Witam. Nad filtrem jest pokrywka na trzy śrubki klucz 12mm. Ta pokrywka jest wlewem oleju i miarką w jednym.
Czy to jest HPI? Zakładam, że tak więc może te dane ci pomogą:
powinno zaspokoić głód wiedzy w tym temacie:-)
Silnik E5/EEV olej LDF3 - wiele olejów spełnia tą normę. Skrzynia i most do zwykłych zastosować : STO 1:0 Jeśli masz na wysokie obciążenia to skrzynia STO 2:0 G a most STO 2:0 A. No są normy olejów Scanii.
Czy ktoś posiada notę katalogową tego czujnika? Ależ proszę bardzo! Mowisz - masz:
z boku skrzyni na wysokosci jej polowy masz zaslepke na klucz nr 22, po odkreceniu jezeli wyplynie olej poziom jest prawidlowy, nowsza jest polaczona z retarderem, podejrzewam ze twoja takze czyli zalewasz do mmomentu wylewania sie oleju, a jezeli zmieniasz-spuszczasz olej przez najnizszy punkt czyli w retarderze, skrzynia i retarder posiada filtry.
Witam W serii 4 wlew oleju znajduje się po lewej stronie.
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Wymień uszczelnienie cewek jak wyżej pisali,zestawy naprawcze dostępne w intercarsie,musisz załatwić sobie klucz nasadowy ośmiokątny do odkręcenia pokrywek cewek.Ja odkręcałem kluczem dwunastokątnym bodajże 38 ale pasuje on tak na sztukę.
Dobry olej 15W40 załatwi sprawę. Objętość oleju dla 14 litrowego silnika to 22-30 litrów. Ja bym raczej kupił ok 30.
Możesz brać- to miał jakiś maniak, więc będzie dopieszczone, szafki, lodówka, to bogactwo. Kupowałem u tego gościa auto( miało ukrytą usterkę- kompresor pakował powietrze do chłodzenia, nic wielkiego, ale dla nich to koniec świata i wolą sprzedać) Dorzucił jakieś gadżety i czapeczkę z logiem firmy, ogólnie sympatycznie. Ciekaw czemu napisał R 480.
wskaźnik ciśnienia oleju po włączeniu zapłonu pokazuje max 7 bar Podłączenia są prawidłowe jednak rama a kabina się różnią (instalacją) brakuje w tym przypadku podstawowej funkcji jaką jest zasilanie + (15G) dla sensora ciśnienia. http://obrazki.elektroda.pl/9699647800_1...
witam przyczyny mogą być dwie: instalacja, zimne luty w zegarach. Obstawiałbym to drugie, (skoro walenie pięścią pomaga). Wymontuj zegary, wyjmij płytkę, obejrzyj/popraw luty na złączach, wymontuj ustroje/wskaźniki popraw luty na metalowych "kubeczkach". Powinno pomóc.
Uszkodzony zawór bezpieczeństwa. Koszt około 115,- za cały zestaw na zawór. Wymiana z kanału 30minut z zalaniem oleju.
Ubytek oleju może być 4 5 10 i 11 12 lub może być peknieta obudowa 8
Witam Numer bagnetu 2185325 jest przewidziany do silników ze sterownikiem DC 16 104 górnictwo są to silniki przemysłowe. Twój silnik to DC 16 04 więc bagnet oleju do twojego silnika to 1515990.Do silnika wchodzi 34 litry oleju i jest wtedy osiągnięty prawidłowy stan.
1235 ± 50 g | oleju w całym układzie 240ml.
Ret 20040 oznacza zbyt niskie ciśnienie oleju przy poleceniu włączenia retardera. BMS 3088 CAN przyczepy - CAN high nie działa
Wszystkie błędy na fotkach nie dotyczą silnika a tym samym usterki którą opisujesz chyba, że nie sprawdzałeś w EMS. błędy BMS dotyczą koła 5 i 6 komunikacja CAN na obwodach tych kół została przerwana być może na krótko ale błąd został zapisany. W tym układzie(BMS) jest jeden błąd aktywny z gwiazdką (*)a dotyczy on czujnika zużycia okładzin na kole 8...
Hamulce działają na obwodach 1 i 2. Sprzęgło na obwodzie 3 o ile pamiętam. Odkręć puszkę osuszacza i zobacz w jakim stanie jest zawór, może zaklejony mieszanką oleju z wodą.
