Żeby było jasne: nie jestem przeciwnikiem stosowania zaleceń naukowców, jedynie jestem za przegonieniem na cztery wiatry wszystkich cwaniaków mieszających w limitach, czyli robiących kasę na tych limitach. Jeśli cena energii (koszt ogrzewania) przestanie rujnować przeciętną rodzinę -wówczas NIKT nie będzie ogrzewać węglem, bo po co. Wtedy nawet jałmużna...
Jako początkujący wolałbym aby doświadczeni wskazali mi właściwe rozwiązanie, zamiast szeregu rozwiązań, z których sam miałbym wybrać które jest najlepsze. A tu w #5 i #9 osoby z niemałym dorobkiem proponują rozwiązanie, które nie jest najlepsze, więc nic dziwnego, że autor tematu w #6 decyduje się uznać, że to jest droga którą powinien podążać. Jesteśmy...
Rozważ zapowietrzenie układu chłodniczego
Pewnie zapowietrzona pętla. Zakręć pozostałe obiegi i pompka na maksymalne obroty.
A czy poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy? Nie wyrzuciło płynu ze zbiorniczka wyrównawczego?
Mój kolega ma to samo jak doda gazu to ogrzewanie jest dobre.Probowaliśmy wszystkiego odpowietrzanie itd. i nic dalej to samo więc nie chcę Cię martwic ale na 99% masz zabitą nagrzewnicę.Podjedż na myjkę samochodowa albo gdzieś żebys miał dostęp do węża z wodą,odkręć oba przewody do nagrzewnicy i spróbuj ją przepłukać (przy okazji zobaczysz jakie ciśnienie...
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Sprawdź chłodnicę spalin [img]https://a.allegroimg.com/s1024/0c3a... Tam najczęściej puszczają jakieś uszczelnienia albo zwyczajnie gnije, koroduje, powodując przedostawanie spalin do układu chłodzenia a płynu w wydech (i ubywanie go) dając objawy jak u ciebie. U ciebie akurat wywala płyn zbiorniczkiem ale nieraz płyn...
Sprawdź wąż powrotny chłodnicy, jak się grzeje cały czas to termostat. Klima nie powinna tak zbijać temperatury silnika nawet przy ustawieniu klima + full ogrzewanie kabiny. Co do podbijania obrotów - na pewno powinien podbijać jak kompresor pracuje. Natomiast dziwne jest to, że jak włączasz bez ogrzewania (przy ustawieniu 18 stopni przy obecnej pogodzie...
Witam, Ten sam problem w e12 d4d 2.0 klimatronik - silnik rozgrzany, nawiew zimny. Niezależnie, czy klima włączona, czy nie. Gdy obroty wzrosną powyżej 3tys. zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Jak obroty spadną po ok. 10sek wraca zimny nawiew. Płyn chłodniczy idealnie pośrodku poziomu min/max. Pomożecie?
Dolny przewód przy chłodnicy jest zimny, wiec wszystko ok. Z płukaniem Prestolem na razie się wstrzym bo słyszałem ze niszczy przewody. Z Prestolem spokojnie, na forum Mazdy niemal wszyscy to stosujemy, i auta śmigają, Ejektrozawór hmm jeśli masz tak jak w mercach, w komorze silnika i za nim przewód jest ciepły, znakiem on jest dobry a uwalona nagrzewnica.
Uszkodzenie sterowania klapkami w obudowie nagrzewnicy. Sprawdź czy dwa węże od nagrzewnicy(przy wyłączonym silniku dmuchawy) mają jednakową temperaturę,jeśli nie-zapowietrzony układ chłodzenia.
Dziać się tak może dlatego że podczas jazdy sam pęd powietrza może wdmuchiwać w jednym miejscu cieplejsze a w innym zimne powietrze. Radze sprawdzić połączenie tunelu od nagrzewnicy do dmuchawy.
Jak masz ustawione ogrzewanie? Niektore auta podwyzszaja obroty na zimnym silniku jak w środku ustawisz temperature na maxa. Wylacz ogrzewanie i zobacz czy wzrastają.
Można to łatwo zaobserwować włączając światła, albo ogrzewanie tylnej szyby.
