Skoro komputer nie komunikuje się z pompą to znaczy, że to nie jest żaden mechanik tylko wymieniacz. Szkoda tylko Twojego czasu. Takich wymieniaczy cechuje to, że jak komputer mu nie "powie" weź wymień wentyl w lewym, tylnym kole to on nie ma pojęcia, że można poślinić palec i przyłożyć go do tego wentyla, aby sprawdzić czy lecą bąbelki, a sam nie wpadnie...
Mam wykres z testu rozruchowego fordowskim IDS-em sprawnej pompy Delphi w silniku 2,0tdci (całość na rozruszniku). Ponieważ 1 MPa to 10 barów, wychodzi na to, że po krótkim czasie (2 sek) pompa może podać nawet 1200 barów (a nie tylko żądane 200 ma duży zapas)... Test był robiony na ciepłym silniku (tzn dosyć szybko kręcił). http://img403.imageshack.us/img403/4623/...
(-) Jeśli chodzi o te opiłki w filtrze paliwa, to jak to sprawdzić, trzeba wylać jego zawartość do jakiegoś naczynia czy jak?? Jakoś nie wyczuwam żeby głośniej działał silnik, nie mam takiego ucha. A czy gdy zabraknie paliwa to też pompa się zatrze? (-) Inna opinia z forum Renault: w masterze pompę CR nalezy ustawić. Obecność opiłków w paliwie można...
(-) Odkrecilem doplyw do wtrysku z listwy i okazuje sie ze pompa nie podaje ropy na listwe common rail. Sprawdzony regulator cisnienia. Wiazki do kotek oraz prady ok. Dodam ze pompa continentala numer PSA 9672605380. Zorientuj się dokładnie, jaki system wtryskowy rezyduje w Twoim silniku, to po pierwsze. Jest to bardzo ważne z uwagi na to, że podczas...
Ja też jestem na etapie wymiany pompy wysockiego ciśnienia , bo zobaczyłem malutkie opiłki unoszące się w paliwie .
Czy dobrze pamietam, ze cylindry we francuzach liczy sie od skrzyni? Tak, liczy się od koła zamachowego, nie od rozrządu. Czy pamięć mnie nie myli, że cały czas miałeś kłopoty z 4 cylindrem? Mimo więc zamiany wtryskiwaczy 1 i 4 bardzo wysoka korekcja 140% nadal utrzymywała się na 4 cylindrze. Owszem, oznacza to spadek kompresji w cylindrze nr 4, ale...
Witam Kody i opis działania masz na pierwszej stronie tego wątku . W skrócie: do sprawdzenia przelewy wtryskiwaczy , opiłki w paliwie , ciśnienie na pompie wtryskowej ,ale jak praktyka pokazuje najczęściej efektem tych kodów są wtryski do regeneracji . pozdrawiam
Miałem kiedyś ten sam problem. Wymieniłem pompę bo w paliwie były opiłki metali, Wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa, następnie regulator ciśnienia. Wtrysków nie wymieniałem bo po sprawdzeniu domowym sposobem wydawały się OK. Auto nadal nie chciało zapalić, więc znajomy wzioł je do sprawdzenia- a tu kiszka. Szybka podmiana z auta kolegi i wszystko gra....
Taki objaw świadczy o uszkodzeniu pompy wysokiego ciśnienia,opiłki metalu w paliwie zatykają zawór ciśnienia na szynie oraz mogą być niebezpieczne dla wtrysków. Moja pompa padła po 230kk i regeneracja pompy oraz czyszczenie układu paliwa.Wymiana filtr paliwa niewiele się tu zda bo dzieje się to już za filtrem paliwa.Oczywiście część paliwa wraca do...
Auto ma 50KW,czyli 68KM.W paliwie niestety są bardzo małe opiłki metalu.Pierwszy test przeprowadzony był małym testerem DOMINATOR OBD2, i jest tylko ten jeden błąd,który po wykasowaniu powraca.Auto dziś miało wizytę w serwisie autoryzowanym....wycena naprawy ok. 7 tys. zł...- do wymiany wtryskiwacze,pompa paliwa,filtr paliwa,i czujniki ciśnienia.Cena...
