Przecież na drugim zdjęciu widać czerwony korek który zarazem w innych kompresorach służy jako odpowietrznik i miarka oleju a przez otwór uzupełniasz olej ... chociaż masz ten wziernik także to chyba jest ten Twój wskażnik poziomu oleju także poziom oleju jest do tego czerwonego punktu na nim a jak nie widzisz poziomu to wykręć ten wziernik i go przeczyść...
Admin co tak słabo ? 345cm3 oleju estrowego ( POE )
Pompowanie butli od 0 do 8 bar trwa około dwóch minut. Niestety nie wiem jaka jest jego wydajność. Jeżeli tak jest rzeczywiście, to moim zdaniem nie jest tak źle i nie ma się czym martwić, toż to przecież zwykły, amatorski kompresor, dbać o olej (aby nie brakło, za dużo też niedobrze) i "pompować ile wlezie"... Można sprawdzić/obliczyć jego rzeczywistą...
Obok filtra tego czarnego masz chyba manometr od ciśnienia wewnętrznego- odkręcaj jak będzie na nim 0. Bo jak odkręcisz pod ciśnieniem, to cię wykompie w oleum... Chyba że jakiś rzeźnik dokręcił go na maxa albo co gorzej: kleju lub innym ,,uszczelniaczu" bo ciekło...
połącz ze sobą dwa kable czarny i brązowy co wychodzą z kabla cztery żyły i powinien ruszyć
Jeśli jest wyciek oleju z kompresora to czynnik też się ulatnia. Kompresor można naprawic przez uszczelnienie go, wymienić na nowy, zregenerowany lub używany sprawny, wszystko zależy od zasobności portfela klienta.
Dane masz w instrukcji. http://obrazki.elektroda.pl/8116751400_1... DP to korki spustowe http://obrazki.elektroda.pl/9080946400_1... Tu mas czynności obsługowe i interwały. Sa w instrukcji Olej sprężarkowy 4,5l Olej silnikowy 3,5l Układ chłodzenia 4,5l Zbiornik paliwa 29l Jeżeli chcesz zrobić wymianę oleju dokładnie to...
Temat zostaje w dziale, wyjątkowo.
Z tego, co się orientuję, taka dokumentacja jest dostarczana wraz z urządzeniem/zbiornikiem. Niestety, rozpowszechnianie jej jest zabronione przez prawo autorskie (przynajmniej w moich przypadkach tak jest), więc wątpię, żeby ktoś przez internet przekazał Ci ją.
Przecież napisał że nie ma miarki oleju ( nr kat. 401014001115 OIL DIPSTICK ). Pewnie kompresor z odzysku lub niekompletny.
Może być byle mało lepki i nie za wiele oraz nie zapomnij o uziemieniu i osłonie rozruchu!!!! i prxekonserwuj rozruch jeśli nie jest półprzewodnikowy (tylko taki zezworą rozbieralny tego wymaga) abyś się nim trochę pocieszył oraz pamietaj że będzie zabierała trochę oleju i pchała wraz ze sprężanym powietrzem.
Kup sobie z 0,5L ... jeżeli nie będziesz go zajeżdżać po kilka godzin dziennie to powinien trochę pochodzić, one do pracy ciągłej to się średnio nadają.
Jakim olejem zalać kompresor Ikarus ?
Akurat składana w Polsce, ale dziś kraj produkcji nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Mimo to nigdy nie widziałem tak zachlapanej lodówki, a zwłaszcza nówki. Dodatkowo jeszcze mam obawy co do tego, że rurka tłoczna wywija się najpierw pod kompresor, a potem idzie na skraplacz, więc nie wiem, jak z niej do kompresora ma wrócić olej, który mógł się...
Z dołu kompresora śrubowego są wyprowadzone przewody.Chcę się dowiedzieć czy dobrze myślę. Dwa przewody które są zwarte to czujnik ciśnienia oleju w kompresorze a dwa rozwarte to czujnik temperatury tego oleju?
To normalne po jakimś czasie eksploatacji w każdym tego typu kompresorze. Spuszcza się to raz na jakiś czas - to połączenie wody z olejem (który przedostał się między pierścieniami).
Kompresor samochodowy się do tego celu nie za bardzo nadaje. W oryginalnym układzie poza czynnikiem chłodniczym w instalacji płynie również specjalny olej smarujący sprężarkę. Bez oleju taki kompresor się od razu zatrze.
