Tu masz za 190 piszą że oryginalna jak nie chcesz rozbierać zobacz https://www.romatronic.pl/pl/p/OPEL-Omeg... Prawdopodobnie regenerowana sądząc po nazwie na nagłówku
Cześć. Połączenie musi być pewne - wentylator ma około 100W. Spróbuj sobie dla pewności zewrzeć te dwie blaszki od cieńszych wtyków, upewnisz się że działa i potem zrób połączenie ich docelowo - raczej grubszym przewodem lub lepiej kawałkiem blaszki skręcanym z tymi dwiema blaszkami (jak na fotkach pokazujących montaż uzwojenia opornicy do styków po...
To sprawdź wszystkie opornice . Dodano po 3 jeden na chłodnicy cieczy, drugi od klimatyzacji One są wspólne i wspólnie pracują i oba mają być sprawne wraz z opornicami.
Przłanczam się do prośby co zastosować do jeża zamiast 2n0605 ???
Witam. Tak zgadzam się całkowicie rico37p tam będzie dużo rdzy na stykach opornicy.
Jest to bezpiecznik termiczny,czyli ma mieć przejście.
Jak spory ubytek to sprawdzić gdzie może być nieszczelność.
Pomierz prądy i wszystkie 3 opornice.
Często uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny na opornicy i też będą tylko max obroty wentylatora. Już w niejednej opronicy wymieniałem (właśnie od opla astry) po uprzednim jej sprawdzeniu naturalnie i nie trzeba oczywiście kupować nowej a wystarczy wydać około 2zł na nowe zabezpieczenie. Naturalnie trzeba również sprawdzić czy silnik dmuchawy jest...
Dzięki kolego za podpowiedzi. Wszystko się zgadzało dokładnie tak jak opisałeś. Sprawdziłem miernikiem napięcie z panelu na opornice zmienia się wraz z kręceniem pokrętła natomiast napięcie podawane z opornicy na dmuchawę nie zmienia się. W poniedziałek zamawiam opornice.
Uszkodzony rezystor/opornica dmuchawy.
Uszkodziła się opornica obrotów silniczka dmuchawy - taka usterka nie diagnozyje się Techem, ani innym sprzętem. Pozdrawiam.
Lubi się wiązka przy opornicy wygrzać i wtedy śmierdzi. Post był raportowany jako bzdura. To nie wiązka śmierdzi, tylko sama opornica.
Nie, ale silnik też warto sprawdzić. Czy przypadkiem nie kończy się/skończył się. Osobiście wywaliłbym ta opornicę, a założył coś PWM. http://www.czarnik.neostrada.pl/opelastr...
Witam. Opel Astra h 1.6 105km. Opornica wentylatora chłodnicy uszkodzona. Nowa kosztuje coś ok 100 zł. Chciałbym naprawić ją sam. Chodzi mi głównie o drut oporowy jaki zastosować, jaki powinien mieć opór?
Bezpieczniki nr.3 i 4 pod maską 30A ,kwadratowe Dzięki, Wyciągnałem bezpiecznik numer 4 (nr 3 brak) i sprawdziłem -nie ma ciągłości/spalony. Wymienią go i zamontuje nowe wentylator ( w końcu z jakiegoś powodu bezpiecznik się spalił to już wstawię nowy wentylator i nową opornicę).
Astra G opornica z ceramicznym rdzeniem Tak tak tak. Oczywiście. I zasysający, o dmuchający ma spiralę.
Gdzie Ty w Astrze znalazłeś opornice z 4ema przewodami???Ja widzialem tylko z 2oma, na obudowie wentylatora (wentylator z przodu skraplacza)
Być może to problem z opornicą wentylatora klimy. Sprawdż na krótko wentylator czy ma dwa biegi, jeśli tylko 2 to masz uwaloną opornice. W astrach oba wentylatory chodzą razem w zależności od temp. W wypadku awarii jednego, pracę przejmuje drugi i wywala błąd. Opornica jest za wtyczką w dolnym rogu chłodnicy i ma 3 piny 1- masa, 2 - oporrnica-I bieg,...
Jedź na szrot i podmień z jakiegolwiek opla. W astrze z 91r opornica wygląda prawie identycznie.
