Kiedy kolega sprawdzał pompę wody? W XL-D Turbo jest chyba ten sam blok. Silnik 4CT 2,00.
Czujnik bedzie raczej dobry, problem siedzi w sterowniku pieca. Musisz wejść w moduł 18 /ogrzewanie/, w bloki pomiarowe 08 i w bloku 001 odczytaj na zimnym silniku temperatury w oknie 2,3 i 4. Powinny być jednakowe. Zapal silnik i po uruchomieniu pieca obserwuj okno nr 2 /temperatura ognia/. Napisz co zaobserwowałeś.
Wszystko wskazuje na pęknięcie w bloku, robi się ciśnienie, ale nie na tyle aby węże spuchły, choć pewnie zmieni się to przy dłuższej jeździe. Historia o tym kamieniu też się nie klei, najpierw dostanie skraplacz klimatyzacji. Blok i ciśnienia w układzie chłodzenia to typowy problem dla tego silnika.
No, to trzeba było tak napisać od razu. Czy chcesz aby ta pompa była ciepła przed uruchomieniem silnika czy wystarczy że osiagnie temperaturę po uruchomieniu ? Jeżeli po uruchomieniu to najlepiej grzać ciepłem z układu chłodzenia. Spirala z ruzki miedzianej powinna załatwic sprawę. Jeżeli przed uruchomieniem to widzę 2 wyjścia: - ogrzewacz elektryczny...
co do pompy na 12V: w starych mercedesach były pompy elektryczne (chyba od ogrzewania), skonstruowane na zasadzie "poza blokiem silnika", czyli łatwe do podłączenia. Pytałem o nie na szrocie, nie pamiętam ceny, ale była wyższa od zwykłej pompy CO.
Witam To naturalna kolej rzeczy a tym bardziej przy ujemnych temperaturach. Parownik jest ogrzewany cieczą z bloku silnika a trochę to potrwa zanim płyn się zagrzeje. Przy rozprężaniu gazu w parowniku aby nie zamarzał musi mieć odpowiednią temperaturę. Pzdr
Pojazd 5 lat w eksploatacji bez problemów silnikowych .Silnik 1,2 8V Obecnie jest powtarzalny scenariusz : uruchomienie zimnego silnika jak zawsze bez problemów . Pracuje normalnie . Po 2-3 minutach , zaczyna się dusić . Wyczuwalna jest benzyna lekko przy dolocie . Obroty na poziomie 500-600 . Przemęczy się tak 2 minuty i wszystko przechodzi . Po tym...
https://obrazki.elektroda.pl/6666213400_... Ktoś tu leniwy, prawda ? Masz schemat. Silnik chłodzony częściowo powietrzem, a częściowo olejem. No i to bardzo autor ma silnik chłodzony olejem a ty wstawiasz silnik chłodzony powietrzem. Do tego pokazujesz sterowanie wentylatora termostatem w układzie wydechowym. Co było tylko w mocniejszych...
Jeśli nie ma ogrzewania w ogóle to jest zapowietrzony. Jeśli zaś ogrzewanie się pojawia na wyższych obrotach silnika i ginie znaczy, że trzeba wymienić uszczelkę pod głowica. Mam nadzieję że nie doszło do żadnych pęknięć w głowicy lub bloku.
Nie wiem jaki masz silnik - ja mam K4J. W moim jest jeden punkt odpowietrzania na obudowie termostatu (śrubka M6), ale już za termostatem (w stronę chłodnicy). Na chłodnicy odpowietrznika nie mam i w chłodnicy zawsze zostaje pęcherz powietrza. Nie ma on większego znaczenia na temperaturę silnika, ale ma na twardość węży po nagrzaniu silnika i jeżdżenie...
Analizując ten [url=https://www.dropbox.com/s/6gzhermpd... Schemat Jestem ciekaw co sądzicie o mojej teorii. Skupmy się na obiegu EGR czyli kolor pomarańczowy. Zimna woda z chłodnicy przy pomocy pompki (17) trafia przez czujnik (nr 6- który to w vcds nazywa się temperatura płynu na wyjściu...
Może się nigdy nie otworzyć na wolnych,jest za zimno Przy obecnych temperaturach, po jeździe i jak dłużej postoi to powinien, ale też ciężko będzie to zauważyć bo dolny wąż może być cały czas zimny (zanim ciepły płyn przeleci przez chłodnicę to już zdąży się zamknąć). Warto by też uzupełnić - najlepiej zostawić pokrywę silnika przymkniętą i włączyć...
Skoro twardość węży spada po spadku temperatury do 85°C to raczej nie wina przedmuchów, a więc przypuszczalnie nie jest to związane z pęknięciem bloku, głowicy czy uszczelki. 1. Odpal zimny silnik, włącz ogrzewanie i obserwuj, czy w miarę wzrostu temperatury chłodziwa na wskaźniku, temperatura powietrza wdmuchiwanego do kabiny rośnie płynnie, czy też...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Jaki przebieg? Pompa wymieniona? Wąż wychodzący z bloku z bloku silnika za termostatem zimny czy ciepły? Układ odpowietrzyłeś?
