Teoretycznie jest takie miejsce, podstawa aparatu zapłonowego.
Czy autko posiada chłodnice oleju chłodzoną płynem .Jeśli tak to masz przyczynę. Jest jeszcze możliwość pękniętego bloku. Pozdrawiam Janusz
Sprawdz ta chlodniczke oleju u mnie w golfie IV tez padla myslalem ze to uszczelka pod głowica.
Panowie też mam ten sam problem z DAFem XF 106 460 KM.Sprawdzona chłodnica oleju 2 razy u różnych fachowców głowica sprawdzona,splanowana, oryginalna uszczelka pod głowica i nadal idzie olej do wody bo po przejechaniu tak około 1000 km oleju w silniku ubędzie i idzie do wody.Gdziee jeszcze może być przyczyna?
Wyszło wszystko na jaw pękła tuleja 5 cylindra i tamtędy był pchany olej
Jeżeli jest przepływ i nie cieknie to daj sobie spokój i jeździj jeżeli masz wspomaganie. Tam olej płynie pod ciśnieniem a nie sam grawitacyjnie przepływa. Jeśli zaczniesz to prostować to możesz ukręcić.
Witam. Uszczelka pod głowicą kanał olejowy do układu chłodzenia nie komora spalania do układu chłodzenia, dlatego nie ma ciśnienia. Jedź do mechanika warsztatu, bo tak na odległość to ciężko. Pozdrawiam.
Udało ustalić się skąd ten olej ?
Olej już wymieniłeś więc płyn z oleju już usunąłeś. Czy masz olej w płynie?
Mi to wygląda na olej w płynie chłodniczym.
https://obrazki.elektroda.pl/8652611100_... Po podłączeniu ciągnika, olej płynie, Amatron+ lub joy nie sterują hydrauliką. Zero reakcji. Po podłączeniu elektrozaworu na krótko np oś skrętna działa - więc olej płynie prawidłowo. Ciągnik podłączony tylko jednym przewodem plus wolny spływ.
Jeśli to ten sam silnik co w : C4, C5, 307,407, C4Picasso, to nigdy obudowy termostatu u nich nie widziałem na bloku, zawsze na głowicy po lewej stronie.
Za pompą wody jest zaślepka wkręcana gwint M22x1.5. Miałem przypadek, że spróchniała.
No podaje ale płynie tam gdzie ma lżej. Czyli przez rozdzielacz tura z powrotem do skrzyni. Trójnik pełni tylko funkcje trójnika. Olej płynie tam gdzie ma lżejszy opór. Dzielnik strumienia dzieli płynący olej na dwie strugi i każda gdy napotka opór wytwarza ciśnienie. Nie ucieka on lżejszą droga bo jej nie ma. W każdym razie w 60-ce z tą pompą się to...
Jeżeli w zbiorniczku pojawił się olej, ubywa oleju, uszczelka pod głowicą nie przepuszcza nic do komory spalania, olej też czysty to padła chłodniczka oleju czy może słynne oringi na obsadach wtryskiwaczy? Wcześniej płyn chłodniczy ubywał ok 1L na 1000km, teraz ciężko to stwierdzić bo jest mega syf jak czarny kisiel...
No to albo pękła chłodniczka albo wywaliło uszczelkę pod nią albo pod filtrem. Co mało prawdopodobne. Nie ma tam żadnego węża którym płynie olej. NIe wymienił ci ktoś oleju ostatnio?
Jak jest nieszczelna wtyczka na skrzyni to olej"płynie" wiązką elektryczną do sterownika skrzyni pod maską i jest problem.
