To ubijanie to prawda, z tym że chodzi o to że różne wersje programów opcom wrzucają różny firmware do kabla, dzieje się to w mgnieniu oka po odpaleniu programu i zrobieniu testu interfejsu lub przy próbie połączenie z autem. Nie ma zapytania czy chcesz zaktualizować tylko dzieje się to z automatu. Dopiero jeśli próba jest nie udana to wyskakuje komunikat...
A czy opcom widzi to? Launch tego nie widzi Nowe wersje jak najbardziej , wybierasz pozycję sterownik wtryskiwaczy paliwa (FICM) .
W [url=http://www.youtube.com/watch?v=BJ4X... filmie opisana jest procedura w różnych wariantach. Dodatkowo można sobie wylogować radio, edytując zawartość pamięci eeprom.
licznika nie trzeba kodować bo auto odalisz nawet bez licznika jak i z innym liczniekiem o ile auto jest sprawne... Też to słyszałem , ale albo były wersje gdzie licznik nie był w formie zabezpieczenia, albo może jak już raz jest spasowany silnik i zniknie licznik lub jest podmieniony to pali. Ale jak wstawiam sterownik do auta to nie wiadomo. W astrze...
To co kupiłeś najpierw trzeba wylogować i dopiero zalogować do Twojego auta ale jak uszkodzone CD to nie ma sensu kombinować, teraz musisz zalogować oryginalne. PIN z radia lub wyświetlacza. Do odczytania eeprom.
też mi sie wydaje ze opcom sobir nie poradzi, raczej tylko wylut psamieci i programator. proponuje uważac na wersje wsadu. sam miałem z tym problem
Podam ci ale chyba wiesz http://www.op-com.pl/
Podjadę do znajomego po używaną cewkę z auta, które jeździ https://tis2web.service.gm.com/tis2web OPCOM pokazuje mi: systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0A01 Wg tej strony wychodzi: Software Version Number 2817 Rozumiem, że to są wersje softu i wynika z tego, że jest dostępna nowsza wersja? Pytam, bo zainteresowała mnie ta informacja: "Usprawniona...
Wylogowane ori.
Sprawdź w ECU.
Najłatwiej przemierzyć, czy wymagane 4 sygnały prawidłowo są połączone. Jeśli posiadasz radio CDR500 to korzystając ze schematu (powyższy link TYP2) należy sprawdzić czy piny 1 SDA ,2 SCL i 4 MRQ są odpowiednio połączone z pinami na wyświetlaczu (SDA pin11, SCL pin 10 i MRQ pin 12).
Ryżowym opcom ogarniesz tylko cd30 mp3 i gida musisz mieć carpass do zestawu. Cida i cd70 nie rozlogujesz ryżowym opcom.
https://www.youtube.com/c/TomFIX/videos Na tym kanale patrzyłeś?
Jak nie masz czym to na plaku i luzowanie wężyków przy wtryskach.
Opcomem tego nie ruszysz. Potrzebny jest odczyt eepromu ze sterownika. Potrafi to np carprog. Jak nie masz skąd go wziąć to odezwij się na PW.
Interfejsem diagnostycznym Opcom lub Tech.
Czasami wystarczy OPCOM, innym razem ABRITES, lub zwykły programator i odczytać pamięć 93c66 z BCM i policzyć.
Kupiłem OPCOM-a (naklejka na złączu 1.99). Nie mogę odczytać CD, który dostałem z interfejsem. Poszperałem na forach i doszedłem do wniosku, że można uszkodzić OPCOM-a instalując nieodpowiednie oprogramowanie. Dlatego szukam jakiegoś tutorialu, żebym cos nie "zsolił". Mam Win11 PCB mojego OPCOM-a wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/3199495800_...
Nie pamiętam czy opcom ma funkcję wykresu ale należało by zrobić na wykresie prędkość z 4 czujników abs.
Tym opcomem nie zakodujesz tych wtrysków w tym silniku. Masz wybrany z13dth który ma zupełnie inny sterownik. Ciesz się że opcom nie uwalił ci epromu w tym nowszym Magneti Marelli.
Opcom nie ogarnie tego radia Na pewno zrobi to MDI. Sprobyi
Myślałem że tym opcom oprogramowaniem dam radę to zrobić. Dziękuję za pomoc. Dasz radę.
tak, wyświetlacz jest zalogowany i dlatego masz headunit safe. skoro opcom nie daje rady to bez techa się nie obejdzie.
Sprawdziłem miernikiem i dodatkowo sprawdziłem zasilaczem, to każdy klika, tylko ten jeden nie i nie pobiera wcale prądu przy podpinaniu zasilacza.
Sposób jest, aktywacja dodatkowych funkcji w serwisie, opcom raczej tego nie ogarnie.
Opcom i carpass 10minut roboty. Często w tych opałach się tak działo , jak był słaby akumulator.
Programowanie potrzebne, immobiliser w liczniku. Tech 2 się kłania albo OPCOM.
Opcom ,Opelscanner ,(oczywiście tech2 i mdi), delphi ds150 , texa , kts i inne uniwersale bez problemu , tylko zwykłe skanery OBD nie działają..
niestety nic nie daje. Dziś zainstalowałem u znajomego na windows 7 i wszystko smiga jak powinno Pod windows 7 kabel wykrywany od razu jest jako OPcom po instalacji sterowników normalnie łączy się z programem. Chyba nie zostało mi nic innego jak przerzucić sie na win7
ale to nie ma nic do odblokowania, trzeba wrzucić oprogramowanie na pamięć radia programatorem jeśli płytą nie idzie. OPCOM czy tech2 tutaj nic nie da.
