków napięcia ( możesz je częściowo ograniczyć do około 12V (tylko na początku). Akumulator żelowy oprócz zalet ma także wady -> niższą ilość cykli ładowań...
Każdy alternator ma wbudowany regulator napięcia i tzw ogranicznik prądu. Oprócz tego jest automatyczny odłącznik ładowania. W starych prądnicach odłącznik był elektromagnetyczny, w alternatorach funkcję tę spełnia zespół diod prostowniczych. W sytuacji gdy napięcie na akumulatorze ma wyższą wartość niż podaje alternator, diody te są splaryzowane zaporowo...
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Nie słuchaj kierbedzia4 , te mierniki UNI-T są dokładne. Oczywiście że moze trafić się zły egzemplarz ale wystarczy abyś porównał swój z bardziej profesjonalnym, może w jakimś punkcie usługowym albo w sklepie zrobią Ci to za darmo. Ja porównywałem swój ze starym analogowym i cyfrowym za 280 PLN. Róznice były poniżej 0,3 V na zakresie 20V. Jeżeli akumulator...
Myślałem sobie zrobiś coć takiego, alternator podłączyś bezpośrednio do transformatora sieciowego, tylko czy dobrze potłączyłem transformator? Oj, chyba nie bardzo, bo wygląda na to, że alternator daje prąd trójfazowy, a trafo jest jednofazowe; możesz zostawić środek alrternatora, i podłączyć do trafa końce 2 uzwojeń; pytanie tylko, jak z napięciem...
Cały problem niezrozumienia , tematu wynika ztego ze poruszany sie w zakresie napiecia 1,8V i pradach rzedu 120A czasem wiecej. Minimalne spadki spadki robia usterki w układzie . Alternator tez pracuje w tym zakresie regulacji. Do tego žle zaprojektiwwne juz w fanryce instalacje . Wydajnosc prądowa niestety jest ograniczona poprzez indukcyjnosc stojana...
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
On ma czasem tak, ze po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i gaśnie. Nie mogę wyjechać nigdzie z rozładowanym aku, bo w Niemczech za lawetę mi policzą więcej niż wartość rowera Dodano po 44 Jest opcja, żeby na biegu jałowym akumulator sie naładował? Jak najbardziej. 20 minut powinno mu bardzo pomóc. Nie wiadomo czy Ci ktoś nie dowali za...
Pojedynczy tranzystor bipolarny mógł byś zastąpić przerzutnikiem Schmitta np takim https://www.edn.com/schmitt-trigger-uses... Ewentualnie zamienic tranzystor na N-MOSFET podłączony w ujemnej szynie zasilania i użyć takiego układu http://solarbotics.net/bftgu/tutorials_s... Albo takiego http://www.johnhearfield.com/Eng/Schmitt...
Nie rozumiesz, tam jest dioda zenera 14V, co skutkuje ograniczeniem napięcia ładowania do takiej wartości (mniej, więcej) jak wlutujesz taką na 16 to uzyskasz takie napięcie na wyjściu alternatora
Chyba nie napisano, ale sądzę, że chodzi om prądnicę ze wzbudzeniem przy pomocy magnesów trwałych (brak mopżliwości regulacji wzbudzenia). Czyli proponuję rozważyć regulację napięcia jak w motocyklach z alternatorami trójfazowymi. Nadmiar prądu można skierować np do grzałek.
Prądowo zasilacz łańcuchy diod dużej mocy. Prądowo to taki skrót myślowy na zasilanie stabilizatorem prądu. Dioda, w miarę nagrzewania obniża napięcie przewodzenia. Gdyby była zasilana stabilizatorem napięcia, to ten by dążył do utrzymania napięcia i zwiększałby prąd, dioda nagrzewałaby się bardziej i znowu obniżała napięcie i tak do zniszczenia diody...
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
Czyli rozumiem, że wystarczy "obserwować" napięcie akumulatora, czasem ładowania zupełnie się nie przejmując? Jeżeli posiadamy prostownik z ograniczeniem napięcia to czasem ładowania możemy się nie przejmować. Ze względu jednak na fakt, że akumulator posiada oporność wewnętrzną, która wymusza pewien spadek napięcia podczas przepływu przez niego prądu...
