Czy to jest HPI? Zakładam, że tak więc może te dane ci pomogą:
Czy ktoś posiada notę katalogową tego czujnika? Ależ proszę bardzo! Mowisz - masz:
Witam. Nad filtrem jest pokrywka na trzy śrubki klucz 12mm. Ta pokrywka jest wlewem oleju i miarką w jednym.
Silnik E5/EEV olej LDF3 - wiele olejów spełnia tą normę. Skrzynia i most do zwykłych zastosować : STO 1:0 Jeśli masz na wysokie obciążenia to skrzynia STO 2:0 G a most STO 2:0 A. No są normy olejów Scanii.
filtr/separator oleju.
Witam W serii 4 wlew oleju znajduje się po lewej stronie.
powinno zaspokoić głód wiedzy w tym temacie:-)
Uszkodzony zawór bezpieczeństwa. Koszt około 115,- za cały zestaw na zawór. Wymiana z kanału 30minut z zalaniem oleju.
Witam Numer bagnetu 2185325 jest przewidziany do silników ze sterownikiem DC 16 104 górnictwo są to silniki przemysłowe. Twój silnik to DC 16 04 więc bagnet oleju do twojego silnika to 1515990.Do silnika wchodzi 34 litry oleju i jest wtedy osiągnięty prawidłowy stan.
z boku skrzyni na wysokosci jej polowy masz zaslepke na klucz nr 22, po odkreceniu jezeli wyplynie olej poziom jest prawidlowy, nowsza jest polaczona z retarderem, podejrzewam ze twoja takze czyli zalewasz do mmomentu wylewania sie oleju, a jezeli zmieniasz-spuszczasz olej przez najnizszy punkt czyli w retarderze, skrzynia i retarder posiada filtry.
Jak masz pompe paliwa na kompresorze to przez wałek pomki ropa może lecieć przez komresor do miski. Najlepiej podmień do testów. Jak nie pomorze to coś z pompą wtryskową bo też jest smarowana olejem.
Ja zazwyczaj wymieniam wszystkie(na cewkach) potem regulacja wtrysków,regulacja zaworów i Twoja scania zaczyna chodzić jak ''malina''
Dobry olej 15W40 załatwi sprawę. Objętość oleju dla 14 litrowego silnika to 22-30 litrów. Ja bym raczej kupił ok 30.
Sprawdź czy nie sapie przy kolektorach spaliny mogą wydawać się jak olej a z kolektora może zawiewać do kabiny
Przyczyn może być kilka; 1.Uszkodzony wirnik,przekładnia,elektromagnes,szczotk... trzymacz, lub brak dobrej masy lub tak jak miałem ostatni przypadek zabrudzony i zalany olejem. Pozdrawiam
Pomysłów jeszcze trochę zostało, pierwszy to manometr wkręcony w miejsce czujnika lub podłączony poprzez adapter. 2 jakie ciśnienia? 3 pomijając że wirówka, 2 zawory regulacji ciśnienia na obudowie chłodnicy oleju, wałek rozrządu już sprawdzone to pozostaje smarowanie sprężarki i te sławne "patyczki do lodów"
Hamulce działają na obwodach 1 i 2. Sprzęgło na obwodzie 3 o ile pamiętam. Odkręć puszkę osuszacza i zobacz w jakim stanie jest zawór, może zaklejony mieszanką oleju z wodą.
Zasilanie z sterownika może być wspólne, prawdopodobnie tylko jeden czujnik będzie uszkodzony. Możesz jeszcze sprawdzić czy olej niedostaje się do wtyczek sterownika, jest to taka przypadłość w starych scaniach, od tego oleju siada sterownik.
Filtr jest czarny od sadzy nie od oleju
Chłodniczka oleju puszczała plyn na łączeniu.
wskaźnik ciśnienia oleju po włączeniu zapłonu pokazuje max 7 bar Podłączenia są prawidłowe jednak rama a kabina się różnią (instalacją) brakuje w tym przypadku podstawowej funkcji jaką jest zasilanie + (15G) dla sensora ciśnienia. http://obrazki.elektroda.pl/9699647800_1...
