Bo żeby prawidłowo wywalić klapy trzeba mapę powietrza i zapłonu zmodyfikować, w mt35e lepiej kolektor wymienić.
chłopaki mam prośbe czy mógłbym ktoś dać mi namiary na jakiś dobry sklep internetowy z częściami do opla bo szukam czujnika temperatury powietrza zasysanego (IAT) do astry F z silnikiem C14SE (82KM)
W tym silniku nie ma czujnika ciśnienia w przewodzie dolotowym,test tylko czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Diagnostyka komputerowa wykonana? Ma jakieś błędy? Jeśli tam jest, to sprawdź też czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Witam, kupiłem czujniki i mam przyrząd do ich aktywowania i patrzyłem na internecie to w komputerze ustawiają na ciśnienia w oponach i przy kierunkowskazie takim kółkiem na końcu przytrzymują i się im wyświetla żeby aktywować, zaś u mnie to nie chodzi. Wie ktoś jak aktywować te czujniki ciśnienia powietrza?
Jesli falują obroty to zalecam sprawdzic: - sondę lambad - czujnik powietrza, - czujnik położenia wału - hamulec zapowietrzony - wymienic filtr powietrza sprawidzić sprawnośc przepływomierz powietrza.
Silnik Z16XEP nie ma przepływomierza , w tej rurze jest tylko czujnik temperatury powietrza wlotowego
Pewnie zgniłe piny lub kable od czujnika tam za zderzakiem, ja tą wtyczkę w Astrze ucinałem i przylutowywałem inną (typowa wtyczka), łatwo o taką na złomie skądś sobie uciąć.
Ale który? takiego typu kiedyś wymieniałem bo źle pokazywał temperaturę[url=http://allegro.pl/czujni... jest jeszcze taki ale nic nie wiem na jego temat i gdzie on jest [url=http://allegro.pl/czujnik-temperatu...
To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
jest możliwość ale czyjniki przy chłodnicy wysyłają sygnał kiedy maja się załaczyć wętylatory pierwszy i drugi bieg więc skoro szczelność jest i z czy bez termostau dzieje sie to samo stawiał bym na te czujniki. ale sprawdz jeszcze czy gdzies nie czągnie powietrza lewego naprzykład przy zbiorniczku.
Sprawdź złącza pompy paliwowej, przepływomierza oraz czujnik temperatury powietrza dolotowego.
Jeśli chodzi o wtyczki pierwsza z nich to prawdopodobnie wtyczka czujnika temp. powietrza .Druga to wtyczka elektrozaworu oparów paliwa . Aby to ustalić dokładnie musiałbym widzieć dokładniejsze zdjęcie.
Witam. Panowie czy jest jakaś opcja wyłączenia silnika klapki obiegu wewnętrznego? Na postoju włącza się co 15 minut i rozładowuje akumulator. A może czujnik jakości powietrza steruje tą klapką?
Auto jest na wtrysku gazu nie ma , a gdzie dokładnie znajduje się czujnik od temperatury powietrza pozdrawiam
Przepraszam pomyliłem typ silnika w tym występuje czujnik temperatury powietrza zasysanego.
Czujnik temp. mierzy ilość powietrza... hmm...
A gdzie niby w X16SZR masz czujnik temperatury powietrza dolotowego????? To nie Z16SE
Nie,osyloskop w dłoń i patrz na impulsy z czujnika.
Pomiary których czujników? 1) Przepływomierza? 2) Czujnika temperatury powietrza? i jeszcze jakiś?
Geneza błędu P0100 P0100 Za wysokie napięcie przepływom. powietrza P0100 Za niskie napięcie przepływom. powietrza P0100 Niewłaściwy sygnał w obwodzie czujnika przepływu powietrza. Podejrzanego już masz, sprawdź dolot pod kątem nieszczelności.
czujnik temperatury z tyłu silnika ponizej wlotu powietrza
Jakie błędy w ECU? Zrób wykres z ciśnieniem paliwa, ciśnieniem doładowania i przepływem powietrza, może będzie możliwe sprawdzić przepływem powietrza żądany i rzeczywisty.
zobacz kolego czujnik tem. powietrza ewentualnie potencjometr ptzepustnicy-pozdrawiam
Sprawdź czy "lewego powietrza" nie bierze. Sprawdź czujnik temperatury. Wielokrotnie poruszano temat jak to zrobić.