Witam. Scania R500 z 2011 roku. Idzie olej do płynu. Chłodniczka, oringi z serwisu, uszczelka pod pompą wody, uszczelka pod podstawą filtra oleju zostały wymienione. Zostało tylko zwałić skrzynię i zdjąć obudowę rozrządu z tyłu silnika. Czy jeszcze istnieje jakaś opcja, że olej może iść do wody? Proszę o pomoc, bo już szlag mnie trafia z tym olejem...
olej w płynie i odwrotnie spaliny w zbiorniczku płyn w spalinach kawa z mlekiem pod korkiem wlewu oleju wymień przewód odpowietrz i napisz co się dzieje
Witam, kupilem dafa 2005 rok xf95 430, przed zakupem nie zajrzałem do zbiorniczka, w domu okazało sie ze jest tam kupe smietany i oleju, przygladajac sie bliżej zauważyłem że tak jakby głowice były zdejmowane (swieże uszczelki, czysty, blok i cala reszta, sruby glowicy zaznaczane korektorem, to pewnie przy dokrecaniu glowic, i jeszcze kilka takich)...
jak chłodnica oleju zrobiona to bym sprawdził głowiczkę sprężarki powietrza
Jeśli masz plastikową obudowę termostatu to mogła popękać wewnętrznie pod wpływem temperatury i tam się mieszają płyny. Sprawdź jeszcze stan oleju, jeśli na korku wlewu i bagnecie będzie musztardowa maź po usunięciu usterki wymień też olej. Dodano po 4 Panie moderatorze proszę czytać ze zrozumieniem a potem dawać ostrzeżenia! Nie napisałem że olej może...
Sprawdź tą pompkę elektryczną
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak wymienić te oringi na obsadach wtryskiwaczy bez ściągania głowicy ?
Olej w płynie chłodniczym... Pierwsze co to spuścić płyn, wypłukać układ i zobaczyć czy pojawi się znowu, możliwe, że ktoś przed Tobą wymienił uszczelkę głowicy a nie wyczyścił układu. Jeśli pojawi się ponownie trzeba sprawdzić skąd się tam dostaje. Pewnie uszczelka pod głowicą.
1. usczelka pod glowico 2. glowica 3. autok dlugo stalo
Wał korbowy posiada otwory, w których płynie olej pod ciśnieniem wytwarzający film olejowy. W HS-18 jest wejście do podawania oleju po boku przedniej pokrywy. Po jej zdjęciu masz ten otwór. Jeżeli usuniemy pokrywę z panewką i wstawimy dekiel z łożyskiem tocznym, to gdzie wtedy będzie olej podawany pod ciśnieniem?
Płynu nie ubywa, ale jest w nim olej.
Co do patelni patelnia mało wydajna płomień około 40cm efektywne spalanie 3 do 4 l na godzinę olej płynie strużką . Większy palnik = dłuższe palenie bez czyszczenia . Mój piec osiągał max temp 50C . Na zasilaniu miałem elektrozawór LPG i termostat jak by temp. w okolicy palnika za mocno wzrosła odcinał paliwo regulacja na beczce zaworem kulowym.Patelnie...
Olej w zbiorniczku to z dużym prawdopodobieństwem uszczelka pod głowicą.
Zapocenie to częsty przypadek. Proponuję zrobić bypass przy chłodnicy oleju, wypłukać układ chłodzenia, zalać płynem i zobaczyć czy olej będzie się pojawiał w zbiorniczku. Pozdrawiam
Masz retarder?
Jeśli pojawia sie olej w paliwie, należy wymienić uszczelnienia mostków łączących przewody ciśnieniowe z wtryskiwaczami. Mostki to te elmenty, które znajdują sie pod deklem zaworowym. To powoduje ze Opelki rzucają palenie :D
Witam znajomy na sprzedaż clk w208 2,3 kompresor, jednak w zbiorniczku płynu chłodniczego jest olej, czy ten silnik ma chłodniczkę płynu olejowego?
uszkodzona jest uszczelka pod głowicą za kolektorem wydechowym wydostaje się olej z pod uszczelki głowicy z kanału olejowego na smarowanie głowicy norma w tych silnikach
Witam. Otwór A to odpływ oleju z zaworu dociążającego. X to pokrętło dociążania. Otworem B olej wraca do tylnego mostu tzw. przelew. Otworem C olej z pompy płynie do cylindra podnośnika w położeniu dźwigni rozdzielacza na podnoszenie. E to prawdopodobnie otwór z zaworu przeciążeniowego pompy. F- dopływ oleju z pompy. Co do otworu D to nie mam pojęcia....
OLej w płynie i k16 to na bank uszczelka.