Pisze ci jak bialy czlowiek, zdejm zderzak i sprawdz wszystlie opornice wentylatorów.
W 2003 r wentylatorem2 biegowym steruje ECU silnika. Być może opornica spalona, ale to już nie Twoja sprawa a elektryka ktróy to będzie naprawiał.
Nic nie uwali ,opornica do wymiany
Spalona opornica ograniczajaca prad silnika dmuchawy
sprawdz co zasilają te kable. moze są od silnika dmuchawy i opornicy szukaj zwarcia na tych rzeczach.
Zobacz od astry starszy typ jest na 4 wejścia .
Czyli nie masz ciśnienia czynnika roboczego, plus pewnie uszkodzoną opornicę (np bezpiecznik termiczny) jednego z silników.
O ile dobrze rozumiem, to nie włącza się 1bieg. A drogi bieg włącza się powyżej 100* C . 1 bieg powinien się załączyć powyżej 95*C( Wstępne chłodzenie) 2 bieg powyżej 100*C(chłodzenie awaryjne) aby uniknąć przegrzania silnika. Jeżeli okaże się że czujnik temperatury jest ok, to stawiam na Opornice wentylatorów chłodnicy.
opornica musisz zdemontować skrytkę i znajdziesz ją na głównym dolocie od wentylatora do nagrzewnicy jest włożona od góry
Jurek, dawno tu nie byłem ,ale widzę że nic się nie zmieniło. Nadal wszyscy chcą wszystko wiedzieć :) hehehe. Do kolegi z uszkodzonym regulatorem , wszedłeś na forum elektroniczne, powinieneś dysponować jakąś podstawową wiedzą na temat pracy podstawowych elementów elektronicznych. Dostałeś odpowiedź co jest uszkodzone, ale naprawa opornicy to już Twój...
ma też Astrę G Mam pewne skojarzenia ...... a zwłaszcza to ''G''. A klima to kara za kupno tego samochodu. Ciągle zepsuta. Jak nie sprężarka, to parownik, moduł chłodzenia , opornica, okablowanie......... jedno naprawisz , drugie sie wysypie.
To czemu na alledrogo jest coś takiego ? Nazywa się "opornica nawiewu" i kosztuje około 200 zł, koledzy naprowadźcie mnie od czego to jest ?
Załóż od Astry po 2004 miały regulacje obrotów i sterowanie przekaźnikami i opornicą na wiatraku.
Przełącznik dmuchawy,ale najbardziej prawdopodobnie wypalona kostka przy opornicy(masa).Dojście pod maską na podszybiu,pod filtrem pyłkowym.
Może przy opornicy 2 przewody które idą do silnika zamienione miejscami. Klimę ma?
Pewnie opornice włożyłeś między styki a musi chodzić z jednej strony po opornicy a z drugiej po tekstolitowej płytce na obudowie.P
Witam, u mnie również poległa opornica wentylatora i w sumie to mam pomysł aby obejść ją rezystorem ceramicznym dedykowanym do Toyoty Yaris. Jednak nie o to mi chodzi. Wtyczka opornicy ma 4 piny z czego 4 to masa , 1 to 12V wprost na silnik bez opornicy , 3 i 2 biegi wentylatora. Schematycznie w module komory silnika mamy 3 przekaźniki z czego każdy...
Masz prawdopodobnie uszkodzony silnik albo skorodowane styki na opornicy .Żeby to stwierdzić trzeba zdemontować podszybie z wycieraczkami i wtedy jest dojście do silnika z opornicą i wtedy sprawdzić . Powodzenia.
Zapomniałem dodać że jest to wersja z klimatyzacją manualną. Sprawdzałem wszystkie 3 piny (we wtyczce od ECU przez mostkowanie do masy) od 3 biegów wentylatora ina każdym załączał się z różnymi predkościami (opornica jest ok). Czy ktoś może naprawiał ECU z takim przypadkiem??
Jak kręci w odwrotną stronę to słabo dmucha, niewielka ale jest szansa że ktoś pomylił przewody przy opornicy, chociaż wsuwki są różnych rozmiarów.
Jeśli masz 1 wentylator to nie masz modułu w nadkolu. Więc uściślij co masz a czego nie. Znajdź też opornice na plastiku chłodnicy idź po grubych przewodach i sprawdź ją.
