Czy to jest HPI? Zakładam, że tak więc może te dane ci pomogą:
filtr/separator oleju.
Jak masz pompe paliwa na kompresorze to przez wałek pomki ropa może lecieć przez komresor do miski. Najlepiej podmień do testów. Jak nie pomorze to coś z pompą wtryskową bo też jest smarowana olejem.
Silnik E5/EEV olej LDF3 - wiele olejów spełnia tą normę. Skrzynia i most do zwykłych zastosować : STO 1:0 Jeśli masz na wysokie obciążenia to skrzynia STO 2:0 G a most STO 2:0 A. No są normy olejów Scanii.
Witam. Nad filtrem jest pokrywka na trzy śrubki klucz 12mm. Ta pokrywka jest wlewem oleju i miarką w jednym.
Uszkodzony zawór bezpieczeństwa. Koszt około 115,- za cały zestaw na zawór. Wymiana z kanału 30minut z zalaniem oleju.
Witam W serii 4 wlew oleju znajduje się po lewej stronie.
Czy ktoś posiada notę katalogową tego czujnika? Ależ proszę bardzo! Mowisz - masz:
Przyczyn może być kilka; 1.Uszkodzony wirnik,przekładnia,elektromagnes,szczotk... trzymacz, lub brak dobrej masy lub tak jak miałem ostatni przypadek zabrudzony i zalany olejem. Pozdrawiam
z boku skrzyni na wysokosci jej polowy masz zaslepke na klucz nr 22, po odkreceniu jezeli wyplynie olej poziom jest prawidlowy, nowsza jest polaczona z retarderem, podejrzewam ze twoja takze czyli zalewasz do mmomentu wylewania sie oleju, a jezeli zmieniasz-spuszczasz olej przez najnizszy punkt czyli w retarderze, skrzynia i retarder posiada filtry.
Filtr jest czarny od sadzy nie od oleju
jest smarowana z silnika ale tylko dol sprezarki jest smarowany. w glowiczce nie ma oleju.
powinno zaspokoić głód wiedzy w tym temacie:-)
Hamulce działają na obwodach 1 i 2. Sprzęgło na obwodzie 3 o ile pamiętam. Odkręć puszkę osuszacza i zobacz w jakim stanie jest zawór, może zaklejony mieszanką oleju z wodą.
To jest chłodnica oleju
Tak jak kolega wyżej pisze. Scania 4 seria ma złącze pod stopniami od strony kierowcy ale jak mnie pamięć nie myli to pod 2 a nie pod 1 stopniem. Dopiero w serie R owe złącze było pod maską nad wlewem oleju.
Witam Numer bagnetu 2185325 jest przewidziany do silników ze sterownikiem DC 16 104 górnictwo są to silniki przemysłowe. Twój silnik to DC 16 04 więc bagnet oleju do twojego silnika to 1515990.Do silnika wchodzi 34 litry oleju i jest wtedy osiągnięty prawidłowy stan.
Sprawdź kolego bagnet i jego pancerz. Bagnet musi się dobrze zapinać, nie może wybujać do góry, pancerz to zwykły tekelan, lubi pękać i kruszyć się. Nieszczelność bagnetu lub obudowy filtra odmy mogą mieć takie objawy, jak masełko na bagnecie lub na korku wlewu oleju.
Sprawdź w EDC powinien pojawić się błąd o kodzie 18. Jest to częsta przyczyna w tych silnikach że pada czujnik ciśnienia oleju
Na zimnym oleju sprawdzałem, mechanik dolewając wcześniej też na zimnym, sugerując się skalą dla ziemnego oleju
problem rozwiązany wymieniłem jeden czujnik a w drugim przerwał się przewód, bo w V8 są dwa czujniki ciśnienia oleju w podstawie filtra
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Prawdopodobnie pęknięta chłodnica oleju.
Jednak wolałbym wiedzieć co by trzeba było zrobić żeby nie brała oleju.
Witam Do sprawdzenia jeszcze uszczelka pokrywy przedniej silnika do której przykrecona jest obudowa filtra oleju. Bardzo często zdarza się że ta uszczelka gnije i tam woda miesza się z olejem.
