10 litrów ale trzy piątki trzeba kupić ja leję tak 11-12l.
Świece żarowe? Ten ciągnik nie posiada ani żarowych, ani płomienówki. Przedmuchy odmą to najczęściej objaw zużytego silnika.
filtr powietrza jest czysty szczelny ? stuki są głuche , metaliczne ? gdy silnik stuka kopci ? nie ma mocy co się dzije z nim poza tym odgłosem? ciśnienie oleju wtedy spada?
Jeśli przy uruchomionym silniku to normalne. Jeśli przy zgaszonym to masz zatkane odpowietrzenie silnika.
Lepiej szybko zmierz ciśnienie oleju w silniku!
Od którego Zetora silnik był wkładany?
Żuzycie kół zębatych, tuleji napędzającej pompe wtryskową, błąd odczytu pomiaru(np. Obecność bąbelków powietrza w oleju napędowym). Im mniejszy przekrój przewodu kapilarnego , tym dokładniejszy odczyt.
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
A jaka pojemność ma silnik? Chodzi o zapotrzebowanie na powietrze. Czy filtr to przepuści nie pożerając przy okazji oleju.
Takie same jak w innych, podobnych ciągnikach. Zmierz ciśnienie manometrem, na rozgrzanym silniku, wtedy będziemy mogli ocenić. Mam jednakże brzydkie podejrzenie że masz opiłki w misce olejowej.
Nie dolewa się, smarowana z silnika.
Pompę oleju do podnośnika masz z przodu silnika czy w skrzyni? Tur ma być wpięty przed rozdzielacz, a nie tych złączy (1,2 to wyjścia sterowane dźwignią, 0 powrót). Mam tura w 3340.
Tak jak w temacie. Jak odczytać wskazania miarki oleju silnika ?? Na wkręconym bagnecie, czy wykręconym ?? Każdy inaczej mówi. Instrukcja Ursusa C-360 mówi, żeby odczytywać na wykręconym, a jak jest w Zetorach ??
Kolego zetor ma pompe rotacyjną Bzdura ma pompę tzw.rzędową ale smarowana jest rzeczywiście z silnika.
ciśnienie oleju na silniku około 2,8 bara nie wzrasta ani nie spada po dodaniu gazu Raczej trzena pomiar wykonać prawidłowo i lepszym sprzętem. Możliwe.że na walku rozrządu nie trzyma ciśnienia. Zetory miały ten feler,że przy pompie oleju w misie pękała rurka co wychodziła z pompy do bloku. Jeśli by by£o te 2,8 bar na ciepłym to jest ok. Co do...
Najlepiej by było gdybyś pokazał tę pompę co jest zamontowana, bo z czego się orientuje, (a Zetora mam nie jednego) te Zetory mają pompę z centralnym smarowaniem (z silnika). A jeżeli masz starszą pompę i chodzi Ci o ten bagnet na klucz bodajże 19, to jest to smarowanie regulatora obrotów i właśnie tam trzeba lać olej. Wlej taki, jaki masz w silniku....
Turbo, czyli turbina, czyli kompresor wtłaczający powietrze do silnika pozwala tego powietrza wtłoczyć więcej (niespodzianka) a zatem można spalić więcej ropy (oleju napędowego) w komorze spalania. Więcej płonącego oleju, to więcej energii, zatem moc silnika wzrasta. Trzeba tylko zwiększyć dawkę oleju napędowego, bo inaczej to nic dobrego z tej przeróbki...
Spotkałem dwa silniki Perkins po remontach w specjalistycznych warsztatach, które po pół roku miały tak wytarte tuleje i pierścienie jakby przejechały z 2 miliony km. Specjaliści co te silniki składali twierdzili, że to przez filtr powietrza tak szybko się zużyły. Z doświadczenia i własnych eksperymentów stosuję w perkinsach tylko pierścienie żeliwne...
Przedluzysz w ten sposob zycie silnika, lepsze cisnienie i filtracja.
U mnie w Zetorze 3011 to leciał dym z korka gdy się silnik grzał ale skoro tak jest od samego startu to nie wiem co się możne dziać... :)
No i jednak jak pompa rzędowa, to poziom oleju należałoby co jakiś czas sprawdzić. Chyba, że smarowana ciśnieniem z silnika.
Rozpołowić, i zdjąć koło zamachowe. I wymyć benzynką. I posmarować silikonem potem wbić dekielek tam gdzie należy. C 360 na wale ma odrzutnik, a symeryng ma zetor .