Wywalenie schowka powoduje ze widoczne jest wszystko, ale nie jasne, bo go tam nie ma! Juz jutro sprawdze dokladnie to podszybie i filtr pylkowy. A ze zabezpieczenie termiczne poszlo to ja wiem, klasyka w tym rozwiazaniu dmuchaw. Dlatego szukam opornika dmuchawy bo zabezpieczenie termiczne powinno znajdowac sie w nim. Termike mozna ominac badz wymienic,...
Witam Można kupic w sklepie elektronicznym Opornice jednak załóż do obudowy i wówczs silnik dmuchawy będzie ją chłodził Powodzenia
Ponieważ był nie dawno uzupełniany Co nie znaczy że przez zimę nie uciekł z układu jeśli nadal jest gdzieś mikro nieszczelność. Sprawdź czy wentylator sprawny patrz opornica, najlepiej zagrzać chyba w oplach 105 stopni to 1 bieg wentylatora. Lub drut zamiast przekaznika.
Pytanie tylko czy nie uszkadza bezpiecznika "samochodowego" od obwodu nawiewu, no i dlaczego właśnie termiczny nie zadziałał przy takiej temperaturze opornicy. Lekko zmodyfikowany schemat: https://obrazki.elektroda.pl/8149540000_...
Pierwszy chyba jest od wentylatorów chłodnicy :o, kolejny od elektrycznego wspomagania. Dziwne że 60W przepada bez śladu, pomacaj silnik wentylatora, opornicę, gdzieś w tamtym rejonie ucieka prąd i na pewno coś będzie ciepłe.
witam. Jak wyjąłeś opornicę to już masz mało roboty z wyjęciem dmuchawy. Do sprwdzenia masz sam silnik i kable od niego. Pozdrawiam.
wogóle jak włączysz klimę to wentylator rusza? Bo jak nie to moze jest uwalony wentylator od klimy lub opornica pierwszego biegu i na włączonej klimie wytwarza się za duże ciśnienie w układzie do tego stopnia, że aż kompresor staje. Sprawdz klimę.
mam taki przypadek na warsztacie, właśnie to robie... zdejmij osłone podszybia (tą pierwszą), następnie filtr kabinowy i szukaj 5 pinowej kostki, ona wchodzi w ta opornice, odkręc dwiea wręty i wysuń w gore opornice, znajdziesz na niej element, który wygłądem przypomina diode, lub opornik i wymień go, albo zmostkuj....powodzenia pozdrawiam
:( Lipa. Byłem z fotą u elektryka. opornica jest w zestawie z wentylatorem. Był cały wymieniany. A bezpiecznik termiczny? Podobno nic takiego tam nie ma. Dodatkowo pali się bezpiecznik w komorze silnika. Pierwszy od przodu. Proszę o pomoc.
Witam wszystkich. Interesuje mnie jaka powinna być temperatura silnika 1.6 XEP. Wiatrak chłodnicy załącza mi się przy 113 stopniach i schładza do 105, pierwsze otwarcie termostatu przy 102 temperatura spada do 97-98 i od tych 98 idzie do 113 potem załącza się wiatrak na drugim biegu, dodam że mam wiatrak 3 biegowy i nie mam pojęcia dlaczego nie załącza...
Witam, Mam Astre G z 2004 w którym nie działa wentylator chłodnicy podczas załączenia klimatyzacji ... Klima manualna i jeden wentylator od strony chłodnicy silnika ... nie mam schematu do tego układu w którym nie ma sterownika wentylatorów. Jedyne co mi sie udało sprawdzić to to , że uwalona jest opornica wentylatora , znalazłem dwa przekaźniki które...
Dobrze że ktoś czyta i podpowiada :-) Masę przeczyszczę. Odnośnie pomiaru to jak wczoraj mierzyłem to było >12V tyle że z uwagi na to że nie wiadomo kiedy on się sam naprawia nie wiem czy moment, w którym wykonuję pomiar (a mam dziwne uczucie że samo dokonywanie pomiary jakoś pobudza auto do życia) nie występuje już w momencie gdy zmartwychwstał. Wygląda...