Kolego! Wchodzisz w konflikt z prawami fizyki!!! Nie można utrzymać stabilnego prądu ładowania w zakresie dopuszczalnych napięć akumulatora!!! Czy znasz zasadę działania alternatora samochodu? Ogranicza on maksymalne napięcie ładowania. Dodaj do prostownika układ ograniczający maksymalne napięcie i nie będziesz zmuszony pełnić roli strażnika dla swojego...
Końcowe napięcie ładowania 14,5V Tyle to daje alternator.... Nisko, nawet AGM można ładować do 15,5V (z ograniczonym prądem ~100-500mA) Chyba że trzymałeś akumulator kilkanaście godzin przy tym napięciu 14.5 :P w co wątpię... Minutę po odłączeniu zasilania 13,1V. Też nisko, dobry akumulator trzyma ponad 13V przez dobę... a tu ledwo 13 ;)
U mnie ten błąd powodował uszkodzony alternator. Stojąc na czerwonych światłach (obciążenie hamulec+światła) napięcie spadało poniżej 10V i komp wariował.
Lepiej nie oznacza szybciej. Wydajność alternatora ma małe znaczenie, to akumulator wymusza dany prąd przy ładowaniu określonym napięciem. Jest dokładnie odwrotnie. Zdolność akumulatora do "wchłaniania" prądu jest bardzo duża - określona przez jego rezystancję wewnętrzną która jest bardzo mała. Dlatego wielkość prądu ładowania (a więc i "szybkość"...
Gdybym się w to bawił, to inaczej bym do tego podszedł. Jeżeli to jest osobny akumulator, tylko na potrzeby kampera, to instalację kampera podłączyłbym z akumulatorem za pomocą przekaźnika odłączającego instalację, gdy napięcie na nim spadnie poniżej określonej granicy. Panele, ja bym zastosował 12V i podłączyłbym z akumulatorem poprzez przekaźnik odłączający...
W instrukcji obsługi akumulatora Centra Futura jak byk stało - nie przekraczać napięcia 14,4V, bo dojdzie do spływu masy czynnej Instrukcja tego nie wyjaśnia ale chodzi o ustawienie napięcia ładowania alternatorem. Przy ustawieniu znacznie powyżej 14,4V częściowo rozładowany akumulator dostaje "silnego kopa" w początkowej fazie ładowania. Ładowanie...
Witam. Problem główny jest taki że skopcił się regulator z prostownikiem ( regulator 4 pin ). W moto jest prądnica 3 fazowa prądu przemiennego, prostownik ( 6-cio diodowy ) wyciągnąłem z alternatora chyba z opla, nie mam oscyloskopu, ale multimetr nie skacze, więc zakładam że prąd jest wyprostowany. Mam też regulator z tegoż alternatora, wychodzą 2...
Gdy zmierzyłem napięcie ładowania na akumulatorze otrzymałem 17.5V wiem że to stanowczo za dużo. Napewno jest coś z alternatorem lub z jego podzespołami. Chciałbym uniknąc niepotrzebnych kosztów i nie wiem czy zmienić odrazu cały alternator czy mogę sie ograniczyć do wymiany jego podzespołów np. regulator napiecia. Proszę mi pomóc co mam zrobić co najlepiej...
Witam, alternatory ze względu na ograniczenie gabarytów są projektowane tak aby uzyskać z nich maksymalną możliwą moc. Dlatego podejrzewam że przełączając uzwojenia nic nie zyskasz, regulator napięcia dla jego utrzymania zwiększy napięcie wzbudzenia na tyle ile będzie mógł ale to może okazać się niewystarczające dla uzyskania napięcia znamionowego na...
Nie spotkałem regulatora napięcia z wbudowanym ogranicznikiem prądu. Ograniczenie następuje w wyniku regulacji napięciowej. Albo inaczej: stosowana jest jedynie regulacja napięciowa. Jak nie ma , mają 24V w razie przekroczenia pewnego napięcia następuje wyłączenie wzbudzenia.P
Złożyłeś baterię z 10 akumulatorów połączonych szeregowo. Prąd ładowania i rozładowania zależy od oporu wewnętrznego baterii akumulatorów i sumy oporów odbiornika i połączeń pomiędzy baterią a odbiornikiem. Akumulatory mogą spokojnie oddać dość duży prąd do obciążenia - znacznie większy niż prąd ładowania. W motocyklu czy samochodzie stosowana jest...