Ale po przepracowaniu 80mtg nie ma ani kropli ubytku oleju
Witam.Potrzebuje informacji dotyczących ciśnienia oleju w tym silniku.Wiem że silnik w czasie pracy powinien mieć ciśnienie od 2-4 barów.Co do wolnych obrotów to znalazłem sprzeczne informacje.Jedni piszą że nie może spaść poniżej 2 barów,jeszcze inni że ciśnienie powinno wynosić 0,6 bara.Chodzi o silnik gorący.
Przed zakupem było coś przy silniku robione, co mówił poprzedni właściciel. Jak długo silnik nie pracował? Z opisu ciężko coś wymyślić. Równie dobrze morze być źle ustawiony rozrząd, moment wtrysku albo walnięte sprężyny na zaworach, czy wypalone zawory i nie ma kompresji. Po zakupie zaczyna się od wymiany oleju i filtrów
Na ostatnim zdjęciu widać śrubkę, ta po lewej od pompki tam powinna tez być strzałka poziom oleju... o tą śrubę chodzi co na zdjęciu zaznaczyłem? Tą śrubą przykręcona jest rurka ktura idzie pod silnik czasami z niej kropla ropy poleci
Widze ze masz ten sam problem co ja załozylem zimering od zetora taki czerwony i lepszą uszczelke pod miske (korkową) i załozyłem ten zimerng głebiej ze 4 milimetry i pomogło
Właśnie jak chwilę jeździmy to dopiero zaczyna trzymać. Na zimnym oleju, silniku to się dopiero dzieje. Czuć różnicę gdy się włączy żółwia. Coś czuć jak by ślizgało po mocnym rozgrzaniu czyli orka około 3 ha. Jak włączę złowia jedzie, normalnie ciągnie. Wydaje mi się iż twój zapis świadczy że raczej nie trzyma, ale właśnie ślizga i po rozgrzaniu oleju...
Wiem, że temat już stary ale chciałem dopisać własne doświadczenia. A więc filtr oleju typu "bąk" w zetorach 4 cylindrowych można bez problemu zamienić na filtr typu PP (np. w modelach od 57xx do 72xx). Najczęściej nie trzeba dokonywać dodatkowych "przeróbek". Jeśli silnik jest "zdrowy" może ciśnienie oleju sporo wzrosnąć, ponieważ zawór w magistrali...
Ech. Człowieku, poco podnosić ciśnienie. Zawory o których piszesz ograniczają tylko MAKSYMALNE cisnienie. I tylko wtedy działają. Na wolnych obrotach zawsze będą zamknięte. No chyba że odpalisz silnik przy wielkim mrozie, i wtedy zawór słychać nawet na wolnych obrotach. Pisałem ci, że mi zdażyło się takie coś-- po złożeniu i chili pracy spadło ciśnienie....
Przecież wiele miejsc nie ma do sprawdzenia. Chłodnica, blok silnika, chłodnica oleju bo jest nisko, nagrzewnica powietrza, może jakiś wąż dolotowy czy rura nisko umieszczona.
Jak określić koszt remontu gdy niewiadomo co poszło. Jak sama uszczelka pod głowicą to koszty niewielkie. Twoje objawy raczej nie świadczą by była to tuleja. Wtedy to raczej woda leci do oleju. W przypadku który miałem to silnik był już dobrze wylatany i wymieniłem tylko tuleję i robił jeszcze 4 sezony a potem był remont. Zaznaczam że nie mam warsztatu...
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
Podpięty Inny. Kupiłem nowy kompletny z przewodem za 160zl. Sprawdzałem w Zetorze jeden i drugi i wskazuje dobrze. Odłączyłem też na chwilę przewód zasilający smarowanie do głowicy i wałka rozrządu. Jest to samo . Jak odłączyłem przewód od zegara i zatkalem palcem otwór w bloku od ciśnienia oleju i kręciłem rozrusznikiem to wyczułem ciśnienie które...
Podejrzewam uszkodzenie kadłub -bloku silna, pękniecie w okolicy dolnego gniazda mocowania tulei cylindra, gdy silnik się rozgrzeje szczelina się powiększa i pojawia się nieszczelności
Miałem C 360 3P i powiem tak że zetor 6211 (bo teraz mam takiego ale dobrze znam i wersję 5211) jest dużo wygodniejszy, cichszy i nie wróciłbym do 3Peka. C360-3P to po prostu c360 z trzy cylindrowym silnikiem perkinsa. Silnik ten ma kilka swoich przypadłości ale ogólnie jak o niego zadbasz to będzie Ci służył niezawodnie. Należy pamiętać że potrzebuje...
