1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
Wymiana pękniętej głowicy
Zanim pójdziesz w koszty UPG to wymień pompę wody, drugim newralgicznym miejscem w tych silnikach jest oring magistrali wodnej (ten przy podporze półosi) z tyłu silnika (metalowa rura). Czy przybywa oleju silnikowego?
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
zamiast silnikowego użyj oleju jadalnego około 13-15 zł za 3 litry
1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do których wiem, że sterują pracą zaworów. Jedna z tych krzywek jest brzydka tzn. ma takie zadziory na krawędziach. Czasem - nie zawsze, ale czasem silnik wydaje taki dźwięk, trochę jak stary diesel - typowe klek, klek, klek. Pojawia się taki dźwięk szczególnie często zaraz po zapaleniu silnika lub...
Niskie ciśnienie oleju: - nieprawidłowe wskazania z czujnika - zbyt niskie obroty na biegu jałowym - uszkodzona pompa oleju - mocno rozrzedzony olej - bardzo niski poziom oleju.. ale tutaj dużo kilometrów raczej byś nie ujechał - filterek też wypadało by sprawdzić..
Czy samochód nie dymi nadmiernie na biało, sprawdź czy gumowe przewody od chłodnicy nie są twarde, sprawdź czy nie masz śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Ta pleśń na bagnecie domyślam się,że jest to biała maź . Jeżeli tak, oznacza to, że płyn chłodniczy dostał się do oleju (poszła uszczelka pod głowicą).
Brązowa maź w układzie chłodzenia i ze stanem oleju ok? 8-O A może to nie olej tylko jakiś syf w układzie i jest przypchany dlatego się gotuje?
Tak, przez te rurki płyn chłodniczy przepływa. Może iść np do chłodzenia oleju skoro gdzieś tam się kończy w okolicach filtra oleju.
Jeśli go ubywa to szukaj pod samochodem ,w silniku w oleju sprawdź czy nie przybyło i w cylindrach może nie palić na któryś
Na dzień dobry zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Później sprawdź płyn chłodniczy na obecność CO2.
Witam. Niedawno kupiłem KIA Soul 2009 r. 1.6 cvvt. Zauważyłem majonez pod korkiem oleju. Czytałem, że to normalne porą jesienno - zimową. Na bagnecie nie widzę szlamu tak samo pod korkiem płynu chłodniczego czysto i w zbiorniczku wyrównawczym też nic nie ma. Płyn chłodniczy wydaje mi się, że minimalnie ubywa. Mechanik mówi, że jeśli była by to UPG...
Witam szanownych forumowiczów mam pytanie jak w temacie czy można by było zastosować zamiast wody samochodowy płyn chłodzący w instalacji CO zamkniętej wiadomo że posiada on środki uszlachetniające (np.inhibitory korozji) ale posiada inną rozszerzalność niż woda wiekszą i ten zielony paskudny kolor który w razie przecieku zabarwić może podłogę czy są...
a co ma do rzeczy turbo czy bez, jak on się pyta o olej. olej ma temp. wrzenia ok. 130 /ale to nic pewnego/ ps: zrób od 70 do 150 będzie dobrze. Z ta temperatura wrzenia oleju to przesadziłeś. W tej temperaturze to wrze płyn chłodniczy we współczesnych autach z ciśnieniowym układem chłodzenia ( no może deczko mniej to zależy od typu silnika). A wskaźnik...
Witam po pierwsze płyn chłodniczy ma takie właściwości iż kurczy się na zimnie i rozszerza w cieple, po drugie ten tzw. serek na korku oleju to opary z oleju zmieszane z parą wodną z powietrza lub paliwa. Powstawanie tej emulsji spowodowane jest nie dogrzaniem silnika (krótkie przebiegi dzienne). Dłuższe przebiegi powinny zlikwidować powstawanie emulsji....
Olej mieszając się z płynem robi się podobny do kawy z mlekiem, jaki jest u ciebie ? Sprawa druga-żłopanie oleju w M4R to norma, najczęściej kończą się pierścienie i pali olej
Witam -trzeba zaobserwować czy ubywa płyn chłodniczy z układu!!! (obejrzeć w zbiorniczku wyrównawczym wszelkie zmiany cieczy, kożuchy ,mazie).Kolejny symptom to olej w silniku:trzeba sprawdzić czy nie nosi w sobie śladowe ilości ON tzn. rzednie zapach ,czy stan na bagnecie nieznacznie się podnosi lub nie podnosi a z racji przebiegu powinien nieznacznie...
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
Olej ma wyższe ciśnienie od płynu chłodniczego więc zawsze dostaje się olej do płynu jeżeli masz nieszczelny wymiennik ciepła. Jedyne miejsce gdzie płyn może się dostawać do oleju do głowica, uszczelka i blok. W miejscach gdzie płyn chłodniczy przebiega obok kanałów powrotnych oleju w których nie ma ciśnienia.