Według mnie każdy termostat bedzie dobry tylko pamietaj że przy kupnie części trzeba podać kod silnika. Jak dobrze kojarze to auta z tym silnikem i rocznik 94 to ABU ale może silnik był zmieniony a wtedy może być AEA lub AEE więc warto sprawdzić na bloku.
W lewo od filtra oleju. Odkręć pokaż mu słońce na 30s i zakręć z powrotem. Swoją drogą jak można pisać o remoncie silnika nie czyszcząc bloku. Przecież tam jest jakieś 10 zaślepek do wykręcenia celem czyszczenia kanałów. Ten górny z 4 to ciśnieniowy oleju. No chyba żeasz ogrzewanie kabiny.
Ty składales silnik? No to znasz zasadę bo wiesz o co chodzi w temacie uff To jeżeli brak termostatu pompa sprawna że dajesz rękę uciąć to jedyne co zostaje to zablokowane kanały wodne Plukaj chłodnice ściąg węże od nagrzewnicy i płukanie rozepnij ukł wodny w bloku i plukaj zobaczymy co z tego wyjdzie
mechanik twierdzi ze mimo wszystko chlodnica powinna zrobic sie goraca jak juz termostat otworzy... W pewnym sensie ma rację, bo gorący blok silnika, to tak jakby kocioł CO, a chłodnica, to tak jakby kaloryfer, czyli układ ogrzewania z obiegiem konfekcyjnym. Chyba na tej zasadzie działały układy chłodzenia w pierwszych silnikach spalinowych.
Witam Z faktu że zbliża się zima pomyślałem żeby wyposażyć mojego diesla w elektryczne ogrzewanie postojowe. Z faktu ze mieszkam w bloku i nie mam garażu to pomyślełem żeby kupić dedykowane elektryczne ogrzewanie silnika i wnętrza. Z nie możliwości podłaczenia takowego do gniazdka 230 mieszkam na 4 pietrze pomyślałem żeby zastosować przetwornice z 12...
A guzik. Tam jest termostat przełączający. Mały obieg masz na bloku, duży na chłodnicy, osobny na nagrzewnicę. Bez termostatu płyn płynie jak chce, to jak zwarcie w obwodzie elektrycznym. UPG nie jest wykluczone ale masz ogrzewanie więc niekoniecznie ładuje spaliny do układu, choć tutaj trzeba by zrobić test CO2. Na pewno w końcu ugotujesz głowicę jak...
Dokładnie ten dźwięk słysze w sypialni, gdzie jest echo, bo jest to mały pokój bez jakiegoś dużego umeblowania aktualnie oraz w kuchni. Lecz, z tego co mi wiadomo, miejska energetyka cieplna ma pomieszczenie serwisowe obok mojego bloku, czy to może być przyczyną? Czy wibracje rury od ogrzewania to jest raczej efekt drgania innego silnika, a nie samej...
Witam, C3 Picasso 1,4 benzyna 2009 rok, po odpaleniu na wolnych obrotach ogrzewanie prawie nie grzeje. Dostałem się do przewodów od nagrzewnicy w okolicy pedału gazu o wychodzi mi że temperatura na zasilaniu po przejechaniu 20km 75 stopni, na wyjściu 50 stopni przy włączonym jak i wyłączonym ogrzewaniu (pomiary małymi termometrami z Ali) Przez chwilę...
Dzialanie termostatu:podczas rozgrzewania silnika termostat jest zamkniety,doplyw do chlodnicy jest zamkniety,plyn krazy w obiegu blok silnika-pompa-blok,kiedy plyn osiaga temperature ok 95st.C termostat zaczyna otwierac sie powodujac przeplyw przez chlodnice i poprzez przymykanie i otwieranie utrzymuje tem. plynu-silnika ustalona przez producenta(ok.90-100st.C)....
Garaż ogrzewany, czy nie. Jak temperatura w nim jest zimą? Może nie spuściłeś przed zimą wszystkiego, przyszedł mróz i rozsadził blok silnika i stąd wyciek :(
A,sprawdzałeś termostat,czy nie stoi,może masz tylko duży obieg wody i do nagrzewnicy dochodzą tylko resztki płynu,czujnik temperatury jest w bloku silnika
Termostat przełącza między dużym, a małym obiegiem cieczy. Jak na zimnym silniku, niedługo po starcie masz ciepły dolny wąż od chłodnicy to termostat przepuszcza i jest do wymiany, auto wolniej się wtedy nagrzewa (tyczy się to temp. silnika, a zimą też i ogrzewania) Na małym obiegu ciecz przepływa przez blok silnika, ewentualnie nagrzewnicę z pominięciem...
Witam, u nas ma to 99% samochodow, te ktore nie maja dostepu do pradu maja raczej webasto a ogrzewanie postojowe ma praktycznie kazdy. W skrocie wiekszosc nowych samochodow (ja mialem juz w 2003) ma otwor na grzlke w bloku silnika, do tego dochodzi sterownik i gotowe, to sa koszty rzedu 200-400euro. Czesto jest dodatkowe gniazdo na "farelke" wewnatrz...
