Błąd 400 , a datę też czytałeś?
Jak jest dziurawa membrana to to w chwili wysterowania zaworu spada podciśnienie w układzie sterowania....i wtedy.....
ja u siebie zaślepiłem ale zawór musi być dobry bo będzie zgłaszał błąd
sprawdzone, zastanawia mnie brak błędów w ecu. po wypieciu egr błąd sie pojawia normalnie.
a czy świece lub EGR może mieć wpływa na to że wyskakuje błąd P0130 ?
CHECK zgaśnie ale błąd zostanie zapamiętany (bez żadnych konsekwencji) i wyjdzie na diagnostyce.
Sprawdz podciśnienia i koncówki na zaworach sterujących,do sprawdzenia egr.
Na pinie 3 powinna być masa nie napięcie zasilające 12V. Podaj masę na pin3, przepływomierz powinien zacząć działać prawidłowo. EGR może okazać się do wymiany.
nadal nie mam dostepu by podlaczyc sie pod komputer, ale przed chwila odpalil po okolo 20 sekundach krecenia, a po zgaszeniu znow to samo Dodano po 2 wyczysciłem zawór egr, nadal bez rezultatu.
Mechanik stwierdził że to zawór egr i go wymienił i to nic nie pomogło (a błąd jaki się zapala to autko z kluczykiem )
Egr czyszczony?? ale sprawny jest? Podłącz turbo na krótko i lekko przyśpieszaj żeby nie wywaliło błędu od przeładowania. Oczywiście zrób diagnostykę.
Witam mam problem z Zafirka 2.0 Dti samochód łapie błąd P0606 gdy podłącze kompa i skasuje błąd samochód chodzi idealnie mogę jechać w trasie lecz po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika łapie błąd i auto jest w trybie awaryjnym . Podciśnienia sprawdzane gruszka turbiny również EGR też pomóżcie gdzie szukać przyczyny
Jak jadę spokojnie to zapali się kontrolka z samochodzika z kluczykiem i nie ma mocy, turbo nie działa. ale jak no biegu 3,4,5 pocisnę chwile to już moc wraca i kontrolka gaśnie, na komputerze wyszło tylko ze błąd EGR. Przewody podciśnieniowe sprawdzone EGR wyczyszczony ale nie rozbierałem go. Pierwszy elektro zawór sprawdzony od podciśnienia. Dziś...
Myślę , że to się bardzo przyda : http://klubzafira.pl/forum/index.php?top... Skoro silnik traci moc i prędkość spada to przełącza się prawdopodobnie w tryb serwisowy . Powodem tego może być padająca np. padająca turbina , EGR czy nieszczelność przewodu podciśnienia dlatego najlepiej niech mechanik ci powie jaki masz błąd.
Błąd P0400 musisz szukać w podciśnieniach lub zaworkach podciśnień bo nie działa zawór EGR Sprawdź też jakie wartości pokazuje przepływka.
Nie chcę być złym prorokiem, ale z doświadczenia - albo cewka zapłonowa, albo sterownik silnika... :( Podstaw na początek cewkę zapłonową - ale sprawdzoną - bo na rynku krąży pełno cewek z wymian kampanijnych - miały wady... Jeśli to na pewno silnik Z16XE to na początku jednak proponuję przeprogramować sterownik silnika i dać mu oprogramowanie z opcją...
Ja akurat mam mini Elm327 ver1,5 bluetooth działa z mazdą 6 oraz opel Zafirą kasuję błędy egr,przepływomierza,monitoruje różne czujniki Warto pobrać kilka aplikacij na telefon i zobaczyć która działa
Witam !! Mam problem z oplem ja w temacie zafira 2,2 dti 2003 rok w sterowniku pompy PSG 16 zapisany jest błąd o nr 786 według mojego dostawcy sprzętu diagnostycznego sterowniki PSG 16 wyświetlają błędy w postaci P0, więc błąd ten powinien oznaczać zaniski sygnał cewki zmiennika faz rozrządu z tego co kojaze budowe silnika dti opla nie ma on zmiany...
