Przłanczam się do prośby co zastosować do jeża zamiast 2n0605 ???
To wygląda jak opornica wentylatora chłodnicy.
Jak spory ubytek to sprawdzić gdzie może być nieszczelność.
Według mnie umiejscowienie tej opornicy jest w złym miejscu A skąd, tam tak wieje że h.... urywa przecież jest on w kanale wentylatora i jest intensywnie chłodzony. A pali się z racji niepewnego styku kostki, lub samego wentylatora.
To masz już pewne że opornica, tylko trzeba pamiętać że często opornica się upala nie bez powodu dlatego proponuje jeszcze wyjąć wentylator i przedmuchać kompresorem z kurzu.
[quote="sigi"]Szukaj w okolicy silniczka. to racja, a dokładnie jest wpuszczony na kanale powietrza od wentylatora, na 99% padł termik zabezpieczający, który jest podobny do diody prostowniczej, albo wymienisz całą opornice za kilkadziesiąt pln, albo go poprostu zewrzesz i też będzie ok.
Witam. Zmostkuj jak Ci będzie wygodniej : albo w kostce dwie blaszki środkowe, albo dwa przewody idące od tych styków. Ten sposób zadziała, jeżeli opornica ma niewypalone jedno uzwojenie.
Pisze ci jak bialy czlowiek, zdejm zderzak i sprawdz wszystlie opornice wentylatorów.
Witam. Opel Astra h 1.6 105km. Opornica wentylatora chłodnicy uszkodzona. Nowa kosztuje coś ok 100 zł. Chciałbym naprawić ją sam. Chodzi mi głównie o drut oporowy jaki zastosować, jaki powinien mieć opór?
Być może to problem z opornicą wentylatora klimy. Sprawdż na krótko wentylator czy ma dwa biegi, jeśli tylko 2 to masz uwaloną opornice. W astrach oba wentylatory chodzą razem w zależności od temp. W wypadku awarii jednego, pracę przejmuje drugi i wywala błąd. Opornica jest za wtyczką w dolnym rogu chłodnicy i ma 3 piny 1- masa, 2 - oporrnica-I bieg,...
Często uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny na opornicy i też będą tylko max obroty wentylatora. Już w niejednej opronicy wymieniałem (właśnie od opla astry) po uprzednim jej sprawdzeniu naturalnie i nie trzeba oczywiście kupować nowej a wystarczy wydać około 2zł na nowe zabezpieczenie. Naturalnie trzeba również sprawdzić czy silnik dmuchawy jest...
Witam. Tak zgadzam się całkowicie rico37p tam będzie dużo rdzy na stykach opornicy.
Pomierz prądy i wszystkie 3 opornice.
O ile dobrze rozumiem, to nie włącza się 1bieg. A drogi bieg włącza się powyżej 100* C . 1 bieg powinien się załączyć powyżej 95*C( Wstępne chłodzenie) 2 bieg powyżej 100*C(chłodzenie awaryjne) aby uniknąć przegrzania silnika. Jeżeli okaże się że czujnik temperatury jest ok, to stawiam na Opornice wentylatorów chłodnicy.
Bezpieczniki nr.3 i 4 pod maską 30A ,kwadratowe Dzięki, Wyciągnałem bezpiecznik numer 4 (nr 3 brak) i sprawdziłem -nie ma ciągłości/spalony. Wymienią go i zamontuje nowe wentylator ( w końcu z jakiegoś powodu bezpiecznik się spalił to już wstawię nowy wentylator i nową opornicę).
Skoro słabo Ci dmucha to może trzeba zobaczyć w jakim stanie jest filtr i czy czasem nie siadły łożyska w wentylatorze, dopiero wtedy brać się za opornicę bo zaraz będziesz szukał kolejnej. Skoro wentylator działa przez chwilę to opornica może być sprawna.
Gdzie Ty w Astrze znalazłeś opornice z 4ema przewodami???Ja widzialem tylko z 2oma, na obudowie wentylatora (wentylator z przodu skraplacza)
Jedź na szrot i podmień z jakiegolwiek opla. W astrze z 91r opornica wygląda prawie identycznie.
opornica musisz zdemontować skrytkę i znajdziesz ją na głównym dolocie od wentylatora do nagrzewnicy jest włożona od góry
Zobacz od astry starszy typ jest na 4 wejścia .
Zapomniałem dodać że jest to wersja z klimatyzacją manualną. Sprawdzałem wszystkie 3 piny (we wtyczce od ECU przez mostkowanie do masy) od 3 biegów wentylatora ina każdym załączał się z różnymi predkościami (opornica jest ok). Czy ktoś może naprawiał ECU z takim przypadkiem??
