ale 250 ml ma w całym układzie a nie w samej pompie wysłałem pw
Żeby wymienić olej, trzeba fizycznie wymontować sprężarkę z auta. Sprężarkę zalewa się odpowiednią ilością oleju, zależną od typu sprężarki. Żeby wymontować sprężarkę, trzeba opróżnić układ klimatyzacji, odkręcenie korka wlewu oleju na sprężarce wiąże się z rozszczelnieniem układu/ucieczką szkodliwego czynnika. Naprawę niesprawnej klimy nie zaczyna...
a wstępie przyznam się, że jestem chłodniczym laikiem , Ok , i twje pytanie , Dowolną ilość mogę wlać w powrót, ,absolutnie nie , Wymyśliłem sobie, że gdyby kupić układ multisplit i umieścić zawory rozprężne na strychu to mógłbym w każdym pokoju na poddaszu umieścić jednostkę wewnętrzną i byłoby idealnie. Po długim czasie kupiłem na allegro używany...
To zależy jaki był czynnik , jeśli jak piszesz R12 - to może byc Shell 22-12, ale jak inny to musisz znać jaki czynnik bo dla róznych są różne oleje ale nie należy ich mieszać.
Ilość oleju i czynnika można sprawdzić w katalogach takich jak ten [url=https://www.hella.com/techworld/pl/... Co do zbyt dużej ilości oleju to mogą się urwać tłoki w sprężarce ,ale to raczej musi być kilka razy więcej niż powinno (np: 450 ml zamiast 150). Jeśli zmieniałeś parownik...
A ja pozwolę sobie dopytać, jaki olej chce nasz kolega tam wpuścić? Interesował mnie ten temat niedawno - w takim kompresorze fabrycznie jest olej PVE (FVC68D), który jest baardzo drogi (chyba koło 500zł/litr) i chyba nie aż tak chętny na zawilgocenie (nieusuwalne próżnią), jak POE
Cześć musisz zdemontować sprężarkę w sprężarce jest śruba 6 w korpusie sprężarki odkręcić i zlać cały olej do miarki i zaglądasz do specyfikacji samochodu lub jest napisane na sprężarce ile oleju zawiera sprężarka.
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak wymienić olej w sprężarce klimatyzacji w AUDI, i jak sprawdzić jego poziom.
Gdzie wycieka ten olej? Z pod rurki czy obudowy?
To olej w maszynie(stacji klimatyzacji) powinien być taki jak przewiduje producent sprężarki.
Sprawdź łożysko sprzęgiełka sprężarki, ale ono będzie hałasować przy wyłaczonej klimie. Za mało albo za dużo czynnika w układzie może również powodować hałas. Sprężarkę można rozebrać ale bez znajomości jej budowy i zasady działanie jest to bezsensowne. W większości sprężarek przy rozbieraniu zniszczymy uszczelnienia które i tak wymagają wymiany przy...
W kaźdym przypadku wymienić olej.
Wymieniałem sprężarkę klimatyzacji w Astrze H 2006 rok. Wiem, że w środku nie ma oleju (w części pod tłokami) i moje pytanie brzmi Czy mogę dolać ten olej gdy klimatyzacja jest nabita czynnikiem (sprężarka jest zamontowana, a klimatyzacja chodzi już jakiś czas) i jaki miałby być to olej?
Gdy nie ma czynnika to sprężarka nie powinna się włączyć, nawet po załączeniu klimy. A sprzęgło na sprężarce musi być, bo niby jak można by było wyłączyć klimę w zimę ?? Ten kompresor(o zmiennym współczynniku wydajności) ma tylko sprzęgło zrywalne, bebechy kręcą się ciągle, bez względu czy klima włączona, czy nie. Jak nie ma czynnika to wypluje z siebie...
Ma być po prostu szczelnie. Olej tam stosowany jest hydroskopijny, chłonie wilgoć nawet z powietrza, a sprężarka bardzo podatna na korozję.