Będziesz musiał jechać do tych podejrzanych naciągaczy niestety, bo sam bez narzędzi i specyficznej wiedzy w tym zakresie nie zrobisz nic. Pompowanie powietrza do układu, nawet pustego, jest szczytem głupoty- tym sposobem aplikujesz wilgoć do oleju kompresora- który musi zostać wymieniony (olej). Szczelność sprawdza się suchym azotem. Im szybciej wymienisz...
co jakiś czas wylewać płyn z butelki i żeby był w butelce zamocowany zawór, lub kilka zaworami tylko jaki to by musiał być to zawór? Zawór zbędny - możesz odprowadzać ciągle. Butlę odwróć dnem do góry i połącz z drugą ustawioną szyjką do góry. Otwory do odprowadzenia powietrza do atmosfery i wprowadzenia rurki powietrza wykonaj w dnie pierwszej butli,...
Witam. Jeśli "ciśnieniowy" oznacz wyłącznik sterujący ciśnieniem powietrza w zbiorniku, to wystarczy zasilanie silnika przepuścić przez jego styki.Oczywiście należy dostosować (nie przeciążać wyłącznika)obciążalność styków do mocy silnika.Samo załączanie możesz zrealizować na standardowym wyłączniku krzywkowym(pakietowym), lub styczniku.Powinieneś sprawdzić...
Do wymiany podstawa osuszacza , wyciek oleju z kompresora należy zlokalizować czy cieknie z kompresora czy z miejsca montażu. W magnum nie ma wad fabrycznych , po prostu są stare. I trzeba je naprawiać.
Zawsze połowę objętości oleju leje się do nowego kompresora (pustego), drugą połowę podaje się podczas napełniania układu maszyną serwisową, nie wlewa się nigdzie oleju poza kompresorem. Do wypłukanego układu pozbawionego oleju wchodzi 200ml oleju, 120 do kompresora i reszta podawana razem z czynnikiem podczas napełniania
Jeśli nadal nie rozwiązałeś tego problemu to spust jest widoczny na pierwszym zdjęciu tuż pod chłodnicą, jest tam zaworek na końcu którego powinien być wężyk ale widać tylko króciec. Jest tak wysoko bo w środku jest rurka która biegnie do samego dna zbiornika. Trzeba tylko pamiętać że spuszcza się olej wcześniej nabijając ciśnienie do zbiornika separatora...
Napełniona to i tak musi być świeżym czynnikiem bo układ był nieszczelny więc nic nie odzyskałem. Co do ilości oleju to to każda część powinna mieć jakiś procent oleju. Kompresor 50% Chlodnica 20% Parownik 20% Przewody 10% Układ był nieszczelny więc jakaś ilość oleju uciekła wraz z gazem. Więc pomyślałem żeby w kompresorze zostawić 70ml oleju a 20ml...
Dzień dobry, zatarła mi się sprężarka klimatyzacji w samochodzie passat b5 1.9 tdi afn nr części 8B0 260 805D. Aktualnie mam cały układ rozkręcony, wypłukany z pozostałości oleju i opiłek. Kompresor kupiłem używany po sprawdzeniu nie zalany olejem. Wiem, że należy zalać go olejem w ilości 250ml. Jednak pytanie mam ten cały olej wlać do kompresora do...
Każde użycie poza układem chłodniczym niszczy kompresor nie do tego przeznaczony. Koniec kropka. No i oczywiście problemy z wyrzutem oleju.
Zbiornik numer 1 to naolejacz powietrza wylotowego do smarowania zasilanych narzędzi. Leje się tan nowy olej tylko do tego celu. 21.5 litra to objętość zbiornika separatora, a nie objętości oleju jaka ma wypłynąć.
Dziękuję, tak zrobię przy pierwszym uruchomieniu. Dziś kupiłem 1l oleju do sprężarek tłokowych, będzie na kilka wymian, według dokumentacji wchodzi 0,24l oleju. Pierwszą wymianę zrobię po pierwszych 30min pracy, zobaczę czy u mnie również będzie dużo opiłków w oleju.
Zalano kompresor olejem silnikowym 15w40 tak jak sugeruje instrukcja kompresora. Po zapoznaniu się i porównaniu parametrów technicznych obu olejów okazało się że parametry Mannol Compressor Oil kompletnie nie przystają do oleju 15w40. Mannol jest m.in. bardziej rzadki.
Raczej nie zalał instalacji olejem.
A ja mam pytanie, czy masz kontrolkę ciśnienia oleju?