1.6 HDi i problem ze smarowaniem turbiny - trzeba wywalić sitko na przewodzie olejowym, - to jest główny powód zacierania się turbin w tym silniku. Ja mam 2.0 HDi to jak nigdy nie narzekałem na układ paliwowy, tak pojawiły się opiłki w paliwie - koszt naprawy - wyniósł mnie do 2 tys zł. A przebiegu sporego auto nie ma. Dobra benzyna tańsza w naprawie...
miałem analogiczną sytuację... Też miałeś aluminiowe opiłki po uszkodzonej pompie zębatej, brud w paliwie i zasyfiony czarną mazią filtr paliwa? Pzdr KotBury2
Witam ponownie. Dzęki za odpowiedz. Objaw nie ustąpił ale jest lepiej. Wyjełem regulator przedmuchałem reg i pompe i przewody paliwowe, wizualnie nie było widać opiłków, odpalił około 10 razy i dalej to samo. Wtryski raczej odpadają ale opiłki z pompy i syf w paliwie pewnie to robi. Czy jest na to jakiś patent czy tylko wymiana.
(...)Po trzecie - bez magnetyzerów przy prędkości 120km/h okropnie trzepało kierownicą zaś z magnetyzerami przy prędkości 170km/h odczuwałem delikatne drgania co nie wpływało na jakiekolwiek zmęczenie. To tyle moich spostrzeżeń. Dla mnie ten gadżet działa właściwie. Dobre, normalnie mało z krzesła nie spadłem, a Ty jedź na wyważenie kół, bo to całkiem...
Ja oglądałem niemiecki program o sposobach ograniczenia zużycia paliwa i również magnetyzer "poległ" z tego co pamiętam to zysk był rzędu ~2%! Były sprawdzane również dyfuzory powietrza na dolocie i specjalne opony, lżejsze od zwykłych ~1.5kg. Tylko to ostatnie rozwiązanie dawało kilkunastoprocentowe oszczędności. Z punktu widzenia fizyki paliwa nawet...
Przeczytałem to opowiadanko o tym bmw i nasuneły mi się takie sprawy 1)Znaczna część paliwa na polskich stacjach jest i tak opałem tyle, że odbarwionym kwasem siarkowym(co jeszcze pogarsza sprawę) 2) Trzeba zasięgnąć języka u znajomych gdzie biorą i czy są zadowoleni 3) brud, opiłki itp. znajdują się w zwykłym paliwie też. 4) opisywane BMW było za mądre...
Nieszczelność pompy nie ma nic wspólnego z szarpaniem (ciśnienie w pompie jest na tyle duże że małe nieszczelności nie spowodują wyraźnego szarpania - a jakby lało to po prostu nie odpalisz) lub bujaniem (to nastawnik pompy reguluje dawkę względem obrotów). Niestety nie rozumiem pojęcia "wypada z zapłonu", w jakich obrotach Ci szarpie silnikiem i czy...
Jeżeli silnik pracuje nadal po wyjęciu kluczyka to pada regulator ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia. Jak go wyjmiesz to tam jest takie malutkie sitko jeżeli są na nim opiłki to możesz mieć mały problem, i najlepszym wyjściem bedzie płukanie całego układu łącznie z myciem zbiornika. Ogólnie wszelki syf w paliwie dla takich układów wtryskowych jest...
Witam Podepnę się pod temat ponieważ mój problem polega na tym że silnik Forda Focusa 1,8 tdci nie odpala. Początkowo odpalał za pomocą plaka. Mechanik wykonał test przelewowy wtryskiwaczy. Po tym teście okazało się że 3 wtrysk za dużo przelewa paliwa na powrót i co za tym idzie auto nie ma odpowiedniego ciśnienia na listwie zasilającej. Zaproponował...
W których silnikach TDCI czy TDDI jest ta pompa paliwowa w której wirnik zdziera opiłki z obudowy, tak że do wymiany i czyszczenia są wtryskiwacze i cały układ paliwowy? Generalnie nowoczesny diesel (nie wolnossący) za 10 tyś. będzie moim zdaniem drogi w późniejszych naprawach, to co na paliwie zaoszczędzisz wydasz na kiepskich mechaników i wymianę...
