Ale jak to zrobic?Czy chodzi o sondę lambda znajdującą się po podniesieniu maski naprzeciw hłodnicy czy o jakiś inny czujnik. Jeżeli zmierzę opór sondy lambda to jaki ma być? I co dalej. Heeelppp!!!!!!!!
Druga sonda nie ma wpływu na spalanie i moc silnika. Odpowiada za to pierwsza sonda. Jeśli ktoś ma wątpliwości to polecam ten artykuł. http://mobile.autokult.pl/14053,budowa-d... Najważniejsze jest zobaczyć jakie napięcie ma sonda i po tym będzie wiadomo jaka jest mieszanaka. Należy pamiętać, ze zwiększone napięcie nie koniecznie...
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Sonda tak samo oscyluje na benzynie i gazie ? Jak masz ustawioną emulacje sondy ? Nie robi błędów silnika ? Filtr powietrza czysty ? Silnik się nagrzewa ? Wycieków gazu nie masz ? Lanos dużo spala, oszukali się ci z niby oszczędniejszymi silnikami 8V, dużych różnic w spalaniu do 16V nie ma, ale z mocą krótko, i trzeba więcej dociskać pedał gazu... Gdzie...
Sonda jak to nówka, ma opór taki jaki powinna mieć, koło 4 omów.
1. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C) 2. sonda opór grzałki: 3 - 17 omów (20°C) 3. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C)
Mechanik powinien zbadać wartości spalin analizatorkiem. Wtedy będzie pewność, czy nie pali za dużo. Sondę sprawdzić można łatwo, więc się nie pomyli. Polonez zawsze palił wiele. A może to wzrosły opory toczenia?
O kurczeflaczek jaki "opór" kolego...omomierz i zasada działania.
Jaka instalacja gazowa jaka elektronika, ile km. auto przejechało i co powiedzieli gazownicy?
Jeszcze raz ,rośnie ciśnienie różnicowe to rośnie wartość sadzy w gramach. Masz tutaj cytat z mądrego źródła: Przebieg regeneracji czynnej (przy zapełnieniu 18g): "Stopień zapełnienia filtra sadzą jest wyliczany przez sterownik silnika za pomocą dwóch algorytmów. Pierwszy z nich uwzględnia sposób jazdy oraz sygnały sondy lambda i czujnika temperatury...
działanie sondy lambda i i TPSu da się sprawdzić miernikiem lub (i) przyciskiem "szukaj". Na TPSie sprawdzasz opór - standadowo kilka kiloomów dokładną wartość musisz gdzieś znaleźć- ważna jest ciągłość ścieżek opór musi rosnąć (maleć) płynnie bez skoków. Na nagrzanej sondzie sprawdzasz napięcie, powinno zmieniać się od ok 0,1 do 0,9 v fala prawie prostokątna....
Zero oznaczeń na przewodach i samej sondzie? nic a nic co by pomogło w szukaniu? Pewnie coś miernikiem by ogarnął bo jakiś opór musi być na grzałce w sondzie.
Opór tego czujnika zależy od temperatury... im większa tym mniejszy opór.
Jaki masz opór na grzałce sondy??
jesli masz gaz i jest to OBD z dwiema sondami LAMBDA i zbyt tanią instalacje to będzie sie palić. a jesli nie masz gazu to oznacza to usterke po stronie elektrycznej np . opornik w sondzie Lambda powinien miec opór kilka ,kilkanaście om w zależności od temp.{ dwa szare przewody} moze byc też co innego.
czy jak poprzednio sprawdzaliście błędy zrobiliście to do końca, wygląda to na uszkodzenie dwóch elementów na raz sondy i czujnika temp. sil. dlatego pracuje wg. charkterystyki awaryjnej sprawdz opór czujnika temperatury przy 20-50-90 stp celsjusza najlepiej wg. tabeli oporów
Ale czy znacie może jaki opór ma grzałka sondy 6 czy 13 omów
Na grzałkę wchodzi 12v i tyle wychodzi, a opór ma 8 ohm. Dodano po 7 To co proponujesz jeszcze zrobić?
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Witam, po podłączeniu sondy współczynnik lambda na wolnych obrotach wyniósł 1,195 a w trakcie jazdy napięcie zmieniało się w przedziale 0,1-0,67V. Wykręciłem sondę lambda i prosiłbym o ocenę lambdy na podstawie danych i dołączonego zdjęcia czy mam ja wymieniać Chodzi mi o ten białawy nalot na sondzie opór na grzałce wynosi ok.31 omów http://obrazki.elektroda.pl/9249629800_1...
Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić czujnik temperatury silnika. opór 2 - 3 kΩ / 20 °C opór 200 - 300 Ω/ 90 °C
witam. tak krótko. jeden mechanik powiedział mi żeby przy zapalonym silniku mierzyć sondę voltomierzem. jak jest 0,5 do 0,6V to jest dobrze. czy to prawda? ja mam w tej chwili 0,97V. wykręcona sonda trzymana nad palnikiem gazowym ma z kolei mieć opór. nie pamiętam wartości. czy to prawidłowe informacje?
Sprawdz opory toczenia naajpierw.Moze smieszne ale ma wplyw.
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Między pinem 1 i 2 opór ok. 10 Ohm, napięcie między 1 i masą wynosić powinno ok. 11-14V(na biegu jałowym). Między pinem 3 i 4 napięcie ok. 0,6V(silnik musi być rozgrzany do temperatury roboczej, pozostawiony ok. 2min. na biegu jałowym)
Białe przewody to grzanie zasilanie 12V czyli jeden biały musi być przyłączony do masy drugi do plusa bo jak to niby miałoby działać . Mierząc sonde odłączoną od sterownika to pomiędzy białymi jest mały opór kilkanaście ohm, pomiedzy białymi a czarnym czy szarym nie powinnien omomierz nic pokazać ( przerwa). Zapal samochód, daj mu popracować parę minut...
Po pierwsze nie wyżucaj kata, bo to jest głupota, jak masz zapchany to wymien go na metalowy odpowiednik, który szybciej sie nagrzewa i dzieki temu szybciej zaczyna działać, no i stawia mniejsze opory dla przepływu spalin. A co do sondy to jest taka sprawa, jezeli masz jedną sonde przed katem to nie robi jej różnicy czy jest kat czy go nie ma, natomiast...
witam, czujnik przed katalizatorem daje info do kalkulatora proporcjonalnie do zawartosci tlenu w spalinach , bogata mieszanka sygnał wysoki, uboga sygnał niski, opór na białych przewodach 3-15 om, czarny sygnał, a szary masa, i zmienia dość szerokim stopniu od 0,9Vdo 0,1 V, zamieszcze info na dowlandzie to sobie ogladnij,pozdrawiam
opór elementu grzewczego pomiędzy wtykami 2 a 1 11 - 16 Ω raczej są inne
Podmieniałem inną sondę i jest dokładnie to samo a sonda jest sprawna Nie będę przecinał oryginalnej wiązki ale mam drugą sondę z oryginalna wtyczka opla która jest właśnie połączona zaciskami i właśnie tak bym odłączył masę sondy Sprawdzałem we wtyczce miernikiem do masy i jest nieskończenie duży opór Komputer w parametrach wyświetla sonda 1 obwód...
Auto przyjechało z usterką.Diagnoza uszkodzenie obwodu ogrzewania sondy lambda silnik pracuje poprawnie).Rzeczywiście grzałka ma oporność ∞ . Po wstawieniu nowej sondy błąd pojawia się znowu plus dodatkowo usterka ogrzewania sondy nr. 2.Po sprawdzeniu i tu grzałka ma przerwę w obwodzie.Napięcia zasilania grzałek w jednej i drugiej sondzie 12V.Prośba...
Mierzy się opór między masą (obudowa sondy) a kablem sygnalowym?(zimna sonda) Ja tak pomierzyłem i oporność wyniosla nieskończenie wiele. pozdrawiam
fiesta 1,3 sil.typ GFJ prod.1994.mono wtrysk, trudności z uruchomieniem zimnego silnika po odpaleniu nieruwna praca gaśnie,im cieplejszy dłużej pracuje przy szypkim wciśnięciu pedału gazu zaczyna się" zatykać" po chwili z oporami rozwija pełną moc.Był uszkodzony(upalony żółty kabel) potencjom.przepustnicy został wymieniony na nowy.proszę o wskazówki...
znalazłem takie oznaczenia przewodów biały grzałka - czerwony grzałka + czarny wyjście sygnału żółty wejście sygnału szary ????? ale i tak mi coś nie pasuje bo wg IC Technika grzałka powinna być pomiędzy pinem 3 i 4 (wtyki sondy)to wychodzą kolory biały i szary. Faktycznie jak podłączam omomierz to mam opór w granicy 5,2 omów proszę o odpowiedz
Możesz mieć uszkodzoną charakterystyke czujnika tzn. do 50°C jest ok i w tym punkcie czujnik przestaje zmieniać opór i wysyła sygnał jak dla 50° . Możesz to zmieżyć multimetrem opór powinien maleć wraz ze wzrostem temp.
