Witam ja w swojej kosiarce mam olej 5W50 więc pewnie u pana też by mógł taki być
wszystko zależy od tego jaki masz samochód a właściwie silnik.
Orientujesz się czy w silniku CGLC trzeba demontować cały rozrząd czy tylko pokrywę zaworów? Rozrząd wymieniany 15 tys. km temu. I mam takie pytanie czy olej 5w50 z Birma c3 do dpf to dobry pomysł do tego motoru ?
Zwróciłeś uwagę gdzie były wyprodukowane oleje z kółeczkami a gdzie te z kropeczkami? Nie jestem specjalistą w sprawach związanych z poligrafią ale może różnica tu tkwi w sposobie druku tych naklejek. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem zakupu olejów, zestawów rozrządu na portalach aukcyjnych czy różnego rodzaju giełdach.
Silnik wypłukać możesz czystą naftą, większość płukanek ma ja jako bazę z jakimiś dodatkami. Sam ostatnio przy zmianie zostawiłem około litr oleju w silniku, dolałem do stanu oleju opałowego, po tym jazda z 15km zlanie wszystkiego nowy filtr i olej vavoline 5w50 jest ok, ale wiem że uszczelniaczami zaworowymi mi puszcza olej z rana pierwsze odpalenie...
Dzisiaj przetestowałem dość nowatorski sposób zasilania olejem. Mianowicie pompa wspomagania zintegrowana ze zbiorniczkiem jako źródło. Z wyjścia idzie na sprężarkę i wężykiem na regulator ciśnienia paliwa i z niego wraca do zbiorniczka. Idealnie trzyma 3 bary. W układzie będzie jeszcze dodatkowy manometr oleju i czujnik zaniku ciśnienia , wyłączający...
Ja leję do swojego mobil 5W50.Jest ok.
Klekotał wcześniej, na castrolu Jakim? O jakich parametrach? Po zalaniu XF 5w50 pracuje cicho Jak wyżej ten silnik ma zalecany 5w50? Czy może już miał zacny przebieg i zamiast robić remont zbijmy problemy olejem? Nic nie wiadomo więcej o całej sytuacji, przebiegu itd. Olej 5W50 jest jednak odporniejszy na działanie wyższych temperatur i w tym wypadku...
Cudujesz z olejami obracanie sie panewek w dci to norma. I nie olej jest winny...
Oleje 5W50 to są zazwyczaj oleje syntetyczne. Jeżeli samochód jeździł na syntetyku to nie powinno się go zmieniacz na półsyntetyczny. Ale jeżeli by zaczął trochę pobierać oleju to lepiej zalać go 5w50 niż 10w40. Nie powinno się oleju syntetycznego zmieniać na półsyntetyczny(30%syntetyczny,70 mineralny)
Olej 5W50 śmiało można lać. Sam od 90tys km używam takiego oleju do Golfa 5 1.4 16V BCA (LPG). Aktualnie ma 150tys. Przy wymianie co 10 tys km ubędzie może z 1mm. Przy ostrej jeździe max 5mm. Silnik dalej cicho i równo pracuje i nie klepie
Dla pewności zmienił bym dystrybutora paliwa, przynajmniej na jedno, dwa tankowania, Osobiście jeżdżę 2.0 HDI 90KM i samochód zapala bez problemu, z Megane 1.9 dci również nie mam problemu, w obu samochodach mam zalany olej 5w50. Co dokładnie nagrzewasz tą farelką? Jeżeli nie robi Ci to problemów sprawdź na zimnym silniku czy odpali gdy podasz ciepłe...
U mnie zmienili głowice drugi raz , dysze oleju, inną pompe oleju na łańcuch olej na licky moly 5w50 i małe turbo do regeneracji . Teraz jest ok, ale pewnie za chwilę coś pierdolnie. Jak bym Wiedział że to silnik cfca to takie gówno to bym go zepchnęła że skały do fjordu
Twoim zdaniem kupić jakiś 10w40, czy dalej lać tego elfa 5w50? Polsyntetyk czy minerał?
Witam Ja zakupiłem olej Stiga 5W50 dedykowany do skrzyń HST, jest też olej Husqvarna 10W50 niestety, ceny powalają. Stiga 1 litr od 55 do 62 PLN, Husqvarna 4 litry 202 PLN i po za tymi dwoma olejami nic więcej nie znalazłem, poszedłem tropem oznaczeń oleju Stiga API SJ/CF ACAE A3/B3 SAE 5W50. Olej silnikowy który leję do samochodu, Mobil 10W40 API SL/CF...
Dzięki za podpowiedz, ale zalałem 2 tyg temu olej Valvoline 5W50 który miał być gęściejszy niestety nie zauważyłem poprawy.
Olej lejesz taki jak w manualu, to co zalecił producent, a nie miras z warsztatu januszex carpol s.c.