Przez te wszystkie pozorne oszczędności skończy się zatarciem sprężarki i kto wie jaki wpływ na przewody elastyczne. Czy znasz się na budowie klimatyzacji? Czy wiesz od czego by się zatarła ? A gdzie jest w sprężarce olej? ;-) Czy gaz ma twoim zdaniem właściwości smarne? Który gaz ma wyższe?
Kup nowy osuszacz, wymień olej w sprężarce i montuj
Kompresor samochodowy się do tego celu nie za bardzo nadaje. W oryginalnym układzie poza czynnikiem chłodniczym w instalacji płynie również specjalny olej smarujący sprężarkę. Bez oleju taki kompresor się od razu zatrze.
Szkodliwy jest zarówno niedobór oleju jak i jego nadmiar. W schowku masz małe kompendium na temat wymiany oleju w sprężarkach klimatyzacji DENSO. A tu znajdziesz tabelki z zalecanymi typami oraz ilościami olejów: https://warsztat.pl/artykuly/kompendium-...
Cześć. Niestety wydarzyła mi się mała przykrość i zamroziłem sobie wymiennik gaz/woda w przerobionej klimatyzacji na pompę do ogrzewania. Żeby przykrość była większa oczywiście woda zalała agregat. Sprężarkę wyjąłem, wodę wylałem. O dziwo nadal działa. Czym ją przepłukać przed zalaniem nowym olejem. sprężarka to: Panasonic C-SBP170H38A, olej to fv68s...
Sprężarka m własny olej. Sprawdź czy klimatyzacja chodzi. Może olej skapał z czegoś innego.
Sprężarka może i nie padnie (wskaż nam, jaką masz:) https://obrazki.elektroda.pl/6749091900_... ale na pewno zawilgocisz układ i będzie do wymiany osuszacz, olej w sprężarce, a cała instalacja do suszenia. No i coś może skorodować. Jak dla mnie, szkoda czekać. Obecnie jeżdżę na wyłączonej klimie. To nie zawsze oznacza wyłączenie klimatyzacji....
Witam Do adam_mk-sprężarki o jakiej piszesz są stosowane w klimatyzacji autobusów ,najczęściej Bock do Manio 123-olej musi wrócić aby smarował sprężarkę,presostaty (zwłaszcza wysokiego)zabezpieczają również układ,zawory posiadają wymienne dysze i nie ma problemu.Poza tym przydałyby się zawory odcinające. pozdrawiam
Zeby sprawdzić musi być olej w sprężarce na sucho nie sprawdzisz. Tak sprężarka spręża powietrze palcem nie utrzymasz.
Przepłukać ekstrakcyjną i przedmuchać rurki,wymienić olej w sprężarce, dać nowy osuszacz i powinna latać pod warunkiem,że klima pod r134 bo w pierwszych 80tkach był r12
W parowniku może być olej tylko jakim cudem skoro taka ilość czynnika nie powinna spowodować jego migracji pozostanie w parowniku. Raczej piana olejowa mogła to wywołać z powody np. podlewania sprężarki cieczą. Jeśli uruchomileś sprężarkę bez oleju to słabo to widzę zależy jeszcze jak długo trwał ten proces.
Olej możesz zastosować syntetyczny silnikowy np.5W30 lub olej do sprężarek klimatyzacji . Co do odzyskania oleju to taniej będzie go uzupełniać a najlepiej pozbyć się sprężarki od chłodni bo nie ma pierścieni zgarniających i będzie pobierał olej i nic na to nie poradzisz pozostaje uzupełniać i spuszczać z separatora ta mala śrubka z boku . Można z powodzeniem...
A skąd w sprężarce Klimy olej silnikowy? w tych okolicach masz pompa vacum albo odpowietrzenie układu korbowodowego. A ciut wyżej jest kanał powrotny oleju z głowicy (to bardzo częsta usterka uszkodzona uszczelka pod głowicą z tym przebiegiem). I bardziej bym właśnie stawiał na ten kanał albo na odpowietrzenie dołu silnika. Oczywiscie mowa o silniku...