Wysyłałem Ci PW, przeczytaj. Przebieg auta się zgadza tylko 1 z przodu brakuje :)
Sprawdz ilosc oleju czy nie masz go przypadkiem za malo albo co gorsza za duzo.
Potrzebuję lokalizacji chłodnicy oleju w silniku DC16 01 Scania.
Sprawdź w EDC powinien pojawić się błąd o kodzie 18. Jest to częsta przyczyna w tych silnikach że pada czujnik ciśnienia oleju
1235 ± 50 g | oleju w całym układzie 240ml.
Witam podłącze się pod temat mam ten sam problem tylko że czujnik zawsze pokazuje max wymieniono zestaw wskaźników i czujnik i nadal to samo zapewne gdzieś ma przerwę do masy ale gdzie szukać ??
jest smarowana z silnika ale tylko dol sprezarki jest smarowany. w glowiczce nie ma oleju.
Witam potrzebuje pomocy odnośnie auta które ostatnio otrzymaliśmy w OSP, jest to scania m93 210 czyli 8.5 lita silnik. Potrzebuje informacji na temat wymiany oleju w silniku, auto jest sprowadzone wiec nie wiem jaki olej był wcześniej wlany do silnika i jaka jego ilość jest potrzebna, wiec jeśli ktoś może w jakiś sposób mi pomóc to bardzo proszę o odpowiedzi
Ubytek oleju może być 4 5 10 i 11 12 lub może być peknieta obudowa 8
Wspomaganie działa? Prawidłowy pomiar wykonuje się specjalistycznym sprzętem pomiarowym (temperatura, przepływ, ciśnienia). Ale sprawdzić czy nie padła pompa, można zmierzyć ciśnienie na zasilaniu odpowiednim manometrem. Uwaga! Wysokie ciśnienie 120-150 bar. Do pomiaru należy użyć odpowiedniego manometru.
Ty nie kombinuj z olejem tylko sprawdz gdzie to ciscienie ucieka tj pompa, panewki, walek rozrzadu.
Witam! Chciałbym się poradzić jakim olejem zalać skrzynię biegów Scania GRS 895 R Opticruise. I ile wchodzi do skrzyni tego oleju. Z góry dziękuję za pomoc :)
Witam, Scania nie pali oleju i nie posiada EGR. Dodam, że zmienione oba NOX-y, wtrysk AdBlue, pompowtryski, czyszczony DPF i nic nie pomogło.
Jest jeszcze możliwość że uszkodzona jest chłodnica oleju retardera.
To jest chłodnica oleju
wymiana zaworu ciśnienia w bloku - pod filtrem odśrodkowym.
witam przyczyny mogą być dwie: instalacja, zimne luty w zegarach. Obstawiałbym to drugie, (skoro walenie pięścią pomaga). Wymontuj zegary, wyjmij płytkę, obejrzyj/popraw luty na złączach, wymontuj ustroje/wskaźniki popraw luty na metalowych "kubeczkach". Powinno pomóc.
Oleju nie masz za mało?
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Jednak wolałbym wiedzieć co by trzeba było zrobić żeby nie brała oleju.
Jeśli to retarder 2 generacji (a myślę, że tak) to winna jest raczej uszczelka. Retarder do zdjęcia i uszczelka do wymiany. Uszczelka pomiędzy skrzynią a retarderem jest metalowa. Przy okazji do wymiany uszczelniacz pod flanszą wału, śruby wału i oringi przy chłodnicy oleju oraz filtr oleju i olej w retarderze. Dodatkowo wymień jeszcze 2 oringi pod...
problem rozwiązany wymieniłem jeden czujnik a w drugim przerwał się przewód, bo w V8 są dwa czujniki ciśnienia oleju w podstawie filtra
Tak jak kolega wyżej pisze. Scania 4 seria ma złącze pod stopniami od strony kierowcy ale jak mnie pamięć nie myli to pod 2 a nie pod 1 stopniem. Dopiero w serie R owe złącze było pod maską nad wlewem oleju.
