witam poszukuje opcom do opla zafiry b 1.8 czy musi być jakaś specjalna wersja czy pasuje kazda ?
W [url=http://www.youtube.com/watch?v=BJ4X... filmie opisana jest procedura w różnych wariantach. Dodatkowo można sobie wylogować radio, edytując zawartość pamięci eeprom.
Problem rozwiązałem w taki sposób że kupiłem używany OPCOM z wersja 1.39
PIC18F458I To nazwa mikrokontrolera, ale mi chodzi o wersję oprogramowania. Jaka to wersja? Opcom Prof 160115a czy inna?
Panowie możliwe ,że się mylę ale mam drugiego opcoma z softem 1.70 wersja bodajrze V5 ale już z podpisem NEW OPCOM. Czy to prawda ,że te wersje da się programować? Według tłumacza google z aliexpress tak to wygląda ale czy tłumaczenie jest poprawne.
Dowiedz się jaka wersja
Ta wersja co podałem działa z chińczykami i ma wszystkie modele ..
Który wsad wgraleś, która wersja?
Podam ci ale chyba wiesz http://www.op-com.pl/
Opcom, tylko dobra wersja i na oryginalnym chipie.
Wylogowane ori.
Nic nie zrobicie opcomem (nawet brak opcji przyuczenia czujników Jedynie co to bloki pomiarowe są dostępne i kasowanie błędów w wersji przynajmniej 2021 (opcom 2010 & 12 nawet bloków brak )
Witam sam często pracuję na AutoCom , na starych wersjach i nowych.Są oki ale może masz ty lub znajomy interfejs pod OPcom( lub Kline vag bo podchodzi) byłby dedykowany bo nie wszystko jest na autcom. Program na necie lub w bazie elektrody.Nie napisałem wcześniej co do katalizatora ale jak masz możliwość to dla świętego spokoju zrób analizę spalin.
Sprawdź w ECU.
Najłatwiej przemierzyć, czy wymagane 4 sygnały prawidłowo są połączone. Jeśli posiadasz radio CDR500 to korzystając ze schematu (powyższy link TYP2) należy sprawdzić czy piny 1 SDA ,2 SCL i 4 MRQ są odpowiednio połączone z pinami na wyświetlaczu (SDA pin11, SCL pin 10 i MRQ pin 12).
https://www.youtube.com/c/TomFIX/videos Na tym kanale patrzyłeś?
Jak nie masz czym to na plaku i luzowanie wężyków przy wtryskach.
Ryżowym opcom ogarniesz tylko cd30 mp3 i gida musisz mieć carpass do zestawu. Cida i cd70 nie rozlogujesz ryżowym opcom.
Oryginał OPCOM zakoduje wszystko , i odczyta PIN z auta , ale nie poczyta ze sterownika , chyba że będziesz miał specjalną wersję tego urządzenia (inżynierską) to będziesz w stanie zrobić całość .
Opcomem tego nie ruszysz. Potrzebny jest odczyt eepromu ze sterownika. Potrafi to np carprog. Jak nie masz skąd go wziąć to odezwij się na PW.
Sprawdziłem miernikiem i dodatkowo sprawdziłem zasilaczem, to każdy klika, tylko ten jeden nie i nie pobiera wcale prądu przy podpinaniu zasilacza.
Czasami wystarczy OPCOM, innym razem ABRITES, lub zwykły programator i odczytać pamięć 93c66 z BCM i policzyć.
Interfejsem diagnostycznym Opcom lub Tech.
Nie pamiętam czy opcom ma funkcję wykresu ale należało by zrobić na wykresie prędkość z 4 czujników abs.
Witam, mam dokładnie ten sam problem. Corsa C 1.7 DT /2001. Wymieniony był ster silnika uszkodzony całkowicie. Nowy z pinem wylogowalem, zalogowałem oryginalnym, Vin przeprogramowany, kluczyki ok. Powstał błąd P1615 - niepoprawna weryfikacja BCM i P1616 weryfikacja IPC. Zrobiłem reset i ponowne programowanie BCM. Błąd P1615 zniknął, ale licznika nie...
Tym opcomem nie zakodujesz tych wtrysków w tym silniku. Masz wybrany z13dth który ma zupełnie inny sterownik. Ciesz się że opcom nie uwalił ci epromu w tym nowszym Magneti Marelli.
