To ubijanie to prawda, z tym że chodzi o to że różne wersje programów opcom wrzucają różny firmware do kabla, dzieje się to w mgnieniu oka po odpaleniu programu i zrobieniu testu interfejsu lub przy próbie połączenie z autem. Nie ma zapytania czy chcesz zaktualizować tylko dzieje się to z automatu. Dopiero jeśli próba jest nie udana to wyskakuje komunikat...
A czy opcom widzi to? Launch tego nie widzi Nowe wersje jak najbardziej , wybierasz pozycję sterownik wtryskiwaczy paliwa (FICM) .
W [url=http://www.youtube.com/watch?v=BJ4X... filmie opisana jest procedura w różnych wariantach. Dodatkowo można sobie wylogować radio, edytując zawartość pamięci eeprom.
licznika nie trzeba kodować bo auto odalisz nawet bez licznika jak i z innym liczniekiem o ile auto jest sprawne... Też to słyszałem , ale albo były wersje gdzie licznik nie był w formie zabezpieczenia, albo może jak już raz jest spasowany silnik i zniknie licznik lub jest podmieniony to pali. Ale jak wstawiam sterownik do auta to nie wiadomo. W astrze...
To co kupiłeś najpierw trzeba wylogować i dopiero zalogować do Twojego auta ale jak uszkodzone CD to nie ma sensu kombinować, teraz musisz zalogować oryginalne. PIN z radia lub wyświetlacza. Do odczytania eeprom.
też mi sie wydaje ze opcom sobir nie poradzi, raczej tylko wylut psamieci i programator. proponuje uważac na wersje wsadu. sam miałem z tym problem
Podam ci ale chyba wiesz http://www.op-com.pl/
Podjadę do znajomego po używaną cewkę z auta, które jeździ https://tis2web.service.gm.com/tis2web OPCOM pokazuje mi: systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0A01 Wg tej strony wychodzi: Software Version Number 2817 Rozumiem, że to są wersje softu i wynika z tego, że jest dostępna nowsza wersja? Pytam, bo zainteresowała mnie ta informacja: "Usprawniona...
Wylogowane ori.
Sprawdź w ECU.
Najłatwiej przemierzyć, czy wymagane 4 sygnały prawidłowo są połączone. Jeśli posiadasz radio CDR500 to korzystając ze schematu (powyższy link TYP2) należy sprawdzić czy piny 1 SDA ,2 SCL i 4 MRQ są odpowiednio połączone z pinami na wyświetlaczu (SDA pin11, SCL pin 10 i MRQ pin 12).
Ryżowym opcom ogarniesz tylko cd30 mp3 i gida musisz mieć carpass do zestawu. Cida i cd70 nie rozlogujesz ryżowym opcom.
https://www.youtube.com/c/TomFIX/videos Na tym kanale patrzyłeś?
Jak nie masz czym to na plaku i luzowanie wężyków przy wtryskach.
Opcomem tego nie ruszysz. Potrzebny jest odczyt eepromu ze sterownika. Potrafi to np carprog. Jak nie masz skąd go wziąć to odezwij się na PW.
Interfejsem diagnostycznym Opcom lub Tech.
Czasami wystarczy OPCOM, innym razem ABRITES, lub zwykły programator i odczytać pamięć 93c66 z BCM i policzyć.
Nie pamiętam czy opcom ma funkcję wykresu ale należało by zrobić na wykresie prędkość z 4 czujników abs.
Tym opcomem nie zakodujesz tych wtrysków w tym silniku. Masz wybrany z13dth który ma zupełnie inny sterownik. Ciesz się że opcom nie uwalił ci epromu w tym nowszym Magneti Marelli.
Opcom nie ogarnie tego radia Na pewno zrobi to MDI. Sprobyi
Myślałem że tym opcom oprogramowaniem dam radę to zrobić. Dziękuję za pomoc. Dasz radę.
Sprawdziłem miernikiem i dodatkowo sprawdziłem zasilaczem, to każdy klika, tylko ten jeden nie i nie pobiera wcale prądu przy podpinaniu zasilacza.
tak, wyświetlacz jest zalogowany i dlatego masz headunit safe. skoro opcom nie daje rady to bez techa się nie obejdzie.
