Masz uszkodzony drugi zestyk pokrętła lub wypalone na wtyczce przy opornicy. Zacznij od gniazda i wtyczki przy opornicy. Przy takim objawie sama opornica jako ciąg trzech rezystorów nie jest możliwa.
Osobiście proponuje zrobić ten oryginał, wypalone styki opornicy to żadna nowośc w megance. plastiki(obudowa styków) sa na zatrzaskach, rozepnij je i zrób sobie wyprowadzenia na zewnątrz prosto z płytki ewentualnie, wepnij kostke i dopnij się do tych obwodów, a już nigdy nic sie nie wypali. Tranzystory jeśli są już do kiczu to też musisz wymienić na...
Przecież do opornicy idzie pięć kabli, pokaż no tą opornicę!
W opornicy.
Problem rozwiązany. Nie było masy na czarnym kablu, który bezpośrednio wchodzi do opornicy dmuchawy.
Najczęściej wypala sie styk (kabel zółty) na UCBIC'u,ale ty piszesz że napięcie dochodzi do opornicy.... Więc sprawdz czy na czarnym kablu silnika masz pewną masę,no i czy silnik sprawny.
Czyli mogą być te odwrotnie podłączone przewody do opornicy?
Zdemontuj plastiki podszybia (te na zewnątrz), pod nimi masz dmuchawę z opornicą
Nie ma krancowek(sterowanie wykryciem przeciazenia)Zdejmij lewa strone podszybia i odlacz wtyczke z dwoma przewodami od zespolu opornicy dmuchawy
Temat jest o klimie manualnej. Pierwsze zdjęcie pokazuje opornicę do klimatyzacji manualnej . Drugie zdjęcie ( kawał aluminium i dwie wtyczki osobno) to "opornica" dla klimatyzacji automatycznej . Dobierz prawidłowo opornicę dla twojego systemu :D
Demontaż plastiku lewa strona obok pedału gazu . Poruszaj złączem idącym do silnika dwa grube kable ( dwa razy mi się zdarzyło że tam nie kontaktowało . Kolejna rzecz wypnij kabel z opornicy sprawdź kontrolką czy zmienia się masa albo plus nie pamiętam dokładnie jak zmieniasz biegi na przełączniku .
Tak swoją drogą to nie jest czujnik tylko opornica jak kolega "milejow" napisał.
Zacznij od sprawdzenia silnika. Ten Element z tranzystorami o którym mówisz jest w klimatroniku. W zwykłym jest tylko kilka kabli i opornica
Witam. Wskaźnik paliwa oszukuje, w taki sposób, że gdy jest zbiornik pełny, to normalnie działa do połowy, a potem jakby się zawiesza. Wymontowałem koszyk z pływakiem ze zbiornika, sprawdziłem opornicę pływaka i wyszło, że oporność płynnie się zmienia. Przerabiał ktoś podobny temat?
Z dmuchawą to trzeba podstawić sprawną opornice i sprawdzić kable bo lubią zgnić.
trzeba było opisać, jak się nie jest pewny swoich możliwości
Nie wgłębiałem się w ten układ za mocno, ale tak przy uszkodzeniu tego modułu(opornicy) wentylator chodzi na najwyższym biegu. Ale ogólnie w tych modelach często wypalają się styki.
Szukaj tej opornicy tak jak piszą ale megana ma nagrzewnice obok akumulatora na podszybiu i tam to znajdziesz. Przeważnie przerwe dostaje bezpiecznik termiczy i wtedy idzie na najwyższym biegu. Zmostkuj go i powinno chodzić.
Myślę,że zamieniłeś wtyczki silnika wentylatora z opornicą,są identyczne i można je zamienić
w tych samochodach bardzo często się siadały opornice wentylatora(jak zdemontujesz schowek to go zobaczysz),ale takich objawów jeszcze nie widziałem.
Czy w momencie gdy kable do tej kostki ( niektórzy mówią na nią "opornica" , " bądź rezystor lub opornik dmuchawy" ) się smażą , to wentylator wnętrza działa ?
W moim Meganie jest pod maską z prawej strony zaraz pod szybą. U Ciebie też powinien gdzieś tam być. Najlepiej włącz 4 bieg dmuchawy(bo mówiłeś, że działa i posłuchaj :) Ten bezpiecznik wygląda jak rezystor lub dioda. Żeby mieć pewność że to on nawalił możesz zmierzyć czy przewodzi ...ale pewnie nie będzie. Powodzenia!
(at)Pawel wawa: Jezeli bylyby to szczotki to walenie w miejscu silnika mialo by jakis efekt, a tak nie jest. Dzieje sie tylko cos jak wale w bok panelu obslugi nawiewu. (at)Raz9: Silnik byl zalany 5 lat temu. Szczotki zostaly zyszyszczone przez fachowca. Aktualnie kanal odplywu deszczówki jest czysty (sprawdzalem 3 miesiace temu) a silnik mialem w rece...
Żaden. Albo idzie na opornicę, jak masz przełącznik 4-ro pozycyjny, albo na regulator tranzystorowy, jak masz przełącznik o sześciu pozycjach.
Np czujnik ciśnienia. Działa sprężarka to preso. ok. Często robi się zielono na opornicy wiatraka, taką usterkę sprawdza się w kilka minut-tym bardziej, że klima działa.
A jesteś pewien że to silnik.Trzeba od strony akumulatora zajrzeć i pooglądać dwie wtyczki: jedna dwupinowa przewody czarny(-) i czerwony (+)tu możesz podłączyc akumulator i sprawdzić silnik czy kręci.Pod tą wtyczką masz drugą wielopinową którą przychodzi sterowanie dmuchawą . Element na którym są te dwie wtyki to opornica z termicznym bezpiecznikiem...