Witam,na początek trzeba sprawdzić poziom i stan oleju w skrzyni,sprawdzamy go na włączonym i ciepłym silniku,proszę sprawdzić jaki kolor ma olej,jeśli skrzynia jest ok to powinien być czysty czerwony. Drugą sprawą może być luźna wtyczka w bloku elektrozaworów skrzyni,może być zalana wodą lub zawilgocona lub zaśniedziałe styki,żeby ją odpiąć należy...
Ja kiedyś przerabiałem ten temat. Jak wyżej napisane - fizyki nie oszukasz. Zabierzesz te 30 % i dodatkowo równych 30 nie odzyskasz. Wszędzie po drodze będą straty mniejsze lub większe. Jeśli chcesz oszczędności, masz zapał majsterkowicza i dostęp do bardzo dużej ilości metalowego ustrojstwa zainteresuj się tematem: silnik (spalasz w nim gaz) - prądnica...
Czujnik zazwyczaj montowany jest w bloku silnika lub na przewodzie.Temperatura 80st.to prawidłowa temperatura,jeśli chłodnica jest goraca po zagrzaniu silnika to znak że zawór termostatyczny działa prawidłowo.
Zainstaluj podgrzewacz elektryczny płynu (230VAC) + zdalne sterowanie. Podłączysz wtyczkę na podjeździe, naciśniesz guzik na pilocie i po pół godzinie będziesz miał ciepły silnik i odmrożone wszystkie szyby. Ale to jeszcze chyba trzeba by jakoś uruchomić nawiew w aucie? Niektóre auta zamykają klapy nawiewu (przynajmniej te na szyby) po wyłączeniu zapłonu...
Mamy zimę, temu może się nie zagrzewać. Proponuję wlot powietrza na chłodnicę zakryć kartonikiem. Falujące obroty mogą być spowodowanie silnikiem krokowym, o ile istnieje. Ssanie się włącza i skacze. Czujnik temperatury bloku silnika. Termostat też może być walnięty bo jest ciągle otwarty. A dopiero po określonej temperaturze powinien się otworzyć....
Witam mieliśmy podobny problem z Chevroletem Tacuma układ był kilka razy płukany i nic. Po demontażu okazało się ze bezpośrednią przyczyną była zapchany grzejnik nagrzewnicy. Trudno tu określać pochodzie zanieczyszczeń będących sprawa tego zjawiska. Mogły to być wypłuczki z bloku silnika czy też głowicy, a może zanieczyszczenia z wody kranowej.(choć...
Stan zapełnienia masz w bloku 075.Ale nie wiem czy ten tester ma tak samo i ogarnie. Procedura awaryjnego czyszczenia DPF: Wymagania wstępne (ogólne): Włączamy zapłon Włączamy silnik Temperatura płynu chłodzącego powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4) Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii (światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja...
Przepraszam, wprowadzilem Cie w blad podajac informacje z pamieci. Faktycznie, modul nie jest na silniku, lecz oddzielnie, z prawej strony bloku ogrzewania (po stronie pasazera). Tym razem sprawdzilem w dokumentacji. Podrzucilbym schemat, ale nie udaje mi sie go wydzielic z calosci (409 stron). Najwyrazniej sam znalazles. Wg schematu, jest to 6 pinowa...
Założyłem termostat.przy okazji zmieniłem oring w aparacie.poskrecalem .dolaLem wody destylowanej z plynim do odkamieniania chłodnic. Zakrecilem korek zbiornika i chlodnicy Odpalam odziwo odpaliłem.widocznie trafiłem na taki sam zapłon. Radość się pojawiła. Wskazówka zaczęła się podnosic.po około 5-10 zacząłem mieć ogrzewanie .wąz co idzie obok pompy...
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
Obawiam się, że niewiele to pomoże, ponieważ układ nie posiada pompki wymuszającej obieg. Może i podgrzeje płyn - co z tego, skoro podgrzeje go w grzałce, a powinien w bloku silnika. Bardzo słabo się rozgrzewa w zimę (6-8 km do 90°C) To i tak szybko - miałem 3 takie silniki i potrafiły się znacznie dłużej rozgrzewać. Powolna jazda bez obciążenia i włączone...
W 2.0 DOHC miałem stałe niedogrzewanie podczas jazdy. Termostat był dobry. Mały obieg (ogrzewanie wewnętrzne) był bardzo mocno przytkany zwitkiem gumy. Jak się silnik dogrzal, że termostat zaczynał się otwierać to gorący płyn szedł do chłodnicy a zimne z dołu chłodnicy wracało do bloku. I tak długo aż to chłodne doszło do termostatu. I wtedy dopiero...