Czynnika powinno być 600 ±50 gram a oleju w sprężarce 200 ml , tak pisze na naklejce na samochodzie. Czy przy robieniu próżni w układzie wyciąga się też cały olej ze sprężarki, bo mechanik powiedział , że tylko część?
olej można sprawdzić jak auto się zagrzeje i zostanie zgaszone to po 15minutach mozna na komputerze pokladowym sprawdzić. Jest jeszcze możliwość podniesienia kabiny i miarka od oleju jest z lewej strony. silnika bardziej z przodu przed sprężarka klimatyzacji. Pozdrawiam
Sprężarka była wymieniona bo była nieszczelna. Do tego osuszacz. Wlałem 150 ml do sprężarki i 50 do układu ze stacji. Czyli jeżeli nie płukałeś układu, a pewnie nie, to masz spokojnie o50% więcej oleju co jak najbardziej powoduje wysokie HP. To po pierwsze. Po drugie nie wykluczałbym jako winowajcy, osuszacza. Te ryżowe podróbki są nie pewne. Ale na...
Sprężarka Delphi, Corsa B '99 napełnianie oleju Miałem rozmontowany układ klimatyzacji przez kilka tygodni. Wylałem olej ze sprężarki (który zapewne już wchłonął sporo wody) i teraz pojawiło się pytanie. 1. Przez który wlot/wylot sprężarki dolać oleju przed uzupełnianiem układu? Czy może nie jest to konieczne i wystarczy zassać olej przez zawór diagnostyczny...
najprawdopodobniej lekko zatarły się łożyska zespołu sprężarki,ale jest pytanie czy auto długo jeździło bez lub z małą ilością czynnika chłodzącego? czynnik ten zawiera olej do smarowania samej sprężarki.
może jednak R12(freon) i nie można mieszać z R 134a można zatrzeć sprężarkę (inne oleje )
a oleju dodaję 3% objętości czynnika jeśli nie był wymieniany/opróżniany z oleju żaden element klimy Po co ta dolewka oleju :?: Ty 3% inny 3% i za chwilę 10 % , a to już według twoich obliczeń 100 ml oleju co stanowi prawie 50 % całej ilości układu , a co na to sprężarka jak ma stłoczyć olej a nie czynnik :?: Poniżej dane serwisowe. Ciekaw jestem kto...
Podczas robienia próżni w układzie pojawił się olej w wzierniku. Domyślam się że jest to olej ze sprężarki. Pytanie tylko czy to normalne i jak go z powrotem do niej wtłoczyć?
Robisz sobie zbiorniczek z korkiem spustowym u dołu i tak odzyskujesz olej.
mateusz.teo Jak dajesz LPG do klimy to zmieniasz olej w sprężarce ? Jak długo już układ pracuje i czy zauważyłeś jakieś negatywne skutki?
W każdej nowej sprężarce znajduje sie olej własciwy dla danej sprężarki - dla Twojej jest to PAG46 i nie należy go wymieniać. Nie wiem skąd (at)zeimp masz informację, że olej należy wymienić, no chyba, że kupuje się chińskie podróby...
Tak, sprężarka to Sanden PXV16. Układ się nie rozszczelnił – mam ten zestaw do nabijania z Allegro. Po podłączeniu pokazuje ciśnienie w układzie manometr. Na filmikach widać olej, chyba ze sprężarki. https://streamable.com/9hpdtz https://streamable.com/7of9jm Czy to jest z czegoś innego, ale problem pojawił się po załączeniu klimy.
Jak wentylatory chodzą to pewnie sprężarka również się załącza a co za tym idzie pewnie cos tam czynnika jest :) Proponuję kilkugodzinny test azotem wymianę osuszacza długą próżnie i odpowiedni olej z czynnikiem i powinno grać.
A skoro idzie tam czynnik R134a bez oleju to czy taka stacja klimatyzacji co w samochodach nabija się klime tez mi odciagnie czynnik i nabije właściwą ilość czynnikaczyli te 0.28 kg.