Sposób jest, aktywacja dodatkowych funkcji w serwisie, opcom raczej tego nie ogarnie.
Opcom i carpass 10minut roboty. Często w tych opałach się tak działo , jak był słaby akumulator.
niestety nic nie daje. Dziś zainstalowałem u znajomego na windows 7 i wszystko smiga jak powinno Pod windows 7 kabel wykrywany od razu jest jako OPcom po instalacji sterowników normalnie łączy się z programem. Chyba nie zostało mi nic innego jak przerzucić sie na win7
Programowanie potrzebne, immobiliser w liczniku. Tech 2 się kłania albo OPCOM.
Opcom ,Opelscanner ,(oczywiście tech2 i mdi), delphi ds150 , texa , kts i inne uniwersale bez problemu , tylko zwykłe skanery OBD nie działają..
To podłączyć kontrolkę silnika i chociaż kody błyskowe. Tak jest diagnostyka po lini K i potrzeba interfejsu i programu. Może to być OpelScanner albo OpCom. Wtedy można podglądać parametry z czujników na żywo. PS C16SE to właśnie OBD teraz obecnie mamy OBD-2 (a dokładniej EOBD)
ale to nie ma nic do odblokowania, trzeba wrzucić oprogramowanie na pamięć radia programatorem jeśli płytą nie idzie. OPCOM czy tech2 tutaj nic nie da.
Podłączałeś go do interfejsu dedykowanego do opla (np opcom albo tech2) czy do uniwersalnego kombajnu ?
Nie znam się dobrze na klimatyzacji, ale czasem czujniki temperatury nie pozwalają włączyć klimatyzacji, sprzęgło spina sprężarkę? Nie ufaj delphi w 100% czasem w nim coś jest a fizycznie nie działa lepiej opcom byś to zdiagnozował.
Opel jest bardzo prosty do ogarnięcia. Wystarczy zwykły opcom. Nim wyciągasz pin z licznika a potem przypisujesz nowa pastylkę w module immo. Moduł immo jest na stacyjce nałożony. Jeśli masz w okolicy osobę która dorabia klucze samochodowe to oni często dojeżdżają do klienta. Może też być elektryk samochodowy też powinien ogarnąć
Może kup OPCOM - tani i wiele może.
W skrzyni wybierak biegów , pedały + pompa sprzęgła , przewody sprzęgła w zależności od modelu wysprzęgnik (siłownik w skrzyni) , kodowanie tech , mdi lub opcom , zbiorniczek płynu hamulcowego musi mieć wyjście na zasilanie pompy sprzęgła i pewnie jeszcze jakieś drobne głupoty ..
Dzięki, a czy zwykly kabel obd wystarczy, i jaki soft bedzie potrzeby do odczytania kodu immo Uniwersalnymi kablami tego sie nie zrobi, najlepiej zrobic to interfejsem, jak i oprogramowaniem typowo do opla, np opcom.
witam poszukuje opcom do opla zafiry b 1.8 czy musi być jakaś specjalna wersja czy pasuje kazda ?
Musi działać.
Ten z końcówką A jest źle odczytany, pozostałe dwa są odczytane poprawnie i są identyczne. PIN: 5443 VIN: W0L0......1969 Zanim zdemontujesz swój CIM to spisz sobie konfigurację dla wszystkich prędkości CAN, nr klucza, oraz VIN ze starego CIMu to to trzeba będzie przepisać do nowego. OPCOM daje radę przy wymianie CIMu.
Pytanie jeszcze czy piloty w ogóle nadają, świecąca diodka o niczym nie świadczy. Ale tego bez odpowiedniego testera nie sprawdzisz, OPCOM też chyba nie pokazuje czy, i jaki kod odebrał. Jeśli masz OPCOMA, i piloty rzeczywiście są od tego samochodu, to jest szansa je z powrotem przypisać. Nie można tylko używanych kluczyków dopisać do innego samochodu....