Sonda lambda też nie wydaje się być problemem jakie ma napięcie na czarnym przewodzie? , opór grzałki i czy masz na niej napięcie/masę? mierzone próbówką.
Sonda lambda przed katalizatorem (1) Hyundai i30 1.4 benzyna GD / Weryfikacja załącznik 1, 2 - bieg jałowy załącznik 3,4 - obroty 2000 tys https://obrazki.elektroda.pl/3356874000_... https://obrazki.elektroda.pl/8865985100_... https://obrazki.elektroda.pl/1342435100_... https://obrazki.elektroda.pl/8342400900_...
Dzień dobry. Potrzebuje się doradzić w kwestii sprawności sond lambda w moim aucie. Tak wyglądają wykresy na jałowych obrotach. Sonda przed katalizatorem: https://obrazki.elektroda.pl/6082005000_... Sonda za katalizatorem: https://obrazki.elektroda.pl/4104672400_... Kody błędów: https://obrazki.elektroda.pl/7674534000_...
pierwsza sonda informuje o właściwym spalaniu ECU- na tej podstawie, przelicza on skład mieszanki, więc może być mułowaty. Jeśli katalizator był a go nie ma, trzeba zrobić nową mapę, ponieważ turbina będzie miała za dużą wydajność - zmniejszenie oporów przepływu przez zmianę układu wydechowego, czyli wycięcie katalizatora.
Skoro na analizatorze spalin lambda=1 to sonda lambda jest sprawna i dawkowanie paliwa jest poprawne. Zatem albo są zwiększone opory toczenia (hamulce, zbieżność) albo to kwestia stylu jazdy albo wreszcie metodologii pomiaru. Stare Volkswagenowskie 1.4 MPI 60KM nie jest jednostką ekonomiczną ale w 9l/100km powinien się mieścić - jak zatem mierzysz spalanie?
Nie ma takiej opcji :-) Rezystancje grzałki sondy zmierzysz na opór, natomiast sygnał wyjściowy powstaje przy pracy w wysokiej temperaturze i zmierzysz go podczas pracy sondy multimetrem. Nie uszkodzisz tak łatwo sondy.
Witam Problem ujawnił się podczas analizy spalin. Na gorącym (90 stopni) silniku - CO około 2,5%. Zaniepokojony sytuacją zacząłem testować kilkukrotnie wolne i podwyższone obroty - cały czas za bogato. Po około 4 minutach testu wszystko wróciło do normy. Jest jednak problem - wystarczy zgasić silnik i od razu go uruchomić i przez około 4 minuty od uruchomienia...
no pewnie ja jak będe robił układ wydechowy to katalizator wywale cały po co ma mi opory na wydechu stawiać ale w twoim przypadku to kup sobie nową sondę bo auto jest strasznie spragnione paliwa
Tak u dołu proca dokładnie ten. Nie mam jak na komórce zaznaczyc. On idzie na dwa opory a z nich na dwa przekaźniki wyboru trybu emulacji. Dodano po 17 Tak u dołu proca dokładnie ten. Nie mam jak na komórce zaznaczyc. On idzie na dwa opory a z nich na dwa przekaźniki wyboru trybu emulacji.
Ok PO prostu podając napięcie na grzałkę opór grzałki jest funkcją temperatury w której ta grzałka sie znajduje. Mierząc prąd można przeliczyć to na temperaturę.
Witam, od jakiegoś czasu doprowadzam zaniedbana alfe do dobrego stanu, z podstawowych rzeczy został abs no i sonda lambda, otoz obecna sąda ma opór grzałki 7ohm,jednak oscyluje w bardzo małym zakresie, przed kupnem chcialem się upewnić czy ecu podaje dobre napięcie , niestety na grzalke nie ma napięcia, na przewód czarny i szary jest 0,46v,na białe...