Ty nie kombinuj z olejem tylko sprawdz gdzie to ciscienie ucieka tj pompa, panewki, walek rozrzadu.
Darady to wymienić bez wyciągania chłodnicy i intercollera? Dodano po 11 A czy w tamtym miejscu jest olej pod ciśnieniem? Jasne że da radę. Zawsze robię to bez wyciągania chłodnic. W tym miejscu jest kanał który zasila dysze chłodzenia denko tłoka jak również kanał przez który olej z pompy trafia do filtra oleju tak więc jest to główna magistrala olejowa....
Jeśli "wirówka" była czyszczona to częstą przyczyną jest jest właśnie ona. (np. oring)
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
Witam podłącze się pod temat mam ten sam problem tylko że czujnik zawsze pokazuje max wymieniono zestaw wskaźników i czujnik i nadal to samo zapewne gdzieś ma przerwę do masy ale gdzie szukać ??
Witam potrzebuje pomocy odnośnie auta które ostatnio otrzymaliśmy w OSP, jest to scania m93 210 czyli 8.5 lita silnik. Potrzebuje informacji na temat wymiany oleju w silniku, auto jest sprowadzone wiec nie wiem jaki olej był wcześniej wlany do silnika i jaka jego ilość jest potrzebna, wiec jeśli ktoś może w jakiś sposób mi pomóc to bardzo proszę o odpowiedzi
EMS 5409;To potwierdzenie, że jest coś nie tak z ciśnieniem oleju. Trzeba sprawdzić czujnik i jego okablowanie a wcześniej stan oleju w misce olejowej. APS 185 * Brak komunikatu temperatury zewnętrznej lub nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL 2. EMS 54295; potwierdzenie ze strony sterownika silnika o niewłaściwej wartości temperatury...
Zamieść zdjęcie śrubujemy pomóc.
Powinno być wyczyszczone a nie zdawać się na warunki pogodowe:-) Ale co tu gadać kilka krotnie widziałem jak agenci lali wodę do pompki z powodu braku oleju ATF nie wspomnę o laniu wszelakiej maści olei(co pod ręką aby dziś)
Dzięki kwantor. W sobotę się za to wezmę. Bo coś tam stuka, albo coś się wytarło Nie koniecznie, taka jest praca rolek dżwigni pompwtryskiwacza. Ale baw się. Bywa, że jest uszkodzony wałek rozrządu, wtedy stuka, nie stuka.. Opiłki na korku spustowym przy wymianie oleju powiedzą ewentualnie, że tak się stało.
problem rozwiązany wymieniłem jeden czujnik a w drugim przerwał się przewód, bo w V8 są dwa czujniki ciśnienia oleju w podstawie filtra
Chłodniczka oleju puszczała plyn na łączeniu.
System HPI jest taki, że diagnostyka komputerowa jest w ciemnej d...Właśnie znalazłem w pompowtrysku dodatkowy otwór powstały centralnie w kierunku tłoka. Pojechałem na scanię i tylko po to, aby się przekonać, czy SDP3 wykryje to- nie, nie wykrył ani test wyłączania wtryskiwaczy, ani balans cylindrów.. System EGR ma być szczelny do bólu. Zamknąć sposobem...
Wspomaganie działa? Prawidłowy pomiar wykonuje się specjalistycznym sprzętem pomiarowym (temperatura, przepływ, ciśnienia). Ale sprawdzić czy nie padła pompa, można zmierzyć ciśnienie na zasilaniu odpowiednim manometrem. Uwaga! Wysokie ciśnienie 120-150 bar. Do pomiaru należy użyć odpowiedniego manometru.
Witam. ACC 2 1789786 Włącznik - czujnik położenia. Krzywka silniczka dystrybucji powietrza lub przełącznik położenia zacięły się lub są luźne. Usterka w przewodach przełącznika położenia. Brak sygnału wejściowego do czujnika - włącznika położenia, lub niepożądane napięcie dodatnie, lub zwarcie wskutek niepożądanego połączenia do masy, lub przerwa w...
