... Opiszę co udało się ustalić: -stan oleju podnosi się i czuć w nim woń benzyny, już pierwszego dnia po wymianie olej bardzo ściemniał, -czerwona kontrolka ciśnienia oleju zapala się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni i dzieje się to poniżej 2tys obrotów, po dodaniu gazu do ok 3tys gaśnie na jakieś 20-30sek -odpalając auto...
To bardzo zły objaw. powodów może być kilka: któraś świeca nie ma iskry i mieszanka dostaje się do miski olejowej poprzez nadmierny luz na pierścieniach tłokowych (spadek mocy silnika, powiększający się stan oleju.
Benzyna w oleju to skutek nieszczelnego zaworka w gaźniku. Powodem wysokich obrotów pewnie jest złe ustawienie dźwigni przy gaźniku lub uszkodzony regulator obrotów. Daj zdjęcia tych dźwigni gaźnika.
Wystarczy wymienić olej. Nie trzeba nic płukać.
Potwierdzam. Ja jakiś czas temu (około piętnaście lat temu) miałem do dyspozycji Iveco Daily. I gdy w zimie nadciągały wysokie mrozy, a ja miałem wyjazd w góry, to specjalnie dolewałem do zbiornika około pięć, sześć litrów benzyny na cały pełny zbiornik oleju napędowego. Benzyna zapobiegała wytrącaniu się parafiny z oleju napędowego w bardzo niskich...
Czujnik temperatury/poziomu oleju to właśnie ten w misce olejowej.
To chyba normalne że w silniku benzynowym czuć zapach benzyny? Dopóki nie zaczyna przybywać oleju, to nie ma się czym łamać.
Dobre to masz .
Jak kolega wspomniał zatarty/zawieszony zawór pompy oleju+zatkane kanały olejowe.
Może 85tyś mil :) za dużo tego oleju spala! Nie dymi na niebiesko???
Przy założeniu że nikt nie podłączył jakiegoś przewodu z paliwem do kolektora ssącego (bo i takie rzeczy widziałem ) , prawdopodobnie jak w 95% przypadków jest uszkodzona membrana zaworu upustowego na listwie wtryskiwaczy (jeśli po zdjęciu przewodu podciśnieniowego z zaworu na odpalonym silniku leci paliwo to mamy winnego) . Nie znam tego systemu ,...
Remont silnika. Pozdrawiam. Olej wycieka z pod miarki oleju tylko wtedy gdy silnik dostaje przedmuchów. Wyczyść sobie korek wlewowy oleju- wymyj w benzynie i wysusz. Może jest przytkany, służy on jako odma silnika.
Np tutajhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik... Dodano po 3 Jeszcze jedno.Jak dawno zmieniałeś olej?
Nie tylko na zapłonie.
To jest napinacz łańcucha
Nie, jak na ten silnik to bardzo dobry wynik, pod warunkiem że mierzone na gorącym oleju.
To może być nagar, wypłukany przez benzynę, ze zdjęć trudno jednoznacznie wywnioskować. Katalizator nie powinien robić takich jaj. Skoro wszystko wymienione to pozostaje wiązka i sterownik, uszkodzenie mało prawdopodobne ale nie niemożliwe. W szczególności rozpoznanie usterki sterownika jest trudne.
Podobny problem mamy z agregatem kipor 2000. Zalewa się i pluje paliwem w filtr powietrza. W końcu kolega postanowił sprawdzić olej. Okazało się, że zamiast oleju jest benzyna. Prawdopodobnie problem z pierścieniami. Na razie idzie do naprawy gwarancyjnej. Jak wróci to napiszę co dokładnie było.
To uszczelniacz skrzyni. Lepiej się spiesz bo nie masz czujników oleju w skrzyni i nie wiadomo ile go tam zostało.