Niestety nie wiem jak to jest przy sondzie tytanowej. Ale pewnie "granica" powinna oscylować wokół 2,5V (ale sonda tytanowa nie jest ogniwem lecz zmienia swój opór zależnie od składu mieszanki i jest zsilana z komputera silnika więc nie wiem jak to tam jest dokładnie)
W czasie pracy silnika odłącz kostkę tego czujnika. Jeżeli zmieni się praca silnika to czujnik prawdopodobnie dobry. Dane czujnika: 20 stopni - opór ok. 2950 ohm 40 stopni - opór ok. 1450 ohm 70 stopni - opór ok. 500 ohm 100 stopni - opór ok. 320 ohm. Powodzenia w sprawdzaniu!
Witam ponownie Na początku pierwszego posta pisałem że mam błąd immobilizera i że tym się nie martwię jakoś specjalnie ale powoli zmieniam zdanie. Wyskakują mi dwa błędy jako stałe ale do usunięcia i po 4-5 km na ciepłym silniku nie pojawiły się. - 054 Zasilanie czytnika, zwarcie do zasilania +12v Jako stały - 054 Zasilanie pierścienia czytnika, przerwa...
kod jest na pewno dobry sprawdzałem 3 razy. Może ktoś z was ma książkę do poloneza Dodano po 49 na infolinii powiedzieli mi że kod 63 oznacza wadliwa prace czujnika, który znajduje się koło kolektora i ma związek z wydalaniem spalin, a opór na cewce ma być 680 +/- 100 ohmów co to może być ?może sonda lambda?
chodzi mi o sonde jednoprzewodową w kolektorze wydechowym i taka sytuacje ze np. zdejmuje tłumik koncowy który zadaje jakiś opór spalinom, w wyniku czego ciśnienie w układzie sie zmienia w jakiś sposób - sonda pozostaje nienaruszona. FAFAIK, o jakim przewodzie piszesz??
Skąd masz informację: 1. sonda za 120 zł. 2. spalanie w normie Piszesz dalej" wydaje mi się,że to nie wina sondy" tymczasem kilka postów wyżej "Myślę ,że to 100% sonda lambda" Pytam o co chodzi? 1. sonda za 120 zł. - bo sam ją kupowałem 2. spalanie w normie - w innym oplu którego wykres był był dużo gorszy a spalanie miał w normie wiec napisałem że...
Od kilku dni próbuję rozgryźć problem z sondą lambda w mojej Vectrze B (1997, 1.8 benzyna). Zastałem wtyczkę, w której przewody A i C były pozbawione izolacji i zwarte. Mimo to komputer nie pokazywał błędu. Z forum zdobyłem schemat: * przewód A powinien iść do pinu 48 ECU, * przewód C – do przekaźnika K43. Ze względu na zły stan wiązki, przewód A poprowadziłem...
Sorki ale pominąłem jeden błąd w IAW SCAN a mianowicie zwarcie do masy wtryskiwacza. Nie zwracaj na to uwagi . Masz LPG i błąd pojawia się dopiero po przełączeniu na gaz? Na benzynie nie ma błędu?Wykasuj ten błąd i odpal na benzynie. Jak błąd pojawi się dopiero po przejściu na LPG to nie jest to błąd w sensie usterki. Po prostu tak jest przy jeździe...
panowie zacząć trzeba od tego czy sonda jest tytanowa czy cyrkonowa, ale podejżewam że cyrkonowa. Jest to zasadnicza różnica ponieważ gdy wsadzimy sondę cyrkonową zamiast tytanowej nie będzie ona wcale działać ponieważ snda tytanowa znienia opór a sonda tytanowa generuje prąd. przedziały cenowe tych sond: cyrkonowe zaczynają się mniej więcej od 100zł...
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
Po przyłożeniu miernika między przewód sądy a jej obudowę powinno wykazać jakiś opór(dobrze myślę). U mnie nie wykazuje żadnego oporu. Sprawdzę jeszcze dzisiaj jakie napięcie one wykazuje i się okaże.
To że zmiarzyłeś opór oznacza tylko że grzałka w sondzie jest sprawna a parametry sondy to co innego. Trzeba podejrzeć parametry rzeczywiste sondy. Miernikiem nic nie zdziałasz. Zrób diagnostykę tego abs to się dowiesz od czego zacząć. Wróżek tu nie ma.
Tu masz schemat https://external-content.duckduckgo.com/... z tym, że u mnie kondensator miał mniejszą pojemność, a wartość oporu (potencjometr) była dobierana doświadczalnie, tak aby błąd się nie zgłaszał. Zaczynałem od 1 MΩ i przeszedłem na 250 kΩ,...