Czyli przy najmniejszym biegu za skrzynią będzi moment 33,6kNm a na kołach 90,2kNm .? Czy dobrze rozumuję? Jak najbardziej Czy może ktoś wie jakie są przełożenia w zwolnicach i dyfrze w c-330 c-360 Zetor k25. Przełożenie zwolnic w c360 to 5.0909, główne 4.077, a skrzyni biegów od 22 do 1. Zakładając że nie użyto by zwolnic i silnik ma max. 2200rpm...
Jak sprawdził że pompa jest ok. Ja przy remoncie kapitalnym silnika pompę olejową zawsze zakładam nową. I kolegę czeka najpewniej znów rozbiórka dołu i wymiana pompy.
Niby chcemy jechać na czasie go obejrzeć ale wstępnie nie za bardzo wiem co tam jeszcze mógł bym sprawdzić Konkretnie to szukać śladów spawania na bloku - czy nie był zamrozony/rozdarty, przejechać się czy nic nie wyje - zwolnice, most i skrzynia mają być niesłyszalne. Ślady hamowania na jakiejś piaskowej drodze - czy oba koła równo biorą, wycieki...
Witam, mam problem z cieknącym uszczelniaczem tyłu silnika w C-360-3P, silnik jest świeżo po kapitalnym remoncie, wał nie ma żadnych luzów, uszczelniacz wału korbowego tyłu silnika wymieniłem na nowy (uszczelniacz dobrej jakości). Olej zaczął cieknąć od razu po złożeniu i pierwszych godzinach pracy po remoncie silnika. Przed remontem też wyciekał. Wykluczam...
piszesz o silniku a ja pytałem tylko o podnośnik i skrzynie biegu czy podnośnik pobiera olej ze skrzyni czy jest podnośnik oddzielony i ma swój oddzielny olej który pobiera Dodano po 1 A ma ktoś może instrukcje obsługi zetora k25 albo książkę napraw ?
Witam, korek spustu oleju silnikowego jest oznaczony na str.30 ("FIG7") numerem 10. W załączniku znajduje się instrukcja serwisowa twojej maszyny. https://obrazki.elektroda.pl/6842142700_... 1086418 Pozdrawiam serdecznie Krzysiek
Przypomniało się mi, że mechanik ten mówił coś o czujniku z zetora. U mnie czujnik zaczyna przeciekać, po czym wskazania kontrolki olejowej są błędne. Lekko rozgrzany silnik a kontrolka sygnalizuje niskie ciśnienie.
silnik igła, nie wziął jeszcze ani grama oleju. Sprzęgło też mocno trzyma mimo,że pracuje 4lata w ładowaczu. W sumie ta turbina mi tylko do ładowacza i transportu potrzebna
Zegary i koła przednien to 4011, skrzynia i most pewnie teZ to raczej 60-ka albo 55 jeśli to oryginał z tamtych lat tak samo tylne obciążniki to okres 55. Ale silnik to mi na zetora wygląda. A na pewno filtr oleju. W tych ursusach nie było odśrodkowego filtre oleju. Uszczelniacze pewnie będą do wymiany ale puki co masz na to kupe czasu. Przy samym silniku...
Witam, jeśli nie trafiłem z pytaniem to od razu przepraszam. Mam taki problem od 3 lat użytkuje starego Zetora K25, obrabia nim z prac ciężkich 4h pola, i ewentualnie do transportu (z przyczepa). Przy ostatnich pracach w polu, urwała się na wale przeciwwaga, i zrobiła dwie dziury w silniku z lewej i prawej (wyrwało wlew oleju i z drugiej strony okolice...
Silnik zostawmy w spokoju, obroty biegu jałowego zależą od konstrukcji, dla takiego zetora 7211 = 750 obr/min. Dzielnik powinien płynnie rozdzielać wiec gdy koła skręcą na max nadmiar oleju i ciśnienia ma mieć upływ do zbiornika.
Ja przeróbkę układu to rozumiem wywalenie tego co jest w plecaku i przejście na rozdzielacz zewnętrzny i na zewnętrzne sterowanie. Inaczej na tych gratach co jest teraz to nie ma za mocno sensu. A powiedz jeszcze, co masz na myśli pasowanie tulei? Chodzi o pasowanie cylindra z tłokiem czy jeszcze o coś innego? Bo ja jeszcze nie kupiłem nic ale byłem...