Żaden emulator tam nic nie zdziała, to pneumatyczne urządzenie, sterowane elektrozaworem. Albo grzybek, zarośnięty sadzą się zawiesza - brak mocy, kopcenie, błąd w sterowniku "nieprawidłowy przepływ egr", albo dziurawi się membranka siłowniczka - nieprawidłowo wtedy działa i sterowanie turbo i klap, bo podciśnienie ucieka. Również brak mocy, kopcenie...
a oprócz tego, że jest błąd to cokolwiek jest źle? może w oplu też ten przepływomierz praktycznie do niczego nie służy tak jak w VW/Audi i innych na pompie TDI (VP37) gdzie przepływomierz jest tylko do egru (którego i tak się zaślepia) i może go wcale nie być a wystarczy wlutować diodę między 5v zasilanie do wyjścia i wszystko normalnie działa
Witam mam problem z zafirą 2.0 dth psg16 i blad P0400 gdy zimny jest samochod działa ok można jakieś 10 km przejechać i jest ok ale jak się nagrzeje wywala błąd p400 -4 i p0400 -5 ma ktoś pomyśl na takie coś podmieniłem egr przepływke z drugiego samochodu i dalej tak samo. Pozdrawiam. Ma ktoś jakiś pomysł.
Dziś niestety nie podlubalem więcej - zapomniałem o weselu na szczęście nie swoim :) Sytuacja wygląda tak - silnik pracuje inaczej jakby równiej tyle że słabo się wkręca na obroty, nie klekocze ale to jeszcze nie to. Niedziele odpuszczę ale w poniedziałek grzebię dalej. Podsumowując: zdemontowalem sterownik razem ze "środkowym" i "dolnym" elektrozaworami...
Dzięki za podpowiedz problem z falowaniem obrotów oraz z szarpaniem silnika został rozwiązany. Gdzieś poprosru w kolektorze dolotowym lub w samej uszczelce pomiędzy kolektorem dolotowym a głowica był łapał lewe powietrze. Rozebrałem kolektor ssący wyczyściłem wszystko uszczelniłem na nowo dałem nową uszczelkę pod kolektor i przepustnice ( dodatkowo...
A więc tak, zacząłem dziś grzebać wykrecilem przepustnice i egr. Wyciągam wtyczkę od przepustnicy poleciał olej mówię coś nie tak rozkrecilem ją a cała elektryka w oleju więc wyczyscilem styki wszystkie ,cała ekeltryke, suchutko, psiknalem impregnatem do stykow elektrycznych i wyczyscilem z sadzy egr i przepustnice. Stąd pewnie ten błąd "0227 Uszkodzenie...
sprawdź katalizator, nie podałeś roku i przebiegu auta, ale to była częsta przyczyna z 18xe, oprócz tego sprawdź działanie egr, Czasem są przeciaki pod uszczelką egr, i ostatni jest do sprawdzenia zawór karnistra oparów paliwa na filtrze. ALE przedewszystkim podaj kod będu bo są dwa za bogaty albo za ubogi, p0130 ogólnie pokazuje złą emisję spalin
Możesz jeszcze zrobić taką próbę: odpiąć wtyczkę od EGR i do niej podłączyć rezystor 3.9 Ohm 5W Zapali ci się na desce błąd ale nie będzie on miał wpływu na pracę silnika. Zobacz wtedy jak to będzie jeździło bo EGR powinien być wtedy teoretycznie zamknięty i silnik pracuje jak bez zaworu.
Panowie odgrzebuje temat czy ktoś się uporał z tym nieszczęsnym błędem. U mnie ta sama historia dane z zamrożonej ramki identyczne jak w tym poście jak bym je skopiował. Świece nowe egr wyczyszczony wydech szczelny przepustnica czysta i cały czas to samo nie mam już pomysłów mało tego auto jeździ jak złoto nie szarpie nie przerywa nie ma żadnych braków...
Poczytałem coś o tym ASR i przyznaje ci rację.Teraz wiem, że on może odciąć paliwo, przymknąć przepustnice i jest zintegrowany z silnikiem. Teraz chodzi mi po głowie czujnik obrotów koła. Czy można sprawdzić który jest może uszkodzony (bez kompa) ? Jednak wiedza nosi rozwiązanie, a niewiedza zamotanie. Przed przekręceniem klucza na zapłon naciskasz...