Castrolu nie polecam, często spotykam się z opinią, że dopóki ludzie jeździli na Selenii to auto nie brało oleju, jak zmienili na inny - to zaczynał go brać... ale jak już coś tańszego to Mobil, Motul czy LiqiMoly też jak najbardziej, tylko uważaj na podróbki, 5l dobrego oleju 5W-40 musi kosztować koło 200zł. Ja tam wolę podjechać do ASO, za 500zł umyją...
Ostatnio zauważyłem że znika mi plyn chłodniczy temp rośnie do 130 wymieniłem plyn i odpowietrzyłem i dalej ten sam problem zobaczyłem do oleju A tam kolor pod brąz i trochę więcej plynu oznacza to że plyn chyba zlał się do oleju, co teraz robić??
Podczas jazdy samochodem pojawiła się kontrolka wysokiej temperatury płynu chłodniczego. W zbiorniku wyrównawczym zauważyłem wyraźny ubytek płynu, więc dolałem go do odpowiedniego poziomu i kontynuowałem jazdę do domu. W trakcie przejazdu poziom płynu spadł do około minimum. Po przyjeździe do domu postanowiłem zlokalizować źródło wycieku. Umyłem okolice...
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne. Aż tyle się tej mazi nie odkłada, żeby zapchać filtr oleju, filtr oleju czysty był zawsze. Masło robi się tylko...
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
Wyciek oleju i płynu chłodniczego- przyczyny i zapobieganie Witam, mierzę się z pewnym problemem w samochodzie Opel Astra G 2006r. 1.4 16v 90 KM Otóż niedawno patrzyłem do zbiorniczka wyrównawczego i tam w ogóle nie było płynu chłodniczego. Myślę, że albo jest jakiś wyciek albo dostaje się do układu spalania. Chociaż drugą opcję wykluczam, bo wymieniałem...
Płyn chłodniczy Poziom oleju Termostat wymieniony nie otwiera
Możliwe, bo użyłem płukanki. Druga Ciekawa rzecz to to, że jak wlałem płukankę to po kilku minutach zbiorniczek wyrównawczy był czarny od oleju. Po płukance wymieniłem płyn chłodniczy i już totalnie nie ma problemu oleju w płynie mimo tego, że wkręcam samochód na wysokie obroty i normalnie nim jeżdzę.
Witam wszystkich użytkowników. Bujam się od dłuższego czasu z problemem silnika mojego Caddy 1.6 tdi 102KM. Co mechanik, to inny pomysł, ale żaden nie ma rozwiązania. Większość wskazuje wtryski, ale każdy chce je wymieniać, aby wymienić, a nie jest pewien, bo nic kontrola nie pokazuje. Przytoczę dość dziwne objawy. Auto normalnie jeździ bez problemów,...
Ten silikon na śrubach, a w zasadzie na szpilkach jest tylko po to aby przypadkiem płyn chłodniczy nie dostał się do oleju lub na odwrót (w silniku 700 jest też newralgiczny punkt na styku pompy cieczy i oleju), ale nie ma to żadnego wpływu na przedostawanie się kompresji do układu chłodzenia
Kolejne zagadnienie: Zebralo mi się kilka uszkodzonych silników w których miałem olej z wodą/płynem chłodniczym. Jak wszyscy wiemy zrobiła się z tego gęstsza od oleju emulsja, nie chce się to odstać za bardzo- stoi już z miesiąc i nic się nie zmienia w sumie. Jak myślicie, czy będzie to palne czy nie? Mam tego może 1.5 beczki, kusi aby spróbować Emulsja...
Zauważyłem że problem pojawia się przy minusowych temperaturach, jak było chłodniej samochód musiałem odpalać po nocnym postoju z użyciem gazu nawet kilka dni pod rząd, dzisiaj znowu tylko tym razem nawet nie chciał zaskoczyć przy użyciu pedału gazu, znowu temperatura zeszła poniżej 0 ale przy odpalaniu pokazywało 5 po wyjechaniu z garażu -2, samochód...
Płyn chłodniczy jest, oleju również wystarczająco?
Witajcie.W zbiorniczku na płyn chłodniczy zbiera się olejowy osad i troszeczkę go pływa w płynie.Jakiś czas temu wymieniana była chłodniczka oleju i uszczelnienie chłodniczki,natomiast między świętami płukałem układ i był czysty.Po przejechaniu ok 2 tyś km znowu się pojawił w zbiorniczku,jest go niewiele nie zasłania całkowicie płynu ale też osiadł...
Witam, byłem na wymianie oleju w moim BMW e46 i mechanik powiedział mi, że mam jakiś wyciek, zobaczyłem do zbiornika z płynem chłodniczym i było go bardzo mało, dolałem płynu, niby mieszalnego z każdym innym płynem, patrzę na drugi dzień i zrobiła się biała "maź", coś jak majonez. Pojechałem do mechanika, po jednym dniu mechanik stwierdził, że to uszczelka...
a jak odkręcasz korek od wlewu oleju jest na nim biały osad? jeżeli tak to płyn chłodniczy miesza się z olejem, jest to niewielki przeciek skoro auto normalnie pali, i ma moc przy jeździe.