Niee, sondy nie odpinałem, nic nie kombinowałem przy sondzie. Błąd sondy może powstał przez wypadanie zapłonu, albo to zapłon wypada przez sondę? A kod P0170 ma może jakieś powiązanie z czujnikiem między filtrem powietrza a przepustnicą? Bodajże jest tam czujnik temperatury, tak?
sprawdz czujnik temperatury powietrza zasysanego i czujnik płynu chłodzącego w kolektoże dolotowym być może podają błędne informacje
to raczej EGR radzę go przeczyścić, sprawdź też jeszcze raz czy wszystko jest OK z przepływomierzem powietrza
Witam, wyntylator chłodnicy w tych silnikach załancza na sie dopiero przy temp 100C a wyłancza przy 95C , w opelku mam ukł. cisnieniowy dlatego korek zakrecamy zacznij od odpowietrzenia ukł. chłodzacego, musisz poluzowac czujnik temperatury przed dolewka płynu dolewamy płyn, jak juz przez oplyn bedzie nam leciec bez powietrza przez odpowietznik zbiorniczka...
Czy wtórne to trudno powiedzieć. Zawór odpowietrzania ma zaraz koło filtra powietrza i może na szybkiego sprawdzić, czy wtyczka nie spadła. Na rurze ssącej ma czujnik temperatury powietrza. Usterka powstaje najczęściej jak ktoś musi zdemontowac rurę ssącą z puszką filtra powietrza (np żeby się dostać do paska rozrządu albo alternatora) i włączy w tym...
Ile kabli ma wtyczka od tego dynksa na rurze od filtra powietrza, 2 a reszta to zaślepki? Jak 2 to map masz zaraz obok wejścia tej rury od filtra do przepustnicy
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
I co w końcu brojiło bo mam ten sam próblem auto traci moc, nie pokazuje obrotów i dziwnie chodzi, przeczyściłem egr, czujnik wału. Wymieniłem filtr paliwa i powietrza i nadal tak samo
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
Mam tak samo od roku walczę i nie znalazłem przyczyny chevrolet Nubira a koledze się udało proszę o info brak lewego powietrza wymieniane czujnik map sensor, silniczek krokowy 3razy ,czyszczona przepustnica nic nie pomaga
Ja poruszam się Asterką z motorem 1,7 TD prawie od nowego i do tej pory mnie nie zawiódł mam przejechane 120 tyś km lecz problemy stwarzają czujniki które są pomontowane przy silniku. Wymieniałem już dwa razy przepływomierz powietrza i raz czujnik prędkości obrotowej wału korbowego.
Gdyby chodziło tylko o jazdę na LPG, to bym obstawiał źle ustawioną temperaturę załączania gazu, a że i na samej benzynie takie efekty, to możliwe, że uszkodzony jest czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury zasysanego powietrza lub sonda lambda. Najlepiej przeprowadzić diagnostykę komputerową podczas jazdy - obserwować wskazania czujników.
nie. Znajduje sie on za puchą filtra powietrza? Jak spr czy jest on sprawny? Tylko poprzez podmianke na inny?
Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Ja miałem takie sam problem w Kadecie z takim samym silnikiem. U mnie przyczyną okazał się brak ciśnienia na drugim cylindrze. Popękane pierścienie i dziurawy tłok. Co w konsekwencji dawało powrót spalin do kolektora ssącego. Po prostu silnik miał za dużo powietrza.
Wykonane czynności: - wykasowanie błędów - przeczyszczenie wtyczek i gniazd elektrycznych od czujników - wymiana świec zapłonowych - wymiana filtra powietrza - wymiana filtra kabinowego Błędy się nie pojawiły. Zamykam temat
może ja w takim razie nie widziałem dobrze działającego RGE92 ale mi one zawsze bardzo pływały temperaturowo, a tomasetto idzie ustawić że i opala na gazie i po rozgrzaniu też w miarę poprawnie pracuje, ogólnie to najlepiej wspominam parowniki Zavoli, ale są mało popularne ja nie jestem pewien czy w najbidniejszym liczniku bez obrotomierza w ogóle jest...
