Napisz trochę jaśniej bo według mnie to napięcie jest prawidłowe.
Witam! Moze zdjęcia wnetrznosci regulatora coś Wam pomogą! http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9120... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e66a... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/65fc... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4294... http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b98... Dzięki...
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
mam regulator napięcia na 12v jest podłączony do alternatora i ładuje mi 9,5v jak to zwiększyć ??
Może zwiększyć jakoś to napięcie do 14,5? Zgadza się, poprzez naprawę obecnego alternatora i nic więcej nie potrzeba.
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
Nie da się tak po prostu zwiększyć prądu ładowania że alternator ma ładować 20A. W tej sprawie trzeba się kierować napięciem ładowania aby alternator podnosił napięcie akumulatora do wartości o 20 % większej niż napięcie znamionowe akumulatora a prąd ładowania zmienia się proporcjonalnie do obciążenia. Jeżeli alternator jest obcowzbudny zalecam przerobić...
No ale czy jesteście pewni że pod ciążeniem napięcie nie powinno się zwiększyć ? 16 volt sięga przy odpaleniu praktycznie wszystkich odbiorników. Nie jest to normalne. Rolą regulatora napięcia jest utrzymywanie napięcia alternatora (prądnicy) na stałym ustalonym poziomie. 16 V to stanowczo za dużo i moim zdaniem to jest przyczyna grzania się akumulatora....
Na pewno wystarczy kabel o dużo mniejszym przekroju niż dla 12-tu woltów przy tej samej mocy. Zastanawia mnie kwestia mechaniczna, a konkretnie "mocowa". Załóżmy że średnie obroty alternatora powinny być na poziomie 3500/min. (teoretycznie). Załóżmy również, że wiatrak w sprzyjających warunkach osiągnie 100 obr/min. Przekładnia musi zwiększyć obroty...
Przybliżony wzór na moc turbiny wodnej: P[kW]=9,81*H[m]*Q[m3/s]*n(sprawność turbiny) Przy sprawności turbiny 0,8 moc jaką możesz uzyskać na wale przy Twoich parametrach to około 117W. Tylko że sprawność 0,8 mają turbiny z prawdziwego zdarzenia, koła wodne zdecydowanie mniej (jak poszukasz to coś na pewno znajdziesz). Do tego dochodzi jeszcze sprawność...
Mianowicie jest tam alternator wielkości DF, żuka i podczas jazdy na światłach łądowanie jest ok ale dodatkowe 9A pobierane przez 2 wentylatory powoduja że napięcie spada do 26,1V i wiadome - problemy z rannym rozruchem. Regulator daje całe napięcie na szczotki ale wydajność prądowa alternatora jest mała i nie wydoli. Wie ktoś może co poradzić na to....
Twój alternator doładuje akumulator w 100% 56Ah. Napisz jakie masz napięcie ładowania na światłach i bez świateł. Jak stary jest ten akumulator? Bez świateł na wolnych obrotach ma około 12,5V a po włączeniu spada do około 11,8. Ten 56Ah jest nowy i nie chce aby szybko go szlak trafił. Poprzedni 36Ah po roku miał tak małą pojemność że wystarczyło posłuchać...
W stronę regulatora płynie prąd, ja daję duodiode z zasilaczy komputerowych połaczona równolegle. Jest płaska i wytrzymała i dobrze ja wpasować tam + poxipol na wyczyszczony papierem sciernym regulator.
Wszystko zależy od potrzeby. Jakie napięcie ci potrzebne? Jeśli masz nadal na wirniku uzwojenie, można je wykorzystać aby zwiększyć strumień magnetyczny. czy mogą być odwrotnie Muszą być odwrotnie, gdyż współpracują z przeciwnym biegunem magn. Inaczej napięcia zamiast się sumować, odejmą się.
No to ja też się odezwę, bo jak dla mnie to całe podnoszenie napięcia ładowania diodą to "maskowanie gó.na dezodorantem" Bo jeżeli faktycznie z upływem czasu rośnie oporność na stykach wewnątrz alternatora to po prostu spada skuteczność alternatora i sztuczne podniesienie napięcia ładowania rzeczywiście powinno podnieść całą krzywą ładowania do góry...
http://obrazki.elektroda.pl/8753646100_1... Witam, Przedstawiam moją ostatnią konstrukcje - Światła LED do jazdy dziennej w Fordzie Scorpio MKII. Projekt zrobiłem w formie tunningu (ciekawy efekt wizualny), a także aby zaoszczędzić nieco paliwa i żarówek podczas jazdy w dzień. Wykorzystałem "super jasne białe diody" kupione na allegro...
tomleszno ! Wzbudzenie związane jest z generowanym napięciem w ten sposób, że: NAPIĘCIE = (PRĄD WZBUDZENIA) x OBROTY. Przy niższych obrotach aby utrzymać napięcie trzeba zwiększyć prąd wzbudzenia, i to "załatwia" regulator. Warto przyjrzeć się charakterystykom alternatora: na wykresie widać wzrost prądu (!) w funkcji obrotów! Jak to rozumieć? Otóż jest...