Tankuj więcej paliwa to nie będzie bardzo widać tego "oleju".
W sumie nei powinno być tego problemu. Przez ostatnie kilka lat serwisowałem Mercedesa gdzie winda tez opadała samoczynnie. Olej zalany ATF klient nigdy nie skarżył się na złe otwieranie. Miałem jedynie dwa przypadki, ale to latem: Rozwalony jeden z elektrozaworów, nie wracał olej przez niego. I winda zapieczona na sworzniach.
Turbina jest w porządku, w wężach od IC nie ma oleju.
Na 30 tys km dolałem 2.5 litra oleju ......
pompa wody ??? a ma ona kontakt z olejem
Dobry olej 15W40 załatwi sprawę. Objętość oleju dla 14 litrowego silnika to 22-30 litrów. Ja bym raczej kupił ok 30.
Jak na starej to samo to już innego pomysłu jak paliwo w oleju nie mam (poziom oleju się nie podniósł?) no chyba że kupiłeś Superol z nalepką Schell..... Dostał temperatury i się zrobiła woda.... Dodano po 5 Wymień filtr oleju.
Witam. Mam taki problem. Scania r420 HPI ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 5 bar na 1500 6,5-7 bar. Na rozgrzanym na wolnych 3,5bar i na 1500 4,5-5,5bar. Na manometrze zewnętrznym podpiętym przy filtrze oleju. Wymieniono: 1.Pompę oleju 2. Obudowę chłodnicy oleju razem z zaworami. Jakieś pomysły?
1235 ± 50 g | oleju w całym układzie 240ml.
Witaj speedyy jam myślę że po rocznym przebiegu silnik ułożył się i powstały lekkie owale na tulejach . Ponieważ zmieniłeś tylko pierścienie muszą się one dopasować do tulei według mnie jest to przyczyną podbierania oleju.
Zasilanie z sterownika może być wspólne, prawdopodobnie tylko jeden czujnik będzie uszkodzony. Możesz jeszcze sprawdzić czy olej niedostaje się do wtyczek sterownika, jest to taka przypadłość w starych scaniach, od tego oleju siada sterownik.
Potrzebuję lokalizacji chłodnicy oleju w silniku DC16 01 Scania.
Witam! Chciałbym się poradzić jakim olejem zalać skrzynię biegów Scania GRS 895 R Opticruise. I ile wchodzi do skrzyni tego oleju. Z góry dziękuję za pomoc :)
Ja zazwyczaj wymieniam wszystkie(na cewkach) potem regulacja wtrysków,regulacja zaworów i Twoja scania zaczyna chodzić jak ''malina''
Jest jeszcze możliwość że uszkodzona jest chłodnica oleju retardera.
Ubytek oleju może być 4 5 10 i 11 12 lub może być peknieta obudowa 8
Kolego tu jest stary retarder taki jak w czwórce potrzebujesz opisu do tego modelu.Poziom oleju sprawdzony?
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Sprawdź czy nie sapie przy kolektorach spaliny mogą wydawać się jak olej a z kolektora może zawiewać do kabiny
Przy wymianie turbiny stwierdzili, że na 4 cylindrze siedzi wtrysk auto wyjechało z serwisu i po 300 km wróciło, bo cały czas zapalała się wysoka emisja spalin i wymienili kolejne 2 wtryski. Po następnej trasie znowu 2 padły wtedy kazałem już wszystkie wymienić auto dalej pokazywało wysoką emisję spalin wtedy wymieniono pompę, po jej rozebraniu było...
wskaźnik ciśnienia oleju po włączeniu zapłonu pokazuje max 7 bar Podłączenia są prawidłowe jednak rama a kabina się różnią (instalacją) brakuje w tym przypadku podstawowej funkcji jaką jest zasilanie + (15G) dla sensora ciśnienia. http://obrazki.elektroda.pl/9699647800_1...