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
COO 24;czujnik poziomu paliwa, złe wskazania. Sprawdź kabelki do czujnika lub sam czujnik uszkodzony.COO 72 ;włącznik ciśnieniowy / czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego, wartość poza zakresem.Zwarcie lub przerwa w obwodzie czujnika/ włącznika. ACC25 ; usterka sprężarki klimatyzacji.W koordynatorze ( COO) są usterki związane z klimatyzacją więc w pierw...
Sprawdź w EDC powinien pojawić się błąd o kodzie 18. Jest to częsta przyczyna w tych silnikach że pada czujnik ciśnienia oleju
Witam APS błąd 647 Sterowanie ciśnieniem Ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekraczało 13,0 bar. Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Układ obniża ciśnienie powietrza poprzez ciągłą regenerację. Kod usterki zostaje aktywowany za każdym...
Witam wymieniłem membranę odmy w mojej scani nie była dziurawa tylko trochę twarda ale nie dobrego efektu dalej olej gdzie przez odmę gdzie jeszcze mogę szukać
Witam A jak by sterownikowi zapodał sygnał sterujący taki jaki aktywuje odpowiednie ustawienia w momencie korzystania z przystawki odbioru mocy?Można odpowiednio ustawić parametry dla silnika typu moment obrotowy czy max obroty używając DP2.Na sterowniku silnikowym nie będzie dostępna opcja ustawienia minimalnego ciśnienia oleju,która wyłączy silnik...
Sprawdz ilosc oleju czy nie masz go przypadkiem za malo albo co gorsza za duzo.
Zamykam temat.
Uszkodzony zawór sterujący, zawór bezpieczeństwa, rzadziej akumulator oleju. Albo po prostu za dużo oleju. Odłącz przewód tekalanowy od zaworu sterującego i podłącz sprężone powietrze max 5 bar!!! I nasłuchuj czy wewnątrz retardera nie "gotuje" się.
Witam samochód scania 2005r R380 PDE Rok temu robiłem generalny remont silnika tłuki, tuleje, pierścienie wszystko wymienione. Jakieś dwa miesiące temu pojawiły się pierwsze problemy a mianowicie zaczęła brać olej i strasznie osłabła. Pojechałem do warsztatu na gwarancje że coś nie tak że bierze olej i słaba oczywiście otrzymałem odpowiedz zostawić...
Ja miałem taki przypadek, że obok tego kanału przechodzi śruba mocujaca nie wiem czy nie sprężarki i na wskutek korozji aluminium, owa obudowa pękła robiąc przetoke do kanału. Pomogła wymiana obudowy. To nie łatwe do zlokalizowania :)
Doradzę sprawdzenie, czy nie poszedł mieszek seperatorek w pokrywie rozrządu (odma) Odlącz ją od dolotu turbiny i wypuść wężem pod auto na prubę kilka tyś km. Ja to sprawdzam ustami.. przy uszkodzeniu tej membrany turbina potrafi wydoić krocie litrów. Jednak "zapaszek" sugeruje duże przedmuchy na pierścieniach- to się mierzy sprężanie, próba olejowa...
Czytałem ten post. Czujnik wymieniony i przewody OK. Jest możliwość, że sterownik albo niski poziom oleju wywala ten błąd.
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
Korozja, jak na zdjęciu, pęknięć nie widać co nie wyklucza faktu, że one są, ale odpowietrznik wyjmowałem i jest czysty, a przy odkręcaniu filtra leci powietrze. Jak sobie poradziłeś z korozją? Spawanie czy jakieś inne metody? https://obrazki.elektroda.pl/8417628400_...
Witam! Mam pewien dziwny problem w tym aucie, kontrolka Air Brake miga w aucie, ciśnienie w układzie było mierzone, i jest wszystko dobrze. Również ciśnienie oleju w silniku pokazuje 0 a co pewien czas wychyla się na ułamek sekundy do końca skali i tak zawsze dwa razy i wraca do zera. Po włączeniu blokady dyferencjału kontrolki gasną a wskaźnik ciśnienia...
Zamiast czujnika ciśnienia oleju. Pozdrawiam WiMM
A to przepraszam zapędziłem się ;)
Witam. Układ paliwowy masz HPI (tak jak myślałem) A teraz pytanie w jaki sposób stwierdziłeś, że to olej jest w paliwie? Czy po wyciągnięciu go zobaczyłeś, że jest cały czarny tak jakby go ktoś zamoczył w przepracowanym oleju i po dotknięciu zostaje czarne mazidło na dłoniach?