Witam Mam problem ze smartem 451. Błąd sondy przed katalizatorem P0130. Sonda na wykresie ładnie oscyluje między 0,1 a 0,9 V. Opór 5,5 na odpiętym akumulatorze. Na biegu jałowym, mierząc zasilanie grzałki, napięcie faluje od 11 V do 14 V, a z tego, co mi wiadomo, powinno być tyle, co na akumulatorze i stać równo? Jak odepnę wtyczkę i mierzę od auta,...
Sprostowanie ta lampkt nie jest od sondy lambda tylko od pokazania niesprawnosci sterowania silnikiem. Sprawdz sonde na 99% bedzie uwalona napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów kabel sygnału: czarny - tu trzeba zmierzyc przewody elementu grzewczego: biały
Witam Mam w Hondzie civic vii 2005 (d17a1, USA) kłopot z pierwszą sondą lambda. Kupiłem ze świecącym CHEKIEM i pokazało P0135 - błąd grzałki, po przegrzebaniu instalacji okazało się, że nie ma napięcia na przewodzie dającym + na grzałkę, podłączyłem dorzuciłem opornik 3om (opór grzałki był za mały i dalej było P0135) i błąd znikł. Pojawił się następny...
Witam. Piszę w imieniu mojego teścia i jego Forda Ecosporta 1,5l 90KM diesel. Samochód u nas mało znany ale generalnie to Fiesta tylko wyglada jak Kuga. Jest problem z sondą lambda która jest pięcioprzewodowa. Samochód został zakupiony z Włoch i był po przygodzie (teść lubi kupować samochody po przygodach do naprawy), sonda lambda oryginalna była uszkodzona...
Witam, przejrzałem wiele wątków na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Diagnoza komputera wykazała mi błąd ogrzewania grzałki sondy lambda. Sprawdziłem sondę, faktycznie nie było na niej oporu, wymieniłem sondę na używaną, wykręconą z Zafiry A na szrocie, opór sondy 5 omów (więc chyba w porządku), sprawdziłem przewody dochodzące do złączki,...
Nie wiem czy wtedy źle zmierzyłem ale dziś zmierzyłem jeszcze raz na gorącym silniku i bylo 1.092. A elektromechanik wczoraj znow podłączął kompa i pokazało błąd sondy lambda, ale jak ją posprawdzał to miwi że jest ok że oscyluje w normie ,czy może ona raz działać dobrze a czasami nie??
Witam Mam problem z kontrolka Check, Sonda wideband 5(6) przwodowa Byłem na diagnozie i niby (wykazało : Sonda lambda 1 ;grzałka niesprawna) Kasowali bład kilka razy ale nie znikł. Sprawdzilismy miernikiem sonde i (niby jest sprawna) Przewód 3 i 4 opór 3.6 Oma (ciepły silnik) 6 Oma Przewody 2 i 6 opór 110 Oma (chyba zasilanie grzałki ) PS Kasuje błąd...
ECU MagnetiMarelli IAW 59F. Coś na pewno się rozjeżdża, ale co by to nie było nie mogę wymyśleć przyczyny. Jedno zachowanie potwierdza jakąś tezę ale drugie zaraz ją obala. O przekaźniku już myślałem ale za dużo mi to nie da jeśli sonda zaczyna wykazywać źle po przejściu na gaz. Tu niby można się zastanowić czy silnik nie dostaje za dużo dużo gazu (parownik,...
Zrób tak : zamiast silnika krokowego, załóż ręczny ogranicznik maź wydatku gazu, taki ze śróbą. Przy 3000 obr wkręcaj tą śróbę aż usłydzysz spadek obrotów, wtedy odkręć o 1/2 obr.Pojeżdzij tak trochę aby sprawdzić jakie jest zużycie. Kiedy zużycie spadnie do zadawalającego poziomu przyczyny należy szukać w sterowaniu tj sonda lambda, nieszczelny wydech...
No to testuj dalej: - przyczyna mechaniczna - duże opory toczenia (łożyska kół, zapieczona hamulce), - temperatury powietrza i silnika widziane przez sterownik silnika, - dawka wtrysku na biegu jałowym (porównać ze sprawnym autem), - adaptacja paliwa i integrator sondy lambda, - ciśnienie sprężania silnika, - stan wtryskiwaczy, - ciśnienie paliwa.