Przed spuszczeniem wody otwórz na full zawór nagrzewnicy (czyli po prostu ogrzewanie daj na max) i spuszczaj nie tylko z chłodnicy, ale również z małego obiegu w bloku silnika. Po wlaniu Petrygo do chłodnicy zdejmij najwyżej położony wąż dochodzący do bloku i wlej również tam ile się zmieści. Potem włącz silnik, niech chodzi chwilę na wolnych obrotach...
Korek zbiorniczka to masz zajefajny, wymień go albo umyj i porządnie przedmuchaj, bo w korku prawdopodobnie masz zaworki pilnujące ciśnienia w układzie chłodzenia, dwa, jeden pozwala zassać powietrze, drugi je upuścić, wyrównywać ciśnienie w granicach pracy układu chłodzenia. https://allegro.pl/czesci-samochodowe-62...
W samochodzie wymieniłem - chłodniczkę oleju bo był kanał wodny zatkany, nagrzewnicę, termostat, oraz korek na zbiorniczku bo nie był szczelny. Samochód oddałem klientowi bo prawdopodobnie jest gdzieś usterka w bloku silnika (dlatego został sprzedany). Trzy razy płukałem układ, robiłem próby z zamianą węży, i nic, zero poprawy. Byłem u trzech znajomych...
Wiesz że są specjalne grzałki które podgrzewają płyn chłodniczy, a co za tym cały blok silnika. Przy okazji masz zapewniony zapłon przy najsilniejszych mrozach.
Info z jednej ze strona na temat diagnozy PD. [ ]..."Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM. Korekcje...
W serwisówce: pokrętło w lewo-przycisk kawy-zawór elektrmagnetyczny, pokrętło w lewo -przycisk pary-silnik młynka, pokrętło na środku-przycisk kawy-ogrzewanie, przycisk pary-blok w dół(zapala się odkamienianie), pokrętło w prawo-przycisk kawy-impulsy przepływomierza pompy(zapala się zielone), przycisk pary-blok w góre(zapala się kontrolka fusów) W serwisach...
Dwie możliwości, uszkodzony rozrusznik lub zły styk na przewodzie prądowym rozrusznika. Zobacz, czy w trakcie próby rozruchu nie grzeje się bezpośrednio przy klemie akumulatora i na oczku rozrusznika. Dodatkowa masa bezpośrednio z klemy na blok, czy z karoserii? W drugim przypadku też zobacz czy nie grzeje się przy klemie i przy mocowaniu do nadwozia....
Tak webasto to ogrzewanie postojowe w kabinie mam "zegar"do programowania. Ma własną pompkę w celu wymuszenia obiegu,chyba lepiej że będzie grzało w pierwszej kolejności blok silnika aby mieć łagodniejszy start silnika zimą ? A co za tym idze szybciej mogę "przejść" na LPG.
pivkoo , reduktor można wymontować na parkingu przed blokiem, a rozebrać i wyczyścić nawet w kuchni na stole (jak żona pozwoli). Podgrzewanie wtryskiwaczy - uważam to za sztukę dla sztuki. Ogrzewanie reduktora miałoby większy sens, ale ogrzewając reduktor trzeba ogrzewać również ciecz przez niego przepływającą, a ta z kolei blok silnika. Policz ile...
"Skanowanie VAG-iem" to nie tylko odpytanie pamięci błędów sterownika (z dopiskiem "jakoś tak"). Zamiast "jakoś tak" warto dokładnie zweryfikować usterkę. Wykonać pomiary i ją usunąć (nie skasować z pamięci błedów, tylko ją naprawić). Dopiero jeżeli nadal będą problemy z pracą danego układu, można szukać głębiej. Na jakiej podstawie wymieniłeś pompkę...
Witam , Volvo FH 2010 rok nagle po dłuższym postoju stracił ogrzewanie w kabinie.Wstępnie diagnoza padła a zawór nagrzewnicy pod kabiną ( ten czterodrożny ) ponieważ rury przed nim byly ciepłe.Niestety wymiana nie pomogła.Zdemontowałem osłonę w kabinie i odpiąłem kostkę od zaworu przy nagrzewnicy ( co teoretycznie otwiera zawór ) ale bez rezultatu.Raz...
jest bardzo słabe ogrzewanie płynie letnie powietrze ta śruba na inbus rzeczywiście jest dyszą odpowietrznikiem jednakże po odkręceniu idzie tylko para , odpowietrznik na wężach nagrzewnicy znalazłem odkręciłem zabulgotało potem na rozgrzanym też az zaczęło sikać -szybko zgasilem silnik zakreciłem ale po ponownym odkreceniu nie ma plynu nic nie idzie...
Kiedyś robiłem instalację elektryczną w limuzynie, jakiś mercedes z lat 80 XX wieku, dla Vipów: - pod tylnym siedzeniem i , po części w bagażniku był dziwny zbiornik,początkowo właściciel sądził iż jest to zbiornik paliwa ,ale ten standardowo był pod podwoziem ,pod bagażnikiem. Był to termos ,jakieś 200l , płynu chłodzącego, zasilany z bloku silnika,...
