Co do pierwszego to nie wiem ale do drugiego to z boku opony są takie hmmm "trójkąciki" i tam jest wyznacznik zużycia opony kiedy bieżnik będzie na równo z nim to należy wymienić oponę.
Witam. Na zimówkach było ok ponieważ zimówka jest z natury miętsza oraz na niej zrobiłeś na pewno mniej km niż na letniej. Czy felgi wszystkie są takie same? Odsadzenie (parametr ET na feldze) oraz szerokość? Przyjrzałbym się dokładnie wachaczom, sworzniom wachacza oraz amortyzatorom z przodu. Na geometrii bedzie ci wychodzić wszystko ok bo auto stoi...
Przepisy nic nie mówią. Wulkanizator nie musi myśleć logicznie. Zakładanie opon z mniej zużytym bieżnikiem na tylną oś jest jak najbardziej logiczne. Chyba, że chcesz mieć skrajnie nadsterowne auto....... :) Oczywiście cały czas mowa o czterech takich samych oponach. pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.pl/5295817500_1... Witam, chciałbym w tym temacie przedstawić zbudowaną przeze mnie wycinarkę do opon. Pewnego razu szwagier zwrócił się do mnie z pytaniem o takie urządzenie. Jest od niedawna w posiadaniu dużego samochodu ciężarowego, robi dużo kilometrów, a opony do tego pojazdu kosztują ponad 2kzł/szt. Po...
Na pierwszy rzut oka widać, że te opony mają symetryczny bieżnik, więc jak je założysz, będzie dobrze.
Trzeba sprawdzić prędkości poszczególnych kół. Z twojego opisu wynika że masz różnice w wielkości opon np. przez inną głębokość bieżnika opony
Silnik BLDC ma 3 uzwojenia więc nazywa się go tójfazowym. Nic tu się nie wyklucza. Na elektronice znać się nie musisz bo napisałeś, że projektujesz z gotowych elementów więc sterownika i wyświetlacza projektować nie musisz. Budując pakiet raczej najpierw łączy się ogniwa równolegle a potem tzw sekcje spina szeregowo. Tak jak opisałeś to nie będziesz...
Jeżeli te 145 opony mają dobry bieżnik to spokojnie możesz zakładać. Na zimę węższa opona jest lepsza.
Cześć, Zauważyłem dziś rozcięcie na oponie mniej więcej na wysokości gdzie rozpoczyna się bieżnik. Jak sądzicie, wymaga wizyty u wulkanizatora? Przy takim uszkodzeniu opony, nie potrzebujesz żadnego wulkanizatora - bo i po co? ....Możesz ją sam wyzłomowac bez jego pomocy. e marcus
Opona scięta ma 40mm bieżnika, opona 'nie-scięta' ma 42mm bieżnika. 4 cm i 4,2 cm bieżnik. Nie widziałem w oponie samochodowej tak wysokiego bieżnika.
Przesadzacie trochę. Najlepiej niech kupi nowe auto bo zawsze to waczacz pęknie.. A co nowe to nowe.
Poza tym zamierzam przetestować, jak szybko zetrze się tak stara opona – jest ~90% bieżnika.
Ja piszę subiektywnie ale nie teoretycznie. Mój subiektywizm ma mocne podstawy: Widziałem kilkakrotnie (bezpośrednio, nie na zdjęciach czy filmie) bieżnikowane opony z oderwanym bieżnikiem, nie widziałem odspojonego bieżnika w oponie niebieżnikowanej. Mogę też w tym samym stylu (subiektywnym) stwierdzić co następuje: owszem widziałem przy drogach odpadnięte...
Jeśli to wina opon np. bieżnik w kształcie "piły"- to buczenie powędruje wraz z kołem. Niedługo wiosna, gdy założysz letnie gumy- może wszystko brzmieć inaczej. Zdarzyło mi się wymienić sprawne łożysko w Astrze- buczenie ustąpiło po sezonowej zmianie opon.
Zgodzę się w części Bartek, że kierownica zawsze jakoś się musi zachować, ale w moim przypadku to zawsze w prawo, nigdy w lewo na w miarę prostej drodze nie ściąga. Ściąganie wygląda tak jak wyżej w poście napisałem. Czyli co spróbować ta geometrię? I czy opony (bieżnik) dostaje przez to?