wymieniłem filtr powietrza i czujnik temperatury jak narazie bez efektu
Pisze ponownie, bo pojawiła się nowa, ciekawa i śmiesznie prosta opcja naprawy większości problemów z ww błędem. Wymaga posiadania jakiegoś interfejsu, czy to elm czy opcom, cokolwiek co pokaże nam napięcie na czujniku położenia klap. Zaznaczam, że opisane postępowanie dotyczy kolektorów sprawnych mechanicznie, tzn. dźwigienki na miejscach, klapy poruszają...
mozliwe ze krowie suty siadaja-cewka zaplonowa, czesta usterka w atrach g, moze tez byc zawór egr -ale to trzeba spojrzec w parametry- pytanko czy autko delikatnie poszarpuje lekko przerywa. silnik x16xe czy z 16xe Dodano po 15 tam niema przeplywki ani w x16xe ani w z16xe tam jest tylko czujnik zasysanego powietrza
Mam pytanko.mam astre 1.4 94 r. jak się nagrzeje tak do 70 s. to po zgaszeniu nie moge nie raz jej odpalić.Wymieniłem już kable wn,kopułke z palcem,czujnik przepustnicy,czujnik temperatury,pompe paliwa ,filtr paliwa,powietrza,świece.zastanawiam sie nad czujnikiem halla w aparacie zapłonowym.Prosze o podpowieć .POZDRAWIAM.
Lewego powietrza nie ma, krokowy jest ok, przepustnica chodzi dobrze, TPS jest ok, przepływomierz również, zapłonu nie gubi. Więc co?
Nie można niczego wykluczyć bo warsztaty mogły popełnić błąd ale: 1. Co ma filtr powietrza do odpalenia auta skoro pisze że jak odpali to działa normalnie. 2. Napisał że auto było w "potężnym warsztacie" a nawet dwóch czy trzech wiec sądzę że nie diagnozują tam za pomocą elm327 a to tylko opel nie zapominaj o tym łącznie że w tym aucie można odczytać...
Wiem, że czujnik temperatury zewnętrznej również nie domaga, ponieważ na CID jest brak temperatury zewnętrznej - [F]. Jednak nie przemawia do mnie aby czujnik za zderzakiem był równocześnie odpowiedzialny za pomiar temp. powietrza zasysanego do silnika, chociaż jest możliwe że tak jest. To w końcu Opel ;) Nigdy nie miałem takiego przypadku.
spawdz wtryski, czujnik temp chlodziwa ECT poprawnie dziala, wyczysc przepustnice, sprawdz czujnik przepustnicy, rowniez sprawdz czujnik temp. zasysanego powietrza IAT, moze gdzies zasysa lewe powietrze ew jeszcze czujnik wstrzasowy KS Pozdr. Procekkk i powodzenia
Sprawdź filtr powietrza. W jakim stanie świece- jak stare? Uszkodzony czujnik temperatury. Zła praca regulatora ciśnienia i daje za duże dawki na wtrysku.
ECU wykrywa niedziałanie EGRu na podstawie sygnału przepływomierza. Otwarcie zaworu EGR jest wyraźnie widoczne na sygnale przepływu powietrza. Dla pewności warto sprawdzić jaki błąd jest wykrywany.
Czujnik zderzeń bocznych zamontowany jest w drzwiach pojazdu. Działa on na zasadzie pomiaru wzrostu ciśnienia komory powietrza w drzwiach podszas zderzenia bocznego. Aby czujnik zadziałał prawidłowo drzwi muszą być uszczelnione folią uszczelniającą. Dodano po 1 Sterownik jest zabezpieczony metalową plombą Podczas wypadku w czasie którego nastąpiła aktywacja...
0100-czujnik masowego przepływu powietrza -usterka , 0400-układ recyklingu spalin- błędny przepływ, 0409- nie znam. Podładuj aku.
Podjedz gdzieś na diagnozę komputerowa i będzie wszystko jasne. To może być naprawdę wszystko. Turbinę sprawdzałeś tylko wzrokowa a nie wiesz czy nie daje za mało lub za dużo powietrza. Równie dobrze czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.
Mam opla astrę II (rocznik 2003). Od jakiegoś czasu na wyświetlaczu komputera (tam, gdzie jest godzina, data), nie pokazuje się, albo krótko jest widoczna, temperatura powietrza zewnętrznego. Gdzie się znajduje czujnik powietrza zew. (chyba tak się nazywa) i czy możliwa jest samodzielna jego naprawa?