Mnie to wygląda na evap
I jak, znalazłeś rozwiązanie problemu ?- bo mam dokładnie ten sam problem ze swoim briggs"em (tylko trochę mniejszym). Po zgaszeniu silnika paliwo jest zasysane do tej plastikowej podstawy pod filtrem powietrza, która się łączy z gaźnikiem. Poza tym u mnie również paliwo znika i .....pojawia się w oleju :(
Tylko wciśnięte. Może paliwo jest już na tłoku i dlatego zalewa silnik. W tym przypadku, który robiłem była jeszcze źle zamontowana kopułka - palec był za nisko, przy kręceniu iskra ok ale już w cylindrze była za słaba. Ciśnienie sprężania sprawdzone?
to jest uszczelka pod głowicą sama uszczelka do tego samochodu to koszt ok. 30-40 zł ale robocizna droga pan ,,heniu" w garażu zrobi to za ok 100-200 zł plus planowanie głowicy ok 100 więc sam oceń czy tobie się to opłaca pozdrawiam i życzę powodzenia
Warto było by zmierzyć ciśnienie. Musiało by brakować zdecydowanie więcej niż litr oleju żeby kontrolka sygnalizująca niskie ciśnienie zaczęła mrugać.
Cześć, od jakiegoś czasu ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, zaczeło sie od tego że na rozgrzanym silniku wywalalo plyn przez korek , nie wlaczal sie wiatrak i temp silnikia siegała max. Odpowietrzyłem układ i przez pare dni było ok lecz dzisiaj zauważyłem że brakuje około 0,5l płynu.Tym razem raczej nie wywaliło go przez korek i temp jest ok....
BSE - wadliwe pierścienie. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Raczej wcześniej jeździł na 10W-40.
Z przodu obok termostatu
Jak to gdzie ? W misce. Są trzy opcje wkręcony z góry w blok pod miską od dołu z boku miski z tyłu z prawej
Jaki poziom oleju jest na bagnecie.Czy to na pewno jest olej .Jedz do mechanika z reklamacja.
Linka gazu Ci sie nie zacina w pancerzu? (Najlepiej ją przesmarować (wstrzyknąc do pancerza) mieszanka benzyny z olejem, benzyna odparuje a olej zostanie.) Filtr powietrza czysty? I najważniejsza świeca, ciężko cokolwiek sprawdzić jeśli wstawiłeś jakąś regenerowana. Może nie jest sprawna.
Zawory EGR wTransitach tddi i tdci Duratorq już mam czwarty ruchomy staw w prawej ręce (trzeci pojawił się przy wymianie filtra oleju w Grand Vitarach DDIS), alternator w XC90 widlasta benzyna, likwidowanie wycieku oleju spod pokrywy zaworów w Golfie Mk IV 1.4 16V, łańcuchy rozrządu w Saabie 95 benzyna. Jak na razie na szybkiego to pierwsze skojarzenia.
silnik pracuje po odłączeniu paliwa(pompy w zbiorniku) i gazu(zakręcona butla i odłączone elektrozawory przy mieszalniku. Perpetummobile :D Ja bym się cieszył na Twoim miejscu:) Wymieniany rozrząd, czy aby na pewno dobrze złożony? Ile było tych prób odpalenia na pozamienianych przewodach W.N? - pewnie dużo, na tyle dużo że aż niespalona benzyna spłynęła...
Sterownik silnika do wymiany lub naprawy. Typowa usterka.
Jeśli przewody wysokiego napięcia kopią to mają przebicie, a to ma wpływ na odpalanie i pracę silnika. Należało by je wymienić. Najlepiej jak masz możliwość to podmień od kogoś kto ma sprawne i zobacz jaka będzie reakcja, bo ja za nowe dwa lata temu płaciłem ponad 300zł :/
Może być zbyt bogata mieszanka tak jak kolega wyżej napisał ale to wtedy jest problem z czujnikami co wykaże komputer pewnie. Można wykręcić świece i zobaczyć jaki ma kolor jak czarny to mieszanka jest za bogata, jak szary to uboga. Prawidlowy kolor to beżowy, jasny brązowy. Silnik prawidłowo pracuje po rozgrzaniu, nie szarpie, równo pracuje? Ma prawidłowe...
Trzeba zdemontować koło rozrządu na wale korbowym, miskę też bo trzeba smok odkręcić
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Od strony lewego kola. Latwiej wlac przez odpowierznik na wierzchu skrzyni.