U mnie byłą ścięta kulka napędzająca pompkę oleju w retarderze
Zamiast czujnika ciśnienia oleju. Pozdrawiam WiMM
Na zimnym oleju sprawdzałem, mechanik dolewając wcześniej też na zimnym, sugerując się skalą dla ziemnego oleju
A możę gdzieś w dalszej części przewód jest zabity osadem z oleju, Przez to drożność pomniejszona i robi za wysokie ciśnienie przy kompresorze
Prawdopodobnie pęknięta chłodnica oleju.
Ret 20040 oznacza zbyt niskie ciśnienie oleju przy poleceniu włączenia retardera. BMS 3088 CAN przyczepy - CAN high nie działa
Ja miałem taki przypadek, że obok tego kanału przechodzi śruba mocujaca nie wiem czy nie sprężarki i na wskutek korozji aluminium, owa obudowa pękła robiąc przetoke do kanału. Pomogła wymiana obudowy. To nie łatwe do zlokalizowania :)
Witaj speedyy jam myślę że po rocznym przebiegu silnik ułożył się i powstały lekkie owale na tulejach . Ponieważ zmieniłeś tylko pierścienie muszą się one dopasować do tulei według mnie jest to przyczyną podbierania oleju.
Korozja, jak na zdjęciu, pęknięć nie widać co nie wyklucza faktu, że one są, ale odpowietrznik wyjmowałem i jest czysty, a przy odkręcaniu filtra leci powietrze. Jak sobie poradziłeś z korozją? Spawanie czy jakieś inne metody? https://obrazki.elektroda.pl/8417628400_...
A mam pytanie czy ABS też się pali?
Witam ponownie. Z paliwem dałem sobie na razie spokój ale pojawił się następny problem a mianowicie bierze olej na 24tys km wzięła około 6 litr sprawdziłem szczelność cylindrów i wyszło ok wszystkie na zielonym polu. Może jakieś podpowiedzi ile wam scanie biorą oleju bo service jak zwykle nie może się określić czy to normalne i mówią żeby spróbować...
W sumie nei powinno być tego problemu. Przez ostatnie kilka lat serwisowałem Mercedesa gdzie winda tez opadała samoczynnie. Olej zalany ATF klient nigdy nie skarżył się na złe otwieranie. Miałem jedynie dwa przypadki, ale to latem: Rozwalony jeden z elektrozaworów, nie wracał olej przez niego. I winda zapieczona na sworzniach.
Tankuj więcej paliwa to nie będzie bardzo widać tego "oleju".
Dzięki koledzy za podpowiedz. Usterka usunięta puściły uszczelnienia na pompowtryskiwaczach.
Kolego tu jest stary retarder taki jak w czwórce potrzebujesz opisu do tego modelu.Poziom oleju sprawdzony?
Witam Do sprawdzenia jeszcze uszczelka pokrywy przedniej silnika do której przykrecona jest obudowa filtra oleju. Bardzo często zdarza się że ta uszczelka gnije i tam woda miesza się z olejem.
Turbina jest w porządku, w wężach od IC nie ma oleju.
Zatkany filtr powietrza lub kompresja przechodzi do skrzyni korbowej.
Na 30 tys km dolałem 2.5 litra oleju ......
Witam! Mam pewien dziwny problem w tym aucie, kontrolka Air Brake miga w aucie, ciśnienie w układzie było mierzone, i jest wszystko dobrze. Również ciśnienie oleju w silniku pokazuje 0 a co pewien czas wychyla się na ułamek sekundy do końca skali i tak zawsze dwa razy i wraca do zera. Po włączeniu blokady dyferencjału kontrolki gasną a wskaźnik ciśnienia...
Czy po wykręceniu tego ,,czujnika"(jest to włącznik)były na nim krople wody lub jakaś kondensacja oleju z wodą?
