Obowiązkowo olej i pokręcić żeby się zębatki "naoleiły". (at)kkknc No fakt, inny silnik, pompa napędzana zębatką z wału i w tej samej obudowie, ale też gerotorowa tyle że troszkę mniejsza. W tym tcd2013 w misie były opiłki (łupki) z popychaczy i wałka i tak naprawdę odeszła mi ochota na weryfikację tej pompy po tym jak inwestor powiedział że nowej nie...
Filtrować trzeba bo z misy olejowej i ewentualnie ze skrzyni czy innego zbiornika hydraulicznego może trochę syfu nalecieć który nie został wciągnięty przez filtry silnikowe/hydrauliczne. Do tego podczas transportu/magazynowania sporo zanieczyszczeń niemetalicznych trafia do oleju (szczególnie w przypadku olejów które odbierałem)więc opiłki to najmniejszy...
Pomogło i w zasadzie postawiło diagnozę. Dziękuję i pozdrawiam. :ok: Temat zamknę po finale, aby zaspokoić ew.ciekawość innych. Dzisiaj ściągnięta misa, rozebrana pompa oleju- zużyta nieprawdopodobnie (tryby i obudowa), pewno opiłkami ze zniszczonego wałka rozrządu.
Dziękuję. Misa olejowa została zdjęta, czyste wszystko nie ma opiłków nic, smok jak nowy co teraz? Pompa olejowa? Jest w niej coś takiego jak zawór przelewowy odpowiadający za regulację ciśnienia oleju? Dlaczego dalej nie ma tego ciśnienia?
Co może być przyczyną? Jak to co?Skończony silnik.Na początek to zdejmij misę i sobacz smok czy nie zapchany.Pompę to zdemontuj i zobacz jak wygląda w środku.Zdejmij chociaż jedną panewkę np 5 i sprawdź.Sprawdź też czy niema opiłków w oleju.
Sprawdz poziom oleju w silniku jesli jest to odkręc korek spustowy misy olejowej i zobacz czy niema opiłków byc może panewki ci poleciały, a jesli nie to sprawdz rozrzad ustawienie na znaki
A jaka mogła by być przyczyna uszkodzenia panewek? Dodano po 3 panowie ale po śćiągnieciu misy widać tylko dwie panewki boczne a srodkowe zasłania coś do ktorego jest założony łancuszek. Wiec co radzicie?
Nie przypnę tego do silników które nie są zużyte, to moje jedyne wytłumaczenie. Moja teza jest potwierdzona właśnie zmieniam łańcuch który jest wyciągnięty w misie po drugim odpaleniu na nowym oleju było do groma opiłków z koła zębatego wałka pośredniego. Stawiałem na panewki, wałek ,popychacze ,sam wałek pośredni ,tłoki ,pompa oleju wsadziłem 2k zł...
Ciąg dalszy. Druga zmiana po zakupie auta filtru z olejem zgodnie z planem po kilku tysiącach kilometrów (potem pora tak samo na silnikowy), oliwa nawet dobrze wyglądała, opiłków ledwo minimalna chmurka na magnesie, zawór lock-up TCC Boost przejrzany i dzięki temu sporo więcej oleju zeszło, przy okazji dodam, że za pierwszym razem źle zmontowałem i...
Dzieki za odpowiedz, tylko czy jak by był czujnik to chyba by zgasł i już nie zapalił, co do łańcucha to auto ma 120tk, i słychać go na rozgrzanym silniku, ale to już tak jak miał 70tk., ostatnio wymieniałem olej , i były drobne opiłki metalu na filtrze i na dnie misy, zalali mi nowy olej po 500 km mam zmienić na 10w60 schela, ciśnienie mierzone, na...
No właśnie kilka osób mi mówiło że tuleje są przegrzane a mi nigdy się nie zdarzyło aby woda się zagotowała. A te rysy są wyczuwalne pod paznokciem. Po 50 mtg wymieniłem olej, i filtr i na korku misy olejowej było trochę grubych opiłków może to one spowodowały zarysowania. Zaznaczam że wał był myty po szlifie z resztą jak i cały blok.
Witam ponownie, Obawiam się, że będę miał do remontu silnik jednak chciałbym się ostatecznie Was poradzić. Silnik 1.0 8V benzyna 91r. , bodajże oznaczenie AAU. Silnik ma swoją moc, odpala bardzo dobrze nawet w mrozy które były, trzyma odpowiednią temp. jak również rozgrzewa się tak jak powinien. Przy gazowaniu nie kopci, nie bierze płynu chłodniczego...
Witam! Zanim wymienisz olej to dokładnie sprawdź czy nie przyczepił się jakiś kamień między misą a obudową. Sprawdź jakie masz ciśnienie oleju.Przy wytopionej panewce ciśnienie na wolnych obrotach może spaść do zera. Gdybyś musiał zdjąć miskę olejową to zaopatrz się w uszczelki, pastę uszczelniającą. Po zdjęciu miski wystarczy poruszać każdy korbowód...
Mam ciekawy przypadek w swoim w210 w dieslu z 2002r. (125kw) AUTOMAT od jakiegoś czasu przy mocniejszym, a nagłym naciśnięciem gazu, automatyczna skrzynia blokowała się na jakimś biegu (zazwyczaj na 3 lub 4 biegu), ale to wystarczało dojechać do świateł i zrestartować stacyjkę i biegi śmigały normalnie. Dało sie z tym żyć :) Jednak ostatnio na trasie...
tak, olej wymieniałem sam, i nie zauważyłem w nic nic szczególnego, olej był jasnej czerwonej barwy, niebyli w nich żadnych opiłków metalu ani nic, szczerze to ja też nie czuję się na siłach, ale mam zamiar chociaż spuścić z niej olej, zdjąć misę i wszystkie inne dostępne osłony i pooglądać. Jak będzie coś widać na 1 rzut oka to porobię jakieś zdjęcia...
opiłki oleju elektroda misie pralka opiłki
antec zasilacz officejet czyścić głowica plush internet
tester ledów beskid przestrojenie
Zastosowanie transformatorów zig-zag w różnych napięciach Skuteczne chłodzenie transformatorów: metody i materiały