"darkonel" ja już nic ci więcej nie podpowiem !!!! Dziwne postanowienie kolegi mimo tego, że jego rady były dość skąpe. Mam ten sam silnik co Ty. Nie jestem zbyt biegły w mechanice, ale z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że zawalona przepustnica (+silniczek krokowy) to normalka po dłuższej eksploatacji auta i oczywiście wymaga okresowego czyszczenia....
filtr powietrza nowy, czujnik temp, kable. Nie zaobserwowałem żadnego "psyknięcia" Co Jeszcze może być przyczyną? Jak sprawdzić pompe
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Pod styki 4 i 6 egr możesz podłączyć 12v egr powinien kliknąć na styku 1 egr po zapłonie powinno być napięcie 4,8 - 5,2v na styku 2 egr po zapłonie 0 - 0,2V styk 3 egr do sterownika opór mniejszy niż 1 om sprawdź czy masz masę na ekranach przewodów , ważne są prawidłowe wskazania przepływomierza powietrza i czujnika doładowania powietrza . Dodano po...
znajomy też miał ten sam problem kupił też simens orginał i dalej ma ten sam problem nie chce sie łapać w koszty ponieważ orginał kosztuje około 200 300 zł czy możliwe że Przepływomierz powietrza jest do wymiany miałem taki błąd zapisany w historii
nowy filtr był zalany ropą ?? P0725 - sygnał prędkości obrotowej i P1630 - zawór sterujący dawką paliwa . Sprawdz rezystancję podzespołu czujnik położenia wału korbowego . spróbuj zdjąć rurę od filtra powietrza i siknąć mu plakiem , pewnie się zapowietrzył ... powinien odpalić.
Witam, Mam problem, który zaczął się z miesiąc temu, najpierw auto jeździło sprawnie tylko czasem zapalała się pomarańczowa lampka i wtedy samochód słabł ale po chwili gasła i dalej jechał ok...zaniedbałam sprawę z braku czasu... jednak po pewnym czasie auto całkowicie straciło moc...odpala bez problemu, ale baaaardzo powoli się rozpędza, nie przekarcza...
Żeby się do niego dostać, trzeba zdjąć tunel środkowy i kanały powietrza pod panelem klimy (te kierujące powietrze na tył). Potem zdemontować osłonę pod nagrzewnicą i wtedy zobaczysz po lewej stronie przewód (fioletowo-żółty i czarny), który idzie do czujnika. Sam czujnik jest mniej więcej po środku przodu nagrzewnicy. Wypinasz wtyczkę, obracasz czujnik...
To wszystko już zostało wymienione. + Map sensor + Czujniki temperatury + Przewody podciśnienia + Czujnik położenia przepustnicy Nie ma nigdzie lewego powietrza... Już mi ręce opadają... dlatego pytam bo widać że ewidentnie coś było grzebane przy tych kablach... Pozdrawiam
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
Witam mam problem z oplem Astra k 1.6 turbo 200 koni zapala się chcek engine wywala następujące błędy P0101 miernik masy powietrza P0299 ciśnienie doładowania P1101 system zasysający w odnoszac się do punktu pierwszego w parametrach przepływomierz pokazuję 2.8 na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu zmienia się więc wykluczył bym go ciśnienie...
Zauważyłem, że z rana odpalam auto od strzała, natomiast podczas jazdy jest problem z odpaleniem.. Obstawiałem że może parownik lub elektrozawory lpg przepuszczać, ale jakby przepuszczały to także z rana auto ciężko by odpalało. Można wywnioskować, że auto gorzej odpala gdy jest lekko nagrzane. A może czujnik temperatury powietrza dolotowego? Myślałem...
dzięki bardzo !!! a gdzie mogę znaleźć kody do omegi - bo mam tylko że do astry (motronic 1.5.2 i 2,5) a pasowało by mi do 4.1
Należało by sprawdzić czy termostat nie jest ciągle otwarty i czy płyn krąży po dużym obiegu, tzn. sprawdź wszystkie węże od chłodnicy ( szczególnie te u dołu ) czy nie są ciepłe jakąś chwilę po uruchomieniu zimnego auta, nie powinny się grzać do momentu otwarcia termostatu (powyżej ok. 80 stopni ). Podczas jazdy pęd powietrza mocno wystudza chłodnice,...