Witam hyba tak napięcie zasilania: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika
Witam. Mam poważny problem z sondą lambda w Audi a4. Komputer wywala błąd : podgrzewana sonda lambda - zwarcie do plusa Sonda zaczyna pracować bardzo długo po odpaleniu silnika bo nie ma podgrzewania.... Mam vag'a i sonda normalnie pracuje : daje odczyt itp ale dopiero gdy sie nagrzeje od spalin... Przez to autko mi baaaardzo duzo pali na krótkich odcinkach...
Zalałeś gęstszy olej i dowaliłeś doktorka który jeszcze bardziej zagęszcza, opory silnika są większe, pali więcej. Preparaty czyszczące układ paliwowy potrafią też zaszkodzić. Jak wtryski były w marnym stanie mogą teraz lać, niektóre preparaty potrafiły też niszczyć sondy lambda, szczególnie jak sonda już się kończyła. Płukanie silnika też potrafi mu...
Pozatym podstawa prawidłowego dawkowania LPG jest mapowanie wtrysków Pb. Nie koniecznie, to zależy w jakiej instalacji. W Prinsie wystarczy tylko dobrać mnożnik wydłużający czas wtrysku gazu w stosunku do benzyny, a resztę załatwia komp benzynowy z sondą lambda. U mnie ten mnożnik to 1.03 = 103%. Przypuszczam, że podobnie to jest rozwiązane w Vialle...
Czyli grzałka sondy zawsze musi mieć jakiś opór? Nie mając go oznacza, że sonda nie jest sprawna. Dokładnie tak, jak auto schodziło z obrotów, napięcie schodziło w dół do 0,00V, ale już tak zostawało. Nie powinno się po chwili podnieść i falować?
Dzień dobry, Mam takie kilka pytań: 1) Jakie są skutki tego, że do samochodu jest źle dobrana sonda lambda? Co to spowoduje, jakie da objawy, konsekwencje, itd. 2) Czy ma to wpływ na spalenie samochodu? Głównie krótkie trasy po mieście (ok 5 km). 3) Czy "stara" sonda która leży nie używana 1,5 roku jest jeszcze sprawna? Jeśli bym chciał ją założyć to...
Zaczynając od początku: czujnik położenia wału sprawdzisz tylko oscyloskopem jeśli chodzi o jego wskazania, a jeśli chodzi o sprawność to możesz sprawdzić opór. Ma być około 800 omów. Czujnik położenia walka sprawdzisz np za pomocą diody Led. Jak to zrobić sprawdź sobie na yt. Sondę lambda sprawdzisz miernikiem tylko na grzalce ( białe przewody). Na...
Witam. :arrow: leinadzs - nie ma gazu, jak sprawdzić sondę, czy we własnym zakresie jestem w stanie to zrobić ? Ciśnienie paliwa to już serwis - O'K sprężę się i sprawdzę. I ten czujnik temperatury-gdzie go szukać, podejrzewam że to do sterowania centralką, tak? I to samo co przy sondzie: jak i czy sam go sprawdzę (czy tylko włącza-wyłącza jak do dmuchawy,...
Sprawdź sondę miernikiem dwa białe przewody odpowiadają za grzałkę sondy jeśli będzie opór to dobrze jeśli nie to sonda do wymiany. Tu nie ma znaczenia czy na ciepłym czy zimnym. Następnie sprawdź napięcie na wtyczce do sondy od strony przewodów idących od silnika przy zapalonym silniku oczywiście wtedy pojawia sie błąd w silniku związany z sondą lambda...
Witam. Kolego, a opory toczenia auta jak tam ? Co prawda kolegi auto ma już z przodu zaciski Lukas , z tyłu bębny, z tym raczej nie było kłopotu... Ale jak kolega pisze silnik pracuje ,, zdrowo " jak przed wystąpieniem usterki , to zanim kolega kupi nową sondę lambda, to sprawdzenie , jak lekko,, kula" się auto nie zaszkodzi.... Pozdrawiam.
Witam wszystkich. Przeczytałem trochę postów związanych z tematem pierwszej sondy lambda z błędem 16514 P0130 35-00, który teoretycznie mówi o uszkodzonym obwodzie sondy. To oczywiście wskazuje na konieczność wymiany sondy ale historia jest znacznie bardziej skomplikowana. Pierwsza sonda padła całkowicie. To znaczy i sama sonda i grzałka. Wymieniłem...