Zawory sprawdzane i wyregulowane stan oleju jest Dziś z kuzynem mechanikiem osobowych aut trochę grzebaliśmy i on stwierdził , że to będzie win a regulatora obrotów w pompie ale on jest nowy i pompiarz mi nic z tym nie zrobi i nie wiem czy może być jeszcze inny powód?
Mnie ciekawi, ile wytrzymywał silnik w c-330 wg zaleceń ZPC Ursus :?: , w czasach kiedy dostępne były oryginalne częsci zamienne. instrukcje napraw zetorów z tamtych lat podawały max około 7 tyś mth. trzydziestki które spotykałem do remontu od nowości miały 4 do 5 tyś mth.
Jeśli są w tolerancji A jaka jest tolerancja dla Zetora? Uczciwie ostrzegam, jeszcze jeden offtopiczny czy wręcz bzdurny post się w tym wątku pojawi, typu "zmierz", "posmaruj silikonem", czy wróżba typu "na pewno są do wymiany", postaram się wtedy docenić "daradzacza". Jeśli silnik ma prawidłową moc, nie kopci, nie bierze oleju, nie ma powodu do wymieniania...
Powiem szczerze nie jeździłem 4514 więc nie wiem czy ma blokadę przodka ale wątpie by miał. Jeździłem trochę 4512 i powiem jak ktoś kocha angole to okey , a jak nie to lepiej niech kupi coś metrycznego . Dla polaków założono na dokładkę sprężarkę która non stop pracuje i jaka by ona nie była to z czasem wypieprza z niej tyle oleju że szok , rozrusznik...
O czym mówimy?? O bączku na dwie szklanki podobnym do obudowy filtrów paliwowych (patent żywcem zdjęty z Zetora)?? W normalny sposób Plug&Play się nie da. Zwróć uwagę na uformowanie bloków silnika w tym miejscu. Różnią się w C-4011 i w C-360. Druga sprawa to zaworek przelewowy pompy olejowej. C-4011 ma w obudowie tych filtrów a C-360 przy pompie. W...
Witam. Ostatnio zgodziłem się pomóc przy remoncie silnika 3 cylindrowego w traktorze Zetor 5211. Remont polegał na wymianie starych elementów na nowe tj. tulei, tłoki z pierścieniami, sworznie korbowodów, panewki korbowe, dwie kompletne głowice, chłodnica, pompa wody oraz węże wodne. Z układu zasilania zregenerowana została pompa wtryskowa (jedna sekcja...
ale czemu miały by tłoki wystawać? na poprzednim wale co pękł był robiony pierwszy szlif i po pęknięciu nie było odbić na tłokach. wał używany z innego własnego ciągnika ale dopasowywał gościu i wyszedł drugi szlif mówił co już z tym długi czas robi wiec ja przyrządów w domu nie mam i niejednemu robił już i wszystko było ok wiec sprawdzać teraz to rozbiórka...
Panowie po dłuższej przerwie z tym podnośnikiem dziś czas pozwolił mi się nią zając , wiec już zabierałem się za wyciągniecie całego plecaka bo niby sie dowiedziałem ze to rozdzielacz . Cos mnie tkło zeby zobaczyc ten wąż co idzie od pompy oleju do plecaka , przy odpalonym silnkiku zacząlem go odkręcać i nagle olej sie pokazał i ramiona poszły w gore...
Oczywiście jak wszędzie są modele lepsze i gorsze, ale najważniejszy jest kierowca, i przeszłość sprzętu, nie ma sprzętów debilo odpornych, każdy jeden da się zarżnąć, na leją olej silnikowy, czy przekładniowy firmy inko z rzepaku choćby był i 3zł tańszy i się potem dziwią dlaczego się zajechał, w mojej okolicy było 7 takich przypadków, nawet hydraulika...