Witam Co to jest map sensor i jak go sprawdzić? MAP-Sensor w systemie sterowania pracą silnika jest zasadniczym czujnikiem informującym o obciążeniu silnika. Jest to jeden z głównych parametrów obok prędkości obrotowej silnika potrzebna sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź tez czujnik temperatury...
Astra postała na słońcu i nie odpala wcale... czujnik powietrza wlotowego pokazuje 60 stopni, ale chyba nagrzała się przepływka. Po od pięciu wtyczki spada do 30 i też nie odpala. Obroty ponad 250 ciśnienie 11.
Silnik X16XEL.Na schematach z info techa czujnik jest.W aucie nie znalazłem ani czujnika ani wtyczki.Posiada ktoś schemat do tego modelu?Zastanawia mnie jeszcze mocno fakt tego wydmuchu powietrza w pierwszej fazie dodania gazu. Dzięki za zainteresowanie. :wink:
A co może być, gdy nie można w ogóle ruszyć ? W mojej Astrze po włączeniu biegu D lub R auto zaczyna się toczyć po puszczeniu hamulca, ale zupełnie nie reaguje na pedał gazu - obroty silnika wcale nie wzrastają. Dopiero, gdy auto się "rozpędzi" samo do około 20 km/h jest możliwa normalna jazda. Ma w miarę dobre przyśpieszenia, dobrze przekłada biegi...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Witam! Mam problem z moim Oplem. Objawy są takie: auto stało przez weekend pod blokiem. W poniedziałek nie mogłem odpalić. Kręciłem chyba ze 6 razy. Odpalił z trudem. Na ciepłym silniku nie ma problemów z odpalaniem. Ponadto samochód czasami nie ma mocy. Np przy 30km/h dwójce i gazie w podłodze praktycznie nie przyspiesza. Do tego szarpie silnikiem...
Teraz musisz wykonać diagnostykę, zwróć uwagę na masę powietrza w momencie bujania obrotami, ilość kroków regulatora wolnych obrotów oraz sygnału z czujnika TPS, zweryfikuj, ewentualnie zrzut parametrów wrzuć na forum w momencie wystąpienia usterki.
po sprawdzeniu u elektronika sam . wyszły błędy 1 wysokie napięcie czujnika masowego przepływu powietrza MAF 2 obwód czujnika 1 temperatury powietrza dolotowego IAF 3 wykryto duży przeciek w układzie paliwowym 4 obwód sterujący regulatora ciśnienia paliwa 5 działanie czujnika położenia EGR Po skasowaniu tych błędów jak na razie samochód jeździ poprawnie...
silnik krokowy , i wyczyscic przepustnice bd okej nie zaszkodzi trzepanie filtra powietrza heh hhe Skąd ty takie mundrości bierzesz? Same bzdury kolego. A czujnik wału jak najbardziej. A równie dobrze i hybrydka.
To w sumie u mnie nie za bardzo się łapie w oba widełki. Bo na ciepłym za dużo, na zimnym, nawet totalnie zimnym raczej nie zejdzie do ponad 2000 Ohm :/ . Jeszcze sprawdzę rano, na totalnie zimnym silniku. Dodano po 10 Aktualizacja sytuacji. Dziś rano zrobiłem pomiar czujnika i wyszło 5,8k Ohm (temperatura powietrza atmosferycznego około 5 stopni)....
Witam potrzebuje waszej profesjonalnej pomocy auto zaczelo sie dusic i kopcic na czarno powyzej 1500obrotow. Potrafi nawet zgasnac podczas jazdy .Ma problem z odpaleniem za pierwszym.Za drugim trzecim razem odpali nie ma pelnej mocy wymienilem filtr paliwa przewody podciscnieniowe powietrza podloczylem pod komputer o to bledy prosze o pomoc kupilem...
To auto zawsze potrzebuje troche pokręcić zanim odpali. Jak wsiadam do a3 8l tdi 130koni to juz silnik jest odpalony zanim przekrece kluczyk, tak szybko.. Chciałem zrobić takia test jak na filmie poniżej. https://www.youtube.com/watch?v=C6-Lw0Zf... Takie moje spostrzeżenie. Wydaje mi się jakby nie dostawał odpowiedniej dawki powietrza... 2 litrowy diesel...