Sprawdzałem cięgno "chodzi" płynnie, wężyki są ok Zawód sterujący czyli N75? W aucie czyste Pb Olej Millers 5W50 Niestety całej turbiny i klapki nie obejrzę, bo w poprzecznym to jest w ścianie grodziowej i jedynie demontaż kompletny załatwia sprawę(tam nie ma za bardzo dostępu) Czy u Ciebie auto po odpaleniu po nocy "ciągnie" tak samo jak rozgrzane...
Wracając jeszcze do tego tematu, w komentarzach do filmu na YT "Citroen c4 oil pressure too low warning"-> https://www.youtube.com/watch?v=1-nBLsFg... - znalazłem wpis podobny do moich doświadczeń: "... I had a similar case on my Citroen C4 1.4 16v (KFU engine) : low oil pressure at idle speed when engine (oil) is hot. Replacing the oil sensor, oil...
Zastosuję któryś z tych olei. 5W30 5W40 5W50
witam.Na początek chciałbym podziękować za pomoc i porady. jeśli chodzi o zawór recyrkulacji spalin to był czyszczony przed zimą( czy tak szybko mogl sie znow zatkać?)filtru paliwa jeszcze nie wymienilalem. jutro kupie i wymienie moze to skakanie minie wraz z wymiana filtra. chciałbym się jeszcze zapytać o olej . ponieważ leje bardzo rzadki olej 5W50...
Panowie, ale czytajcie uważnie, przecież olej to dwa (z tych najważniejszych) wskaźniki . Ten pierwszy przed W to mówiąc potocznie gęstość w niskich temperaturach, a druga cyfra to stabilność oleju w wysokich temperaturach ( pogodowych i pracy silnika) ! Jeden wskaźnik, a drugi ma niewiele ze sobą wspólnego ! Są oleje 5W50. georgesgr , przecież dobra...
Lej to co lejesz jak wszystko jest w porządku z samochodami. Można przedobrzyć. Leje sie to co zaleca producent w odpowiedniej klasie jakośći. Tico na full syntetyku od nowości będzie wieczne.Nie słuchaj głupot.
Wszystko zależy od tego, jaki olej był lany wcześniej. Powinno być 5W50, ale jak już był na półsyntetyku polecam 10W60.
Jest na to rada. Trzeba zawsze stosować olej o niskiej lepkości w niskiej temperaturze np 0W40 , 5w50 a nie 15W40 czy 10W40. Przed sezonem oczyścić odmę oraz w duże mrozy porządnie rozgrzać silnik przed kolejnym zgaszeniem. Nie wolno tez zaraz po odpaleniu silnika wchodzić na obroty. Silnik musi się trochę rozgrzać bo inaczej bardzo gesty olej nie da...
Witam :) Ta nierówna praca po odpaleniu (kołysanie, lekkie szarpanie silnikiem) na biegu jałowym trwa zaledwie 2-3 sekundy, przy czym zauważyłem, że zależy od temperatury na dworze (im cieplej, słabszy mróz, tym trwa to krócej). Obłok spalin, jaki się wówczas wydobywa z rury, ma kolor raczej błękitny. Zasilanie świec żarowych sprawdziłem - pojawia się...
V6 raczej nie opłaca się remontować, będę szukał powoli zdrową sztuke na samochodzie. Czy doraźnie pomoże bardziej lepki olej? Jakiś 5w50, 10w60, zamiast 5w40? Moze 15w50? Dodano po 17 Mam drugi samochód Megane 1.6 8v 90km kompresja ledwo 10bar a idzie książkowe 190 bez problemu.
5w50 nie bardzo mogę używać ze względu na turbo.. Nic bardziej mylnego...to ten właśnie olej chroni silnik i turbinę w całej gamie temperatur,poczytaj trochę fora Mitsubishi czy Subaru gdzie właśnie do ostro podkręconych i regularnie "upalanych bolidów"zalecany jest właśnie ten olej.
Już Ci mówię w czym masz problem - bierze olej przez co świece dostają w dupę. Zdejmij dolot , wymień wszystkie świece na NGK dedykowane. Tak 200zl pęknie. Będziesz miał spokój na jakieś pół roku. Potem możesz wymieniać tylko te świece które wyglądają najgorzej od spalanego oleju. Wiem co mowie..Olej to elf 5w50. Nic niżej. Jak mieszkasz blisko stolicy...
Też mam niewielkie przebiegi (około 3 tys. rocznie). Kiedyś golf 1.5D (15W40) Potem passat 1.9 tdi (10W 40) Teraz astra 1.6 16V (5W50) Olej zmieniam równo co 2 lata i nigdy nie miałem z silnikiem problemów. Szczególnie astra pracuje bardzo kulturalnie. Ale nie namawiam. Może mam szczęście...
To było robione nawet dwa razy, pierwszo na ten sam olej, który leję zawsze 10W40, potem jak to nie pomogło to na 5W50, zgodnie z zaleceniem mechanika, że gęstszy olej może to uszczelnić. Do tego już był wymieniany 3 razy czujnik ciśnienia oleju.