Wczesniej pracował poprawnie lecz swieciła kontrolka i oprucz kodu konf nie generował błedów ,po wykasowaniu kontrolka gasła i po 15 min jazdy zaswiecała sie ponownie a z zaworu sterujacego wyżucał olej .Wymieniłem akumlator cisnienia (z powodu wżerów na gładzi cylindra akumlatora) nie przepychał tłoka po wcisnieciu diagnostyki ret,teraz przepycha i...
EMS 5635 - błąd wentylatora chłodnicy Usterka:Prędkość wentylatora chłodnicy odbiega od prędkości ustalonej przez jednostkę sterującą. Przyczyna: -Błąd w sprzęgle wentylatora. - Zbyt mało lub brak oleju w sprzęgle wentylatora. - Lepkość oleju w sprzęgle wentylatora uległa zmianie. Uwagi: Sprzęgło wentylatora nie działa prawidłowo, co ogranicza wydajność...
Czujnik był nowy i został wykluczony na samym początku.. Problemem była pompa oleju która już swoje wysłużyła... Wymienione zostały także panewki, i problem całkowicie ustąpił. Ciśnienie oleju jest prawidłowe. Dzięki za wszelką pomoc.
Witam w Scania r 420 cały czas utrzymuje się ciśnienie oleju od 3 bar na wolnych obrotach do 5.5 podczas jazdy gdzie może być problem. W weekend czyszczę odmę a co jeszcze możnaby sprawdzić
olej pojawia sie w dolocie przed czy za odma?? Jak przed odma to mozliwe ze turbo, jak za odma to niestety ale pewnie silnik jest juz wykonczony
Nie miałem do czynienia z zacierającą się Scanią, ale zdarzały się u mnie przypadki, kiedy silniki HATZa zacierały się z powodu braku (lub słabego) natrysku na dennicę tłoka. Być może w tym tkwi wada. Dodatkowo jeśli dzieje się tak po wymianie chłodnicy oleju, to zacząłbym od sprawdzenia przepustowości jej. Być może ma jakąś kryzę lub inną zagadkę.
Silnik pracuje równo . Nie ma dymienia więc raczej nie powinny lać. Zastanawiam się czy nie poci się pompowtrysk w górnej części tłoczącej ale pompiarze twierdzą że to raczej niemożliwe ponieważ silnik pracuje normalnie.Jedynie przy uruchomieniu z rana przez kilka sekund pracuje nierówno ale za chwilkę wszystko wraca do normy
Tak jak w opisie scania ma w tej chwili 900.000km przebiegu w zabudowie chłodnia jest to zestaw na 36 palet. Spalanie wynosi około 38 litrów/100km trasy w kraju przy dystrybucji do tego raz w miesiącu dolewamy 10l oleju. Auto nie kopci silnik nie jest mokry.
Witam, czy próbowałeś wymienić zatyczkę silnika na pompie oleju napędowego? Myślę, że to jest problem. Mam ten sam problem i zamierzam go teraz wymienić.
A mam pytanie czy ABS też się pali?
Witam podczas jazdy nie zawsze żarzy się kontrolka od oleju co może być przyczyną?
Witam. Przeglądam wszystkie tematy na wszystkich forach i niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Mianowicie posiadam Scanie 124L 470KM, Scania na wolnych obrotach gubi ciśnienie oleju do takiego stopnia że zapala się kontrolka. Po dodaniu gazu kontrolka znika i ciśnienie się podnosi ale jest nie takie jakie powinno być. W aucie wymieniona...
Odgrzeję temat aby nie zakładać nowego. Mam ten sam problem w scania E6 błąd 20040 w GMS. Samochód jest z 2015 roku. Ma przejechane 500tys km. Planuję wymianę oleju wraz z filtrem. Jaki olej i w jakiej ilości do retardera typu 2? I jeszcze jedno Czy retarder jest sterowany przez sterownik skrzyni? bo nie mogę znaleźć na komputerze modułu retardera aby...
Pacjent Scania R410 Euro 6, błąd EMS 5805, 9263. Pali się kontrolka silnika i komunikat "usterka silnika". Na forum nic specjalnego nie znalazłem, w Google na jednej bułgarskiej stronie jest opis, ale dość obszerny i mówiący o wielu przyczynach błędu, od czujnika różnicy ciśnienia, samego filtra DPF i innych. Miał ktoś podobny problem, dzięki za podpowiedzi....
