Uszkodzony zawór regulujący ciśnienie oleju, skutkiem czego jest zbyt wysokie ciśnienie oleju.
Przy montażu nowej/regenerowanej sprawdza się spływ oleju (ma być drożny bez większych przewężeń) doprowadzenie oleju (wiadomo). Odma czy działa czy w misce/skrzyni korbowej nie gromadzi się ciśnienie które utrudniałoby spływ oleju. Dobrze jest też przed założeniem turbo wstrzyknąć olej w wejście przewodu olejowego oraz przy pierwszym uruchomieniu przytrzymać...
może 2 godzinki temu był robiony pomiar. żadnych skoków, płynnie ciśnienie wzrasta i opada, zaczynam obstawiać ze może być coś z licznikami bo tylko w tym przedziale występuje problem., bo ciśnienie oleju myślę ma w miarę ok.
W czym mamy Ci pomóc? Ciśnienie zmierzyłeś?
Witam dzisiaj rozebrałem sterownik i rzeczywiście był uszkodzony, pęknięty wężyk wymieniłem go poskładałem i jadę i znów 110 odcina... Uderzać ostatecznie w turbo winna gruszka ??? Były ślady oleju w wężyku do ECU? Były. Czy jest olej w czujniku ciśnienia w ECU? Jest. Umyj go.
Olej po rozgrzaniu staje się rzadszy więc trudniej mu utrzymać właściwe ciśnienie, gdy pompa jest ok oraz luzy pomiędzy smarowanymi elementami nie są zbyt duże ( naturalne zużycie panewki etc.) wszystko będzie ok. Gdy jednak luz jest zbyt wielki nawet dobra pompa nie wygeneruje odpowiedniego ciśnienia i odwrotnie , słaba pompa także będzie miała ten...
Zaworek jest prawdopodobny,zanim zmienisz zmierz ciśnienie oleju manometrem .Filtry Filtrona to nie jest dobry zamiennik.
witam zapomniałem odpisać :( mianowicie sprawdzone zostało ciśnienie oleju przez zegar (manometr) aż strach pisać bo zamknęło ten zegar na maxa takie ciśnienie jutro wymieniamy pompę oleju
Jak masz dostęp do VAGa to w sekcji silnik wchodzisz w kanały 208 i 209 tam masz bloki związane z wałkami rozrządów. Wartości muszą być pomiędzy -8 a 8. Jeśli wychodzi poza zakres to oznacza wyciągnięcie łańcuchów lub zużycie kół zębatych. W kanałach 210 i 211 masz charakterystykę pracy nastawników - tam trzeba zrobić wykres wartości zadanej i faktycznej....
Tyle że test płynnym roztworem nie wskazał na uszkodzoną uszczelkę, samochód moc swoją ma, nie przymula, odpala dobrze, nie kopci. A w zbiorniczku jest czysty płyn, nie ma śladów oleju itp. Więc to chyba nie raczej uszczelka i głowica??
Witam, mam problem z cisnieniem oleju w Polonezie caro 1.5 gle w gazie:) Wszystko bylo ok ale w pewnym momencie zauwazylem ze cisnienie trzyma sie dosc nisko ponizej 0.2 i w pewnych momentach spada parwie do zera nie zawsze ale jest :P na jalowym trzyma cisnienie a jak dam mu wiecej gazu to cisnienie czasami spadnie do zera zalezy jak mu sie widzi :D...
problem zaczął się wczoraj musi kręcic ok.30 sek zanim zapali ,ciepły czy zimny nie ma znaczenia,vag nie wykazuje żadnych usterek .Silnik 1.9 TDI rok 96,stawiałem na pompę ,ale spec od pomp stwierdził: za duże ciśnienie oleju co poduje ,że zawory się nie domykają:czy to możliwe?
Zapytam wczoraj wystąpiło w aucie głośniejsza praca kolumny kier. w trakcie skrętów, a dzisiaj buczy znacznie mocniej nawet na postoju w ustawieniu kierownicy na wprost buczenie nie znika. Nie wiem czy przyczyną jest kolumna kier. czy pompa siada. Prosiłbym o podpowiedź z góry dziękuję.
Tak za mało.Elsa swoje a praktyka swoje.Normalnie w grupie VAG z tamtych lat to ciśnienie w stanie spoczynku powinno wynosić ok 5 bar wzwyż.Według mnie masz też za dużo oleju w układzie.Sprawdź też czy nie masz zapowietrzonego półautomatu.A co do maszyny to nie sprzedawaj bo klienci lubią takie bajery a nie rzadko podśmiechują się jak to ostatnio jeden...