Dzięki wielkie za odpowiedź🙂 będę myślał nad tym . Chciałbym coś mieć swojego co by na życie zarobić. Tak czy siak myślę że z tym olejem by był dobry pomysł. Dziękuję.
Pewno gdzieś tam jest chłodnica oleju, należy ją wymontować i wymienić uzczelnienia. Kompresor nie wrzuci oleju do wody. Gdyby była w oleju, wtedy mogła by to być tuleja, ale nie jest.
Witam „Tlen np. urwie łeb z kontaktem z olejem w kompresorze” „Tlenu nawet blisko nie trzymaj - zrobisz nim spore zamieszanie w bliższej i dalszej okolicy” Uprzejmie proszę o conieco rozszerzenie co i dlaczego, i z góry dziękuję Pzdr m2m2 Oto chodzi ze były przypadki ze instalator mylił butle tlenu z azotem. Tlen z kontaktem...
Na wyjściu powinien być separator oleju.
Uszkodzony ? 1. Kondensator pracy silnika 2. Zawór zwrotny na zbiorniku. 3. zaworek rozładowczy w wyłączniku ciśnieniowym. Te dwie ostatnie sprawy łatwo sprawdzić poluzowując złącze cienkiej rurki od zaworu zwrotnego do wyłącznika ciśnieniowego. Przy ciśnieniu (jakimkolwiek) w zbiorniku, nie powinno wydostawać się tam powietrze podczas zatrzymania silnika....
Dzień dobry, Ostatnio wymontowałem kompresor z zamrażarki przemysłowej i podłączyłem go do prądu. Wszystko działało dobrze, kompresor działał sprawnie i pompował. Jednak podczas zabawy przewróciłem go mocno na bok, w wyniku czego wylał się trochę oleju. Od tego czasu kompresor słabo dmucha, gorzej niż wcześniej. Wylałem z niego około 500 ml oleju i...
No ten kompresor z lodówki na dzień dobry opluł wszystko olejem. Bo pewnie był często przewracany i trochę zassał :D. Normalka. Przed odolejaczem radziłbym wstawić separator oleju bo sam odolejacz takich ilości nie wyłapie a jedynie pary oleju.
Najprawdopodobniej zaczynają padać lozyska w kompresorze od doladowania który jest na osprzęcie, kiedyś naprawiali dla nas kompresory, przyjemni ludzie, komunikatywni, nr telefonu do nich bezproblemową wysyłka. 503784304 polecam. Można sprawdzić poziom oleju w kompresorze ale pewnie jak hałasuje to już uszczelnienia puściły i oleju brak.
Srubę która zaznaczyłem na zdjęciu odkręca sie. Batagur zaznaczył ją jako "1-otwór niższy". Wlewa się olej do głównej miski i obserwuje się czy jest widoczny lub zaczyna się wylewać z otworu po tej właśnie odkręconej śrubie. Jeśli tak to znak że oleju wystarczy i śrubę można zakręcić. Tak powiedziała mi osoba która użytkuje ten kompresor już ok 20 lat....
A wiesz ile wchodzi do takie małego kompresora (50L) ???
Jakbyś nie rozcinał tej bańki to też by działał, a brak oleju tylko pogarsza w tym przypadku sprawę - kompresor szybko się zatrze. Zamontowanie nawe niedużego zbiorniczka załatwiłoby sprawę smarkania olejem (sam sprawdzałem - ze zbiornikiem nierozcinany kompresor nie pluje olejem).
W samochodzie tez nie zmieniasz oleju i czekaz aż silnik stanie?
Planuję wykonać sterowanie składające się z: - zabezpieczeń zwarciowych - czujnika zaniku, asymetrii i kolejności faz - termika - czujnika ciśnienia oleju - presostatu - rozruchu gwiazda/ trójkąt - być może zabezpieczenie przed przegrzaniem oleju, a jeśli nie to nie zwykły zegar pokazujący temperaturę oleju - zamontowany będzie też manometr pokazujący...
Kompresor rzucił oleju albo przegrzalo albo już rzuca olejem. Udroznij kapilare wlutuj nowy filter do góry kapilara i będzie git. W sensie do góry nogami kapilara ku górze, tloczna do dolu.
Kompresor pompuje zbiornik 24L do 8,2 bar w 7,5 minuty. W zakresie pracy presostatu 6 - 8,2 bar, dopompowanie zajmuje 2 minuty. Narazie nie ma filtru wejściowego gdyż nie wiem co zastosować. Nie zauważyłem u siebie plucia olejem, kompresor służy mi w warsztacie elektronicznym do przedmuchiwania.