Ma chłodnicę oleju, jak najbardziej. I tylko olej będzie w płynie. O uszczelce pod głowicą już pisałem.....
Kup plyn do vw,skoda
Ale tak czy inaczej silnik zawsze trzeba wyjąć bo w aucie nic nie zdziała.
Patita gratuluję przewagi szczególnie kiedy masz rozkalibrowane bebechy. Zobacz czy podczas pracy palnika dmucha powietrze do oleju. Odłącz grzałkę na drążku. Delawan będzie pracował bez podgrzewu.W moich palnikach drążek podgrzewa grzałka od gluta. Na całej dlugosci drążka olej płynie teflonową rurką wsunietą w drążek. W ten sposob nic nie osadza się...
Mi to wygląda na uszkodzenie głowicy, lub uszkodzenie chłodnicy oleju na obudowie filtra oleju. Sprawdzali głowice na szczelność płaszcza wodnego?
Tak xpi jakieś rady?
Witam. Problem mojej Asterki polega na tym, że od jakiegoś czasu (1,5 roku) pojawia się olej w zbiorniczku płynu. Pierwszą moją czynnością było płukanie całego układu i obejście chłodnicy oleju. Niestety olej pojawia się nadal a w okresie letnim zjawisko się nasila. Podejrzewam uszczelkę głowicy. Jednak olej w silniku jest w porządku. Sprawność silnika...
Bączek jest lepszy. Fakt źe się zuzywa i trzeba go czyścić/wymieniać ale ja bym nie wymieniał. Zużycie to nic innego jak wytarte tulejki i olej płynie przez nie zamiast przez dziurki wylotowe bączka.
Nie. Na klawiaturze olej płynie swobodnie nie ma tam już ciśnienia takiego jak na wale czy czopach wałka rozrządu.
Oj wałek rozrządu- święta racja, znajomemu cinquś chodzi jak ciągnik bo rozrząd do wymiany, u mnie jeszcze chodzi cicho ale jest olej w płynie chłodniczym więc czas na uszczelkę.
Miałem lekki wyciek płynu pod głowicą. Po splanowaniu głowicy i wymianie uszczelki, po odpaleniu pojawił sie olej w zbiorniku płynu.
Prawdopodobnie to masz przedmuchy na uszczelce głowicy . Silnik do remontu .
Witam, W celu zamknięcia tematu chciałbym poinformować, że przyczyną całego zamieszania była jednak wadliwa uszczelka pod głowicą, ponieważ po kolejnej wymianie uszczelki (na uszczelkę znanej marki) problem ustąpił. Pozdrawiam, Piotrek
No i klapa jak masz olej w układzie chłodniczym to wiesz co jest uszczelka do wymiany i kto wie czy też nie remont silnika
Witam! Mam problem ze swoim MF. Uszczelniany był docisk sprzęgła gdyż oringi były już wygniecione. Nastepnie wymieniona tulejka z pierścieniami na sprzegle przedniegu napędu. Na koniec pompa hydrauliczna (słabe ciśnienie) filtry i olej. Ciągnik złożony, odpalony. Podnosnik działa, wspomaganie oraz wom, blokada, napęd, hamulce również. Problem pojawia...
słyszałem ,że po wymianie termostatu problem zanika Jakoś też nie widzę związku . Natomiast zazwyczaj olej w płynie chłodzącym to skutek uszkodzonej , lub źle założonej uszczelki głowicy .
Kompresor samochodowy się do tego celu nie za bardzo nadaje. W oryginalnym układzie poza czynnikiem chłodniczym w instalacji płynie również specjalny olej smarujący sprężarkę. Bez oleju taki kompresor się od razu zatrze.
Witam, w Simsonie Star 50 mam zbiornik na olej i z tego zbiornika olej płynie do silnika. Do czego ten olej? Do smarowania wału? Bo mieszankę paliwa robię osobno.
Jeśli przecieka na oringu pod nakrętką olej płynie wzdłuż gwintu i wcieka pomiędzy nakrętką a cylindrem. Nie ma możliwości by dostał się na zgarniacz. Jeśli olej cieknie przez zgarniacz to znaczy że przepuszczają pakiety uszczelniające tłoczysko. Coś ci się pomyliło.