Za dużo oleju w układzie albo brudny skraplacz. Wyjedź zderzakiem i dokładnie umyj chłodnice tylko takim wyrozumiałym ciśnieniem :)
Raczej nie listwa powrotna paliwa ma większe ciśnienie niż komora głowicy uszkodzenie uszczelniacza skutkowało by dostawania ON do oleju. A te opiłki to pada tandem pompka i daje olej do paliwa? Gdyby opiłki pochodziły z pompy tandem zatrzymały by się na listwie zasilającej pompo wtryski a możliwe ze i zatkały by wlot paliwa do nich (micro dziurki)....
a może popychacze nie takie co powinny być są założone przy większych obrotach rośnie ciśnienie oleju i podpiera zawory albo olej nie odpowiedni, ja bym obstawał na nieodpowiednich hydraulikach lub oleju.
Za duże ciśnienie oleju przeciskało go gdzie był słabszy punkt typu turbina pierścienie więc jeśli wróci do normy to nie powinieneś za bardzo się przejmować (oczywiście monitorując sytuację).
Proponuje jeszcze raz zmierzyć ciśnienie i nie że ma tyle bar to starczy tylko ile ma. To nie jest system że zwarcie do masy robimy na przewodzie i kontrolka sie pali albo nie.
pisze 65535 Error module.....tak czytałem ze to może być wężyk albo czujnik ciśnienia atm. sprawdzałem na postoju grupę 010 i ciśnienie atm. jest ok około 1000, w czasie jazdy nie sprawdzałem. Oleju nic nie ubyło przez ostatni 1000km dlatego mnie dziwi to kopcenie, po dłuższym postoju, bo tak to nie kopci nic.
to że chodził jak bez kompresji może świadczyć o zbyt wysokim ciśnieniu oleju - sprawdź to. pompy w VR6 mają często problem z zaworkiem. Objawy co do nierównej pracy itp, może być jakieś fałszywe powietrze w dolocie. sprawdź szczelność węży gumowych, i podciśnień. Sprawdź również ciśnienie paliwa. Oczywiście w sensie pomiaru manometrem.
Witam Panowie, mój problem polega na tym iż mam wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyczytałem że może być problem z uszczelką pod głowicą, jak to można sprawdzić czy uszczelka jest padnięta, wody w oleju nie ma, ze zbiorniczka też nie czuć spalinami, pompa wody nowa, termostat wymieniony, chłodnica sprawdzona, nowy zbiorniczek i sprawdzonych...
Witam wszystkich serdecznie. Jestem tu po raz pierwszy. Skłonił mnie do tego mój problem z samochodem. VW Sharan. Rok-1997 1.9 TDI 110 Samochód został przywieziony z berlina rok temu. Stan licznika 167 w 2007 roku miał.( sprawdzone w serwise) Robie ponad 100 tys.km w roku. Auto już w berlinie miało włączoną w obwód przed pompą wtryskową "tunning chip"...
witam wszystkich mam podobny problem i nie mogę go zdiagnozować :cry: myk się zaczął od tego sharan 2003 tdi model silnika ASZ klima tronik dwu strefowy po kupnie nie dział klima rok przejeżdżony na nie nabitej klimie i nadeszła chwila ciepła i trzeba zrobić bo czarny lakier i czarne szyby taka afrykańska mućka pierwsze nabicie klimy sukces 3 dni z...
Na żółto świeci nie czujnik ciśnienia, tylko poziomu oleju, a przyczyną może być równie dobrze mikrowyłącznik maski
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
Witam. Pacjent Sharan 1,9 TDI 97r. Mruga kontrolka oleju, poziom jest ok, stawiam na czujnik ciśnienia oleju tylko gdzie on się znajduje??? Dodam że wczoraj miałam to samo, dolałam oleju i przestało mrygać.
Heniek1234, po prostu to idź Ty lepiej na piwo. Objawy wskazują na dostawanie się płynu chłodniczego do oleju, ale jeżeli mówisz, że z tym jest wsio ok to warto byłoby sprawdzić ciśnienie oleju..
Poczytaj sobie o dynamicznej kontroli ciśnienia oleju w VW.