Znajdź gdzie te 2V ci się gubi bo dalej będzie skucha. Tylko gdzie, wszystkie kable w zasięgu oczu, plusowy ok fi 10mm styki sprawdzone, minus idzie prosto do pokrywy podnośnika, zostaje rozrusznik. A może dałoby się coś wykombinować z grzałką w bloku silnika? Bo jak pisałem wcześniej widziałem MF 255 z takim wynalazkiem i on po pół godziny pracy takiej...
Witam Ja mam ten problem rozwiązany tak, że parownik jest włączony w szereg z obiegiem kolektora (he he, wyszło to tak, ze jak gazownik mi zakładał tradycyjnie parownik to przestała nagrzewnica grzać, więc wpiął parownik w szereg z nagrzewnica, nie bardzo to wyszło bo partacz, (parownik zamontował za wysoko ponad lustro wody, po dwóhc latach użytkowania...
Są dwa czujniki - jeden na trójniku przy bloku silnika i drugi w chłodnicy - pytanie, który do wymiany? Logika podpowiada, że ten w chłodnicy - jeśli te problemy to w ogóle sprawka któregoś z tych czujników.
Tak przeczuwałem, że będziesz mi odradzał takie środki chemiczne. A co do wywalenia tego zaworka to do niego mam się dostać od środka samochodu ? Czy od strony silnika ? Bo do nagrzewnicy wychodzą z bloku dwa węże - krótszy i dłuższy. Dochodzą co ściany oddzielającej silnik od kabiny auta i tam są spięte klasycznymi obejmami. Gdzie dokładnie znajdują...
W nagrzewnicy znajdowało sie bardzo duza ilosc mułu, Bardzo często czytam, że przyczyną złego działania układu chłodzenia oraz ogrzewania są zamulone lub zakamienione chłodnice lub nagrzewnice, podejrzewam, że w podobnym stanie sa bloki silników. Pytanie może głupie, ale zastanawia mnie jak eksploatowane są te silniki, że dochodzi do takich sytuacji....
otworzyłeś duży obieg ,silnik będzie nie dogrzany wzrośnie zużycie paliwa i zlikwidowałeś tym sposobem ciśnienie w bloku silnika ,a u ciebie napewno uszczelka do wymiany i jesli samochód ci jeszcze służy to warto ją wymienić
odkopie temat wszyscy ładnie opisujecie webast, ebera a mnie ciekawi ogrzewanie postojowe ale elektryczne. W Skandynawi jest to bardzo modne ale oni maja prawie wszędzie gniazdka z prądem. poruszam ten temat bo mam dostęp do prądu rozważam firmy DEFA, CALIX ale koszt takiego systemy do żony asterixa to wydatek 600zł i tutaj zaciekawił mnie taki wynalazek...
Witam wszystkich! Mam pytanie do użytkowników poldków. Mam sprzynta z 92r i dość kiepsko grzeje.Temperatura niecałe 90. Sprawdzałem węże dochodzące do nagrzewnicy z bloku silnika , ich temperatura jest równa a to chyba znaczy ze obieg przez nagrzewnicę w porzadku. Powietrze z nawiewów po nagrzaniu silnika jest letnio-ciepłe. Poziom plynu w porzadku,zadnych...
witam mam podobny problem :cry: auto bierze oklo jednego litra na 100 km,jeszcze jest problem z ogrzewaniem wewnątrz samochodu ,i auto kopci na biało w dymie oraz w kabinie czuc płyn chłodniczy (pompa wody jest nowa)okolo 5000 tyś km temu była wymienina głowica wszystko było ok następnie pojawił sie problem z ogrzewaniem potem zaczeło ubywać płynu a...
Witam wszystkich! jestem posiadzaczem fiata 125p, miałem okropne broblemy ze silnikiem,oczywiscie nie był on w wesołym stanie(miedzy cylinder a tłok wsadzałem srubokręt:))ale jeździł dopuki nie "żygnoł"olejem ze wszystkich mozliwych dziur:( zakupiłem silnik od poloneza 1500, zrobiłem generalny remont szlif cylindrów, nowe tłoki,pierscienie,panewki,simerinigi,...
Witam! Jestem tu nowy. Mój problem polega na tym, że w moim Passacie od tygodnia nie załącza się Webasto (d ogrzewacz). Gdy łącze się z nim vagiem w ogrzewaniu dodatkowym nie ma błędów, ale gdy wchodzę w bloki pomiarowe pokazuje mi temperaturę 128 stopni, gdy silnik ma 50. Proszę o pomoc. Co to może być? Najprawdopodobniej któryś z czujników w Webasto....
dodam ze auto jak włącze ogrzewanie na max i jade to w miare jest grzeje sie dopiero po przejechaniu 20 km na ogrzewaniu i wtedy temperatura wariuje jak jade spokojnie to w normie a jak wyłacze ogrzewanie to już lipa odrazu zagrzewa sie na max . Jutro daje do mechanika i nie wiem czy bedzie robił te testy auto mam nie dawno i tamten oszust od którego...