Po czyszczeniu egru po prawie miesiącu stwierdziłem że auto słabo chodzi, kilka dni jeżdziłem z odłączonym zaworem egr. Dziś założyłem używany sprawny egr, bo wkurzała mnie kontrolka "check". Wymieniłem i kod błedu od egra już sie nie wyświetla. Ale "check" świeci sie nadal. Tym razem błąd p0505- regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego. Co coraz...
Jeśli mogę to odświeżę temat . Samochód to Zafira z silnikiem 2.0 DTL z roku 2000. Objawy są identyczne jak u kolegi manim Oprócz Błędu P 1220 pojawia się jednocześnie błąd P 0400 problem z EGR ale tam jest w porządku. Co może być powodem że ten duet mi się pojawia. Czy jedna usterka może generować obydwa błędy czy to jest dwie różne usterki.
Odgrzeję kotleta... Zafira A 1.8 116KM X18XE1 Taka sama sytuacja u mnie. Po odpaleniu dławi się, szarpie. Jak się odrobinę nagrzeja to lepiej ale też się przydusza, szarpie przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem (wszystko w granicach 1400 - 1800 obrotów). Na trasie powyżej 1800 obrotów idzie super. Błędów nie wyświetla, po podłączeniu pod kompa charakterystyki...
Pojawił sie ten bład 0400 tyle ze wyczysciłem zawór EGR i czujnik i jest ok . problem zaczoł sie od momentu kiedy samochód w czasie jazdy stracił moc i wtym momencie zapaliła sie pomarańczowa kontrolka i po chwili wróciło wszystko do normy.
Podłącz lpg włącz program ac - zobacz czy masz na pewno podłączona sondę do sterownika jeżeli stoi lub bardzo delikatnie/słabo faluje - obserwuj wykres i zasłon część dolotu powietrza lub zaklej taśma na początek 1/3 średnicy nie oscyluje? Zamykaj dalej dopływ powietrza jak ruszy i zacznie oscylowac masz padnięty przepływomierz. Poszarpywanie -moglys...
Jeśli kolega posiada TEXE tam jest napisane jak poradzić sobie z częstym błędem EGR. Jeśli nie ma to sprawdź po kolei przewody idące do 3 elektrozaworów jeśli ok to dalej same elektrozawory. W następnej kolejności zawór EGR i siłowniki od turbiny oraz klap wirowych w kolektorze ssącym. Swoja drogą pewnie przydało by się już wyczyścić kolektor ssący.
Samochód z przebiegiem oryginalnym 142tys km. Fabrycznie bez EGR. Gaz założony ok 15tyś km temu. Błęda łapie na wolnych obrotach, pracuje po czym dławi na ułamek sekundy i po zdławieniu silnika bład jest już w pamięci.(sprawdzam na benzynie) Wymieniłem świece, 1-szą sonde przed katalizatorem. Przekładałem na próbę z innej zafiry przepływomierz i cewke...
Witam, jako , ze już kilkukrotnie miałem styczność z tego rodzaju samochodami, chciałbym przedstawić wam kilka istnotnych informacji dotyczących najczęstszych usterek silników DTL oraz DTX w oplu. 1.Slynne, wręcz klasyczne już zapalanie się "checka" podczas jazdy, co skutkuje spadkiem mocy lub obrotów, po przygazowaniu lub odpuszczeniu pedału gazu check...
Witam, mam problem z Oplem w automacie. Brakuje mu mocy do 3500obr/min. Ruszenie nim spod skrzyżowania zajmuje wieki, z czasem rozwiązania się obrotów, moc rośnie, aby przy ok 4tys/min jechać z pełną mocą. Samochód chodzi tez nierówno na wolnych obrotach. Ogólnie jak na postoju go wkręcam, to objaw jest taki, jakby był zapchany wydech, albo małe ciśnienie...
Witam Pacjent Opel Zafira 2.0 DTI 75Kw Samochód po odpaleniu pracuje normalnie bez problemu odpala nawet po kilku dniowym postoju, jednak podczas dodania delikatnie gazu obroty zaczynają falować jak bym co sekundę puszczał nogę z gazu powyżej 2tysięcy przestają. Po rozgrzaniu delikatnym silnika wystarczy zrobić dosłownie kilometr lub poczekać z 3-4minuty...
jak błędów brak to trzeba pokukać w parametry w trakcie falowania.:D Widzę że masz techa2 więc w czym problem?? chyba że na PC...