Arktik1234 -zregeneruj lub wymień wentylator -zregeneruj lub wymień opornicę -załaduj prawidłową ilość czynnika -pozostanie ewentualny problem z czujnikiem ciśnienia czynnika -i na pewno wróć do prawidłowej wartości bezpiecznika
Włącz klimę i sprawdź czy na opornicy wentylatora masz zasilanie(opornica na ramie wiatraka).Genek1000 nie bajeruj,wiesz do czego służy włącznik ciśnieniowy 3funkcyjny? Dodano po 3 Przy skraplaczu masz wyłącznik ciśnieniowy, który steruje m.in. wentylatorem. Jeżeli jest padnięty, lub ciśnienie jest za niskie, to nie załączy wentylatora. Może też nie...
Witam przekaźnik jak ścisnę ręcznie to nie chodzi. Za bardzo nie mam czasu bo pracuję na popołudnie ale muszę dzisiaj jeszcze sprawdzić opornicę ale raczej to nie ona bo nie chodzi na klimie ani chłodzenie silnika. Auto jest po wypadku i nikt tego nie sprawdzał czy chodzi wentylator. Auto używane sporadycznie w koło komina niema się kiedy zagrzać co...
Witajcie. Dziwna sytuacja. Ruszyłem przedwczoraj wieczorem z mieszkania do domu. Wentylacja działała ok, ale szyba lekko zaparowała, wiec stwierdziłem klimę zarzucę. Klimatronika zapiąłem przyciskiem nadmuchu na szybę. Nie minęło 5 sekund i cała wentylacja wysiadła. Sterowanie działa, mieszalnik pracuje, silniczki zmieniają położenie. Bezpieczniki sprawdzone...
Witam mam identyczny problem tylko posiadam Renault Safrane 2.0 16v 1997r. BEZ KLIMATRONIKA Zbliża się zima, a mój problem dotyczy niesprawnej dmuchawy, nawiewu. Działała ona tylko na obrotach maks. Miałem podobny problem rok temu jednak wymieniłem opornik, opornice czy rezystor (różne są tego nazwy) i działało, ale niestety nie długo, a zima minęła,...
Autko w rodzinie od nowości. Raczej na krótko nikt nic nie wpinał. Choć rozbierając okazało się że nie ma filtra kabinowego nie wiem czy jakiś mechanik go wymontował czy jak. Sprawdziłem bezpieczniki pod kierownicą i te amperówki koło akumulatora są oki. Na krótko czyli 2 kableki aku i dmuchawa to silnik idzie az miło :D Jak wszystko jest powpinane...
Nie rozbieralem czujnika w megance ale mialem z tym doczynienia w innej renowce. Sa dwa typy czujnikow jeden jest wykonany tradycyjnie w postaci opornicy drutowej i ten typ mogl sie zawiesic a drugi typ jest wykonany w postaci plytki drukowanej , ktora to mogla sie wygiac i ten typ jest raczej do wymiany. Trzeba sie troche na meczyc z wymiana poniewaz...
Chodzi koleżance pewnie o nadmuch? :-) Jaki model, albo chociaż rocznik? Skoro czuć (zakładam, że podczas postoju), a nie słuchać, to pewnie wentylator nawiewu chodzi na pierwszym, najwolniejszym biegu. W 1,6 RT '97, stojąc przodem do maski po prawej stronie pod plastikami pod oknem jest wiatrak. Kable od niego idą do opornicy obok akumulatora, przy...
witam najpierw potrzebna jest diagnostyka silnika jezeli duzo pali to prawdopodopnie padł jakis czujnik cewki wymienisz jak sie zepsuja a co do klimy to trzeba sprawdzic filtr przeciwpyłowy, moze byc juz zapchany i trzeba go wymienic ew. przedmuchac sprezonym powietrzem. raz na dwa lata nalezy wymienic czynnik w ukladzie klimatyzacji i olej ktorym jest...
witam oporniki te umieszczone sa za silnikiem wycieraczek.P OWODZENIA
wytopione złącze na UCBIC'u (czyli skrzynce bezpieczników)
Pytacie jak sprawdziłem ten czujnik temp.powietrza.Po wyciągnięciu go z kanału przed filtrem powietrza okazało się że wewnątrz niego znajduje się coś w rodzaju opornika a jedna ze stopek tego oporniczka była po prostu luźna, poza tym dzień później stwierdził to diagnosta na komputerze
witam mam pytanie czy ma ktoś albo wie gdzie są kable do dmuchawy albo opornik bo wogóle niechodzi renault megane 2.0 16V 97r. niechodzi wogóle rozkreciłem wszystkie plastiki i nieidzie nigdzie znaleść przewodów gdzie idą i niewiem jak dostać sie do silniczka za wszelką pomoc dziękuje patrykkrol (at)wp.pl
Witam serdecznie. Jestem nowym uczestnikiem tego forum.W obwodzie drukowanym opornicy znajdują się dwa zmostkowane tranzystory.Mają one kodowanie fabryczne JSp67.( takie dwa małe czarne). Jeden z nich uległ spaleniu i chciałbym go wymienić lecz nie wiem jaki one mają symbol.Może ktoś pomoże w rozszyfrowaniu w/wym kodu.Załączam fotkę, o które tranzystory...
megane opornica opornica renault megane opornica prostownika
nissan secure prawa konsument resetować głośnik
Programy nie startują na komputerze - diagnostyka Błąd A 66.10 w wózku Still - czujnik kąta skrętu