Nie jestem specjalistą od klim ale dużo pracowałem z serwisantami od tych spraw ( zakłady mięsne) i wiem że R12 już nie jest stosowany ( Ozon) jest zastępstwo R 409a i chyba R134a ale tam jest dużo więcej do wymiany . Jeśli pamiętam to olej był inny . Najlepiej do serwisu klimatyzacji .
Zawsze mnie zastanawiało czy sprężarka klimatyzacji musi być w miarę nisko do reszty układu żeby olej miał szanse ją smarować? Celna uwaga. Raczej do rozwiązania od strony technicznej.
Najlepiej napełniać olejem słonecznikowym przy pomocy lokomotywowej olejarki! Gdyby nie dało rady , jechać do warsztatu i tam mają odpowiednie olejarki ,która wyssie i napełnia czynnik i olej AUTOMATYCZNIE!!
Olej matowy/mętny czy przezroczysty?
Z tymi procentami to taki szacunek, nikt nie wie ile dokładnie oleju pozostało. Nic nie kombinuj, olej co jest w sprężarce i tak pójdzie w układ. Ja bym się raczej martwił tym że sprężarka ze zrywalnym sprzęgłem pracowała jakiś czas bez oleju, i czy nie ma opiłków w układzie. A czy wlejesz 120 czy 140 ml ma marginalne znaczenie.
Ten dodatkowy olej to chodzi by więcej go podać przy nabijaniu klimy czy to jest jakiś inny olej który ma jakiś zaworek spustowy w sprężarce ? Będę chciał wrzucić sprężarkę 5Q0816803D
W większości układów klimatyzacji samochodowych przy r134a po włączeniu manualnym lub automatycznym sprzęgło sprężarki jest przyciągane na okres ok 1 min w celu rozprowadzenia oleju po układzie. I włączanie klimatyzacji jest uzasadnione nawet jeżeli czujnik temperatury zewnętrznej wyłączy obwód. Olej jest niezbędny do konserwacji sprężarki i przepompowania...
Przede wszystkim wartość Ciśnień, wentylator chodzi? Po co ktoś dodał olej i Ile?
Ciężki temat, z reguły jak sprężarka się kończy robi się czarny olej, w takim razie zostaje uszkodzony zawór, lub sprzęgło sprężarki, ewentualnie ukręcona oś sprężarki.
Pompa wspomagania jako sprężarka to wg mnie słaby zamiennik. Jak to chciałbyś smarować? Pompa wspomagania jest zalana olejem i cały czas jest smarowana a jak będziesz pompował powietrze to szybciutko się zatrze. Są jeszcze podobne pompy sprężarki do klimatyzacji i tam w czynniku jest rozpuszczony olej który smaruje cały układ a przede wszystkim sprężarkę.
teoretycznie nie powinna się zatrzeć sprężarka chyba że w tym układzie nie ma presostatu
Co na to urządzenia do obsługi klimatyzacji? Dobre pytanie, nie zastanawialiśmy się przed zastosowaniem. Z drugiej strony olej ściągnięty z układu jakoś nie odbiegał od "normy" aut które mimo wieku dość zaawansowanego widziały serwis klimy może po raz 3 czy 4 :). A jak to się sprawdzi w układach ze sprężarką o regulowanej pojemności skokowej? Nie mam...
W tym focusie pracuje sprężarka scroll więc wymiana uszczelniacz wiąże się z demontażem korpusu, demontażem łożyska wałka sprężarki i dopiero uszczelniacz. Ogólnie to czy oby napewno to wina uszczelniacza? czy nie kapie na spręzarkę olej z barwnikiem z rurki?
Brak czynnika w obwodzie klimatyzacji powoduje niewłączenie sprężarki klimatyzacji poprzez elektromagnes - klimatyzacja służy nie tylko do używania latem - w czynniku chłodzącym znajduje się specjalny olej który smaruje i zabezpiecza obwód klimatyzacji - dlatego ważne jest odpalanie klimatyzacji co jakiś czas - by olej został rozprowadzony i zabezpieczał...
Bez gazu sprezarka wyzygała olej z siebie i sie zatarła i dlatego sa te stuki. Jedynie co mozesz zrobic to zdemontowac tarcze sprzegla choc dla mnie to dziwne ze jest nie rozłączone.