Zamiast czujnika ciśnienia oleju. Pozdrawiam WiMM
Wysyłałem Ci PW, przeczytaj. Przebieg auta się zgadza tylko 1 z przodu brakuje :)
Czy po wykręceniu tego ,,czujnika"(jest to włącznik)były na nim krople wody lub jakaś kondensacja oleju z wodą?
Oleju nie masz za mało?
Zaznaczę, że dzieje się tak dopiero po odbiciu sprężarki, dopóki pompuje powietrze jest ok Kompresor stwarza obciążenie i koła zębate pracują bez luzów. To właśnie świadczy, o wylatanym rozrządzie. Szukaj jakich większych ilości opiłków ,na magnesie korka spustowego oleju.
Witam ponownie. Z paliwem dałem sobie na razie spokój ale pojawił się następny problem a mianowicie bierze olej na 24tys km wzięła około 6 litr sprawdziłem szczelność cylindrów i wyszło ok wszystkie na zielonym polu. Może jakieś podpowiedzi ile wam scanie biorą oleju bo service jak zwykle nie może się określić czy to normalne i mówią żeby spróbować...
A możę gdzieś w dalszej części przewód jest zabity osadem z oleju, Przez to drożność pomniejszona i robi za wysokie ciśnienie przy kompresorze
Ty nie kombinuj z olejem tylko sprawdz gdzie to ciscienie ucieka tj pompa, panewki, walek rozrzadu.
Witam, przeczytałem cały wątek i nie znalazłem swoich błędów, więc proszę o pomoc EMS4371 EMS4390 i RET20040 (Poziom oleju w retarderze??)
Ret 20040 oznacza zbyt niskie ciśnienie oleju przy poleceniu włączenia retardera. BMS 3088 CAN przyczepy - CAN high nie działa
U mnie byłą ścięta kulka napędzająca pompkę oleju w retarderze
witam przyczyny mogą być dwie: instalacja, zimne luty w zegarach. Obstawiałbym to drugie, (skoro walenie pięścią pomaga). Wymontuj zegary, wyjmij płytkę, obejrzyj/popraw luty na złączach, wymontuj ustroje/wskaźniki popraw luty na metalowych "kubeczkach". Powinno pomóc.
Sprawdz ilosc oleju czy nie masz go przypadkiem za malo albo co gorsza za duzo.
No to podłącz powietrze np 1,5 bara do chłodnicy na kilka godzin i patrz co się dzieje, czy ubywa płynu, czy poziom oleju rośnie.
Witam podłącze się pod temat mam ten sam problem tylko że czujnik zawsze pokazuje max wymieniono zestaw wskaźników i czujnik i nadal to samo zapewne gdzieś ma przerwę do masy ale gdzie szukać ??
Odnalazłem info w necie, dziękuję za pomoc...
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
W dostawczaku mi pomogło i auto które ma 700tys można powiedzieć że wogóle nie bieże oleju i nie dymi
Dzięki kwantor. W sobotę się za to wezmę. Bo coś tam stuka, albo coś się wytarło Nie koniecznie, taka jest praca rolek dżwigni pompwtryskiwacza. Ale baw się. Bywa, że jest uszkodzony wałek rozrządu, wtedy stuka, nie stuka.. Opiłki na korku spustowym przy wymianie oleju powiedzą ewentualnie, że tak się stało.
Witam, mam wyciek oleju z retardera (Scania G 420, skrzynia biegów GRS 905R) z lewej strony skrzyni na łaczeniu, czy jest to wina uszczelki między odlewami czy jakieś uszczelniacze/ oring są do wymiany? Jeśli by ktoś miał rysunki techniczne lub zdjęcia tego jak to zacząć naprawiać bym był wdzięczny 🙂
Jeżeli silnik ręcznie się obraca -stan oleju jest-próbuj.
Witam, Scania nie pali oleju i nie posiada EGR. Dodam, że zmienione oba NOX-y, wtrysk AdBlue, pompowtryski, czyszczony DPF i nic nie pomogło.