W dostawczaku mi pomogło i auto które ma 700tys można powiedzieć że wogóle nie bieże oleju i nie dymi
pompa wody ??? a ma ona kontakt z olejem
Zamykam temat.
Dzięki kwantor. W sobotę się za to wezmę. Bo coś tam stuka, albo coś się wytarło Nie koniecznie, taka jest praca rolek dżwigni pompwtryskiwacza. Ale baw się. Bywa, że jest uszkodzony wałek rozrządu, wtedy stuka, nie stuka.. Opiłki na korku spustowym przy wymianie oleju powiedzą ewentualnie, że tak się stało.
Dym z odmy jest?
Witam. Mam problem głośna praca pompy oleju, ciśnienie na wolnych obrotach 1,6 bar
Witam, przeczytałem cały wątek i nie znalazłem swoich błędów, więc proszę o pomoc EMS4371 EMS4390 i RET20040 (Poziom oleju w retarderze??)
Witam w Scania r 420 cały czas utrzymuje się ciśnienie oleju od 3 bar na wolnych obrotach do 5.5 podczas jazdy gdzie może być problem. W weekend czyszczę odmę a co jeszcze możnaby sprawdzić
A to przepraszam zapędziłem się ;)
Witam podczas jazdy nie zawsze żarzy się kontrolka od oleju co może być przyczyną?
Cześć. Jeśli masz wyciek z otworów w bloku , to do wymiany dolne oringi tuleji. Dodatkowo płyn może ale nie musi przechodzić do oleju. Tam jest tylko 2 oringi na tuleję. Jeśli puszcza górny oring to płyn wycieka z pod głowic, jeśli puszcza dolny to cieknie z otworów kontrolnych w bloku. Ropa w oleju to oznacza uszkodzone łuski obsady pompo-wtryskiwaczy...
Witam. Mam taki problem. Scania r420 HPI ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 5 bar na 1500 6,5-7 bar. Na rozgrzanym na wolnych 3,5bar i na 1500 4,5-5,5bar. Na manometrze zewnętrznym podpiętym przy filtrze oleju. Wymieniono: 1.Pompę oleju 2. Obudowę chłodnicy oleju razem z zaworami. Jakieś pomysły?
Powinno być wyczyszczone a nie zdawać się na warunki pogodowe:-) Ale co tu gadać kilka krotnie widziałem jak agenci lali wodę do pompki z powodu braku oleju ATF nie wspomnę o laniu wszelakiej maści olei(co pod ręką aby dziś)
Czujnik był nowy i został wykluczony na samym początku.. Problemem była pompa oleju która już swoje wysłużyła... Wymienione zostały także panewki, i problem całkowicie ustąpił. Ciśnienie oleju jest prawidłowe. Dzięki za wszelką pomoc.
Nie ma ubytków płynu, a poziom oleju nie rośnie...
Jeżeli silnik ręcznie się obraca -stan oleju jest-próbuj.
EMS 5635 - błąd wentylatora chłodnicy Usterka:Prędkość wentylatora chłodnicy odbiega od prędkości ustalonej przez jednostkę sterującą. Przyczyna: -Błąd w sprzęgle wentylatora. - Zbyt mało lub brak oleju w sprzęgle wentylatora. - Lepkość oleju w sprzęgle wentylatora uległa zmianie. Uwagi: Sprzęgło wentylatora nie działa prawidłowo, co ogranicza wydajność...
Są tylko 2 łączniki siliconowe i intercoler, oczywiście też połączenia z opaskami. Nieszczelność zdradzaja zawsze tłuste plamy oleju. Inna metoda to podanie 3 bar cisnienia do wlotu sprężarki i zaślepienie wylotu intercolera.