Witam. Posiadam kompresor WD53. Mam parę pytań. 1. Jakim olejem zalać kompresor? Kompresor będzie stał pod zadaszeniem na zewnątrz. 2. Jakim olejem zalać silnik SW400 który napędza kompresor? 3. Czy ktoś posiada DTR do WD53? Pozdrawiam.
Presostat to wyłącznik ciśnieniowy, tam jest membrana co popycha wyłącznik i tam masz problem wyczyść i posmaruj olejem ten trzpień.
Widocznie był już zalany. Nieraz kompresory nie są zalewane, żeby przy transporcie się olej nie wylał. Radziłbym wymienić olej po kilkudziesięciu minutach pracy kompresora. Ja po pierwszej wymianie miałem masę opiłków w oleju.
Kompresor firmy NTS SAT10 1000l/min 7,5 kw
Nie uruchomiłeś go przypadkiem pierwszym razem bez oleju?
po chwili zaczyna wypluwać olej przez otwór odpowietrznika oleju. Wypluwa po zatrzymaniu przez presostat? Oleju nie wlałeś za dużo?
Separator lub linia scaveningowa. Całe sterowanie jest po separatorze więc do środka zbiornika też dmucha z olejem.
A czy masz takie doświadczenia. Mam nie tylko ja ale i spora część osób która ten olej użytkowała w swoich kompresorach a którzy również dzielili się tą wiadomością tutaj u nas na forum. Galareta zrobi się z każdego oleju w źle konserwowanym kompresorze Jaki to jest "źle" konserwowany kompresor?
Nie zwariowalem do reszty (wyjechałem do rodziny za granicę). Tak w sprezarce jest stan oleju
Czujnik ciśnienia oleju tak jak wyżej kolega napisał znajduje się obok alternatora a kabelek do niego jest zawarty w instalacji która biegnie do alternatora oraz ewentualnie do kompresora klimatyzacji. Wtyczka z jednym przewodem.
Przeczyściłem chłodnice chłodzenia silnika i pomogło na razie pracuje i nie wyłącza sie obieg oleju jest
kompresor powietrza zalet nie posiada. Panie, jest cichy, to jest zaleta. Sam przymierzam się do zrobienia swojej wersji tylko tak myślę, że wołałbym jakoś tak zrobić żeby kompresor był na butli, tak aby zajmował jak najmniejszą powierzchnie. Czy wydłużenie rury pomiędzy kompresorem a butlą zniweluje "plucie" olejem?
Przedmuchaj ten odpowietrznik powietrzem, będziesz słyszałem kiedy powietrze przechodzi do skrzyni korbowej i uchodzi miarką oleju.
Dokładniej jest tam jeden filtr, a ściślej odwadniacz. Przy tego rodzaju kompresorach wytwarza się niewielka ilość wody (może pary wodnej - nie wiem). Odwadniacz ją wychwytuje i raz na kilka miesięcy za pomocą spustu opróżnia się filtr. Służy też na wszelki wypadek do wyłapania oleju, ale jak pisałem moja sprężarka nie pluje olejem.
Korek spustowy jakby był otwarty to wypłynąłby ze zbiornika kondensat a ciśnienie byłoby 0. A on trzyma 2 bar i tyle. Filtr powietrza czyszczę regularnie tak jak pilnuję wymiany i poziomu oleju.
Skoro wyciek pojawił się po wymianie kompresora to trzeba się mu przyjrzeć ponownie. Uszczelki , oringi czy są na swoim miejscu.
O takich małych to się nie wypowiem , ale u mnie pracują sprężarki Atlas Copco tylko że modele GA 30 FF i GA 45 FF , i powiem szczerze że pracują bezawaryjnie. wiadomo o każde urządzenie trzeba dbać , wymiana filtrów , oleju , kontrola stanu oleju.
Jak dobrze pamiętam pod tym srebrnym deklem z napisem Boge. Wkład separatora i obok wkład filtra olejowego. Warto wymienić wszystko - separator, filtr oleju i olej.
Nie zmienia to faktu że trzeba będzie mu dostarczać właściwego oleju.
Hej A dysza powrotu oleju sprawdzona.
Witam, Mam kompresor śrubowy ingersoll rand 4/71, od pewnego czasu z wylotu leci gorące powietrze, po kilkunastu minutach kompresor wyłącza się. Czy wie ktoś jaka może być tego przyczyna? wymieniłem olej, separator i przeczyściłem chłodnice oleju.
