To co kupiłeś najpierw trzeba wylogować i dopiero zalogować do Twojego auta ale jak uszkodzone CD to nie ma sensu kombinować, teraz musisz zalogować oryginalne. PIN z radia lub wyświetlacza. Do odczytania eeprom.
Podam ci ale chyba wiesz http://www.op-com.pl/
https://www.youtube.com/c/TomFIX/videos Na tym kanale patrzyłeś?
Sprawdź w ECU.
Najłatwiej przemierzyć, czy wymagane 4 sygnały prawidłowo są połączone. Jeśli posiadasz radio CDR500 to korzystając ze schematu (powyższy link TYP2) należy sprawdzić czy piny 1 SDA ,2 SCL i 4 MRQ są odpowiednio połączone z pinami na wyświetlaczu (SDA pin11, SCL pin 10 i MRQ pin 12).
Jak nie masz czym to na plaku i luzowanie wężyków przy wtryskach.
Wylogowane ori.
niestety nic nie daje. Dziś zainstalowałem u znajomego na windows 7 i wszystko smiga jak powinno Pod windows 7 kabel wykrywany od razu jest jako OPcom po instalacji sterowników normalnie łączy się z programem. Chyba nie zostało mi nic innego jak przerzucić sie na win7
Kupiłem OPCOM-a (naklejka na złączu 1.99). Nie mogę odczytać CD, który dostałem z interfejsem. Poszperałem na forach i doszedłem do wniosku, że można uszkodzić OPCOM-a instalując nieodpowiednie oprogramowanie. Dlatego szukam jakiegoś tutorialu, żebym cos nie "zsolił". Mam Win11 PCB mojego OPCOM-a wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/3199495800_...
Chińskie klony to jest taka loteria że głowa mała w tych opcomach , i nie wiem czy nie niższy soft tam lepiej działał niż 1.99
Hej udało mi sie ogarnać opcoma i coś tam się łączy, ta wersja 2010.08 co mogę mając tego opcoma zdiagnozować u siebie bo chcę pozbyć się tego problemu z DPFem i ciągłym przelewaniem paliwa do oleju - mam nowe wtryskiwacze, czy muszę robić im jakieś dostosowywanie ? - co mogę zdiagnozować z EGR i DPF-em, czy DPF tylko wypalanie ? - jakie wartości ciśnienia...
Naprawiłem kabelek i zaprogramowałem nowy kluczyk. Przy okazji spisałem sobie konfigurację CIM gdyby padł i była potrzebna jego wymiana. Udało się naprawić bez kupowania nowych przekaźników i czekania aż przyjdą :) Opis naprawy - wstępna analiza Rozebrałem obudowę i przemierzyłem multimetrem cewki, na wszystkich taki sam opór, bodajże 65Ω. Sprawdziłem...
Tym opcomem nie zakodujesz tych wtrysków w tym silniku. Masz wybrany z13dth który ma zupełnie inny sterownik. Ciesz się że opcom nie uwalił ci epromu w tym nowszym Magneti Marelli.
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
Nie pamiętam czy opcom ma funkcję wykresu ale należało by zrobić na wykresie prędkość z 4 czujników abs.
Ryżowym opcom ogarniesz tylko cd30 mp3 i gida musisz mieć carpass do zestawu. Cida i cd70 nie rozlogujesz ryżowym opcom.
witam poszukuje opcom do opla zafiry b 1.8 czy musi być jakaś specjalna wersja czy pasuje kazda ?
tak, wyświetlacz jest zalogowany i dlatego masz headunit safe. skoro opcom nie daje rady to bez techa się nie obejdzie.
Myślałem że tym opcom oprogramowaniem dam radę to zrobić. Dziękuję za pomoc. Dasz radę.
Opcom i carpass 10minut roboty. Często w tych opałach się tak działo , jak był słaby akumulator.
Pytanie jeszcze czy piloty w ogóle nadają, świecąca diodka o niczym nie świadczy. Ale tego bez odpowiedniego testera nie sprawdzisz, OPCOM też chyba nie pokazuje czy, i jaki kod odebrał. Jeśli masz OPCOMA, i piloty rzeczywiście są od tego samochodu, to jest szansa je z powrotem przypisać. Nie można tylko używanych kluczyków dopisać do innego samochodu....
