Sprawdzić ciśnienie oleju na zimnym silniku, pewnie zakończy się wymianą pompy oleju.
Wałek bezwzględnie do wymiany, stary natychmiast zniszczy wymieniony popychacz
zobacz
poziom oleju masz ?
wygląda jak mały filtr olejowy,a ma połączenie wężami z płynem chłodzącym chłodnica oleju. ja z tego wyssałem olej silnikowy i nie wiem co dalej? a nic, włóż wkład zakręcęć obudowe filtra 25Nm Zalej olej i w droge.
Poziom oleju wspomagania jest?
Zaczął palić olej z silnika jak byś go nie zgasił to by ci się silnik zatarł ale jak jechałeś tym autem bez oleju to słabo
A może ktoś bez twojej wiedzy dolał oleju.Jest jeszcze mało prawdopodobna przyczyna że któryś wtrysk bardzo leje paliwem powodując przedostawanie się paliwa do miski.
odkręcałem po kolei zaworki. czy możliwe że jest mało oleju?
Może być za dużo barwnika/oleju.
Wycieraczka tył 3 razy.
maxior12345 więc jeśli masz wycieki oleju z obudowy zaworu EGR to zaślepienie dolotu spalin z kolektora wydechowego do tego zaworu poprzez wstawienie np. blaszki pomiędzy flanszę zaworu a flanszę rury doprowadzającej spaliny nie zapobiegniesz wyciekom, będzie wtedy tylko zatkany dopływ spalin do ich ponownej recyrkulacji, aby zapobiec wyciekom oleju...
Na żółto świeci nie czujnik ciśnienia, tylko poziomu oleju, a przyczyną może być równie dobrze mikrowyłącznik maski
Sprawdzałeś stan oleju?
Witam mam zapytanie czy ciężko samemu jest wymienić ten czujnik, podobno znajduje się gdzieś koło filtra oleju .
Po zdjęciu rury z dolotu przy kolektorze jest troszke lepiej czyżby odma tak brudziła? w rurce sporo oleju
Wolna wtyczka jest od czujnika temperatury oleju, ale nie wszystkie zegary miały taki wskaźnik.
Świece najlepiej beru lub NGK, boscha i denso omijaj.
Witam czy ktoś wie gdzie jest czujnik temperatury oleju w automatycznej skrzyni biegów GPE w VW Sharanie 2005 r silnik AUY 116 KM
zapytam jeszcze ta puszka wystająca z nakrętką plastikową to jest filtr oleju ?
No to już masz przyczynę. Ten przewód idzie ze styku W alternatora do układu elektronicznego do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju.
Sprawdz węża "ciśnieniowego"wychodzącego z turbo pod kątem dziury?Z tąd te kropki oleju.
W większości samochodów z automatyczną skrzynią biegów chłodnica oleju umiejscowiona jest w chłodnicy cieczy chłodzącej silnik, i wykonanie dynamicznej wymiany oleju jest w miarę proste. W JF506E (Jatco) chłodnica oleju jest przykręcona do skrzyni biegów (podobnie jak w Vw AG4), i tu jest problem. Jedynym rozwiązaniem (tylko w Vw) to odkręcenie od dołu...
Witam. Mam taki problem. VW Sharan 1.9tdi 110km 1998rok po rozgrzaniu zapala się czerwona kontrolka oleju przy czym poziom stanu oleju jest prawidłowy. Na co zwrócić uwagę? Czy jest możliwość, że czujnik jest uszkodzony?