Nie trzeba stosować żadnej pompki. Pompa oleju w skrzyni biegów sama "zaciągnie" olej. ale czy zaciągnie jeżeli podam z siłą grawitacji świeży olej po zdemontowaniu chłodnicy oleju przecież na chłodnice olej wchodzi pod ciśnieniem które buduje pompa oleju w skrzyni
Czujnik oleju- czego? Ciśnienia? Poziomu? Kolory kabli podaj.
Rozbierz sterownik , wymyj płyte bo będzie w oleju i wymień przewodzik gumowy w sterowniku od ciśnienia doładowania .
Jeszcze wymienić sprężarkę. Prócz sprężarki jest tam jeszcze kilka miejsc gdzie czynnik lubi uciekać. Dodano po 1 Są specjalne dozowniki oleju, barwnika. Choćby taki oto http://allegro.pl/dozownik-oleju-i-barwn... Czytałeś opis aukcji? To nie jest urządzenie do podawania oleju pod ciśnieniem.
kontrolka żółta rok 2000 poza tym cały silnik był naprawiany w wakacje i wydawało mi sie że wszystko jest ok tak jak kolega pisze nie ma związku poziom z ciśnieniem oleju bo to dwie różne sprawy ale ok postaram się kupić i wymienić czujnik oleju może pomoże jak nie będę szukał dalej dziękuję za podpowiedzi
Sharany tak maja że pokazuje głupoty z tym atmosferycznym. Nie pisz głupot. (at)dziungwaj Demontuj sterownik silnika, jest pod deską rozdzielczą (dostęp trudny ale do zrobienia), rozbierz, wypuść z niego ciśnienie wymyj z oleju, wymień wężyk w środku co idzie do czujnika ciśnienia, pozbądź się kapselka z tylu obudowy ECU bo zalany olejem nie spełnia...
Olej 5w30 cisnienie oleju OK, sprezanie OK, nowe filtry paliwa i oleju. Wszystko było robione 10tys km temu
Witam panowie mam taki sam przypadek w sharanie 110 afn a więc tak pompa oleju wymieniona ciśnienie od 1,5 do 4,5 na starej było taki same , popychacze nowe dalej to samo zwaliłem głowice z podejrzeniem czy aby zawory niepodpalone i zbyt głęboko siedzą zonk zawory idealne :cry: ale pełno było opiłków w kanałach głowicy i zatkało kanaliki w czterech...
Zależy to od miejsca uszkodzenia uszczelki. Uszczelka głowicy rozdziela płyn od oleju i od cylindrów. Przy pęknięciu głowicy olej także nie bierze w tym udziału.
Jak wcześniej pisałem przyczyną szorowania czy mielenia jest luźny łańcuch napinacza pompy oleju.Ja u siebie wymieniłem napinacz wraz z łańcuszkiem i byłem szczęśliwy,że pomimo sporych kosztów problem mam z głowy.Szczęście trwało przez kilka tysięcy kilometrów i znowu te same szorowanie.A teraz o napinaczu.Jak mechanik zobaczył to się przeraził,kto...
Skoro pompa wys. ciśnienia ma wycieki oleju napędowego, to oczywiście, że to jest bardzo duży problem i takie objawy mogą występować. Sugeruję usunąć usterkę, zamontować pompę, odpalić autko i opisać następstwa. Niemniej jednak myślę, że po uszczelnieniu pompy (oczywiście z wiedzą) wszystko będzie ok. :)
Prosze o radę Stoi sobie prędkościomierz,obrotomierz,wskaźnik paliwa i temperatura wody. Komputer OK-kilometry,temp. oleju,spalanie-ok A na dodatek ciągle miga kontrolka ciśnienia oleju. Myślę, że to przez kasowanie błędów programem diagnostycznym VW Tool i złączem OBD II. Pierwszy raz to robiłem i chyba coś pomieszałem.(reset inspekcji oleju) Czytałem...
Wiem, że takich tematów było wiele ale proszę o cierpliwość... Sharan 96r. 2.0 benzyna. Gdy gorący to puchnie wąż co idzie do czujnika temperatury. Puchnie dość mocno nawet widać gołym okiem, że powiększa swą średnicę. Czy tak ma być czy jednak winna jest uszczelka pod głowicą?. Obserwuję sytuację od jakiegoś czasu i nie widać żadnych dodatkowych objawów...
Nasunął mi się pomysł w związku z wypowiedzią darko_n - kiedyś miałem odwrotny problem w Sharanie - problemy z zapalaniem na gorącym silniku. Ponoć pompa była zużyta i podawała zbyt niskie ciśnienie. Mechanik aby oszczędzić mi kosztów naprawy (wymiany) odciął jeden z czujników - chyba temperatury silnika?? Przy zapalaniu komputer widzi zawsze zimny...