Ja bym to zrobił tak wszystko bym podłączył pod akumulator tak jak w każdym samochodzie. I do akumulatora podłączył bym 13.8V dużej mocy np 100A bez żadnych ograniczeń prądu. Alternator nie ma żadnego ograniczenia prądu tylko pilnuje napięcia. Dodano po 22 Napięcie będzie bliższe 12V w instalacji jeśli nie będzie pracował silnik. Gdyby pracował właściwie...
Z czym masz problem... znajdź schemat jakiejkolwiek chińskiej 125'ki (np. współczesne Romety, Junaki). Podłączenie jest proste jak drut. Stacyjka ma 4 przewody i 2 pozycje kluczyka: 0/STOP - zwarty czarny z kawałkiem blachy (podłączony do masy) z zielonym (podłączonym z wejściem gaszącym modułu) 1 - zwarty czerwony (+ akumulatora) z czarnym z wsuwką...
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
Nadmienię, że ładując akumulator 74Ah prądem 23A bardzo skracasz żywotność tego akumulatora. Optymalny prąd ładowania dla niego to 7,4A Dziwne alternator po odpaleniu daje ok 40-60A w zależności od stanu akumulatora i długości kręcenia.
Wszystko w oryginale. Samochód to Skoda Fabia i rzeczywiście, regulator na upartego da się wymienić bez wyjmowania alternatora. Zresztą nawet, gdybym miał wyciągać alternator to nie jest wielki problem. Zastanawiam się tylko, czy to pomoże. Kupiłem auto 4-ro letnie i tak jest od chwili zakupu. Teoretycznie wszystko ok bo nie ma problemu z odpalaniem...
Każdy choć trochę ogarnięty stwierdzi Tak ale na akumulatorze jest rozdział na sam akumulator i na WSZYSTKIE odbiorniki. Także ci inż. VAGiny to zwykli idioci jak przypuszczam, żadnego nie znam ososbiście, rozwiązanie niepraktyczne i nieprzemyślane. Ja ich nie posądzam o rozrzutność, ale biorę w ciemno fakt, że skoro taki przekrój przewodu tam jest,...
Zrobiłem tak sobie w Voyagerze CDR, tam wystarczyło podać sygnał masy aby webasto zastartowało. Ponieważ ma ono moc bodajże 4kW to dałem dwie pompki jedną przy piecyku i drugą przed nagrzewnicą kabiny + dodatkowo wysterowywany temp. płynu wentylator nawiewu z obiegiem zamkniętym powietrza w kabinie. Odpalam zdalnie z pilota dalekiego zasięgu z automatycznym...
Masy są OK, teraz mijania przy kręceniu "siadają" bardzo mało. Coś jest nie tak z napięciem referencyjnym alternatora. Usterka występuje tylko wtedy gdy odpalę silnik. Gdy kręcę szybko kierownicą na pracującym silniku też jest wszystko dobrze. No znalezione, kabelek cieniuśki przy akumulatorze został przetarty. Kabelek polutowałem, izolejszyn i jest...
Danek23 żeby nie uszkodzic następnego alternatora przewodem 1mmkw,ok. 2 metrowej długości,połącz +b alternatora z samochodową instalacją alternatora i obserwuj czy powoli dzwiga napięcie na baterii.Najlepiej gdybyś w szereg włączył amperomierz i tak dobrał przewód żeby ograniczył prąd do 20 A. Ja stawiał bym na rozrusznik.Amperomierz cęgowy z pewnością...
ograniczyć napięcie ładowania ograniczyć napięcie wentylator zwiększyć napięcie alternatora
unitra r8040 wykrywacz złota sharan spalona
elektromechanik samochodowy elektryk samochodowy
Wyciek płynu chłodzącego spod wymiennika ciepła - przyczyny i rozwiązania Instalacja komputera w rowerku stacjonarnym Jolt - krok po kroku