Tak normalnie wiercisz nie wpadną ci do środka opiłki, paliwo je wypchnie i zakładasz wkładkę helikoila spokój na wieki.
Tak, W filtrze paliwa wpiąłem wężyk - tam gdzie wchodzi na pompę wysokiego ciśnienia. Aktywacja pompy wstępnej w VCDS na niepracującym silniku.
Żeby silnik wystartował potrzeba około 230 bar a nie 30. na wolnych obrotach powinno być około 230-250 bar. Nie widzę skali na menzurkach, ale od razu widać że ostatni wtryskiwacz leje jak wściekły, z resztą pozostałe też zdrowo leją. Standardowy problem w tych silnikach. Przy okazji do sprawdzenia pompa WC pod kątem opiłków w paliwie.
Sam kod błędu wskazuje na usterkę regulatora ciśnienia, który jest w pompie wysokiego ciśnienia. Trzeba zobaczyć stan krzywek na wałku i popychacz (chyba miałeś go na myśli pisząc tłoczek), czy nie ma opiłków. Ciśnienie paliwa na biegu jałowym ma być ok. 40 bar, pompa w zbiorniku w zależności od sterowania daje 4-7 bar. Z doświadczenia, nie zakładaj...
Próba przelewowa, plus wyjęcie filtra paliwa i poszukiwanie opiłków.
w filtrze paliwa opiłki metalu. Nie wiem więc po co ten temat... Możesz się jeszcze uratować dając pompę od benzyniaka i podłączyć ją po stacyjce ale nie wróży to dobrze... Lepiej naprawiać, autko 7 letnie trochę szkoda.
Zobacz czy masz 1,5 dci z Delphi bo pompy wycierały się i sprawdź opiłki w paliwie,.
Dla sprawdzenia można wyjąć pompkę z baku i zobacz czy nie będą z niej wypływać opiłki razem z paliwem. Jak dla mnie wysokie ciśnienie zbyt niskie i niskie też zbyt niskie. Najpierw sprawdź niskie, ew można jeszcze z bańki gruszką zasilić pompę wc na krótkim wężu i zobaczyć czy to coś zmieni.
Nie wiem jak jest w Mondeo. Ale w części aut powrót idzie znów przez główny filtr paliwa. I w baku opiłków nie ma, ale w filtrze już znajdziesz... Choć to mało pocieszający widok ;)
Filtr paliwa obejrzyj i dno zbiornika. Wtryski tam padają jak muchy, i nie zawsze od opiłków. Bliska to to samo co Orlen.
Filtr paliwa był sprawdzany pod kontem opiłków i nic nie było ... To regulator.
Serwis Toyota bezradny. Nie wierzę. Jakieś kontrolki się zapalają? Jak tam zwory SCV?
Cały układ paliwowy - zbiornik, pompka, przewody paliwowe, obudowa filtra + filtr, pompa wysokiego ciśnienia, szyna CR, rurki, rureczki, wtryski. Przed montażem dokładnie wyczyść.
opiłki paliwa sugerowały by pompe a pompa była sprawdzana
nowy wtrysk z VDO można już kupić za niecałe 1200pln... ale nie o tym... sprawdź czy po odkręceniu/demontażu pokrywy filtra paliwa widoczne są metalowe opiłki na wkładzie filtracyjnym oraz wewnątrz zbiornika filtra paliwa... jak już sprawdzisz to daj znać...
I teraz jest pytanie: 1.zbiornik paliwa brudny? 2.pompka paliwa w baku się zaciera? 3 pompa vacum się kończy? . Sam zgadłeś. Ale jak nie widać opiłków to raczej powodu do paniki nie ma. Może tylko syf na dnie.
Było to już poruszane nie raz - stare sztrucelki, z pompami rzędowymi, bądź rotacyjnymi i wtryskiwaczami czopikowymi - czyli stare Golfy 2/3 z silnikami 1,6-1.9 (TD nie TDI!!!), stare Mercedesy czy Peugeoty. Do bezpośredniego zużycia olej i tak należy przefiltrować, dla pozbycia się sadzy i opiłków, oraz pozbyć się z niego wody.