Czarny dym często pojawia się gdy jest nieszczelny dolot , jak turbina się kończy, sprawdź w dolocie do turbiny czy nie ma oleju.
kolego może ten cały problem tkwi w liczniku, miałem podobnie w golfie III 110 i mam dobrego kolegę elektryka i znalazł, brakowało masy na licznik. Wymiana mysle ze nic nie da musisz sprawdzic kable do licznika, i kostkę
Drugie cięgło idzie do stacyjki (blokada rozruchu )
Prawdopodobnie przewody lub niedopięta wtyczka w liczniku (przerwa na w obwodzie szyny CAN). Choć też korekta przebiegu wykonana niefachowo mogła rozwalić EEPROM licznika.
a może popychacze nie takie co powinny być są założone przy większych obrotach rośnie ciśnienie oleju i podpiera zawory albo olej nie odpowiedni, ja bym obstawał na nieodpowiednich hydraulikach lub oleju.
witam zapomniałem odpisać :( mianowicie sprawdzone zostało ciśnienie oleju przez zegar (manometr) aż strach pisać bo zamknęło ten zegar na maxa takie ciśnienie jutro wymieniamy pompę oleju
Znajdziesz tu: http://oto.to/schematy/automat/statidyn.... . Przy pańskiej skrzynce będzie problem, konieczne specjalne "oprzyrządowanie", ponieważ chłodnica oleju umiejscowiona jest na skrzyni biegów a nie w chłodnicy cieczy chłodzącej silnika.
Czujnik poziomu oleju VW sharan problem jest taki że nie wiem jak podłączyć kable do kostki dodam ze są tam trzy piny kable zostały wyrwane dolutowałem nowe z gotowymi pinami proszę o pomoc
Witam. Pacjent Sharan 1,9 TDI 97r. Mruga kontrolka oleju, poziom jest ok, stawiam na czujnik ciśnienia oleju tylko gdzie on się znajduje??? Dodam że wczoraj miałam to samo, dolałam oleju i przestało mrygać.
Kolego zewrzyj kabel od czujnika do masy. W ten sposób sprawdzisz czy to wina ciśnienia oleju lub czujnika.
DPF na maszynę do czyszczenia żadne wypalenie nie usunie oleju z DPF.
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
A może drugi to wskaźnik temperatury oleju silnikowego?
Co piszę dalej po tych cyfrach błędu? Można celować w uszkodzenie sterownika albo pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia. Jak z ubytkiem oleju?
Powodem remontu, były lejące wtryski, dziury w szklankach, pół silnika oleju z ropą.
Tak przejdę 200km i 4 litrów oleju nie ma
Więc wykręć z obudową zmień na wierzchu i wkręc z powrotem lub musisz zdjąć rozrząd i koło napędu pompy oleju żeby wymienić to co chcesz bez demontażu całości
Witam serdecznie forumowiczów. Moim problemem jest załańczajaca się kontrolka oleju w sharanie 1.8 turbo 02 rok. A teraz troszkę o temacie. Jadąc moim vw przy obrotach powyzej 2500 nie ważne czy zimnym czy ciepłym zapala się kontrolka oleju wyskakuja komunikaty po niemiecku: őldruck motor aus, betriebs anleitung. Wymieniłem olej z dodaniem "doktora"...
Nie wiem czy jeszcze jest u Ciebie czy już nie ma ale VW i Audi miały naklejki na silniku z podaną normą dla oleju. Zwykle w pobliżu korka wlewu oleju.
Ponoć w AFN -ie nie da się ot tak bezkonfliktowo zaślepić EGR-a. To jedno, a drugie - czujnik ciśnienia doładowania nie opił się oleju?
ok sprawdze klapke i wydaje mi sie ze to bdb diagnoza ona znajduje sie przy EGR a on jest cały zakopcony i zasmarkany olejem
A co z kontrolką oleju czemu migocze cały czas?
Witam, mam problem z wbiciem biegu wstecznego w moim Sharanie, z początku wchodził za którymś razem później przestał wchodzić razem z pierwszym biegiem. A jak samochód postał tydzień bez jeżdżenia to zaczął normalnie bieg wchodzić bez problemu. Mało oleju czy kończące się sprzęgło?
sprawdz czujnik oleju i zmien mechanika
Wypycha mi uszczelniacz na kole pośrednim rozrządu w Sharanie 1998r. Pompe oleju zmieniłem na nową i po odpaleniu samochodu znowu wywaliło uszczelniacz. Przez co tak się dzieje? Z góry dzięki
mam od niedawna sharana 2.0 automat i nikt /nawet serwis/ nie powiedzial jak wymienic olej w skrzyni ,po za tym, ze ok 3,3 l; doszedlem sam ,otoz jest brak miarki, ale na wlewie /kroccu/ jest w polowie dlugosci prostopadla ' blaszka " i to jest max poziom ro zgrzanego oleju ......