Oleju możesz nalać jakiego się Tobie żywnie podoba silnikowego, Lux 10 itp - w większości ciężarówek, kompresory smarowane są z magistrali olejowej silnika. Więc nie ma sensu szukania specjalistycznego smarowidła. Oleje stricte sprężarkowe leje się do kompresorów klimatyzacji i sprężarek śrubowych ze względu na inne wymagania.
Tego raczej nikt nie zgadnie . Jeśli w układzie pozostał olej możliwe że sprężarka będzie działała bo w większości pojazdów kompresor nie załączy się przy braku czynnika (ciśnienia w układzie) resztę trzeba sprawdzić organoleptycznie uszczelnić nabić i sprawdzić czy działa...
Witam wszystkich. Na wstępie nadmienię, że nie jestem specem chłodnictwa i mój opis i nazewnictwo nie jest profesjonalne. Sprawa dotyczy sprężarki LG , która pracuje w stacji do obsługi klimatyzacji samochodowej TEXA, ale identyczne można spotkać w Bosch czy MM. Przy odzysku czynnika większość trafia do zbiornika wewnętrznego, ale część ucieka poprzez...
W samochodowych układach klimatyzacji olej krąży wraz z r134 i w trakcie pompowania smaruje sprężarkę.
Witam. Jaki gaz jest użyty w Golfie III na 100% nie wiem. Może byś to R143 albo inny. Natomiast co do wycieku jeżeli nie na z silnika to może być to olej z klimatyzacji.Naprawa jest kosztowna ale konieczna, bez niej możemy już szukać drugiej sprężarki. Niestety nie ma możliwości dolania tego oleju. Jest to praca, którą należy przeprowadzić przy pomocy...
Witam, ostatnio rozszczelniła mi się klimatyzacja na chłodnicy klimy, jezdzilem tak pol roku bo byla zima i nie potrzebna byla mi natychmiast klima w samochodzie. Czynnika nie bylo wogole. Tydzien temu wymienilem chlodnice klimy, nastepnie pojechalem ja nabic czynnikiem. Wszystko jest ok, klima chlodzi, szczelnosc ukladu zachowana. Problem jest w tym...
Podszkól się jeszcze trochę z klimy bo na razie błądzisz w lesie kolego. Zasada jest taka-przed montażem wylewasz ze sprężarki olej (przy okazji, oceniając jego stan, oceniasz stan sprężarki) i zalewasz ją świeżym w ilości przewidzianej przez dokumentację. Te 150ml. to nie cały olej z układu tylko część przewidziana na sprężarkę.
Nie. Sprężarka nie da rady. W drugą stronę(tj. 410a > 407c) da radę, ale wiąże się to z utratą wydajności i niedopasowaniem elementu rozprężnego. Nasuwa się pytanie: Dlaczego chcesz zmieniać czynnik? Bo do takiego gazu mam dostęp. Dodano po 6 Jeszcze jedno pytanie może nie na temat. Jeżeli klimatyzacją Splitt została nie profesjonalnie zdemontowana....
Na 407C pracuje klimatyzacja, nie spotkałem 407 w schładzalniku. Jeśli ma trzy lata to powinien być na 404A,i ciśnienie na odparowaniu zależy od temperatury.Ustaw 3,5 bara na powrocie i powinno być OK. Za 22 lub 502 nie ma zamiennika. Musisz wymienić olej w sprężarce na syntetyczny i można wpuszczać 404.
Tego oleju to chyba w ml będzie ;-) tak, żeby tylko korbowód w dolnym położeniu go "chwytał", będę musiał odkręcić obudowę z boku i zobaczyć, czy tam są jakieś otwory nawiercone czy nie. Ja ten kompresor kupiłem w ubiegłym roku za 200 zł (butla na kółkach ok 100l + sprężarka i do tego jeszcze był silnik ale starego typu i ciężki strasznie...). Wyczytałem...
