Jeśli chcesz to wystarczy chyba 5 a nie 4 śruby.
Prawy jest od temp. płynu chłodniczego .
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Jak płyn chłodniczy jest tłusty to jest normalne? Tak powinno być? Mam samochód 3 lata i płynu nigdy nie wymienialem
Możliwe jest że zgęstniał aż tak bardzo? A przed postawieniem samochodu ilość oleju była prawidłowa? Wlej oleju lekko ponad MIN i patrz.
Olej ma wyższe ciśnienie od płynu chłodniczego więc zawsze dostaje się olej do płynu jeżeli masz nieszczelny wymiennik ciepła. Jedyne miejsce gdzie płyn może się dostawać do oleju do głowica, uszczelka i blok. W miejscach gdzie płyn chłodniczy przebiega obok kanałów powrotnych oleju w których nie ma ciśnienia.
A podstawy pod maską sprawdzone? Stan oleju, płyn chłodniczy, itp? Może kuna sobie zrobiła ucztę z instalacji? Jak długo występuje ten problem?
Możliwe, że uszkodzeniu uległa uszczelka pod głowicą. Najpierw obejrzyj dokładnie silnik i połączenia węży z chłodziwem, czy nie widać wycieków. Czy węże, zwłaszcza te przy chłodnicy, robią się twarde podczas pracy silnika. Jeśli nie, jedź do warsztatu, niech sprawdzą, czy nie ma CO2 w płynie chłodzącym.
No tak ale nie trzeba wymieniać oleju w silniku, płynów chłodniczych, filtru oleju, filtru powietrza, pasków rozrządu itd.
Z tego co pamiętam to jest jak w VW pod filtrem oleju, i przepływa przez niego płyn chłodniczy.
trzeba pomierzyć ciśnienie na cylindrach zobaczysz jakie są różnice
Oleju lub płynu chłodniczego ubywa? Jak na niebiesko to może pierścienie..
Jak możesz to podaj kod silnika to coś poszukam akurat do tego silnika. Jest kilka szczegółów, na które musisz być przygotowany poza momentami jak np. regulacja luzu międzyzębnego i synchronizacja rozrządu, czy też regulacja pompek i zaworów. Przy okazji podrzuć mi maila na priv.
- Zanim odpalisz auto to sprawdz czy pod korkiem oleju nie ma tzw. majonezu czyli mieszanki oleju i płynu chłodniczego - Sprawdź czy zbiornik płynu jest czysty tzn. nie ma śladów oleju. - Sprawdź czy poziom oleju jest pomiędzy max i min. - Sprawdź poziom płynu chłodniczego i płynu hamulcowego. Jak coś jest nie tak to nie bierz auta. - Sprawdź czy auto...
Może uszczelka pod głowicą? Sprawdź czy na wlewie oleju nie masz śladów płynu chłodniczego lub w zbiorniku wyrównawczym śladów oleju.
No teraz to zostało już tylko jeździć :)
A może to jakiś magiczny super Doctor dolany do oleju/płynu chłodniczego. Tłusty, zaczął się rozpuszczać, przestał uszczelniać co uszczelniał i teraz leci którędyś pod ciśnieniem... jak czytam niektóre teorie zaczynam się zastanawiać, czy ziemia nie jest faktycznie płaska więc to też jest jakaś możliwość.
Ta biała maź to normalna rzecz. Już o tym było pisane jeśli chodzi o golfa II. Dzieje się to podczas jazdy na krótkich odcinkach trasy gdyż wtedy silnik jest nie dogrzany i ta maź wytrąca się z oleju. Jeśli chodzi o ubytek płynu chłodniczego to poprestu podczas mrozów troszkę samochód oddał go poprzez silnik na zewnątrz i jest to normalne lub masz gdzieś...
Wyciek oleju i płynu chłodniczego- przyczyny i zapobieganie Witam, mierzę się z pewnym problemem w samochodzie Opel Astra G 2006r. 1.4 16v 90 KM Otóż niedawno patrzyłem do zbiorniczka wyrównawczego i tam w ogóle nie było płynu chłodniczego. Myślę, że albo jest jakiś wyciek albo dostaje się do układu spalania. Chociaż drugą opcję wykluczam, bo wymieniałem...