Temat ładownia w Maluchach był wałkowany wiele razy, ale z tym się jeszcze nie spotkałem. Mam taki problem. Chciałem podwyższyć napięcie ładowania. Po obniżeniu napięcia na przewodzie "+" regulatora napięcia (żółty łączący diody wzbudzenia z regulatorem) za pomocą diody lub potencjometru i podniesieniu obrotów tak by napięcie osiągnęło 14,4V napięcie...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Jak wytłumaczyć zwiększony prąd obciążenia tuż po wzbudzeniu alternatora przy niskich obrotach? Dlaczego tak sie dzieje ? zamieszczam wykres gdzie dokladnie to widac https://obrazki.elektroda.pl/9115038000_...
Muszę podwyższyć napięcie uzyskiwane z silnika od wentylatora chlodnicy z samochodu na napięcie bliskie 15 V DC. Silnik ten przy niskiej prędkości wiatru daje napięcie od 1,5-3V DC ptrzebuje schematu przetwornicy która by to napięcie podwyższyła do wartości umożliwiającej ładowanie standartowej baterii 12V znacznymi prądami. Istotne jest aby ta przetwornica...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Witam wszystkich. Mam taki problem, szukam, oglądam filmy i albo się za bardzo zawęziłem w tej szukanej frazie, albo rzeczywiście nie ma nic jasno napisane dla takiego jak ja "znawcy" alternatorów. Mianowicie, mam w domu jednorodzinnym zamontowaną przetwornicę, której używam na co dzień jeśli tylko słońce na to pozwoli, po przez akumulatory i 2 panele...
Posiadam alternator 24V 80A plus 2 akumulatory po 180 AH. Całość zasilona jest silniczkiem elektrycznym. Bez obciążenia uzyskuje 28V. Do tego jak podłączę przetwornicę napięcia i do przetwornicy napięcia podłączę piecyk o mocy 1000W to spadek napięcia ładowania alternatora z 28V na 22V. Jak zwiększę moc piecyka 2000W to spadek napięcia wynosi 19V i...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Witam JAk najlepiej i najprościej podwyższyc napiecie o 1V ponieważ posiadam samochodowy woltomierz który zaniża pokazywaną wartość 1V - Woltomierz jest nierozbieralny. Przeglądałem forum i nie znalazłem nic co podwyżdzsza napięcie o 1 V :( Zastanawiam się nad wykorzystaniem MC34063 niestety nie wiem jakie dobrać parametry zewnętrznych czesci tej przetworniczki....
W starym, zamkniętym temacie Rzuuf napisał: "Zasada łączenia jest taka sama, jak dla prądu stałego..." /http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Rozumiem...trochę- ale to za mało do mojego pomysłu. Na konkretnym przykładzie- bo tak najłatwiej wyjaśnić: - chcę z posiadanych urządzeń uzyskać maksymalne napięcie "zmienne" do zasilenia grzałek....
Witam wszystkich, przejrzałem wiele postów na tym forum jednak po dwóch dniach sie poddałem i zadaje pytanie wprost. Kto potrafi mi rozrysować schemat zewnętrznego regulatora napięcia do alternatora który przy sygnale sterującym zwiększy napięcie alternatora do około 40V jednocześnie odłączając akumulator żeby go nie uwędzić. Chodzi dokładniej o taką...
Witam bardzo Serdecznie! Mam problem odnośnie zasilania w samochodzie, a raczej jego słabej wydajności. Posiadam Mazda 323f bg 1.6 16v88km alternator 65a, akumulator Hollywooda 80ah. Instalacja jest na 2.5kw. Kable 50mm2 OFC Jak się domyślaćie moja instalacja nie domaga. Na dniach będę robil BIG 3 ale to dużo raczej nie zmieni. Zamówiłem superkondensatory...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Też posiadam Felicję i mam ten sam problem 13,6V i nie jest to akumulator. Do tego na wyprowadzeniu do regulatora jest 14V a na główny styku owe 13,6. Aby było śmieszniej to po włączeniu świateł i wciśnięciu stopu na wolnych obrotach nap. spada do 12,5V :cry: Przerobiłem regulator ustawiłem 14,4V i ciekawa sprawa. Po uruchomieniu silnika przez pierwsze...