Ponieważ był nie dawno uzupełniany Co nie znaczy że przez zimę nie uciekł z układu jeśli nadal jest gdzieś mikro nieszczelność. Sprawdź czy wentylator sprawny patrz opornica, najlepiej zagrzać chyba w oplach 105 stopni to 1 bieg wentylatora. Lub drut zamiast przekaznika.
Jeśli masz 1 wentylator to nie masz modułu w nadkolu. Więc uściślij co masz a czego nie. Znajdź też opornice na plastiku chłodnicy idź po grubych przewodach i sprawdź ją.
Czyli nie masz ciśnienia czynnika roboczego, plus pewnie uszkodzoną opornicę (np bezpiecznik termiczny) jednego z silników.
Jeśli to rzeczywiście jest wersja ze sterowaniem wentylatorami z ECU to powinny być jeszcze do tego dwa przekaźniki w puszce nad akumulatorem, przekaźnik od sprężarki klimatyzacji też powinien tam być. Tu masz rozpiskę https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Jeśli opornica będzie uszkodzona to koszt nowej przy dobrym poszukaniu to około...
Załóż od Astry po 2004 miały regulacje obrotów i sterowanie przekaźnikami i opornicą na wiatraku.
Witam, u mnie również poległa opornica wentylatora i w sumie to mam pomysł aby obejść ją rezystorem ceramicznym dedykowanym do Toyoty Yaris. Jednak nie o to mi chodzi. Wtyczka opornicy ma 4 piny z czego 4 to masa , 1 to 12V wprost na silnik bez opornicy , 3 i 2 biegi wentylatora. Schematycznie w module komory silnika mamy 3 przekaźniki z czego każdy...
Pierwszy chyba jest od wentylatorów chłodnicy :o, kolejny od elektrycznego wspomagania. Dziwne że 60W przepada bez śladu, pomacaj silnik wentylatora, opornicę, gdzieś w tamtym rejonie ucieka prąd i na pewno coś będzie ciepłe.
ma też Astrę G Mam pewne skojarzenia ...... a zwłaszcza to ''G''. A klima to kara za kupno tego samochodu. Ciągle zepsuta. Jak nie sprężarka, to parownik, moduł chłodzenia , opornica, okablowanie......... jedno naprawisz , drugie sie wysypie.
Witam, Mam Astre G z 2004 w którym nie działa wentylator chłodnicy podczas załączenia klimatyzacji ... Klima manualna i jeden wentylator od strony chłodnicy silnika ... nie mam schematu do tego układu w którym nie ma sterownika wentylatorów. Jedyne co mi sie udało sprawdzić to to , że uwalona jest opornica wentylatora , znalazłem dwa przekaźniki które...
wogóle jak włączysz klimę to wentylator rusza? Bo jak nie to moze jest uwalony wentylator od klimy lub opornica pierwszego biegu i na włączonej klimie wytwarza się za duże ciśnienie w układzie do tego stopnia, że aż kompresor staje. Sprawdz klimę.
Witam, Mam problem z nawiewem / wentylatorem w Astrze J. W lecie działa bez problemu a jak spadają temperatury/ wzrasta wilgotność powietrza wentylator działa w sposób losowy. Przy nawiewie na każdym biegu od 1 do 6 raz się nawiew włącza raz nie - niezależnie od tego czy klimatyzacja jest włączona czy nie. Często jest tak że po paru przejechanych kilometrach...
kolego-sprawdza się obie opornice, bo wentylatory mają 4 reżimy pracy, np praca szeregowa. Drugie to lipny ten elepśtryk, bo wszystko sobie sprawdzi zaraz we wtyczce modułu chłodzenia silnika. To tylko 10 minut roboty.
Ostatnio robiłem ciągnik rolniczy John Deere. Wywalało bezpiecznik od wentylatorów ale tylko raz na jakiś czas. Po rozkręceniu okazało się że jeden wentylator był całkowicie unieruchomiony, a drugi na tulejce miał luz koło 2mm. Po naprawie tego z luzem i wywaleniu chwilowo tego drugiego wszystko działa jak należy. I chodzi na wszystkich biegach. Ale...
Od oświetlenia wnętrza powinien być przekaźnik, tak jest a astrze 2 także są to podobne auta, zobacz czy się nie skleja albo coś, dmuchawa - prosty temat, skoro opornicę mierzyłeś i jest dobra, to pozostaje wyjąć wentylator i na krótko podłączyć oczywiście po sprawdzeniu czy dochodzi + - i czy przełącznik reguluje prądem, może poprostu szczotki się...