Podaj rozmiar opon z przodu i tyłu i zużycie bieżnika.
wytłumacz mi logicznie po czym wnioskujesz, że takie połączenie jest słabe skoro nawet producenci piszą o bezpiecznej różnicy wysokości bieżnika 20% miedzy oponami na tej samej osi?
Sprytne :) Może zmniejsz ciśnienie w oponach? Pod wpływem naciągu na środku bieżnika zrobi się wgłębienie. Jednak taka sflaczała może kolebać. Zamiast kół pewnie lepszy by był walec pokryty wyciętym z opony bieżnikiem, albo kawałkiem taśmy do transporterów. Układ byłby dużo sztywniejszy.
Ale logiczne myślenie lubisz? Czytaj ze zrozumieniem... (at)Mataret Takie spękania to są pęknięcia "pogodowe" - chociaż częściej powstaną w oponie mało eksploatowanej. Jeżeli pęknięcia dotyczą tylko zewnętrznej powłoki to można jeździć, ale jak zaczną pękać głębsze warstwy to natychmiast do wymiany. Najlepiej oceni to wulkanizator (specjalista). Opona...
Oryginalne opony z KIA Rio wytrzymały 10 lat i zostały zmienione mimo dobrego wyglądu i głębokiego bieżnika.
Witam zarówno z kasety jak i z acy recznego podawania rolki sa te same , one działaja tak jak opona - mają bieżnik z tym że skierowany w konkretna strone i po prostu ściera sie ten bieżnik i powstaje tzw. łysa opona i dllatego po wymianie tych gumowych rolek maszyna wraca do normy . maszyna zacina sie ponieważ ma pewien okrslony zgóry czas do przetransportowania...
Do zbieżności powinny być opony dobre jednego bieżnika i wyważone koła. Taki podobny objaw miałem z escortem okazało sie ze klient pojechał do innego warsztatu i ustawili jeszcze raz zbieżność i wszystko wróciło do normy.
Nie za bardzo jest to jak zaznaczyć na zdjęciach. Chodzi o całe ściany boczne opony, napisy itp. Może nie jest najlepiej widoczne, ale naprawdę przez zdjęcia ciężko to ująć. Dla kontrastu trzeba spojrzeć na ścianę boczną opony i bieżnik - widać jak bieżnik jest czarny a bok wyblakły.
Na jednej osi muszą być identyczne opony. Nawet bieżnik muszą mieć taki sam. Mnie PZU wypłaciło odszkodowanie za wymianę dobrej opony tylko dlatego, że miałem pismo od producenta, że nie produkuje już opon o bieżniku jaki miała druga uszkodzona opona.
>kgflanela z doświadczenia wulkanizatorzy to psioczą zawsze na wszystkich tylko nie na siebie ..... nie pamiętam kiedy przed wyważeniem kół umyli całe koła poprzylepianego błota, przepatrzyli cała bieżnię na okoliczność występowania "ciał obcych" jakość idzie z ceną - nie spodziewaj się rzeczy nadzwyczajnych po czymś za 80PLN (oryginalny odpowiednik...
Opony markowe ze średniej półki. Indeks predkosci T indeks nośności 75. Rok produkcji początek zeszłego roku. Masa auta 1060kg
Kolego jak ty zrobisz to twoja sprawa. Rotuj opony. Zapobiega to szybszemu zużyciu bieżnika. Zaoszczędzisz.
Witam Czy jest możliwe by w oponach zimowych (sava eskimo 3) po 2 sezonach (15kkm) był bieżnik 10mm? Oglądałem takie i byłem tak zaskoczony, że aż ich nie kupiłem. Właściciel twierdzi, że dostał jest w salonie z nowym autem. Jaki jest bieżnik nowej opony?
Opona jest uszkodzona, a nie nierównomiernie zużyta.
To jest tylko rozwarstwienie gumy , nie zagraża bezpieczeństwu jazdy w normalnej-nieekstremalnej eksploatacji ( całość trzyma osnowa opony ) . Jeżeli bieżnik powyżej 5 mm , to ja bym jeszcze na tych oponach jeździł.