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
Przyglądnij się płycie zegarów czy czasem nie ma na niej diod prostowniczych przy każdej kontrolce, jeśli są to zestaw wskaźników ma taki "self test" lampek, zgasną dopiero gdy alternator zacznie ładować Są. i właśnie tak to działa, jak opisujesz. palą się wszystkie kontrolki na desce Sprawdzałeś, czy gasną po odpaleniu silnika? Akumulator, ciśnienie...
"Masla ani budyniu" nie ma pod żadnym z korków. Bo to się robi jak płyn dostaje się do oleju ...
chociaż był dolewany. W jakich ilościach i co ile km ? A po dolaniu jaki był poziom na bagnecie ? Ciężko mi powiedzieć co ile km był dolewany, dość często ze względu na świecąca kontrolkę przy zakrętach. Dodano po 1 Cześć, może warto przekalkulować czy jest sens naprawiać silnik? może lepiej od razu wymienić na sprawną używkę? Najpierw próbuję znaleźć...
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
3.Jest jakaś inna przyczyna podnoszenia się poziomu oleju po za przedostaniem się płynu chłodniczego do silnika? Przedostawanie się paliwa do oleju.
Znane mi powody przegrzewania silnika: Brudna chłodnica (zakurzona). Uszkodzony termostat. Uszkodzona pompa płynu chłodniczego. Uszkodzona uszczelka głowicy - objawem są spaliny w płynie chłodniczym i płyn chłodniczy w oleju silnikowym. Zbyt niski poziom płynu chłodniczego. Zakamieniona chłodnica (popularnne ponad 40 lat temu, kiedy były problemy z...
przedewszystkim zobacz czy w oleju masz płyn chłodniczy i czy stan oleju się nie podwyższa jeśli tak to tak jak kolega endriu33 na test szczelności pozdrawiam
Poszukaj skąd ta ponadnorma w oleju. Płynu chłodniczego nie ubywa?
Witam Mam pytanie, w ostatnim czasie zauwazylem, ze moja Alhambra bierze duzo oleju i plynu chodniczego. Po przejechaniu zaledwie 3000 km poszedl litr oleju, natomiast płyn chłodniczy dolewalem juz parokrotnie. Nie wiem czy jest to prawidlowe dzialanie samochodu czy jednak to jakas usterka. Bylbym bardzo wdzieczny za jakąkolwiek rade. Dziekuje
Temat zamknięty okazało się że pokrzywiło korbowody
Wymiana pękniętej głowicy
Zanim pójdziesz w koszty UPG to wymień pompę wody, drugim newralgicznym miejscem w tych silnikach jest oring magistrali wodnej (ten przy podporze półosi) z tyłu silnika (metalowa rura). Czy przybywa oleju silnikowego?
nie zauważyłem wzrostu poziomu oleju. Płyn chłodniczy czyli w tym przypadku woda.
Pod kątem uszkodzonej uszczelki możesz jeszcze sprawdzić czy płyn chłodniczy nie śmierdzi spalinami lub czy w zbiorniczku nie widać pęcherzyków powietrza na pracującym silniku
Sprawdź jeszcze czy nie masz w oleju płynu chłodniczego i czy nie masz żadnych wycieków na silniku, bo może to uszczelka pod głowicą???
Więc podnieś maskę i sprawdź ; poziom oleju , płynu chłodniczego, płynu hamulcowego. I przy okazji wtyczki i czujniki poziomu w tych układach.
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
witam mam taki problem mam vento z 92r z silnikiem 1.9TDiesel po włączeniu auta wszystkie kontrolki gasną na około 20 sekund po czym zapalają się i na przemian migają od ciśnienia oleju i poziomu płynu chłodniczego płyn sprawdziłem poziom ok ,ciśnienie sprawdzone wszystko ok czujniki wymienione na nowe i dalej to samo ;( podejrzewam że może być coś...
Sprawdź stan oleju/płynu chłodniczego/paliwa. Zobacz czy nic nie wycieka w okolicy silnika. Tyle możesz zrobić sama.
Witam .Jeśli chodzi o EGR to były 2 wersje Cors C 1.2 Z12XE bez elektronicznego zaworu i z zaworem. Ale patrząc na twoje zdjęcie to tam pod spodem tego zaworu jest mokro albo to wyciek oleju.