Pisałem - tym silnikiem trzeba "zdrowo zakręcić" żeby zapalił, ale sprawny seryjny rozrusznik jest wystarczający. Warunek to sprawny rozrusznik, akumulator i połączenie między nimi. Ważny jest też olej, 0W40 lub 5W40, ew. 5W50, np. Selenia WR (olej zalecany przez producenta silnika, czyli Fiata). Z własnego doświadczenia z tym silnikiem powiem, że najgorzej...
5w50 jest dla silników w idealnym stanie bez luzów.Jak by był nowy to bez szukania informacji bym kupił bo wiem ze jest najlepszy.Mam silnik który będzie miał bieżąca naprawę i luzy w nim są trochę większe.Pierścienie, panewki,szlif zaworów itd 6 stek luzu na wale to już sporo.Jak zrobię remont kapitalny to wtedy 5w50
Witam! Chciałem się dowiedzieć czy moge bez problemu zmienic olej z Castrola GTX magnetic 5W40 na Mobila I 5W50??? Ja zmieniłem po 45tys km castrola softec txt 5W40 (od początku) na mobila 5W50, bo mi silnik zaczął głośniej pracować i o dziwo pracuje ciszej, ale może to dlatego, że to świeży olej. :-) W spalaniu i osiągach nie ma żadnych różnic.
Witam. W żadnym wypadku!! Nigdy nie wolno mieszać ze sobą olejów o różniej gęstości.!! Zawsze 0W40 z 0W40, 5W50 z 5W50 itd. Jedeny co możesz wymieszać to olej np. firmy Mobil1 10W40 z olejem Castrol, Elf, Lotos itp,ale zawsze o tej samej gęstości. Jeśli moge cos polecić to przejdź na olej półsyntetyczny o gęstości 10W40 np. Mobila lub Castrola. Nigdy...
No właśnie o to mi chodzi czy w moim aucie mogę zastosować olej 5w40 lub nawet 5w50 o większej lepkości co spowodowałoby mniejsze zużycie oleju, ale żeby ta zmiana nie miała żadnych negatywnych skutków? Lać taki olej bo za parę dni mam wymianę? Jeśli nie można to wlewam płukankę Liqui Moly 2662 i Motul 5W30 i tyle w temacie i z tych dodatków rezygnuję....
witam U mnie w aucie VW 1,3 pomógł ceramizer ale ty masz duży silnik wlej dwie dawki i bedzie ok. olej możesz wlewać np mobil 5w50. ten olej ma wiekszą lepkość na wysokich temperaturach jest to olej w pełni syntetyczny. nie słuchaj mechaników że syntetyk do staego silnika to zabójstwo. własności myjące oleju ni określa technoloia produkcji oleju, ale...
Jak ubywa oleju a on nie wycieka to go spala, proste. Innej opcji nie ma.
Duża różnica w lepkości . Przy lepkości 40 będzie bardziej klepał . Lepkość 60 wynika z nakazu producenta ? nie 10w60 to moj wymysl i poprzedniego wlasciciela. Dodano po 2 lepiej wróc do tego co miałeś Powiem tak ja tylko raz wlalem 5w50 olej po 8tys byl mega ciemny a tak odkad mam te auto czyli od przebiegu 46tys jezdzd na 10w60 i od wymiany do wymiany...
Ja do takiego zwyklego 1.4 (Golf 4) i 1.6 16V(Leon 1) leje 5W50 Valvoline
5W50 a jak nie pomoże to 10W60. Może zacząć go spalać (pierścinie go nie ściągnął) ale ciśnienie na gorącym powinno się podnieść. Zmiana na 10W40 czy 15W40 nie da nic oprócz pogorszonego smarowania na zimnym silniku.
To na zdjęciach to jest twoje auto, czy pokazałeś zdjęcia z internetu? Zdjęcia moje ale link to dotyczy oferty z jakiegoś komisu, ta sama konfiguracja auta tylko 3 drzwi, żeby potwierdzić że to oryginalne GTI a nie jakaś podróba. Ile osób regularnie wymienia płyn chłodzący i hamulcowy? Jeśli chodzi o mnie to płyn chłodniczy rzadko z resztą teraz uzupełniam...
Zaraz wymieniam olej na 5W50 Elf, na razie wyjalem solenoidy, okazało się ze są bez sitek, czyste i sprawne (testowalem, otwierają). Dam znać czy coś to dało. Jak nie da, to szczerze mówiąc - nie mam bladego pojęcia co to może być. Dostęp do pompy oleju jest beznadziejny, więc nie będę tego ruszać póki nie będzie pewności że to to.... (potrzebuje auta...