Świetnie, bardzo mnie to ciekawi, przylejony lód do bieżnika pracującej opony ;)
Dlaczego chcesz zakładać zimowe opony latem? Podaj rok produkcji tych opon, bieżnik ma wystarczającą głębokość?
przecier ta opona ze względu na bieżnik to śmietnik
"Jaki wpływ ma głębokość bieżnika na własności trakcyjne opony? Opona o minimalnej dopuszczalnej głębokości jest o wiele gorsza od tej z pełnym bieżnikiem, przede wszystkim jeśli chodzi o zjawisko aquaplaningu i jazdę na mokrej nawierzchni. Wraz ze zmniejszeniem głębokości bieżnika obniża się zdolność opony do odprowadzania wody. Dopuszczalna głębokość...
Może się zmniejszy, ale to chyba by musiała strzelać ze sprzęgła, aby to odczuć... Przy tej mocy silnika cięzko zerwac trakcje chyba, że na śniegu Stosując prawidłowo dobrane opony i jeżdżąc normalnie naprawdę trudno utracić przyczepność ot tak. A kto jeździ źle i niebezpiecznie, albo popełni karygodne błędy, temu także nieco szersza opona niewiele...
165 / 60 r14 Rozważ 165/65/14 - w tym rozmiarze jest duuużo większy wybór :) Różnicy w średnicy pewnie nawet nie zauważysz a jak zależy ci na jak najlepszym tłumieniu to do takiego polo jeszcze z dużym zapasem wejdą 165/70/14. A w kwestii stosunku szerokość-przyczepność to i tak najważniejsze będzie jaka to będzie opona a nie ile będzie miała szerokości....
Popatrzcie jak na złość, znajomy jechał na bieżnikowanych oponach i z jednej mu bieżnik zszedł..
Witam ile lat można bezpiecznie używać opon zimowych bieżnikowanych Skoro użyłeś słowa "bezpiecznie" to odpowiem że ani jednego roku. Opona bieżnikowana to opona ZUŻYTA z nowym bieżnikiem. Mimo że taka opona wygląda jak nowa ma już za sobą kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, niewiadomo jak użytkowana, może po wypadku. Pozostaje jeszcze kwestia jak bieżnik...
Trzeba sprawdzić czy czasem nie jest pęknięty któryś z pierścieni (koronek) ABS lub czy nie są zbytnio skorodowane ząbki lub zdeformowane np. na skutek uderzenia. Czasami ABS potrafi też "głupieć" jak pierścienie są mocno zanieczyszczone. Poza problemem z pierścieniami, powodem takiego zachowania ABS mogą być nierównomiernie zużyte opony lub założone...
Jeżdżę inną osobówką, drogami twardymi i po terenie i używam od lat opon z bieżnikiem M+S i to przez cały rok
Na oponach są wskaźniki minimalnej wysokości bieżnika ( TWP ).
Tylko nie popełnić szkolnych błędów np. ciśnienie w oponach, różny bieżnik, blokada przeciw staczaniu etc.
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Chciałbym Was prosić o pomoc. Mam problem polegający na oponach letnich które dziś zakupiłem. A więc do rzeczy. Felgi i opony są w dobrym stanie, lecz wszystkie są założone identycznie tak że nie potrafię rozróżnić strony lewej i prawej. http://obrazki.elektroda.pl/5702135000_1... Na załączonym obrazku...
Jak przy betoniarce to nie. Jak przy samochodzie to tak i to nie tylko z powodu uszkodzenia, zużycie bieżnika do oznaczników głębokości- wymiana. Chodzi o tą dziurę na boku opony-rancie Bieżnik jest już wytarty do minimum?
Bardzo fajne, estetyczne i zgrabne wykonanie. Daj znać jak się będzie zachowywało na wilgotno. Myślę, że nie bez powodu cały świat stosuje rolkę z nacięciami (inna sprawa to bieżnik opony...).
normalnie mogę z tym jeździć, bo bieżnik jest wysoki Zastanów się, dlaczego ktoś (zapewne tanio) sprzedał dwuletnie opony z 8mm bieżnikiem? Pozdrawiam.