Wspomaganie działa? Prawidłowy pomiar wykonuje się specjalistycznym sprzętem pomiarowym (temperatura, przepływ, ciśnienia). Ale sprawdzić czy nie padła pompa, można zmierzyć ciśnienie na zasilaniu odpowiednim manometrem. Uwaga! Wysokie ciśnienie 120-150 bar. Do pomiaru należy użyć odpowiedniego manometru.
Witam. Posiadam Scania R420 HPI 2012 r. EEV. Jaki olej jest najlepszy do tego silnika? Chodzi mi o markę (cena nie gra roli). Obecnie jeździ na TOTAL Rubia TIR 8900 10W40 wymienianym co 45 000 km i pracuje w dość ciężkich warunkach górzystych, poza tym jest po chipie na 540 KM więc olej jest ważny. Jeśli ktoś wie jaki olej lepiej służy temu silnikowi...
EMS 5635 - błąd wentylatora chłodnicy Usterka:Prędkość wentylatora chłodnicy odbiega od prędkości ustalonej przez jednostkę sterującą. Przyczyna: -Błąd w sprzęgle wentylatora. - Zbyt mało lub brak oleju w sprzęgle wentylatora. - Lepkość oleju w sprzęgle wentylatora uległa zmianie. Uwagi: Sprzęgło wentylatora nie działa prawidłowo, co ogranicza wydajność...
Witam podczas jazdy nie zawsze żarzy się kontrolka od oleju co może być przyczyną?
Ciśnienie ok. ile oleju łyka na 1000km?
Witam. Mam problem głośna praca pompy oleju, ciśnienie na wolnych obrotach 1,6 bar
Powinno być wyczyszczone a nie zdawać się na warunki pogodowe:-) Ale co tu gadać kilka krotnie widziałem jak agenci lali wodę do pompki z powodu braku oleju ATF nie wspomnę o laniu wszelakiej maści olei(co pod ręką aby dziś)
Czasem uszczelnienie wałka turbiny pada i olej szrajbuje do wydechu. Pomiar ciśnienia w cylindrach, będzie na miejscu. Odmę wypuść pod auto i oleju nie będzie tak ubywać.
Ja miałem taki przypadek, że obok tego kanału przechodzi śruba mocujaca nie wiem czy nie sprężarki i na wskutek korozji aluminium, owa obudowa pękła robiąc przetoke do kanału. Pomogła wymiana obudowy. To nie łatwe do zlokalizowania :)
Dzięki koledzy za podpowiedz. Usterka usunięta puściły uszczelnienia na pompowtryskiwaczach.
czujnik cisnienie oleju jest!!!!!! I tu kolega ma trochę racji , ponieważ taki istnieje w nowych retarderach . Piszę "trochę" , bo nie jest on pod chłodnicą oleju , tylko w zupełnie innym miejscu . W załączniku rysunki ze wspominanym czujnikiem , plik "retarder" zawiera czujnik , tyle , że TEMPERATURY OLEJU umiejscowiony tuż pod chłodnicą oleju (element...
Procz pompy paliwowej to jedyne miejsce gdzie olej napędowy może mieć kontakt z olejem silnikowym. Ewentualnie pęknięta któraś z głowic.
Korozja, jak na zdjęciu, pęknięć nie widać co nie wyklucza faktu, że one są, ale odpowietrznik wyjmowałem i jest czysty, a przy odkręcaniu filtra leci powietrze. Jak sobie poradziłeś z korozją? Spawanie czy jakieś inne metody? https://obrazki.elektroda.pl/8417628400_...
Witam! Mam pewien dziwny problem w tym aucie, kontrolka Air Brake miga w aucie, ciśnienie w układzie było mierzone, i jest wszystko dobrze. Również ciśnienie oleju w silniku pokazuje 0 a co pewien czas wychyla się na ułamek sekundy do końca skali i tak zawsze dwa razy i wraca do zera. Po włączeniu blokady dyferencjału kontrolki gasną a wskaźnik ciśnienia...
Witam. Przez odmę ucieka olej, co to będzie, silnik do roboty. Ciśnienie oleju w kabinie na rozgrzanym silniku pokazuje ok 2 bar.
Zamykam temat.