Witam wszystkich, problem w astrze polega na tym że auto pobiera prąd na postoju. Po odłączeniu pierwszego bezpiecznika pobór zanika. Po kolei podłączałem wiatraki tylna klapę, opornice, filtr paliwa , elektrozawirki, kompresor - kabel i nic. Nie wiem pod co jest jeszcze podpięty ten bezpiecznik. Może ktoś ma schemat lub z doświadczenia wie co jeszcze...
Od oświetlenia wnętrza powinien być przekaźnik, tak jest a astrze 2 także są to podobne auta, zobacz czy się nie skleja albo coś, dmuchawa - prosty temat, skoro opornicę mierzyłeś i jest dobra, to pozostaje wyjąć wentylator i na krótko podłączyć oczywiście po sprawdzeniu czy dochodzi + - i czy przełącznik reguluje prądem, może poprostu szczotki się...
Podstawowa sprawa , taki układ będzie funkcjonował jak z przypchanym filtrem pyłkowym zastosowanym fabrycznie , ze wszystkimi konsekwencjami. 1.zmniejszenie przepływu powietrza 2. zmniejszone chłodzenie opornicy 3. dodatkowe obciążenie silnika i złączy elektrycznych , spowodowane oporami wentylatora Reszta zależy od finezji właściciela auta i zdolności...
Albo nie łączy przełącznik, może wypalony albo po prostu padła opornica 1-szego i 2-giego biegu. Przede wszystkim musisz zdjąć środkowy panel. (prawdopodobnie 2 śrubki pod gumą na małej półeczce nad radiem) i chyba pod pokrętłami jeszcze były jeśli dobrze pamiętam. I tam zrobić oględziny wzrokowo a potem jakimś przyrządem mam na myśli miernik albo probówkę...
Witam, Mam problem z nawiewem / wentylatorem w Astrze J. W lecie działa bez problemu a jak spadają temperatury/ wzrasta wilgotność powietrza wentylator działa w sposób losowy. Przy nawiewie na każdym biegu od 1 do 6 raz się nawiew włącza raz nie - niezależnie od tego czy klimatyzacja jest włączona czy nie. Często jest tak że po paru przejechanych kilometrach...
Witam . Otóż mam problem z tą opornicą. Mianowicie spaliły się dwie spośród 4 małych opornic ( od 1 i 2 biegu nawiewu powietrza). Czy można to jakoś naprawić lub czymś zastąpić, jakimś zamiennikiem albo rezystorem . Bo myślę że kupowanie paru rezystorów za 80 zł w salonie mija się z celem. Z góry dziękuje za radę. Pozdrawiam.
Najlepiej zacznij od sprawdzenia elementu mierzącego poziom paliwa prawdopodobnie to on jest uszkodzony. Nie jesten do końca pewien szy tak jest ale pod tylną kanapą prawdopodobnie jest dostęp do jego zewnętrznych elementów powinny dochodziś do niego dwa przewody sygnałowe, jeden jest do opornicy wskazującej stan paliwa a drugi do kontrolki rezerwy....
tzok: nawet jak przepiszesz na siebie OC to ono i tak się samo NIE ODNOWI. odnawiają się tylko ubezpieczenia zawarte przez siebie, przepisane NIE, nie wprowadzaj w błąd, bo to może kogoś BARDZO drogo kosztować ---- wiem, że to głupie, ale tak jest. NIE odnowi się też polisa jeśli zrobiłeś przelew choćby 1grosz za mały, bo nie odnawia się polisa która...
A ten jeżyk odpowiada za wszystkie biegi wentylatora ? Wykryłem jeszcze jedną usterkę prąd nie dochodzi do 'jeżyka' masa ma przejście, a niema plusa. W takim innym samochodzie z climatronikiem plusem się nie steruje, tylko masą, plus dochodzi bezpośrednio do silnika, a regulator lub przekaźnik dodaje brakujący minus. Chyba powinieneś zacząć od znalezienia...
Witam. Mam pewien problem. Samochód to Opel astra g 1.7 dti y17dt isuzu z 2000 roku. Układ klimatyzacji to behr. Problem jest taki ze podczas pracy klimatyzacji startują wentylatory jeden i drugi. Oba chodzą na pierwszym biegu. Po chwili gdy auto stoi na wolnych obrotach załącza się drugi bieg wentylatorów. Jednak na drugi bieg wchodzi tylko wentylator...