Opcom nie ogarnie tego radia Na pewno zrobi to MDI. Sprobyi
Myślałem że tym opcom oprogramowaniem dam radę to zrobić. Dziękuję za pomoc. Dasz radę.
A czy opcom widzi to? Launch tego nie widzi Nowe wersje jak najbardziej , wybierasz pozycję sterownik wtryskiwaczy paliwa (FICM) .
tak, wyświetlacz jest zalogowany i dlatego masz headunit safe. skoro opcom nie daje rady to bez techa się nie obejdzie.
Super. To proszę tylko czy ktoś może wskazać czy 1.7 czy 1.99 wersję wziąć.
Sposób jest, aktywacja dodatkowych funkcji w serwisie, opcom raczej tego nie ogarnie.
Opcom i carpass 10minut roboty. Często w tych opałach się tak działo , jak był słaby akumulator.
Sprzedam interfejs op-com , wersja interfejsu v.1.39 PL Funkcje: - kody błędów odczyt kasowanie - dane z czujników na żywo - programowanie kluczy - adaptacje - aktywowanie nowych modułów - wiele innych kontakt bestb(malpa)wp.pl cena 200zl http://obrazki.elektroda.pl/8420210200_1... Czy to jest wersja A czy B , czy będzie działać z astrą...
opcom chiński wymaga odpowiedniej wersji zwykle dołączonej do urządzenia a nie byle jakiej. I działa z eFką x16szr 99r i od razu z meriva z14xep z 2005
Instrukcja Pin też możesz wyciągnąć opcomem - nie pamiętam czy w tym modelu. Jest specjalnie spreparowana wersja niemieckojęzyczna opcom która wyciąga pin.
Mam opelscanner (od niedawna) i muszę powiedzeć że możliwości tego urządzenia są naprawdę niezłe (ale to subiektywna moja opinia) Z tanich a względnie skutecznych zabawek to polecam ABCOM. Można tym wyczytać parametry bierzące a to chyba cie interesuje najbardziej. Trochę paskudnawy w obsłudze ten program jest i gada troche po angielsku, trochę po węgiersku...
Programowanie potrzebne, immobiliser w liczniku. Tech 2 się kłania albo OPCOM.
Opcom nie ma opcji programowania w tym module ,co wiecej brak blokow pomiarowych! Universalne testery tez nie daja rady. A którą wersją opcoma sprawdzałeś?
Opcom ,Opelscanner ,(oczywiście tech2 i mdi), delphi ds150 , texa , kts i inne uniwersale bez problemu , tylko zwykłe skanery OBD nie działają..
też mi sie wydaje ze opcom sobir nie poradzi, raczej tylko wylut psamieci i programator. proponuje uważac na wersje wsadu. sam miałem z tym problem
To podłączyć kontrolkę silnika i chociaż kody błyskowe. Tak jest diagnostyka po lini K i potrzeba interfejsu i programu. Może to być OpelScanner albo OpCom. Wtedy można podglądać parametry z czujników na żywo. PS C16SE to właśnie OBD teraz obecnie mamy OBD-2 (a dokładniej EOBD)
Co to za OP-COM? Jaka wersja, czy jest real PIC? Oryginalny, czy china clone? Najpierw próbowałeś u siebie zainstalować, a jak nie poszło, to na win 7? Czy najpierw na win7, a potem u siebie?
ale to nie ma nic do odblokowania, trzeba wrzucić oprogramowanie na pamięć radia programatorem jeśli płytą nie idzie. OPCOM czy tech2 tutaj nic nie da.
Podłączałeś go do interfejsu dedykowanego do opla (np opcom albo tech2) czy do uniwersalnego kombajnu ?
Nie znam się dobrze na klimatyzacji, ale czasem czujniki temperatury nie pozwalają włączyć klimatyzacji, sprzęgło spina sprężarkę? Nie ufaj delphi w 100% czasem w nim coś jest a fizycznie nie działa lepiej opcom byś to zdiagnozował.
Naprawiłem kabelek i zaprogramowałem nowy kluczyk. Przy okazji spisałem sobie konfigurację CIM gdyby padł i była potrzebna jego wymiana. Udało się naprawić bez kupowania nowych przekaźników i czekania aż przyjdą :) Opis naprawy - wstępna analiza Rozebrałem obudowę i przemierzyłem multimetrem cewki, na wszystkich taki sam opór, bodajże 65Ω. Sprawdziłem...