Zasilanie z sterownika może być wspólne, prawdopodobnie tylko jeden czujnik będzie uszkodzony. Możesz jeszcze sprawdzić czy olej niedostaje się do wtyczek sterownika, jest to taka przypadłość w starych scaniach, od tego oleju siada sterownik.
Witam, Scania nie pali oleju i nie posiada EGR. Dodam, że zmienione oba NOX-y, wtrysk AdBlue, pompowtryski, czyszczony DPF i nic nie pomogło.
Witam. Chodzi o pojazd Scania R380 z 2007 roku. Powód usterki: przegrzanie silnika około pół godziny jazdy bez płynu chłodzącego, który wyciekł przez rurę retardera. Objawy usterki: raczej biały dym lub para przedostająca się do miski olejowej oraz rurą odpowietrzającą gazy z pokrywy zaworów i lekko wyczuwalny stuk na trzecim, czwartym cylindrze. Oraz...
Witam. Scania R500 z 2011 roku. Idzie olej do płynu. Chłodniczka, oringi z serwisu, uszczelka pod pompą wody, uszczelka pod podstawą filtra oleju zostały wymienione. Zostało tylko zwałić skrzynię i zdjąć obudowę rozrządu z tyłu silnika. Czy jeszcze istnieje jakaś opcja, że olej może iść do wody? Proszę o pomoc, bo już szlag mnie trafia z tym olejem...
EMS 5635 - błąd wentylatora chłodnicy Usterka:Prędkość wentylatora chłodnicy odbiega od prędkości ustalonej przez jednostkę sterującą. Przyczyna: -Błąd w sprzęgle wentylatora. - Zbyt mało lub brak oleju w sprzęgle wentylatora. - Lepkość oleju w sprzęgle wentylatora uległa zmianie. Uwagi: Sprzęgło wentylatora nie działa prawidłowo, co ogranicza wydajność...
Scania 4 może mieć złącze pneumatyczne pod pierwszym stopniem po stronie kierowcy lub obok wlewu oleju pod atrapą.
W euro 5 urwane i zwarte kable od visko potrafiło popalić wiele czujników na silniku, dlatego sprawdź wszystkie ciśnienia i temperatury oleju ,powietrza ,paliwa . Czujniki są połączone wspólnym zasilaniem.
Witam.Pompa wody wymirniona na nową razem z obudową.Kanały wodne sa zakamienione ale tutaj za chlodnica oleju na bloku i z boku rowniez (klapka w bloku obok chlodnicy oleju.sptezarka byla calkiem odlaczana i nic sie nie zmienialo.Korek wlewu plynu mam ptzerobiony.Pompowalem 1bar ale dalej to samo bylo . zbiorniczek wyrownawczy jest 100% sprawny .
Witam, czy problem został rozwiązany? U mnie w Scanii występuje identyczne zjawisko, nie wiem gdzie szukać przyczyny. Retarder na początku hamuje słabo, a po chwili zaczyna hamować mocniej. Przy tym wyrzuca olej odpowietrznikiem. Gdzie znajduje się filtr oleju w retarderze typu 1? Skrzynia grs900
To jest chłodnica oleju
Raczej to nie problem, wlałeś do wybieraka 200ml oleju atf?
Witam, przeczytałem cały wątek i nie znalazłem swoich błędów, więc proszę o pomoc EMS4371 EMS4390 i RET20040 (Poziom oleju w retarderze??)
Kolego tu jest stary retarder taki jak w czwórce potrzebujesz opisu do tego modelu.Poziom oleju sprawdzony?
Czy po wykręceniu tego ,,czujnika"(jest to włącznik)były na nim krople wody lub jakaś kondensacja oleju z wodą?
Na zimnym oleju sprawdzałem, mechanik dolewając wcześniej też na zimnym, sugerując się skalą dla ziemnego oleju
witam poszukuje schematu podłączenia retardera ciągle wyskakuje błąd za wysokie ciśnienie oleju a żadnego czujnika nie widzę
Tak. Domyślam się, że te uszczelniacze są mega ważne ,ze względu na możliwość przedostania się brudu z tyłu i oleju z mostu do łożyska. Dziękuję koledze za podpowiedź.