A tam w ogóle jest jakiś zawór regulujący ciśnienie? A możesz mi wskazać jaki kolwiek silnik spalinowy z wymuszonym, ciśnieniowym układem smarowania który nie ma zaworu? Nie jestem mechanikiem to ci nie powiem, skoro tak to gdzie się znajduję zawór bo ja nie wiem, pompa jest wsunięta w blok i bezpośrednio z pompy olej płynie blokiem na wał korbowy...
Jak jest olej w płynie chłodniczym to odrazu uszczelka do wymiany.
Tak ale ten olej płynie w rurkach przez chłodniczkę na procku. A nie zamoczona płyta w oleju. Chyba że się żle zrozumieliśmy.
Ubywa któregoś płynu? Pojawia się olej w płynie chłodzącym? Kopci na biało? Ciśnienie sprężania zmierzone? Dalsza PODSTAWOWA diagnostyka...???
Kolego masz powrót z rozdzielacza do zbiornika i wyjscie na tłok, Zobacz gdzie olej płynie i będziesz wiedział co nie gra.
Ktos pisał o dławiku który jest na wylocie z rozdzielacza tylnego ale jest tam założony, wymontowalem z wcześniejszego rozdzielacza Olej z rozdzielacza "tylnego" płynie do rozdzielcza "przedniego" i dalej do zbiornika. Ogólnie olej dostaje się do przedniego rozdzielacza ale słabo. Olej płynie bardzo słabo to co ma ruszyć przedni osprzęt.Masz zdławiony...
wlot jest z prawej patrząc od przodu silnika https://www.youtube.com/watch?v=Ceay6u06... Logiczne bo olej płynie po zewnątrz trybów zębatych.
Dziękuję lecz mam sygnał z warsztatu , że powodem mogą być przedmuchy z uszkodzonej głowicy/ bądź z powodu uszkodzonej uszczelki/ do układu chłodzenia , powodujące wzrost ciśnienia i w konsekwencji rozszczelnienia w najsłabszym miejscu chłodnicy , które widocznie jest w miejscu łączenia dwóch obiegów wody i oleju skrzyni biegów . Na razie muszę sprawdzić...
Gdyby to był olej w płynie, to na powierzchni miałbyś oka jak w rosole.
Witam, Olej do zwolnic to Hipol 15F pojemność to ok 1,5l do otworu kontrolnego rys 5. co do króćców to jest tam gwint metryczny ( o ile dobrze pamiętam) i jeden z nich jest z dławikiem jednostronnego działania ( w jedną stronę ma pełny przepływ w drugą olej płynie prze mały otwór ) i nie wolno ich zamieniać ze sobą. Na twoim miejscu sprawdziłbym czy...
Witam. Myślę że spokojnie możesz nalać wody. Moim zdaniem to uszczelka pod głowicą , a ten biały dym to wydaje mi się że spalany olej niestety.
Olej raczej pod górkę nie płynie więc nie powinien uciec? To prawda, ale do nieszczelnego układu dostaje się wilgoć która degraduje olej.
Ja winię za to uszczelkę pod głowicą.Miałem tak samo w Peugoet 106 nic nie dmuchał w płyn spalinami a olej w płynie się pojawiał,po wymianie uszczelki jest spokój do dzisiaj.
Witam, brykam się z problemem w tym aucie, sączy się olej, prawdopodobnie z tej rurki, czy jest ta podstawa rozbieralna? Jakiś oring uszczelniacz? Zawsze myślałem że tymi rurkami płynie olej i dawałem opaski ale tam jest płyn chłodniczy...
Zmieniana przed awarią czy po? Dodano po 5 Płynu ubywa? Masło pod korkiem oleju? Czy olej dalej pojawia się w płynie? Czy olej nie czuć paliwem?
W prowadnicy na wysokości otworu olejowego (po zdjęciu łańcucha) patrząc od góry, jest zagłębienie (tu łańcuch stopkami pobiera olej), zdarza się że ten odcinek jest zabrudzony trocinami, trzeba wziąć cienki drut i całą długość prowadnicy wyczyścić a szczególnie wgłębienie przy otworze . Może być też sytuacja, że łańcuch się na tyle rozciągnął że otwór...