Pewnie znaczą, że te wymagania są dla aut wyprodukowanych po 1-97r. Masz tam napisane, że olej musi być klasy SH i nie wolno wlewać gorszego. A lepkość? Do łagodnej jazdy lej 5W40, a jeśli ostro pałujesz to 5W50, tylko upewnij się, że twój silnik może na nim pracować.
Kowal 162 trochę zamieszkałeś to wszystko Z tego co wiem wałki rozrządu są na Klinach A na dole jest koło regulowane rozrząd był wymieniany 2 lata temu na blokadach podejrzewam koło zmiennych faz rozrządu lub ten czujnik elektromagnetyczny co steruje kołem lub jeszcze coś innego ? gdyby rozrząd był przestawiony to cały czas by burczało w filtrze powietrza...
Kolego nie mam w nim instalacji LPG. tylko czysta benzyna. Czy to prawda, bo słyszałem że ten silnik jest jakiś bez obsługowy, i jest w nim dużo hydrauliki? jest to możliwe że mi na serwisie wlali jakiś olej szais? Zapłaciłem niby za mobil 1 5w50 + filter + podkładka. Możliwe że zrobili jakąś ścieme i wlali jakiś szais olej i hydraulika w tym silniku...
Moim zdaniem jezeli silnik pomimo przebiegu nie nie zużywał oleju syntetycznego to szkoda go "zalewać" półsyntetykiem, czy mineralnym. Poszukaj poprostu tańszego oleju syntetycznego spełniającego te same normy co mobil (0W40 lub 5W50) klasa jakości wg API- SJ
Od siebie dodam golfa 5. Z Zalet: -Bardzo dobre zawieszenie. Nie aż tak szywne jak w fordzie(zbyt twarde), ale zdecydowanie bardziej komfortowe na naszych drogach. W połączeniu z ESP w zimę robi robotę. -Z tyłu wielowahacz trzyma jak przyklejony, u mnie od 15 lat tylne zawieszenie nie wymagało naprawy -lepsza jakość wykończenia aniżeli w focusie II,...
Witam. Przepraszam z góry że będę pisał trochę chaotycznie ale nie jestem wprawiony w tematach motoryzacyjnych a więc do rzeczy. Pacjentka - Ibiza 6l 1.4 75km. Rocznik 2003, nalatane 140tyś. Od jakiegoś czasu zapalała się kontrolka (gasła i pojawiała się co kilkanaście km) nie towarzyszyły temu żadne spadki mocy, obrotów etc. Podpięta pod kompa u mechanika...
Nie słyszymy więc nie wypowiemy się. dziwny dźwięk może wydawać wszystko co jest w nim ruchome, przec co przepływa powietrze lub spaliny oraz wszystko co pęknięte, oderwane lub niedokręcone może wpadać w wibracje. Trochę tego jest. P. S. Mam M43, 4 cykindrówka ze swoim przebigiem, już trochę zużyty. Jak zmieniłem olej z 10W40 Mobil półsyntetyk na 5W50...
Zalecany przez producenta olej o normie VW 505 00, 10W40 (półsyntetyk) <- ten bym polecał, lub 5W40, 5W50, 0W40 (syntetyk) I razem z wymianą oleju wymiana filtra jak już ktoś wspomniał, w żadnym wypadku nie lej 15W40 (mineralny) chyba że nie długo chcesz robić turbine. Mineralny olej to zabujstwo dla nowoczesnych silników TDI, w ASO leją syntetyk...
Polo 6N0 96r. Silnik ma przejechane 75tys KM, samochód jest od samego poczatku w rodzinie, na gazie od roku, parownik nowy LOVATO, regulacja miesiąc temu. Samochód przy regulacji LPG miał robioną pełną diagnostykę wszystkie czujniki są sprawne, był błąd czujnika Halla który po odpaleniu zgasł (czytałem że zawsze tak jest w VW), czujnik prędkości obrotowej,...
Nie rozumiem po co koniecznie chcesz dopłacać za napis LPG/CNG na etykiecie. Poza klasą lepkości (SAE) olej powinien posiadać odpowiednią klasę jakościową (API/ACEA) i spełniać wymogi producenta (dla Renault są to normy RN). W naszym klimacie raczej wskazany byłby olej 5W40 lub 10W40 (przy obecnie panujących temperaturach to nawet 5W50)... lepiej kupić...
Zapewne motodoktorem, ktoś wcześniej zalał. Na mocno wyeksploatowane silniki starego typu lało się Olen Lubro 20W-50. Radzę uważać z markami olejów bo obecnie kupując w sklepie nie masz pewności co kupujesz. Drogie oleje są podrabiane na potęgę. To fakt, sam się czasem gubię. Co do wyeksploatowanych silników - 10W50 a nawet 5W50 (czasem nawet na pierścienie...
witam według mnie coś skopałeś przy wymianie cylindrów z bebechami, wygląda na to że ciśnienie cofa przez pierścienie do komory korbowej i zabiera olej przez otwór odpowietrznika, sprawdź czy dmucha fest przez ten otworek, w mojej lekko dmucha ale oleju nie wyrzuca pomimo pełnego stanu (okienko całkiem zakryte) olej mam wlany orlen platinium 5w50 co...
