Jak wyżej. Zabiłeś silnik na własne życzenie. Każda wymiana/naprawa turbiny powinna się wiązać z czyszczeniem dolotu z oleju.
Jaki kolor ma twój olej, jeżeli są białe smugi na miarce to źle - podejrzenie, że płyn się dostaje do oleju. Pozdrawiam.
Witam, czy ktoś orientuje się na temat tej chłodnicy oleju? Czy pasuje ona bez żadnych przeróbek? Jak tam się przykręca rurki te od góry? Poniżej link do chłodnicy, co znalazłem: https://allegrolokalnie.pl/oferta/chlodn...
Wymienić czyjnik poziomu oleju, albo odpiąc wtyczke i zmostkowac drutem
A co innego, jeżeli drastycznie spadło ciśnienie oleju, i coś się tłucze ?? Do spalania oleju stan panewek nie ma nic do rzeczy.
niedostatek ( za mało) oleju.
To podłącz pod kontrolkę ciśnienia oleju
Albo jest pęknięta obudowa pompy oleju (to ta cała aluminiowa pokrywa) albo puściła jej uszczelka. To wszystko. Może się też lać z tego króćca od góry ale to by było zby łatwe. https://allegro.pl/oferta/pompa-oleju-op...
powodem tej usterki jest prawdopodobnie zacinający się zawór redukcyjny w pompie olejowej. wymiana całej raczej usunie usterke. jednak nie zwalnia cie to od sprawdzenia manometrem faktycznego ciśnienia oleju.
odnosnie cyujnika to po pojawieniu sie cisnienia obwod cyujnika ma byc przerwany cisnienie mini okolo 0.1atmoswery
Witam. Nie resetoiwac kompouter, ale kontrolke przebiegu pomiedzy wymianami oleju, jezeli w tym typie samochodu wystepuje.NIe mam przy sobie serwisowki do tego typu,jutro zajrze i dam odpowiedz. Pozdrawiam.
oleju potrzebne 4,5l
Kiedyś miałem podobny problem z oplem. Opel 1.8 16V 1997r, objawy takie jak piszesz, zostało wymienione już prawie wszystko (zanim jeszcze trafił do mnie). Męczyłem się z nim chyba z tydzień i nie znalazłem usterki. Klient ten niedawno był u mnie i pochwalił się że usterka została znaleziona przypadkowo. Pewnego razu padł mu rozrusznik i zapalał auto...
Koniecznie sprawdź poziom oleju
przyczyn wiele,panewki ,głowica,ale na początek sprawdzic zaślepki na wale.
czy wystarczajaca ilosc oleju?
A gdyby tak po prostu dolać mu oleju ?
gzdie znajduje sie chłodnica oleju i termostat w mv6 3.0 poniewaz mam wyciek oleju do wody zapycha mi chłodnice i nagrzewnice byc moze zapchał mi termostat.
a czasami nie brakuje w skrzyni oleju ?
Bez przesady, to nie diesel. Jeżeli nie wyciągałęś pompy olejowej to nic specjalnego nie musisz robić.Gdyby jednak było inaczej, przed uruchomieniem dobrze jest zalać pompę olejem (wykręcając któryś z zaworów).Było już kilka przypadków przytarcia się silnika przy takich uruchomieniach. Silnik już pracował, a pompa nie zdążyła zassać oleju.
A moze przyczyna jest wlasnie dymienie (spalanie oleju)...
Bezpiecznik F7- przekaźnik wyłącznika odbiorników prądu, opóźnienie -wyłącznik regulacyjny, niski poziom oleju silnikowego
ok pierscienie zmienie a co do glowicy to dla pewnosci moze wymienic te prowadnice to wtedy wyeliminuje wszystko co moze powodowac branie tego oleju
Przewody W/N i świece nie są utopione w oleju ?
Witam jak sprawdzić czy czujnik ciśnienia oleju jest dobry w omedze b fl 2.5td?