Sprawdzałeś poziom oleju w silniku ?????? Czy ta kontrolka świeci się od razu czy po przekroczeniu jakiś obrotów ????
Sprawdź ilość oleju w skrzyni.
zrob przekaznik ktory bedzie uzaleznial rozlaczenie obwodu cz, temp od cisnienia oleju z czujnika ;)
Dodam jeszcze, ze niedawno wymieniłem popychacze tzw. Szklanki w głowicy bo już zaczynały klepac..Może to ma coś z tym wspólnego? Przez uszczelniacze zaworów miałby się olej dostawać? Jeśli tak to ile trzeba czekać aby stan oleju spadł ?
Olej jest ok, sprawdzałem. A czy przegub zewnętrzny ma cos wspólnego z wymianą oleju albo rozrządu?
A to przepraszam robiłem starszego lumpa bez zmiennych faz ta śruba to napinacz wkręcasz ją w obudowe rozrządu i trzpień popycha płetwe. Przed montażem wyciągnij środek z tego napinacza i zalej lekko olejem.
Witajcie! Czy czasem nie był wymieniany ostatnio rozrząd? Może trzeba skorygować zapłon. Może być przyczyną również wtryskiwacz.Skoro prawie oleju nie bierze. Pozdrawiam.
Umnie w seacie wymiana wysprzeglika i oleju w skrzyni pomogla
Zanim zaczniesz coś czyścić w skrzyni skontroluj całą elektronikę ,musisz wypiąć kostki w skrzyni i wszystkich czujników ,sprawdzić czy nie ma na nich śladów nalotów oksydowania i wypsikać sprajem do elektroniki na poprawę połączenia. Wystarczy,że jeden czujnik nie będzie miał kontaktu zawsze ci wyskoczy tryb awaryjny. Następnie jaki masz olej w skrzyni...
Przy montażu nowej/regenerowanej sprawdza się spływ oleju (ma być drożny bez większych przewężeń) doprowadzenie oleju (wiadomo). Odma czy działa czy w misce/skrzyni korbowej nie gromadzi się ciśnienie które utrudniałoby spływ oleju. Dobrze jest też przed założeniem turbo wstrzyknąć olej w wejście przewodu olejowego oraz przy pierwszym uruchomieniu przytrzymać...
podjedź na komputer może on coś zagada może brak jest podciśnienia albo któryś z elektrozaworów sterujących pracą turbiny źle działa i dlatego turbo nie działa poprawnie a ze smrodem to koledzy mają rację olej znajduje sie najprawdopodobniej w paliwie z turbinami jest zawsze tak że jak kończą swój żywot to plują olejem do układu wydechowego bezpośrednio
Turbina nowa. Koszt turbiny , montażu, oleju, itp. 3 tys Pzdr
Reszki amorków wykręcasz knipexami lub kluczem płaskim. Jak zabite na amen to flex,wiertarka i gwintownik. Ta oslona jak jest wszystko ok nie pieje nawet bez tylnych mocowań . Chyba że tam siedzi z 8kg piachu z olejem itd. Wystarczą 4 śruby po bokach i slizg w zderzaku.
Witam wszystkich mam problem z mocą w Sharanie 1.9 tdi 115 km. silnik AUY 2001 po wymianie oleju+filtr i filtra powietrza sharan nie ma mocy na wolnych obrotach dopiero po 3 tys obr.silnika zaczyna się normalnie się zachowywac proszę o pomoc może to filtr powietrza jakiś lewy proszę o pomoc !!! przed wymianą było o.k.
Sharan 2003 1.9tdi auy automatyczna skrzynia tiptronic Jaki olej w skrzyni polecacie zgodny z oryginalnym
Co ma korek oleju do czujnika poziomu? Powiedziałbym, że raczej otwarcie maski. Chociaż nie pamiętam, czy sharan ma czujnik otwarcia maski.