Opel jest bardzo prosty do ogarnięcia. Wystarczy zwykły opcom. Nim wyciągasz pin z licznika a potem przypisujesz nowa pastylkę w module immo. Moduł immo jest na stacyjce nałożony. Jeśli masz w okolicy osobę która dorabia klucze samochodowe to oni często dojeżdżają do klienta. Może też być elektryk samochodowy też powinien ogarnąć
Jaką wersja programu próbujesz to zrobić? Spróbuj wejść w sterownik z poziomu innego modelu samochodu z tego samego rocznika bądź w ten sam model ale z innego rocznika (te programy czasami mają takie zajawki).
W skrzyni wybierak biegów , pedały + pompa sprzęgła , przewody sprzęgła w zależności od modelu wysprzęgnik (siłownik w skrzyni) , kodowanie tech , mdi lub opcom , zbiorniczek płynu hamulcowego musi mieć wyjście na zasilanie pompy sprzęgła i pewnie jeszcze jakieś drobne głupoty ..
Dzięki, a czy zwykly kabel obd wystarczy, i jaki soft bedzie potrzeby do odczytania kodu immo Uniwersalnymi kablami tego sie nie zrobi, najlepiej zrobic to interfejsem, jak i oprogramowaniem typowo do opla, np opcom.
Ten z końcówką A jest źle odczytany, pozostałe dwa są odczytane poprawnie i są identyczne. PIN: 5443 VIN: W0L0......1969 Zanim zdemontujesz swój CIM to spisz sobie konfigurację dla wszystkich prędkości CAN, nr klucza, oraz VIN ze starego CIMu to to trzeba będzie przepisać do nowego. OPCOM daje radę przy wymianie CIMu.
Potrzebny OPcom.
Wsady są np. razem z programem OPComFUT do zmiany wersji: http://peb.pl/literatura-programy/828888... lub ściągnij sobie plik "how to repair op-com"
Pytanie jeszcze czy piloty w ogóle nadają, świecąca diodka o niczym nie świadczy. Ale tego bez odpowiedniego testera nie sprawdzisz, OPCOM też chyba nie pokazuje czy, i jaki kod odebrał. Jeśli masz OPCOMA, i piloty rzeczywiście są od tego samochodu, to jest szansa je z powrotem przypisać. Nie można tylko używanych kluczyków dopisać do innego samochodu....
Żadna pętla immo, czy piny przy sterowniku. Brak połączenia to albo brak zasilania na ECU albo ECU uwalone bardzo częsta usterka w tym aucie. Opcom przypisze sterownik ale jak zrobisz to nieumiejętnie to transpondery będziesz miał do kupna. Procedurę znajdziesz w sieci. W oplu przy braku części składowych immo w tym przypadku ECU rozrusznik nie zakręci.
Jak dobra firma, to nic nie trzeba programować po regeneracji, dopytaj. Astra F, G, H, J czy K? Diesel, benzyna, Multec, Simtec, Bosch, Denso?
Ciekawe, czy ktoś podejmie z przeglądających , temat. Zawsze mogę uzupełnić wątek o potrzebne informacje. Czy odczyt z raportu opcom. Dodano po 17 Ciekawe, czy ktoś podejmie z przeglądających , temat. Zawsze mogę uzupełnić wątek o potrzebne informacje. Czy odczyt z raportu opcom.
Gdzieś po prostu uszkodzona wiązka wolnego CAN. Jakoś jeszcze wszystko działa bo wolny CAN może pracować jednoprzewodowo.
Opcom + pin z carpass.
Wpisz w google PIC18F458 - pierwszy wynik. Dodano po 46 Temat rozwiązany, kupiłem pickit3 i programowanie poszło bez zająknięcia.
Pachnie problem z imobilizerem i przyległościami (moduł, antena, ewentualnie komunikacja) (tym fabrycznym, w kluczyku) swoją drogą piszesz że robi "pyk" i nic, a dalej wynika że kręci i jest w stanie zapalić na plaku? Czy ty dajesz tego plaka i potem odpalasz go na pych? Ja niedawno kupiłem jakiś chiński kabel typu OpCom do swojej Vectry 1.9CDTI i pokazuje...
jezeli chodzi i androida to widziałem ze łącza złącze obd (wersja złącza wyposażona w bluetooth ) z androidem sam posiadam tech 2 (x peria x 8 ) w ustawieniach aplikacji jest podany model z jakim współpracuje tech
Bo tu potrzeba MDI albo OPcom.