Co moze byc przyczyna?ze jest olej w płynie?
Myślę, że w grę może wchodzić olej, lub płyn niezamarzający, Ale tego trzeba sporo litrów.
Przecież to oryginalny Keihin, stosowany w silnikach Morini. Jeśli chodzi o dozownik oleju, to w tym silniku olej płynie bezpośrednio do łożysk wału korbowego. W wersji chłodzonej powietrzem były dwa zaworki zwrotne na króćcu dolotowym (aluminiowym z membraną). W wersji chłodzonej powietrzem powinny być dwa zaworki zwrotne umieszczone w karterach obok...
No to wiesz co, jak olej w płynie to robota głowicy
Nalot 250 tys., pierwszy łańcuch przy 200 wymieniony. UPG robiona też już za mojej kadencji (olej w płynie). Dodano po 9 To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby są hydroszklanki, ale może brakuje już regulacji? Serwisówka wskazuje na normę w granicach 350...600 mbar. Nic mi nie wiadomo o regulacji zaworów,...
Zanim rozdziewiczysz silnik i wepchasz się w kilka grubych stów sprawdź chłodnicę oleju, olej w płynie i cięzkie zapalanie to mogą(choć nie muszą) być 2 różne usterki.
.. DTR Ci nie potrzebna tylko dokształcenie się z budowy i działania tokarki bo ta maszyna ma silnik 11kW i zrobisz sobie krzywdę ... Racja! Tylko jak się doksztalcic ? Nie ma żadnych informacji po polsku/angielsku :( Przydała by się zwykła instrukcja obsługi. Nie daje mi to spokoju - odkręciłem górną pokrywę wrzeciennika - wygląda to tak https://obrazki.elektroda.pl/4668640100_...
Nie ma objawów typu olej w płynie chłodniczym czy też na odwrót. Zauważyłem jeszcze, że na zimnym silniku po dodaniu gazu tego płynu nie wyrzuca. Dopiero jak pojeżdżę trochę i płyn jest ciepły.
Nie, nie sugeruje tego. Wskazałem tylko gdzie ona jest. Gdyby mieszały się płyny to miałbyś większy stan oleju lub olej w płynie a tak nie jest. Moim zdaniem silnik bierze Ci olej a co do płynu to masz wyciek tylko nie potrafisz go zlokalizować.
Tak dla zamknięcia tematu. W moim przypadku olej w płynie to również była wina chłodniczki oleju. Koszt uszczelki to 35 pln i po krzyku. Pozdrawiam i dziękuje za naprowadzenie na temat.
Smarowanie, zębatka na koszu. Na wyjętej prowadnicy na obrotach sprawdź czy płynie olej otworkiem.
Olej dochodzi mi do wody. W zbiorniczku wyrównawczym widać olej w płynie chłodniczym. Czekam na szybką odpowiedz :)
Chodzi o to, że suwak ma być pasowany ciasno w gniazda - tylko ciasne, gładkie pasowanie zapewnia szczelność - olej płynie tam gdzie aktualnie ma płynąć, zgodnie z pozycją tłoczka, a nie wszędzie tam, gdzie da się wcisnąć. Stąd wszelkie domorosłe chromowania i szlifowania można sobie darować - nigdy nie uzyskasz prawidłowej szczelność przy obróbce tylko...
Rozebrałem sterowanie hydrauliczne, pompa tłoczy olej przez kulkowy zawór jednokierunkowy do siłownika od strony wysuwania. Kulka trzyma olej i tłoczysko się nie chowa. Na cewce elektrozaworu mamy wtedy plus. Gdy chcemy opuścić tłoczysko (brak plusa na elektrozaworze) to olej płynie z drugiej strony siłownika i dodatkowo do tłoczka z iglicą, która naciska...