Od razu H4 . Kojarzę ten model z syst OBD2 ( choć mogę się mylić) - grzałka sterowana przez ECU . Sztuczki z oporem można stosować w cholernie drogich sondach do japońców , po zamontowaniu sprawnej sondy . Po za tym szlag by mnie trafiał gdyby przez pół roku zapalała mi się marchew na desce :cry:
Blos to I generacja - układ gaźnikowy bez sterownika (tylko przełącznik benzyna/gaz). Podczas pracy na LPG sonda lambda powinna być odłączana od ECU benzyny, a w jej miejsce podawany sygnał z emulatora. Po odcięciu wtryskiwaczy powinien być w ich miejsce dołączany emulator (rezystory o odpowiednim oporze). Generalnie - jeśli się da (check gaśnie po...
Tak EEC IV. Połączyłem obudowę sondy z szarym przewodem, sprawdziłem omomierzem i jest przejście, opór zerowy. Zresetowałem sterownik (odłączyłem na noc akumulator). Pojeździłem i nadal to samo - błąd sondy. Już nie mam pomysłów. Na wyłączonym silniku błąd 28, na włączonym błąd 38.
Witam Zasadnicze pytanie do tego tematu czy wymieniałęś filtr paliwa w tym samochodzie ?????Częstą przyczyną takiego zachowania samochodu z wtryskiem gdy komputer nie wykrywa żadnych błędów jest włąśnie zatkany filtr paliwa i przy dużym zapotrzebowaniu silnika na paliwo podczas przyspieszania pompa nie jest w stanie wydolić bo filtr zabrudzony stawia...
Witam. Po diagnozie komputerowej samochodu wyskakuje błąd sondy lambda dodam że po wymianie sondy jest nadal tak samo.Od sondy idą 3 przewody Sprawdzając miernikiem przepływ w przewodach od wtyczki do sterownika samochodu wygląda to tak biało-fioletowy w połączeniu z pinem przy wtyczce od sterownika pin 1,2,4,10 pokazuje połączenie tych przewodów z...
Wątpię, aby opór liczony w mega omach mógł obciążać układ wejściowy sterownika. Więcej wiary! ;) Weź rezystor 2MOm, podłącz w miejsce sony do masy i sam się przekonaj.
W sondzie lambda/NOX sesnsor (symbol 9678570780) osiem przewodów z czujnika "schodzi się" do czterech styków w konektorze. Czy ja dobrze rozumuję, że dwa z tych styków służą do zasilania grzałki w czujniku i nawet multimetrem (na odpiętej sprawnej sądzie) powinienem doczytać między nimi kilkuomowy opór el. ? Czy nieskończenie duży opór pozwala na wniosek...
Resetter rozłącza tylko zasilanie ECU, uniemożliwiając mu zapisane korekt, robi dokładnie to odłączenie klemy i jest tak samo niebezpieczny! W instalacjach IV generacji nie stosuje się resetterów. Masz po prostu źle dobrane (zbyt wolne) wtryskiwacze i nie da się prawidłowo dobrać mapy korekcyjnej LPG, co powoduje rozjeżdżanie się korekt w sterowniku...
miałem strumienice łuskową tzw. JONES w samochodzie z lpg . Po zamontowaniu i jezdzie na niskich obrotach było ok nawet lepiej niz seryjny układ.Niestety prędkość max spadła i to dosyc znacząco (strumienica stawiała z duzy opór na wydechu przy wyższych obrotach ). Po wyjęciu i zamontowanu z powrotem katalizatora o wiele lepiej się jezdzi.Innych strumienic...
Witam jak w tytule , a wiec Przyjechał do mnie kolega z łzami w oczach bo był już u 3 mechaników i w serwisie Hondy i nikt nie potrafi odnaleźć przyczyny następujących objawów: Brak wolnych obrotów na zimnym na ciepłym zaledwie 300-400 i to z wielkim trudem je utrzymuje , ciężko odpala ,ewidentnie czuć nie spalone paliwo , świece wszystkie czarne ,...
Załączam resztę wskazań i dodatkowo wskazania na mierniku cyfrowym. Rozszerzenie pliku trzeba zamienić na " avi " Dodam że mierzyłem opór pomiędzy przewodami sondy i wyszło. 1 . 120 Ohm między białym a czarnym 2. 85 Ohm między drugim białym a czarnym 3. 34,1 Ohm między dwoma białymi Skala na mierniku analogowym jest od 0 do 1 V więc da się zobaczyć...