Naprawiłem kabelek i zaprogramowałem nowy kluczyk. Przy okazji spisałem sobie konfigurację CIM gdyby padł i była potrzebna jego wymiana. Udało się naprawić bez kupowania nowych przekaźników i czekania aż przyjdą :) Opis naprawy - wstępna analiza Rozebrałem obudowę i przemierzyłem multimetrem cewki, na wszystkich taki sam opór, bodajże 65Ω. Sprawdziłem...
Potrzebny OPcom.
Żadna pętla immo, czy piny przy sterowniku. Brak połączenia to albo brak zasilania na ECU albo ECU uwalone bardzo częsta usterka w tym aucie. Opcom przypisze sterownik ale jak zrobisz to nieumiejętnie to transpondery będziesz miał do kupna. Procedurę znajdziesz w sieci. W oplu przy braku części składowych immo w tym przypadku ECU rozrusznik nie zakręci.
Poprzez edycję proszę o foto i cenę!
Opcom nie ma opcji programowania w tym module ,co wiecej brak blokow pomiarowych! Universalne testery tez nie daja rady.
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
Witam sam często pracuję na AutoCom , na starych wersjach i nowych.Są oki ale może masz ty lub znajomy interfejs pod OPcom( lub Kline vag bo podchodzi) byłby dedykowany bo nie wszystko jest na autcom. Program na necie lub w bazie elektrody.Nie napisałem wcześniej co do katalizatora ale jak masz możliwość to dla świętego spokoju zrób analizę spalin.
Ciekawe, czy ktoś podejmie z przeglądających , temat. Zawsze mogę uzupełnić wątek o potrzebne informacje. Czy odczyt z raportu opcom. Dodano po 17 Ciekawe, czy ktoś podejmie z przeglądających , temat. Zawsze mogę uzupełnić wątek o potrzebne informacje. Czy odczyt z raportu opcom.
Niewielka różnica widać ja gołym okiem Interfejs to układ który łączy auto z PC. Tester to urządzenie które diagnozuje auto bez użycia PC. Interfejsy są tanie, testery są drogie. Do swojego auta możesz kupić interfejs działający z programem o mylącej nazwie tech2 – tani, lub drogi tester TECH2. Najlepszym zakupem jest OPCOM cena około 3000 zł...
Opcom + pin z carpass.
Właśnie wpisywałem ten pin i za każdym razem wyskakuje że jest nieprawidłowy. Operację przeprowadzam Opcom-em.
A gdzie to znajdę? OPCOM V5?
Bo tu potrzeba MDI albo OPcom.
Jak dobra firma, to nic nie trzeba programować po regeneracji, dopytaj. Astra F, G, H, J czy K? Diesel, benzyna, Multec, Simtec, Bosch, Denso?
Wpisz w google PIC18F458 - pierwszy wynik. Dodano po 46 Temat rozwiązany, kupiłem pickit3 i programowanie poszło bez zająknięcia.
Znnajdz datashet tego BA ( http://obrazki.elektroda.pl/1736080100_1...
Oczywiście lexia i diagbox no chyba że opel przed 2018 to jeszcze MDI i GDS (ew. opcom - sam opel )
Jakieś wskazówki co dalej? Gdzie szukać? Proszę o pomoc.
OPL Monitor na smartfona OPCOM made in ... ;-)
Dzięki wielkie. Myślę, że jest właściwy, bo do modułu REC pasuje, ale do CIM już nie zaakceptował. Być może jest zablokowany albo chiński opcom coś szwankuje.
Potrzeba co siły człowieka do wykonania pomiaru bo samymi pieniędzmi za jakieś gadżety tego nie naprawisz . Ten OpCom do Corsy nie przyda Ci się na pewno więc radzę odstąpić od zamówienia jeżeli się da. Zwłaszcza że nie występują błędy DTC powiązane bezpośrednio toteż usterką powinien obejrzeć elektronik taki z prawdziwego zdarzenia żebyś potem nie...
Witam. Ja znalazłem coś takiego. opcom-schemat, 1,39.zip - program.
Musisz podjechać do kogoś, kto ma interfejs diagnostyczny, najlepiej Opcom i zrobić programowanie.
Jeśli odpalałeś nowy soft na chińskim kablu, to wysypał się PIC. Jak masz programator i chęci to go postawisz, jak nie, to musisz znów dać zarobić panu PingPong.