Co za herezje, jeśli świece są brudne od nagaru to znaczy że pali olej, więc nie jest OK! W jaki sposób sprawdzasz, czy płyn jest w oleju, czy nie?
sprawdz: -czy nie ma oleju w płynie chłodniczym - nie ma "bąbelek" w zbiorniczku wyrównawczym -czy pod korkiem oleju nie zbiera sie szara maż jezeli tak to masz UPG do wymiany. jezeli nie to prawdopodobnie masz zapchaną chłodnicę
A masz pewność że cały płyn spusciłeś ?
Powinno pisać na oponie. Można o to pytać producenta opony (albo samemu googlować) albo szukać zaleceń MANa ->Nie wiem kiedy były wymieniane filtry. Ja wiem kiedy powinny ;) 3 tygodnie temu, skąd wiesz ze poprzednicy wymienili to i owo jak trzeba było? Skoro mechanicy wiedzieli kiedy auto pójdzie do "żyda" to mogli przeciągnąć. Jak po leasingowe to...
Coś nie tak z jakością mocznika w zbiorniku, zanieczyszczony choćby niewielką ilością oleju, paliwa, płynu chłodniczego lub co najgorsze rozrabiany z nawozów azotowych stosowanych w rolnictwie.
Masz chłodniczke nad filtrem oleju. Sporo ale te silniki tak już mają.
Szyby nie paruja. A przy wymianie termostatu poszło to tylko z tego plastiku ale od razu po wymianie jak byl płyn wlewany to weszły 4 l. Nie wiem czy tak powinno być. Zdecydowanie za dużo, sprawdź jeszcze czy nie masz masła pod korkami oleju lub w płynu chłodniczego ale jeśli nie widać wycieków pod maską to zdecydowałbym się na Twoim miejscu na test...
witaj nie umie wejsc na tego linka wogole, tzn nie laduje mi sie
Najpierw zrób diagnostykę jakiś zaprzyjaźniony elektronik może ma kabelek żeby się podłączyć. Kody błędów wklep na Google i będziesz wiedział co tam mu dolega. Napisz co to za błędy na elektrodzie wtedy stwierdzimy czy remont czy wymiana silnika. Dobrze by było jeszcze sprawdzić czy w układzie chłodzenie nie ma spalin u mechanika są na to odpowiednie...
Witam moja e39 523i bez instalacji lpg dymi na postoju jak na filmie i dymi kilka metrów po ruszeniu podczas jazdy nie dymi i dymi kilkanaście sekund po zgaszeniu silnika ten dym ma zapach spalin nie wyczuwam w nim płynu chlodniczego a tym bardziej oleju znam zapach oleju i płynu chłodniczego z wydechu doskonale Co to może być? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Masz chłodniczke oleju?
Witam, mam pytanie jaka jest zaleźność między temperaturą oleju a temperaturą płynu chłodniczego? Pytanie ogólne. Czy nie jest tak, że wraz ze wzrostem temperatury oleju powinna też rosnąć temperatura płynu chłodniczego? W moim silniku vr6 podczas normalnej jazdy do 100 -120 km/h temperatura płynu chłodniczego utrzymuje się w granicach 90 stopni , delikatnie...
Jeśli chodzi o cenę części zależy też gdzie kupisz. Mnie kupuje mechanik w hurcie więc nie drogo. Dam przykład z moich napraw, biorąc też pod uwagę częste usterki opisywane na forach: 1. Pompa wody ok 300 zł - jak nie wymieniona niedawno to pewnie wymienisz. Tylko z metalowym wirnikiem jak to ma pochodzić. 2. Cewka zapłonowa - ja mam używkę, oryginał,...
Płyn chłodniczy Poziom oleju Termostat wymieniony nie otwiera
W volvo może nie, ( mam aktualnie 18 samochód) ale jest to ogólna zasada podejścia do pomieszanego płynu z olejem. Pozdr.J.
Podjedź do kogoś na sprawdzenie spalin w zbiorniczku wyrównawczym od płynu. Koszt od 30-50zł, w mojej okolicy 30zł. Więc grosze. Sprawdzisz tym samym czy spaliny nie dostają się do układu chłodz. i czy głowica ok. Sprawdź też czy nie masz "zarzyganego" silnika olejem od spodu, bo moze masz gdzieś po prostu nieszczelnosć. Jak będzie ok. zalej go 10w40,...