Witam. Na zimnym silniku po około 4-5 min od uruchomienia silnika ECU informuje (świeci check engine) o błędach: 52 - Regulacja składu mieszanki poza zakresem, 32 - Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za bogata, 44 - Czujnik spalania stukowego 1 Załączam filmy na którym pokazane są wskazania mulimetra podłączonego do przewodów z sondy...
Czy też sprawdzałeś tak cewkę jak ja ?. Też tak skakał opór na uzwojeniu wtórnym cewki ?,czy wymieniłeś w ciemno cewkę?.Moja jest na 100% padnięta.Opisz jakie miałeś dokładnie objawy.Wymienię jutro to napiszę czy jest lepiej.Acha kupiłeś nową czy uźywaną?
To może być uszkodzenie sondy Lambda. Być może działa prawidłowo tylko w pewnym zakresie i dlatego silnik nie spala jeszcze zbyt dużo paliwa. Na gazie lambda jest odcinana więc silnik pracuje prawidłowo. A sprawdzić czy sonda działa możesz w prosty sposób woltomierzem. Np. igłą nakłuj przewód w sondzie, a drugi kabel od woltomierza podłącz do masy....
Właśnie sprawdziłem, przejście na białym przewodzie grzałki jest, Rozumiem że biały jest masa bo napięcie jest pomiędzy pinem 3 a masą z Aku. Więc skoro jest napięcie i opór na grzałce sondy jest ok, więc to wina sterownika ? Czy może być że pomino właściwej rezystancji na grzałce jest ona wadliwa? Czegoś tu jeszcze nie rozumiem, czy nie powinno być...
cze problem w twojej hondzie polega na tym ze niemasz założonego emulatora na wtryskiwacze to jest takie małe urzadzenie które rozcina wtryski na gazie a robi to w ten sposob ze stawia taki opór zeby komputer nie mogł otworzyć wtrysku ale zeby miał połaczenie z wtryskiem. Jeżeli nie bedziesz miał tego emulatora to nic ci nie pomoże. a jezeli sonda pracuje...
Witam Sprawdziłem opór pomiędzy białym i szarym przewodem, miernik nie wskazał żadnego oporu, mierzyłem na zakresie do 200omów i na najwyższym zakresie do 2000kilo omów i nic, jak by obwód był zerwany. Dołączam też zdjęcia kostek obu sond. Na kostce sondy pierwszej, tej przed katalizatorem, były liczby 272 oraz 585.10. Sądząc po braku oporu wnioskuję...
:arrow: m4341 mówisz iż lepsza jest instalacja najprostsza a sterowana komputerem fe.Bo za wyjątkiem łatwości regulacji (wsadzenie łapy pod maskę i pokręcenie srubą) i ceny instalacji zwykła lub z kompem innych plusów nie widzę.Pozatym jaka jest stałość nastawów w kwesti czasu ????!!! w zwykłej instalacji lpg!!! W zwykłej instalacji lpg w momencie gdy...
sprawdzalem miernikiem. za mały opór w omomierzu jest.sonda pewnie dziala ale grzalka padnieta-chyba ze sie myle to mam nadzieje ktos mnie poprawi)))) wtyczka jest do sondy w tym modelu pod autem i lubi sie zabrudzic ale sprawdzalem i to nie to.dziwi mnie montaz sondy.mialem wczesniej fiata stilo i jak zarowke trzeba bylo zmienic z przodu to nadkole...
widzisz u Ciebie to było ewidentne że padła sonda lambda, bo miałeś spalanie jak w tirze , u mnie raczej sonda pracuje prawidłowo, pali mi na poziomie 8-9litrów gazu, benzyny też około 7litrów więc raczej wszystko jest OK. Kiedyś podejrzewałem ją ale sprawdziłem miernikiem opór początkowy przy temperaturze pokojowej i wyniki były prawie idealne(fabrycznie...
opora grzałka sonda sonda lambda sonda regulacyjna sonda lambda sonda diagnostyczny
przekaźnik maksymalne napięcie pralka grzałka samsung monter elektronik
win11 potrzebny restart technicolor tc7230
CAME brama przesuwna – opóźnione zamykanie 10-15 min, fotokomórki, kondensator, timer Panasonic TV – blokada poziomu głośności, Tryb Hotelowy, Volume Limit, modele Viera, Android TV