To nie jest najlepszy pomysł. Sprężarka klimy jest smarowana czynnikiem, który spręża (a dokładniej olejem dodawanym do chłodziwa). Jeśli to miałoby trochę pochodzić, to musiałbyś dodawać olej do powietrza zasysanego i odolejać je po sprężeniu.
mam ptt co może się dziać jak jest olej na świecy żarowej w astra 1.7 TD
Bo moim zdaniem olej faktycznie powinien znajdować się w sprężarce a nie w syfonach. Jak już robić pułapki olejowe to jak najpłytszej. Odkąd minęła era sprzętu on/off nie zrobiłem ani jednej pułapki na olej w sprzęcie inverterowym. I nie miałem przypadku zatarcia sprężarki z powodu braku oleju.
A ile czynnika zostało zaaplikowane? Przed montażem oczywiście układ przepłukałeś? Nie wiem czy wiesz, ale jeżeli układ jest "otwarty" (np. zdemontowałeś chłodnicę) przez dłużej niż 0,5h, to należy bezwzględnie układ przepłukać specjałami ;). Olej w sprężarce bezwzględnie do wymiany, a to z kolei wiąże się ze zdemontowaniem sprężarki. Napisz mi jeszcze...
"Burczenie" zmienne z obrotami silnika było słychać tylko przy wolnej jeździe - korek, miasto, światła i to cyklicznie ( co pewien czas ). Jeżeli sprężarka raz zaczęła hałasować to czy olej spowodował, że teraz jest cicha? Motronic Jak teraz udowodnić, że jest coś nie tak skoro niedomaganie ustało? Iść do rzeczoznawcy, albo można jakoś sprawdzić kondycję...
Nie na długo, czarny olej to zatarta sprężarka. Włożysz nową to też się zaraz zatrze jeśli cały układnie zostanie porządnie wypłukany. No i masz wyciek, a że maszyna go nie wykryła to nic nowego.
Sprawdź olej w układzie, jeśli nie jest ołówkowy, jest duża szansa że uszkodził się tylko zawór wydajności w sprężarce ( mechaniczny) a sama sprężarka nie zaczęła opilkowac. Jest olej masz czysty płukanie układu nie jest wymagane.
Zalałem olej - 250ml (zalewałem zaworem serwisowym poprzez ręczne załączenie sprężarki (stycznikiem). kompresor bardzo szybko zassał sobie te 250ml. To pierwszy z wielu błędów jakie popełniłeś. Podejrzewam, że zajmujesz/zajmowałeś się klimatyzacją samochodową, więc stąd wynika ta nieuzasadniona chęć do dolewania oleju. Podejrzewam, że podwoiłeś jego...
klimatyzator air force to klon galanza, powinien działąć w zakresie od -5 do 46C przy czym nie ma automatyki wyłączajacej wiec będzie grzać do bulu, ale efekt energetyczny będzie mizerny http://www.klimatyzacjapolska.pl Najgoźniejsze dla klimatyzatora jest włączanie przy zimnej sprężarce, jak działą to działa, olej jest gorący i nie powinno być problemy...
Zawór rozprężny trzeba szukać przy parowaczach (tam skąd leci chłód) i jest na pewno nie jeden.. Ciśnienie jest wysokie, bo układ chodzi na maksymalnej wydajności, sprężarka jest praktycznie podlewana czynnikiem- to nie mroźnia. Przyczyny mogą być różne, właśnie czujnik zaszronienia, brak obciążenia cieplnego, lub zawór, zawory rozkręcone na maksa....
Może ciśnienie w sprężarce? olej ? może zapłon? co o tym myslisz?
podczas startu klimatyzacji silnik dostaje duże obciążenie. moim zdaniem spowodowane tym ze jeździłeś na klimatyzacji bez włączonego wentylatora i sprężarka dostała w dupę. pewnie wywalała z siebie olej przy tak rygorystycznej pracy i ciśnieniu przy jakim musiała się załączać podczas gdy wentylatory nie pracowały. Nie powinieneś włączać klimatyzacji...