Są tylko 2 łączniki siliconowe i intercoler, oczywiście też połączenia z opaskami. Nieszczelność zdradzaja zawsze tłuste plamy oleju. Inna metoda to podanie 3 bar cisnienia do wlotu sprężarki i zaślepienie wylotu intercolera.
Czujnik był nowy i został wykluczony na samym początku.. Problemem była pompa oleju która już swoje wysłużyła... Wymienione zostały także panewki, i problem całkowicie ustąpił. Ciśnienie oleju jest prawidłowe. Dzięki za wszelką pomoc.
Witam w Scania r 420 cały czas utrzymuje się ciśnienie oleju od 3 bar na wolnych obrotach do 5.5 podczas jazdy gdzie może być problem. W weekend czyszczę odmę a co jeszcze możnaby sprawdzić
Jescze chce wymontowac chłodnice oleju i zobaczyc jak wyglądaja kanały wodne na dole . To nie będzie miało nic wspólnego z bomblowaniem ale sprawdzić można. Pamiętaj by na uszczelkę nie " nawalić " tony silikonu ( a często ludzie tak robią) bo po pewnym czasie będziesz miał spore problemy. Proponuję założyć przy okazji pokrywę chłodnicy oleju nowego...
A mam pytanie czy ABS też się pali?
Ma się przesuwać dość lużno bez specjalnych oporów jeśli zastosujesz oryginalne uszczelnienia .Zwróć uwagę czy nie ma rys na cylindrze jeśli tak to go wymień, sprawdz czy sprężarka nie tłoczy oleju do układu pneumatyki.
EMS 5635 - błąd wentylatora chłodnicy Usterka:Prędkość wentylatora chłodnicy odbiega od prędkości ustalonej przez jednostkę sterującą. Przyczyna: -Błąd w sprzęgle wentylatora. - Zbyt mało lub brak oleju w sprzęgle wentylatora. - Lepkość oleju w sprzęgle wentylatora uległa zmianie. Uwagi: Sprzęgło wentylatora nie działa prawidłowo, co ogranicza wydajność...
Trochu stary temat ale jak ktoś odgrzebie to pomoże, odkręcić trzeba elektrozawór (tz. akumulator) od retardera i zobacz która dziurka będzie mokra są trzy prawa to siłownik zasobnika oleju dwie lewe to tłoczki sterujące .
Ja bym wymienił dla pewności chłodniczkę oleju, a nie tylko oringi. Zawsze tak robię.
Witam. Mam problem z scania r420. Pojawil się wyciek (olej/ropa) na łaczeniu kolektora wydechowego i pozatym dymi z wlewu oleju. Jaka moze byc tego przyczyna?
W euro 5 urwane i zwarte kable od visko potrafiło popalić wiele czujników na silniku, dlatego sprawdź wszystkie ciśnienia i temperatury oleju ,powietrza ,paliwa . Czujniki są połączone wspólnym zasilaniem.
Znowu pojawił się olej w zbiorniczku i ubywa oleju w silniku Co teraz może być?
Raczej to nie problem, wlałeś do wybieraka 200ml oleju atf?
Witam. Mam problem ze scania . Mocno 6 cylinder wypluwa olej tuleja jak nowa pierscienie nie wiem ale ropa stala ze 2 godziny na tloku jak zalałem do sprawdzenia. co to moze byc peknieta głowica uszkodzona uszczelka czy uszczelniacze. Kolektor wydechowy doslownie zalany olejem nie ropa.
Znalazłem taki czujnik bez wiązki od scani ciekawe czy będzie pasował.? https://allegro.pl/oferta/czujnik-temper...
Zamieść zdjęcie śrubujemy pomóc.
scania oleju scania ciśnienie oleju scania kontrolka oleju oleju scania
laptop gasnie chwili koło pasowe pralki przepływomierz powietrza focus
olympus sprzedam obiektyw unitra wnętrze
Kodowanie sterownika Renault Master 2007 - narzędzia i procedury Czy można użyć alkoholu izopropylowego do czyszczenia pasa transferowego?