Witam. Chciałem zwiększyć napięcie ładowania w Volvo S70 98r. Zamontowany jest regulator zamiennik Boscha 1197311518. Oryginał jak i zamiennik ma problem ładować więcej niż 14.1V. Najczęściej po zagrzaniu waha się w okolicach 13.7-13.9V (uprzedzę pytania - pomiar na alternatorze i akumulatorze, taki sam wynik). Dokonałem modyfikacji regulatora poprzez...
"Od ok. roku 1996 Bosch zaczął stosować w swoich alternatorach regulator z zaciskiem DFM. Mierzy on napięcie wzbudzenia pomiędzy wyjściem jednego z tranzystorów, a wejściem na jedną ze szczotek. Informacja o wartości napięcia jest obrabiana przez układ scalony regulatora na falę prostokątną o zmiennym wypełnieniu i wysyłana do głównego sterownika silnika....
Czybyszew poradziłeś sobie z tym napięciem? Sprawdzałem takiego samego forda koledze i wyszło że napięcie ECU ma około 43V . Nie sądzę żeby to był błąd interfejsu. Kolega przyszedł do mnie bo dzieje mu się coś takiego "podczas jazdy spadają obroty, gaśnie silnik i włączają się światła awaryjne. Żeby nie zgasł silnik trzeba zwiększyć obroty." Sprawdziłem...
http://obrazki.elektroda.pl/8316529800_1... Autor, będąc posiadaczem Hondy Civic z 1999r., nadał swojemu pojazdowi kilka cech znanych z nowoczesnych aut. W poniższym projekcie zrealizowano następujące funkcje: 1.Sterowanie klimatyzacją (wliczając zarządzanie obciążeniem silnika podczas jazdy na pełnym gazie). 2.Kontrolowanie oświetlenia...
Po zmianie regulatora niezależnie od biegu luzem czy gazowaniu do 6000obr, niezaleznie od świateł czy ich braku... zawsze jest dokładnie 14,5V. Być może w tym przypadku nie ma się czym martwić i wszystko jest OK. Ale opisuję konkretny przypadek z którym miałem do czynienia. Tu też jesteś w grubym błędzie. Jak każde źródło zasilania, alternator również...
Jeśli chodzi o generator to zamiast prądnicy lepiej użyć alternatora. Prądnica prądu stałego ma najczęściej wykorzystany korpus jako część obwodu magnetycznego i dlatego jest stalowy i ciężki. Alternatory mają lepszą charakterystykę (dają większe napięcie przy mniejszych obrotach) i najczęściej mają korpusy ze stopów lekkich. Ja używam obecnie alternatora...
Nigdy w motocyklach nie ma ładowania akumulatora na obrotach biegu jałowego - za niskie napięcie generowane przez alternator. Należało włączyć światła, zwiększyć obroty silnika do 3-5 tys. i czekać aż napięcie na akumulatorze osiągnie 14.4V. Jeśli jest to możliwe, mierzyć przy tym prąd ładowania akumulatora miernikiem cęgowym do pomiaru prądu stałego...
Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
Witam po przerwie. Układ złożony i ładuje zarówno tableta jak i telefon. Ale wystąpił inny problem. Mianowicie: Podczas ładowania tableta występuje nie przyjemny gwizd/przydźwięk, słychać również pisk zwiększający się z obrotami silnika. Czy jest możliwość odfiltrowania zakłóceń płynących z alternatora i instalacji elektrycznej? Pozdrawiam
Czyli wychodzi na to, że napięciem 14.4 z alternatora da sie doładować akumulator. Albo że masz dodatni bilans energetyczny oraz niewielką upływność prądu spoczynkowego. Ja u siebie w samochodzie mam moduł szacowania naładowania akumulatora oraz spory pobór prądu podczas spoczynku na poziomie 60mA. Niestety z włączonym modułem dochodziło do rozładowania...
Witajcie posiadam rozebrany regulator od alternatora Bosch/Valeo oczyściłem go z osłony i przy okazji ułamałem nóżki ... miejsca te oznaczyłem numerami: 1 2 3 mam teraz pytania: które luty są dla szczotek a które dla masy? którym opornikiem mogę zwiększyć napięcie wyjściowe tak by uzyskać wyższe napięcie ładowania ? http://img508.imageshack.us/img508/1012/...