Pytanie czy nie warto byłoby się też zainteresować odmą, nie wiem jak w Suzuki, ale są silniki które potrafią w odmę ostro chlapać.
Używam oleju 10W40
Zapewne coś się zepsuło. Sam raczej nie sprawdzisz ciśnienia oleju, jedź więc do kogoś kto ma odpowiednie przyrządy i wiedzę. Niestety klekotanie sugeruje obróconą panewkę.
I jak kolego? Rozwiązałeś problem z łapaniem oleju?
Umyj to wszystko co w oleju benzyna lub płynem do mycia silników + karcher i obserwuj skąd wyciek.
Tak kolego jest z przodu silnika ;) z kanału będzie wygodniej .
Witam, mam BMW E90 2.0 benzynę N43B20A, do oleju dostała się duża ilość benzyny, wie ktoś, jaki może być tego powód? Pompa ciśnienia, wtryski czy coś innego?
Czyli sprawdzanie wtryskiwaczy juz nie ma sensu. Trzeba odczytac kody ze sterownika - tu bedzie blad. Ktorys czujnik padl albo dwa na raz co mi sie wydaje bardziej prawdopodobne - moze jeden juz byl kiedys skopany a poniewaz chyba nie masz lampki od systemu wtrysku to nie wiedziales ze jest bad i jak teraz padl drugi to sa takie kwiatki. Ja bym strzelal...
Na bloku silnika od przodu auta.
A to nie z wybieraka leci przypadkiem?
Wciskasz i tyle jak bardzo ciasno możesz pomóc sobie kropelką oleju
Można to w jakiś sposób czymś uszczelnić, nie odkrecajac tego elementu, np od środka, dodając jakieś preparat do oleju,
Nie ma opcji by benzyna była w oleju.
A odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma ) drożne.
Zamarznięta odma, zmora tych silników w zimie, tutaj znajdziesz wszystko o tym http://www.vwgolf.pl/porady/odma-w-golfi...
Zapytaj profesora krisa na Facebooku lu. Youtou e. Uszczelniacze i Szklanki brał pod uwagę? Odme można umyć nitrolem chyba i dać mu.... Płukanką a potem cerateka na swierzym oleju.
G266 czujnik poziomu i temp.oleju . pin 3 czujnika - sterownik w zestawie wskazników T 32 / 25 color niebiesko/ czarny pin 2 masa pin 3 zasilanie 12 volt z bezpiecznika sb 4 kolory mogą sie nie zgadzać sprawdzisz zasilanie i mase i samo wyjdzie SB4 to bezpiecznik pole 4 z lewej strony tablicy przyzadów .
Witam Motopompa Honda WB30XT przepracowała kilkadziesiąt godzin, aż tu nagle po uruchomieniu zakopciła na biało, a z tłumika chlusnął olej i zgasła. Okazało się, że miska olejowa jest wypełniona mieszaniną oleju i benzyny (do pełna). Co jest przyczyną?? Pozdrawiam AI: Czy w ostatnim czasie przeprowadzano jakieś naprawy lub konserwacje motopompy? Jeśli...
prawidłowe to coś koło 0.7Bara Pokaże nie podciśnienie tylko ciśnienie absolutne, czyli np 300mbar.
Benzyna zmieszana z olejem smaruje wał, korbowód itp. Podstawy budowy silnika dwusuwowego się kłaniają.
Pół syntetyk jest dobrym wyborem może być Lotos bo to dobry produkt, stosuję lotosa od dobrych kilku lat i nie stwierdziłem żadnych następstw odnośnie stosowania tego oleju ani w dieslach ani w benzynie.
"Bagnet" czyli miarka dla silników AEE, AEX, APQ ma mieć numer w/g VW: 032 115 611D ; i tyle. Jeśli taki numer jest na miarce - jest dobra. A był całkiem (wszystek) spuszczony/odessany?
jesli przybywa oleju to leją wtryski!!!! nie spala sie cala benzyna i przedostaje sie do oleju!
Jak nie będzie iskry na tej świecy, to sprawdź jeszcze na innej. Sposób sprawdzenia opisał kolega wyżej. Umyj gaźnik czystą (bez oleju) benzyną.