Sprawdz czy płyn od wspomagania nie ubywa z pojemniczka i czy pod autem niema jakis wycieków oleju
Jest to czujnik ciśnienia oleju.
niedostatek oleju, zazwyczaj jest to winą czujnika w misie olejowej lub ukikłane kable doń.
Albo sfera tzw sprzęgło automatanawaliło albo zaczyna nawala , albo sprawdź ciśnienie oleju. To nie są niestety skrzynie bezobsługowe. trzeba kontrolowac jakosc i stan oleju.
No chyba sprawdza poziom oleju,nie?
Poziom oleju w silniku?
Jeżeli palą wszystkie cylindry, jest szczelny dolot oraz wydech włącznie z uszczelką pod tym plastikiem ze znaczkiem opla (!), oraz oringami pod kolektorem ssącym to proponuję jeszcze sprawdzić wtryskiwacze oraz oringi na nich. Cudów nie ma. Zakładam również, że gniazda świec są suche, bez oleju.
Nie, paliwa było i jest dużo, tylko oleju nie było. To jaka jest przyczyna tego, że oleju nie było? Wyciekł? Kontrolka oleju świeciła?
w tym własnie problem zę głowica była sprawdzana i fachowcy powiedzieli zę jest wszytsko w porządku słyszałem że może też to być wina samego wałka rozrządu ale odgłosy dochodzą wyraźniej z góry więc mogę przypuszczać zęto jeszcze może być wałek lub wyrobione samolegulatory choć one są regulowane poprzez Ciśnienie oleju
Jeśli czujnik jest sprawny na100% to jest możliwe, spróbuj z olejem 15w40.Powodzenia.
Dzięki tak też zrobiłem oczywiście na rozgrzanym oleju i pracującym silniku. Pozdrawiam
Ja tak mam czasami u siebie w aucie i tak się odzywają popychacze. Coś się może poprawi po zmianie oleju na nowy.
1996 rok. Może ktoś wie dlaczego jak jade na D to lampka przełącza sie na 3 przy prędkości ok 50 km\h. Czasem jedzie normalnie a czasem tak właśnie przełancza.
ok. tylko tak silniczek krokowy, czy ten regulator biegu jałowego to jest to urządzenie podłoczone do kolektora ssacego i połączone plastikowa rurką z rura dolotowa powietrza przed przepustnica jezeli tak to juz sie biore do dzialania. dzieki za to ze mnie uspokoiliscie. wczesniej jezdziłem roverem z 1.6 silnik hondy i nic takiego sie nie działo zadnej...
To nie musi być uszczelka pod głowicę, miałem to samo, ale spowodowane wytartymi pierścieniami, tłoczyły powietrze do skrzyni korbowej i wypchały wszystkie simeringi, 1 litr oleju starczał na 50km :/ Silnik sie pocił, olej wydobywał się wszędzie przy pokrywie zaworów, z korka od oleju etc... Po wymianie było ok.
uszczelka pod głowicą raczej odpada bo płynu ci nie ubywa olej raczej nie ma jak się dostać do komory spalania przez uszczelkę, jest tylko jeden kanał olejowy pod ciśnieniem reszta to spływy oleju, jaka musiałaby być tam dziura aby go zasysało, a przy takiej dziurze to silnik nie będzie równo pracował, może zrób mały test niech jedna osoba dodaje gazu...
dzięki problem sie pojawił tylko jednego dnia. kontrolka zapalała się zawsze po przejechaniu paru kilometrów nieważne czy zimny czy ciepły silnik. teraz ustapiło ale błąd pozostał w pamięci, podobno po 20 dobrych bezbłednych odpaleniach sie kasuje. sprawdze za jakis czas czy jeszcze jest. wszystko mozde miec zwiazek z tym ze od spodu mój silnik wyglada...
Skrzynie mniej roboty.
Witam, mam problem z moim automatem w omedze. Zanim autko sie rozgrzeje wyrzuca błąd p0717 i przechodzi w tryb awaryjny. Jadac autem kasuję błąd przez kilka sekund jest dobrze ale czuć zmiane biegu i znowu tryb awaryjny i omega jedzie z 3 biegu. Ten błąd może wynikać z małej ilości oleju w skrzyni??