Teraz jaki jest błąd? Cały czas uboga mieszanka? Jeżeli tak to szukaj czy silnik nie ciągnie lewego powietrza. Masz tam czujnik ciśnienia i jeżeli będzie pokazywał wyższe ciśnienie niż jest w układzie to sterownik pokaże ubogą mieszankę a tak naprawdę będzie go zalewał benzyną.
witam podobny problem miałem z silnikiem EFI 1,6litra z forda eskorta . Przyczyną "chechłania" jest zbyt duża dawka paliwa na gorącym silniku. może to być pomiar tp. silnika , czujnik tp. powietrza dopływowego do silnika .Sterownik wysyła zbyt długi impuls na wtryski nie widząc iż silnik jest gorący pozdrawiam
Dziękuję kolegom za naprowadzenie mnie na trop sprawdzę jeszcze raz dane bieżące w liczniku czy widzi temp. Aha, klient mówił też o tym że słabo mu grzeje nadmuch w środku ciepłego powietrza i się zastanawiam nad termostatem bo jak będzie uszkodzony i po części otwarty to się nie zagrzeje tak łatwo powyżej 70 stopni. Poinformuję o dalszym rozwoju sytuacji.
Kolektor szczelny, sprawdzone odtłuszczaczem, nigdzie nie zasysa powietrza. Po odpaleniu samochodu na zimno auto pracuje prawidłowo i może tak chodzić 2 h i można gazować na postoju i jest ok. Natomiast kiedy zaczniemy jechać po przejechaniu ok. 300 m zaczyna delikatnie wypadać zapłon a jak będziemy jechać ok. 100 km/h na 5 biegu i odpuścimy gaz i znowu...
Na benzynie jeżdziłem, komputer resetowałem, aż do włączenia wentylatora chłodnicy, pomaga na jeden dzień i powraca. Przewody zapłonowe ok. Sonda lambda ok. Wtryskiwacz ok. Fałszywego powietrza w ukłdzie dolotowym brak. Potencjometr przepusnicy ok. Czujnik temperatury sterujący kompem ok. Opisana przeze mnie usterka nie występuje w dni chłodne poniżej...
Ogólnie to komputer pokazywał błąd EGR (odślepiałem go, i zapiąłem kostkę do testów). Jeszcze pokazało na czujniku temperatury powietrza -30° co zdziwiło mechanika bo prawdopodobnie tego czujnika nie ma. Mechanik zauważył brak śrubki na silniczku krokowym. Powiedział, żeby załatwić taką samą śrubkę, jak to nie pomoże to silniczek krokowy jeszcze raz...
Miałem bardzo zapchany filtr powietrza, wymieniłem go i praktycznie nic się nie zmieniło... Sprawdziłem rurę intercooler - przepustnica, która jest zafajdana olejem, wyczyściłem i ją tylko i po jakimś czasie pierwszy raz odkąd mam te auto (od września 2013, przejechane przeze mnie 120tyś. km, łącznie 260tys km) wyskoczyło bym dolał olej. Dla mnie na...
Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu błędów jakie wyświetlają mi się po wciśnięciu hamulca+gaz: ECN 013604 013607 014100 030000 030100 030200 030300 030400 031400 130000 161450 161600 000000 lub proszę o wytłumaczenie, jak mam je odczytywać bo znalazłem kilka stron z opisem błędów ale tam są oznaczenia czterocyfrowe typu: 0101 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza...
Czujnik temperatury powietrza też wymieniałem na oryginalny kupiony w ASO. Nie zauważyłem żadnych anomalii w temperaturze powietrza. Jak silnik nagrzany to zawsze pokazuje większą niż temperatura otoczenia. Jaz zimny to temperatura powietrza zbliżona do temperatury otoczenia.