No nie zrobił tak,przyznaje. Zalecił zmiane oleju z 5w50 na 5w30.Zrobiłem 700km i ubyło 200ml więc poprawa mizerna.
Chwila, moment. Lepkość to jedno, normy to drugie, skład i technologia trzecie, zdolnosc do mycia silnika i odkładania nagaru czwarte. 1. Zwykle, o ile nie zawsze, jest jakiś zakres lepkości który dobiera się zarówno do silnika, jak do klimatu i sposoby eksploatacji. 5W50 lub 10W60 to do upalania się nadaje, więc darujmy sobie. W naszym klimacie jest...
Chętnie bym ten automat wyrzucił lecz nie wiem czy było by tak samo prosto się tego pozbyć jak np. w Oplu Vectra B. Olej w silniku i skrzyni ma niby dobry. Ostatnio zacząłem sie zastanawiać nad zmianą z 10W40 na 5W50 lub 10W50. Filtr paliwa?? Dlaczego do wymiany???
Tak porównaj lepkość przy temperaturze pracy (90-110 C) dla taniego mienrała i syntetyka najlepiej jakiegoś 5w50. Minerał jest gęsty jak jest zimny. Dobry syntetyk utrzymuje lepkość w jak największym zakresie. Minerał to olej tani starej generacji i jedyna zaleta to cena nic więcej.
To auto to Vectra A 1.6i z 90r. Niby nic tam nie pisze o podziale na syntetyk czy mineral, ale pisze ze np 5W50 moze byc zalany, ale co bylo lane od poczatku to pojecia nie mam.
Posiadam taki samochód i zalewany jest obecnie olejem MOBIL 5W50. Przebieg wynosi około 150 tys km silnik 1,6 benzyna. Nie wiem czy dalej powinienem zalewać taki sam olej czy może zmienić go... Co Wy o tym sądzicie?
Firma nie ma większego znaczenia tzn dobrze żeby to był markowy olej i ogólnie dostępny. Grupa PSA proponuje do swoich aut olej ELF ale to tylko dlatego że mają podpisaną umowe i nic poza tym. Jeśli chodzi o olej to najważniejsza jest klasa lepkości i czy jest to olej synt , pół synt czy mineralny. Jeśli nie wiemy jaki olej był zalany to dobrze jest...
Prosta porada na szybko (choć to tylko półśrodek, ale u mnie się sprawdził) : wymień olej na gęstszy w wysokich temperaturach (czyli 2 liczba w oznaczeniu klasy oleju w górę). Jak jeździsz na 5W30 zmień na 5W40, jak jeździsz na 5W40 zmień na 5W50 itd. Ja już kolejny sezon jeżdżę C4 z takim silnikiem na oleju 10W60 Valvo VR1. Początkowo jeździłem na...
Witam a ja mam takie pytanko odnosnie temperatury silnika ( 1.8 Turbo 150KM, benzyna): Wiec tak, auto sprowadzone z Niemiec od handlarza , nie wiadomo jak sie zachowywało wcześniej ale przez 3 tygodnie temperatura ok(przed kupnem sprawdzilem cisnienie na cylindrach i na stacji diagnostycznej-wszystko ok) Wymienilem olej silnikowy na 5W50 MOBIL1 (byla...
Podpowiem tyle:idea: ---co ma zawór egr do straty sprężania tak ja napisał autor tego tematu po przegazowaniu , oraz ciśnienie doładowania??? Objaw ten wyrażnie wskazuje na zbyt duże ciśnienie oleju podawane na popychacze chydrauliczne podpierając zawory i uchylają je ---brak kompresji. Objaw ten w moim przypadku występowal tylko na zimnym silniku(gęsty...
Witam! Jestem posiadaczem peugeota 206, 2003r przebieg 66 000 km, silnik 1,4 benzyna. Proszę o pomoc w doborze oleju: 1.jeszcze syntetyk, czy może przejść na półsyntetyk? 2.Jeśli syntetyk, to czym sie rozni 5w50 od 5w40 3. Jaki syntetyk wybrac?: -5w50 mobila -5w40 elf -5w40 castrol magnatec -5w40 LOTOS (jest okazja zeby kupic w promocji, czy ten olej...
Weź tego kogoś popędź daleko. Prawdopodobnie wykombinowaliście, że zaoszczędzicie przy wymianie może nawet 50 PLN. Tyle, że zapewne mowa o innej klasie oleju i należałoby stosować inne czasokresy wymian. W sumie bez sensu ponieważ przy każdej wymianie należałoby zastosować nowy filtr. Więc oszczędność mała a zmniejszenie okresów miedzyprzeglądowych...