Witam.jestem tutaj nowy i mam problem z omega.Pojechalem do sklepu i jak wyszedlem do niego chcialem wracac to odmowila posluszenstwa.Nie chce zapalic.Pali sie check i kontorlka oleju.Sprawdzalem stan Oleju i jest mniej niz minimum.Czy jest cos takiego w tych oplach ze jak jest malo oleju czujnik oleju nie pozwala odpalic auta ?A moze to immo.Sprawdzalem...
Witam. Mam Problem ze zdjęciem pokrywy rozrządu a ,muszę wymienić uszczelkę. Po odkręceniu śrub obudowa lekko się uchyla ale nie można jej całkowicie zdjąć jak by ją coś trzymało w okolicy pompy oleju. Proszę o pomoc.
tak.. ale te 250 ml czy 290 ml to jest olej na suchy system. Biorąc pod uwagę fakt że olej wędrujue to logiczne jest to co karze instrukcje, dopełniać tylko tyle ile się z kompresora wyleje... jeśli np teraz wrzuce do sprężarki 250 ml to może okazać się że razem z systemem wyjdzie za dużo.... Dodano po 12 ZAdaje w takim razie panowie inne pytanie. Szpece...
Nie wiem co robic mechanicy rozkładają ręcę PO pierwsze czy pompa podaje paliwo jak nie chce zapalić. Po drugie czy jest sprężanie czy też olejem sie uszczenia.
Kup dobrą uszczelkę, nie szpak i spółka. Być może nową pokrywę, to plastyk, czy metalowa pokrywa ? Metalowa trwalsza, ale też się wygina i odkształca, a plastyk tym bardziej... Pod nakrętki, lub śrubki, nowe podkładki metalowo-gumowe jak są stosowane w tym silniku. Nie silikon, tylko dobra masa uszczelniająca. Dopóki nie kupiłem zalecanej na "swoim"...
Język wyświetlacza niemiecki.Poziom oleju jest ok więc musi być czujnik. Sprawdzę
Sprawdziłeś stan oleju, czy chłodnica nie jest dziurawa itp ?
Myśle że za dużo nie pracował silnik bo mogło to zabić skrzynie.
Problem polega na tym silnik przy jezdzie powyzej 130-140 km/h, grzeje sie powyzej 100 stopni.takze w powolnej jezdzie w korkach,latem. Wymienione zostalo sprzeglo wiskozy, termostat i pompa wody, pomysly sie skonczyly, nie ma ubytkow wody ani oleju. Prosze o pomoc.
Witam. Opel Omega B 2.6 automat. Wie ktoś może jak dolać oleju do skrzynii biegów w tym aucie? Rok produkcji 96. Bo nie widać miarki oleju, ani innego miejsca na dolewkę.
(Nigdy nie miałem Automatu) Ale poziom oleju wiesz jak się sprawdza?
jak nie ma wpływu?sparciałe fajki kabli od oleju nie mają wpływu na prace?
Tak ale jak ten korek wykręcić ?
Ktoredy bierze? Przez piercienie czy uszczelnacze zaworow?
a sprawdzałeś czy na bagnecie niema teg i na korku oleju
Witam - bo słyszałem ze nawta pomaga z pierścieniami(wlewając do cilindrów). ?
Przy parowniku jest pokretlo ,sprubuj je wykrecic 1/2 lub troche wiecej obrotu i sprawdz najlepiej na zimnym silniku wczesniej jednak zaznacz pierwotne polozenie,Pod spodem jest tez korek [czesto plastikowy]odkrec i poczekaj az zleci olej.Pozdro.
Zaworów się nie reguluje - hydraulika. Może ciśnienie oleju albo brak oleju w silniku, a może nieszczelna głowica. Pozdrawiam.