Ocflash próbowałeś? W paczce dodatkowo stery + skrypt do czyszczenia innych driverów ftdi. Jaki program do tego chce używać? Jak masz jakąś wysoką wersję, to wgraj najniżesz fw i opcom sam zaktualizuje do tej co trzeba.
A EHU widzi owe przyciski?
Czy do ustawienia świateł potrzebny jest oryginalny opcom albo tech? Na ali można dostać tani chiński opcom. Wystarczy do tego? jeśli sprawny to da radę jak najbardziej ..
Oryginał OPCOM zakoduje wszystko , i odczyta PIN z auta , ale nie poczyta ze sterownika , chyba że będziesz miał specjalną wersję tego urządzenia (inżynierską) to będziesz w stanie zrobić całość .
kogo w okolicy Tomaszowa Mazowieckiego możecie polecić i jakim programem (opcom)?
Poczytaj http://blog.obdii365.com/2022/02/22/free...
Nie rozpoznaje cię kluczyka. Albo się imo posypało. Masz opcom to działaj.
Możesz coś więcej napisać. Czy z silnika 1.8 do 1.6 mogę przełożyć? Czym zrobić kodowanie, bo opcom raczej takiej funkcji nie ma.
Przypuszczalnie problem z silnikami nastawnika biegów , diagnoza tech2 (opcom) i test nastawnika + podgląd listy danych ...
Dzięki, ale niestety nie działa. Niby opcom przyjmuje kod (w sumie każdy dowolny, jaki wpiszę), ale display safe nie znika.
A czujnik pedału hamulca widać w parametrach?
piotrekwoj1 , opcom na stole połączy się z radiem czy z pliku wylogować? Ewentualnie kupię za grosze cd30 ale czy wskazania klimatyzacji będą wtedy?
witam czy temat aktualny ? Mam zafirę A 1,8 na gazie z 1999 roku , czy mogę sczytać, kasować błędy oraz diagnozować mój samochód tym interfejsem? I czy sprzedajesz na allegro ? Jak co to podaj linka Z góry dzięki Pozdrawiam Piotr
Opcom - wymiana pompy wysokiego ciśnienia.
Sorry zapomniałem dodać że mil...
Cześć. mamy Vectrę C z sinikiem 1,8 , w której zapala się check i występuje błąd P0170(12) i okresowo błąd wypadanie zapłonu w cylindrze 2. Jadąc na dwójce na wolnych obrotach opcom pokazuje masę powietrza 9kg/h i korekty częściową -38, a pełnego obciążenia -45. Załączam plik excela z prośbą, czy mógłby ktoś z Was rzucić okiem i podpowiedziec, gdzie...
https://www.youtube.com/watch?v=EsP07FYG...
Jutro zawioze go na komp i zobaczymy jakie błędy sypnie. Zapewne identyfikatory środowiska UEC i REC, pewnie jeszcze tego modułu za bezpiecznikami w kabinie, możesz sam to wszystko poprzekładać i auto odpali ale potem będzie konieczna konfiguracja wyposażenia techem bo opcom się wyłoży i pewnie jeszcze coś w aucie udupi, pozakładaj to co powymieniałeś...
Problem rozwiązałem w taki sposób że kupiłem używany OPCOM z wersja 1.39
Witam. Jaki program diagnozuje poduszki we Fronterze? Mój opcom w każdym Oplu ma wybór nadwozie>airbag, a przy Fronterze w nadwoziu tylko system przeciwwłamaniowy i jeszcze jakieś 2 rzeczy..
Witam. Jak w temacie. Niestety nie znalazłem sam, więc proszę Was o pomoc. Mianowicie, 226E 51N22 lub 226 25K 828 jest to najprawdopodobniej kondensator pochodzi z interfejsu OPcom. To jest ten pod oznaczeniem C20. Dziękuję i pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.pl/3709460800_1... Tuż pod diodą d2 obok białej wtyczki z dołu.