Podstawowa sprawa , taki układ będzie funkcjonował jak z przypchanym filtrem pyłkowym zastosowanym fabrycznie , ze wszystkimi konsekwencjami. 1.zmniejszenie przepływu powietrza 2. zmniejszone chłodzenie opornicy 3. dodatkowe obciążenie silnika i złączy elektrycznych , spowodowane oporami wentylatora Reszta zależy od finezji właściciela auta i zdolności...
Bzdura. Ma on za zadanie przerwać obwód w przypadku przekroczenia zbyt dużej temperatury opornicy. Ograniczyć -zamiast obniżyć , tak powinno być Co do bzdur..w starszych sprinterach , uszkodzenia włączników wentylatora to niemal w 100% skutek nieumiejętnych napraw Nie ma szans, aby opornica zredukowanego biegu elektrowentylatora osiągnęła taką temperaturę...
To sprawdź wszystkie opornice . Można dokładniej, o których opornicach mowa, gdzie się ewentualnie znajdują?? wentylatorów czy w tym module?? Dodam że po demontażu modułu rozkręciłem go aby zobaczyć czy w środku niema jakiejś wilgoci czy syfu, ale wszystko było elegancko czyściutkie i nic w nim nie ruszałem/nie sprawdzałem.
Witam. Mam pewien problem. Samochód to Opel astra g 1.7 dti y17dt isuzu z 2000 roku. Układ klimatyzacji to behr. Problem jest taki ze podczas pracy klimatyzacji startują wentylatory jeden i drugi. Oba chodzą na pierwszym biegu. Po chwili gdy auto stoi na wolnych obrotach załącza się drugi bieg wentylatorów. Jednak na drugi bieg wchodzi tylko wentylator...
Jak wymienić ta kostkę stacyjki i gdzie ją mogę znależć? Przełącznik to chyba nie, bo żadne dociskanie go, odciąganie itp ruchy nie powodują uruchomienia się wentylatora. Dodam, że w trakcie działania nie zdarzyło mi się żeby się samoczynnie wyłączył, tylko są problemy z jego uruchomieniem... Kosta przy opornicy te niewiele mi mówi :( Wiem, że silniczek...
A ten jeżyk odpowiada za wszystkie biegi wentylatora ? Wykryłem jeszcze jedną usterkę prąd nie dochodzi do 'jeżyka' masa ma przejście, a niema plusa. W takim innym samochodzie z climatronikiem plusem się nie steruje, tylko masą, plus dochodzi bezpośrednio do silnika, a regulator lub przekaźnik dodaje brakujący minus. Chyba powinieneś zacząć od znalezienia...
Witam mam opla astrę 1.4 2003 z jednym wentylatorem chłodnicy w którym przy zapaleniu silnika jest wszystko ok nie ma zapalanej lampki serwisowej (samochodzik z kluczykiem) ale po nagrzaniu się silnika do około 80-85C zapala się lampka. Po ostygnięciu silnika jest ok nie świeci sie ale jak nagrzeje się jest tak samo. Sczytałem AB-Comem błędy silnika...
Jeżeli mówimy o silniczku nadmuchu wewnętrznego, bo już sam nie wiem, jeden mówi o wentylatorach na chłodnicy a inny o silniczku w aucie, co do zafiry B moduł nie znajduje się w lewym nadkolu, ten moduł znajdował się w zafirze A i Astrze G i sterował wentylatorami na chłodnicy i sprężarką oraz chłodzeniem silnika, nie miał oddziaływania na silniczek...
Jest na obudowie wentylatora jego wartość to około 1Ω ale duży wataż.P http://obrazki.elektroda.net/51_12371320...
witam. Moze ktos orientuje się jakie są wartości oporników szeregowych od regulacji prędkości nawiewu.albo jeszcze jaki jest maxsymalny prad silnika wentylatora. Wiem ze ktos moze napisac zebym dobral sie do instalacji i zmierzyl ale chce odrazu dobrac potencjometr o odpowiedniej rezystancji i mocy do plynej regulacji nawiewu bez demontowania plastików...
opornica wentylatora opornica astra astra opornica
rockchip batch alhambra zamek felgi malowanie
pa1801 wskaźniki telewizor problem
Buderus Logomax U044 - wyciek z zaworu bezpieczeństwa Jura S95 - Pompka pompuje wodę do tacki po podłączeniu