Lej co chcesz, masz 33% szans że trafisz na odpowiedni rodzaj oleju :) Nie da się określić co jest w silniku, chyba że gdzieś wyślesz do badań próbkę.
a zlacze od krokowego odpiolem i nic to nie dalo Dodano po 1 jedna osoba m i powiedziala wlasnie ze idzie mieszanka paliwo z olejem to przeczyscilem wszystkie przewody od oleju do przepustnicy i nic
Wystarczy zdemontować kolo pasowe na silniku i simmering jest na wierzchu. Sprawdzamy czy koło pasowe nie jest pęknięte na rowku pod klin. Koło pasowe należy dokręcić momentem podanym w instrukcji serwisowej. Koło pasowe ściska koło pompy olejowej. W tym silniku jakbyśmy nie dokręcili koła pasowego to pompa oleju nie będzie się kręcić.
www.automat.pl , zajżyj na forum.
Czyżby pompa olejowa siadała?
Popytaj trochę tutaj www.opelomegaforum.pl
Tak, ale teraz już za późno, bo się błędy skasowały:( Skrzynia już zamontowana. Selektor wyczyszczony. Olej już nie cieknie, wymiana uszczelki. Ale niestety dalej tryb awaryjny;-( Sczytałem błędy, wyświetliło: 25 - Zawór elektromagnetyczny 1-2/3-4 - za wysokie napięcie. Co to oznacza? I jak to naprawić?
Sprawdź przecieki oleju silnikowego na świecach zapłonowych z pod pokrywy klawiatury zaworów.
Wymieniłem nowy uszczelniacz wału od skrzyni biegów , nacieszyłem sie aż 2-tygodnie bo przedawkowałem z olejem około 0,5 literka .No i wywaliło mi zimering(jest nie szczelny) , i nie wiem czy to było spowodowanym cisnieniem oleju czy powietrzem ze skrzyni korwobodowej . Mam silnik 2,4 omega A benzyna . Proszę o wypowiedz co mogło to spowodowac .
A co do oleju, to ja w Polonezie od nowości lałem 15W/40, ostatnimi laty był to Elf Sporti SRI, teraz leję go do Omegi i jest ok. Jak lałem Magnateca, to pobierały i Polt i Omega.
raczej nie to jest przyczyną, ten pół księżyc to magnes który zbiera opiłki ze spracowanego oleju w skrzyni lepiej zostawić go w spokoju
Niektórzy wymieniając olej, "olewają" filtr oleju i powietrza (bo po co się wpędzać w koszty)...
Problem w tym , ze to tak do konca nie wiadomo....Gaśnięcie silnika obecnie sie juz nie zdarza. Radykalnie pomogło dwukrotne umycie regulatora i wymiana jego uszczelki. Jeżdżę już tydzień i mam spokój -silnik chodzi jak zegarek. Poprzednie czyszczenia pomagałydosłownie na pare dni i problem wracał. Problem ze skrzynią wystepował też od początku choć...
Kolego to mechanik rozebrał silnik i teraz go nie może złożyć? Potrzebujesz sam schemat rozrzadu?
Witam, Oel mangel oznacza brak oleju. Posiadam Omegę w tym samym roczniku i czytałem w TISie, że od któregoś tygodnia 95 roku zaczęto stosować inne miarki oleju, bo tamte były złej długości. Efekt jest mniej więcej taki, ze jak lejesz olej do max na miarce, to w rzeczywistości masz w połowie pomiędzy max a min. Najbezpieczniej bedzie, jakbyś utrzymywał...
Witam .. JarekCar ma rację ... To na 99 % wina selektora -- jest z lewej strony skrzyni biegów i pewnie albo zgniły piny we wtyczce , albo zajechane ślizgi lub olej w środku - nieszczelny uszczelniacz w skrzyni ... A wymiana oleju TYLKO w ostateczności . TIS podaje ze wymiana oleju w automacie co 120 jezeli auto eksploatowane w trudnych warunkach (np...
To co pytasz o kasowanie błędów, Ty na diagnostykę się udaj. To i błędy pokasują. A kontrolka poziomu oleju świecić się nie powinna, nawet bez kasowania czegokolwiek.