Gdzie masz czujnik a gdzie mierzyłeś ciśnienie? Mało prawdopodobne, żeby na jednym oleju kontrolka świeciła (jak dobrze pamiętam ok 0,3 bar) a na drugim oleju było 2 bar, tym bardziej że mają ten sam indeks lepkościowy. Olej jak woda to też nało miarodajne-mam stary silnik, wyjeżżdzony, i wlewam 5W50, konsystencję ma znacznie bardziej wodnistą niż wcześniej...
Jeśli chodzi o uszczelniacze to osobiście wymieniam przy wymianie rozrządu wszystkie pod rozrządem, a przy wymianie sprzęgła tylny na wale. P.S. Robiłem kilka silników które jeździły na oleju mineralnym i syntetycznym - stąd stwierdzenie. Po dobrym syntetyku silnik wewnątrz wygląda prawie jak nowy, elementy gumowe były w miare elastyczne (uszkodzony...
Producent do tego silnika zaleca tylko 5w50. Ja bym dobrym syntetykiem zalał i do wszystkich silników vw 1.9 na pompie zawsze to stosuje. Problemu nie było. Jak nie znasz historii auta to zmień nowy olej po 5 tyś,a później już normalnie. Jak silnik bierze duże ilości oleju to mu nawet super hiper olej nie pomoże. Albo remontować wtedy albo najtańszy...
Kiepski olej jak się kilka razy zagrzeje pod 110-120 st C co w silniku turbo nie jest problemem (miejscami ma dużo więcej) to się robi woda z niego. Jeżeli silnik nie bierze Ci dużo oleju (w 1.8 turbo 1l na 10 tys km to norma jak ktoś lubi pod czerwone pole czasem zakręcić) to tylko syntetyk. Polecam vavoline, motul'a, lub ewentualnie mobil 5w50 z pewnego...
Bez przesady. Na naszym rynku 5W30 to chyba wszystkie mają sporo syntetyku o ile nie podrobione - wymieniaj jak wymieniasz, to daleko do szkodliwego longlife, chyba że te wymiany są rzadziej niż co rok, to wtedy skróć do roku niezależnie od przebiegu. Co do poboru oleju-to jest nic i ja bym nie kombinował. Pytanie co zrobić jak wzrośnie mu kiedyś? Zastosuj...
Witam Mam Almere 1.8 2002 po lifcie i mam również problem z olejem za 2 miesiące będzie u mechanika a póki co podzielę się moimi spostrzeżeniami i proszę o sugestie: 1. Wadliwe pierścienie - tu nawet NISSAN prowadził akcje serwisową i tu właśnie zaczyna się złożony proces awarii - pierścienie były wykonane z kiepskiego jakościowo materiału więc w wielu...
mam silnik na pompie, kod silnika ASV, chyba zaleje go bardzo chwalonym na innych forach Motulem, nie mam pojęcia jakim olejem byl zalany wczesniej, nawet nie wiem czy bierze olej czy nie bo caly czas pod nim leze z przerwami na czytanie forum :D , zdazyl mi sie juz rozleciec dwumas i jeden z zaworków sterujacych EGRem, aktualnie czyszcze kolektor dolotowy...
Gdzieś czytałem o procedurze odpowietrzania popychaczy w tym modelu. Ktoś może ją zna? Przedstawię jednak mój problem: W moim aucie stukają popychacze. W zasadzie czasami stukają, czasami nie. W większości przypadków jednak problem występuje. Pierwotnie (po zakupie samochodu) zalałem do auta olej 5w40 castrol magnatec, teraz korzystam z Mobil1 5w50....
Zapytanie pochodzi od mojej znajomej, ktorą firma oddelegowała na 2 lata do pracy w Tunezji. Koleżanka ma wyjazd niebawem, jedzie tam swoim samochodem. W związku z tym, iż ja też mam VW Polo zwróciła się do mnie z zapytaniem - jaki olej wlać do silnika. Jej samochód ma dosłownie ten sam silnik, jaki jest w moim. Różnią się tym, iż jej auto to Polo 9N,...
W swoim caro przeszedłem z lotosa 15W40 na totala 10W50, czasem tez byl elf 5W50. Lotosa mi niemilosiernie "wciągał". W skrzyni mialem 75W90, nie ważne czy zima czy lato, biegi wchodziły jednym palcem. W mośce zostawiłem 80W90 ale jakiś firmowy.
Nie neguję doświadczenia kolegi powyżej, ale mam Seicento od prawie pięciu lat, nie doświadczyłem przegrzania silnika ani pęknięcia alternatora (choć łożyska w nim musiałem wymieniać w tym czasie dwukrotnie), ma tylko małe purchle rdzy na tylnej klapie, zrobiłem w tym czasie ponad 50 000 km w różnych warunkach pogodowych i zastanawiam się, czy mam...