Cześć. Noo i czar wynalazku pryskł. Zakupiony wymiennik się rozszczelnił wewnętrznie woda gaz. WYMIENNIK PŁYTOWY GAZ FREON 10,2 kW POMPA CIEPŁA / KLIMATYZACJA PGM-Rx-15u/1c-52 https://sklep.taniekilowaty.pl/produkt/w... Sprężarka zasała wodę i w całym agregacie jest woda. Czy da się to jeszcze...
Tak masz racie że tego prawie nikt nierobi ,ale przy każdym napełnieniu klimy powinno sie sprawdzić stan oleju. Ponieważ olej jest przenoszony wraz z freonem ,przez układ klimatyzacji i dlatego zaleca sie sprawdzanie poziomu oleju .:D
Ozonowanie to jedna sprawa a nabijanie klimy to druga. Oczywiście sprawna działająca klima powinna być zdezynfekowana i czysta. Ja też zastanawiam się nad taką opcją, bo akurat wytwornice ozonu mam prywatną więc jeden problem byłby z głowy Dodano po 5 Większym problemem może być fakt że jak instalacja zgubiła całkowicie gaz (i olej przy okazji) to po...
Witam klimatyzacja po nabiciu trzymała dwa lat i później rok była pusta. Teraz nabić miał mi chłodniarz wuja. Próba azotem 11 bar po dwóch godzinach zeszedł jeden bar czyli do 10. Wuja doradził mi wymienić wszystkie uszczelnienia. Wymieniłem wszystkie uszczelnienia na przewodach. Uszczelniaczy w środku sprężarce nie ruszałem. Problem w tym ze przy rozkręcaniu...
U mnie ucichło w tamtym roku cisza a w tym zobaczymy co będzie. Ale jak w tamtym roku byłem na prze serwisowaniu klimy to było wszystko dobrze olej czysty gaz w normie. A ten głos jest podejrzenie albo na pasek klinowy albo odbijak silnika. Ale że to sporadyczne to na razie nie ruszam tematu.
Tak jest taka możliwość ,w wyniku której wraz z czynnikiem chłodniczym wyciekł i olej smarujący sprężarkę co doprowadziło do zatarcia sprężarki i jej nieodwracalnej destrukcji.
Witam, masz wypracowaną spreżarkę.Opróżnij układ, rozepnij przewody sprężarki i zobacz co wycieka z przewodów.Obstawiam że będzie to olej w kolorze aluminium.
Dziwi mnie fakt że wszyscy mówią że trzeba od czasu do czasu odpalić w zimę klimę bo to lepsze dla układu tylko po co skoro jeśli sprężarka nie ruszy bo za niska temp. to czynnik i olej w układzie i tak nie będzie krążył.
sprawdz ilosc gazu . Po opisie sądzę że masz za mało czynnika w układzie i czujnik ciśnieniowy rozłącza uklad sprzęgła . Dodano po 4 Poza tym serwis klimatyzacji powinno robi sie co roku a używac klimatyzacji cały rok . Mało kto wymienia olej w klimatyzacji co roku co po paru latach użutkowania skutkuje zatarciem sprężarki .Producent prxewiduje ubytek...
Raczej nie jest to olej silnikowy. Wszystkie możliwe poziomy płynów są prawidłowe - olej silnikowy, płyn hamulcowy, olej od wspomagania, płyn chłodniczy. Nowe fakty: ten wyciek jest koloru brązowo żółtego, załączam zdjęcie. Podejrzewam że jest to olej z klimatyzacji, po włączeniu klimy piszczy, wcześniej działała normalnie. Trochę dziwne jest to że...
Witam Czy ktoś z kolegów robił wymianę uszkodzonej sprężarki z R407C na R22? Posiadam stare urządzenie (na chodzie z gazem) ze sprężarką na R22 i chciałbym ją zabudować za uszkodzoną na R407C, w klimatyzacji split. Co muszę zrobić aby to działało poprawnie? Czy należy wymienić olej mineralny na syntetyk? Nabić mam zamiar R 417A lub 22, jakie rozwiązanie...