Jak nie ma pompy wtryskowej? O czym Ty mówisz? Common Rail, jak nazwa wskazuje, paliwo idzie do wszystkich wtryskiwaczy z jednej rury. Skądś musi pojawić się w niej paliwo, i jakoś musi nabrać ciśnienia. Oczywiście, że pompa jest, ale jest ona rotacyjna. Pompa jest Boscha, CR/CP1H3. Na forach Opla bez problemu można znaleźć wątki mówiące o takich przypadkach....
Witam wszystkich.Mam poważny problem z Zafira 2.0dti 101 koni autko z rocznika 2001. Najpierw błąd przepływomierza i P0400 czyli niewłaściwy przepływ spalin przez układ egr. Wymieniłem przepływomierz wyczyscilem egr kolektor dolotowy też wyczyszczenie bo syfu było co niemiara. Klapki wyprostowane i sprawne - ładnie lekko chodzą. I niestety nic ale okazało...
Otóż od jakiegoś czasu (nie długiego) jestem posiadaczem Opla Zafiry, z silnikiem 2.0 DTI.. Na początku wszystko okej, aż nie dostała paliwa do pełna. Od tamtej pory zaczeły się następujące problemy: - Co jakiś czas wyskakiwał check, następstwem checka było: * maksymalnie wkręcała się do 1500 obrotów, kiedy próbowałem przejść przez tą granicę, z tyłu...
Jeżeli świeci się kontrolka to musi się wtedy pojawić jakiś błąd, opel nie informuje o błędach zapisanych w pamięci, nawet gdy takowe są. EGR i jego sterowanie to dużo bolączka w oplu, podobnie mam w zafirze 2.0, ja z tym poradziłem sobie kupując vakuometr i wpinając w układ sprawdziłem działanie każdego zaworu i szczelność całości. Uszkodzona była...
Dokładnie, za charakterystyczny dźwięk pracy diesla odpowiadają wtryskiwacze. W Oplu mogą dawać trzy rodzaje dzięku: - głośny, twardy - przy pełnym ciśnieniu wtrysku, - typowy diesel, tak jak na biegu jałowym - mniejsze ciśnienie wtrysku, - charakterystyczny cienki i wysoki głos - w trybie awaryjnym Czujnik ciśnienia doładowania może mieć tutaj duże...
Zafira 2.0 DTI Y20DTH zawór sterowany jest elektrycznie a problem polega na blokowaniu się "łukowego popychacza" zaworu. Czy jeśli fizycznie rozłączę popychacz zaworu od siłownika elektrycznego i zawór zablokuję (zaspawam) a reszta zaworu z obracającą się osią o wysterowany kąt zostanie bez zmian, czy w ten sposób mogę oszukać silnik ? moim zdaniem...
Witam. Dd pewnego czasu mam mały problem z moją Zafira A. Na początek przedstawię model - jest to Zafira A z silnikiem 2.0DTI z rocznika 2000 z podciśnieniowym EGR'em. Problem w mojej Zafirce polega na tym, że po odpaleniu auta silnik puści czarnego dymka wydechem i pracuje nie równo. Szarpie, kuleje, ale nie przez cały czas. Podczas takiego szarpania...
Posiadam Zafirę B 1.9 DTH. Również walczyłem z p2279 ponad miesiąc. Usunięcie klap z kolektora nic nie dało tak samo jak samo jego ściągnięcie i uszczelnienie, czyszczenie EGR, przepustnicy etc. Winowajcą całego zamieszania był strzelony przewód czujnika ciśnienia DPF przez, który DPF się nie wypalał i zapchał się tak że po wymianie węża różnica ciśnień...
Witam. Autko to Zafira 1.9 CDTI 2005r 120KM Zatarła się pompa wody i oczywiście pasek poszedł w drobny mak. Wymiana zaworów, ogólnie zrobienie głowicy, wszystkie elementy uszkodzone wymienione na nowe m.in pompa vaku, kolo walka rozrządu i czujnik położenia walka rozrządu, nie wymieniając tak oczywistych rzeczy jak wszystkie rolki i uszczelki. Autko...