HEj, To mój pierwszy post na tym forum do tej pory byłem jedynie jego pilnym czytelnikiem. Postaram się poniżej klarownie opisać pytanie. Użytkuję pojazd typu kamper i chcę zwiększyć pojemność akumulatorów. Przyszedł mi do głowy pomysł aby zamiast całkowicie zmieniać system na akumulatory LiFePO4 zastosować taki akumulator w połączeniu do istniejącego...
No więc Wylutowałem mniejszy gabarytowo opornik Nie ma sensu grzebania w środku, dajesz zewnętrzną diode krzemową lub , szotke i masz 2 regulacje napięcia. Ale to nie ma sensu, cała wina leży zazwyczaj w diodach głównych alternatora lub połaczeniach prądowych masy lub plusa. W jakim samochodzie to grzebiesz?
Szanowni koledzy !!! Już kilka razy przeczytał całe posty i nie mogę zrozumieć sensu dyskusji . Dlaczego pewne z was dziwią, się że akumulator, naładowany do 14,4-14,5V przedłuża brać prąd do 0,5 - 1.5A . Nikt z was nie wspomniał i nie wskazał, że przy takim napięciu akumulator przy ładowaniu otrzymał tylko 75 - 85 odsetków od swojej nominalnej pojemności...
To było dość dawno i nie pamiętam już... :cry: Ale zrób pomiary: Akumulator musi dostawać z alternatora napięcie 14,3 - 14,4 V. Jak pamiętam to spadek napięcia na kablach dochodził w 126p do 2V :!: I wtedy niestety prądu w akumulatorze brakuje bo jest niedoładowywany...
Dziękuję za konstruktywne odpowiedzi z których udało mi się dużo dowiedzieć, aczkolwiek ciekawi mnie jeszcze jeden fakt A jaki masz? YUASA GT12B-4 Absorbed Glass Mat (AGM) MF Najważniejszy parametr - maksymalne napięcie ładowania . Tak dla współczesnych nie obsługiwanych samochodowych akumulatorów to napięcie nie musi przekraczać 14.2V. O ile siła elektromotoryczna...
Zakupiłem następny regler tym razem firmy Magneti made in PRC , Ogólnie jest nawet gorzej kontrolka ładowania świeci ciemniej i trzeba znacznie zwiększyć obroty aby się wzbudził , jak już naładuje na do pełna akumulator to zaczyna mrugać kontrolka ładowania ale wystarczy zadać obciążenie 1A i przestaje mrugać wtedy napięcie wynosi 14,6V jak go obciąże...
ociz -> Alternatory to też prądnice. Alternatory z magnesami trwałymi i współcześnie spotyka się w motorkach. A biorąc pod uwagę rozwój elektroniki, to kto wie czy i w samochodach nie wyprą za jakiś czas tych ze wzbudzeniem elektromagnetycznym bo są tańsze w produkcji i nie posiadają szczotek. pepebiskup -> Łopatologicznie i w wielkim uproszczeniu:...
(arrow) leszok. Pamiętam, że czytałem w jakimś poradniku, że trzeba podpiąć się pod przewód prowadzący z alternatora do żaróweczki w tablicy rozdzielczej i tam były podane jakieś granice napięcia ale nie pamiętam ich. Rzekomo ma to służyć do wykrycia, że ewentualnie regulator jest niesprawny. Z drugiej strony żaróweczka podłączona jest do plusa akumulatora...
Zagadnienie nieco szersze niż kolega założył. Chyba faktycznie niezły pomysł na tęściową. Ale do opanowanie jeszcze kilka zagadnień, Mianowicie przełożenie mechaniczne zapewniające ponad 2 tys obr/min na alternatorze (oczywiście przy nominalnym wysiłku. Dalej to właśnie poziom odbioru mocy elektrycznej. Przecież zechcesz to regulować aby tęściową zachęcić...
Musiałbyś mieć transformator trójfazowy albo trzy jednakowe transformatory jednofazowe.Ładowania z jednej fazy nie zalecam ponieważ prądnica będzie nierównomierne obciążona co będzie powodować bardzo duże drgania.Z alternatora można zrobić prądnice, ale wymagać będzie dużych obrotów, chyba że uzwojenie nawiniesz nieco cieńszym drutem i większą ilość...
Podsyłam już kompletny schemat, który powinien bez problemu działać, w miejsce +15V daj normalne napięcie z Akku, a żeby wyeliminować ewentualne dźwięki alternatora to możesz zwiększyć pojemność kondensatora 100uF do nawet 4700uF (albo lepiej dwa kondy po 2200, lub 4 po 1000 uF) Aha, nie mam tego schematu do KITu, bo nie mogę znaleźć, podeślij go, albo...