Nie znam się dobrze na klimatyzacji, ale czasem czujniki temperatury nie pozwalają włączyć klimatyzacji, sprzęgło spina sprężarkę? Nie ufaj delphi w 100% czasem w nim coś jest a fizycznie nie działa lepiej opcom byś to zdiagnozował.
Sposób jest, aktywacja dodatkowych funkcji w serwisie, opcom raczej tego nie ogarnie.
Jakieś wskazówki co dalej? Gdzie szukać? Proszę o pomoc.
W skrzyni wybierak biegów , pedały + pompa sprzęgła , przewody sprzęgła w zależności od modelu wysprzęgnik (siłownik w skrzyni) , kodowanie tech , mdi lub opcom , zbiorniczek płynu hamulcowego musi mieć wyjście na zasilanie pompy sprzęgła i pewnie jeszcze jakieś drobne głupoty ..
Interfejsem diagnostycznym Opcom lub Tech.
Witam jak w temacie szukałem na necie jak aktywować wyświetlanie spalania na wyświetlaczu GID w vectrze c i nic nie znalazłem . Dziś aktywowałem metodą prób i błędów wyświetlanie dodatkowych opcji na wyświetlaczu GID w vectrze c z 2004 roku z silnikiem Z20NET i postanowiłem się tym podzielić z innymi . Przed aktywowaniem wyświetlał tylko zegarek , date...
Ten z końcówką A jest źle odczytany, pozostałe dwa są odczytane poprawnie i są identyczne. PIN: 5443 VIN: W0L0......1969 Zanim zdemontujesz swój CIM to spisz sobie konfigurację dla wszystkich prędkości CAN, nr klucza, oraz VIN ze starego CIMu to to trzeba będzie przepisać do nowego. OPCOM daje radę przy wymianie CIMu.
Opcom ,Opelscanner ,(oczywiście tech2 i mdi), delphi ds150 , texa , kts i inne uniwersale bez problemu , tylko zwykłe skanery OBD nie działają..
Żadna pętla immo, czy piny przy sterowniku. Brak połączenia to albo brak zasilania na ECU albo ECU uwalone bardzo częsta usterka w tym aucie. Opcom przypisze sterownik ale jak zrobisz to nieumiejętnie to transpondery będziesz miał do kupna. Procedurę znajdziesz w sieci. W oplu przy braku części składowych immo w tym przypadku ECU rozrusznik nie zakręci.
Problem może być podrobiony procesor.
Cześć. mamy Vectrę C z sinikiem 1,8 , w której zapala się check i występuje błąd P0170(12) i okresowo błąd wypadanie zapłonu w cylindrze 2. Jadąc na dwójce na wolnych obrotach opcom pokazuje masę powietrza 9kg/h i korekty częściową -38, a pełnego obciążenia -45. Załączam plik excela z prośbą, czy mógłby ktoś z Was rzucić okiem i podpowiedziec, gdzie...
ale to nie ma nic do odblokowania, trzeba wrzucić oprogramowanie na pamięć radia programatorem jeśli płytą nie idzie. OPCOM czy tech2 tutaj nic nie da.
Potrzeba co siły człowieka do wykonania pomiaru bo samymi pieniędzmi za jakieś gadżety tego nie naprawisz . Ten OpCom do Corsy nie przyda Ci się na pewno więc radzę odstąpić od zamówienia jeżeli się da. Zwłaszcza że nie występują błędy DTC powiązane bezpośrednio toteż usterką powinien obejrzeć elektronik taki z prawdziwego zdarzenia żebyś potem nie...
Podłączałeś go do interfejsu dedykowanego do opla (np opcom albo tech2) czy do uniwersalnego kombajnu ?
Jutro zawioze go na komp i zobaczymy jakie błędy sypnie. Zapewne identyfikatory środowiska UEC i REC, pewnie jeszcze tego modułu za bezpiecznikami w kabinie, możesz sam to wszystko poprzekładać i auto odpali ale potem będzie konieczna konfiguracja wyposażenia techem bo opcom się wyłoży i pewnie jeszcze coś w aucie udupi, pozakładaj to co powymieniałeś...