Więc dziś panowie się dopiero rozliczyłem z mechanikiem , zapłaciłem coś koło 200zł_próby szczelnośći,olej,czynnik na faktórze napisane było 850)i jak narazie chodzi.Mechanik mówił że może to być chwilowe, narazie jest ok zobaczymy co czas przyniesie.
U mnie efekt podobny. Brak czynnika w układzie spowodował nie zadziałanie elektromagnesu na sprzegle sprężarki. Po dopełnieniu sprężarka ruszyla i nagle zaczął wydostawać się olej z pod elektromagnesu. EFEKT kompresor do wymiany.
Ale opróżnili mi całą instalację po stwierdzeniu usterki w ASO potem dla pewności sprawdzałem w serwisie klimatyzacji. Napełnili potem opróżnili. Nie płaciłem za czynnik tylko za serwis. Co tam jeszcze jest? Olej? Co do usterki już ją opisałem. Nie ma sensu opisywać co się włącza a co nie. W trzech miejscach stwierdzili to samo. Uszkodzony zawór w sprężarce....
Olej znajduje się głównie w sprężarce ale również krąży po całym obiegu. Podsumowując jest wszędzie ale w nieznacznych ilościach. Zresztą w samej sprężarce jest go niewielka ilość.
Dzień dobry, zatarła mi się sprężarka klimatyzacji w samochodzie passat b5 1.9 tdi afn nr części 8B0 260 805D. Aktualnie mam cały układ rozkręcony, wypłukany z pozostałości oleju i opiłek. Kompresor kupiłem używany po sprawdzeniu nie zalany olejem. Wiem, że należy zalać go olejem w ilości 250ml. Jednak pytanie mam ten cały olej wlać do kompresora do...
Klima nabita czynnikiem, a olej? A sprawdzałeś czy to nie rolka któraś? Jeśli łożysko na klimie to i tak musisz zdjąć koło pasowe.
Sprężarka być może jest zatarta lub kończy już swój żywot, dlatego klimatyzacja jest mało wydajna lub wcale nie działa. Należało by sprawdzić czy są jakieś błędy od klimatyzacji oraz w blokach pomiarowych (VCDSem) jakie ciśnienie jest w układzie na wyłączonej klimatyzacji oraz czy/o ile wzrasta po załączeniu klimy. klimatyzacja nabita Kiedy był robiony...
Witam. Niestety przekopując od tygodnia dziesiątki artykułów w Elektroda, Google, YouTube, BMWSport, prywatnie z użytkownikami oraz znajomymi nie znalazłem odpowiedzi na mój problem dotyczący mojego auta. Auto to wspomniane w tytule tematu : BMW E39, 523i, 03/1999r. Mianowicie nie działa manualna (nie klimatronic) klimatyzacja, jeszcze niedawno działała,...
Dziwne by było, jak by auto z 2012 roku z kompresorem sterowanym elektromagnetycznie, nie miało czujnika ciśnienia na systemie klimatyzacji i pozwoliło na zatarcie sprężarki.. Bo to są te nowe sprężarki bez koła elektromagnetycznego, napęd stały. I tak jak pisał wyżej jak nie była uzupełniona a pasek napędzał to mogła się zatrzeć. Tylko póki co to...
Wystarczy zakupić zestaw dedykowany Kaisai zestaw pracy całorocznej w funkcji grzania. W zestawie grzałka karteru sprężarki która zapobiegania absorpcji czynnika chłodniczego przez olej. Spadek temperatury znacznie przyśpiesza ten proces co przy rozruchu sprężarek powoduje pienienie się oleju, co znacznie ogranicza smarowanie sprężarki i może prowadzić...
sprężarka klimatyzacji sprężarka klimatyzacji zwarcie sprężarka klimatyzacji ciśnienie
instrukcja president harry skrzynka przekaźników renault czujnik temperatury
hotpoint piekarnik uszkodzenie schemat rozrządu benzyna
Audi A1 1.6 TDI S line 2014 alu 17" – realna wartość, przebieg 170 000 km, wycena 2024 Passat B5 1.9 TDI 1998 – schemat pinów czujnika temperatury płynu chłodzącego 4 piny