Dzięki za wskazówki, sprawdziłem płyn chłodniczy nie ma oleju w płynie. Ale zauważyłem ze ubyło tez płynu chłodniczego, muszę go zaprowadzić do mechanika.
Witam mam taki sam problem w peugeot 508 2,0 2021r skaczą mi wskazówki od temp oleju i temp płynu chłodniczego czy rozwiązaliście ten problem w waszym aucie Pozdrawiam Piotrek
NA jakim oleju? 10w40 ? Płynu chłodniczego ubywa ? ubytki w oleju duże ?
Szukam odpowiedzi na pytanie dlaczego program obsługujący sterownik silnika nie może zabezpieczyć go przed zatarciem w wyniku eksploatacji np. bez oleju,płynu chłodniczego,skoro dysponuje danym o parametrach tych czynników.
Tak musisz mieć stację. A z tym się wiąże wpłata kaucji nieoprocentowanej w wysokości 1miliona PL. Do tego tego przystosowanie terenu i warsztatu do demontażu pojazdów. No i umowy na odbiór zużytych olejów, płynów chłodniczych, tworzyw sztucznych itd. Więc jak widać trzeba mieć te 2,5 miliona na start.
Możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą spr.korek wlewu oleju czy nie ma masełka i płyn chłodniczy czy nie bulgocze przy wyższych obrotach uwaga na ciśnienie wchłodnicy i temp.płynu
Jakie oprócz uszczelki pod głowicą mogą być przyczyny dostawania się płynu chłodniczego do oleju?
Jaki jest obieg ciśnienia oleju w tym silniku ? Pompa oleju -> filtr oleju -> chłodnica oleju -> reszta ? Tak duże ilości oleju silnikowego, jakie mam w zbiorniczku wyrównawczym świadczyłyby że olej przedostaje się do układu chłodzenia pod ciśnieniem (znacznym), natomiast obejrzawszy nową pompę wody, wynika że smarowana jest raczej pod niskim ciśnieniem...
Akumulator mżna doładować, przecież dziś znów był "męczony" Co do plamy, można sprawdzić czy to płyn czy olej: niestety, trzeba potrzeć plamę palcem i sprawdzić jak pachnie: olejem jak z miarki oleju, płynem chłodniczym czy płynem hamulcowym.
zamiast silnikowego użyj oleju jadalnego około 13-15 zł za 3 litry
Nie wiem dokładnie bo nie ma wskaźnika tem oleju
a jak odkręcasz korek od wlewu oleju jest na nim biały osad? jeżeli tak to płyn chłodniczy miesza się z olejem, jest to niewielki przeciek skoro auto normalnie pali, i ma moc przy jeździe.
Niskie ciśnienie oleju: - nieprawidłowe wskazania z czujnika - zbyt niskie obroty na biegu jałowym - uszkodzona pompa oleju - mocno rozrzedzony olej - bardzo niski poziom oleju.. ale tutaj dużo kilometrów raczej byś nie ujechał - filterek też wypadało by sprawdzić..
Do chłodnicy oleju wpływa płyn chłodniczy???
Masz odpowiedź w twoim opisie: niewłaściwe spalenie na 1 cylindrze... Niektóre błędy na komputerze są widoczne na oryginalnym oprogramowaniu VW/Seat. Trochę szkoda, że to zaniedbałeś, bo przypuszczam, że to coś ze wtryskiem... jak jest zimny to po prostu "leje"... Takie rzeczy raczej same się nie naprawiają... a przez pół roku to tylko go dobiłeś. Posprawdzaj...
Mechanik powiedział że cokolwiek on nie zrobi uszczelni poszczególną część to będzie lecieć z następnej... A olej kapnął na środku. Większy problem jest z płynem chłodniczym. I jaki mniej więcej koszt naprawy (płyn chłodniczy wykapał się w większej ilości). Płyn chłodniczy kapie z prawej strony (miejsce pasażera)
Możliwe, bo użyłem płukanki. Druga Ciekawa rzecz to to, że jak wlałem płukankę to po kilku minutach zbiorniczek wyrównawczy był czarny od oleju. Po płukance wymieniłem płyn chłodniczy i już totalnie nie ma problemu oleju w płynie mimo tego, że wkręcam samochód na wysokie obroty i normalnie nim jeżdzę.