Kompresor nie chce ruszyć. Czy to może być wina: - starego oleju, - oleju który jest przystosowany do warunków letnich, - w kompresorze ile może być powietrza, żeby ruszył?
Słyszałem teorię że zawór wyłączania kompresora przepuszcza powietrze do oleju i wyrzuca olej z panewki, która daje olej na kompresor
Kolego abstrahując od doboru zbiornika -jak rozwiązałeś problem typowy dla kompresorów chłodniczych tzn plucie olejem z kompresora razem z powietrzem?
O tym że ,,będzie mało efektywne ,, pisze ktoś kto nie pracował na tym sprzęcie ,mam używam i wiem co piszę!Kupuj jaka Ci pasuje a duży zbiornik to wygoda,nie trzeba co chwilę opróżniać.
Sprawdź poziom oleju.
Poziom oleju dobry.
Ło jezu ale wy się spuszczacie nad tym olejem , dielektrykiem jest właściwie każdy olej (chyba,że zawiera dużo wody i zanieczyszczeń), zwłaszcza ,że tu niema wysokich napięć tylko 230V . I nawet nie polemizujcie , bo jak robiłem kondensator do generatora Tesli, to zalałem okładziny zwykłym olejem silnikowym. Jakoś nie szkodziło mu kilkadziesiąt tys....
Jaką średnice wewnętrzną ma wąż idący ze zbiornika oleju do pompy wspomagania ? Na jakie masz ustawione ciśnienie oleju i jakim olejem zalane ?
Przedmuchy są skoro pluje olejem . Zalany właściwy olej.
Sprawa wyjaśniona, kupiłem kondensator 35uF, założyłem a tu nici, okazało się że ktoś zatkał odpowietrznik na bagnecie oleju, po odkręceniu korka wlewu oleju kompresor ożył, odetkałem odpowietrznik i chodzi. Robiło się ciśnienia i blokowało to ruch tłoka w dół prawdopodobnie. Ps. dzięki za podpowiedzi i mam jak coś ten nowy kondensator to oddania za...
Cześć co wymieniłeś na nowe? Ile masz oleju w sytemie teraz? Czy kompresor był zalany olejem? Nabij 850g czynnika. myślę ze czeka Cię wymiana parownika. Masz możliwość podglądu temperatury w sterowniki?
Panowie co do oleju w kompresorze to powinien być rzadki ze względu na to że kompresory nie mają pompy olejowej tylko zabierak na korbie który jednocześnie rozpryskuje go po tulejach.Mowa o tanich małych kompresorach.Nikogo do niczego nie namawiam ale jak zadbacie o sprzęt to będzie latami służył. Mam do czynienia z powietrzem 20 parę lat i od kiedy...
Witam posiadamy w firmie kompresor srubowy gudepol smart 5.5. Problem polega na tym ,iz po wymianie filtra oleju , filtra separatora oraz oleju kompresor nie uruchamia sie. Dodam ze podczas wymiany kompresor byl odlaczony od zasilania oraz zostalo spuszczone cisnienie i zlana woda z butli. Po podlaczeniu i wcisnieciu przycisku uruchomienia nie dzieje...
Jeżeli korba mu blokowała to boje się o zwiększone ciśnienie atmosferyczne. A napisz czy olej próbował przez ten korek wydostawać się gdzie mógł ?,czyli nieszczelność. Kiedyś się spotkałem że ktoś po zakupie kompresora nie wkręcił właściwego korka oleju ale mu wywaliło ten transportowy korek.Czyli taki aby się olej nie wylewał jak w czasie transport.
Wg mnie 100% szans po odstaniu i ścieknięciu oleju do kompresora. Kilka godzin powinno z powodzeniem wystarczyć.
a może sprężarkę od star 742 ,? Czy ona mną swoją pompę oleju ?
Widzimy że jest problem z diagnozą miejsca występowania nieszczelności. No nie wiem, nie bardzo- to nie jest ciągła nieszczelność po około 3 cyklach naładowania zbiornika powietrzem tak jakby następowało uszczelnienie albo oczyszczenie samoczynne i już nie przepuszcza miejsce 1 albo 2. Nie znam zasad działania tych miejsc- może są zabrudzone olejem...