Czy to może być powód kiepskiego ogrzewania że w wężach powyżej poziomu zbiornika wyrównawczego znajduje sie powietrze i przy wyższych obrotach jest ono wtłaczane w obieg?? Czy można jakoś te węże napełnić płynem chłodniczym?? Taka sytuacja może to być powodem kłopotów z ogrzewaniem. Najlepiej byłoby przewody obniżyć poniżej minimalnego poziomu płynu,...
partownik wpina wejscie w przewód do nagrzewnicy od wyjscia z bloku silnika a wyjscie w przewód prowadzący z nagrzewnicy do bloku silnika.czyż nie?a co by było jesli wpiął bym parownik tylko w przewód z bloku do nagrzewnicy,zapewniaąc tym samym stały obieg przez parownik,czyli że tak powiem wstawił bym go szeregow zamiast równolegle?
U mnie wygląda to tak, że w temperaturach "minusowych", po uruchomieniu silnika, podgrzewanie płynu chłodniczego wyłącza się po ok. 1,5 - 2 minuty. To nie świece podgrzewacza się wyłączają tylko świece żarowe silnika, świece podgrzewacza są włączane dopiero po 10 sekundach od uruchomienia silnika i grzeją (w zależności o map sterownika) aż temperatura...
Witam wszystkich, mam ogromny problem z ogrzewaniem w moim aucie ( z uwagi na fakt iż mamy zimę - jest to poważna sprawa ). Objawia się to następująco: Ogrzewanie jeszcze pare tygodni temu działało całkiem sprawnie, no co prawda nigdy nie było w tym aucie zbyt gorąco. Nadeszła zima i zacząłem dolewać płynu niezamarzającego, ale bez całkowitej wymiany...
Jedno co mi tutaj nie pasuje - termostat na dolnym przewodzie do chłodnicy. Zadaniem termostatu jest kontrola temperatury płynu w bloku silnika (w jego górnej części, gdzie ona jest najwyższa), więc powinien mieć z nią kontakt. Na zdrowy rozsądek tak powinno być ale są producenci którzy termostat montują na dolnym wężu (w bloku silnika). W takim przypadku...
Termostat może też - ale są termostaty różnych firm, niektóre mają większą część zbiorniczka z parafiną po stronie chłodnicy (te można odwrócić), niektóre po stronie silnika - tych nie obracać. Ale obracanie też nie do końca halo - zaworek kulowy, który pomaga w odpowietrzaniu ma się otwierać w kierunku " do silnika” , odwrócenie termostatu go...
Gotowe tego typu rozwiązania stosowane są w krajach skandynawskich, gdzie w zestawie masz grzałkę do silnika i prostownik do akumulatora.To nie jest drogie bo ok 4000zł + przesyłka :D "Trzecim systemem jest system ogrzewania elektrycznego. Bardzo popularny w Skandynawii. Można go montować w różnych wariantach. Najprostszy do elektryczna grzałka włączona...
W oryginale jest mostek 7 diodowy a nie 6. Powinien tam być ARC6019. Na tym 12diodowym powinien chodzić. To tak naprawdę 6 diodowy alternator gdzie są podwojone diody (dane równolegle). Nic to nie zmienia w jego pracy. Czy po wymianie mostka podłączałeś przewód z mostka do regulatora? Tam jest z prawej strony taka blaszka z mostka co powinna być podłączona...
Przy rozliczani z metra, może nie ma mechanizmu zmuszającego do oszczędzania, ale też nie ma zachęty do oszukiwania, którego koszty ponoszą ci uczciwi. Zachęty nie ma ale oszczędni są dojeni z automatu. Chyba nie zrozumiałeś tego co napisałem wcześniej. Większe oszczędzanie ciepła przez posiadaczy podzielników powoduje spadek jego zużycia czyli niższy...
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
A jak ma się odma? Jeśli się nie mylę to te silniki mają problem z zamarzającą odmą- czy w nim jest już ta nowsza ogrzewana odma? Nie nie ma ogrzewania lecz odma czysta , bez błota . Nie wiem jak z oddzielaczem oleju, tej puszce przykręcanej do bloku . Nie zaglądałem a wiem że tam się zbiera maraz. Olej w silniku jest ? Jest , tylko że wymieniany według...
Odlaczylem 2 sondę, błąd dalej jest, ale co ciekawe zniknęła mi wartość resistance w bloku 041 z 1 okna, tak jakby z pierwszej sondy, jak to jest pierwsze os lewej jest do 1 sondy? Druga sprawa to że na 99% chodzi o ogrzewanie bo na zimnym silniku błąd wyskakuje przy każdym puszczeniu gazu. Ma ktoś schemat jak jest podłączona sonda w silniku AQN?
Ja bym pompę wyeliminował, w przeciwnym wypadku działy by się cuda z temperaturą. Podradzę może drastyczny sposób ale skuteczny, podczas pracy poluzuj opaskę od wyjścia do nagrzewnicy i powoli uchylając przewód zobacz czy goni płyn. Jeśli tak szukaj problemu w przysłonach ogrzewania. Jeśli nie zaczekaj chwile i jak zacznie gonić nałóż spowrotem - oznacza...