Alternator w FSO1500 z tego co mi wiadomo występował w wersjach "6-diodowej" i "9-diodowej" (różniły się typem regulatora i schematem podłączeń". Sprawdzenie alternatora bez udziału regulatora jest możliwe - trzeba zasilić prądem ok. 1-1,5 A (do "masy") uzwojenie wzbudzenia (chyba styk 67) i podłączyć jakieś obciążenie (np. żarówkę 12V/21W) do wyprowadzenia...
Mam chyba typowy regulator napięcia zintegrowany ze szczotkami [url=https://www.google.pl/search?q=BOSC... 1 197 311 028. Chwiałbym zwiększyć napięcie w instalacji samochodu przez dorzucenie diody prostowniczej w szereg pomiędzy wyprowadzenie regulatora...
A w tym silniku to nie był przypadkiem montowany polski odpowiednik jednofazowego alternatora Lucasa? Masz rację Błążej to polski odpowiednik samowzbudnego Lucasa który miał być montowany w Junaku . sifjejo - co do ładowania w WSk 175 to problem polega na tym że brakuje w instalacji regulatora napięcia, a co za tym idzie napięcia są różne w zależności...
Z tego co napisał Gustavo spadek napięcia pomiędzy akumulatorem i żarówkami wynosi 13.8-13.2=0.6V, przy zwiększeniu prądu będzie jeszcze większy, przyjmijmy 0.8V. Aby napięcie na zaciskach żarówek wynosiło 14.2V jak chce autor, przerobiony regulator musiałby na akumulatorze utrzymywać 14.2V+0.8V=15V, co skończy się z czasem uszkodzeniem akumulatora....
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
W manualu pisze "Gwarantowane minimalne wartości wydatku dla alter- natorów poniżej 13,5 V po 15 min rozgrzewania silnika działającego z włączonymi odbiornikami prądu." możliwe że z ładowaniem jest wszystko OK sprawdze na ciepłym silniku jeśli będzie w porawnym zakresie (13,8-14,4V) to akumulator kończy swoje życie. Podpowiedzcie proszę gdzie ukryty...
silniczek krokowy jest nowy i robi to samo oprucz tego gdy nadusze gwałtownie gaz to obroty wchodzą po chwili napięcie bez obciążenia wynosi 14.09 gdy włącze światła 13.60 a z wętylatorem 12.90 . czujnik położenia przepustnicy też czyściłem. czy to wina alternatora . gdy porusze kostkie od aparatu to astra gasnie może to aparat Dodano po 2 jak można...
nie możemy zwiększyć obrotów wiec musimy zwiększyć prędkość na obwodzie wirnika (zwiększamy średnice) jak zwiększymy średnice mamy dużo miejsca na ;magnesy lub cewki,wykonanie wirnika o dużej średnicy nie jest chyba aż takim problemem.jeśli wzrastają obroty a mamy magnesy stałe wzrasta napięcie i natężenie (chyba sie nie myle) i wyczytałem że tu jest...
konki są po to,aby skompensować pulsacje,za diodą = masz piłę w zależnosci od typu diody,czy impulsowa,czy schotkiego(słyszałem że robią diody z VMOS),kondek odwraca fazę syg o 90 stop,i w pewnym stopniu znosi składowa zmienną. Za diodami jest prostokąt a właśnie co do tego mają diody?. Kondensatory rzędu 47p nic nie dadzą ( oprócz tego że połączenie...
alternator jako prądnica obcowzbudna Generalnie alternator jest samowzbudny. jest wzbudzana z akumulatora napięciem ~12V Z akumulatora wzbudzenie jest tylko w momencie rozruchu. Nie znalazłem konkretnej informacji/ odpowiedzi, czy po zwiększeniu napięcia wzbudzenia zwiększy się napięcie wyindukowane w uzwojeniu stojana. Oczywiście, że się zwiększy....
zwiększyć napięcie tranzystora napięcie ładowania zwiększyć zwiększyć napięcie ładowarce
oporność głośnik zczytanie błędów zabezpieczenie przeładowaniem ogniw
światła wstecznego światła wstecznego sprinter
TCL 32S615 MT21X PWM IC 283N20 Equivalent Replacement – OB2269, SG6848, LD7575 Compatibility Renault Trafic 2.0 dCi – szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku, przyczyny usterki