Na tylnych oponach z 6mm bieżnika prawie całkiem zużył je od zewnątrz To tylną geometrię chyba w pierwszej kolejności trzeba pomierzyć .
Mówisz o tym na klockach bieżnika? Wnioskuję, ze to opona mało używana od kogoś dla ciebie. Jeżeli tak , to mogło coś w czasie jazdy o nią krótko ocierać. Nie jest to rowek, więc np. Stłuczka, blacha/ plastik/ element zawieszenia orzylgnął do opony, a auto jeszcze ze 2 m się przetoczyło. Założyć, jak się da wyważyć to jeździć.
koledzy zico63 i błażej - chyba pomyliliście bieżnikowanie z nalewaniem, te kawałki gumy leżące na drodze to jeszcze te stare nalewki z gwiazdkami he, kolega kamildenia słusznie twierdzi że obecnie się jeszcze bieżnikuje opony, w osobowych jest to ekonomicznie nie uzasadnione bo koszt bieżnikowanie przerasta koszt nowej opony ale np w ciężarówkach jeśli...
Opona zjeżdżona (bieżnik), sparciała - spękana, Para do wymiany. Pokaż DOT (datę produkcji) - pewnie dawno. Pozdrawiam.
wg, Was można je założyc ? Wg prawa: opony muszą być jednakowe na osi i o odpowiedniej głębokości bieżnika (min 1,6 mm) i nośności oraz nie mogą wystawać poza obrys karoserii nie ma nawet wymogu posiadania opon odpowiednich do pory roku :!:
Dziękuje za wyczerpująca odpowiedz i wszystko byłoby wspaniale gdyby nie fakt, ze opony, które chciałem maja kierunkowy ew. symetryczny bieżnik a wyczytałem, ze do zawieszenia wielowahaczowego powinno się stosować opony o bieżniku asymetrycznym (żeby się nie ząbkowały) a taki bieżnik ma opona Kleber citilander, nośność ma 102 (więcej, bo fabrycznie...
Witam. I jak? Tak gdybam - bo miałem dziś w garażu podobny temat. Ale wszystko niby dobre. A jednak. Dziwnie się bujał jak się naciskało na nadkole - wysłanie na OSKP na test amortyzatorów. I trafione - padł tu akurat prawy. Wymienione i auto nie telepie się. W trakcie wyszło że nawet opona ma bieżnik wyząbkowany a po powrocie do domu sprawdził letnie...
Witam, posiadam C4 z 1997 roku. Założone zimówki 205/55/16. Jednak tak twarde, że nie da się na nich jeździć po drogach w mojej okolicy, bo tak strasznie telepie, że jazda jest koszmarna. Zawieszenie sprawdzałem wczoraj na przeglądzie i wszystko ok, sprawność 90% Dodatkowo mam stalówki a chciałbym alufelgi. Jaki rozmiar najlepiej kupić? Myślałem o 14-15...
Wybrałem opony Fulda KC HP2. Istotny w podjęciu decyzji był bieżnik opony.
A ja się zastanawiam ile co niektórzy na tych oponach jeżdżą skoro martwią się wpływ oleju/wody na stan opony w czasie kilku lat? Z moich doświadczeń wynika że opona 3 góra 4 sezony i nadaje się już do utylizacji najczęściej przez zdarty już bieżnik, wyjątkowe twarde opony bieżnik zachowują ale przez zbyt twardą mieszankę nie da się na nich jeździć....
Bo masz kierunkowe z asymetrycznym bieżnikiem. Jeszcze większe g***o.
(at)ktostam uczepiłeś się tych opon, jeżeli mają bieżnik i są w miarę nowe to w czym problem? To że mają 4 lata nie znaczy że są złe. W sklepie mogą Ci sprzedać oponę 3-letnią jako nową.
Mając nową oponę, korzystasz z gwarancji producenta, masz pewność że opona jest nowa i bez wad To po co gwarancja producenta ? Czyż nie na wady fabryczne ?