Podobnie piłowanie do odcinki - przeciążanie układu korobowotłokowego, powodujące nadmierne ścieranie się elementów, zużycie cieplne itd. Kiedyś auta miały "zielone pole" na obrotomierzu - wskazujące optymalne obroty dla silnika, gdzie zużywał się on najwolniej i miał najwyższą sprawność. Ok to odpowiedź mi na pytanie takie dwa auta z brzegu: 1) Honda...
Bo 15W40 jest "gęstszy" od 10W40 na zimno a nie na gorąco, więc niczego nie załata a lepkość 10W to i tak wartość graniczna dla zim w naszym klimacie. Jak chce załatać luzy w zużytm silniku to 5W50 lub 10W60 - trochę skauje luzy a nie będzie na mrozie niespodzianek. Tylko jak się okaże że nie ma aż takich luzów to mu ten olej wypije bo pierścienie nie...
Posłuchaj rady kol. markslew. Spuść ten olej, jeżeli był założony nowy filtr to go zostaw (najwyżej wylej z niego stary olej), wlej półsyntetyk 10W40 jeżeli silnik ma spory przebieg to dobry minerał 15W40 . Oleje "rzadsze" o niższych indeksach lepkościowych to trochę ściema marketingowo - ekologiczna, w nowych silnikach o ciasnych pasowaniach z wymuszeniem...
Ze zdjęć i tak nic nie wywnioskujesz gdyż dwóch mechaników widziało silnik gołym okiem i nic złego nie widzą.To musi być coś niżej np tłok jak wspomniałeś a dźwięk słychać u góry. U znajomego cykało identycznie jak u mnie tylko że cały czas bez względu na temperaturę.Wczoraj złożyliśmy silnik do kupy gdyż poszła mu uszczelka pod głowicą.Po złożeniu...
2. To dobrze i zle, moze miejsce gdzie zaopatruje się stacja w lpg akurat ma kiepski gaz i wtedy bedzie go wiecej spalalo. Proprnuje potestowac na innych stacjach najlepiej takich ktore maja innych dostawcow. Po napisaniu wcześniejszego posta pomyślałem w identyczny sposób. ;) 3. Pytanko - w takim razie co ile wymieniasz olej?(standardowo olej powinno...
Witam! Problem następujący. Jest sobie mój Polonez Caro Plus 1.6 GLI. Silnik 1.6 OHV na wtrysku jednopunktowym Bosch Mono Motronic MA 1.7. Silnik nie stracił nic z dynamiki, lecz wzrosło spalanie. Samochód posiada fabryczną klimatyzację, alternator 100A (podgrzewane fotele, lusterka) oraz wspomaganie kierownicy hydrauliczne JKC (jeśli to też wpływa...
Witam, Mam problem z moim samochodem Opel Corsa C 2001 r. 1,7 DI (diesel) wersja Basic (podstawowa), silnik Y17DTL inne info: przebieg 124400 km, olej silnikowy Mobil 1 - 5W50 syntetyczny wymieniany 14000 km temu (1 rok temu), wtedy wymieniałem też filtry (wszystkie) w tym powietrza, samochód nocuje cały rok na dworze (nie jest garażowany) w tym tej...
Po pierwsze - która kontrolka się świeci? Bo jak od cośnienia to może właśnie zacierasz silnik. Po drugie - tak, olej zalecany wg klasy przez producenta, ale jak silnik w stanie agonalnym to gorszy olej mu już nie zaszkodzi. No ale co do lepkości 10W40 to absolutne minimum dla silników kilku-kilkunastoletnich-w zimie już ciężko więc jak chcesz 5W40...
To jest trochę grubszy temat i nie na podstawie ceny się go rozkminia. W zasadzie to w Polsce nie ma jakiś wytycznych co do stosowania nazw, więc czysto teoretycznie każdy olej można nazwać syntetycznym, no ale to teoria bo nikt przecież nie będzie się bawił w opakowania dla Polski tylko. Koledzy wyżej napisali czym kierować się przy wymianie, jak chcesz...
Witam Mam fiata uno 899cm z 2000r. ... Silnik ten jest wyposażony w hydrauliczne kasowniki luzu zaworów...auto było eksploatowane na oleju Orlen Lubro Gas ( auto jest na gazie) 15W40 jest to olej mineralny... Obecnie chciałbym półsyntetykiem lub syntetykiem. Ewentualnie jeśli trzeba, to wypukam silnik jakimś płukaczem dostępnym w sklepie... Proszę...
Tak wykluczyłem wszystkie wycieki, wiem, dlatego wykluczam remont gdyż nie mam z nim problemów mimo tak długiej pracy na gazie jest "żwawy" wkręca się na obroty nawet do odcinki zapłonu, nie kopci itp. Producent dopuszcza zużycie do 1l więc w normie spokojnie się mieszczę. Właśnie to powoli przeliczam czy opłaca się zmieniać na pół syntetyk jeśli będzie...