Silnik 2,0 8V nie jest może mistrzem prostej, ale jest bardzo trwały, wyśmienicie pracuje na lpg, części taniutkie i nie bierze tyle oleju co silniki 16 zaworowe. Polecam wersję ośmiozaworową.
Mam e34 525tds. To, że kopci, to może być sprawa zużytych świec, zużytej pompy albo zapapranych wtryskiwaczy. Pisałeś, że "szarpie silnik". Prawdopodobnie na którymś garze nie rozpyla się ropa. Sprawdź, czy przy odpalaniu rura nie pluje. Pompę najprościej sprawdzić, zalewając ją olejem rzepakowym. Bierzesz butelkę oleju ze Stonki, wkładasz wężyk bezpośrednio...
Witam wszystkich. Znalazłem oststnio na znanym portalu olej przekładniowy 75w80 niby syntetyczny lub na bazie syntetycznej nieznanej mi firmy OmegaOil. Poszukałem trochę w sieci, i okazało się że firma miesza komponenty w Polsce i tu jest zarejestrowana. Zresztą tak jak i większość znanych firm olejowych z reklam zapewne bazuje na komponentach paru...
Skrzynka 5L40E mieści, wraz ze sprzęgłem 8,5-9L oleju. Przy wymianie statycznej 4-4,5L. Przy wymianie dynamicznej od 11L>.
... mam takie pytanie, jak zauważyłem to tylko w jednym miejscu na odcinku 5-10cm zauważalne jest delikatne przesiąkanie oleju. Czy mogę postąpić w następujący sposób: opróżnić miskę z oleju, oczyścić benzyną ekstrakcyjną (zwłaszcza miejsce sączenia) i po przesuszeniu tego miejsca nałożyć silikon wciskając "z brzegu" nie odkręcając miski. (mam nadzieje...
W omedze są 2 stany ifnformowania o oleju. Pierwszy, wspomniany informuje o niskim stanie oleju. Kolejny "Oilstand" "nakazuje" uzupełnić olej, gdyż jego stan jest niebezpiecznie niski. Ot tyle - 2 stapnie informowania. Miałem to samo.
podczas jazdy przy predkosci okolo 50-60 km po puszczeniu nogi z gazu przelacza z trzeciego biegu na czwarty i odrazu spowrotem na trzeci i tak sobie kombinuje przy wyzszej predkosci juz jest wszystko dobrze wymiana oleju zrobiona i jest to samo Pozdrawiam
Ja testowałem taką omegę Techem2, Też kopciła, po wyciągnięciu miarki oleju na chodzącym silniku powstała fontanna pięknej czarnej mazi :) , kompresja z jednegio cylindra uciekała do komory korbowej. A wcześniej ta sama omega miała walniętą turbinkę , też kopciła :)
Na czwartym cylindrze brak smarowania w ogóle, na pozostały olej tryska jak szalony, a na czwartym susza. Wlałem trochę oleju, bezpośrednio na wałek i hydro na czwartym cylindrze i trochę silnik ucichł, ale nie na długo. Wydaje mi się, że gdyby pompa była padnięta to strugi wytryskiwanego oleju powinny maleć im dalej od pompy, a one na 3 cylindrach...
Szklanki to chyba faktycznie mi się kończą, bo na zimnym leciutko dzwonią. Reszta silnika to do 300 tys chyba dotrzyma, kompresja raczej przyzwoita i z zużyciem oleju nie ma wiekszych problemów. Podejmę próbę zaślepienia EGR.
Witam. Jak zauważyłem to oleju nie ubywa. A co do filterka to nie mam takiego, jest po prostu rura. Pozdrawiam
Auto kumpla. Omega B sedan 2,5 V6 + LPG IV gen. z`96r Przebieg 225 tyś km W jednych rękach od 4 lat Przejechał tym autem prawie 100 tyś km w tym czasie. Lubi czasem wstawić ognia - na trasie, parę kapci spalił ale zawsze tylko po rozgrzaniu silnika. NIGDY BEZMYŚLNE KATOWANIE na zimnym. Dużo pisał nie będę o stanie - po prostu "oczko w głowie tatusia"...