Jeżeli w zbiorniczku pojawił się olej, ubywa oleju, uszczelka pod głowicą nie przepuszcza nic do komory spalania, olej też czysty to padła chłodniczka oleju czy może słynne oringi na obsadach wtryskiwaczy? Wcześniej płyn chłodniczy ubywał ok 1L na 1000km, teraz ciężko to stwierdzić bo jest mega syf jak czarny kisiel...
Witam Mam chwilę, to dokończę temat. Usterką okazał się uszkodzony kolektor dolotowy, który jest chłodzony płynem. Wygląda na to, że plastikowe elementy w Ducato mają tendencję do kruszenia się w sytuacji, kiedy silnik się zagotuje z powodu utraty płynu. Podobne uszkodzenie znalazłem też na chłodnicy EGR, ale powodem utraty płynu był kolektor. Około...
Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody...
Może ktoś wie jaki może być problem. Dobry znajomy zauważył że wycieka mu plyn ze zbiorniczka i nie odczekał tyle ile trzeba czasu tylko po jeździe po 15min dolal plynu chlodniczego i potem po 5min jazdy zapaliła mu sie kontrolka check engine, temperatura plynu była dobra ,auto jezdzi normalnie, przed dolaniem tego płynu wszystko było okej , któs ma...
hej najprawdopodobniej będzie troszkę za mało płynu chłodniczego.. u mnie było to samo. Wlewasz płynu G12+ albo ewentualnie trochę wody destylowanej i na 99% rozwiążesz problem :wink: A co ma płyn chłodniczy do ciśnienia oleju ??? Ta kontrolka nie informuje tylko i wyłącznie o ciśnieniu oleju ale także o ciśnieniu płynu chłodniczego. Naprawdę polecam...
Dzięki za wskazówki, sprawdziłem płyn chłodniczy nie ma oleju w płynie. Ale zauważyłem ze ubyło tez płynu chłodniczego, muszę go zaprowadzić do mechanika.
Witam wszystkich, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym w Peugeot 207, 2007, 1.4 KFU 88 KM. Płynu ucieka całkiem sporo, ok. 150 ml na 100 km. Uszczelka pod głowicą była robiona ok. 7000 km temu z powodu cieknięcia oleju z rogu bloku. Robiłem test CO2 na UPG i nic nie wykazał. Wlałem dodatek UV oraz przepatrzyłem cały układ z zewnątrz i nic nie...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Trzeba zrobić diagnostyke komputerową, trochę te objawy wskazują na jakieś UPG, ale ciężko coś zweryfikować, płyn chłodniczy czysty?
... Opiszę co udało się ustalić: -stan oleju podnosi się i czuć w nim woń benzyny, już pierwszego dnia po wymianie olej bardzo ściemniał, -czerwona kontrolka ciśnienia oleju zapala się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury 90 stopni i dzieje się to poniżej 2tys obrotów, po dodaniu gazu do ok 3tys gaśnie na jakieś 20-30sek -odpalając auto...
No bez przesady pierwszy cylinder na znak plus przesuniecie, zegar magnetyczny na pierwszy wtrysk dwie blokady w koła z tyłu. - najwiekszy problem to wyciągnięcie wałka rozrządu bez przyrządu. Napisz czy zmienili coś w regulacji 13 - tki, bo u nas mają już 400tyś km i jeszcze nie robimy regulacji zaworów - serwis iveco, mówi nie regulujemy ponoc silnik...
Witam. VW Golf 4 1.6 SR benzyna bez LPG r. 2000. Na rozgrzanym silniku, gdy go zgaszę i postoi jakieś 5-10 min, nie da się go odpalić, można kręcić cały czas i nie ma szans na odpalenie. Zauważyłem, że jeśli nie odpala i podniosę maskę, a następnie odkręcę korek oleju i po chwili znów go zakręcę, odpala od strzała. Co to może być? Miał ktoś takie problemy?...
Opel zafira B 2010r. Czy można się w jakiś prosty sposób dowiedzieć czy uszkodzona jest uszczelka pod głowicą czy uszczelka od pompy oleju? Podobno można sprawdzić uszczelkę pod głowicą tym testerem to nakłada się na zbiornik od płynu chłodzącego? Jest wyciek oleju kapie na rurę od katalizatora ale wygląda to na wyciek z pod uszczelki miski oleju bo...
płyn chłodniczy oleju ubytek płyn chłodniczy oleju płyn chłodniczy oleju vectra
silnik indukcyjny uzwojenie niezgodność towaru umową jądro system
naprawa udaru makita bateria parkside
Jak wyłączyć tryb demo w piekarniku Ariston FZ 1022 C.1 IX/HA NAC 500 Series – regulacja naprężenia paska napędu, linka, napinacz, ugięcie 10-15 mm