Ale jak to zrobic?Czy chodzi o sondę lambda znajdującą się po podniesieniu maski naprzeciw hłodnicy czy o jakiś inny czujnik. Jeżeli zmierzę opór sondy lambda to jaki ma być? I co dalej. Heeelppp!!!!!!!!
Druga sonda nie ma wpływu na spalanie i moc silnika. Odpowiada za to pierwsza sonda. Jeśli ktoś ma wątpliwości to polecam ten artykuł. http://mobile.autokult.pl/14053,budowa-d... Najważniejsze jest zobaczyć jakie napięcie ma sonda i po tym będzie wiadomo jaka jest mieszanaka. Należy pamiętać, ze zwiększone napięcie nie koniecznie...
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Sonda tak samo oscyluje na benzynie i gazie ? Jak masz ustawioną emulacje sondy ? Nie robi błędów silnika ? Filtr powietrza czysty ? Silnik się nagrzewa ? Wycieków gazu nie masz ? Lanos dużo spala, oszukali się ci z niby oszczędniejszymi silnikami 8V, dużych różnic w spalaniu do 16V nie ma, ale z mocą krótko, i trzeba więcej dociskać pedał gazu... Gdzie...
Sonda jak to nówka, ma opór taki jaki powinna mieć, koło 4 omów.
1. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C) 2. sonda opór grzałki: 3 - 17 omów (20°C) 3. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C)
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Jeszcze raz ,rośnie ciśnienie różnicowe to rośnie wartość sadzy w gramach. Masz tutaj cytat z mądrego źródła: Przebieg regeneracji czynnej (przy zapełnieniu 18g): "Stopień zapełnienia filtra sadzą jest wyliczany przez sterownik silnika za pomocą dwóch algorytmów. Pierwszy z nich uwzględnia sposób jazdy oraz sygnały sondy lambda i czujnika temperatury...
witam, czujnik przed katalizatorem daje info do kalkulatora proporcjonalnie do zawartosci tlenu w spalinach , bogata mieszanka sygnał wysoki, uboga sygnał niski, opór na białych przewodach 3-15 om, czarny sygnał, a szary masa, i zmienia dość szerokim stopniu od 0,9Vdo 0,1 V, zamieszcze info na dowlandzie to sobie ogladnij,pozdrawiam
Między pinem 1 i 2 opór ok. 10 Ohm, napięcie między 1 i masą wynosić powinno ok. 11-14V(na biegu jałowym). Między pinem 3 i 4 napięcie ok. 0,6V(silnik musi być rozgrzany do temperatury roboczej, pozostawiony ok. 2min. na biegu jałowym)
O kurczeflaczek jaki "opór" kolego...omomierz i zasada działania.
Białe przewody to grzanie zasilanie 12V czyli jeden biały musi być przyłączony do masy drugi do plusa bo jak to niby miałoby działać . Mierząc sonde odłączoną od sterownika to pomiędzy białymi jest mały opór kilkanaście ohm, pomiedzy białymi a czarnym czy szarym nie powinnien omomierz nic pokazać ( przerwa). Zapal samochód, daj mu popracować parę minut...
Mechanik powinien zbadać wartości spalin analizatorkiem. Wtedy będzie pewność, czy nie pali za dużo. Sondę sprawdzić można łatwo, więc się nie pomyli. Polonez zawsze palił wiele. A może to wzrosły opory toczenia?
Po pierwsze nie wyżucaj kata, bo to jest głupota, jak masz zapchany to wymien go na metalowy odpowiednik, który szybciej sie nagrzewa i dzieki temu szybciej zaczyna działać, no i stawia mniejsze opory dla przepływu spalin. A co do sondy to jest taka sprawa, jezeli masz jedną sonde przed katem to nie robi jej różnicy czy jest kat czy go nie ma, natomiast...
Na grzałkę wchodzi 12v i tyle wychodzi, a opór ma 8 ohm. Dodano po 7 To co proponujesz jeszcze zrobić?
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
działanie sondy lambda i i TPSu da się sprawdzić miernikiem lub (i) przyciskiem "szukaj". Na TPSie sprawdzasz opór - standadowo kilka kiloomów dokładną wartość musisz gdzieś znaleźć- ważna jest ciągłość ścieżek opór musi rosnąć (maleć) płynnie bez skoków. Na nagrzanej sondzie sprawdzasz napięcie, powinno zmieniać się od ok 0,1 do 0,9 v fala prawie prostokątna....
Opór tego czujnika zależy od temperatury... im większa tym mniejszy opór.
Jaki masz opór na grzałce sondy??
Ale czy znacie może jaki opór ma grzałka sondy 6 czy 13 omów
Jaka instalacja gazowa jaka elektronika, ile km. auto przejechało i co powiedzieli gazownicy?