Zamieść zdjęcie śrubujemy pomóc.
olej pojawia sie w dolocie przed czy za odma?? Jak przed odma to mozliwe ze turbo, jak za odma to niestety ale pewnie silnik jest juz wykonczony
Witam. Przeglądam wszystkie tematy na wszystkich forach i niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Mianowicie posiadam Scanie 124L 470KM, Scania na wolnych obrotach gubi ciśnienie oleju do takiego stopnia że zapala się kontrolka. Po dodaniu gazu kontrolka znika i ciśnienie się podnosi ale jest nie takie jakie powinno być. W aucie wymieniona...
Scania R 560 Błędy aktywne EMS 5410 Czujnik ciśnienia oleju. Po porównaniu ciśnienia odczytanego z czujnika z ciśnieniem atmosferycznym (na zgaszonym silniku) zarejestrowano zbyt dużą różnicę. Do sprawdzenia wiązka i czujnik.
Ciśnienie ok. ile oleju łyka na 1000km?
Silnik pracuje równo . Nie ma dymienia więc raczej nie powinny lać. Zastanawiam się czy nie poci się pompowtrysk w górnej części tłoczącej ale pompiarze twierdzą że to raczej niemożliwe ponieważ silnik pracuje normalnie.Jedynie przy uruchomieniu z rana przez kilka sekund pracuje nierówno ale za chwilkę wszystko wraca do normy
Powinno pomóc. http://obrazki.elektroda.pl/8263347700_1...
Przy wymianie turbiny stwierdzili, że na 4 cylindrze siedzi wtrysk auto wyjechało z serwisu i po 300 km wróciło, bo cały czas zapalała się wysoka emisja spalin i wymienili kolejne 2 wtryski. Po następnej trasie znowu 2 padły wtedy kazałem już wszystkie wymienić auto dalej pokazywało wysoką emisję spalin wtedy wymieniono pompę, po jej rozebraniu było...
witam poszukuje schematu podłączenia retardera ciągle wyskakuje błąd za wysokie ciśnienie oleju a żadnego czujnika nie widzę
Zaznaczę, że dzieje się tak dopiero po odbiciu sprężarki, dopóki pompuje powietrze jest ok Kompresor stwarza obciążenie i koła zębate pracują bez luzów. To właśnie świadczy, o wylatanym rozrządzie. Szukaj jakich większych ilości opiłków ,na magnesie korka spustowego oleju.
Witam. Mam problem z scania r420. Pojawil się wyciek (olej/ropa) na łaczeniu kolektora wydechowego i pozatym dymi z wlewu oleju. Jaka moze byc tego przyczyna?
Raczej to nie problem, wlałeś do wybieraka 200ml oleju atf?
Ja bym wymienił dla pewności chłodniczkę oleju, a nie tylko oringi. Zawsze tak robię.
Mam problem ze Scanią. Wyrzuca olej przez korek wlewu oleju. Do tego kopci na biało i nie równo chodzi.
W euro 5 urwane i zwarte kable od visko potrafiło popalić wiele czujników na silniku, dlatego sprawdź wszystkie ciśnienia i temperatury oleju ,powietrza ,paliwa . Czujniki są połączone wspólnym zasilaniem.
Jescze chce wymontowac chłodnice oleju i zobaczyc jak wyglądaja kanały wodne na dole . To nie będzie miało nic wspólnego z bomblowaniem ale sprawdzić można. Pamiętaj by na uszczelkę nie " nawalić " tony silikonu ( a często ludzie tak robią) bo po pewnym czasie będziesz miał spore problemy. Proponuję założyć przy okazji pokrywę chłodnicy oleju nowego...
Nie wiem jak się to ma do "Scania" ale w DAF-ie miałem to samo . Przyczyną wyskakiwania biegów był niski stan oleju lub jego brak. Sprawdź poziom oleju może tu jest powód tego problemu.
oleju scania scania ciśnienie oleju scania kontrolka oleju oleju scania
skrzynka odbiorcza outlook antena ogrzewanie tylnej szyby przesunięcie liniowe
olympus sprzedam obiektyw unitra wnętrze
Jak sflashować moduł WBR1 - instrukcja krok po kroku Rola kondensatora w zapłonie z przerywaczem vs bateryjnym