Poziom oleju nie jest tożsamy z jego ciśnieniem. Jeśli poziom jest ok, to powodów może być kilka: Szwankuje zawór regulacyjny, Przewód od czujnika jest uszkodzony i robi gdzieś zwarcie do masy, Czujnik jest uszkodzony, Jakiś syf zatkał wlot pompy, albo filtr, Etc.
Orientuje sie ktos z was jakiej grubosci powinien być sznur uszczelniajacy komore spalania i korpus silnika? (do Sirocco 241-265) A i pytanie jeszcze, palił ktoś może pół na pół przepracowanym olejem z benzyna? czy to sie nie godzi?
A ile kosztuje taka pompa i jej wymiana??
ALCO FILTER SP1275 BOSCH 0451103370 CLEAN FILTERS DO1833 FILTRON OP5701 GENERAL MOTORS 93179720 HENGST FILTER H90W26 KNECHT 06637821 KNECHT OC4053 MANN-FILTER W71275 OPEL 55352643 OPEL 5650343 OPEL 93178952 SAAB 93178952 SOFIMA S3299R UFI 2329900 Znajdziesz bez problemu bo to filtr pasujący do ogromnej ilości Opli od lat 80.
Rozszczelnij wydech za kolektorem wydechowym
sprawdź czy nie masz dwu stanów oleju.Jeżeli wtryskiwacz sikał jak oszalały,to pewnie dużo benzyny poszło w miskę.Ta benzyna zmieszana z olejem teraz odparowywuje,stąd dodatkowe wzbogacenie mieszanki. No i idczytaj jak ECU widzi podciśnienie-może szlauchik dziurawy? No i ta rurka o której piszesz w pierwszym poście-tam idzie taki elektrozawór. Istotny.
Dlatego zacząłem od gazu, i trzeba się zdecydować czy atrakcje mamy na benzynie czy na gazie. Gaz może trochę popsuć pracę na benzynie, ale gdy na benzynie właściwie nic ciekawego się nie dzieje, a na gazie i owszem, to należałoby w pierwszej kolejności sprawdzić lpg. Znowu z drugiej strony, jak świece stoją w oleju, to na benzynie jeszcze da się jechać,...
Kolega sprawdzi to około 50 zł.
Okazało się iż winna była uszczelka pod podstawą filtra oleju. Po jej odkręceniu uszczelka się wykruszyła :)
Hej Pisze w sprawie gdyż ostatnio w oleju pojawiła się benzyna a w gaźniku było pełno paliwa co to może być, miał ktoś taki przypadek u siebie
To jest czterosuw z 0,1 l oleju w karterze (do smarowania silnika). Czysta benzyna. Pozdrawiam.
Moze przwiesza sie zawór cisnienia w pompie oleju. I przepycha olej pod uszczelka w uklad chlodzenia. Manometr i zegar w kabinie w ukladzie oleju pomoglby sprawdzic.
To sprawdź czujniki. Możliwe zę kupiłeś jakieś tanie zamienniki np. z EPSa i padł któryś.
Przy docieraniu silnika nie powinno być więcej oleju w benzynie? Np. 1:20? Przecież napisano, że stosuje 1:25. Uważam, że jeśli silnik nie traci mocy to należy po prosu użytkować z umiarkowanym obciążeniem. Być może tłok puchnie, ale jeśli nie blokuje ruchu to jest szansa że dopasuje się do warunków cylindra. A jeśli spuchnie nadmiernie to nie pomoże...
Standard... olej ucieka kolem wariatorem zmiennych faz rozrządu...
a sprawdzałeś manometrem jakie masz ciśnienie oleju
Nie odkręcaj więcej tego korka. Tak, jest to normalne. Zamykam.
zauważyłem że poprzedni właściciel dolał benzyny do oleju Jesli to prawda to szukaj silnika. Ale raczej benzyna sama się dolała przez niepracujący gar.
A na bagnecie ile oleju?
johnny883 jak wyliczyłeś te 40 zł rocznie? ;)
Będzie dobrze. Z dwojga złego lepiej, że chodził na bogato, niż miałby chodzić na czystej benzynie.