Witam mam opla astrę 1.4 2003 z jednym wentylatorem chłodnicy w którym przy zapaleniu silnika jest wszystko ok nie ma zapalanej lampki serwisowej (samochodzik z kluczykiem) ale po nagrzaniu się silnika do około 80-85C zapala się lampka. Po ostygnięciu silnika jest ok nie świeci sie ale jak nagrzeje się jest tak samo. Sczytałem AB-Comem błędy silnika...
Jeżeli mówimy o silniczku nadmuchu wewnętrznego, bo już sam nie wiem, jeden mówi o wentylatorach na chłodnicy a inny o silniczku w aucie, co do zafiry B moduł nie znajduje się w lewym nadkolu, ten moduł znajdował się w zafirze A i Astrze G i sterował wentylatorami na chłodnicy i sprężarką oraz chłodzeniem silnika, nie miał oddziaływania na silniczek...
Jest pod filltrem powietrza od dmuchawy , pod szybą przednią , dojście z komory silnika.
Jest na obudowie wentylatora jego wartość to około 1Ω ale duży wataż.P http://obrazki.elektroda.net/51_12371320...
Winny panel klimatronika. po sprawie
http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Bo... - oni powinni cos na to poradzic
Raczej nie zgasnie trzeba bedzie czyscic sterownik jesli jest crash jesli nie to tylko tester i skasuj
Witam, na początku chciałbym powiedzieć że jestem całkowicie zielony w elektryce samochodowej dlatego prosze o pomoc. Na dole wkleiłem link z opisem listwy diodowej, rozłożyłem ja na części pierwsze, składa się z 14 płytek po ok 10cm każda, polutowałem je sobie po 7, 4 i 3 sztuki z chęcią podłączenia ich do samochodu jednak nie mam pojęcia jakie oporniki...
A tak trudno sprawdzić, czy silnik nie pobiera za dużego prądu?
Opornik i rezystor to jedno i to samo a jest nim te zielone coś. W twoim przypadku zmierzył bym jednak ten żółty element bo całkiem możliwe że jest to bezpiecznik termiczny który uległ przepaleniu. Zrób więcej dokładniejszych zdjęć.
witam. Moze ktos orientuje się jakie są wartości oporników szeregowych od regulacji prędkości nawiewu.albo jeszcze jaki jest maxsymalny prad silnika wentylatora. Wiem ze ktos moze napisac zebym dobral sie do instalacji i zmierzyl ale chce odrazu dobrac potencjometr o odpowiedniej rezystancji i mocy do plynej regulacji nawiewu bez demontowania plastików...
Witam wszystkich. Posiadam astrę 1 z 94 roku Mój problem pojawił po wymianie żarówek w wyświetlaczu TID na diody niebieskie z opornikami. Otóż na żarówkach jest wszystko ok tylko na diodach po wyłaczeniu całego prądu w samochodzie czyli stacyjka i radio bo radio tez podświetla wyświetlacz, diody leciutko świecą i po zmierzeniu prądu dochodzi do nich...
Mam ten poradnik tylko ze zajmuje on 165MB - i jak widzisz 165MB to za mało, o c5 musiałeś pytać na elektrodzie.Nawet dane z rozpisek często są pomylone,wczoraj robiłem grand voyagera'03-immobiliser i na rozpiskach dla tego rocznika znalazłem dwa rodzaje rezystorów to sterowania zamkiem centralnym dla pilotówki,a trzeci inny sposób dostałem od znajomego,szkoda,że...
W przypadku montażu instalacji gazowej w astrach z tymi silnikami (mam na mysli 8 zaworowe) zawsze wykonujemy standardową sprawe. Otoż nie wiem czy dobrze sie rozumiemy bo w filtrze powietrza jest termostat klapkowy który steruje skąd silnik ma ciągnąć powietrze. Ona jest podłączona rurkami podcisnieniowymi do układu wtrysku benzyny a głownym przewodem...
astra opornica opornica wentylatora astra opornica dmuchawy astra
zapłon romet chart silnik smart fortwo radia wojskowe
technics autostop kamera cofania
Audi A6 C6 2.7 TDI 2006: Żywotność paska wielorowkowego i napinacza Listwa pod klawisze do keyboardu MC-68 - gdzie kupić?