Odkręć korek wlewu oleju na zapalonym silniku i będzie wiadomo jakie ma przedmuchy. Jak paliłeś silnik samostartem to mogą być tłoki popękane. Silnik zużywa się stopniowo a stare diesle trzymają się dobrze do pierwszych mrozów. Mała dawka wtryskiwanego paliwa też powoduje jasny dym i kłopoty z paleniem. Sprawdź czy paliwo z pompy idzie na powrót do...
powrót od rozdzielacza jest wpięty do wlewu oleju do skrzyni i orbitrola do miarki stanu oleju do skrzyni a orbitrol mam taki http://allegro.pl/orbitrol-160cm3-obr-c-... jak już mówiłem części są nowe dzielnik strumienia http://allegro.pl/orbitrol-160cm3-obr-c-... i pompa...
Temat chyba uważam za zakończony. Nie chciałem tego robić ale gdy wydmuchało mi uszczelkę pod 3 głowicą patrząc od chłodnicy to wymieniłem ją i wymontowałem pompe(przerabianą na większą moc) z zetora 6748 do 30tki i działa wszystko bez zarzutu. Pompa w najbliższym czasie pójdzie do ostatniego mechanika i niech ją serwisuje bo wydałem ponad 100zł za...
Tak czytam i oczom nie wierzę. Toż u nas mamy Case-a IH z 1985 z silnikiem d239 (3,9 dm3) seryjnie 72KM. Obecnie ponad 8000 mth. Przy około 7000 mth dołożona turbosprężarka pompująca 1 bar i podkręcona dawka paliwa. Silnik jest nominalny. Żadnych stuków, zero dymu, nie ubywa oleju, odpala w każdy mróz. Sam silnik jest cichutki (może zasługa świetnie...
Kontrolkę i wskażnik miały starsze łady a na pewno ma MTZ. Tak samo jak kontrolkę czerwoną mają wskażniki ciśnienia powietrza w ZETORZE i wskażnik temt. silnika w MTZ . Co drugi samochód ma zegar i awaryjhną czerwoną kontrolkę przekroczonej temp. silnika.Musiał byś mieć strasznego pecha żeby jednocześnie stracić ciśnienie w silniku i spadł kabel lub...
Powiem Wam o moich doswiadczeniach o jezdzie na oleju roslinnym z hipermarketu po 2,10/l w pierwszych doswiadczenich nalewałem ok.20%oleju r a następnie zwiększałem aż do 100%.Przy 50% zaczeły się problemy ponieważ nie chciał wchodzić na obroty od razu tylko po dłuzszym czasie.Dodam,że działo się tak tylko przy zimnym silniku.Zainstalowałem podgrzewacz...
Powiem tak z własnego doświadczenia: miałem ładnego 3P z pewną historią (od nowości w lokalnym klubie sportowym) http://jarekstryszawa13.w.interiowo.pl/c... i też borykałem się z podobnym problemem. Zmieniałem olej na Turdus (Superol to takie absolutne minimum jeśli chodzi o parametry) i to nic nie dawało. Oczywiście kontrolowałem ciśnienie na...
Witam, mam zetora 7745, w którym podnośnik nie działa jak należy. Gdy olej w skrzyni jest zimny to podnosi nieźle, problemy zaczynają się po rozgrzaniu. Problem polega na tym, że nagle zaczyna powoli podnosić zawieszone narzędzie. Im skrzynia cieplejsza tym gorzej. Lecz w momencie gdy zacznie powoli podnosić wystarczy wyłączyć i ponownie włączyć napęd...
Witam. Tym razem dla odmiany na garażu poczciwy ciapek. Miał problemy z ciśnieniem oleju i postukiwaniem od czasu do czasu. Po rozebraniu silnika okazało się, że korbowód trzyma się na jednej śrubie, połowę drugiej znalazłem w misce. Panewki obrócone, wał nominał nie wygląda najgorzej myślę że szlif wyjdzie. Teraz kilka znaków zapytania. 1. Dawać blok...
Witam. Pytanie czysto teoretyczne. Jak wiadomo w Ursusach tłoki posiadają 5 pierścieni: 3 uszczelniające oraz 2 zgarniające (tzw. olejowe). W Perkinsie i Zetorze już dawno temu doszli do redukcji ilości pierścieni (3 uszczelniające/1 olejowy do 2 uszczelniających/1 olejowy w wersjach Turbo). Ponieważ drugi pierścień olejowy znajduje się poniżej sworznia...
Kolego ROBOKOP na Twoim zdjęciu jest głowica od zetora, jest bardzo podobna i pasuje do ursusa. Różni się właasnie tą zaślepką ( a raczej jej brakiem) i średnicą zaworów Dodano po 14 Koleżanko MOTOMANIACZKA przyczyn dostawania się płynu do oleju może być kilka. Jeśli nie uszczelka to mogły popękać uszczelki tulei (to się żadko zdaża) albo uszkodzone...