Nikt nie ma pomysłu? Dzisiaj miałem trochę czasu więc rozebrałem pompę. Uszczelniacze wyglądają ok nie widać jakichś oznak zużycia ,w oleju nie ma wody ,trochę się wylało więc dolałem hydraulicznego oleju 10w. Przedmuchałem kompresorem przewód i lance ale problem dalej występuje.
Witam kupiłem z pracy uszkodzony kompresor firmy metabo 350-100d za pare groszy . Kompresor 3 letni . Nie nabijał powietrza . Po ściągnięciu cylindra okazało się ze uszczelka miedziana była uszkodzona na płycie zaworowej. Wymieniłem uszczelki wraz z miedziana + nowe blaszki zaworowe . Skręciłem i dalej to samo, po rozebraniu znów wszystkiego nad tlokami...
co mozna zrobic z tym wyciekajacym olejem podczas dzialania kompresora ??
Na pewno nie zaszkodzi założyć prostą wersję oczyszczania z oleju - odolejacz.
625 gram plus minus 25 gram.
Filtr separatora oleju na początek.
To są przewody z wyłącznika odśrodkowego mogły być podłączone albo pod tabliczkę zaciskową (bo ją nie ma na zdjęciach )ale najprędzej do tych żółtych koszulek olejowych . Najlepiej zanieść to do fachowca od silników on to zrobi dobrze .
Olej ma być max w okienku ,pracuję w serwisie sprężarek śrubowych i u nas przy takim przebiegu wykonujemy już remonty kapitalne,jeśli puści Ci separator będzie olej szedł w sieć ☺️remont polega na wymianie wszystkich łożysk ,wymianie filtrów ,termostatu ustawieniu luzów na śrubach wykasowanie terminu serwisów ,oczywiście wymiana oleju podstawa
Przechyl ją i zobacz czy wyleci z niej olej. Jeżeli w układzie nie masz teraz czynnika to należało by odkręcić kompresor, zlać z niego olej i nalać taką samą ilość oleju do nowego. Nabić układ czynnikiem. Gdy z układu ściągany jest czynnik to nigdy nie odzyskasz całego oleju. Jeżeli kompresor jest suchy a zastosujesz poradę kolegi WoŹny to zatrzesz...
Wobec powyższego moje zdanie jest takie, że najpierw trzeba zdemontować cały układ, wszystkie elementy, które się da wypłukać, te których się nie da wymienić na nowe, założyć jakiś porządny kompresor, zalać nominalną ilość oleju bezpośrednio do kompresora i wtedy patrzeć co się stanie. Najprawdopodobniej to jest przyczyna tych wszystkich problemów.
A jaki to ma być olej - do sprężarek czy może zwykły maszynowy?? Bo właśnie 2dni temu wylałem cały odwadniacz mieszanki wody i oleju.
Ad1. W głowicy nic nie trzeba zmieniać. Ad2. Na trzecim zdjęciu po lewej stornie pod śrubami zaworu dolotowego znajdziesz kanał łączący skrzynię korbową z dużym kanałem dolotowym. Musisz zamknąć to połączenie i wykonać otwór przez który przedmuchy ze skrzyni korbowej trafią do atmosfery, ale bez porywania oleju.
OK a jak mój kompresor nie ma powrotu oleju to nie można go zastosować?. Może ktoś rozbierał taki kompresor z powrotem oleju i wie na jakiej zasadzie ten olej powraca. Bo kompresor to kompresor zasada działania zawsze ta sama.
Witam; Jak sprawdzić, ile oleju jest w sprężarce podczas wymiany uszczelniaczy/oringów? Dodam, że cały układ był uszczelniany wraz z wymianą parownika. Obecnie muszę układ napełnić, a co z olejem? Kompresor nie był "ruszany", a chyba dawniej olej w nim był. PS-auto niedawno kupione, a parownik dziurawy; Klima 2-strefowa. Proszę o porady w tej kwestii....
musisz sprawdzic czy masz gas w ukladzie bo jak niema to czujnik cisnienia nie zalaczy kompresora zobacz czy niemasz wycieku na przewodzie od kompresora bo to jest naczeszcza przyczyna musi byc tlusty od oleju to w tedy jest do wymiany pozdrawiam
Poprzednia obsługa musiała być z udziałem oleju PAG, kompresor miał zwarcie.
kompresor olejem kompresor pluć olejem kompresor pluje olejem
napełnianie kartridży canon schemat rozrząd toyota silniczek krokowy civic
Jak sprawdzić odwiedzane strony przez Wi-Fi? Liczba pompek spryskiwaczy w BMW E91 2.5D