Ten agregat na Allegro to jest stary i głośny. Jednakże są takie agregaty specjalizowane do zasilania w energię elektryczną i ciepło, o różnych mocach (widziałem od 10kW elektrycznych), zamknięte w obudowie dźwiękochłonnej, wyposażone w full automatykę. Odzysk ciepła realizuje się ze spalin, chłodzenia bloku i przy większych silnikach z chłodzenia oleju....
Witam, Firma DEFA posiada w swojej ofercie wkłady grzejne które umieszcza się w bloku silnika za pomocą jednego z otworów technologicznych. Do tego odpowiedni zegar sterujący umożliwiający jak wspomniał powyżej kolega załączenie systemy o odpowiedniej porze. Samochód powinien mieć miejsce parkowania wyznaczone z dostępem do słupka z ujęciem 220V. W...
Witam Filtry i oringi oryginalne, w filtrze wstępnym przy kulce było trochę syfu ale po wyczyszczeniu nic nie pomogło. Pozdrawiam Archiwum elektrody już pęka od podobnych tematów. :) Jedna z najstarszych przyczyn zimowego nieposłuszeństwa to zatkane odpowietrzenie zbiornika. Jak miałeś paprochy pod kulką to i sprawdź króciec dolotu paliwa do filtra....
Rysunek : d3ap17np Rysunek : d3ap17np Skrzynka 12 bezpiecznik(ów) kabiny Bezpieczniki A Zasilanie elektryczne Przypisanie F1 SH + akumulatora Blokada kierownicy F12 F2 30A Przekaźnik ogólny (P) - kierunkowskazy - ogrzewana szyba tylna - zestyk stopu - radioodtwarzacz (+KK) - przełącznik ogrzewanej szyby tylnej - wycieraczka szyby - klakson F3 15A Zapalniczka...
Kolego tak sie składa ze miałem 2 szt beemy wiec nie tlumacz mi jaki od czego przewod bo przerabiałem owe auta i inne nie pierwszy raz także unikaj sprzecznych uwag. Kolejna rzecz- przewody do ogrzewania kabiny nie sa podłczone do bloku pozdrawiam Jak przerabiałeś, to nie dziwi.. wstawić Ci fotografie oryginału i tego właśnie silnika??
Wszystko zasadza się na sposobie, w którym energia magazynowana w akumulatorze ma zostać wykorzystana. A więc akumulator grawitacyjny najlepiej sprawdzi się w maszynach grawitacyjnych - jak winda albo dźwignia, bo tam z niewielkimi stratami potrzebna jest energia potencjalna. Akumulator bezwładnościowy (np. koło zamachowe) tam, gdzie potrzebna jest...
Ale klapą ciepło zimno coś steruje dlatego do sprawdzenia wiązka do tych klap i sama klapa czy np. się nie zacięła. Co było robione przy aucie? W aucie by wyjmowany i naprawiany silnik a więc zdjąłem przód wyjąłem silnik że skrzynia rozebrałem silnik wymieniłem tuleje pierścienie następnie splanowalwm głowice i blok złożyłem wszystko w kupę a następnie...
Powinieneś wykonać jeszcze jeden eksperyment. Mimo, że jest ciepło to włącz ogrzewanie w kabinie i nasłuchuj czy jest bąbelkowanie i brzęczenie zapowietrzonego płynu szczególnie podczas podjazdów z obciążeniem. Jeśli tak, nawet okresowo to zbiera się kompresja. Można podpiąć manometr do węża powrotu płynu do zbiorniczka lub na korek. Jeśli pod obciążeniem...
Dzień dobry, mam problem z procedurą wypalania DPF. Udało przeprowadzić się ją tylko raz - musieliśmy ją zatrzymać ponieważ utworzył się korek xD Opierając się na: https://kodyvcds.pl/procedura-wypalania-... Wykonałem następujące kroki... 1. Zapłon włączony 2. Silnik włączony (bieg jałowy) 3. Temperatura płynu chłodzącego powyżej 50° C 4. Odbiorniki...
Nie wiem jak w Oplach, ale Renówki mają w bloku oporowym do dmuchawy bezpiecznik termiczny (taka metalowa rureczka, wygląda trochę jak dioda). Zabezpiecza pewnie rezystory drutowe aby się nie spaliły przy przeciążeniu silnika dmuchawy. Kosztuje toto nie więcej jak 10 zł. Wymieniałem to kiedyś w bloku oporowym do Renault, co ciekawe za taką naprawę w...
W tym silniku na podciśnienie działa gaszenie, "ssanie" (z zaworem termostatycznym w bloku), regulacja świateł i klapka powietrza wewnętrznego Dobre pytanie, można sprawdzić czy słychać "klape" czy się zamyka/otwiera od ogrzewania, ale też się z tobą zgadzam że raczej usterka jest na nieszczelnym przewodzie.