Masz MF, to ci współczuję i nie dziwię się, że pytasz o zimę, nie widziałem gorszego silnika na mrozy Niech Kolega nie opowiada bajek. Fergusony pod względem zapalania w zimie są bardzo dobre, ale jest jeden warunek, silnik musi byc dobry i najważniejsze pompa wtryskowa musi być w bardzo dobrym stanie technicznym. A co do odpowiedzi na wątek to polecam...
ale skad wyciek? cisnienie oleju trzyma i dymu w robocie nie widac wiec chyba nie jest tak zle... no ale jak widac to nie wystarczy na bezproblemowa prace Dodano po 1 bylem wlasnie dokladniej przyjrzec sie tej odmie i zauwazylem ze na koncu tej rurki jest jakby plun chlodniczy, nie leje sie czy cos ale znac ze sie poci, co to moze oznaczac i jaki moze...
lub zbierać po okolicy części przy pomyłce Podsumowanie bez związku z rzeczywistością, doładowanie wolnoobrotowego diesla to zupełnie odmienna filozofia niż silników benzynowych. Takie wypadki zdarzają się jedynie na zawodach typu tractor pulling, z turbosprężarkami wielkości wiaderek w ilości 1-4, obrotami diesla 2.5-4 razy nominalne 2000rpm, doładowaniem...
Proszę o pomoc w temacie - jak udoskonalić silnik diesla w zimie ! Chodzi mi głównie o przeróbki i udoskonalenia silnika diesla, czy ma coś ktoś takiego zamontowanego ? Problem jest taki że nie mogę odpalić Zetora 8011 oby sobie odśnieżyć drogę wyjazdową. Zetor ten nie posiada świec żarowych i przyśpieszacza zapłonu, akumulator jest dobry ale wiadomo...
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
niedługo będę miał dostęp do barometru z warsztatu wtedy sprawdzę jakie ciśnienie jest naprawdę. Bardzo dobra decyzja. Jeszcze możesz zwrócić uwagę na to co wspomniał (at)bearq - jeśli ciągnik jest świeżo po wymianie panewek itd. to pozwól temu silnikowi popracować tak z 20-30 mth (wiadomo - w miarę lekkich warunkach) i dopiero wtedy mierz ciśnienie....
tomek130 Wczoraj podłączyłem tak jak mi to narysowałeś, działa wszystko tak jak chciałem tylko muszę pamiętać o przełączaniu zaworów. Ale TUR mógłby działać szybciej. Zastosowałem przewody o sporym przekroju i rozdzielacz 60l/min podejrzewam, że to wina pompy. Mam pomysł żeby założyć dodatkową pompę o dużej wydajności. Wymyśliłem, że zamontowałbym ją...
Witajcie, do tej pory byłem raczej czytelnikiem tego forum, teraz przyszedł czas na pisanie. 3 lata temu nabyłem Ursusa 355 w stanie wizualnym standardowym dla ciągnika który od kilku lat stał w stodole a do tego czasu obrabiał 2 hektarowe gospodarstwo. Zero modyfikacji, raczej utrzymywanie przy życiu czyli tylko przymusowe naprawy. MASKA: Gdy przywieźliśmy...
No nie wiem czy to pompa pasująca do wszystkich 3-cylindrowych silników, skoro w 3011, 3511 jest mniejsza pojemność skokowa. Ponadto w 5211 wprowadzono pompę smarowaną olejem ze silnika, wcześniejsze 5011 itd. posiadały pompy w których należało wymieniać olej. Pytanie czy nie potrzebuje przywitania się z ręczną pompką paliwową, bo to standard w 5011,...
Zgrzytanie podczas przełączania biegu przy jednym wciśnięciu sprzęgła jest zjawiskiem normalnym. Do dyspozycji masz 5 biegów do przodu, 1 wsteczny. Do tego dochodzi reduktor (żółw - neutralny - zając). Olej do hydrauliki jest brany ze skrzyni biegów i tylnego mostu (oba te elementy mają otwory, dzięki czemu olej swobodnie sobie przepływa). W ten sposób...
Turbina jest od Lanca Dedra 1.9 td,kolektory są dorobione z rury kwadratowej o ściance 3 mm ,pomimo że to nie żaden baranek też nie żle się spisują ,turbina jest zamocowana bezpośrednio nad kolektorem wydechowym wylot spalin z turba grubościennymi kolankami do tłumnika,tak że nic na zewnątrz nie zdradza uturbienia silnika prócz dzwięku.Między filtrem...