Mam taką maszynkę . Jak nie kupiłeś to proszę o kontakt. 530 71 914
za cztery stówy to można kupić komplet kół stalowych z oponami zimowymi 5 mm bieżnika przyzwoitej firmy.
Jak pisze (at)Alfred_92, jedź na sprawdzenie na Warsztat, za samo oglądnięcie i "osłuchanie" nie powinni wziąć pieniędzy, szczególnie gdybyś u nich to naprawiał. Dobry mechanik powie od ręki co jest nie tak. Tak na odległość w tym przypadku ciężko pomóc. Daj znać później co to było. Rozumiem że miałeś inne koła z innym bieżnikiem (inną oponą) podczas...
Jeżeli chodzi o rozmiar to 195/65/15 standardowe. Opona ma bieżnik koło 5 mm, zamierzam założyć alufelgi z nowymi oponami i dlatego chce coś z tym tyłem zrobić bo efektu nie będzie widać.
według mnie jak jest wyważone, to nie ważne ile jest ciężarków, ważne że jest 0/0 na wyważarce i poza masą nic się nie zmienia Jestem tego samego zdania, wyważone to wyważone i tyle, auto jest tak skonstruowane że te minimalne różnice w wadze nie powinny mieć wpływu. Tym bardziej że masa koła może być niższa/wyższa bo opona może być bardziej "zdarta"...
mam aż 3 typy Link Też od ok. roku 1977 mam tą lutownicę transformatorową TT-BB i choć od tego czasu miałem chyba ze trzy inne transformatorówki (o których już dawno zapomniałem), ta działa do dziś a lekko nie miała. W latach 80-tych, służyła mi też do pogłębiania bieżnika opon. :-) Pozdrawiam.
W opisie jest napisane: "Opona zimowa bieżnikowana o wzorze opartym na Michelin MS-100"
Kolejny minus to sprawa opon. Może ten przepis nie jest już aktualny, ale pamiętacie kłopoty z F-126p, (jedyny w PRL-u) w którym musiały być 4 opony z identycznym bieżnikiem, a decydowała o tym właśnie odległość osi. W przypadku przyczep 2-osiowych pewnie będzie tak samo. U nas (co można zauważyć) do przyczep stosuje się kiepskie opony i to o różnych...
Ryzyko pęknięcia opony trudno ocenić, sprawdź rok produkcji i wygląd na okoliczność pęknięć ale to loteria i nikt ci nie weźmie odpowiedzialności za taką wróżbę. Tą opona wygląda na łysą - ja widzę jakiś milimetr bieżnika. Na oponie zawsze są znaczniki zużycia -takie mostki między lamelami - jeżeli bieżnik dojdzie do mostka to opony do wymiany. Tarczobębny...
Przebieg drogi kolego, przebieg i zużycie. Zmiany zmęczeniowe, spowodowane samą jazdą, temperaturą i przeginaniem gumy na wszystkie strony, do tego jeszcze "regenerowanie" opony poprzez nacinanie bieżnika, niejednokrotnie do drutów czoła.
[quote="cyborg39"]czy na opony zimowe na których jeżdżę tym samym autem[/quote ]opony zimowe to inny materiał ,nie tylko bieżnik.
Jak to opona kierunkowa, to powinien być wskaźnik kierunku. Poza tym - jakby co, to masz maszynę, żeby obrócić ją na feldze. Udaj się do właściwego zakładu.
Chodziło mi o markę opon,wzór bieżnika i czy ewentualnie bieżnikowane,ponieważ niektóre potrafią robić duży opór.
Co w tym ciekawego ? Przecież sprawa jest jasna bo jedna opona ma bieżnik szerokości 175 mm a druga 165 mm. Napiszę jeszcze dokładniej : Jedna jest szersza a druga węższa.
Na Twoim miejscu jeździłbym, jak jest, a jeśli zacznie gnić, to po prostu przełożyłbym nadkole z innego samochodu w tym samym lakierze, wychodzi dużo taniej niż lakierowanie. Nie wiem czy kolega zauważył, ale choćby po kierunku bieżnika na oponach i poglądowych zdjęciach, widać że mowa tutaj o tylnej części auta a nie o przodzie. W jaki sposób ma więc...