Zapala się kontrolka chęci. Po skasowaniu komputerem jest czasami dobrze przez dzień, a czasami przez godzinę. VCDS wykazuje błąd lambdy... 17526-zespół 1, sonda 2, obwód grzejny przerwa, P1118-35-00. Pytania: 1. Czy da się zmierzyć opór grzałki?, które piny?. 2. Jaki opór powinna mieć sonda na grzałce?. 3. Czy są dwie sondy czy jedna w tym silniku?.
Zero oznaczeń na przewodach i samej sondzie? nic a nic co by pomogło w szukaniu? Pewnie coś miernikiem by ogarnął bo jakiś opór musi być na grzałce w sondzie.
Witam, po podłączeniu sondy współczynnik lambda na wolnych obrotach wyniósł 1,195 a w trakcie jazdy napięcie zmieniało się w przedziale 0,1-0,67V. Wykręciłem sondę lambda i prosiłbym o ocenę lambdy na podstawie danych i dołączonego zdjęcia czy mam ja wymieniać Chodzi mi o ten białawy nalot na sondzie opór na grzałce wynosi ok.31 omów http://obrazki.elektroda.pl/9249629800_1...
Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić czujnik temperatury silnika. opór 2 - 3 kΩ / 20 °C opór 200 - 300 Ω/ 90 °C
jesli masz gaz i jest to OBD z dwiema sondami LAMBDA i zbyt tanią instalacje to będzie sie palić. a jesli nie masz gazu to oznacza to usterke po stronie elektrycznej np . opornik w sondzie Lambda powinien miec opór kilka ,kilkanaście om w zależności od temp.{ dwa szare przewody} moze byc też co innego.
Sprawdz opory toczenia naajpierw.Moze smieszne ale ma wplyw.
witam. tak krótko. jeden mechanik powiedział mi żeby przy zapalonym silniku mierzyć sondę voltomierzem. jak jest 0,5 do 0,6V to jest dobrze. czy to prawda? ja mam w tej chwili 0,97V. wykręcona sonda trzymana nad palnikiem gazowym ma z kolei mieć opór. nie pamiętam wartości. czy to prawidłowe informacje?
opór elementu grzewczego pomiędzy wtykami 2 a 1 11 - 16 Ω raczej są inne
Mierzy się opór między masą (obudowa sondy) a kablem sygnalowym?(zimna sonda) Ja tak pomierzyłem i oporność wyniosla nieskończenie wiele. pozdrawiam
czy jak poprzednio sprawdzaliście błędy zrobiliście to do końca, wygląda to na uszkodzenie dwóch elementów na raz sondy i czujnika temp. sil. dlatego pracuje wg. charkterystyki awaryjnej sprawdz opór czujnika temperatury przy 20-50-90 stp celsjusza najlepiej wg. tabeli oporów
Podmieniałem inną sondę i jest dokładnie to samo a sonda jest sprawna Nie będę przecinał oryginalnej wiązki ale mam drugą sondę z oryginalna wtyczka opla która jest właśnie połączona zaciskami i właśnie tak bym odłączył masę sondy Sprawdzałem we wtyczce miernikiem do masy i jest nieskończenie duży opór Komputer w parametrach wyświetla sonda 1 obwód...
Sonda lambda przed katalizatorem (1) Hyundai i30 1.4 benzyna GD / Weryfikacja załącznik 1, 2 - bieg jałowy załącznik 3,4 - obroty 2000 tys https://obrazki.elektroda.pl/3356874000_... https://obrazki.elektroda.pl/8865985100_... https://obrazki.elektroda.pl/1342435100_... https://obrazki.elektroda.pl/8342400900_...
fiesta 1,3 sil.typ GFJ prod.1994.mono wtrysk, trudności z uruchomieniem zimnego silnika po odpaleniu nieruwna praca gaśnie,im cieplejszy dłużej pracuje przy szypkim wciśnięciu pedału gazu zaczyna się" zatykać" po chwili z oporami rozwija pełną moc.Był uszkodzony(upalony żółty kabel) potencjom.przepustnicy został wymieniony na nowy.proszę o wskazówki...
Nie ma takiej opcji :-) Rezystancje grzałki sondy zmierzysz na opór, natomiast sygnał wyjściowy powstaje przy pracy w wysokiej temperaturze i zmierzysz go podczas pracy sondy multimetrem. Nie uszkodzisz tak łatwo sondy.
Możesz mieć uszkodzoną charakterystyke czujnika tzn. do 50°C jest ok i w tym punkcie czujnik przestaje zmieniać opór i wysyła sygnał jak dla 50° . Możesz to zmieżyć multimetrem opór powinien maleć wraz ze wzrostem temp.
Auto przyjechało z usterką.Diagnoza uszkodzenie obwodu ogrzewania sondy lambda silnik pracuje poprawnie).Rzeczywiście grzałka ma oporność ∞ . Po wstawieniu nowej sondy błąd pojawia się znowu plus dodatkowo usterka ogrzewania sondy nr. 2.Po sprawdzeniu i tu grzałka ma przerwę w obwodzie.Napięcia zasilania grzałek w jednej i drugiej sondzie 12V.Prośba...