Z chłodniczki oleju może wyciekać płyn chłodniczy. Koszt uszczelnień to ok.200-250zł. W skład wchodzą uszczelki chłodniczki oaz 6 o-ringów.
Witam kolego jeśli do dzisiaj zostawiłeś płyn w cylindrach to masz go już w oleju. Pozdrawiam.
Płyn chłodniczy jest, oleju również wystarczająco?
Czy samochód nie dymi nadmiernie na biało, sprawdź czy gumowe przewody od chłodnicy nie są twarde, sprawdź czy nie masz śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Ta pleśń na bagnecie domyślam się,że jest to biała maź . Jeżeli tak, oznacza to, że płyn chłodniczy dostał się do oleju (poszła uszczelka pod głowicą).
Po przekręceniu kluczyka powinny zapalić cię kontrolki na obrotomierzu:ładowanie, EPC, ukł. wspomagania, na prędkościomierzu: kontyrolka układu hamulcowego na wyświetlaczu środkowym: ciśnienie i poziom oleju, płynu chłodniczego, immobilajzer i poziom paliwa Jest to test kontroli działania, powinny zgasnąć po uruchomieniu silnika. U mnie nie zapalają...
No w ciągu 3 tygodni juz 4l płynu dodałem. Więc gdzieś musi EWIDENTNIE ten płyn ubywać , nie ma opcji że 4 litry płynu przeszło bez zauważenia przez silnik. Skoro poziom i konsystencja oleju jest w porządku czyli jest "czarny" a nie biało-szary to znaczy że nie dostaje się do oleju płyn chłodniczy. Pozostaje wyciek , fizyczny wyciek płynu. Karton pod...
To jak podejrzenia obrócą się w pewność to napisz... Typ oleju, kiedy zmieniany. Czy uszczelka pod głowicą nie przepuszcza (ubywa płynu chłodniczego?). Zawód wróżki jest już podobno w rejestrach ZUS, ale u nas jeszcze nie... Pozdr. J.
Albo uszczelka albo chłodnica oleju. Zmostkuj węże od chłodnicy oleju te od płynu chłodniczego i sie upewnisz czy uszczelka czy chłodnica oleju.Nie zapomnij wypłukać układu chłodzenia. Ja to robie po swojemu zaraz rozpocznie sie raban ale dla mnie to najlepszy sposób. Wymontuj termostat i nalej oleju napedowego i zapal silnik zagrzej do 60-70 stopni...
Czujnik temperatury oleju lub płyn chłodniczy. Czerwony kabel to stały plus z akumulatora.
Witam mam pytanie moja astra kopci jak jest ciepła na niebiesko tak niewielki dymek ale kopci mam pytanie. Bo silnik nie bierze oleju płynu chłodniczego też nie ubywa samochód ma LPG ale na benzynie też przykopca proszę mi powiedzieć co może być jest to astra F 1992rok silnik C14NZ przebieg 105k km podejrzewam że był cofany chociaż wygląd silnika i...
Uważam, że lepiej spuścić kompletne szambo nie zmieniane od lat i zalać olej z regularnych wymian do płukania, przeciez nie będę zmieniać 2 razy oleju w takim samochodzie Niestety, jestem wręcz zniesmaczony takim podejściem ale pewnie mamy inną kulturę techniczną. Wolałbym odjąć sobie chleba od ust i szarpnąć się na najtańszy ale świeży olej do przepłukania....
Czy autko posiada chłodnice oleju chłodzoną płynem .Jeśli tak to masz przyczynę. Jest jeszcze możliwość pękniętego bloku. Pozdrawiam Janusz
Kupiłam Seata Leona 2 silnik 1.4 auto po wizycie u mechanika okazało się że silnik jest do regeneracji ponieważ pobiera dużo oleju i płynu chłodniczego i kopci proszę o wskazówki bo jestem ciemna w tym temacie
Element nr 15 to chłodniczka oleju(chłodzi płyn chłodniczy) a element nr 18 to króciec do bloku silnika ? Element nr 19 to oring uszczelniający pewnie on jest winien
Witam Renault Megane 1,4EKO 1998r. Po nagrzaniu, na wolnych obrotach zaczynają mrugać kontrolki ciśnienia oleju i płynu chłodniczego. Objawy się pogłebiają po włączeniu świateł, odczuwalne jest też spadanie obrotów silnika. Usterka wystąpiła po naprawie ( wymiana pompy wodnej, uszczelki pod głowicą, wymiana świec, wymiana płynu chłodniczego, oleju,...