Pierwsze to poziom oleju do sprawdzenia przy takich objawach.
W turbinie była pęknięta obudowa przez to tez mogl sie olej do wydechów dostać czy tylko przy wymianie jakos oleju nakapało do środka ?
Nie musi palić oleju. A korbowód krzywy będzie.
Właśnie dobre pytanie , które też mi chodziło po głowie. Czy ten motor brał nadmierne ilości oleju ?
Jak sprawdzę co z tym olejem w sobotę to się odezwę.
Czy ktoś z Was może mi powiedzieć jak to jest z tą odmą? Podobno należy ją wymieniać co 3-4 wymiany oleju. Prawda to czy fałsz :?:
kupilem dzisiaj litr oleju na wszelki wypapdek tylko zeby sprawdzic czy nie za malo jest i olej w skrzyni smierdzi identycznie jak nowy olej wiec chyba jest ok. ten w skrzyni ma minimalnie ciemniejszy kolor. probowalem znalezc srube do sprawdzania poziomu i nie jestem pewny czy znalazlem wlasciwa. sa 2 kolo siebie. jedna to 5mm imbus/alan a druga to...
A łożyska Mc Phersona są w porządku?
Witam! Posiadam automatyczna skrzynie biegów w VW Sharan 96r. 2.0 Benzyna +LPG. Chce wymienić olej w skrzyni biegów, ponieważ auto "szarpie" najprawdopodobniej przyczyną jest zły olej ( tak twierdzi mechanik ). Pytanie... - jaki olej mam zakupic ? - i ile tego oleju wchodzi do skrzyni ?
Witam przyczyną był nadmiar oleju, upuściłem i jest ok. Zamykam temat dziękuje
Ok. Parownik zamontowany. Tak, jak napisał Piasek, poniżej poziomu w butli. Ale miałem nadal problem ze zlokalizowaniem drugiego węża nagrzewnicy, więc jak poradził kolega z forum Sharan wpiąłem parownik szeregowo w obwód chłodnicy oleju. Na razie bez gazu ale nagrzewa się bardzo szybko.
Uszkodzona turbina.
a ile dokładnie wchodzi oleju do skrzyni
Tak,idzie to uporządkować !! Wszedłem do "instrumenty"(wskażniki) potem adaptacja, klucz(key)- wpisałem "10 " a potem Value"150" i i naprawione. Wszystko chodzi-wszystkie zegary powróciły. Kontrolka oleju juz nie miga(gaśnie sobie). Pozdrawiam serdecznie wszystkich zainteresowanych takim problemem! Mirek
uszczelka pod głowicą , napewno nie wody mi nie wywala ,, jak też w oleju tez nie ma wody jaki odwrotnie
Olej 5w30 cisnienie oleju OK, sprezanie OK, nowe filtry paliwa i oleju. Wszystko było robione 10tys km temu
Diagnostyka prawdę powie, inaczej wróżenie z fusów.
Pompa oleju nie ma masy... Rozwiń tą zaskakujacą mysl.
Jeszcze wymienić sprężarkę. Prócz sprężarki jest tam jeszcze kilka miejsc gdzie czynnik lubi uciekać. Dodano po 1 Są specjalne dozowniki oleju, barwnika. Choćby taki oto http://allegro.pl/dozownik-oleju-i-barwn... Czytałeś opis aukcji? To nie jest urządzenie do podawania oleju pod ciśnieniem.
Czy wybierak na skrzyni chodzi bez oporu? Sprawdziłeś stan oleju, czy nie ma wycieku np. spod uszczelniacza półosi?
Rozbierz sterownik , wymyj płyte bo będzie w oleju i wymień przewodzik gumowy w sterowniku od ciśnienia doładowania .
Dobra, sprawdzę to sobie. Dodano po 2 No właśnie było widać ślady oleju... Na razie spróbuję gruszkę i turbinę zrobić... Jak nie pomoże, wyciągnę ECU i wyjmę ten czujnik.