Dzieki za odp. Nagrzewnice podlaczam oryginalnie tak jak ma byc bez tej drugiej i jest to samo. Na wolnych obrotach nagrzewa sie do polowy, a na wyzszych jest ok.
tylko jaki opornik wstawić? Żarówkę reflektorową H4 24V - oba włókna równolegle - jako ograniczenie mocy. Do regulacji obrotów potrzebna wartość prądu pobieranego przez silnik.
czy ktoś może mi pomóc w volkswagen t4 ogrzewanie dziala na wyższych obrotach a na wolnych dmucha zimnym powietrzem .termostat wymieniony i nic
Dziękuje za odp. A więc tak po 10 min na postoju chłodnica zimna i musiałem już jechać do pracy, po przejechaniu 25 km z czego 20 km autostrada 130 km/h średnia prędkość, pod pracą chłodnica była ciepła ale nie gorąca ( bez problemu przystawiłem palem i mogłem go trzymać na niej.
Czyli muszę rozebrać w drobny mak i czyszczenie wykonać? Nadmiernię że podczas uruchamiania się, pompka paliwa chodzi, po czasie ogrzewanie nie wchodzi na obroty i pompka przestaje podawać paliwo, potem następuje wyższe obroty wentylatora (studzenie piecyka), i następnie wyłączenie ogrzewania Dodano po 2 Czyli muszę rozebrać w drobny mak i czyszczenie...
Potrzymaj go trochę na obrotach na zmkniętym korku,ogrzewanie na max i dmuchawa i zobaczysz sam się odpowietrzy.Zacznie po jakimś czasie lecieć ciepłe powietrze to znaczy że jest ok.W golfach nie ma odpowietrzników na wężach ani chłodnicy.
Witam W Renault Premium 450 dxi 2007 rocznik nie działa ogrzewanie. Elektrozawór i nagrzewnica ok. Ogrzewanie nie działa na niskich obrotach silnika. Powyżej 1500 obrotów silnika zaczyna działać ogrzewanie, ale jak obroty spadną poniżej niemal natychmiast leci zimne powietrze. Pozdrawiam.
a zaslaniales chlodnice na zime
To ma sens, tylko musisz zmienić płaszczyznę obrotu o 90°, bez zębatek albo kilku pasków się nie obejdzie... Pozdr. J.
Skoro są ciepłe to raczej wszystko ok. Co do poziomu to powinien być właściwy, w przeciwnym wypadku może się zapowietrzać :) Prawidłowy poziom jest "do zgrzewu", chyba że masz jakieś oznaczenia. Pompa jest pod zbiornikiem wyrównawczym jak mnie pamięć nie myli. Myślę że dobrze by ją był podpiąć na krótko przy wyłączonym silniku i posłuchać :)
Witam,przetnij wąż zasilania nagrzewnicy i tam wepnij pompke wspomagającą, polepszy się ogrzewanie. Zasilanie pod stacyjkę.
karik1992 - i co było powodem ?
Silnik rozgrzany a na wolnych obrotach dmucha ledwie letnim powietrzem. Dopiero tak od 2500rpm zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. Ten typ tak ma czy się instalacja zapowietrzyła?
Tak cały czas krąży ciecz między silnikiem a nagrzewnicą. Termostat działa w obiegu chłodnicy. Zmieniłbym miejscami termometry, by wykluczyć ich wadę. Może pompa wody nie domaga. Częściowo zapchana nagrzewnica, czy po wymianie nagrzewnicy było ok? Pomiar temperatury pokazuje temperaturę przewodów, a nie cieczy, może jak dłużej by działał na wolnych...
To napięcie jest ok. Pod warunkiem, że na wolnych obrotach i przy włączeniu odbiorników dużej mocy. Czyli światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby. Jeśli jest inaczej to alternator do naprawy (wymiany) częsta przypadłość w tych samochodach i podobnych fiatach.
Uszkodzony regulator ogrzewania albo sam zawórek na podszybiu. Ale najczęściej reglator i daje się łatwo naprawić.
Mam problem. Samochód przez około godzinę chodzi na wolnych obrotach, a wskaźnik temperatury wskazuje 70 stopni. Jednocześnie ogrzewanie dmucha ciepłym, ale nie gorącym powietrzem. Czy to może być wina termostatu? Zanim usłyszysz stado dziwnych porad odpowiedz na pytanie kolegi kayaba autoserwis
Witam. Panowie zrobiłem test na co2 w układzie ,wynik negatywny. Po wymianie korka duża poprawa ,ogrzewanie przy niskich obrotach minimalna jest. Zawór bezpieczeństwa w korku otwiera się często i systematycznie,wniosek walnięta sprężarka która pcha w układ powietrze. Wymienię,dam znać.