Witam i zarazem proszę o pomoc. Jestem posiadaczem Opla Zafiry 2006 1.9 diesel 120KM w automacie z przebiegiem 200TKM. Problem polega na tym, że w trakcie troszkę ostrzejsze jeździe po odpuszczeniu gazu i po ponownym wciśnieńciu przechodzi w tryb awaryjny. Zero kontrolek co gorsze z błędami też bywa różnie ... Ale trochę historii :) Zdążyłem już wymienić...
Mam takie zasadnicze pytanie. Czy sonda lambda wpływa w oplu na obroty, czy może byc przyczyną falowania obr? Błędu nie wyswietla. na testerze cały czas 460mV niezaleznie czy podpieta czy nie. potwierdzone miernikiem, brak odczytu sondy lambda. Falowanie obr. zaczeło sie od tego, ze był remont silnika po poskładaniu jest problem. podejrzewałem nieszczelnosc...
Witam Mając następujące problemy z samochodem (notorycznie włączający się check engine i utrata mocy , która wracała i znikała kiedy jej się podobało) postanowiłem pojechać do mechanika po badaniu kompem BOSH KTS 520 (chyba) wyszły błędy : P0115 Czujnik temp.płynu chłodzącego Za wysoki sygnał P0400 Recyrkulacja spalin Odchyłka regulacji P1635 Przekaźnik...
Witam, To mój pierwszy wątek na Elektrodzie, zarejestrowałem się po mam ciężki temat z zakresu mechaniki. Nie mogę dojść do ładu z moją Zafirą B 2008 1.9 CDTI (silnik z19dt). Pomyślałem że najpierw opiszę jak ja zepsułem ze szczegółami (proszę nie szydzić - wierzę że moja szczerość pomoże w diagnozie) Tej zimy z własnej głupoty zaliczyłem strzał ze...
Witam Kolejne boje z Oplami.. Pacjent: Zafira B 2006r Silnik Z16XEP Zimny silnik po odpaleniu pracuje krótki okres czasu po czym gaśnie, na desce błąd silnika oraz ABS. Po podłączeniu Tech2 brak możliwości komunikacji, po kolejnej krótkiej chwili można wejść w sterownik silnika - masa będów/min. przerwany obwód wtrysków etc/ Decyzja - wymiana sterownika...
A masz moduł sterownik świec sprawdzony i jest ok ?? Taki chyba jest u ciebie nr OE opla 55353011 A EGRY oplowskie to chyba wszystkie padają jeśli chcesz zażegnać problem na wieki to usunąć EGR z ECU.
Próbuję zdalnie pomóc koleżance. Jedyne, co wiem, to: Opel Zafira 1.7 CDTI 2009 manual 1. Szarpał i gasł na wolnych obrotach 2. Kopcił na czarno Zdiagnozowano uszkodzony wtrysk, reszta sprawna. Auto dalej podszarpuje na wysokich obrotach, nie gaśnie na wolnych. Zaczął kopcić na czarno na wysokich obrotach i na biało na niskich. Olej w normie, płyn czysty,...
Witam. Mam taki problem . Samochód bez względu czy ciepły czy zimny podczas jazdy się dusi i szarpie. Na biegu jalowym jest tak samo. Zdaza się ze jak się zadlawi na biegu jalowym to zgasnie i często już nie chce odpalić. Proszę o pomoc. Stał u mechaników i nie wiedzą co mu Jet. Egr sprawny. Brak błędów na komputerze.
Najczęstsza usterka to EGR ,zapieczona geometria,albo problem z podciśnieniami .I podłącz normalny tester.
Witam. Nie chce zakładać nowego tematu więc pozwole sobie podłączyc. Mam Zafire A 1.8 16V 116KM. Problem polega na tym że silnik faluje na niskich obrotach. Wygląda to tak że kilka razy obroty skaczą między 500 a 1200 po czym wraca do normy i podczas jazdy kiedy puszczę gaz jest szarpanie. Polecono mi żebym wymienił zawór EGR i nic nie pomogło.
Kolego, sprawdziłeś silnik pod kątem sprawności mechanicznej? Podglądnąłeś parametry pracy na wolnych obrotach? Przepływ powietrza, napięcie sondy, otwarcie zaworu EGR. Widzę, że zakładasz co chwile nowe tematy ale brak konkretów. Jaka temperaturę widzi sterownik (skoro już się tego uczepiłeś)?