Ekologia panie, ekologia. Czasy opon, które wytrzymywały w dobrym stanie 10 lat i więcej bezpowrotnie minęły. Obecnie trzeba się nastawić, że opony po 4-5 latach bez względu na wysokość bieżnika nadają się na śmietnik.
(at)ukarany, fuldy ecocontrol to są przeciętne opony że średniej półki. Miałem takie. Wiosną, letem i jesienią były dobre. Zimą na nich nie jeździłem. Tylko to było kilkanaście lat temu. No właśnie, ten model jest jeszcze produkowany przez tyle lat? Przyznaj się ile lat mają te opony, jak wysoki jest bieżnik? Opony w niskiej temperaturze twardnieją,...
A na innych oponach to samo ? możliwe iż bieżnik to czyni , dodatkowe pytanie czy zakładane były dodatkowe fartuchy błotne ? jak auto puste to są nad asfaltem zaś obciążenie obniża auto i szorują po asfalcie.
Miałem kiedyś takie opony, duży bieżnik a jeździły prawie jak letnie. Założyłem nowe i różnica niewyobrażalna. Opony zimowe muszą być miekkie, a tamte teraz są pewnie twarde a co mówić w niskiej temp.
Miałem podobny problem w poldku ale okazało się że na bieżniku opony była niewielka gulka i to ona wprawiała tylne zawieszenie w spore wibracje sprawdz bieżniki opon!!! Jak nie to kupuj nowe [url=http://www.oponeo.pl]tutaj
Witam! Planuję zakup opon bieżnikowanych do Uaza. Z jakim bieżnikiem byście polecili, a może jakąś konkretną sprawdzoną markę, rodzaj bieżnika i rozmiar opony na 15 cali felgi. Mam na myśli jeżdżenie rekreacyjne na tych oponach po śniegu i błocie.
No to miał kolega fart. Mamy masę poprawek po tzw. naprawach doraźnych właśnie w przypadku przebicia opony pomiędzy bieżnikiem. Nie polecam tego typu napraw właśnie w takich przypadkach a tak szczerze to jest przeciwnikiem napraw przy pomocy sznurka butylowego i nie mówię tak by napędzać klientów wulkanizatorom, ale jest to rodzaj naprawy doraźnej i...
Ja na miejscu autora tematu przeszedłbym na opony bieżnikowane (nowy bieżnik). Sam na takich jeżdżę. Zmieniam je co 3-4 lata i serce nie boli, że stare mają jeszcze 5-6 mm bieżnika. To jest moje zdanie w tej materii i żeby było jasne, nikomu tego na siłę nie narzucam.
Podłączę się do starego tematu. Wpadł mi do głowy pomysł aby wykorzystać do tego celu transformator spawalniczy ( bo akurat mam). Uzwojenia grube, byłoby w sam raz, wydaje mi się że wystarczyło by zredukować napięcie na uzwojeniu pierwotnym... Co o tym sądzicie? W wolnej chwili zrobię testy i dam znać.
Teraz, na tej gołoledzi Wam też fury przyklejają się do parkingów a do opon lód i to taki że nawet po przejechaniu 2km nie odpada z bieżnika powodując niezłe skakanie jakby na guzach??? Nie. Nigdy tak nie miałem.
Nie jestem zwolennikiem opon bieżnikowanych. Widzieliście jak się je produkuje? Na oponę nakłada się nową warstwę gumy. Po prostu na stare opony nakłada się nową warstwę. Opona nie moze mieć więcej jak dwa lata. Poza tym opony bieżnikowane, to często opony z mechanicznie pogłębionym bieżnikiem. Bieżnik można pogłębić, ale jakim kosztem? Nie spotkałem...
na podobne pytanie tj jaki można zastosować ET max i min ja odpowiedziałem na innym forum tak ET (niem. EinpressTiefe) lub Offset (ang.) to jeden z [url=http://www.oponeo.pl/felgi-aluminio... parametrów felgi samochodowej. Dla wielu osób jest on dosyć tajemniczy, ale nie należy się go jakoś specjalnie obawiać. Jeśli przy zakupie felg...