A EHU widzi owe przyciski?
Oczywiście lexia i diagbox no chyba że opel przed 2018 to jeszcze MDI i GDS (ew. opcom - sam opel )
OPL Monitor na smartfona OPCOM made in ... ;-)
Niewielka różnica widać ja gołym okiem Interfejs to układ który łączy auto z PC. Tester to urządzenie które diagnozuje auto bez użycia PC. Interfejsy są tanie, testery są drogie. Do swojego auta możesz kupić interfejs działający z programem o mylącej nazwie tech2 – tani, lub drogi tester TECH2. Najlepszym zakupem jest OPCOM cena około 3000 zł...
Musisz podjechać do kogoś, kto ma interfejs diagnostyczny, najlepiej Opcom i zrobić programowanie.
Tzok mam klona Opcoma 1.39 od 2 lat i nigdy nie miałem nim problemów od Vectry A do Vectry C Bo masz właśnie "prawdziwego" OP-COMa, a nie kabelek KKL za 30zł i skrakowaną wersję OPCOM/ABCOM/TECH2PC... klon, nie klon ale dedykowany interfejs.
Znnajdz datashet tego BA ( http://obrazki.elektroda.pl/1736080100_1...
Witam. Ja znalazłem coś takiego. opcom-schemat, 1,39.zip - program.
Potrzeba co siły człowieka do wykonania pomiaru bo samymi pieniędzmi za jakieś gadżety tego nie naprawisz . Ten OpCom do Corsy nie przyda Ci się na pewno więc radzę odstąpić od zamówienia jeżeli się da. Zwłaszcza że nie występują błędy DTC powiązane bezpośrednio toteż usterką powinien obejrzeć elektronik taki z prawdziwego zdarzenia żebyś potem nie...
Czy do ustawienia świateł potrzebny jest oryginalny opcom albo tech? Na ali można dostać tani chiński opcom. Wystarczy do tego? jeśli sprawny to da radę jak najbardziej ..
A czujnik pedału hamulca widać w parametrach?
kogo w okolicy Tomaszowa Mazowieckiego możecie polecić i jakim programem (opcom)?
Poczytaj http://blog.obdii365.com/2022/02/22/free...
witam czy temat aktualny ? Mam zafirę A 1,8 na gazie z 1999 roku , czy mogę sczytać, kasować błędy oraz diagnozować mój samochód tym interfejsem? I czy sprzedajesz na allegro ? Jak co to podaj linka Z góry dzięki Pozdrawiam Piotr
Nie rozpoznaje cię kluczyka. Albo się imo posypało. Masz opcom to działaj.
PS Z ciekawości jest to auto ASTRA H z 2005r 1.9 diesel, wyświetlacz GID, po zmianie języka przez opcom po wejściu do ustawień przyciskiem "SETTINGS" na wyświetlaczu znów jest język angielski co źle robię że język po zmianie i infie z opcom że został zmieniony nie zapamiętuje ? W 2005 r nie zrobisz polskiego meny na stałe. Dodano po 1 czy taka wersja...
Sorry zapomniałem dodać że mil...
Możesz coś więcej napisać. Czy z silnika 1.8 do 1.6 mogę przełożyć? Czym zrobić kodowanie, bo opcom raczej takiej funkcji nie ma.
Przypuszczalnie problem z silnikami nastawnika biegów , diagnoza tech2 (opcom) i test nastawnika + podgląd listy danych ...
Dzięki, ale niestety nie działa. Niby opcom przyjmuje kod (w sumie każdy dowolny, jaki wpiszę), ale display safe nie znika.
piotrekwoj1 , opcom na stole połączy się z radiem czy z pliku wylogować? Ewentualnie kupię za grosze cd30 ale czy wskazania klimatyzacji będą wtedy?
https://www.youtube.com/watch?v=EsP07FYG...
Opcom - wymiana pompy wysokiego ciśnienia.
Delphi i autocom mogą się tylko z silnikiem.Sun pdl 8000 abs i srs jako isuzu poszło.