Oki, czyli nie mam co kombinować na gumowych przewodach. Po zdjęciu pokrywy, od środka dostanę się do tego zaworu, którego prezentuję na zdjęciu? https://obrazki.elektroda.pl/8142213600_... Czy to jest ten separator oleju, a może ten przewód, który tam wychodzi, prowadzi do separatora?
problem zaczął się wczoraj musi kręcic ok.30 sek zanim zapali ,ciepły czy zimny nie ma znaczenia,vag nie wykazuje żadnych usterek .Silnik 1.9 TDI rok 96,stawiałem na pompę ,ale spec od pomp stwierdził: za duże ciśnienie oleju co poduje ,że zawory się nie domykają:czy to możliwe?
Moim zdaniem jest to czujnik położenia wału , znajduje się koło filtru oleju , 99 % to te czujniki są odpowiedzialne . pozdrawiam
Przy turbinie syntetyk lub pół syntetyk w żadnym wypadku mineralny. Jeśli samochód był serwisowany to jest bardzo prawdopodobne że jeździł na syntetyku, no chyba ze spalał olej to pół syntetyk. Stare Corrado też miało 1,8 turbo i jeździło na oleju mineralnym, dlaczego więc miałby on Sharanowi zaszkodzić ?. Co ma turbina do tego ?.
Mam pytanie odnośnie wymiany oleju w skrzyni automatycznej w samochodzie VW Sharan 01r 1,9TDI jaki olej do wymiany polecacie kupić oraz jaki filtr idzie do tego modelu pojazdu .Dodam że skrzynia ta jest z tiptronic.
75W/90 GL-4, GL-5 w zupełności wystarczy. I jak już będziesz wymieniał olej, to przy zlewaniu starego, spróbuj go jakoś "przefiltrować" czy nie ma w nim jakiś drobinek. Dodatkowo możesz spróbować przez otwór zlewowy (korek), wsunąć jakiś elastyczny magnes i może faktycznie "coś" wyłapiesz. To faktycznie dziwne (ja pierwsze słyszę), ale definitywnie...
Witam. VW Sharan 1.8 t święci mi się kontrolka ESP po każdym wyłączeniu silnika resetuje się na tablicy czas i kilometry jazdy dziennej wskaźniki temperatury płynu chłodniczego, oleju, i paliwa działają ok ale wskaźnik ładowania nie działa po wyłączeniu silnika wskaźniki temperatury płynu chłodzącego i temperatury oleju zostają w poziomie przed wyłączeniem...
Mi się wydaje, że każda turbina puszcza trochę oleju (no chyba, że jest nowa). U mnie w VW Sharan np. wilgotne są w środku przewody od powietrza.
Zaraz zaraz ,cosik mieszacie,w AFN i podobnych motorach wydaje się że dostęp jest jednak jedna czy dwie śruby od pompy wody są pod kołem pompy oleju,no tym aluminiowym ,także rozrząd do darcia.
Raczej nie listwa powrotna paliwa ma większe ciśnienie niż komora głowicy uszkodzenie uszczelniacza skutkowało by dostawania ON do oleju. A te opiłki to pada tandem pompka i daje olej do paliwa? Gdyby opiłki pochodziły z pompy tandem zatrzymały by się na listwie zasilającej pompo wtryski a możliwe ze i zatkały by wlot paliwa do nich (micro dziurki)....
olej i filtr byl wymieniany tylko w silniku. w skrzyni na razie byl tylko sprawdzony stan i jest ok. wymiana oleju i filtra w skrzyni na początku przyszlego tygodnia
Nurtuje mnie temacik jak w temacie. Mam w tej chwili 1/2 FIS. Mogę kupić za psie pieniądze licznik z FISem, i dodatkowym voltomierzem i pomiarem temperatury oleju. Będzie to działać? Jakie potencjalne problemy do przejścia?
sharan temperatura oleju sharan kontrolka oleju temperatura oleju sharan
bezpiecznik termiczny bateria podnośniki hydrauliczny sterownik dogrzewacza
wybór zmywarki delta media player
Pralka Electrolux nie odpompowuje wody - przyczyny i rozwiązania Scania R450: Brak komunikacji tachografu z deską rozdzielczą