Wszystko zrobione, sprężarka trurbo głowice sprawdzone, nowy wał korbowy BF, panewki, tulejki na rozrząd ie, pompa oleju nowa i...
Witam, mam taki problem z scanią r420 HPI 2010r. euro 5 z adblue, że spala ona około 8l oleju na 28000km, auto ma przejechane 660000km turbina i intercoler, a także cały silnik suchy, filtr odmy ma przepustowość, z tłumika spaliny nie mają ani białej, ani niebieskiej barwy co może być przyczyną tego że spala ona tyle tego oleju?
Trochu stary temat ale jak ktoś odgrzebie to pomoże, odkręcić trzeba elektrozawór (tz. akumulator) od retardera i zobacz która dziurka będzie mokra są trzy prawa to siłownik zasobnika oleju dwie lewe to tłoczki sterujące .
jak chłodnica oleju zrobiona to bym sprawdził głowiczkę sprężarki powietrza
Witaj szaman Jakie informacje mam jeszcze napisać? Wiesz, dziś 6 rano na zewnątrz+13 ,zimne auto i wszystko pięknie, nie szarpie nic nie uderza,jadę w trasę i wszystko ok . Zastanawiam się czy to może wina oleju w skrzyni biegów,70 tys temu był wymieniany i nie wiem czy aby na pewno olej ten spełnia wymagania skrzyni (oczywiście jeżeli to by skrzynia...
Wiązka wchodzi do ciasnej rynienki kolo wlewu oleju wraz z przewodami pneumatyki, jest tam tak ciasno, że przewody przecierają się, co jawi się przerwą, lub zwarciem. Wyciągnij tą wiązkę z rynny, rozetnij wzdłuż koszulkę ochronną, wyjmij na wierzch wszystkie żyły i oglądnij.
Witam Sprawdz ponownie stan oleju jeśli ubyło a nie ma zewnętrznych wycieków to pompuje do skrzyni...
W dostawczaku mi pomogło i auto które ma 700tys można powiedzieć że wogóle nie bieże oleju i nie dymi
Witam. Mam taki problem. Scania r420 HPI ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 5 bar na 1500 6,5-7 bar. Na rozgrzanym na wolnych 3,5bar i na 1500 4,5-5,5bar. Na manometrze zewnętrznym podpiętym przy filtrze oleju. Wymieniono: 1.Pompę oleju 2. Obudowę chłodnicy oleju razem z zaworami. Jakieś pomysły?
Witam Panowie problem moj z xpi zaczal sie przy 1mln przebiegu . Zaczal sie problem z rozruchem rano, jakby paliwo sie cofalo. Auto trafilo do ASO Scania i wyciagneli pompe, okazalo sie,ze jest uszczerbany jeden ceramiczny tloczek. Serwis chce zdejmowac miske, chlodnice oleju do plukania wszystko sprawdzic wal i panewki. Cene za usluge krzykneli 10tys...
Witam ponownie. Z paliwem dałem sobie na razie spokój ale pojawił się następny problem a mianowicie bierze olej na 24tys km wzięła około 6 litr sprawdziłem szczelność cylindrów i wyszło ok wszystkie na zielonym polu. Może jakieś podpowiedzi ile wam scanie biorą oleju bo service jak zwykle nie może się określić czy to normalne i mówią żeby spróbować...
Witam. Koledzy w scani hpi 420 idzię mi ropa do oleju i to dość szybko przybywa. Dodam że silnik pracuję normalnie odpala też bez problemu, może miał ktoś taki problem.
Znowu pojawił się olej w zbiorniczku i ubywa oleju w silniku Co teraz może być?
A przy wymianie oleju czasem nic z tym olejem nie wylecialo?
Witam Panowie , Problem się rozwiązał ....... Jak pisałem wyżej Po zmianie oleju Biegi zaczeły Pracować normalnie , czy na zimno czy po rozgrzaniu. Dzięki za chęć Pomocy i Pozdrawiam
oleju scania scania ciśnienie oleju scania kontrolka oleju oleju scania
przedni wycieraczka regulacja prądu spawania bocznikiem amica indukcyjny płyta
blaupunkt ms30bt duplikaty plików
Siemens Siwamat XS 423 - Migająca kontrolka końca programu Miganie diod 1, 3 i 5 w baterii Bosch do roweru