Auto mam od nowości przebieg 130 000 km obecnie. Na gwarancji były tez ubytki oleju około 0,5 l na 1000 km wymienili głowice (przy przebiegu 30 000 i na kilka lat był spokój. Obecnie problem wrócił ze zdwojona siłą . olej wymieniany co roku przebieg roczny jak widac po przebiegu całości był ok +- 10 tys, castrol edge LL 5w30 zgodny z normą ostatnie...
uszczelka to albo mydło w oleju albo olej w płynie więc to nie to
Długo jeździsz tym autem, coś było robione? Nie wiem czy to ten silnik, ale w którymś z nich był problem z uszczelką pod pokrywą rozrządu i objawy były identyczne olej w płynie chłodniczym.
A poziom płynu jaki? Olej w płynie, itd.. Poczytaj na temat adaptacji. Jest tego sporo w sieci.
Korzyść z dochłodzenia przed ZR jest ZAWSZE!!! Z przegrzaniem, to nie jest takie proste (zależy to głównie od czynnika:, amoniak przegrzany - sprężarka zniszczona, olej zwęglony, ale izobutan niedogrzany (nie przegrzany solidnie) - strona H sprężarki zalana, sprężarka zniszczona). Zainteresowanym służę literaturą? A powyżej było coś o powrocie oleju...
pęknięta głowica to z reguły ubytek wody i białe wypociny w postaci kłębów dymu za autem, olej w płynie chłodzącym (woda jest dobra do picia, nie chłodzenia, szczególnie, gdy zapomni się zimą wymienić) oznacza raczej uszczelkę pod głowicą..., ale niewykluczone, że przegrzana głowica uległa małemu pęknięciu.
Olej w płynie, płyn w oleju? ogrzewanie chodzi normalnie? wygląda na uszczelkę pod głowicą
Kolego w niektórych modelach jest chłodnica oleju pod filtrem oleju , jak auto było przegrzane to być może poszła uszczelka lub sama chłodnica (wymiennik ciepła ). Jednak wtedy byś zauważył olej w płynie.
porobione filtry, oleje, płyny, pompa paliwa, hamulce itp To już zrobione ale o paliwie nie napisał. Może rzeczywiście próbuje na trzyletniej benzynie.
200 000km, Miałem dokładnie takie objawy jak ludzie którzy wkładają sobie podkładkę 0,25mm, z tym że ja miałem inny błąd na kompie. Falowanie obrotów, gasł, nie reagował na gaz. W między czasie zobaczyłem olej w płynie chłodniczym i 1200pln, za planowanie, wymianę 4 zaworów, 8 prowadnic zaworów, spawanie głowicy i robociznę.
puść na pusto i zobacz czy olej ciągle płynie-te pompki raczej nie tracą ciśnienia.Spróbuj też z popuszczonym korkiem oleju,bo może odpowietrzenie zbiorniczka za słabe.Prowadnica czysta?
Zależy też jakie są inne objawy (np. ubytek płynu z ukł. chłodzenia, płyn w oleju, olej w płynie) tego dymienia i jak gęsty jest ten dym, ale generalnie jak dymi tylko w czasie nagrzewania się silnika, to może to być naturalny objaw wypalania z układu wydechowego nagromadzonej tam wilgoci. Poczytaj: https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat...
Tak prowadnica jest oryginalna i wszystko jest drożne. Dziwi mnie tylko fakt iż podczas, gdy uda mi się odpowietrzyć układ smarowania to tak jak wspomniałem bez prowadnicy olej cały czas płynie w momencie zamontowania prowadnicy łańcucha i osłony przestaje podawać olej.
Nie możesz się wpiąć równolegle do rozdzielacza błotnikowego. Układ hydrauliki jest połączony tak jakby szeregowo, z pompy do rozdzielacza pod siedzeniem, jeżeli ten nie jest w położeniu podnoszenia to olej płynie na rozdzielacz błotnikowy. Jeżeli ten nie jest w położeniu pracy, to ciśnienie powraca przez zawór sterujący do rozdzielacza pod siedzeniem...
korek płynie topnik płynie ocynk płynie
przekaźnik grzałki candy zatarty silnik naprawa volvo silnika
żelazko brudzi klimatyzator galanzu
Prawidłowa rezystancja wejściowa anteny radiotelefonu - 50 omów Szczotki a problem z przełączaniem obrotów wiertarki