Witam. Do Stefanek 1 .Czytam od kilku dni posty na temat dogrzewaczy d5wf, zastosowanych między innymi w moim autku tj.ford galaxy 2004, jak też ich przeróbce na ogrzewanie postojowe.Jak się zorientowałem jesteś fachowcem w tej dziedzinie i kieruję do Ciebie prośbę o pomoc. D5wf to urządzenia bardzo awaryjne czego doświadczyłem również na swojej skórze.Wymieniłem...
hm generalnie to zobacz najpierw czy po odpaleniu silnika robi sie ciepły waż od chłodnicy do bloku silnika (góry waż) jeśli tak to coś jest nie dobrze z termostatem (powiesił sie na otwartym) . jeśli nie bedzie ciepły to ok . Wcześniej sprawdz poziom płynu w chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym . Mozesz sobie popompować wężami idacymi do chłodnicy...
Wymienilem dzisiaj szczotkotrzymacz na fabrycznie nowy , zmierzylem napiecie na klemach akumulatora i okazalo sie ze to napiecie skacze raz jest poprawnie czyli w granicach normy do 14,5 V , po mocnym dodaniu gazu Do 5-6 tys. obrotow skacze znacznie , nawet do 19V , potem wlaczylem wszyskie mozliwe odbiorniki : awaryjne , szyba ogrzewana , swiatla mijania...
Witam,czy wartości poniżej są prawidłowe?mam problem z odpaleniem silnika po nocnym postoju rozrusznik jak by się przycinał przy pierwszym obrocie, wymieniłem na inny używany jest lepiej ale jeszcze nie dobrze pomyślałem ze może akumulator i zmierzyłem napięcie VAGiem w bloku 016. 12,24V-przy włączonym zapłonie 14,30V-na wolnych obrotach 11,32V-zapłon,...
W Peugeocie 308 była elektryczna nagrzewnica wspomagająca i fakt, szybciej się robiło ciepło. Nie znam mocy ale przewód na oko około 10mm² o czymś świadczy. W Lupo 3L też były elementy PTC w nagrzewnicy ale to auto było całe po...ne, "na prąd" było wszystko, a i system start-stop wymagał potężnego akumulatora, nie wiem czy nie większego niż blok silnika....
Niewiem jaką pojemność ma układ chlodzenia w Twoim aucie ale niedawno zamontowałem D3WZ do T4 2.5TDI (pompka wody i piecyk zamontowany między blokiem silnika a nagrzewnicą wnętrza)i jest wystarczający do podgrzania silnika przed uruchomieniem ale do ogrzania wnętrza byłby za mały.Przy -15st. wł. na 20min. przed uruchomieniem silnika i wąż powrotny z...
Wentylator włącza się? Jeżeli tak to czujnik temperatury. Jest tam chyba podwójny. Udalo mi sie na postoju podgrzac go bo odpowietrzlem, i czujnik w chlodnicy zalaczyl wentylator. Jaki podwojny czujnik???ja wymienialem ten w bloku silnika... Dodano po 18 Wentylator włącza się? Jeżeli tak to czujnik temperatury. Jest tam chyba podwójny. Udalo mi sie...
De facto te auta sa za grosze i każdy sprzedający cieszy sie ja sprzeda to cudo.Tam pomaga raczej tylko kompleksowa naprawa głowicy(spawanie) ale to koszta nie do przełknięcia w stosunku do ceny zakupu całego auta. Ostatecznie sprawdź czy pompa wody w bloku podaje. Odłącz węże idące do nagrzewnicy i odpal silnik czy zacznie wyrzucać płyn (zalej wodą...
Witam. Mam ten sam problem jak kolega karas1979 napiecie miałem mierzone na alternatorze i na aku. na alternatorze 14.07v na aku 13.98-13.91v. Przy właczonym nadmuchu i ogrzewaniu tylnej szyby napiecie spada. Podłaczyłem dodatkowe masy z altka na karoserie i z aku na karoserie i dodtakowa z bloku silnika na karoserie. Moje pytanie jest takie czy to...
Problem w tym że ciepło w silniku nie rozprasza się w taki prosty sposób. Spora część ciepła zamiast ogrzewać gaz, ogrzewa komorę silnika. Nie wiem też czy uwzględniłeś że przegrzanie wody (powyżej 100st) następuje nie po spaleniu, a w momencie sprężenia mieszanki. Nie odbiera ona wtedy ciepła uzyskanego ze spalenia benzyny, a ciepło uzyskane ze sprężenia...
Siema mam zamiar wziąć się za wymianę płynu chłodniczego w Reni. Silnik 1.6 16v 107 KM oznaczenie k4M rok 2002. I teraz chcę się utwierdzić w przekonaniu czy dobrze się do tego zabieram, bo czytałem trochę na forach i każdy ma swoje metody wymiany. Oto sposób w jaki chce to zrobić: 1 Na zimnym silniku odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego, ustawiam...
ogrzewanie bloku ogrzewanie gazowe bloku centralne ogrzewanie bloku
pompa kulka rozruchowy danfoss kontrolki boxer
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Carrier 1550 zablokowany - jak odblokować bez komputera? Płukanie silnika naftą - czy to bezpieczne?