Ja ma francuską wersję więc pewnie coś tam jest różnicy. Ale, generalnie, jak wymiana oleju go nie zabiła to i płukanka go nie zabije. Silnik zabije wymiana oleju tylko wtedy, kiedy w zasadzie to już trup a trzyma się na nagarze. Tak by było jakbyś nie wymieniał oleju przez nie wiem, kilka lat, jakieś 80 tys km, gdzie miałbyś węgiel, plastelinę i smołę...
Żadnych gęstych olejów a tym. Bardziej doktorów. 5w50czy 10w60 jeżeli planujesz go katowac i przegrzewal to tak ale na branie oleju naprawia się silnik a nie wlewa kisiel. Przy puszczanie gazu jak i hamowaniu silnikiem jeżeli kopci to najczesciej są. To uszczelniacze zaworów. Ale równie dobrze może pobierać turbina. Trzeba sprawdzić turbo i dolot Sprawdź...
Od nowości jeżdżę na oleju 5W30. Zawsze brał go w okolicach 0,5l/1000 km, co nie przeszkadzało silnikowi pracować idealnie przez blisko 180 tys. Jakiś czas temu zaczął go brać ok. 0,8l/1000 km, więc zmieniłem na 5W50, którego bierze obecnie 0,4l/1000 km. Zwiększona kompresja, jest tak jak piszesz, spowodowana tym że olej doszczelnia cylindry. Tą kwestię...
5w30 do takiego silnika z gazem? Zalej 5w50 lub 10w50. Sprawdzone u mnie na kilku samochodach.
najlepszy bedzie syntetyk full 0w40 5w40, mozesz dac 5w50, bedzie ciche auto silnik bedzie lepiej wyciszony film olejowy bedzie lepszy i najlepsza ochrona silnika jest na full, a i moc moze nawet pojsc w gore, zalewanie mineralnego to tak robia czasem ludzie jak jezdza autami firmowymi i firma takie ma programy oszczednosciowe ale mineral nei polecam...
Nie znam tego silnika ale starsze konstrukcje bywały wytrzymałe - luz na panewkach nie musiał uszkodzić wału (choć mógł). Pytanie czy nie ma rys. Geometria nie musiała ucierpieć, choć pomiar oczywiście wskazany. Wytrwali potrafili tak przejeździć latami bez destrukcji silnika. Jak nie drogo to wymień, chyba że silnik dostaniesz tanio. Oprócz szybkiej...
Ja też miałem kilka przypadków, chciałem wyciagać pompę oleju albo coś więcej badać. Ale za duże koszty dla klienta i przestawało to przeszkadzać. Ciśnienie oleju po rozgrzaniu było na granicy, a w momencie włączenia faz spadało do 0.8 i silnik terkotal. Wymiana oleju na 5w50 podnosiła ciśnienie o 0.1 bara. Koła zawsze były zmienione przez wcześniejszych...
Honda doskonale zna problem,na gwarancji nic nie słyszą a po gwarancji nagle twierdzą że jest uszkodzony siłownik vtc.Naprawa 4tys- to jakiś żart!!! Mi zaczął zgrzytać przy 20k teraz mam 35k i nic z tym nie robię.Naprawa bez sensu w najlepszym przypadku zacznie ponownie zgrzytać po pół roku a najgorszym kilka dni po wymianie. Zmiana oleju nic nie zmienia,...
dzięki jutro popatrzę,bo dzis kupiłem ten od załączania wentylatorów myślałem że ma działanie podwójne,niestety nie.trochę zaczęłem się tym martwić bo auto mam tydzień.a jakim olejem zalać motor,podobno jezdził na syntetyku mobila czy 5W50 to nie za zbyt dobry do auta które ma ponoć 160tys.km.pozdrawiam i wielkie dzięki za wskazanie czujnika.
Cześć! Od roku posiadam używaną kosiarkę Stiga Park Power 4WD 13-6375-11 (pompa zintegrowana w tylnej osi) i od niedawna mam z nią pewien problem. Posiadam dość górzystą działkę, więc kosiarka robi czasami podjazdy pod większe wzniesienia. Jakiś czas temu zauważyłem, że po takim bardziej intensywnym koszeniu płyn hydrauliczny ze zbiorniczka wyrównawczego...
E no super :) Dzięki za linka :) - No to pod gaźnik już mam :) OK - to posmaruje jakimś olejem silnikowym - zostało mi trochę Mobila 5W50 po ostatniej wymianie w samochodzie. Jeszcze tylko pod kolektor - swoją drogą, zastanawiam się po co oryginalnie była taka duża ta uszczelka pod kolektor - w sensie, spora tektura - dużo wystawało z każdej strony...
listwa maskująca podłączyć jarzeniówki awaria pliku rejestru
mikrokomputer cobra1 ariston ll43s
Xiaomi, Segway, Motus – hulajnoga po naładowaniu rusza i wyświetla błąd przy starcie Kabel AV do nowego telewizora LG, Samsung, Sony – adaptery, konwertery, podłączenie