Bardzo dziękuję za opis błędu. Opis wyżej sugeruje błąd komunikacji z modułem sterującym. Z serwisu dowiedziałem się, tyle, że muszą wpiąć się komputerem. Czyli nic. Ze swojej strony wymieniłem filtry oleju silnikowego/oleju hydraulicznego i paliwa. Wymieniłem olej hydrauliczny i silnikowy. Po prostu przyszedł na nie czas. Następnie zatankowałem paliwo...
ale wytłumacz dla czego np. współczesne zetory mają wymianę oleju co 500mth? Z takiego samego powodu co nowe auta mają wymianę oleju co 30 tysięcy - szybciej wysiądzie silnik. Notabene co z tego, że wzrosła jakość wykonania silników współczesnych np. aut, skoro jednocześnie w sposób nieporównywalny wzrosło obciążenie jednostek napędowych - przecież...
No właśnie. Rozważanie czysto teoretyczne, bo nie planuję w swoim samochodzie zmieniać chłodziwa, ale... Rozważanie praktyczne: 1. BMW E39 525 kolegi, jak dobrze pamiętam, w lecie skończyło się na zagotowaniu i wywaleniu płynu podczas jazdy w mieście. Pamiętaj że wrzenie to nie tylko temperatura wrzenia - jeśli w układzie jest ciśnienie wyższe od atmosferycznego...
Witajcie, w sobotę 29.11 przywiozłem do siebie moim Lublinem tego cudaka. Kupiłem go za marne grosze w porównaniu do cen rynkowych, a dodatkowo dostałem do niego radła, glebogryzarkę, wałek przekaźnika oraz akumulator BOSCH. Standardowe traktory typu Ursus, Zetor i wszystkie inne znam bardzo dobrze i potrafię większość napraw wykonać sam, jednak u tego...
Witam, Myśli technicznej wykorzystanej w T25, bym się nie czepiał. Zwłaszcza w porównaniu do ursusów C330 i C360. Nie mam wielkiego doświadczenia z C330, ale mam z C360. Za zastosowaną tam "myśl techniczną" sterowania pompą podnośnika dałbym osobiście w mordę temu który to wymyślił [musi obracać się wom by działał podnośnik]. Generalnie podnośnik w...
Mój ciągnik się grzeje pomimo że jes wyjęty termostat, pompa wodna pracuje.Zdiąłem głowicę kolega stwierdził że uszczelki są w porządku, woda nie dostaje się do oleju.W układzie chłodzenia stwarza się ciśnienie bo nawet jeżeli silnik nie osiągnął wysokiej temperatury to przy zgaszeniu płyn chłodniczy wydostaje się przez rurkę nadmiaru. Bardzo proszę...
Witam.Następny problem to wspomaganie w 7211.Po manewrach kierownicą (a kręci się dość ciężko) ze zbiorniczka płynu od wspomagania wylatuje burzący się olej.Czy mógł uszkodzić się jakiś zimering i olej z silnika dostaje się do układu wspomagania?
Witam Mam problem z wyciekiem oleju najprawdopodobniej silnikowego z komory sprzęgła w ciągniku Zetor 8540. Wygląda to tak, iż ciągnik trochę pojeździ. Po kilku dniach spoczynku w garażu ani kropli pod spodem, jednak po przejechanych 5m nagle wylewa się ponad 0,5 litra oleju. Jeśli było by to uszczelnienie wału to raczej kapał by systematycznie.Czy...
Siłownik powinien być suchy, jak i tłoczysko to siłownik dwustronnego działania . A ten " dzyndzelek" to zawór sterujący siłownikiem wraz z obejmą na tłoczysku służy do ustalenia do jakiej wysokości ma się chować tłoczysko czyli jak nisko opadnie układ zawieszenia. Co do oleju to w instrukcji jest napisane że zwykły silnikowy 15w/40 nie żaden hl , w...
zetor oleju zetor ciśnienie oleju silnik zetor silnik
rezystor cewka zapłonowa miracast philips indesit instrukcja pralka
doładowanie punktów elektroda silnik siłownika zaworu
Które koło nie rusza się podczas skrętu w lewo? Histereza w kotle Vaillant ecoTEC exclusive - ustawienia i znaczenie