Chcę sprawdzić używany moduł czy OPCOM da rade zmienić konfigurację. Pierwszy raz trafiłem, żeby mój OPCOM wywalił błąd przy próbie wejścia w konfiguracje wariantów i komunikacji. Normalnie łączy się z BCM, widzi parametry. Chcę sprawdzić na innym BCM, żeby wykluczyć winę interfejsu, samochodem na chwilę obecną nie dysponuję.
witam Posiadam opla zafirę A z 8.2002r. Mam nieoryginalne radio oraz wyświetlacz BIDa, który wyświetla date, godzinę oraz średnie, chwilowe spalanie oraz komunikaty serwisowe. Niestety informacje te są w jez. niemieckim. Podobno istnieje możliwość zmiany języka(widziałem nawet filmy na YT) Pytanie czy moge to zrobić za pomocą OPCOMa czy Opel scannera....
mój v9 z lm393 niby szajs z oplem corsa c działa sprawdź dokładnie na innych nowszych markach po canie z wszystkimi modułami po kolei , dowiesz się co jest wart, corsę C łapie najtańszy opcom którym można PIN odczytać i połączy się z wszystkimi modułami
Witam Kolegów. Mam problem z interfejsem Opcom, nie chce się komunikować ze wszystkimi modułami. Test interfejsu przechodzi normalnie, więc sterowniki chyba są ok3. Wersja firmware 1,99 System Windows 10 Pro x86. Pacjent Vectra C 2007r 1,9cdti. Gdzie może być problem?
Zobacz w BCM (np OPcom) czy konfiguracji CAN występuje licznik.
Jeżdżę tak najgorzej to wieczorem jak ktoś jedzie za mną na ledach lub xenonie to widać te kopcenie. Najprawdopodobniej przepływomierz coś mi pokazuje rozbieżne pomiary. Nie mam żadnych błędów. Czy ktoś ma wartości przepływomierz ? W opcom
Maxi ecu ma możliwość wpisywania pojedynczo. I próbowałem pierwszy zakodowac i teraz wykasowało poprzedni nr. a aktualny nie zapisało i mam same 0000000000000000 w tej pozycji i blad w kompie że wtrysk brak kodu. Już drugiego nie kodowałem bo nie chce mieć to samo w drugim wtrysku. Kurcze przyjdzie mi opcom zakupić.
To sprawdź czy "opcom/REC" widzi naciśnięcie przycisku na klapie...
Usuń link bo łamie regulamin forum. To nie jest tech 2 tylko jest to kabel za 20zł z przeklejoną naklejką i dołączonym starym softem z internetu. Tech 2 to ten za 2.5 koła. Opcom będzie tańszy. Dodano po 5 Opcom nie jest drogi tylko trzeba wiedzieć gdzie go kupić. Tyle mogę powiedzieć.
OPCOM nie działa na interfejsie kkl.
jak zmienic język polski na trwale opcomem ustawilem polski na wyświetlaczu komunikaty sa po polsku , wystarczy ze wejde w settings i pl znika i pojawia sie angielski
Nie jestem pewien, ale spróbuj CID kod 4776? Op.com da radę ??
Pytanie pierwsze. Masz 1 czy 2 generację? Podjedz na skp i zrob za kilka zl analize spalin. Piszczy to pewnie pasek osprzętu lub rolki paska osprzętu lub rozrzadu. Jesli rozrzadu to chyba dawno nikt tam nie był i jest do zmiany i zaleznie od budowy walka rozrzadu moze wpływać na spalanie. Powtarzam auto na 1 generacji nie za bardzo koresponduje ze spalaniem...
Opcom -} podwozie -} moduł chłodzenia. Musi się łączyć jeśli nie to często gnije wiązka i czasem sam sterownik.
Mam opelscanner (od niedawna) i muszę powiedzeć że możliwości tego urządzenia są naprawdę niezłe (ale to subiektywna moja opinia) Z tanich a względnie skutecznych zabawek to polecam ABCOM. Można tym wyczytać parametry bierzące a to chyba cie interesuje najbardziej. Trochę paskudnawy w obsłudze ten program jest i gada troche po angielsku, trochę po węgiersku...
opcom opcom lexia wersje wersje symbiana
przedni wycieraczka c20ne schemat bosch płukanie
Volkswagen Passat - kontrolka otwartych drzwi i włącznik klapy wlewu paliwa Whirlpool 6519/P - otwarcie bębna podczas prania