Po prostu masz zuzyte uszczelniacze na zaworach i stad te dymienie i zuzycie oleju. Mozesz zmierzyc kompresje ale nie wierze w to ze silnik jest do remontu po przebieg 220 tys km na ten silnik to zaden przebieg. Mialem kiedys passata z tym silnikiem i mial przejechane duzo wiecej, nie bral mi oleju. Proponuje udac sie do autoryzowanego serwisu oni ci...
Problem rozwiązany
Pilarka z drugiej polowy lat siedemdziesiątych, ubiegłego wieku. Pojemność, 57 ccm. Producent przewidział mieszankę w stosunku 32:1, przy użyciu oleju HOMELITE. Stosuj proporcje 30:1 i będzie dobrze.
Rozrząd na pewno dobrze ustawiłem. A co do zalewania to z tłumika mała nieszczelność jest i cieknie benzyna z olejem i jeszcze przed wymianą cylindra z końcówki tłumika się lała nie zapalona benzyna z olejem.
Panowie (at)madamsz1, (at)bratHanki, (at)Azog_Plugawy Wyjaśnijcie proszę w jaki to sposób silnik autora tematu spala olej poprzez uszczelniacze zaworowe? Trzymamy się tematu. Nie wiem też co do tego mają panewki. Moim zdaniem to tutaj jest do sprawdzenia turbina, porozpinać węże i sprawdzić czy tam nie ma oleju, czy intercooler nie jest zawalony olejem....
BMW sie zaciera. :>
roznituj smoka w pompie oleju w sitku czasami znajduje się sylikon
Nadciśnienie w silniku potrafi nieźle dać się we znaki. Objaw pasuje.
olej 75w80 total wejdzie miedzy 1.7-1.9 l
Jazda na LPG powoduje że olej czystszy. LPG nie miesza się z olejem jak benzyna.
Pierścienie mogą się zapiekać też po prostu z zużycia jednostki :) Ale widzę że usilnie szukasz panaceum które koniecznie się dolewa do oleju ;)
Jeśli się pobawisz manetką (przełącznikiem) od kierunkowskazów i poobserwujesz wyświetlacz, to trafisz w końcu na wskaźnik poziomu oleju. Poza tym, tak ładnie jest to opisane w instrukcji użytkowania pojazdu...
w samochodzie dostaje sie do oleju benzyna.Silnik chodzi nie równo,bardzo mocno kopci na czarno.W samochodzie wymieniłem sonde,sprawdziłem komputer,czujnik położenia wału,przepływomierz powietrza.A samochodzie dalej nic sie nie zmieniło.
Tak to ten otwór przez który się wlewa olej to z niego wylatuje benzyna.
Wymień świecę, sprawdź jakość iskry, może za dużo oleju w benzynie.
Nie wydaje mi się żeby była to uszczelka pod głowicą. Zazwyczaj jak jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to nie ma szans na utrzymanie płynu chłodniczego w układzie. Kwestia rozgrzania silnika i cały płyn wylatuje. Oczywiście można to sprawdzić za pomocą testu na CO2 w układzie. Koszt okolo 15 zł. Majonez pod korkiem to niedogrzany silnik, krótkie...
Witam po długiej przerwie. Osobiście zrezygnowałem ze śmierdzącego zbiornika. Prawdopodobieństwo samozapłonu wzrosło do 100% kiedy zapalił mi się olej w nim. Ktoś mył coś benzyną i lał do oleju. Benzyna się odstała i została zassana do zbiornika w czystej postaci. Załączę fotki pogorzelca później. Teraz robię palniki na reduktorach ciśnienia z USA....
benzyna oleju zapach benzyna oleju mieszanka oleju benzyna
tl074 lm324 robienie pętli assemblerze pralka moduł sterujący
Oleo-Mac kosiarka spalinowa – typ smarowania silnika, rozbryzgowe czy ciśnieniowe? Opel Zafira B – klakson nie działa, CIM, przekaźnik, bezpiecznik, diagnostyka usterki