Bieżnik jest wpychany w srodek. Opona za miękka, auto ciężkie
Czyli te z linku z ogłoszenia nie będą się nadawać? To jakie opony na szutry proponujecie? Zimówki nie zdają egzaminu, bardzo łagodny bieżnik mają i się mocno ślizgają na podjazdach po górskich szutrach.
Jak by to miało jakieś znaczenie to te które mam zamiar założyć to dunlop -zimówka, -pól bieżnika -opona w miarę młoda, -dostałem free W przodzie zima jak również lato nowiuteńka fulda
Bez głupich sugestii jak kolega pisze- na tandem zakłada się opony o jednakowej wysokości bieżnika bo drze jedną i to ciekawe tą z wyższym bieżnikiem. Kolega sprawdzał piasty z tył? jest to dość proste. To że rama może być ugięta nie trzeba raczej pisać- typowo u wywrotek a bliźniak szczególnie. Auto DMC 3,5 tony jest ładowane na 3,5 tony ładunku (żeby...
1. Przy mieszalnikowej instalacji LPG hamowanie silnikiem nie daje większych oszczędności paliwa, a jest wręcz niewskazane ze względu na dyzyko wystrzału w kolektor dolotowy. 2. Nie powinno to mieć znaczenia, większy wpływ ma szerokość opony (bieżnika) i ciśnienie w niej. 3. Wtrysk zaczyna podawać paliwo podczas hamowania silnikiem w okolicy 1200-1300rpm,...
No to masz może 60 koni a to opona do ciągnika co ma ze 130 i waży ponad 5 ton. Żeby była dobra przyczepność, uciąg musi być zachowana równowaga pomiędzy ciężarem a szerokością opony. 60-ka bieżnika takiej opony nie wbije w grunt i cały twój plan weźmie w łeb. Jak dla mnie do 60-ki max 16,9 ostatecznie 18,4. Większej nie ma sensu bo ciągnik przestanie...
A co ma łata do przyczepności? Na bieżniku kleisz?
Kup nowe opony, pojeździj, zjedź bieżnik do 5mm i sprzedaj za połowę kwoty jakiemuś jeleniowi, bo nowe za drogie;)
natomiast w bieżniku były wciśnięte fragmenty zbitej szyby samochodowej więc wiadomo skąd takie opony się biorą :D No właśnie: czy bardziej niebezpieczna jest opona bieżnikowana, czy używana z auta po dzwonie? W bieznikowanej ktoś (producent) gwarantuje jakieś tam podstawowe bezpieczeństwo produktu. Zezwolenia i homologacje które muszą posiadać producenci...
Z tego co mi wiadomo, to wystarczy nie ten bieżnik opon założyć i już spalanie rośnie..
Niestety ale to nie pierwszy i ostatni raz. Wielokrotnie się spotkałem że Polskie opony (kormoran i dębica) nie wytrzymały nawet do połowy bieżnika.
Jak bije przy małej prędkości to zdecydowanie felga lub opona ale mówiłeś że u brata w aucie nic nie odczułeś, więc sprawdź luz na przegubach a co do ząbkowania bieżnika na oponie to duży wpływ ma też mały luz na wachaczach. Powiedzmy gdyby felga była krzywa to przy długiej jeździe z czasem opona w tym miejscu gdzie felga jest krzywa będzie podtarta...
Opony z bieżnikiem kierunkowym muszą być zamontowane zgodnie z dedykowanym kierunkiem obrotów. Kiedyś zamontowałem odwrotnie i tak przejeździłem cały sezon, nie zauważywszy różnicy. Może dlatego, że jeżdżę mało dynamicznie a przy mokrej nawierzchni nie przekraczam 100 km/h.
Sprawdź równomierność wysokości klocków bieżnika, opony mogą być wyząbkowane.
bieżnik opona bieżnik opony wysokość bieżnik
mazda diagnostyczny opornik spawarki piekarnik elektryczny przebicie
alarm tytan ds400 trzeszczy głośnik
Zdejmowanie plomb z liczników elektronicznych - legalność i procedury Relokacja sektorów na dysku: przyczyny i skutki