Witam. Jak w temacie. Niestety nie znalazłem sam, więc proszę Was o pomoc. Mianowicie, 226E 51N22 lub 226 25K 828 jest to najprawdopodobniej kondensator pochodzi z interfejsu OPcom. To jest ten pod oznaczeniem C20. Dziękuję i pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.pl/3709460800_1... Tuż pod diodą d2 obok białej wtyczki z dołu.
Sporo ludzi zakłada tutaj posty bo coś wyczytali ale nie chciało się więcej,więc zakładają post czekając na gotowe rozwiązanie. Super będzie jak zmienisz i pokażesz to "bardzo"potomnym.
Cześć. mamy Vectrę C z sinikiem 1,8 , w której zapala się check i występuje błąd P0170(12) i okresowo błąd wypadanie zapłonu w cylindrze 2. Jadąc na dwójce na wolnych obrotach opcom pokazuje masę powietrza 9kg/h i korekty częściową -38, a pełnego obciążenia -45. Załączam plik excela z prośbą, czy mógłby ktoś z Was rzucić okiem i podpowiedziec, gdzie...
Chcę sprawdzić używany moduł czy OPCOM da rade zmienić konfigurację. Pierwszy raz trafiłem, żeby mój OPCOM wywalił błąd przy próbie wejścia w konfiguracje wariantów i komunikacji. Normalnie łączy się z BCM, widzi parametry. Chcę sprawdzić na innym BCM, żeby wykluczyć winę interfejsu, samochodem na chwilę obecną nie dysponuję.
Podjadę do znajomego po używaną cewkę z auta, które jeździ https://tis2web.service.gm.com/tis2web OPCOM pokazuje mi: systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0A01 Wg tej strony wychodzi: Software Version Number 2817 Rozumiem, że to są wersje softu i wynika z tego, że jest dostępna nowsza wersja? Pytam, bo zainteresowała mnie ta informacja: "Usprawniona...
Wszystkie wątki w temacie poruszone wyłącznie edukacyjnie! Mam op-com 1.99 v5 (jaką najnowszą wersję oprogramowania obsługuje?) Ze strony http://blog.obdii365.com/2022/02/22/free... wynika, że do downgrade firmware do 1.67 potrzebny jest jakiś układ "FTDI", którego w moim interface chyba nie ma? Czy wobec tej sytuacji...
mój v9 z lm393 niby szajs z oplem corsa c działa sprawdź dokładnie na innych nowszych markach po canie z wszystkimi modułami po kolei , dowiesz się co jest wart, corsę C łapie najtańszy opcom którym można PIN odczytać i połączy się z wszystkimi modułami
Zobacz w BCM (np OPcom) czy konfiguracji CAN występuje licznik.
Jeżdżę tak najgorzej to wieczorem jak ktoś jedzie za mną na ledach lub xenonie to widać te kopcenie. Najprawdopodobniej przepływomierz coś mi pokazuje rozbieżne pomiary. Nie mam żadnych błędów. Czy ktoś ma wartości przepływomierz ? W opcom
jak zmienic język polski na trwale opcomem ustawilem polski na wyświetlaczu komunikaty sa po polsku , wystarczy ze wejde w settings i pl znika i pojawia sie angielski
Oj obawiam się że w corsie c sterownik diagnozuje się po K -line w corsie D po can nie jestem pewny czy bez zmiany oprogramowania sterownika da się dopisać sterownik od corsy D do corsy C . O ile w corsie C opcom przeczyta pin z licznika to w corsie D Ani podstawowa ani chińska wersja z pinem sobie po prostu nie poradzi . Potrzebny jest inny lepszy...
PIC siedzi w popularnym interfejsie diagnostycznym Opcom. Znalazłem dwa schematy. W interesującym mnie zakresie różnią się sposobem podłączenia diody znajdującej się w linii MCLR. Przy takim schemacie wydaje mi się że podniesienie napięcia na tej nodze byłoby bezpieczne. Wg opisów napięcie C-E dla tranzystorów tam umieszczonych to ponad 30V. Co do napięcia...
opcom opcom opcom programowanie opcom wylogowanie
odświeżania pamięci hamulec grzać odczytać matrycy
SEAT RNS 315 5P0 035 191 G Firmware SW 0263 Update – Official and DIY Options Schneider A9Z21225 iID 25A/30mA – czy działa bez wyłącznika B16? RCCB vs MCB