Witam. Moja rada to zmierz ciśnienia na cylindrach.Sprawdź także czy czasem płyn Ci nie ginie.Często jest tak że uszkodzi się uszczelka pod głowicą, płyn dostaje się do oleju a silnik łapie lewe powietzre i dlatego wolnych obrotów nie ma. Pozdrawiam
One są podobne do siebie. Na jutro mogę ci dać numery pewnego i działającego zamiennika z firmy Torpan. Podróbka, ale tania ( coś koło 70 zł) i pewna. Osobiście spotkałem się z różnymi cudami odnośnie tych czujników, np konieczna zamiana pinów 1 i 3, za gruby, (w wyniku tego nie dochodził do końca), za czuły ( zakłócał go czujnik poziomu oleju, nie...
Witam! Ja znowu mam problem tego typu, że jak jest temp. na dworze - i ok. 0 to nie chce mi się zagrzać do nawet do 90 (no chyba, że jest przeciągana na wysokich obrotach). Ale jak jest już temp. powyżej 2 to nagrzewa się normalnie, tylko że wtedy na rozgrzanym oleju i wolnych obrotach mruga kontrolka oleju. czego to są przyczyny i czy jedna z drugą...
Jak kontrolka od oleju świeci to wygląda że masz słabe ciśnienie albo za mało oleju. Najpierw zrób z tym porządek i zobacz czy nadal będą stukać popychacze. Jak nie będzie ciśnienia oleju to i nowe popychacze będą stukać a o zatarciu silnika nie wspomnę:)
byłem już w okolicznych warsztatach każdy rozkłada ręce silnik chodzi jak nowy tyle że ten check się świeci i niema mocy ostatnio dużo o tym myślałem miałem kiedyś wynalazek amerykański i był ten sam problem jak miałem stary olej już dawno nadawał się do wymiany i też tak było czy by była by to wina oleju bo już w sumie powinien być dawno wymieniony
ok pisze to bo moze kiedys komus sie przyda zdjelismy glowice i ktos widocznie kiedys wymienial uszczelke i nie splanowal glowicy i w kilku miejscach wydmuchalo ale o dziwo nie bylo wody w oleju i odwrotnie i nie mial kompresji w zbiorniczku wyrownawczym
Czujnik temperatury dla kompa. Pewnie sterownik przez cały czas jedzie na bogatej mieszance. Uszkodzona sonda Lambda ( to samo ) ( na elektordzie jest wiele opisów jak ją sprawdzić) Poprawa po wymianie świec wskazuje jeszcze na możliwe przepalanie oleju. Sprawdź czy świece są pokryte takim chropowatym carnym nalotem (odpady po spalaniu oleju) lub cienkim...
A więc tak, Po wymianie pompy i termostatu i przy okazji pasków, wyczyszczeniu obiegu i chłodnicy (nagrzewa się cała), wykluczeniu pękniętej głowicy Omega nadal się grzeje.. Visco sprawne... Nie wiem co może być nie tak, zobacze jeszcze czy pobiera płyn, jeśli nie to uszczelka dobra ( oleju w płynie także nie ma) Nie wiem, czy była przegrzana i już...
No to jeździć aż zacznie zgrzytać i wtedy na kanał i słuchać, najlepiej ze stetoskopem. Na odległość nikt nic nowego nie wymyśli. gdzie tylko można było mechanik wstrzykiwał olej, czy coś innego Smarowanie często nie pomaga na trzeszczący sworzeń, poza tym jak już to na pewno nie olejem silnikowym bo on niszczy niektóre tworzywa.
pompa oleju omega ciśnienie oleju omega kontrolka oleju omega
smart sterownik skuter zapłon biało szary
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Regulator obrotów szlifierki Flex LE9-10-125 nie działa Parametr załączania palnika w piecu Termet Silver