Rozumiem, że czynnik z olejem jest uzupełniony w układzie? Sprawdź czujnik ciśnienia - o ile pamiętam to jest przy chłodnicy, może się zawiesił. Bez tego sygnału panel klimatronika nie pozwoli załączyć sprężarki - będzie myślał, że układ jest pusty
Czujnik temperatury na wężu chłodnicy? Chyba to czujnik przegrzania. Były w SDI 2piny, czasem w Sharan 4piny. No brawo. to ten element. Czujnik dwupinowy bimetaliczny, jak płyn osiągnie ponad 110 °C to następuje wyłączenie klimy ale nie wentylatorów, gdy się schłodzi to znowu klima się załączy automatycznie. Czujnik miał przerwę przez co układ "myślał"...
Jeżeli to jest ten na podszybiu to u mnie działa jako czujnik otwarcia klapy ale tylko w momencie kiedy zadziała czujnik małego poziomu oleju (nie ciśnienia). Zapala się pomarańczowa lampka o uzupełnieniu oleju i dopóki nie otworzę maski nie zgaśnie. Kiedyś miałem ten wyłącznik uwalony i lampka cały czas się świeciła. W instrukcji ładnie opisane było...
Przy osobówkach bardzo sporadycznie coś robię. Jeśli buczy wspomaganie to w pierwszej kolejności sprawdź olej, czy się nie pieni lub nie ubywa. Jeśli się pieni to może zaciągać gdzieś powietrze. Następnie filtr oleju i naciąg paska jeśli napęd pompy na pasku. Potem pomiar ciśnienia oleju w układzie, może zawór ograniczenia ciśnienia przepuszcza zbyt...
Rzekomo ASO BMW i samo BMW zabrania używania koncentratów UV do nieszczelności. VW nie ma ograniczeń. Osobiście wbijam do 12 bar, bo mam takie możliwości, w 99% wystarcza bo klima pracuje z ciśnieniem ok hp 8-12 a lp 1-3. Małe dziury wychodzą już ok 5 barów, duże słychać odrazu. Wymiana osuszacza to kwestia tylko roboczogodzin po których ustalasz koszty,...
Posiadam vw sharan 2.8 vr6 benzyna, rocznik 95. Otóż ostatnio zaczął dużo palić 16-17l. Ponadto na zimnym silniku nie można w ogóle dodać gazu bo zgaśnie i później trzeba kręcić z minutę żeby odpalił a jak już odpali to chodzi jakby na niektóre gary tylko(nierówno i rzuca silnikiem). I prawie nie ma mocy. jak się rozgrzeje to już jest całkiem ok(czyli...
Witam Turbo przestało dmuchać, ale się nie rozpadło nie bierze oleju nie dymi i słychać że kręci się wirnik. Samochód jeździ normalnie tylko jak bez turbo (na VAG zero ładownia ). Awaria wystąpiła około 140 km/h podczs wyprzedzania wystąpiło jakby przeładowanie które nie ustępuje po wyłączeniu. Kilka dni wcześniej rano na zimnym silniku po starcie przez...
Zasadę działania turbiny i sterowania znam. Wprowadzę może w temat: padła turbina (uszczelnienia po stronie gorącej, łopatki pokrzywione, kierownica na żyletki), wywaliło olej w wydech; po zakupieniu turbiny po regeneracji i wykonaniu: - zmiana wężyków podciśnienia; - kontrola smarowania -drożne; - kontrola węża spływu oleju z turbo - drożny; - kontrola...
czy można dobić gaz A skąd wiesz ile jego naprawdę jest w układzie? Prawidłowe ciśnienia NIE OZNACZAJĄ wcale, że czynnika chłodzącego w układzie jest wystarczająco... Układ będzie w ów czas działał, ale jego wydajność będzie pozostawiała wiele do życzenia..! Można "dobić", ale powinno się wymienić, tzn. odessać czynnik z układu i napełnić układ ponownie...
ciśnienie oleju sharan czujnik ciśnienie oleju sharan sharan ciśnienie
driver universal częsty miska olejowy lekcja pierwsza
problemy diagbox diagbox peugeot
Brak przestrajania fal w RM Condor 820s - przyczyny i diagnostyka Check Signal Cable po wymianie HDD na SSD - przyczyny