Co do zmiany sterownika silnika to mechanik ma racje potrzebujesz kodu pin ale idzie odzczytac zwykłym opcomem.Ja kupilem sam sterownik na giełdzie samoch.Niby oznaczenia te same 1,7 L/TX2 ale niepasował.Był od astry a ja mam corse.Musialem wysłac go do goscia ktory wgrał mu nowy soft i wyzerowal.Potem wystarczy opcom i zgrac go z reszta czyli immo...
Niewielka różnica widać ja gołym okiem Interfejs to układ który łączy auto z PC. Tester to urządzenie które diagnozuje auto bez użycia PC. Interfejsy są tanie, testery są drogie. Do swojego auta możesz kupić interfejs działający z programem o mylącej nazwie tech2 – tani, lub drogi tester TECH2. Najlepszym zakupem jest OPCOM cena około 3000 zł...
Witam, mam dokładnie ten sam problem. Corsa C 1.7 DT /2001. Wymieniony był ster silnika uszkodzony całkowicie. Nowy z pinem wylogowalem, zalogowałem oryginalnym, Vin przeprogramowany, kluczyki ok. Powstał błąd P1615 - niepoprawna weryfikacja BCM i P1616 weryfikacja IPC. Zrobiłem reset i ponowne programowanie BCM. Błąd P1615 zniknął, ale licznika nie...
Jak dobra firma, to nic nie trzeba programować po regeneracji, dopytaj. Astra F, G, H, J czy K? Diesel, benzyna, Multec, Simtec, Bosch, Denso?
Wpisz w google PIC18F458 - pierwszy wynik. Dodano po 46 Temat rozwiązany, kupiłem pickit3 i programowanie poszło bez zająknięcia.
Jeśli odpalałeś nowy soft na chińskim kablu, to wysypał się PIC. Jak masz programator i chęci to go postawisz, jak nie, to musisz znów dać zarobić panu PingPong.
A EHU widzi owe przyciski?
NAPRAWIŁEM. Błąd C0551 47 nakierował mnie na brak vina w module ABS/ TC/ESP więc go wgrałem i kontrolki pogasły, samo kasowanie błędu nic nie dawało bo lampki itak się pojawiały po czasie. Zastanawia mnie jak opcokem to spieprzyłem. ? Czyżbyś uszkodzony mógł coś tak namieszać. https://obrazki.elektroda.pl/6873180000_... https://obrazki.elektroda.pl/4331349800_...
Najważniejsze żeby miał prawdziwy procesor PIC 18F458, wstawiają podróbki i interfejs dział nie stabilnie sam kupiłem kiedyś taki i czasem są z nim problemy. http://blog.obd2diy.fr/2015/09/17/modifi...
Jeśli moduł bcm odpowiedni to tak a jeśli nie to nie bo nie każdy moduł bcm obsługuje w corsa d opcom (nie wiem jak z ipc w corsie d czy opcom wszystkie typy obsługuje programowanie) Corsa E niestety brak tego w opcomie
Sam program nie wystarczy, potrzeba jeszcze odpowiedniego interfejsu, do opla najlepszy Tech, albo uniwersalny Autocom/Delhi, KTS lub inny, ale nie ma pewności czy da radę.
Poprzez edycję proszę o foto i cenę!
witam Posiadam opla zafirę A z 8.2002r. Mam nieoryginalne radio oraz wyświetlacz BIDa, który wyświetla date, godzinę oraz średnie, chwilowe spalanie oraz komunikaty serwisowe. Niestety informacje te są w jez. niemieckim. Podobno istnieje możliwość zmiany języka(widziałem nawet filmy na YT) Pytanie czy moge to zrobić za pomocą OPCOMa czy Opel scannera....
OPCOM nie działa na interfejsie kkl.
opcom programowanie opcom wylogowanie opcom zasilania
dławik indukcyjność pomiar temperatura lm358 asrock podkręcać
Pobór energii w HDR10 na Vectra Smart TV Box Uszkodzony alarm i zamek centralny a blokada wtrysku paliwa