Myslalem o tym czujniku ale w tym sielniku x16szr jest tylko czyjnik temperatuty powietrza zewnetrzego zadnego czujnika powietrza ktore jest doprowadzane do silnika nie ma CZyjniki temperatury wody wszystki ok A pozatym znika badz poprawia sie po dolaniu okolo 8-10l paliwa po prostu i wiecej paliwa doleje tym latwiej zapalic
Się mylisz. Obieg wewnętrzny pomaga ogrzać/schlodzić auto, bo zaciąga powietrze już raz podgrzane/schlodzone. Brak ogrzewania może być spowodowany wieloma rzeczami; linki, klapki, cięgna, silniczki, zarośnięta nagrzewnica, acięty zawór, czy w niektórych autach wręcz niski poziom płynu chłodniczego. Wybierz co pasuje do twojego auta. Zapomniałem o uszkodzonych...
Witam chcialem sie podlaczyc do tematu posiadam astre f 1.8 16v 116KM z 1997r U mnie sie dzieje to co u kolegi wyzej obroty caly czas sa na poziomie 2000 obr\min wymienilem : -silniczek krokowy -czujnik polozenia przepustnicy -uszczelka pod kolektorem ssacym -filtry powietrza paliwa -przepustnica zostala wyczyszczona i kompletnie nic zamiast sie obroty...
Zrzuć rurę za filtrem powietrza i na poczatek oczyść okolice przepustnicy, potem czujnik położenia przepustnicy itd. Spróbuj wyświetlić kody błędów naciskająć oba przyciski TID'a na włączonym zapłonie. Podrawiam pilota ASTEROIDY!
To jest po lifcie 2007 rok niema prze pływki jest tylko czujnik masy powietrza na dwa piny (przekładaliśmy całą rurę dolotową z tym czujnikiem żadnych efektów) dodam że jedynie nie podstawialiśmy komputera(wiadomo dla czego imo) no chyba że ktoś miał takie zdarzenie po wymianie kompa samochód ożył ( to poszukam używki tylko będę musiał zawieś wszystko...
Czujnik temperatury ECU? Jest czujnik temperatury powietrza zasysanego na rurze między filtrem a przepustnicą, jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej z boku termostatu ale o czujniku ECU nie słyszałem. Sprawdź czy masz drożny kanał w przepustnicy pod który jest podpięty ten cienki wężyk od pokrywy zaworów, u mnie był zatkany i też spalanie świętowało.
witam, mam problem z obrotami a oplu astrze. po odpaleniu skaczą od 600- 1500 obrotów. Wymieniłem silnik krokowy na nowy bo gasł na postoju. Czujnik przepływu powietrza lekko jest sklejony bo pojawiło się pęknięcie na gumie. Było sprawdzane na kompie w serwisie i nic nie wykryto, żadnych błędów, żadnych kodów błędu. Co to może byc??? Prosze o podopowiedzi....
Widzę że temat jest typowy dla tego silnika Z17DTH. Ja jestem chyba bardziej uparty niż średnia statystyczna użytkowników bo własnie mija rok jak szukam przyczyny i auto dalej się tak zachowuje. Ja póki co sprawdziłem/zrobilem: - sprawdzony układ podciśnienia sterownania turbem (zaworek i ciśnienia) - wymieniona turbina na nówke sztuke + wyczyszczony...
Witam. mam pewien problem. Od pewnego czasu moja astra ma kłopoty z odpaleniem. A dokładniej chodzi o to ze jeżeli już odpali to pochodzi na normalnych obrotach około 3 minut i gaśnie. Po tym juz nie mogę jej odpalić. Ale wystarczy odłączyć czujnik egr i podpiąć go ponownie i znów bez problemu mogę go odpalić ale też z 3 minutowym efektem. Wyczyścilem...
Witam Każdy przypadek jest indywidualny i trudno zdiagnozować na odległość, a Ty na dodatek nie podajesz roku prod. auta. Rozumiem, że to model produkowany od 2001-2005, natomiast Twój to 2003r 1.9di. W tym modelu pompa w baku (pompa niskiego cisnienia) jest złączana tylko po załączeniu zapłonu i to na kilka sekund dalej sama pompa CR(pompa wysokiego...
astra czujnik powietrza czujnik powietrza astra powietrza astra
ucieka głos rozrusznik skuterze oscyloskopy naprawa rubens
aktualizacja chińskiego radia najlepsza spawarka
Ustawianie godzin pracy w SLICAN ConfigMAN Opel Grandland 2021 - Problemy z zapalaniem silnika