To jeszcze sprecyzuj czy to metal czy aluminium. Ten element układu paliwowego na zdjęciu to odstojnik z filtrem i pompką ręczą natomiast separator to pierwszy filtr za zbiornikiem paliwa ma odstojnik dość często podgrzewacz i filtr w kształcie kwadratu . Zamontowany jest w okolicy zbiornika paliwa ale jest to opcja nie wszystkie pojazdy go mają.
Skoro wymieniłeś regulator ciśnienia paliwa to znaczy że był już problem. Wtryskiwacze na przelewy, filtr paliwa do rozcięcia aby sprawdzić obecność opiłków w paliwie. Gruszką paliwa podpompuj i pomóż plackiem/samostartem.
Jaka korekcja wtrysków? Czy były opiłki w filtrze paliwa? Zdarza się że pompa siada na ciepłym i przy okazji ma to związek z temperaturą/gęstością paliwa.
Można jeszcze wymienić uszczelnienia na pompowtryskach. Tamtędy też może dostawać się olej do paliwa.
Jeśli chodzi o pompę wstępna to chodzi słychać ja, na pewno też pompuje paliwo bo nie raz zalało mi komorę silnika przy sprawdzaniu. A zawór sterujący ciśnieniem? To nie ma znaczenia czy chodzi czy nie chodzi. Trzeba sprawdzić jakie daje ciśnienie. Jak ok to pompa CR do roboty. Oczywiście sprawdzić wcześniej zawór ciśnienia ,jego wysterowanie i np...
Pompa to nie jedyny koszt, bo musisz jeszcze ruszyć rozrząd, a jak dawno nie robiony to przynajmniej pasek rozrzadu wymienić (chyba że chcesz bardzo długo nim jeżdzić to i resztę osprzetu). Co do pompy to upewnij się czy ma te same numery, i czy napewno będzie pasowała, ale jeśli ktoś sprzedaje regenerowane to powinien wiedzieć. Jak bedziesz przepinał...
Opiłki w układzie paliwa. Przygody z benzyna zamiast diesla przy tankowaniu?
sprawdż czy nie ma opiłków w paliwie
Ale żeby zaraz kąt wtrysku ustawiać? a co z przedwtryskiem???
Zadziała na pewno, musisz wiadomo odpowietrzyć układ i jak miałeś zniszczony korpus lub produkcja opiłków już się zaczęła to obowiązkowo do wymiany filtr paliwa i płukanie zbiornika. Bo niebawem może się sytuacja powtórzyć.
Dokładnie miałem to samo w silniku HDI od PSA jak dobrze pamiętam RHZ, brudny zawór ciśnienia paliwa opiłki, ty sprawdź lepiej czy dobrze założyli filtr paliwa tam bardzo mały błąd i filtr paliwa nie działa. A piszesz że po naprawach to pewnie filtr był wymieniany a tam są specjalne wcięcia z uszczelką.
Też mi się to kiedyś wydawało bezsensem, ale po dogłębnym zbadaniu tematu zmieniłem zdanie. Uszkodzone pompy HP, zablokowane zawory SCV, opiłki w filtrze paliwa, poprawiona korekcja wtryskiwaczy po zastosowaniu 2T, pomiary smarności paliwa zlecone w Laboratorium Orlenu w Płocku, pomiary składu spalin po zastosowaniu 2T, rzadsze wypalanie DPF po zastosowaniu...
Omijaj mechaników który sprawdza tylko błędy.. Ciśnienie na listwie wtryskowej trzyma odpowiednie? Nie skacze? Porównaj wartość zadaną z rzeczywistą. No jeszcze korekcje wtryskiwaczy.. Odkręć czujnik na pompie wysokiego ciśnienia, sprawdź czy nie ma opiłków. Obejrzyj również filtr paliwa czy nie ma opiłków.
cukier paliwie oszukuje paliwie powietrze paliwie
okular klimatyzacja praca automatyk robotyk otwór powietrza
czarne plamy płycie głównej komputera czarne plamy płycie głównej
Podłączenie wiertarki bez wyłącznika - zagrożenia i alternatywy Lokalizacja wtryskiwaczy w Ford Escort 1.4