A na wysokich obrotach ta pompa sie sama naprawia?
To co może być za problem, że na wysokich obrotach jest ogrzewanie a na niskich nie ma?
obroty faluja najczesciej gdy wlacze swiatla lub ogrzewanie teraz obroty faluja miedzy 500 a 2500 obr ,wszystko szczelne .opadły mi siły juz...co to moze b yc ,mysle ze to cos z elektryka???????? Więc źle ustawiony zapłon. Jak może być dobrze ustawiony, jak nie ma komunikacji ze sterownikiem silnika i nie zrobi procedury ustawiania zapłonu? Wytłumacz...
Pare dni temu był poruszany identyczny problem. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Jak nie ma łądowania poprawnego to nie włączysz tylnej szyby grzanej. Jak alternator nie daje powyżej 14v pod obciążeniem to jest uszkodzony.
Aby PTC wystartowało silnik musi pracować, a obroty minimum 700/min. Płyn chłodniczy musi mieć poniżej 75°C i wtedy ogrzewanie powinno włączyć się po 10 sekundach pracy silnika . Potwierdzam z tym modułem połączysz się tylko po CAN-ie. Pzdr
Przy włączonym ogrzewaniu lub klimie obroty automatycznie skaczą do góry. Po wyłączaj ogrzewanie i klimę i sprawdź.
Możesz to zjawisko sam przetestować w samochodzie. Po uruchomieniu silnika i pracy na wolnych obrotach wystarczy jednocześnie uruchomić kilka dużych odbiorników prądu (dmuchawy, ogrzewanie szyb, , podgrzewanie foteli, wszystkie światła, klimatyzacja, itp.), a efekty od razu odczujesz w postaci odczuwalnych zmian pracy silnika.
Czy kolega nie mógł napisać tego w temacie o falujących obrotach? Na co robić kilka tematów. Ogrzewanie pochodzi od silnika, więc musi się on rozgrzać.. A dlaczego przy większej prędkości leci zimne, nie mam pojęcia. Coś straszny złom to kolegi tico, falujące obroty, słabe ogrzewanie.... Coś mało ma kolega punktów, dam koledze pare.
- klimy brak - na ogrzewanie ma jakiś komputerek ale jest wyjęty bo był spalony Dodano po 56 Ogólnie rzecz biorąc to ogrzewanie sterowane komputerem zostało przerobione na sterowanie ręczne. Czy to ma wpływ na te obroty? Jeśli tak to powiem że wtyczka z tego komputera jest cała więc wystarczyła by tylko informacja na jaki pin wtyczki co podać , jakiś...
Do ZKepowicz. W wypowiedzi z 2019r wspomniał Pan o falowniku. Mam " ogrzewanie" na 230V i potrzebowałbym zamontować urządzenie do regulacji obrotów- intensywność grzania. Jeżeli ma Pan doświadczenia z falownikami proszę o odpowiedź.
Co ty kolego tworzysz? Bilans ciepła, kolego szanowny. Do tego bilans wymiennika, wymiany ciepła pomiędzy podzespołami, strumieniem powietrza i azotem. Ale czegoś tu nie rozumiem. Ciekły azot i jeszcze wymuszony obieg powietrza? W ten sposób będziesz doprowadzać dodatkowe ciepło z otoczenia do azotu, niepotrzebnie go ogrzewając. Jednej rzeczy tu brakuje...
Identyczny przypadek miałem z zapchaną nagrzewnicą, zwiększone obroty wymuszał obieg i grzała. Ale wystarczyło się tylko zatrzymać i już nie bangla..
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
A rozrząd wymieniałeś to jest podstawa przy każdej wymianie rozrządu wymienia się pompę wodną.
Wyłącz ogrzewanie i nadmuch na szybę
Są dwie opcje "niski poziom płynu " i " termostat ( być może go wcale niema)
obrót ogrzewać falować obrót włączyć ogrzewać scania ogrzewać ogrzewać
filtr bezpiecznik pralka sterowanie wtryskami benzyny pilot samochodu bramy
wymiana wtryskiwaczy peugeot obliczanie rezystancji dynamicznej
Denon DRA-455: Specyfikacja i typowe usterki Ustawienie pompy paliwa VW LT 2.5 TDI AHD: kąt i kierunek regulacji