Sonda lambda też nie wydaje się być problemem jakie ma napięcie na czarnym przewodzie? , opór grzałki i czy masz na niej napięcie/masę? mierzone próbówką.
jak bedziesz wywalal katalizator to zamiast tlumika wstaw sobie strumienice, tlumik tez stawia opory mniejsze jak katalizotor ale stawia, a co do tej lambdy to tak jak bylo powiedziane ze tylko bedzie wiecej palil, cean sondy lambda jezeli jest boscha to najtansza jedno przowodowa kosztuje kolo 130 zł
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
Skoro na analizatorze spalin lambda=1 to sonda lambda jest sprawna i dawkowanie paliwa jest poprawne. Zatem albo są zwiększone opory toczenia (hamulce, zbieżność) albo to kwestia stylu jazdy albo wreszcie metodologii pomiaru. Stare Volkswagenowskie 1.4 MPI 60KM nie jest jednostką ekonomiczną ale w 9l/100km powinien się mieścić - jak zatem mierzysz spalanie?
znalazłem takie oznaczenia przewodów biały grzałka - czerwony grzałka + czarny wyjście sygnału żółty wejście sygnału szary ????? ale i tak mi coś nie pasuje bo wg IC Technika grzałka powinna być pomiędzy pinem 3 i 4 (wtyki sondy)to wychodzą kolory biały i szary. Faktycznie jak podłączam omomierz to mam opór w granicy 5,2 omów proszę o odpowiedz
Od kilku dni próbuję rozgryźć problem z sondą lambda w mojej Vectrze B (1997, 1.8 benzyna). Zastałem wtyczkę, w której przewody A i C były pozbawione izolacji i zwarte. Mimo to komputer nie pokazywał błędu. Z forum zdobyłem schemat: * przewód A powinien iść do pinu 48 ECU, * przewód C – do przekaźnika K43. Ze względu na zły stan wiązki, przewód A poprowadziłem...
To że zmiarzyłeś opór oznacza tylko że grzałka w sondzie jest sprawna a parametry sondy to co innego. Trzeba podejrzeć parametry rzeczywiste sondy. Miernikiem nic nie zdziałasz. Zrób diagnostykę tego abs to się dowiesz od czego zacząć. Wróżek tu nie ma.
Tak u dołu proca dokładnie ten. Nie mam jak na komórce zaznaczyc. On idzie na dwa opory a z nich na dwa przekaźniki wyboru trybu emulacji. Dodano po 17 Tak u dołu proca dokładnie ten. Nie mam jak na komórce zaznaczyc. On idzie na dwa opory a z nich na dwa przekaźniki wyboru trybu emulacji.
Witam hyba tak napięcie zasilania: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika
W czasie pracy silnika odłącz kostkę tego czujnika. Jeżeli zmieni się praca silnika to czujnik prawdopodobnie dobry. Dane czujnika: 20 stopni - opór ok. 2950 ohm 40 stopni - opór ok. 1450 ohm 70 stopni - opór ok. 500 ohm 100 stopni - opór ok. 320 ohm. Powodzenia w sprawdzaniu!
Skąd masz informację: 1. sonda za 120 zł. 2. spalanie w normie Piszesz dalej" wydaje mi się,że to nie wina sondy" tymczasem kilka postów wyżej "Myślę ,że to 100% sonda lambda" Pytam o co chodzi? 1. sonda za 120 zł. - bo sam ją kupowałem 2. spalanie w normie - w innym oplu którego wykres był był dużo gorszy a spalanie miał w normie wiec napisałem że...
Witam Mam problem z kontrolka Check, Sonda wideband 5(6) przwodowa Byłem na diagnozie i niby (wykazało : Sonda lambda 1 ;grzałka niesprawna) Kasowali bład kilka razy ale nie znikł. Sprawdzilismy miernikiem sonde i (niby jest sprawna) Przewód 3 i 4 opór 3.6 Oma (ciepły silnik) 6 Oma Przewody 2 i 6 opór 110 Oma (chyba zasilanie grzałki ) PS Kasuje błąd...
Witam Problem ujawnił się podczas analizy spalin. Na gorącym (90 stopni) silniku - CO około 2,5%. Zaniepokojony sytuacją zacząłem testować kilkukrotnie wolne i podwyższone obroty - cały czas za bogato. Po około 4 minutach testu wszystko wróciło do normy. Jest jednak problem - wystarczy zgasić silnik i od razu go uruchomić i przez około 4 minuty od uruchomienia...
opora grzałka sonda sonda lambda sonda regulacyjna sonda lambda sonda diagnostyczny
mikrotik skrypt wolny lenovo tulei wachacza
dzielnik napięcis philips 55pus7303 obraz
Naprawa poprzeczek w bębnie pralki Candy - jak to zrobić? Kody komponentów SMD - identyfikacja i znaczenie