Witam.Mam problemik z moim c 360.Dymi siwym dymem, jest słabszy nie ubywa oleju ani płynu chłodniczego wtryski były sprawdzane są w porządku.Gdy się rozgrzeje dymi trochę mniej a gdy ma ciężko to dymi siwym dymem i jest jakby przymulony czy może to być wina źle ustawionego rozrządu czy może sprawdzić pompę.
Jescze chce wymontowac chłodnice oleju i zobaczyc jak wyglądaja kanały wodne na dole . To nie będzie miało nic wspólnego z bomblowaniem ale sprawdzić można. Pamiętaj by na uszczelkę nie " nawalić " tony silikonu ( a często ludzie tak robią) bo po pewnym czasie będziesz miał spore problemy. Proponuję założyć przy okazji pokrywę chłodnicy oleju nowego...
A przybywa oleju? Jest "ropa" w oleju? Ubywa płynu chłodniczego? Jaki kolor dymu? Jesteś w stanie podłączyć coś do diagnozy? Były albo są jakieś błędy? Ale Cię przepytuję -sorki.
Czy uszczelka pod głowicą dobra? Nie czuć spalinami ze zbiorniczka wyrównawczego? Gdyby silnik przez uszczelkę zasysał płyn do spalania to w spaliny mogo zawierać dużo pary, raczej białego koloru. Pozdro
Po serwisowaniu niby ogrzewanie jest ale ta maź się zbierała a teraz po założeniu nowej chłodnicy tej mazi nie ma no ale woda ze zbiorniczka znika. Więc chyba muszę sprawdzić te uszczelki... Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Przed wymianą chłodnicy były typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Sama wymiana chłodnicy tego nie naprawi,...
Heniek1234, po prostu to idź Ty lepiej na piwo. Objawy wskazują na dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, ale jeżeli mówisz, że z tym jest wsio ok to warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju.. Zastanów się co za głupoty piszesz. Widziałeś kiedyś jak wygląda olej do którego dostaje się płyn chłodniczy? Raczej nie, to już objaśniam: Nabiera szarawego...
Nie chodzi mi o wymianę. Gdzieś ten płyn musi ginąć. Zastanawiam się czy nie dostaje się do oleju poprzez wydmuchaną uszczelkę głowicy.
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
Witam witam! Wziąłem się właśnie za wymianę oleju w audi. Wszystko pięknie ładnie, ale w ostatnim czasie ubywało mi płynu chłodniczego. Dzisiaj po wymianie oleju odpaliłem wóz i.... kapie płyn chłodniczy konkretnie spływa po osłonie lewego przegubu, między skrzynią a silnikiem. Nie są to duże ubytki ale jednak. Dodatkowo zauważyłem że podczas wymiany...
Witam zakładam temat gdyż nie znalazłem szczegółowego opisu na forum , informacje są bardzo ogólne , a wiec mam kilka pytań dotyczących wymiany uszczelki głowicy w astrze g 98r 1.6 16v X16XEL. Sytuacja wygląda tak od pewnego czasu samochód brał płyn chłodniczy , mniej więcej 0,5 l w miesiącu przez okres 3 mies , ostatnio zaczął wyrzucać olej z pod korka...
Powąchaj ten dym, sprawdź czy nie ubywa Ci płyny chłodniczego / nie przybywa oleju i czy nie bombluje płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym
nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego mechanik twierdzi że pierścienie poradzcie coś
ubytek płyn chłodniczy oleju płyn chłodniczy oleju vectra wyrzuca płyn chłodniczy
iskrownik ustawić auris komputer mercedes actros paliw
Domyślne hasło do ONT Halny WDM Mielec Schemat instalacji elektrycznej New Holland CX860