Podłączałeś go do interfejsu dedykowanego do opla (np opcom albo tech2) czy do uniwersalnego kombajnu ?
To podłączyć kontrolkę silnika i chociaż kody błyskowe. Tak jest diagnostyka po lini K i potrzeba interfejsu i programu. Może to być OpelScanner albo OpCom. Wtedy można podglądać parametry z czujników na żywo. PS C16SE to właśnie OBD teraz obecnie mamy OBD-2 (a dokładniej EOBD)
Nie znam się dobrze na klimatyzacji, ale czasem czujniki temperatury nie pozwalają włączyć klimatyzacji, sprzęgło spina sprężarkę? Nie ufaj delphi w 100% czasem w nim coś jest a fizycznie nie działa lepiej opcom byś to zdiagnozował.
Chińskie klony to jest taka loteria że głowa mała w tych opcomach , i nie wiem czy nie niższy soft tam lepiej działał niż 1.99
Opel jest bardzo prosty do ogarnięcia. Wystarczy zwykły opcom. Nim wyciągasz pin z licznika a potem przypisujesz nowa pastylkę w module immo. Moduł immo jest na stacyjce nałożony. Jeśli masz w okolicy osobę która dorabia klucze samochodowe to oni często dojeżdżają do klienta. Może też być elektryk samochodowy też powinien ogarnąć
W skrzyni wybierak biegów , pedały + pompa sprzęgła , przewody sprzęgła w zależności od modelu wysprzęgnik (siłownik w skrzyni) , kodowanie tech , mdi lub opcom , zbiorniczek płynu hamulcowego musi mieć wyjście na zasilanie pompy sprzęgła i pewnie jeszcze jakieś drobne głupoty ..
Może kup OPCOM - tani i wiele może.
Dzięki, a czy zwykly kabel obd wystarczy, i jaki soft bedzie potrzeby do odczytania kodu immo Uniwersalnymi kablami tego sie nie zrobi, najlepiej zrobic to interfejsem, jak i oprogramowaniem typowo do opla, np opcom.
witam poszukuje opcom do opla zafiry b 1.8 czy musi być jakaś specjalna wersja czy pasuje kazda ?
Ten z końcówką A jest źle odczytany, pozostałe dwa są odczytane poprawnie i są identyczne. PIN: 5443 VIN: W0L0......1969 Zanim zdemontujesz swój CIM to spisz sobie konfigurację dla wszystkich prędkości CAN, nr klucza, oraz VIN ze starego CIMu to to trzeba będzie przepisać do nowego. OPCOM daje radę przy wymianie CIMu.
Hej udało mi sie ogarnać opcoma i coś tam się łączy, ta wersja 2010.08 co mogę mając tego opcoma zdiagnozować u siebie bo chcę pozbyć się tego problemu z DPFem i ciągłym przelewaniem paliwa do oleju - mam nowe wtryskiwacze, czy muszę robić im jakieś dostosowywanie ? - co mogę zdiagnozować z EGR i DPF-em, czy DPF tylko wypalanie ? - jakie wartości ciśnienia...
Pytanie jeszcze czy piloty w ogóle nadają, świecąca diodka o niczym nie świadczy. Ale tego bez odpowiedniego testera nie sprawdzisz, OPCOM też chyba nie pokazuje czy, i jaki kod odebrał. Jeśli masz OPCOMA, i piloty rzeczywiście są od tego samochodu, to jest szansa je z powrotem przypisać. Nie można tylko używanych kluczyków dopisać do innego samochodu....
Musi działać.
Naprawiłem kabelek i zaprogramowałem nowy kluczyk. Przy okazji spisałem sobie konfigurację CIM gdyby padł i była potrzebna jego wymiana. Udało się naprawić bez kupowania nowych przekaźników i czekania aż przyjdą :) Opis naprawy - wstępna analiza Rozebrałem obudowę i przemierzyłem multimetrem cewki, na wszystkich taki sam opór, bodajże 65Ω. Sprawdziłem...
Żadna pętla immo, czy piny przy sterowniku. Brak połączenia to albo brak zasilania na ECU albo ECU uwalone bardzo częsta usterka w tym aucie. Opcom przypisze sterownik ale jak zrobisz to nieumiejętnie to transpondery będziesz miał do kupna. Procedurę znajdziesz w sieci. W oplu przy braku części składowych immo w tym przypadku ECU rozrusznik nie zakręci.
Poprzez edycję proszę o foto i cenę!
Potrzebny OPcom.
A ty myślisz że VCDS czy OPCom za 200zł są legitne? VCDS ok 3000zl. Pełno tych klonów wszędzie.
Witam sam często pracuję na AutoCom , na starych wersjach i nowych.Są oki ale może masz ty lub znajomy interfejs pod OPcom( lub Kline vag bo podchodzi) byłby dedykowany bo nie wszystko jest na autcom. Program na necie lub w bazie elektrody.Nie napisałem wcześniej co do katalizatora ale jak masz możliwość to dla świętego spokoju zrób analizę spalin.
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
opcom opcom wersje smartpss sprawdzic wersje
awaria ekspresu philips router opinia liczyc algorytm
interfejs lexia naprawa udaru makita
Mercedes Sprinter 903 2.2 CDI – brak sterowania turbosprężarką, diagnostyka N75, VGT, podciśnienie Wydajność sprężarek w autobusach Ikarus: modele i parametry