No nawet mozliwe poprostu wpisalem Zaf.... A 1.6 v16 przepraszam moj blad. Ok to zostawiam to osobie doswiadczonej. Dzieki Panowie za pomoc. Temat do zamkniecia
Witam wszystkich chętnych w zagłębieniu się w temacie. Męcze problem nierównej pracy silnika Ojca jak jest zimny,mianowicie chodzi o to że po odpaleniu na wolnych obrotach silnik ma jakby zachwiania i coś stuknie (tylko jak zimny).Inaczej pracuje parę sekund równo i ma na 1sek.. szarpnięcie/zakołysanie silnika i tak w kółko.Przejadę się jakieś 2km albo...
Witam Panowie potrzebuje schemat elektryczny silnika do zafiry x18xe1 mam problem tego typu że nie widzi mi prędkości obrotowej wałka rozrządu wywala mi błędy przerwa w obwodzie zaworu egr i przerwa w obwodzie sondy lambda za schemacik będe bardzo wdzięczny.
Podane prze zemnie błędy zostały najpierw odczytane po użyciu kombinacji pedałów i odczytane na komputerze. Oznaczają to co napisałem i nie są związane z EGR-em..
Witam, posiadam Opla jak w tytule, bierze dużo oleju, wymieniona turbina, wykasowany egr i zaślepiony, nadal bierze olej ok 1l na 500km. Proszę o pomoc może ktoś miał też taki przypadek, w błędach pokazuje jeszcze czujnik temp. silnika...
Mam problem z utratą mocy na jakieś parę minut jazdy . Zacząłem od przepływomierza Wpiąłem się miernikiem w przepływ-kę i tak przy 750 obr / min było 3,08 V i wraz ze wzrostem obrotów napięcie malało .Pomiar wykonywany na biegu jałowym . Czy z tą przepływką jest coś nie tak . Narazie nie posiadam interfejsu tez z odczytem błędów kłopot a mechanicy kasują...
Witam, panowie proszę o pomoc. Po podłączeniu do komputera mam trzy błędy: P0403-4 P0501-1 P1405-4 Wszystko zaczęło się od nieudolnej próby wyczyszczenia EGR. Kupiony na Allegro zawór okazał się też uszkodzony (nowy zamiennik). Co dalej? Czy poszukać sprawnej używki? Dzięki za każdą pomoc. Silnik 1.8 116 KM LPG. Kupiłem kolejny EGR firmy SKV, nadal...
Witam. Mam dziwny problem, samochód funkcjonuje normalnie, zbiera się nie muli itp. Zdarza się tylko, że czasami podczas rozruchu zapala się check engin i po podłączeniu komputera wyświetla się błąd P0400-01 Obwód recyrkulacji spalin - wysokie napięcie. Jak się świeci check to samochód jeździ normalnie nie ma żadnych objawów uszkodzonego EGR itp. Czasami...
Witam zrobiłem emulator wg tego schematu http://obrazki.elektroda.pl/6845460600_1... i nadal po dłuższej jeździe wyskakuje mi p0404 i p0405. Te same błędy występowały przed zastosowaniem emulatora. Samochód jedzie dobrze przyśpiesza tylko po przejechaniu 20 km ok ww błędy. Nie zaślepiłem całkowicie egr zawór wydaje sie być szczelny wtyczka...
Witam, jak w temacie błędy: P0400 - Wartość rzeczywista zaworu EGR napięcie nieprawidłowe (09) - Nie występuje P0400 - Rozpoznany zbyt słaby przepływ recyrkulacji gazu wydechowego (05) - Nie występuje Innych brak, na chwilę obecną ta przylgnia od elementy sterującego w ogóle jakby obrócona w drugą stronę kompletnie na odwrót(ktoś to na siłę zrobił?)?...
błąd zafira zafira błąd błąd silnika zafira
jumper zworka skuter słaby światła technics eh590
klawiatura strefowa wejście ekspres bosch
STANG ST-620 / ST-620+ Remote Reset: Factory Reset, Key Sequences, Troubleshooting Najczęściej losowane dziesiątki w Multi Multi